Herbas (mažas4)

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. birželio 20 d. Nr. TS-147

Kupiškis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 4 ir 5 punktais, 16 straipsnio 1 dalimi, 23 straipsnio 1 dalimi, 30 straipsnio 4 dalimi ir atsižvelgdama į Savivaldybės tarybos opozicijos 2023 m. birželio 20 d. raštą „Dėl delegavimo į etikos komisijos pirmininko pareigas“ ir į pretenduojančiojo tapti komisijos pirmininku užpildytą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, kurioje pateikiami duomenys dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams, Kupiškio rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Sudaryti Kupiškio rajono savivaldybės tarybos etikos komisiją Kupiškio rajono savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui:

1.1. Ignas Jackevičius, Tėvynės Sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos frakcijos atstovas, Komiteto pirmininkas;

1.2. Lina Kaušakienė, Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos atstovas;

1.3. Daiva Bubulienė, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos atstovas;

1.4. Klaidas Miciūnas, Liberalų sąjūdžio atstovas.

2. Skirti Kupiškio rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos pirmininko pavaduotoja Liną Kaušakienę.

3. Patvirtinti Kupiškio rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos nuostatus (pridedama).

4. Pripažinti netekusiais galios:

4.1. Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2019 m. rugpjūčio 22 d. sprendimą Nr. TS-208 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos sudarymo“ su vėlesniu pakeitimu;

4.2. Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 25 d. sprendimą Nr. TS-49 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos veiklos nuostatų patvirtinimo“ su vėlesniu pakeitimu.

5. Paskelbti šį sprendimą Savivaldybės interneto svetainėje www.kupiskis.lt ir Teisės aktų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas per šešis mėnesius nuo skunde nurodytų pažeidimų paaiškėjimo asmeniui dienos Kupiškio rajono savivaldybės tarybai  (Vytauto g. 2, Kupiškis) Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka arba per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo suinteresuotai šaliai dienos Lietuvos administracinių ginčų komisijos Panevėžio apygardos skyriui Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka, Regionų apygardos administracinio teismo Panevėžio rūmams (Respublikos g. 62, Panevėžys) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės mero pareigas laikinai einantis

Savivaldybės tarybos narys                                                                                      Virginijus Umbra

 


 

PATVIRTINTA

Kupiškio rajono savivaldybės tarybos

2023 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. TS-147

 

 

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Kupiškio rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Kupiškio rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos (toliau – Komisija) funkcijas, teises ir pareigas, darbo organizavimo tvarką.

2. Komisija sudaroma laikantis proporcinio Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijos sudėtis, išlaikant proporcinio Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo. Komisijos pirmininką iš šios Komisijos narių – Savivaldybės tarybos narių – deleguoja Savivaldybės tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu Savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui. Komisijos pirmininko pavaduotoją komisijos narių siūlymu iš šios Komisijos narių – Savivaldybės tarybos narių daugumos – skiria Savivaldybės taryba. Jeigu Savivaldybės tarybos opozicija per 2 mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos Savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos nedeleguoja Komisijos pirmininko arba deleguoja Savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 11 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta Savivaldybės tarybos opozicija, Komisijos pirmininką Savivaldybės taryba komisijos narių siūlymu skiria iš šios Komisijos narių – savivaldybės tarybos narių mažumos. Jeigu visi Savivaldybės tarybos nariai sudaro Savivaldybės tarybos daugumą, Komisija, sudaryta iš Savivaldybės tarybos daugumos atstovų, veikia tol, kol Savivaldybės taryboje susidaro Savivaldybės tarybos mažuma ar Savivaldybės tarybos opozicija.

3.  Komisija sudaroma Savivaldybės tarybos sprendimu. Komisiją sudaro pirmininkas, pirmininko pavaduotojas ir nariai. Komisijos nariais gali būti Savivaldybės tarybos nariai, valstybės tarnautojai, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės mero paskirtas valstybės tarnautojas, ši funkcija įrašoma į jo pareigybės aprašymą.

4.  Komisijos darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti joms nepriklausantys Savivaldybės tarybos nariai, suinteresuoti asmenys. Šie asmenys kviečiami pranešus jiems ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki posėdžio pradžios.

5.  Pagrindiniai Komisijos veikimo principai: teisingumas, nešališkumas, skaidrumas,

viešumas, atskaitomybė.

6.    Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodeksu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymu, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

7.    Komisijų veiklai reikalingą techninę pagalbą ir priemones užtikrina Savivaldybės administracija.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

8.  Komisijos funkcijos:

8.1. prižiūri, kaip Savivaldybės meras ir Savivaldybės tarybos nariai laikosi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;

8.2. analizuoja Savivaldybės tarybos narių nedalyvavimo Savivaldybės tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;

8.3. tiria ir priima sprendimus dėl Savivaldybės mero ir Savivaldybės tarybos narių veiklos atitikties Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės mero ir Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;

8.4. nagrinėja Savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl Savivaldybės mero ir Savivaldybės tarybos narių veiklos skaidrumo;

8.5. analizuoja Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatytų Savivaldybės mero pareigų nevykdymo priežastis;

8.6. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą priimti sprendimą dėl Savivaldybės tarybos nario įgaliojimų nutraukimo, jeigu šis Savivaldybės tarybos narys yra praleidęs iš eilės 3 Savivaldybės tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties;

8.7. Savivaldybės tarybos narių, mero, savo iniciatyva teikia Savivaldybės tarybos nariams rekomendacijas dėl Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo;

8.8. Savivaldybės tarybos narių ir savo iniciatyva teikia Savivaldybės merui rekomendacijas dėl Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo.

9Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario elgesio tyrimas Komisijoje pradedamas, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:

9.1. fizinio ar juridinio asmens skundas, kreipimasis ar pranešimas (toliau – skundas) apie Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario galimai padarytą Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, Savivaldybės tarybos veiklos reglamente, kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose Savivaldybės merui ir Savivaldybės tarybos nariui nustatytų reikalavimų pažeidimą (toliau – pažeidimas);

9.2. visuomenės informavimo priemonėse paskelbta pagrįsta informacija apie Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario galimai padarytą pažeidimą.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

10.    Komisijos nariai, kurie nėra Savivaldybės tarybos nariai, Komisijos posėdžio metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą. Už darbą Komisijoje šios Komisijos nariams, kurie nėra Savivaldybės tarybos nariai, apmokama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo nustatyta tvarka.

11.    Komisijos pirmininkas turi teisę gauti Komisijos įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar savivaldybės valdomų įmonių.

12.    Komisija turi teisę:

12.1. apklausti posėdžio metu Savivaldybės merą ar Savivaldybės tarybos narį, kurio elgesys tiriamas, ir kitus asmenis, susijusius su Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario tiriamu elgesiu ar politine veikla;

12.2. apklausti skundo autorių ir išsiaiškinti apie jo žinomą informaciją dėl Savivaldybės mero ar  Savivaldybės tarybos nario galimai padaryto Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, Savivaldybės tarybos veiklos reglamente, kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose Savivaldybės merui ar Savivaldybės tarybos nariui nustatytų reikalavimų pažeidimo;

12.3. teisės aktų nustatyta tvarka susipažinti su reikiamais dokumentais ir gauti jų nuorašus (kopijas) bei kitą tyrimui reikalingą informaciją;

12.4. atliekant tyrimą išvykti į įvykio vietą;

12.5. atliekant tyrimą pasitelkti specialistus.

13.    Komisijos nario pareigos:

13.1. dalyvauti Komisijos posėdžiuose. Jei komisijos narys negali atvykti į posėdį, apie tai turi iš anksto pranešti Komisijos pirmininkui, o jam nesant – pavaduotojui, nurodydamas nedalyvavimo priežastį;

13.2. Komisijos pavedimu rinkti tyrimo medžiagą ir rengti siūlymus Komisijos posėdžiui;

13.3. laikyti paslaptyje žinias ar duomenis, kuriuos sužinojo vykdydamas tyrimą, jeigu tokie duomenys ar žinios sudaro valstybės, komercinę, banko, tarnybos arba kitą įstatymų saugomą paslaptį;

13.4. nenaudoti Nuostatų 13.3 papunktyje surinktų duomenų ar žinių savo ar kitų asmenų naudai;

13.5. Komisijai nebaigus tyrimo, niekam neteikti informacijos apie vykdomo tyrimo aplinkybes, su tyrimu susijusius asmenis, turimą medžiagą, duomenis.

13.6. Komisijos narys, nesutikdamas su Komisijos sprendimu, turi teisę pareikšti savo atskirą nuomonę ir, jeigu atskirai nuomonei pritaria ne mažiau kaip du Komisijos nariai, reikalauti, kad ji būtų paskelbta kartu su Komisijos priimtu sprendimu.

14.    Komisijos nariai, atsakingasis sekretorius ir pasitelkti specialistai privalo susilaikyti nuo preliminarių vertinimų bei išvadų, kol nebaigtas tyrimas ir nėra Komisijos išvados.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

15. Komisijos pirmininkas, o kai jo nėra – pirmininko pavaduotojas:

15.1. šaukia Komisijos posėdžius, sudaro jų darbotvarkę;

15.2. pirmininkauja Komisijos posėdžiams;

15.3. išklauso Komisijos narių bei kitų posėdžio dalyvių nuomonę, skiria nariams pavedimus;

15.4. kviečia į Komisijos posėdžius specialistus ir kitus asmenis;

15.5. atstovauja Komisijai valstybės ir savivaldybės institucijose;

15.6. teikia tretiesiems asmenims informaciją apie Komisijos priimtus sprendimus.

16. Komisijos atsakingasis sekretorius:

16.1. organizuoja Komisijos posėdžius;    

16.2. rašo Komisijos posėdžių protokolus;

16.3. tvarko Komisijos dokumentus, įkelia parengtus dokumentus į dokumentų valdymo sistemą, registruoja ir saugo Komisijos posėdžių protokolus;

16.4. daro Komisijos posėdžių garso įrašus (protokolui), posėdžių garso įrašai saugomi informacijos laikmenose iki Savivaldybės tarybos kadencijos pabaigos.

17. Pagrindinė Komisijos veiklos forma yra posėdžiai.

18. Komisijos posėdis gali vykti nuotoliniu būdu ar mišriuoju būdu. Nuotoliniu būdu ar mišriuoju būdu vyksiančio Komisijos posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis visų Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 22 straipsnyje nustatytų reikalavimų ir užtikrinant Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytas Savivaldybės tarybos nario teises. Nuotoliniu būdu ar mišriuoju būdu priimant Komisijos sprendimus, turi būti užtikrintas Komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas. Komisijos posėdžiai nuotoliniu būdu ar mišriuoju būdu vykti negali, jeigu tam raštu prieštarauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių, išskyrus:

1) kai dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Komisijos posėdžiai negali vykti Savivaldybės tarybos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai;

2) artimiausią numatytą nuotoliniu būdu ar mišriu būdu vyksiantį Komisijos posėdį.

19.  Posėdžio darbotvarkė parengiama ir Komisijos sprendimų projektai bei kita medžiaga pateikiama Komisijos nariams susipažinti elektroninėmis priemonėmis prieš 3 darbo dienas iki posėdžio. Posėdžio darbotvarkė patvirtinama posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių daugumos nutarimu.

20.  Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario elgesio tyrimas pradedamas ne vėliau kaip per 10 dienų nuo Nuostatų 9 punkte nurodytų pagrindų atsiradimo.

21.  Komisija taip pat tiria galimus pažeidimus, jeigu nuo jų padarymo praėjo ne daugiau kaip vieneri metai. Anoniminiai skundai nenagrinėjami. Komisijos atliekamas pažeidimo tyrimas turi būti baigtas ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo tyrimo pradžios. Į šį terminą neįskaičiuojamas Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario laikinojo nedarbingumo, atostogų laikas ir laikas, kai Savivaldybės meras ar Savivaldybės tarybos narys yra išvykęs į tarnybinę komandiruotę. Prireikus Komisija gali, bet ne ilgiau kaip vienam mėnesiui, pratęsti šiame punkte nustatytą tyrimo terminą.

22.  Komisija per 3 dienas nuo tyrimo pradžios surašo laisvos formos pranešimą, kuriuo informuoja Savivaldybės merą ar Savivaldybės tarybos narį apie pradėtą jo elgesio tyrimą, jo teises, pateikia turimus duomenis apie padarytą pažeidimą ir prašo iki šiame pranešime nurodytos datos pateikti rašytinį paaiškinimą. Komisija šį pranešimą Savivaldybės merui ar Savivaldybės tarybos nariui įteikia asmeniškai arba išsiunčia paštu.

23.  Komisija, atlikusi tyrimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tyrimo pabaigos savo posėdyje vertina tyrimo metu surinktus duomenis ir priima šiuose Nuostatuose numatytus sprendimus. Apie Komisijos posėdžio vietą ir laiką ne vėliau kaip prieš 5 dienas iki posėdžio pradžios turi būti pranešta Savivaldybės merui ar Savivaldybės tarybos nariui. Jo neatvykimas į Komisijos posėdį ar paaiškinimo nepateikimas nekliudo Komisijai priimti sprendimą.

24.  Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario elgesio tyrimą atlikusi Komisija gali priimti šiuos sprendimus:

24.1. konstatuoti, kad Savivaldybės meras ar Savivaldybės tarybos narys nepažeidė Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse ar savivaldybės tarybos veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose, kituose teisės aktuose nustatytų Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario elgesio principų ar reikalavimų;

24.2. konstatuoti, kad Savivaldybės meras ar Savivaldybės tarybos narys pažeidė Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse ar savivaldybės tarybos veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose, kituose teisės aktuose nustatytus Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario elgesio principus ar reikalavimus;

24.3. rekomenduoti Savivaldybės merui ar Savivaldybės tarybos nariui suderinti savo elgesį ar veiklą su Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse ar Savivaldybės tarybos veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose ir kituose teisės aktuose nustatytais Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario elgesio principais ar reikalavimais;

24.4. rekomenduoti viešai atsiprašyti;

24.5. įtarus esant nusikalstamos veikos požymių, perduoti medžiagą ikiteisminio tyrimo įstaigoms ar prokuratūrai.

25.  Komisijos priimamų sprendimų turinys ir forma turi atitikti Lietuvos Respublikos savivaldybių tarybų etikos komisijos priimamus sprendimus. Įforminami atskiru dokumentu ir išdėstomi taip:

25.1. įžanginėje sprendimo dalyje nurodoma: sprendimo priėmimo data ir vieta; komisijos pavadinimas; komisijos sudėtis; asmens, kurio veikla tiriama, vardas, pavardė ir pareigos; tiriamus asmens veiksmus (tyrimo dalyką); teisės aktus ir konkrečias teisės aktų nuostatas, kuriomis vadovaujantis pradėtas tyrimas dėl asmens veiksmų;

25.2. aprašomojoje-motyvuojamojoje sprendimo dalyje nurodoma: komisijos nustatytos faktinės aplinkybės; asmens, kurio veikla tiriama, ir (ar) jo atstovo teikti paaiškinimai, prašymai ir pan.; įrodymai, kuriais grindžiamos komisijos išvados; argumentai, dėl kurių atmetami tam tikri tiriamo asmens išsakyti teiginiai, kilusios pagrįstos abejonės, kurių pagrindu buvo pradėtas tyrimas; nuorodos į konkrečius teisės aktus ir šių aktų nuostatas, kurios buvo taikomos tiriant;

25.3. rezoliucinėje sprendimo dalyje nurodoma: komisijos išvada dėl svarstomo asmens veiksmų, teisės aktai ir konkrečios teisės aktų nuostatos, kuriomis vadovaujantis priimtas sprendimas; informacijos apie komisijos išvados paskelbimo būdą ir vietą bei įteikimą suinteresuotiems asmenims, sprendimo apskundimo tvarką.

26Pakartotiniai skundai apie galimą Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario padarytą pažeidimą nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai gautame skunde yra nurodomos naujos aplinkybės, kurios nebuvo ir negalėjo būti žinomos atlikto tyrimo metu, ir dėl to Komisijos priimtas sprendimas yra galimai neteisingas. Dėl pakartotinio tyrimo būtinumo sprendžia Komisija ne vėliau kaip per 10 dienų nuo tokio skundo gavimo. Komisijai nusprendus pradėti pakartotinį tyrimą, jis atliekamas pagal šiuose Nuostatuose nustatytas procedūras.

27.  Komisijos sprendimai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių.

28.  Komisijos posėdžiai protokoluojami. Daromi Komisijos posėdžių garso įrašai yra sudėtinė protokolo dalis. Protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir atsakingasis sekretorius. Posėdžio pirmininkui nusišalinus nuo klausimo svarstymo, posėdžio protokolą dėl šio klausimo pasirašo jį svarstant pirmininkavęs Komisijos narys. Protokole turi būti nurodyta posėdžio data, protokolo numeris, posėdyje dalyvavusių asmenų vardai ir pavardės, posėdžio darbotvarkė, svarstyti klausimai ir priimti sprendimai, Komisijos narių vardinio balsavimo rezultatai. Protokolas turi būti parengtas ir pasirašytas per 5 darbo dienas po posėdžio. Komisijos posėdžių protokolai ir (ar) jų išrašai teisės aktų nustatyta tvarka gali būti teikiami tik Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai ir teisėsaugos institucijoms jų oficialiu prašymu, taip pat asmeniui, dėl kurio veikos atitikties teisės aktų nuostatoms Komisija priėmė sprendimą. Atlygiui už darbą Komisijoje apskaičiuoti Komisijos pirmininkas per penkias darbo dienas po posėdžio pateikia Kupiškio rajono savivaldybės administracijai Komisijos posėdžio protokolo išrašą, kuriame užfiksuota Komisijos narių, kurie nėra Savivaldybės tarybos nariai, faktiškai dirbtos valandos ir išnagrinėtų skundų, prašymų ar pranešimų kiekis.

29.  Komisijos dokumentaciją tvarko Komisijos atsakingasis sekretorius.

30.  Komisija gali nutraukti tyrimą, jeigu iki tyrimo pabaigos Savivaldybės meras ar Savivaldybės tarybos narys savo elgesį ar veiklą pripažino neetiškais, nesuderinamais su savo pareigomis ar institucija, kurioje jis eina pareigas, ir dėl to viešai atsiprašė.

31.  Apie Komisijos atliktą tyrimą ir priimtą sprendimą pranešama asmeniui, pateikusiam skundą Komisijai, Savivaldybės merui ar Savivaldybės tarybos nariui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, ir Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai.

32.  Po kiekvieno Komisijos posėdžio gali būti parengiamas pranešimas visuomenės informavimo priemonėms. Pranešimą raštu arba žodžiu gali pateikti tik Komisijos pirmininkas ar Komisijos įgaliotas jos narys ir tik tokį, kokį įgaliojo pateikti Komisija.

33.  Informaciją apie Komisijos sprendimus visuomenės informavimo priemonėms teikia Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Komisijos narys. Komisijos nariai, posėdyje pareiškę atskirąją nuomonę dėl tyrimo išvadų, turi teisę apie tai pateikti viešą informaciją.

34.  Komisijos priimti sprendimai yra vieši ir turi būti skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje www.kupiskis.lt.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

35.    Komisijos nariai už šiuose Nuostatuose nustatytų pareigų pažeidimą atsako įstatymų nustatyta tvarka.

36.    Komisijos sprendimai gali būti skundžiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai (toliau – VTEK) per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo arba jo įteikimo Savivaldybės merui ar Savivaldybės tarybos nariui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, dienos. VTEK, kaip privalomos išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucijos, priimtas sprendimas gali būti skundžiamas teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

37.    Komisija pavaldi ir kasmet iki birželio 1 d. atsiskaito už praėjusių metų veiklą Savivaldybės tarybai. Ataskaitą teikia Komisijos pirmininkas, jam nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas, jam nesant – Komisijos pirmininko įgaliotas Komisijos narys.

38.    Siekiant užtikrinti viešumą ir skaidrumą ir kad Komisijos pirmininku būtų skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 11 straipsnyje, tarybos narys, pretenduojantis tapti Savivaldybės tarybos sudaromos Komisijos pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama Savivaldybės merui ir Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka skelbiama viešai Savivaldybės interneto svetainėje tol, kol Savivaldybės tarybos narys eina pareigas, kurioms keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.

______________

 

part_0ea23b6a44944a7ea76fcfa2514c06ab_end