SKUODO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2016 m. balandžio 28 d. Nr. T9-85
Skuodas
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 67 straipsnio 1 ir 5 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ patvirtintos Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos 21 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintu Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo 3 punktu, Skuodo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Pripažinti netekusiu galios Skuodo rajono savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimą Nr. T9-12 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Skuodo rajono savivaldybės tarybos
2016 m. balandžio 28 d. sprendimu Nr. T9-85
SKUODO RAJONO SAVIVALDYBĖS
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Skuodo rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – aprašo) paskirtis – apibrėžti valstybės biudžeto ir (arba) Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų, skiriamų Skuodo rajono savivaldybės mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ tikslinėmis lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
2. NVŠ lėšos yra skiriamos Skuodo rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybei), siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“.
II SKYRIUS
nVŠ lėšų skyrimo PRINCIPAI
4. NVŠ lėšos savivaldybėms skirstomos taip:
4.1. nustatoma vienam mokiniui skiriama lėšų suma, kuri apskaičiuojama visą NVŠ skirtą sumą padalinus iš mokinių, praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. besimokiusių pagal bendrojo ugdymo programas skaičiaus ir iš finansuojamo laikotarpio mėnesių skaičiaus;
5. Skirstant lėšas, vadovaujamasi visuotinumo principu, t. y. teisę jas gauti turi kiekvienas vaikas, kuris mokosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas ir kiekvienas NVŠ teikėjas, vadovaujantis lygiateisiškumo principu.
III SKYRIUS
NVŠ LĖŠOS IR JŲ NAUDOJIMAS
7. Savivaldybės rekomenduojamas NVŠ lėšų vienam mokiniui ugdyti pagal NVŠ programas dydis yra 15 eurų per mėnesį.
8. Tuo atveju, kai pateiktoms NVŠ programoms finansuoti lėšų, paskaičiuotų pagal rekomenduojamą dydį, nepakanka, tai:
8.1. Savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo programų, finansuojamų iš NVŠ, vertinimo komisijos teikimu, ne mažiau kaip 15 eurų per mėnesį skiriama tik tiems mokiniams, kurie lanko NVŠ programas, atitinkančias šiuos prioritetus:
8.1.1. programos vykdomos kaimiškoje teritorijoje, arčiau vaiko gyvenamosios vietovės, ypač gyvenvietėse, kuriose nėra veikiančių ugdymo įstaigų;
8.1.2. programos vykdymo teritorijoje nėra vykdomos analogiškos NVŠ programos (tokios pat krypties ir amžiaus grupės);
8.1.3. programos tikslinė grupė – socialinės atskirties vaikai arba vaikai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių ar elgesio sutrikimų;
8.2. NVŠ programoms, neatitinkančioms arba dalinai atitinkančioms 8.1.1–8.1.5 papunkčiuose nurodytus prioritetus, lėšų dydis per mėnesį paskaičiuojamas taip: iš bendros valstybės biudžeto NVŠ lėšų sumos atimama lėšų suma, skirta pagal aprašo 8.1 papunktį, lėšų skirtumas dalijamas iš 9 mėnesių ir mokinių, pasirinkusių kitų krypčių NVŠ programas, skaičiaus.
9. Tuo atveju, kai pateiktoms NVŠ programoms finansuoti lėšų, paskaičiuotų pagal aprašo 7 punkte rekomenduojamą dydį, yra daugiau, šis dydis atitinkamai didinamas.
10. Tam, kad būtų galima tiksliai apskaičiuoti NVŠ lėšų paskirstymą tarp programų, finansavimas skiriamas ne didesniam vaikų skaičiui už tą, kuris buvo nurodytas pateiktoje vertinti programoje.
12. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:
12.1. NVŠ mokytojų ir kitų darbuotojų, įgyvendinančių NVŠ programas, darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;
13. Lėšų negalima naudoti:
13.4. patalpų nuomos, remonto, rekonstrukcijos, statybos išlaidoms padengti ir ilgalaikiam turtui įsigyti;
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI
14. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai, išskyrus mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą, kurie:
14.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR) pagal ŠMIR techninio darbo organizavimo tvarkos apraše nustatytą tvarką (www.smir.smm.lt, byla – SMIR_tvarkos_aprasas_20150720.pdf);
14.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogus; asmenis, įgijusius aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.
15. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas:
V SKYRIUS
REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS
17. NVŠ programos turi atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.
18. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų KTPRR kodą.
VI SKYRIUS
NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA
20. Švietimo teikėjas, atitinkantis aprašo 14 punkte numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), Savivaldybei teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (1 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma. Paraiškos formos skelbiamos KTPRR. Pateikiant paraišką Savivaldybei, būtina pridėti šiuos dokumentus:
21. NVŠ programas vertina Skuodo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta NVŠ programų vertinimo komisija (toliau – komisija). Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje.
22. Komisija NVŠ programą vertina pagal NVŠ programų vertinimo kriterijų (2 priedas) balų sistemą, atsižvelgdama į 8.1.1–8.1.5 papunkčiuose nurodytus prioritetus eiliškumo tvarka, kuri nustatyta Skuodo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintu Komisijos darbo reglamentu.
24. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams. Esant pažeidimams dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu programos atitiktis panaikinama. Kitais atvejais programos atitiktis gali būti pratęsiama.
25. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo priėmimo, Savivaldybės administracijos atsakingas asmuo pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.
26. NVŠ teikėjas sudaro mokymo sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) Švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.
28. Jeigu savivaldybė nutraukia sutartį su NVŠ teikėju (programos vykdytoju), komisija turi teisę siūlyti administracijos direktoriui perskirstyti lėšas kitiems NVŠ teikėjams.
29. NVŠ teikėjas prieš sudarydamas sutartį su Savivaldybės administracijos direktoriumi turi pateikti:
29.1. sudarytų sutarčių su NVŠ programoje dalyvausiančių vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) kopijas;
30. Skuodo rajono savivaldybės administracijos Centralizuotos buhalterinės skyrius pagal pasirašytas Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo sutartis su NVŠ teikėjais perveda jiems sutartyje numatytas lėšas.
31. Savivaldybės administracijos Centralizuotos buhalterinės skyrius perveda lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį.
VII SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
33. Pasibaigus kalendoriniams metams finansavimą gavę NVŠ teikėjai per 20 darbo dienų Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (toliau – ŠVIS) pateikia NVŠ lėšų panaudojimo ataskaitą (3 priedas), iš šių ataskaitų automatiškai ŠVIS sugeneruojama suminė savivaldybės NVŠ lėšų panaudojimo ataskaita.
34. Savivaldybė už panaudotas valstybės biudžeto lėšas per 20 darbo dienų Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia metinę, ketvirtinę biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, (formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“) banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
36. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
37. Savivaldybė siekia, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse.
38. Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus švietimo registrų tvarkytojai ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.
39. Savivaldybė, skirstydama NVŠ lėšas, siekia, kad NVŠ dalyvaujančių vaikų skaičius padidėtų maksimaliai, būtų užtikrinta NVŠ programų įvairovė, kokybė ir prieinamumas.