KLAIPĖDOS APYLINKĖS TEISMO

PIRMININKAS

 

ĮSAKYMAS

Dėl KLAIPĖDOS APYLINKĖS TEISMO NUOSTATŲ PAKEITIMO

 

2024 m. liepos 1 d. Nr. 1V-140

Klaipėda

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 103 straipsnio 4 dalimi, atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos apylinkės teismo reorganizavimo įstatymą Nr. XIV-2799 ir Lietuvos Respublikos apylinkių teismų įsteigimo ir jų veiklos teritorijų nustatymo įstatymo Nr. I-2375 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2136 2 ir 3 straipsnių pakeitimo įstatymą Nr. XIV-2800:

1.       P a k e i č i u Klaipėdos apylinkės teismo nuostatus (toliau – Nuostatai), patvirtintus Klaipėdos apylinkės teismo pirmininko 2023 m. liepos 7 d. įsakymu Nr. 1V-131Dėl Klaipėdos apylinkės teismo nuostatų patvirtinimo“, su vėlesne redakcija ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

2.    Į p a r e i g o j u:

2.1. teismo kanclerio tarnybos vyriausiąją specialistę (darbui su personalu) su įsakymu supažindinti visus teismo darbuotojus per dokumentų valdymo sistemą;

2.2. vyriausiąjį specialistą-informatiką įsakymą ir Nuostatus paskelbti teismo intranete ir teismo interneto svetainėje;

2.3. teismo pirmininko patarėją įsakymą ir juo patvirtintus Nuostatus paskelbti teisės aktų registre (TAR).

3.       Nustatau, kad įsakymas įsigalioja nuo jo paskelbimo teisės aktų registre (TAR).

 

 

 

Teismo pirmininkė                                                                                                 Kristina Serdiukienė

 

PATVIRTINTA

Klaipėdos apylinkės teismo pirmininko

2023 m. liepos 7 d. įsakymu Nr. 1V-131

(Klaipėdos apylinkės teismo pirmininko

2024 m. liepos 1 d. įsakymo Nr. 1V-140 redakcija)

 

KLAIPĖDOS APYLINKĖS TEISMO

NUOSTATAI

 

I. BENDROJI DALIS

 

1.    Klaipėdos apylinkės teismo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Klaipėdos apylinkės teismo organizacinę struktūrą, uždavinius, funkcijas bei teises, reglamentuoja darbo organizavimą.

2.    Klaipėdos apylinkės teismas (toliau – Teismas) yra Lietuvos Respublikos teisminės valdžios institucija, vykdanti teisingumą Lietuvos Respublikos vardu bylose priimtais sprendimais.

3.    Teismas vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos teismų įstatymu ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės normomis ir Europos Sąjungos teisminių institucijų sprendimais, taip pat jų prejudiciniais sprendimais Europos Sąjungos teisės aktų aiškinimo ir galiojimo klausimais, Administravimo teismuose nuostatais bei kitais teisės aktais.

4.    Teismas yra viešasis juridinis asmuo (biudžetinė įstaiga), turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą bei nepriklausomumą, savarankiškai kuriantis vidaus kontrolės politiką, tvarkantis teismo finansinę apskaitą, valdantis ir disponuojantis bei naudojantis turtą.

5.    Teismo pavadinimas – Klaipėdos apylinkės teismas. Teismas registruotas Juridinių asmenų registre; juridinio asmens kodas 191443889. Klaipėdos apylinkės teismo buveinė – S. Daukanto g. 8, Klaipėda, LT-92129, Lietuvos Respublika.

6.    Klaipėdos apylinkės teismas susideda iš:

6.1.      Klaipėdos apylinkės teismo Klaipėdos miesto rūmų – S. Daukanto g. 8, Klaipėda, LT-92129, Lietuvos Respublika;

6.2.      Klaipėdos apylinkės teismo Klaipėdos rajono rūmų – Klaipėdos g. 1, Gargždai, Klaipėdos rajonas, LT-96130, Lietuvos Respublika.

7.    Vieša informacija apie Teismo veiklą skelbiama interneto tinklalapyje adresu https://klaipedos.teismai.lt.

8.    Teismas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

9.    Teismas turi savo antspaudą su Lietuvos Respublikos valstybės herbu ir kitus rekvizitus, taip pat savo sąskaitą banke.

 

II. TEISMO STEIGIMAS IR JO KOMPETENCIJA VYKDANT TEISINGUMĄ

 

10Teismas steigiamas ir jo veiklos teritorija bei kompetencija nustatoma įstatymu.

11Teismo teisėjų skaičių nustato Lietuvos Respublikos Prezidentas Teisėjų tarybos patarimu.

12Klaipėdos apylinkės teismas yra bendrosios kompetencijos teismas, kuriame nagrinėjamos civilinės ir baudžiamosios bylos, Teismo kompetencijai įstatymu priskirtos administracinių nusižengimų bylos. Teismo teisėjai atlieka ikiteisminio tyrimo teisėjo, taip pat kitas apylinkės teismo kompetencijai įstatymų priskirtas funkcijas.

13Teismas yra pirmoji instancija:

13.1.    civilinėms byloms, įstatymų priskirtoms jo kompetencijai;

13.2.    baudžiamosioms byloms, įstatymų priskirtoms jo kompetencijai;

13.3.    administracinių nusižengimų byloms, įstatymų priskirtoms jo kompetencijai;

13.4.    byloms, susijusioms su sprendimų, nuosprendžių ir nutarimų administracinių nusižengimų bylose vykdymu.

14Teismas, vykdydamas teisingumą, yra nepriklausomas nuo kitų valstybės valdžios institucijų, pareigūnų, politinių partijų, politinių ir visuomeninių organizacijų bei kitų asmenų.

15Teisėjai, vykdydami teisingumą:

15.1.    yra nepriklausomi nuo proceso dalyvių, Teismo administracijos, kitų teisėjų, valstybės valdžios institucijų, pareigūnų bei kitų asmenų. Jiems negali būti daromas joks politinis, ekonominis, psichologinis, socialinis spaudimas ar kitoks neteisėtas poveikis, kuris galėtų turėti įtakos jų sprendimams;

15.2.    veikia nešališkai ir klauso tik įstatymų. Niekas neturi teisės reikalauti, kad teisėjas atsiskaitytų dėl konkrečioje byloje priimto sprendimo.

 

III. TEISMO TEISĖS

 

16Teismas turi šias teises:

16.1.    gauti iš valstybės įstaigų ir organizacijų, savivaldos institucijų, kitų teismų, įmonių bei kitų fizinių ir juridinių asmenų informaciją, reikalingą priskirtoms funkcijoms vykdyti;

16.2.    nagrinėti nustatyta tvarka pagal kompetenciją juridinių ir fizinių asmenų pareiškimus, skundus bei pasiūlymus, priimti sprendimus ir įgyvendinti reikiamas priemones;

16.3.    bendradarbiauti su Lietuvos, Europos Sąjungos ir kitų užsienio valstybių institucijomis bei įstaigomis savo veiklos klausimais, pagal kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus;

16.4.    kitas Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų suteiktas teises.

 

IV. TEISMO VALDYMAS, STRUKTŪRA IR PERSONALAS

 

17Teismą sudaro – teismo pirmininkas, teismo pirmininko pavaduotojai, teisėjai, teismo pirmininko patarėjas, teismo kancleris, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

18Teismo, kaip valstybės valdžios institucijos ir biudžetinės įstaigos, vadovas yra Klaipėdos apylinkės teismo pirmininkas (toliau – teismo pirmininkas), kurį skiria ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos Prezidentas Teisėjų tarybos patarimu.

19Teismo pirmininkas, teismo pirmininko pavaduotojai vadovauja Teismo organizaciniam darbui, įgyvendina teisės aktuose numatytas Teismo vidinio administravimo funkcijas.

20Teismo pirmininkas jam paskirtas teismo valdymo ir administravimo funkcijas atlieka asmeniškai, tačiau prireikus, teismo pirmininkas dalį jam priskirtų Teismo veiklos organizavimo funkcijų gali pavesti atlikti teismo pirmininko pavaduotojams, kitiems teisėjams, teismo kancleriui.

21Nesant Teismo pirmininko, jo pareigas eina didžiausią teisėjo darbo stažą Teisme turintis teismo pirmininko pavaduotojas. Kai Teisme nėra nei teismo pirmininko, nei teismo pirmininko pavaduotojo, teismo pirmininko pareigas eina kitas, didžiausią darbo stažą Teisme turintis, teisėjas.

22Teismo administraciją sudaro teismo kancleris ir struktūriniai padaliniai: Teismo kanclerio tarnyba, Teismo raštinės skyrius, Finansų ir apskaitos skyrius, Ūkio skyrius, Archyvo skyrius.

23Teismo administracijai ir Teismo kanclerio tarnybai vadovauja teismo kancleris – teismo pirmininkui pavaldus karjeros valstybės tarnautojas, kurį penkerių metų kadencijai konkurso būdu Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų teismo pirmininkas.

24Teismo struktūriniams padaliniams – skyriams – vadovauja ir už jų darbą atsako skyrių vedėjai.

25Teismo struktūrinių padalinių, Teismo darbuotojų ir tarnautojų veiklos funkcijas reglamentuoja Teismo struktūrinių padalinių nuostatai bei Teismo darbuotojų ir tarnautojų pareigybių aprašymai.

26Teismo pirmininkas organizuoja administravimą teisme:

26.1.    sprendžia teismo pirmininko kompetencijai priklausančius klausimus ir yra atsakingas už Teismo kompetencijai priskirtų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą;

26.2.    kontroliuoja, kad Teismo veikloje būtų laikomasi tarptautinių teisės aktų, Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Teisėjų tarybos nutarimų ir kitų teisės aktų;

26.3.    nustato teisėjų specializaciją atskirų kategorijų byloms nagrinėti;

26.4.    vadovaudamasis Teisėjų tarybos patvirtintais Administravimo teismuose nuostatais, organizuoja ir kontroliuoja Teismo ir teisėjų administracinę veiklą;

26.5.    kontroliuoja, kaip laikomasi Teisėjų etikos kodekso reikalavimų;

26.6.    tvirtina Teismo vidaus darbo tvarkos taisykles ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius Teismo darbo organizavimą ir veiklą;

26.7.    vadovauja Teismui, organizuoja jo darbą, koordinuoja, kontroliuoja Teismo veiklą teisės aktų nustatyta tvarka;

26.8.    priima Teismo veiklos ir personalo įsakymus, susijusius su Teismo organizacine, teismo pirmininko pavaduotojų, teisėjų ir jam pavaldžių Teismo valstybės tarnautojų veikla;

26.9.    tiria asmenų skundus dėl teisėjų neprocesinių veiksmų, nesusijusių su teisingumo vykdymu, ir apie tyrimo rezultatus praneša suinteresuotiems asmenims;

26.10šalina nustatytus Teismo darbo ir veiklos trūkumus;

26.11atsako už finansinę ir kitą atskaitomybę, kontroliuoja Teismo turtinių įsipareigojimų vykdymą;

26.12tvirtina Teismo programų išlaidų sąmatas;

26.13kontroliuoja Teismui skirtus asignavimus ir patikėtą turtą;

26.14atlieka įstatymų ir kitų teisės aktų jam nustatytas funkcijas.

27Teismo kancleris:

27.1.    organizuoja ir koordinuoja teismo strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą;

27.2.    organizuoja ir užtikrina Teismo materialinį techninį aprūpinimą pagal patvirtintą išlaidų sąmatą;

27.3.    įstatymų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų valstybės tarnautojus ir darbuotojus, juos skatina, skiria jiems pašalpas, valstybės tarnautojams ir darbuotojams skiria tarnybines nuobaudas arba priima sprendimus dėl darbo pareigų pažeidimo;

27.4.    koordinuoja ir kontroliuoja Teismo administracijos veiklą, užtikrina, kad įgyvendinant teismo strateginius veiklos planus optimaliai būtų valdomi ir naudojami finansiniai, materialiniai, intelektiniai ir informacijos ištekliai;

27.5.    užtikrina jam pavaldžių Teismo administracijos padalinių funkcijų atlikimo kokybę, terminų laikymąsi ir atitiktį veiklos sričiai keliamiems reikalavimams;

27.6.    tvirtina Teismo administracijos padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus, vadovaudamasis Teisėjų tarybos patvirtintais pavyzdiniais pareigybių sąrašais ir aprašymais;

27.7.    priima Teismo administracijos veiklos ir personalo įsakymus, susijusius su Teismo administracijos organizacine, jam pavaldžių Teismo administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų veikla;

27.8.    atlieka kitas įstatymų, kitų teisės aktų ir teismo pirmininko jam pavestas funkcijas.

28Kai teismo kanclerio nėra, atlikti visas arba dalį jo funkcijų, išskyrus funkcijas, susijusias su asignavimų valdymu ir naudojimu, teismo pirmininkas paveda vienam iš teismo valstybės tarnautojų.

 

V. TEISMO ATSAKOMYBĖ

 

29Teismo teisėjai atsakingi už bylų nagrinėjimą ir patikėtų materialinių vertybių, turto valdymą bei naudojimą, kitais įstatymais ir teisės aktais priskirtų funkcijų vykdymą.

30Teismo pirmininko pavaduotojai atsako už tą Teismo organizacinės veiklos sritį, kurią jiems paveda teismo pirmininkas, nustato įstatymai arba šie Nuostatai.

31Kiti Teismo tarnautojai ir darbuotojai atsakingi už jiems priskirtų funkcijų, teismo pirmininko, teismo kanclerio pavedimų ir užduočių vykdymą, patikėtų materialinių vertybių, turto valdymą bei naudojimą, kitais įstatymais ir teisės aktais priskirtų funkcijų vykdymą.

32Vidinė Teismo administracinė veikla vertinama Lietuvos Respublikos teismų įstatymo ir Administravimo teismuose nuostatuose nustatyta tvarka.

 

VI. TEISMO FINANSAVIMAS IR MATERIALINIS TECHNINIS APRŪPINIMAS

 

33.  Teismas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka. Teismui finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

34.  Teismas yra asignavimų valdytojas ir turi atskirą savo išlaidų sąmatą, sudaro savo biudžeto ir investicijų programų projektus, pasiūlymus dėl savo biudžetų projektų teikia Teisėjų tarybai svarstyti.

35Biudžeto lėšos naudojamos Teismui išlaikyti ir sąmatose numatytoms priemonėms finansuoti.

36Teismas informacinį bei organizacinį savo veiklos aprūpinimą atlieka savarankiškai, išskyrus atvejus, kai Teismo poreikiams reikalingų prekių ir paslaugų įgijimas organizuojamas centralizuotai. Centralizuotą aprūpinimą teismo poreikiams įsigyjamomis prekėmis ir paslaugomis organizuoja bei užtikrina Nacionalinė teismų administracija.

37Pastatai ir kitas ilgalaikis turtas, kuriuo Teismas naudojasi, yra valstybės nuosavybė, Teismas šį turtą valdo, juo naudojasi bei disponuoja turto patikėjimo teise.

38Atskirais atvejais Teismas savo funkcijoms atlikti reikalingas patalpas gali nuomotis, valdyti valstybės nekilnojamąjį turtą ir juo naudotis panaudos pagrindais, taip pat apsirūpinti Teismo funkcijoms atlikti reikalingu nekilnojamuoju turtu centralizuotą valstybės nekilnojamojo turto valdymą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

39Teismo finansinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

40Teismo vidaus kontrolė atliekama Teismo pirmininko nustatyta tvarka.

 

VII. TEISMO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

41Teismo administracinės veiklos priežiūrą atlieka teismo pirmininkas ir teisės aktų nustatyta tvarka aukštesnės pakopos teismas.

42Teismo valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė. Teismo vidaus auditą įstatymų nustatyta tvarka atlieka Nacionalinė teismų administracija.

 

VIII. TEISMO REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

43Teismas reorganizuojamas ar likviduojamas įstatymu. Apie Teismo reorganizavimo sąlygų aprašo parengimą pranešama vieną kartą Teismo ir Nacionalinės teismų administracijos interneto svetainėje bei raštu visiems Teismo kreditoriams.

44Teismas negali būti reorganizuotas ar likviduotas, jeigu jo kompetencijai priskirtos teisingumo vykdymo funkcijos neperduotos kito teismo jurisdikcijai.

_______________________