ASMENS SU NEGALIA TEISIŲ APSAUGOS AGENTŪROS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS socialinės apsaugos ir darbo ministerijos DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ASMENŲ SU NEGALIA TEISĖMS IR INTERESAMS ATSTOVAUJANČIŲ ASOCIACIJŲ VEIKLOS RĖMIMO PROJEKTŲ finansavimo 2025 METAIS ATRANKOS konkurso nuostatų patvirtinimo
2024 m. rugsėjo 10 d. Nr. V-187
Vilnius
Įgyvendindama Asmens su negalia dalyvumo užtikrinimo 2024–2026 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Asmens su negalia dalyvumo užtikrinimo 2024–2026 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 4.2.1 papunktį ir atsižvelgdama į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1‑1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:
1.Tvirtinu Asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų veiklos rėmimo projektų finansavimo 2025 metais atrankos konkurso nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros
prie Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos
ir darbo ministerijos direktoriaus
2024 m. rugsėjo 10 d. įsakymu Nr. V-187
ASMENŲ SU NEGALIA TEISĖMS IR INTERESAMS ATSTOVAUJANČIŲ ASOCIACIJŲ VEIKLOS RĖMIMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO
2025 METAIS ATRANKOS KONKURSO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų veiklos rėmimo projektų finansavimo 2025 metais atrankos konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projektų, skirtų skatinti asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų veiklą, atrankos konkurso (toliau – Konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų veiklų vykdytojams, partneriams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo ir esminius rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra) direktoriaus įsakymu sudaromos Konkurso organizavimo komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – Sutartis) pasirašymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo, administravimo ir stebėsenos tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. Asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujanti asociacija – Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo nustatyta tvarka asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovauti įsteigta asociacija, vienijanti asmenis su negalia ir (ar) asmenis su negalia atstovaujančius įstatyminius atstovus, ir (ar) asmenis su negalia atstovaujančias nevyriausybines organizacijas, kurių ne mažiau kaip 1/2 narių sudaro asmenys su negalia ir (ar) asmenis su negalia atstovaujantys įstatyminiai atstovai, ir (ar) asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančios asociacijos, kurių kiekvienos ne mažiau kaip 1/2 narių yra asmenys su negalia ir (ar) asmenis su negalia atstovaujantys įstatyminiai atstovai;
2.2. Dalyvis – asmuo, kuriam yra skirtas projektas ir kuris dalyvauja projekte numatytose veiklose (pvz., projekte numatytų renginių dalyvis, paslaugų gavėjas);
2.3. Pareiškėjas – asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujanti asociacija, kaip ji apibrėžta Nuostatų 2.1 papunktyje, atitinkanti Nuostatų 19 punkte keliamus reikalavimus ir teikianti paraišką bei siekianti gauti valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti;
2.4. Partneris – juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas, projekto vykdytojas vykdo projekto veiklas (yra sudaręs bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartį arba kitą bendradarbiavimo pagrindą įrodantį dokumentą), tačiau nėra pareiškėjo įsteigta viešoji įstaiga, filialas, atstovybė ir (ar) vienijamas juridinis asmuo, išskyrus tuo atveju, jeigu pareiškėjo įsteigta viešoji įstaiga, filialas, atstovybė ir (ar) vienijamas juridinis asmuo vykdo Nuostatų 16.7 papunktyje numatytą veiklą. Projekto partneriu nelaikomas asmuo, prisidedantis prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjas, prekių tiekėjas (pvz., rėmėjas);
2.5. Periodinis leidinys – tuo pačiu pavadinimu, vienodai apipavidalintas, numeruotas arba datuotas, paprastai vienodo formato ir apimties reguliariai (ne mažiau kaip keturi numeriai per kalendorinius metus) leidžiamas popierinio arba elektroninio formato leidinys;
2.7. Projekto vykdytojas – pareiškėjas (juridinis asmuo), kuris atitinka visus Nuostatuose nustatytus reikalavimus valstybės biudžeto lėšoms gauti, kuriam Agentūros direktoriaus sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs Sutartį su Socialinių paslaugų priežiūros departamentu prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;
2.8. Projekto veiklų vykdytojas (toliau – vykdytojas) – fizinis asmuo, kuris nuolat tiesiogiai vykdo projekto veiklas ir yra atsakingas už projekto ar jo dalių įgyvendinimą. Vykdytoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir (ar) veikla (pvz., lektorius, renginio vedėjas, meno kolektyvas, jo nariai);
2.9. Šeimos nariai – kartu su asmeniu su negalia arba su asmeniu, turinčiu akivaizdžių negalios požymių (kai vykdoma Nuostatų 16.8 papunktyje nurodyta veikla), gyvenantys tėvai, įtėviai, globėjai, rūpintojai, seneliai, vaikai, įvaikiai, broliai, seserys, asmens su negalia arba asmens, turinčio akivaizdžių negalios požymių (kai vykdoma Nuostatų 16.8 papunktyje nurodyta veikla), sutuoktinis arba asmuo, su kuriuo asmuo su negalia arba asmuo, turintis akivaizdžių negalios požymių (kai vykdoma Nuostatų 16.8 papunktyje nurodyta veikla), gyvena ir Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka susitarė sudaryti santuoką arba, kurie bendrai gyvena ne mažiau kaip vienerius metus neįregistravę santuokos (sugyventiniai);
2.10. A pareiškėjų grupė (informacinėje sistemoje pildoma atskira A paraiška) – projektai, kurių pareiškėjai vienija nuo 30 iki 300 (imtinai) fizinių asmenų, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 40 000 (keturiasdešimt tūkstančių) eurų. Jeigu pareiškėjas numato vykdyti Nuostatų 16.8 papunktyje nurodytą ankstyvosios pagalbos paslaugos teikimo veiklą, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 44 000 (keturiasdešimt keturi tūkstančiai) eurų;
2.11. B pareiškėjų grupė (informacinėje sistemoje pildoma atskira B paraiška) – projektai, kurių pareiškėjai vienija daugiau kaip 300 fizinių asmenų ir (ar) apima iki 6 (imtinai) asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų, pareiškėjo įsteigtų viešųjų įstaigų, kitų viešųjų įstaigų, filialų ar atstovybių, įregistruotų Juridinių asmenų registre, kurios iš viso vienija ne mažiau nei 300 fizinių asmenų, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 80 000 (aštuoniasdešimt tūkstančių) eurų. Jeigu pareiškėjas numato vykdyti Nuostatų 16.8 papunktyje nurodytą ankstyvosios pagalbos paslaugos teikimo veiklą, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 88 000 (aštuoniasdešimt aštuoni tūkstančiai) eurų;
2.12. C pareiškėjų grupė (informacinėje sistemoje pildoma atskira C paraiška) – projektai, kurių pareiškėjai vienija ar apima nuo 7 iki 14 (imtinai) asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų, pareiškėjo įsteigtų viešųjų įstaigų, kitų viešųjų įstaigų, filialų ar atstovybių, įregistruotų Juridinių asmenų registre, kurios iš viso vienija ne mažiau nei 300 fizinių asmenų, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 120 000 (vienas šimtas dvidešimt tūkstančių) eurų. Jeigu pareiškėjas numato vykdyti Nuostatų 16.8 papunktyje nurodytą ankstyvosios pagalbos paslaugos teikimo veiklą, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 132 000 (vienas šimtas trisdešimt du tūkstančiai) eurų;
2.13. D pareiškėjų grupė (informacinėje sistemoje pildoma atskira D paraiška) – projektai, kurių pareiškėjai vienija ar apima 15 ir daugiau asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų, pareiškėjo įsteigtų viešųjų įstaigų, kitų viešųjų įstaigų, filialų ar atstovybių, įregistruotų Juridinių asmenų registre, kurios iš viso vienija ne mažiau nei 300 fizinių asmenų, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 160 000 (vienas šimtas šešiasdešimt tūkstančių) eurų. Jeigu pareiškėjas numato vykdyti Nuostatų 16.8 papunktyje nurodytą ankstyvosios pagalbos paslaugos teikimo veiklą, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 176 000 (vienas šimtas septyniasdešimt šeši tūkstančiai) eurų.
3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme ir Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės).
4. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose Konkurso atrankos nuostatos yra nereglamentuotos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.
6. Projektų atranką ir administravimą užtikrina Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), atliekantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.
8. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, skirtus skatinti asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų veiklą, atstovauti asmenų su negalia interesams, ginant jų teises, telkiant asmenis su negalia bendroms veikloms, skatinant asmenis su negalia dalyvauti visuomeniniame gyvenime, didinant asmenų su negalia, jų šeimų narių ir visuomenės informuotumą negalios klausimais.
9. Siektinas Konkurso rezultatas – nenutrūkstamas asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų veiklos skatinimas, asmenų su negalia interesų atstovavimas, ginant jų teises, telkiant bendroms veikloms, skatinant dalyvauti visuomeniniame gyvenime, didinant asmenų su negalia, jų šeimų narių ir visuomenės informuotumą negalios klausimais.
II SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
10. Projektų įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d. Konkretaus projekto vykdymo trukmę numato pareiškėjas, teikdamas paraišką.
11. Projekto veiklų vykdymo teritorija – Lietuvos Respublika, išskyrus Nuostatų 16.1.4 papunktyje nurodytą tarptautinio bendradarbiavimo veiklą.
12. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma (iš viso A, B, C ir D pareiškėjų grupėms) – 1 765 000 (vienas milijonas septyni šimtai šešiasdešimt penki tūkstančiai) eurų:
12.1. mažiausia vienam (visų pareiškėjų grupių) projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 15 000 (penkiolika tūkstančių) eurų;
III skyrius
Finansavimo prioritetai ir veiklos, kurioms skiriamos valstybės biudžeto lėšos, TIKSLINĖS ASMENŲ GRUPĖS
14. Finansavimo prioritetai teikiami projektams, kuriuose:
14.1. Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytai veiklai (asmenų su negalia teisų gynimo veiklai) vykdyti numatoma skirti ne mažiau kaip 50 procentų nuo visų projektui įgyvendinti prašomų (skirtų) valstybės biudžeto lėšų;
14.2. numatoma vykdyti bent vieną iš Nuostatų 16.2 papunktyje nurodytų prioritetinių veiklų (smurto, neapykantos nusikaltimų ir neapykantos kalbos prieš asmenis su negalia prevencijos ir pagalbos nuo smurto, neapykantos nusikaltimų ir neapykantos kalbos nukentėjusiems asmenims su negalia veiklą ar fizinės ir informacinės aplinkos, paslaugų prieinamumo asmenims su negalia skatinimo veiklą, ar įtraukiojo ugdymo skatinimo veiklą) ir jai skirti ne mažiau kaip 5 procentus nuo visų projektui įgyvendinti prašomų (skirtų) valstybės biudžeto lėšų;
15. Už atitiktį Nuostatų 14 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams, vertinant projektus, skiriami papildomi balai, numatyti Nuostatų 40.10 papunktyje.
16. Veiklos, kurioms skiriama valstybės biudžeto lėšų:
16.1. asmenų su negalia teisių gynimas (privaloma vykdyti Nuostatų 16.1.1 papunktyje nurodytą nuolatinio pobūdžio atstovavimo veiklą ir ne mažiau kaip vieną iš Nuostatų 16.1.2 papunktyje ar Nuostatų 16.1.3 papunktyje nurodytų švietėjiškos veiklos ar metodinės pagalbos asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančios asociacijos nariams veiklų):
16.1.1. nuolatinio pobūdžio atstovavimas (teikiant teisines konsultacijas, atstovaujant asmenų su negalia interesus mediacijos procesuose, išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucijose ir (ar) valstybės, savivaldybių institucijose bei įstaigose, valstybės, savivaldybių institucijų bei įstaigų darbo grupėse ir pan., teikiant pasiūlymus teisės aktų projektams);
16.1.2. švietėjiška veikla (paskaitos, kampanijos, akcijos, renginiai, įvairios priemonės, orientuotos į visuomenės ir (ar) viešąsias paslaugas teikiančių specialistų švietimą asmenų su negalia teisių klausimais, kovą prieš išankstinį nusistatymą ir diskriminaciją asmenų su negalia atžvilgiu kasdieninėje veikloje, bendruomenėje, valstybės institucijose), konferencijos, seminarai, mokymai ir kiti renginiai, susiję su asmenų su negalia teisių gynimu;
16.1.3. metodinė pagalba asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančios asociacijos nariams (informavimas, konsultavimas, metodinės švietėjiškos pagalbos teikimas teisės aktų reikalavimų taikymo, teisės aktų pakeitimų, projektų rašymo, jų įgyvendinimo ir pan. klausimais). Prie metodinės pagalbos asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančios asociacijos nariams veiklos nėra priskiriami visuotiniai narių susirinkimai ir kolegialių organų posėdžiai, rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymu;
16.2. prioritetinės veiklos:
16.2.1. smurto, neapykantos nusikaltimų ir neapykantos kalbos prieš asmenis su negalia prevencija ir pagalba nuo smurto, neapykantos nusikaltimų ir neapykantos kalbos nukentėjusiems asmenims su negalia (teisinės konsultacijos, informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas, atstovavimas, mokymai, įvairios priemonės, skirtos kovoti su smurtu, neapykantos nusikaltimais ir neapykantos kalba prieš asmenis su negalia, šviesti išnaudojimo ir smurto atpažinimo, prevencijos ir šalinimo klausimais, didinti informuotumą ir sąmoningumą apie neapykantos nusikaltimus ir neapykantos kalbą);
16.2.2. fizinės ir informacinės aplinkos, paslaugų prieinamumo asmenims su negalia skatinimo veikla (įvairios priemonės, orientuotos į prieinamumą; konferencijos, seminarai, mokymai ir kiti renginiai, susiję su negalią turintiems asmenims prieinama fizine ir informacine aplinka, prieinamomis paslaugomis, galimybe gauti informaciją alternatyviais jos pateikimo formatais). Šiai veiklai nėra priskiriamos su Nuostatų 16.7 papunktyje nurodyta periodinių leidinių leidybos veikla susijusios veiklos ir išlaidos;
16.3. specialistų kvalifikacijos tobulinimas (tiesiogiai su asmenimis su negalia dirbančių specialistų kvalifikacijos tobulinimas, paraišką teikiančios asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančios asociacijos, jos filialų, atstovybių ir (ar) vienijamų juridinių asmenų, partnerių (jei projektas vykdomas kartu su partneriu), kitų asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų darbuotojų vadybos įgūdžių lavinimas);
16.5. pareiškėjo, projekto vykdytojo organizuojami aktyvaus poilsio renginiai asmenims su negalia ir dalyvavimas kitų juridinių asmenų organizuojamuose aktyvaus poilsio renginiuose;
16.6. pareiškėjo, projekto vykdytojo organizuojami kultūros renginiai asmenims su negalia ir dalyvavimas kitų juridinių asmenų organizuojamuose kultūros renginiuose;
16.7. periodinių leidinių (ne mažiau kaip keturi numeriai per kalendorinius metus, ne mažesnis kaip 500 egzempliorių vieno numerio tiražas, jei leidžiamas popierinis periodinis leidinys (įskaitant Brailio raštu ir garsiniu formatu leidžiamą tiražą), susijusių su asmenų su negalia socialine įtrauktimi ir lygių galimybių asmenims su negalia sudarymu, leidyba reginčiųjų raštu, Brailio raštu, elektroniniu formatu, garsiniu formatu, įskaitant ir QR kodus, kuriais pateikiama informacija lietuvių gestų kalba. Ne mažiau nei 40 procentų periodinio leidinio informacijos turi būti parengta lengvai suprantama kalba. Rekomenduojama, kad visa svarbiausia periodinio leidinio informacija būtų pateikiama asmenims su negalia prieinama forma, t. y. papildomai parengta lengvai suprantama kalba, pritaikyta asmenims su klausos ir regos negalia. Publikuojamų straipsnių turinys turi būti susijęs su asmenų su negalia socialine įtrauktimi ir lygių galimybių sudarymu:
16.7.1. leidybos publikacijų rengimas šiomis aktualiomis temomis: asmenų su negalia ugdymas, sveikatos apsauga, švietimas, mokslas, socialinė apsauga, socialinė politika, socialinės atskirties mažinimas, kultūra, sportas, aplinkos prieinamumas asmenims su negalia, asmenų su negalia užimtumas, profesinis rengimas, profesinė reabilitacija, dalyvavimas atviroje darbo rinkoje, laisvalaikis;
16.7.2. leidybos publikacijų rengimas šiomis temomis pagal pareiškėjo, projekto vykdytojo veiklos pobūdį: asmenų su negalia įtraukties politika ir jos įgyvendinimo priemonės, asmenų su negalia teisės, su asmenimis su negalia susiję projektai, mokslo pasiekimų, įvairių tyrimų populiarūs pristatymai, analitiniai straipsniai, asmenų su negalia socialinės įtraukties geroji patirtis Lietuvoje ir užsienio šalyse, nevyriausybinių organizacijų ir jų vienijamų narių veikla, asmenų su negalia saviraiška, kultūrinės programos ir aktualijos;
16.8. ankstyvosios pagalbos paslaugos teikimas asmeniui, turinčiam akivaizdžių negalios požymių, iki jam dar nenustatytas neįgalumo lygis ar dalyvumo lygis (toliau – asmuo, turintis negalios požymių), ir (ar) jo šeimos nariams. Ankstyvosios pagalbos paslauga vienam asmeniui, turinčiam negalios požymių, ir (ar) jo šeimos nariams teikiama pagal poreikį, bet ne ilgiau kaip 6 mėnesius ir turi apimti ne mažiau kaip dvi veiklas iš šių veiklų: asmens, turinčio negalios požymių, ir (ar) jo šeimos narių informavimas (konsultavimas); emocinė ir (ar) psichologinė pagalba; atstovavimas. Vykdant ankstyvosios pagalbos paslaugos teikimo veiklą, kiekvienam paslaugos gavėjui privaloma suteikti ne mažiau nei 4 paslaugas.
17. Vykdydamas Nuostatų 16.7 papunktyje numatytą veiklą, pareiškėjas, projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad:
17.1. periodinis leidinys būtų išplatinamas asmenims su negalia, jų šeimų nariams, su asmenimis su negalia dirbantiems specialistams, visuomenės nariams. Dalį išleistų leidinių pareiškėjas, projekto vykdytojas turi perduoti viešosioms bibliotekoms, fiksuodamas perdavimo faktą;
17.2. rengiant ir leidžiant periodinius leidinius nebūtų pažeistos Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo, Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių leidybą ir informacijos sklaidą, nuostatos;
17.3. periodinio leidinio dalies, neatitinkančios Nuostatų 16.7 papunktyje nustatytų turinio reikalavimų, turinio rengimo, rengimo spaudai, spausdinimo ir platinimo išlaidos bus finansuojamos iš kitų finansavimo šaltinių, nurodant lėšų kilmę;
18. Projektų veiklos skiriamos šioms tikslinėms asmenų grupėms – dalyviams:
18.2. asmenims, turintiems negalios požymių, ir (ar) jų šeimų nariams, kai vykdoma Nuostatų 16.8 papunktyje nurodyta veikla;
18.5. asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančioms asociacijų, jų filialų, atstovybių ir (ar) vienijamų juridinių asmenų, partnerių (jei projektas bus vykdomas kartu su partneriu), kitų asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų darbuotojams;
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS IR PARTNERIAMS
19. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:
19.1. yra Juridinių asmenų registre ne trumpiau kaip dvejus metus įregistruota asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujanti asociacija, kaip ji apibrėžta Nuostatų 2.1 papunktyje, dirbanti asmenų su negalia socialinės įtraukties srityje;
19.2. vienija ne mažiau kaip 30 asmenų su negalia ir (ar) asmenis su negalia atstovaujančių įstatyminių atstovų ne mažiau kaip pusėje savivaldybių arba ne mažiau kaip pusėje apskričių ir (ar) apima asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančias asociacijas, pareiškėjo įsteigtas viešąsias įstaigas, kitas viešąsias įstaigas, filialus ar atstovybes ne mažiau kaip pusėje savivaldybių arba ne mažiau kaip pusėje apskričių;
19.4. privalomai numato vykdyti Nuostatų 16.1.1 papunktyje nurodytą veiklą ir ne mažiau kaip vieną iš Nuostatų 16.1.2 papunktyje ar Nuostatų 16.1.3 papunktyje nurodytų veiklų;
19.5. nėra likviduojamas, pareiškėjo veikla nėra sustabdyta ar apribota Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytais pagrindais (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);
19.6. paraiškos pateikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis);
19.7. formaliųjų kriterijų atitikties vertinimo metu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsniu, atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus (pagal viešus Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenis);
19.8. teisės aktų nustatyta tvarka yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinius, veiklos ataskaitą Juridinių asmenų registrui;
19.9. yra viešai paskelbęs savo interneto svetainėje (jei ją turi) finansinių ataskaitų rinkinius, veiklos ataskaitą ne mažiau kaip už pastaruosius 3 finansinius metus arba visą veikimo laikotarpį, jei pareiškėjo veiklos trukmė trumpesnė nei 3 metai, išskyrus fizinių asmenų asmens duomenis, kurie pagal teisės aktus, reglamentuojančius fizinių asmenų asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, viešai neskelbiami, informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;
20. Projektų vykdytojai turi atitikti Nuostatų 19 punkte nurodytus reikalavimus, keliamus pareiškėjams.
21. Pareiškėjas savo projekto veiklai vykdyti gali pasitelkti partnerį (-ius). Partneris turi atitikti šiuos reikalavimus:
21.1. yra Juridinių asmenų registre įregistruota nevyriausybinė organizacija, atitinkanti Nuostatų 2.4 papunktyje nurodytą partnerio apibrėžimą ir dirbanti asmenų su negalia socialinės įtraukties srityje;
21.3. nėra likviduojamas, partnerio veikla nėra sustabdyta ar apribota Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytais pagrindais (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);
21.4. paraiškos pateikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis);
21.5. formaliųjų kriterijų atitikties vertinimo metu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsniu, atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus (pagal viešus Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenis);
21.6. teisės aktų nustatyta tvarka yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinius, veiklos ataskaitą Juridinių asmenų registrui;
21.7. yra viešai paskelbęs savo interneto svetainėje (jei ją turi) finansinių ataskaitų rinkinius, veiklos ataskaitą ne mažiau kaip už pastaruosius 3 finansinius metus arba visą veikimo laikotarpį, jei pareiškėjo veiklos trukmė trumpesnė nei 3 metai, išskyrus fizinių asmenų asmens duomenis, kurie pagal teisės aktus, reglamentuojančius fizinių asmenų asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, viešai neskelbiami, informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus.
22. Pareiškėjas projektui įgyvendinti turi skirti nuosavą indėlį:
22.1. ne mažiau kaip 15 procentų nuo visų dalyvavimui užsienyje vykstančiame renginyje reikalingų išlaidų, vykdant Nuostatų 16.1.4 papunktyje nurodytą tarptautinio bendradarbiavimo veiklą;
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, ESMINIAI RODIKLIAI IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
23. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 13 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.
24. Skyrus valstybės biudžeto lėšų, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2025 m. gruodžio 31 d. pasiekti šiuos rodiklius:
24.1. Esminius kiekybinius, kurių nepasiekus taikomos sankcijos, nustatytos Nuostatų 48 punkte:
24.1.1. vykdant Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytą privalomą vykdyti teisių gynimo veiklą skirti ne mažiau kaip 50 procentų nuo visų projektui įgyvendinti prašomų (skirtų) valstybės biudžeto lėšų, jei pareiškėjas, projekto vykdytojas, teikdamas paraišką, pasirinko atitiktį Nuostatų 14.1 papunktyje nustatytam prioritetui;
24.1.2. vykdant vieną iš Nuostatų 16.2 papunktyje nurodytų prioritetinių veiklų, jai skirti ne mažiau kaip 5 procentus nuo visų projektui įgyvendinti prašomų (skirtų) valstybės biudžeto lėšų, jei pareiškėjas, projekto vykdytojas, teikdamas paraišką, pasirinko atitiktį Nuostatų 14.2 papunktyje nustatytam prioritetui;
24.1.3. vykdant Nuostatų 16.8 papunktyje nurodytą ankstyvosios pagalbos paslaugos teikimo veiklą, jai skirti ne mažiau kaip 5 procentus nuo visų projektui įgyvendinti prašomų (skirtų) valstybės biudžeto lėšų, jei pareiškėjas, projekto vykdytojas, teikdamas paraišką, pasirinko atitiktį Nuostatų 14.3 papunktyje nustatytam prioritetui;
24.2. projekto įgyvendinimo kiekybinius:
24.2.1. vykdant Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytą privalomą vykdyti teisių gynimo veiklą, įtraukti dalyvius iš ne mažiau kaip 5 apskričių ar ne mažiau kaip iš pusės pareiškėjo vienijamų asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų, pareiškėjo įsteigtų viešųjų įstaigų, kitų viešųjų įstaigų, filialų ar atstovybių, įregistruotų Juridinių asmenų registre;
24.2.2 vykdant vieną iš Nuostatų 16.2 papunktyje nurodytų prioritetinių veiklų, įtraukti dalyvius iš ne mažiau kaip 5 apskričių (taikoma, jei teikiant paraišką pasirinkta vykdyti viena iš Nuostatų 16.2 papunktyje nurodytų prioritetinių veiklų);
24.2.3. vykdant Nuostatų 16.8 papunktyje nurodytą ankstyvosios pagalbos paslaugos teikimo veiklą, kiekvienam paslaugos gavėjui suteikti ne mažiau nei 4 paslaugas ir įtraukti ne mažiau nei: 10 asmenų, turinčių negalios požymių, ir (ar) jų šeimų narių, kai pareiškėjas priklauso A pareiškėjų grupei; 20 asmenų – kai pareiškėjas priklauso B pareiškėjų grupei; 30 asmenų – kai pareiškėjas priklauso C pareiškėjų grupei; 40 asmenų – kai pareiškėjas priklauso D pareiškėjų grupei (taikoma, jei teikiant paraišką pasirinkta vykdyti Nuostatų 16.8 papunktyje nurodyta veikla);
24.2.4. kompetentingai (-oms) valstybės ar savivaldybės įstaigai (-oms) ir (ar) institucijai (-oms) pateikti ne mažiau nei 5 pasiūlymus, rekomendacijas teisėkūros ir (ar) teisės aktų taikymo procese arba pateikti motyvuotus pasiūlymus / atsakymus ne mažiau nei 50 procentų Agentūros ar kitų institucijų teikiamų (persiunčiamų) derinti teisės aktų projektų (motyvuose nurodant aktualumą / neaktualumą atstovaujamos negalios sričiai (pobūdžiui);
24.3. projekto įgyvendinimo kokybinius:
24.3.1. skatinti asmenų su negalia įsitraukimą į pilietinę visuomenę (pvz., dalyvavimas savanoriškose veiklose, iniciatyvose ir kt.);
24.3.2. atstovaujant asmenis su negalia valstybės, savivaldybių institucijose bei įstaigose, valstybės, savivaldybių institucijų bei įstaigų darbo grupėse, pateikti pasiūlymų teisės aktų pakeitimams ir (ar) inicijuoti jų pakeitimus, inicijuoti memorandumų pasirašymus ir kt., siekiant gerinti asmenų su negalia gyvenimo kokybę, ginti jų teises, užtikrinti prigimtinį orumą, visapusišką ir veiksmingą dalyvavimą visuomenėje;
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI PROJEKTO VYKDYMO IŠLAIDOS
25. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (pvz., kvietimais į renginius, renginių ir (ar) veiklų dalyvių registracijos sąrašais ir jų darbotvarkėmis, specialistų teikiamų konsultacijų registracijos žurnalais, bendradarbiavimo su kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis sutartimis, organizacijų susitikimų protokolais, viešinimo medžiaga, renginių nuotraukomis, įrašais, elektroniniais laiškais, renginiuose ar konsultacijose dalyvavusių asmenų registracijos sąrašais, renginių, mokymų, seminarų darbotvarkėmis, mokymų ir (ar) seminarų medžiaga ir pan.) arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.
26. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
26.1. projekto administravimo išlaidos (iš Agentūros gali būti prašoma (skiriama) ne daugiau kaip 30 procentų projektui įgyvendinti prašomų (skirtų) valstybės biudžeto lėšų):
26.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir projekto vadovas ir (ar) asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį) (projekto įgyvendinimo sąmatoje turi būti nurodomas darbo dienų, valandų skaičius per mėnesį arba pareigybės (etato) dydis ir darbo trukmė mėnesiais);
26.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų įsigijimo išlaidos pagal paslaugų sutartį (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);
26.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 8 punkte nurodyto Konkurso tikslo, Nuostatų 9 punkte nurodyto siektino Konkurso rezultato įgyvendinimu ir Nuostatų 16 punkte nurodytų veiklų vykdymu):
26.2.1. vykdytojų darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (tuo atveju, kai vykdytojai yra įdarbinami pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio organizacijoje pagal darbo sutartį) (projekto įgyvendinimo sąmatoje turi būti nurodomas kiekvieno vykdytojo darbo dienų, valandų skaičius per mėnesį arba pareigybės (etato) dydis ir darbo trukmė mėnesiais);
26.2.2. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:
26.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto) išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
26.2.2.2. transporto išlaikymo (degalų, eksploatacijos, draudimo, transporto priemonės nuomos be vairuotojo) ir transporto paslaugų (autobuso ar kito transporto ekonominės klasės, taip pat viešojo transporto bilietų, transporto priemonės nuomos su vairuotoju, mokamų transporto stovėjimo vietų bilietų vykdytojams) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
26.2.2.3. komandiruočių (įskaitant ir tarptautines, jei pasirinkta vykdyti Nuostatų 16.1.4 papunktyje numatyta tarptautinio bendradarbiavimo veikla) išlaidos (projekto darbuotojų, dirbančių pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje ar partnerinėje (-ėse) organizacijoje (-ose) pagal darbo sutartis, kelionių į organizuojamus renginius išlaidos – kelionės į renginio, projekto veiklų vykdymo vietą ir grįžimo atgal bilietams įsigyti, pagal darbo sutartis projekte dirbančių asmenų dienpinigiams ir apgyvendinimo išlaidoms komandiruočių metu). Dalyvavimo užsienyje vykstančiuose renginiuose išlaidos gali būti finansuojamos tik tuo atveju, jei pareiškėjas, projekto vykdytojas ne mažiau kaip 15 procentų nuo visų dalyvavimo renginyje reikalingų išlaidų apmoka iš kitų finansavimo šaltinių (visi kiti finansavimo šaltiniai, išskyrus valstybės biudžeto lėšas). Kelionės į projekto vykdymo vietą ir grįžimo atgal išlaidos, užsienyje vykdomų veiklų limitai negali viršyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“ nustatytų piniginių dydžių;
26.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, nuomos išlaidos, taip pat išlaidos patalpoms ir technikai, skirtai renginiams organizuoti, nuomoti);
26.2.2.5. vykdytojų kvalifikacijos kėlimo išlaidos (profesinės kvalifikacijos, įgūdžių, žinių tobulinimo, mokymų, seminarų, skirtų kvalifikacijai kelti, organizavimo išlaidos, įskaitant išlaidas savanorių kvalifikacijai kelti);
26.2.2.6. ekspertų ir (ar) konsultantų įsigijimo išlaidos (ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai, metodikos, tyrėjų ir teisininkų paslaugos) (paslaugos teikiamos pagal sudarytas atlygintinų paslaugų sutartis). Su projekte pagal darbo sutartis įdarbintais asmenimis gali būti sudaromos atlygintinų paslaugų sutartys, jei mokama už kitą, su tiesioginiu darbu projekte nesusijusią veiklą;
26.2.2.7. komunalinių paslaugų įsigijimo išlaidos (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, šildymo išlaidos, įskaitant šildymui skirto skystojo ir kietojo kuro įsigijimo, atvežimo, paruošimo išlaidas, elektros energijos, skirtos apšvietimui, šildymui ir kitoms reikmėms, išlaidos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo paslaugų apmokėjimo, šiukšlių išvežimo išlaidos);
26.2.2.8. viešinimo išlaidos (apima su projekto veiklų viešinimu susijusių lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių publikavimo, transliavimo, konferencijų ir panašių renginių organizavimo bei kitų visuomenės informavimo paslaugų išlaidas);
26.2.2.9. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:
26.2.2.9.1. išlaidos kitoms, Nuostatų 26.2.2.1–26.2.2.8 papunkčiuose neišvardytoms projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms (kanceliarinėms prekėms, ūkio prekėms, įrangai) (išskyrus ilgalaikio turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė) įsigyti;
26.2.2.9.2. išlaidos kitoms Nuostatų 26.2.2.1–26.2.2.8 papunkčiuose neišvardytoms paslaugoms įsigyti:
26.2.2.9.2.1. išlaidos maitinimui (iš Agentūros gali būti prašoma (skiriama) ne daugiau kaip 25 (dvidešimt penki) eurai vieno asmens maitinimui (įskaitant ir kavos pertraukas), jeigu planuojamų veiklų, renginių trukmė ilgesnė kaip 4 val.; ne daugiau kaip 8 (aštuoni) eurai vienam asmeniui, kai organizuojamos tik kavos pertraukos, jeigu planuojamų renginių trukmė ilgesnė kaip 2 val.);
26.2.2.9.2.2. išlaidos apgyvendinimui Lietuvos Respublikos teritorijoje, jeigu planuojamų veiklų, renginių (stovyklų, mokymų, seminarų, kūrybinių dirbtuvių ir pan.) trukmė ilgesnė kaip 1 diena (iš Agentūros gali būti prašoma (skiriama) ne daugiau kaip 40 (keturiasdešimt) eurų per parą vieno asmens apgyvendinimui arba ne daugiau kaip 20 (dvidešimt) eurų per parą vienam asmeniui patalpų eksploatavimo išlaidoms (šildymo, elektros energijos, vandens, nuotekų šalinimo, valymo, skalbimo paslaugoms ir pan.), jeigu asmenys apgyvendinami ir veikla vykdoma pareiškėjui, projekto vykdytojui nuosavybės teise priklausančiame ar kitu teisiniu pagrindu valdomame objekte);
26.2.2.9.2.3. išlaidos, skirtos Nuostatų 16.7 papunktyje nurodytai periodinių leidinių leidybos veiklai (periodinio leidinio spausdinimo, įrašymo išlaidos (išlaidos medžiagoms, pozityvų gamybos, spaudos, įrišimo, įrašymo, pakavimo ir pan. darbams), periodinio leidinio platinimo išlaidos (pašto, kurjerių paslaugos);
26.2.2.9.2.4. autoriniams atlyginimams (pagal autorines sutartis) ir atlygiui (pagal atlygintinų paslaugų sutartis) už suteiktas paslaugas, skirtas projekto reikmėms (lektoriams, moderatoriams, vertėjams, renginių, stovyklų organizatoriams, vedėjams, atlikėjams, scenaristams, diktoriams, operatoriams, techninius darbus atliekančiam personalui, koordinatoriams ir pan.). Projekte pagal darbo sutartis įdarbintiems asmenims gali būti mokami autoriniai atlyginimai ir (ar) su jais gali būti sudaromos atlygintinų paslaugų sutartys, jei mokama už kitą, su tiesioginiu darbu projekte nesusijusią veiklą;
26.2.2.9.2.5. projekto dalyvių, taip pat savanorių kelionių į užsienyje organizuojamus renginius išlaidos (kelionės į renginio, projekto veiklų vykdymo vietą ir grįžimo atgal bilietams, apgyvendinimo išlaidoms), jei vykdoma Nuostatų 16.1.4 papunktyje numatyta tarptautinio bendradarbiavimo veikla. Dalyvavimo užsienyje vykstančiuose renginiuose išlaidos gali būti finansuojamos tik tuo atveju, jei pareiškėjas, projekto vykdytojas ne mažiau kaip 15 procentų nuo visų dalyvavimo renginyje reikalingų išlaidų apmoka iš kitų finansavimo šaltinių (visi kiti finansavimo šaltiniai, išskyrus valstybės biudžeto lėšas). Kelionės į projekto vykdymo vietą ir grįžimo atgal išlaidos, užsienyje vykdomų veiklų limitai negali viršyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl viešųjų renginių ir aukšto meistriškumo sporto treniruočių stovyklų dalyviams skiriamų neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių ir mokėjimo tvarkos taisyklių patvirtinimo“ nustatytų piniginių dydžių;
26.2.2.9.2.6. dalyvavimo tarptautinėse ir skėtinėse nacionalinėse nevyriausybinėse organizacijose nario mokesčiui apmokėti;
26.2.2.9.2.7. tarptautinio renginio dalyvio mokesčiui apmokėti (jei vykdoma Nuostatų 16.1.4 papunktyje numatyta tarptautinio bendradarbiavimo veikla), kai projekto vykdytojas ne mažiau kaip 15 procentų mokesčio išlaidų apmoka iš kitų finansavimo šaltinių (visi kiti finansavimo šaltiniai, išskyrus valstybės biudžeto lėšas);
27. Išlaidos, skirtos darbo užmokesčiui, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir kitas teisės aktuose nustatytas su darbo užmokesčiu susijusias išlaidas, nurodytos Nuostatų 26.1.1 ir 26.2.1 papunkčiuose, gali sudaryti ne daugiau kaip 80 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.
28. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:
28.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo, projekto partnerio ir kitų fizinių ir juridinių asmenų įsiskolinimams padengti, investicijų projektams finansuoti;
28.2. ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, įsigyti;
28.4. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir (arba) einamajam remontui, statinių, teritorijos ir aplinkos priežiūrai bei tvarkymui, paveldo tvarkybos darbams;
28.6. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, partneriui, nuomai projekto veiklai vykdyti;
28.8. užsienio svečių dalyvavimo (kelionės, maitinimo, apgyvendinimo ir kt.) projekto veiklose išlaidoms, išskyrus atvejus, kai projekto veikloms vykdyti kviečiami specialistai, ekspertai, lektoriai iš užsienio;
28.10. reprezentacinėms išlaidoms, nurodytoms Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo reprezentacinėms išlaidoms taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 919 „Dėl reprezentacinių išlaidų“;
28.12. pramoginio pobūdžio renginiams (renginiams, kurie nėra tiesiogiai skirti Nuostatuose nustatytam Konkurso tikslui pasiekti, o tik suteikia renginio dalyviams galimybę maloniai praleisti laiką) ir jų organizavimui reikalingos išlaidos;
28.13. priemonėms, įrangai, prekėms, paslaugoms, kurios nėra būtinos projektui įgyvendinti ir Nuostatuose nustatytam Konkurso tikslui pasiekti;
28.14. pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio, neatitinkančio Nuostatų 21 punkte nustatytų reikalavimų, vykdomoms veikloms ir išlaidoms;
28.15. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki 2024 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2025 m. gruodžio 31 d.;
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
29. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje lietuvių kalba, užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas.
30. Paraiškoje pateikiama taisyklių 21 punkte nurodyta informacija. Informacija, numatyta taisyklių 21.18 papunktyje turi būti nurodoma paraiškos skiltyje „Asmenų kortelės“. Kartu turi būti pateikiama:
30.1. projekto veiklų planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, vykdymo laikotarpis ir trukmė, vykdymo vieta, dalyvių skaičius (bendras, kiek iš jų negalią turinčių, iš jų – vaikų), trumpas veiklos aprašymas, jos vykdytojas (-ai), poveikis (nauda) tikslinei asmenų grupei, esminiai kiekybiniai rodikliai ir projekto įgyvendinimo kokybiniai ir kiekybiniai rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 24 punkte;
30.2. projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant išlaidų rūšis, matavimo vienetus, kiekius ir vieneto kainas, kiek lėšų reikalinga, prašoma iš Agentūros ir skiriama iš kitų finansavimo šaltinių, planuojamų išlaidų ir jų skaičiavimų detalizavimą, pagrindimą bei sąsają su konkrečiomis projekto veiklomis, išskiriant partneriui (jeigu projekto veiklos vykdomos kartu su partneriu) planuojamas išlaidas ir sumas.
31. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą deklaraciją (taisyklių 1 priedas), taisyklių 22 punkte ir šiame Nuostatų punkte nurodytų kitų su paraiška privalomų pateikti lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 18 punkte) skaitmenines kopijas ar elektroninius dokumentus, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu:
31.1. pareiškėjo parengto dokumento, patvirtinančio, kad pareiškėjas yra asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujanti asociacija, dirbanti asmenų su negalia socialinės įtraukties srityje, ir atitinka Nuostatų 2.1, 19.2 papunkčiuose ir Nuostatų 2.10, 2.11, 2.12 ar 2.13 papunkčiuose nustatytus reikalavimus (pareiškėjo savivaldybėse arba apskrityse vienijamų ir (ar) apimamų asmenų su negalia teisėms ir interesams atstovaujančių asociacijų, pareiškėjo įsteigtų viešųjų įstaigų, kitų viešųjų įstaigų, filialų ar atstovybių, įregistruotų Juridinių asmenų registre, atstovų sąrašas, jame nurodant kiekvieno juridinio asmens pavadinimą, juridinio asmens kodą (jei yra), teisinę formą, viešosios įstaigos steigėją, adresą, savivaldybę arba apskritį, kurioje veikia, vadovo, atstovo vardą, pavardę, telefono numerį ir el. pašto adresą, vienijamų fizinių narių skaičių, iš jų asmenų su negalia ir (ar) asmenis su negalia atstovaujančių įstatyminių atstovų skaičių);
31.2. dokumento (-ų), patvirtinančio (-čių) pareiškėjo iš kitų finansavimo šaltinių skiriamas lėšas, jeigu pareiškėjas projekto įgyvendinimo sąmatoje planuoja išlaidas, nurodytas Nuostatų 26.2.2.3, 26.2.2.9.2.5 ir 26.2.2.9.2.7 papunkčiuose arba leidžiamame leidinyje planuoja išlaidas, nurodytas Nuostatų 17.3 papunktyje (banko išrašas, pareiškėjo ir rėmėjų garantiniai raštai dėl projekto veiklų finansavimo iš kitų finansavimo šaltinių);
31.3. dokumento (-ų) (sutartis, susitarimus), įrodančio (-ių) pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriu (-iais) (jeigu projekto veiklos vykdomos kartu su partneriu);
32. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, taisyklių 21 ir 22 punktuose bei Nuostatų 30 ir 31 punktuose nurodytą reikalingą informaciją pareiškėjas SPPD teikia elektroninio pašto adresu sppd@sppd.lt.
34. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką ir tik į jai skirtą pareiškėjų grupę, nurodytą Nuostatų 2.10–2.13 papunkčiuose. Pateikus daugiau negu vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėliausia, bet ne vėlesnė negu Nuostatų 35 punkte nustatytas terminas, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo dieną nurodo, kurią paraišką vertinti. Pateikus paraišką į netinkamą pareiškėjų grupę, paraiška nėra vertinama. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.
35. Konkursui paraiška kartu su taisyklių 21 punkte ir Nuostatų 31 punkte nurodytais privalomais pateikti dokumentais informacinėje sistemoje turi būti pateikta per 31 kalendorinę dieną nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos. Paraiška Konkursui gali būti teikiama iki Konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 17 val. Lietuvos Respublikos laiku. Informacija apie Konkursui pateiktų (gautų) paraiškų sąrašą per 3 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos skelbiama SPPD interneto svetainėje.
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
36. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšos neskiriamos taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais. SPPD paraiškų atitiktį formaliesiems kriterijams turi atlikti per 5 darbo dienas.
37. Projektų, kurių pareiškėjai neatitinka Nuostatų 19 punkte ir taisyklių 29 punkte nurodytų reikalavimų, paraiškos atmetamos per formaliųjų kriterijų vertinimą ir nėra vertinamos. Partnerių, kurie neatitinka Nuostatų 21 punkte ir taisyklių 29 punkte nurodytų reikalavimų, išlaidos ir veiklos yra nefinansuojamos ir lėšos joms neskiriamos, atitinkamai mažinama pareiškėjo projektui prašoma skirti lėšų suma.
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
38. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.
39. Ekspertai paraiškas vertina, užpildydami informacinėje sistemoje esančią vertinimo anketą, vadovaudamiesi Nuostatų 40 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.
40. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balus už:
40.1. projekto atitiktį taisyklių 14 punkto reikalavimams. Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip“ arba „Ne“. Privalomųjų sąlygų neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;
40.2. problemos iškėlimą ir pagrindimą (problemos aktualios, aiškiai įvardintos, pakankamai aprašytos, pagrįstos duomenimis, kitais pagrindžiančiais faktais), vertinant nuo 0 (nulio) iki 4 (keturių) balų: 0 – neatitinka, 1–3 – iš dalies atitinka, 4 – atitinka;
40.3. projekto tikslus ir uždavinius (projekto tikslas ir uždaviniai konkretūs, aiškiai suformuluoti, atitinka Konkurso tikslą, projekto uždaviniai realūs, išmatuojami ir pasiekiami), vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
40.4. projekto veiklų aprašymo aiškumą, pagrįstumą, nuoseklumą ir detalumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 4 (keturių) balų: 0 – neatitinka, 1–3 – iš dalies atitinka, 4 – atitinka;
40.5. projekto veiklos atitikimą Nuostatų 18 punkte nurodytų tikslinių asmenų grupių poreikiams, vertinant nuo 0 (nulio) iki 4 (keturių) balų: 0 – neatitinka, 1–3 – iš dalies atitinka, 4 – atitinka;
40.6. veiklų pagrįstumą ir naudą (veiklos pagrįstos ir būtinos projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, apima sprendžiamos problemos sudėtines dalis, turi aiškią naudą projekto tikslinei asmenų grupei), vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
40.7. darbo organizavimą (detalizuotos projekte dirbančių asmenų funkcijos, planuojamas projekte dirbančių asmenų skaičius ir patirtis yra pakankama projektui sėkmingai administruoti ir įgyvendinti, turima pakankamai materialinių išteklių projektui įgyvendinti (turimos patalpos, įranga, ryšio, transporto priemonės, inventorius ir kt.), vertinant nuo 0 (nulio) iki 6 (šešių) balų: 0 – neatitinka, 1–5 – iš dalies atitinka, 6 – atitinka;
40.8. laukiamus rezultatus (projekto laukiami rezultatai aiškūs, detalizuoti, realūs, išmatuojami ir pasiekiami, susiję su Nuostatų 24.3 papunktyje nurodytų projekto įgyvendinimo kokybinių rodiklių siekimu, paremti problemos iškėlimu ir pagrindimu), vertinant nuo 0 (nulio) iki 8 (aštuonių) balų: 0 – neatitinka, 1–7 – iš dalies atitinka, 8 – atitinka;
40.9. viešinimo priemones ir jų efektyvumą (numatytos konkrečios viešinimo priemonės yra aiškiai aprašytos, detalizuotos ir pagrįstos, pakankamos ir efektyvios, kad supažindintų tikslinę asmenų grupę ir visuomenę apie projekto tikslus, uždavinius, eigą ir jo rezultatus, projekto metu vykdomas veiklas ir galimybę jose dalyvauti), vertinant nuo 0 (nulio) iki 4 (keturių) balų: 0 – neatitinka, 1–3 – iš dalies atitinka, 4 – atitinka;
40.10. projekto atitiktį Nuostatų 14 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams, kiekvieną prioritetą vertinant 0 (nuliu) arba 3 (trimis) balais: 0 – neatitinka, 3 – atitinka;
40.11. planuojamų išlaidų aiškumą, realumą, pagrįstumą, detalumą ir racionalumą, tikslumą (planuojamos išlaidos aiškiai suformuluotos, detalizuoti skaičiavimai, išlaidos realios, suplanuotos racionaliai, pagal vidutines rinkos kainas, pagrįstos rinkos duomenimis, analize, išlaidos teisingai suskaičiuotos, nėra aritmetinių klaidų), vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
40.12. planuojamų išlaidų būtinumą ir adekvatumą (planuojamos išlaidos yra būtinos projektui įgyvendinti, kaštų ir naudos santykis yra adekvatus, išlaidos tiesiogiai susijusios su konkrečiomis projekto veiklomis, pagrįstas jų poreikis), vertinant nuo 0 (nulio) iki 8 (aštuonių) balų: 0 – neatitinka, 1–7 – iš dalies atitinka, 8 – atitinka.
41. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 72. Privaloma surinkti mažiausia balų suma – 36. Projektai, kurie nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, yra nefinansuojami.
42. Komisija, rengdama siūlymus Agentūros direktoriui dėl valstybės biudžeto lėšų projektams skyrimo, vadovaujasi SPPD parengta galutine projektų vertinimo suvestine, išskyrus atvejus, kai Komisija pati atlieka projekto vertinimą. Valstybės biudžeto lėšos skirstomos visiems 36 balus ir daugiau surinkusiems projektams. Komisijos konkrečiam projektui finansuoti siūlomos skirti valstybės biudžeto lėšos apskaičiuojamos pagal formulę, įvertinant projektui prašomą skirti lėšų sumą ir projekto surinktų balų vidurkį:
LKx = Bx / 72 x Lp, kur:
LKx – konkrečiam projektui finansuoti Komisijos siūlomos skirti valstybės biudžeto lėšos;
Bx – konkrečiam projektui ekspertų skirtų balų vidurkis;
72 – galimas didžiausias projektui skirtinų balų skaičius;
Lp – konkrečiam projektui prašoma skirti lėšų suma.
Jeigu pareiškėjas klaidingai apskaičiavo prašomą lėšų sumą, Komisijai pagal formulę skaičiuojant siūlomas skirti valstybės biudžeto lėšas imama ekspertų perskaičiuota patikslinta prašoma lėšų suma.
Jeigu pagal formulę apskaičiuota bendra visiems projektams siūloma skirti lėšų suma viršija Konkursui skirtą valstybės biudžeto lėšų sumą, lėšos kiekvienam projektui mažinamos pagal surinktų balų skaičių:
Balai |
Lėšų mažinimo proc. |
72–69 |
0 |
68–65 |
5 |
64–61 |
10 |
60–56 |
15 |
55–51 |
20 |
50–46 |
25 |
45–41 |
30 |
40–36 |
35 |
Jeigu sumažinus lėšas, atsižvelgiant į surinktus balus, bendra visiems projektams siūloma skirti lėšų suma dar viršija Konkursui skirtą valstybės biudžeto lėšų sumą, apskaičiuotos lėšos kiekvienam projektui mažinamos vienodu procentu iki Konkursui skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos, tačiau neviršijant konkrečiam projektui ekspertų siūlomų skirti lėšų sumų vidurkio.
Jeigu pagal formulę ir (ar) pagal surinktus balus apskaičiuota bendra visiems projektams siūloma skirti lėšų suma yra mažesnė nei Konkursui skirta valstybės biudžeto lėšų suma, apskaičiuotos lėšos kiekvienam projektui didinamos vienodu procentu iki Konkursui skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos, tačiau neviršijant konkrečiam projektui ekspertų siūlomų skirti lėšų sumų vidurkio.
Gavęs mažesnį finansavimą, pareiškėjas gali mažinti paraiškoje nurodytas veiklas ir laukiamus rezultatus, tačiau juos tikslinant turi būti nepažeisti Nuostatų 14 punkte (jei pareiškėjui buvo skirti papildomi balai už atitiktį finansavimo prioritetams), Nuostatų 16.7, 16.8, 19.4 ir 24.2.3 papunkčiuose nustatyti reikalavimai.
Jeigu, įvertinus paraišką, projektui siūlytina skirti valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė nei Nuostatų 12.1 punkte nurodyta mažiausia galima skirti lėšų suma, šio projekto siūloma nefinansuoti.
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS
XI SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA
46. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d., ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 d. privalo SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas, taip pat, jei projektui skirta mažiau nei 30 000 (trisdešimt tūkstančių) eurų valstybės biudžeto lėšų – pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams, iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 d., ir jei projektui skirta 30 000 (trisdešimt tūkstančių) eurų ar daugiau valstybės biudžeto lėšų – pirmajam ataskaitinių kalendorinių metų pusmečiui pasibaigus, iki kito ataskaitinių kalendorinių metų pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 d SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų veiklų įvykdymo ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
46.1. projekto sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
46.2. projekto įgyvendinimo sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
46.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir panaudota valstybės biudžeto lėšų suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);
46.4. veiklų įvykdymo ataskaita (jei projektui skirta mažiau nei 30 000 (trisdešimt tūkstančių) eurų valstybės biudžeto lėšų – teikiama pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., ir jei projektui skirta 30 000 (trisdešimt tūkstančių) eurų ar daugiau valstybės biudžeto lėšų – einamųjų kalendorinių metų duomenys teikiami didėjančia tvarka pirmajam ataskaitinių kalendorinių metų pusmečiui pasibaigus, iki kito ataskaitinių kalendorinių metų pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. už visą projekto vykdymo laikotarpį), kurioje turi būti nurodyta informacija apie:
46.4.1. tiesioginę naudą (paslaugas) gavusių asmenų (pagal bendrą nesikartojantį tiesioginių naudos (paslaugų) gavėjų sąrašą) skaičių (asmuo, dalyvaujantis daugiau nei vienoje veikloje, į šį sąrašą įtraukiamas vieną kartą);
46.4.3. periodinių leidinių, susijusių su asmenų su negalia socialine įtrauktimi ir lygių galimybių asmenims su negalia sudarymu, leidybą, kaip tai nurodyta Nuostatų 16.7 papunktyje ir jo papunkčiuose;
46.4.5. projekto įgyvendinimo metu pasiektus esminius kiekybinius rodiklius, nurodytus Nuostatų 24.1 papunktyje (pildoma pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams);
46.4.6. projekto įgyvendinimo metu pasiektus projekto įgyvendinimo kiekybinius rodiklius, nurodytus Nuostatų 24.2 papunktyje (pildoma pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams);
47. Projekto įgyvendinimo sąmata ir veiklos planas tikslinamas taisyklių 102 ir taisyklių 103 punktuose nustatyta tvarka.
48. Jei projekto vykdytojas nesilaiko Nuostatų 24.1 papunktyje nustatytų esminių kiekybinių rodiklių ir (ar) jų nepasiekia, išskyrus atvejus, kai esminiai kiekybiniai rodikliai nepasiekiami dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, taisyklių 116 punkte nustatyta tvarka gali būt taikomos šios sankcijos:
48.1. nepasiekus Nuostatų 24.1.1 papunktyje nustatyto esminio kiekybinio rodiklio, į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą grąžinti šiam esminiam kiekybiniam rodikliui pasiekti skirtas ir pervestas valstybės biudžeto lėšas proporcingai nepasiektam Nuostatų 24.1.1 papunktyje nurodytam esminiam kiekybiniam rodikliui (taikoma, jei teikiant paraišką pasirinkta atitiktis Nuostatų 14.1 papunktyje nustatytam prioritetui);
48.2. nepasiekus Nuostatų 24.1.2 papunktyje nustatyto esminio kiekybinio rodiklio, į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą grąžinti šiam esminiam kiekybiniam rodikliui pasiekti skirtas ir pervestas valstybės biudžeto lėšas proporcingai nepasiektam Nuostatų 24.1.2 papunktyje nurodytam esminiam kiekybiniam rodikliui (taikoma, jei teikiant paraišką pasirinkta atitiktis Nuostatų 14.2 papunktyje nustatytam prioritetui);
48.3. nepasiekus Nuostatų 24.1.3 papunktyje nustatyto esminio kiekybinio rodiklio, į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą grąžinti šiam esminiam rodikliui pasiekti skirtas ir pervestas valstybės biudžeto lėšas proporcingai nepasiektam Nuostatų 24.1.3 papunktyje nurodytam esminiam kiekybiniam rodikliui (taikoma, jei teikiant paraišką pasirinkta atitiktis Nuostatų 14.3 papunktyje nustatytam prioritetui).
XII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
49. Projekto stebėsenos laikotarpis nustatomas, vadovaujantis projekto verte:
49.1. projektams, kuriems skirta valstybės biudžeto lėšų suma yra lygi arba mažesnė nei 30 000 (trisdešimt tūkstančių) eurų, – 2 metai;
50. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija turi teisę tikrinti ir vertinti Agentūrą ir SPPD, pareiškėjus, projekto vykdytojus ir (ar) partnerius dėl valstybės biudžeto lėšų tinkamo panaudojimo ir projektų įgyvendinimo.
51. SPPD tikrina, ar valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti gavęs projekto vykdytojas laikosi Nuostatų, taisyklių reikalavimų ir Sutartyje nustatytų įsipareigojimų SPPD nustatyta tvarka. Agentūra turi teisę tikrinti, ar projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, laikosi minėtų reikalavimų ir įsipareigojimų.
52. Agentūra vykdo nuolatinę projektų įgyvendinimo stebėseną (analizuoja, vertina ir prognozuoja projektų įgyvendinimo būklę ir teikia rekomendacijas). Projekto vykdytojas privalo ne vėliau kaip likus 5 (penkioms) darbo dienoms (arba ne vėliau kaip likus 3 (trims) darbo dienoms, kai anksčiau dėl objektyvių priežasčių to padaryti nėra galimybių) iki bet kurio projekto metu organizuojamo renginio (veiklos), pateikti Agentūrai, elektroniniu paštu info@anta.lt, išsamią informaciją apie būsimą organizuojamą renginį (veiklą) (data, vieta, laikas, finansavimo šaltinis, trumpas renginio (veiklos) aprašymas / darbotvarkė, dalyvių skaičius, prisijungimo nuoroda, jei vykdomas nuotolinio formato renginys), o po periodinio leidinio išleidimo pateikti Agentūrai po du išleisto leidinio egzempliorius ir elektroninę išleisto leidinio versiją.
53. Agentūros direktoriaus sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metų atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos buvo panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis Konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar dokumentams (pvz., programos sąmatoms), taip pat Agentūrai arba teismui patenkinus pareiškėjo, projekto vykdytojo skundą ir pakartotinai taisyklėse ir Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo, projekto vykdytojo paraišką.
54. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, turi bendradarbiauti su Agentūra, paprašius pateikti prašomą informaciją, susijusią su projekte vykdomomis veiklomis.
55. Agentūros, SPPD veiksmai ir neveikimas, Komisijos sprendimai, SPPD sprendimai, Agentūros direktoriaus sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams ar projekto atmetimo gali būti skundžiami Viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
56. Agentūra ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje ir (ar) Sutartyje nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (korespondencijos adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.
57. Agentūra savo interneto svetainėje skelbia Konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.
58. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas Konkurso vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.
59. Pareiškėjas, projekto vykdytojas turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, vykdymo eigą ir rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei naudoti Agentūros patvirtintą logotipą, nurodyti, kad projektui valstybės biudžeto lėšų skyrė Agentūra bei kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir panaudota vykdant projektą. Viešinimo medžiaga pagal galimybes turi būti pateikiama asmenims su negalia prieinama forma, t. y. papildomai parengta lengvai suprantama kalba, pritaikyta asmenims su klausos ir regos negalia.
60. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 „Dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas)“.