SKUODO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. balandžio 28 d. Nr. T9-85

Skuodas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 67 straipsnio 1 ir 5 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ patvirtintos Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos 21 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimopatvirtintu Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo 3 punktu, Skuodo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Tvirtinti Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Skuodo rajono savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimą Nr. T9-12 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Petras Pušinskas


 

PATVIRTINTA

Skuodo rajono savivaldybės tarybos

2016 m. balandžio 28 d. sprendimu Nr. T9-85

 

 

SKUODO RAJONO SAVIVALDYBĖS

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Skuodo rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – aprašo) paskirtis – apibrėžti valstybės biudžeto ir (arba) Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų, skiriamų Skuodo rajono savivaldybės mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ tikslinėmis lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.

2.  NVŠ lėšos yra skiriamos Skuodo rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybei), siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“.

3. Aprašą tvirtina Skuodo rajono savivaldybės taryba.

 

II SKYRIUS

nVŠ lėšų skyrimo PRINCIPAI

 

4. NVŠ lėšos savivaldybėms skirstomos taip:

4.1. nustatoma vienam mokiniui skiriama lėšų suma, kuri apskaičiuojama visą NVŠ skirtą sumą padalinus iš mokinių, praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. besimokiusių pagal bendrojo ugdymo programas skaičiaus ir iš finansuojamo laikotarpio mėnesių skaičiaus;

4.2. Savivaldybei tenkanti lėšų suma apskaičiuojama vienam mokiniui 4.1 papunktyje nustatytą dydį padauginus iš savivaldybėje praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. pagal bendrojo ugdymo programas besimokiusių vaikų skaičiaus ir mėnesių skaičiaus.

5. Skirstant lėšas, vadovaujamasi visuotinumo principu, t. y. teisę jas gauti turi kiekvienas vaikas, kuris mokosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas ir kiekvienas NVŠ teikėjas, vadovaujantis lygiateisiškumo principu.

6. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa, kuriai NVŠ lėšas skiria ta savivaldybė, kurioje vaikas mokosi pagal NVŠ programą, nepriklausomai, kurioje savivaldybėje jis gyvena ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programą.

 

 

III SKYRIUS

NVŠ LĖŠOS IR JŲ NAUDOJIMAS

 

7. Savivaldybės rekomenduojamas NVŠ lėšų vienam mokiniui ugdyti pagal NVŠ programas dydis yra 15 eurų per mėnesį.

8. Tuo atveju, kai pateiktoms NVŠ programoms finansuoti lėšų, paskaičiuotų pagal rekomenduojamą dydį, nepakanka, tai:

8.1. Savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo programų, finansuojamų iš NVŠ, vertinimo komisijos teikimu, ne mažiau kaip 15 eurų per mėnesį skiriama tik tiems mokiniams, kurie lanko NVŠ programas, atitinkančias šiuos prioritetus:

8.1.1. programos vykdomos kaimiškoje teritorijoje, arčiau vaiko gyvenamosios vietovės, ypač gyvenvietėse, kuriose nėra veikiančių ugdymo įstaigų;

8.1.2. programos vykdymo teritorijoje nėra vykdomos analogiškos NVŠ programos (tokios pat krypties ir amžiaus grupės);

8.1.3. programos tikslinė grupė – socialinės atskirties vaikai arba vaikai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių ar elgesio sutrikimų;

8.1.4. programos kryptys: pilietiškumo, techninės kūrybos, verslumo, teatro;

8.1.5. programoje dalyvauja ne daugiau kaip 15 vaikų.

8.2. NVŠ programoms, neatitinkančioms arba dalinai atitinkančioms 8.1.1–8.1.5 papunkčiuose nurodytus prioritetus, lėšų dydis per mėnesį paskaičiuojamas taip: iš bendros valstybės biudžeto NVŠ lėšų sumos atimama lėšų suma, skirta pagal aprašo 8.1 papunktį, lėšų skirtumas dalijamas iš 9 mėnesių ir mokinių, pasirinkusių kitų krypčių NVŠ programas, skaičiaus.

9. Tuo atveju, kai pateiktoms NVŠ programoms finansuoti lėšų, paskaičiuotų pagal  aprašo 7 punkte rekomenduojamą dydį, yra daugiau, šis dydis atitinkamai didinamas.

10. Tam, kad būtų galima tiksliai apskaičiuoti NVŠ lėšų paskirstymą tarp programų, finansavimas skiriamas ne didesniam vaikų skaičiui už tą, kuris buvo nurodytas pateiktoje vertinti programoje.

11. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui finansuoti.

12. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:

12.1. NVŠ mokytojų ir kitų darbuotojų, įgyvendinančių NVŠ programas, darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

12.2. ugdymo priemonių ir kitos išlaidos, tiesiogiai susijusios su NVŠ programos vykdymu.

13. Lėšų negalima naudoti:

13.1. pramoginių renginių, vaikų poilsio ir su jomis susijusioms išlaidoms apmokėti;

13.2. NVŠ programoms, vykdomoms bendrojo ugdymo mokyklų, finansuoti;

13.3. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti;

13.4. patalpų nuomos, remonto, rekonstrukcijos, statybos išlaidoms padengti ir ilgalaikiam turtui įsigyti;

13.5. NVŠ programos vykdytojo įsiskolinimams padengti.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI

 

14. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai, išskyrus mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą, kurie:

14.1. turi teisę vykdyti švietimo veiklą;

14.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR) pagal ŠMIR techninio darbo organizavimo tvarkos apraše nustatytą tvarką (www.smir.smm.lt, byla – SMIR_tvarkos_aprasas_20150720.pdf);

14.3. turi NVŠ programai (-oms) įgyvendinti pritaikytas patalpas, įrangą, priemones;

14.4. užtikrina vaikui saugią ir sveiką ugdymo (-si) aplinką teisės aktų nustatyta tvarka;

14.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogus; asmenis, įgijusius aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.

15. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas:

15.1. turi atitikti reikalavimus, nustatytus aprašo 14.5 papunktyje.

15.2. teisės aktų nustatyta tvarka turi įsigyti verslo liudijimą arba individualios veiklos pažymą;

15.3. turi registruotis ŠMIR, ir, vadovaudamiesi 14.2 papunktyje nurodyta tvarka, užpildyti laisvojo mokytojo duomenų registravimo kortelę.

16. Švietimo teikėjas iš ŠMIR išregistruojamas Švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-1871 „Dėl Švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų patvirtinimo“ nustatyta tvarka. 

 

 

V SKYRIUS

REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS

 

17. NVŠ programos turi atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.

18. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų KTPRR kodą.

19. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį.

 

VI SKYRIUS

NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA

 

20. Švietimo teikėjas, atitinkantis aprašo 14 punkte numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), Savivaldybei teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (1 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma. Paraiškos formos skelbiamos KTPRR. Pateikiant paraišką Savivaldybei, būtina pridėti šiuos dokumentus:

20.1. NVŠ teikėjo asmens sveikatos pažymėjimo kopiją;

20.2. turto valdytojo raštišką sutikimą apie galimybę naudotis patalpomis NVŠ veiklai vykdyti.

21. NVŠ programas vertina Skuodo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta NVŠ programų vertinimo komisija (toliau – komisija). Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje.

22. Komisija NVŠ programą vertina pagal NVŠ programų vertinimo kriterijų (2 priedas) balų sistemą, atsižvelgdama į 8.1.1–8.1.5 papunkčiuose nurodytus prioritetus eiliškumo tvarka, kuri nustatyta Skuodo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintu Komisijos darbo reglamentu.

23. NVŠ programos vertinamos ne dažniau kaip kas 9 mėnesiai.

24. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams. Esant pažeidimams dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu programos atitiktis panaikinama. Kitais atvejais programos atitiktis gali būti pratęsiama.

25. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo priėmimo, Savivaldybės administracijos atsakingas asmuo pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.

26. NVŠ teikėjas sudaro mokymo sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) Švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.

27. Sutartis su NVŠ teikėjais pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius.

28. Jeigu savivaldybė nutraukia sutartį su NVŠ teikėju (programos vykdytoju), komisija turi teisę siūlyti administracijos direktoriui perskirstyti lėšas kitiems NVŠ teikėjams.

29. NVŠ teikėjas prieš sudarydamas sutartį su Savivaldybės administracijos direktoriumi turi pateikti:

29.1. sudarytų sutarčių su NVŠ programoje dalyvausiančių vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) kopijas;

29.2. NVŠ programoje dalyvaujančių vaikų sąrašą (vaikų skaičių, vardus ir pavardes);

29.3. NVŠ programų vykdymo grafiką, kuriame nurodyta programos vykdymo vieta ir laikas;

29.4. Savivaldybės prašomą papildomą informaciją apie NVŠ programose dalyvaujančius vaikus.

30. Skuodo rajono savivaldybės administracijos Centralizuotos buhalterinės skyrius pagal pasirašytas Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo sutartis su NVŠ teikėjais perveda jiems sutartyje numatytas lėšas.

31. Savivaldybės administracijos Centralizuotos buhalterinės skyrius perveda lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį.

32. Skuodo rajono savivaldybės administracijos direktorius tvirtina NVŠ programų įgyvendinimo stebėsenos tvarką.

 

VII SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS

 

33. Pasibaigus kalendoriniams metams finansavimą gavę NVŠ teikėjai per 20 darbo dienų Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (toliau – ŠVIS) pateikia NVŠ lėšų panaudojimo ataskaitą (3 priedas), iš šių ataskaitų automatiškai ŠVIS sugeneruojama suminė savivaldybės NVŠ lėšų panaudojimo ataskaita.

34. Savivaldybė už panaudotas valstybės biudžeto lėšas per 20 darbo dienų Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia metinę, ketvirtinę biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, (formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“) banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.

35. Iki kitų metų sausio 5 d. Savivaldybė nepanaudotas valstybės biudžeto NVŠ lėšas turi grąžinti į ministerijos sąskaitą Nr. LT307300010002457205 AB Swedbank banke.

 

 

 

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

37. Savivaldybė siekia, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse.

38. Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus švietimo registrų tvarkytojai ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.

39. Savivaldybė, skirstydama NVŠ lėšas, siekia, kad NVŠ dalyvaujančių vaikų skaičius padidėtų maksimaliai, būtų užtikrinta NVŠ programų įvairovė, kokybė ir prieinamumas.

40. Aprašo įgyvendinimo priežiūrą vykdo Savivaldybės administracijos Švietimo skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.

 

__________________________