LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ASMENS ELEKTRONINĖS KORTELĖS TVARKYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. sausio 5 d. Nr. 2BE-9
Vilnius
Siekdamas nustatyti fizinių ir juridinių asmenų teisių ir įgaliojimų tvarkymą Geležinkelių transporto valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje ir Geležinkelių transporto rizikos valdymo ir priežiūros informacinėje sistemoje:
1. T v i r t i n u Asmens elektroninės kortelės tvarkymo tvarkos aprašą (toliau – Tvarkos aprašas) (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2013 m. balandžio 30 d. įsakymą Nr. V-263 „Dėl asmens elektroninės kortelės tvarkymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
3. P a v e d u Projektų valdymo skyriui su šiuo įsakymu supažindinti Administracijos Priežiūros departamento ir Paslaugų departamento valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis.
4. N u s t a t a u, kad šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Lietuvos transporto saugos administracijos interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos
direktoriaus 2021 m. sausio 5 d. įsakymu
Nr. 2BE-9
ASMENS ELEKTRONINĖS KORTELĖS TVARKYMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmens elektroninės kortelės tvarkymo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato fizinio ir juridinio asmens elektroninės kortelės sukūrimo ir tvarkymo nuostatas.
2. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Asmens elektroninė kortelė – Lietuvos transporto saugos administracijos (toliau – LTSA) teikiama elektroninė paslauga fiziniam ar juridiniam asmeniui, leidžianti elektroniniu būdu keistis informacija su LTSA, gauti informaciją, saugomą Geležinkelių transporto valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje (toliau – VGI IS) ir (ar) Geležinkelių transporto rizikos valdymo ir priežiūros informacinėje sistemoje (toliau – GERVIS), juridiniams asmenims priskirti įgaliojimus ir teises atsakingiems fiziniams asmenims.
II SKYRIUS
ELEKTRONINĖS KORTELĖS SUKŪRIMAS IR TVARKYMAS
5. Fizinio asmens elektroninė kortelė VGI IS sukuriama fiziniam asmeniui pirmą kartą prisijungus prie VGI IS.
6. Fizinis asmuo prie VGI IS jungiasi per administracinių ir viešųjų elektroninių paslaugų portalą – Elektroninius valdžios vartus. Fiziniam asmeniui susipažinus su prisijungimo metu pateikiama informacija apie VGI IS sistemoje tvarkomus asmens duomenis, VGI IS nuostatais bei užpildžius fizinio asmens duomenų lentelę, yra sukuriama asmens elektroninė kortelė VGI IS sistemoje. Atskiras registracijos prašymas dėl asmens elektroninės kortelės sukūrimo VGI IS sistemoje fiziniam asmeniui nėra teikiamas.
7. Atlikus šio Tvarkos aprašo 6 p. nurodytus veiksmus, fizinis asmuo, prisijungęs prie VGI IS, gali peržiūrėti savo fizinio asmens elektroninės kortelės duomenis, teikti LTSA prašymus, atitinkamus dokumentus ir duomenis per VGI IS.
8. Juridinis asmuo, norėdamas sukurti asmens elektroninę kortelę, turi užpildyti prašymą, pateiktą Tvarkos aprašo priede (toliau – Prašymas), ir pateikti jį LTSA.
9. Juridinis asmuo Prašyme nurodo:
9.6. buveinės adresą (gatvė ir numeris, pašto indeksas, miestas), jeigu jis nesutampa su registracijos adresu;
9.8. informacinę sistemą (t. y. VGI IS ir (ar) GERVIS), kurioje yra prašoma sukurti asmens elektroninę kortelę;
9.10. juridinio asmens įgalioto administratoriaus asmens kontaktinius duomenis (telefonas, faksas, elektroninio pašto adresas);
9.11. patvirtinimą, kad susipažino su šiuo Tvarkos aprašu ir sutinka, kad juridinio asmens įgaliotas administratorius Prašyme nurodytoje(-ose) informacinėje(-ėse) sistemoje(-ose) registruotų kitus juridinio asmens darbuotojus ir suteiktų jiems įgaliojimus atlikti atitinkamus veiksmus Prašyme nurodytoje(-ose) informacinėje(-ėse) sistemoje(-ose).
10. Užpildytą Prašymą pasirašo juridinio asmens vadovas arba teisės aktų nustatyta tvarka vadovo įgaliotas asmuo.
11. Prašymą asmuo gali pateikti tiesiogiai kreipiantis į LTSA arba paštu, per kurjerį arba šiais elektroniniais ryšiais: elektroniniu būdu per kontaktinį centrą arba LTSA interneto svetainėje nurodytu elektroninio pašto adresu.
12. Atsakingas LTSA darbuotojas per 2 darbo dienas nuo Tvarkos aprašo 8 punkte nurodyto Prašymo gavimo dienos patikrina, ar Prašyme nurodyti visi Tvarkos aprašo 9 punkte pateikti duomenys. Jeigu Prašyme nurodyti visi duomenys, atsakingas LTSA darbuotojas per 5 darbo dienas sukuria asmens elektroninę kortelę ir joje nurodo Prašyme nurodytą juridinio asmens įgaliotą administratorių.
13. Jeigu Prašyme nurodyti ne visi duomenys, LTSA atsakingas darbuotojas ne vėliau kaip per 1 darbo dieną Tvarkos aprašo priede nurodytu būdu informuoja apie tai Prašymą pateikusį asmenį ir nustato ne ilgesnį kaip 5 darbo dienų terminą trūkumams pašalinti. Jeigu per nustatytą terminą trūkumai nepašalinami, LTSA atsakingas darbuotojas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas priima motyvuotą sprendimą dėl Prašymo palikimo nenagrinėtu ir apie tai informuoja asmenį. LTSA Prašymą pateikusį asmenį informuoja tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas Prašymas, išskyrus tuos atvejus, kai Prašyme nurodytas kitoks informacijos gavimo būdas.
III SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
15. Asmenų elektroninės kortelės tvarkomos vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais.