Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, iliustracija, simbolis  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2023 M. SAUSIO 3 D. ĮSAKYMO NR. V-3 „DĖL REIKALAVIMŲ PEDAGOGINIŲ DARBUOTOJŲ (IŠSKYRUS AUKŠTŲJŲ MOKYKLŲ DARBUOTOJUS) KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOMS IR NACIONALINĖMS KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOMS IR NACIONALINIŲ KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMŲ VERTINIMO, AKREDITAVIMO IR REGISTRAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. rugpjūčio 22 d. Nr. V-896

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Reikalavimų pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programoms ir nacionalinėms kvalifikacijos tobulinimo programoms ir nacionalinių kvalifikacijos tobulinimo programų vertinimo, akreditavimo ir registravimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. sausio 3 d. įsakymu Nr. V-3 „Dėl Reikalavimų pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programoms ir nacionalinėms kvalifikacijos tobulinimo programoms ir nacionalinių kvalifikacijos tobulinimo programų vertinimo, akreditavimo ir registravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Programose nurodomas programos teikėjas, programos pavadinimas, programos rengėjas (-ai), programos bendraautoris (-iai) (jeigu yra), programos anotacija, programos tikslas, programos uždaviniai, programos turinys, programos rezultatai, įgyjamos (plėtojamos) kompetencijos, jų į(si)vertinimo būdai, programai vykdyti naudojama mokomoji medžiaga ir techninės priemonės, programai rengti naudotos literatūros ir kitų informacinių šaltinių sąrašas, lektorių darbo patirtis ir kompetencijos, kvalifikaciniai reikalavimai lektoriams, programos dalyviai. Programos rengiamos pagal programų struktūros formą, pateiktą Aprašo 1 priede.“

2. Papildau 6.3 ir 6.4 papunkčiais:

6.3. nacionalinės programos turinys turi būti siejamas su konkrečiais aukštosios mokyklos studijų programos dalykais ir (ar) konkrečia aukštosios mokyklos studijų programa;

6.4. nacionalinė programa rengiama ir (ar) įgyvendinama pasitelkiant užsienio valstybės partnerius (ekspertus) ir (ar) šalies aukštąją mokyklą, ir (ar) akredituotą kvalifikacijos tobulinimo įstaigą.“

3. Papildau 7.3 ir 7.4 papunkčiais:

7.3. Programa rengiama laikantis turinio vientisumo, nuoseklaus uždavinių išpildymo siekiant programos rezultatų ir įgyvendinama pilna apimtimi (ne atskirais moduliais);

7.4. rekomenduojama pedagoginių darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo programą rengti pasitelkiant užsienio valstybės partnerį ir (ar) šalies aukštąją mokyklą, ir (ar) akredituotą kvalifikacijos tobulinimo įstaigą.“

4. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Nacionalinę programą pagal Aprašo 3–6 punktuose nurodytus reikalavimus vertina švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu sudaryta vertinimo komisija, kurią sudaro ne mažiau kaip septyni nariai (komisijos pirmininkas ir ne mažiau kaip 6 nariai). Esant poreikiui, gali būti pasitelkiami ir kviestiniai ekspertai, kurie nėra komisijos nariai (toliau – ekspertai).“

5. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Vertinimo komisijos pirmininku arba komisijos nariu (-iais), ekspertu (-ais) negali būti asmuo (-ys), kurį (-iuos) su nacionalinės programos rengėju (arba bendraautoriu) sieja artimi giminystės, svainystės, partnerystės ryšiai arba jei kuris nors iš nacionalinės programos rengėjų yra tiesiogiai jam (-iems) pavaldus ar (ir) kontroliuojamas.“

6. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. Jei paaiškėja, kad vertinimo komisijos pirmininkas ar komisijos narys (-iai), ar ekspertas (-ai) susijęs (-ę) su nacionalinės programos rengėju (arba bendraautoriumi) artimais giminystės, svainystės, partnerystės ryšiais arba jei kuris nors iš nacionalinės programos rengėjų yra tiesiogiai jam (-iems) pavaldus ar (ir) kontroliuojamas, vertinimo komisijos pirmininkas ar komisijos narys (-iai), ar ekspertas (-ai) nedelsdamas (-i) apie tai praneša vertinimo komisijai ir turi nusišalinti nuo nacionalinės programos vertinimo.“

7. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:

15. Vertinimo komisija, nustačiusi, kad pateikti ne visi reikiami dokumentai, pateikti dokumentai netinkamai įforminti, dokumentuose yra klaidingų ir (ar) netikslių duomenų, taip pat jei kyla neaiškumų dėl nacionalinės programos turinio, turi teisę per 10 darbo dienų nuo prašymo vertinti nacionalinę programą registravimo dienos paprašyti nacionalinės programos teikėjo pateikti papildomus (patikslintus) dokumentus ir (ar) informaciją. Vertinimo komisijos posėdis šiuo atveju nėra organizuojamas, vertinimo komisijos pirmininkas ir (ar) komisijos nariai fiksuotus netikslumus pateikia vertinimo komisijos sekretoriui elektroninėmis ryšio priemonėmis. Nacionalinės programos teikėjas papildomus (patikslintus) dokumentus ir (ar) informaciją turi pateikti per 10 darbo dienų nuo prašymo juos pateikti gavimo dienos.“

8. Papildau 37 ir 38 punktais:

37. Pedagoginio darbuotojo įgytos ir (ar) plėtotos kompetencijos fiksuojamos programos baigimą patvirtinančiame dokumente.

38. Pedagoginio darbuotojo įgytos ir (ar) plėtotos kompetencijos įvertinamos ir pripažįstamos studijų programos dalimi vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymu ir jį įgyvendinančiais teisės aktais.“

9. Pakeičiu 1 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

10. Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                              Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė

 

 

Reikalavimų pedagoginių darbuotojų

(išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus)

kvalifikacijos tobulinimo programoms ir

nacionalinėms kvalifikacijos tobulinimo

programoms ir nacionalinių kvalifikacijos

tobulinimo programų vertinimo,

akreditavimo ir registravimo tvarkos

aprašo

1 priedas

 

 

(Pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos ar nacionalinės pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos forma)

 

______________________________________________________________________________

(Nurodoma: ar teikiama programa yra pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programa, ar teikiama programa yra nacionalinė pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programa)

 

1. Pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos arba nacionalinės pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos (toliau kartu – Programa) teikėjas

1.1. Programos teikėjo rekvizitai (pavadinimas, juridinio asmens kodas, adresas, pašto indeksas, telefonas, el. paštas)

 

 

2. Programos pavadinimas 

 

 

3. Programos rengėjas (-ai)

 

 

4. Programos bendraautoris (-iai) ir įgyvendintojas (-ai) (užsienio valstybės ir (ar) šalies parneris

(-iai)

 

 

5. Programos anotacija (aktualumas, reikalingumas, sąsaja su konkrečia aukštosios mokyklos studijų programa, jeigu teikiama nacionalinė programa)

 

 

6. Programos tikslas

 

 

7. Programos uždaviniai

 

 

8. Programos turinys:

Eil. 

Nr.

Tema /

modulis

Užsiėmimo pobūdis (teorija (T) / praktika (P) (įskaitant savarankišką darbą) ir trukmė (akademinės valandos)

Būdas (kontaktinis / nuotolinis / mišrus)

Programos lektorius (užsienio valstybės / šalies)

 

9. Programos rezultatai (įgyjama (plėtojama) kompetencija (-os))

 

 

10. Programos rezultatų į(si)vertinimo būdai

 

 

11. Programai vykdyti naudojama mokomoji medžiaga ir techninės priemonės:

11.1. Mokomoji medžiaga

Eil. Nr.

Temos

Mokomosios medžiagos pavadinimas

 

Mokomosios medžiagos apimtis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.2. Techninės priemonės

 

 

12. Programai rengti naudotos literatūros ir kitų informacinių šaltinių sąrašas

 

 

13. Lektorių darbo patirtis ir kompetencijos (pridedamos lektorių darbo patirtį ir kompetenciją patvirtinančių dokumentų kopijos)

 

(pažymėti X)

Programos teikėjo atstovas (-ai)

 

Mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai

 

Švietimo įstaigų vadovai, jų pavaduotojai ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjai

 

Mokslo ir studijų institucijų dėstytojai, mokslininkai, tyrėjai

 

Užsienio valstybių dėstytojai, mokslininkai, tyrėjai, mokytojai

 

Viešojo administravimo institucijų vadovai, jų pavaduotojai, padalinių vadovai ir specialistai

 

Jungtinė lektorių grupė

 

Kiti (nurodyti)

 

 

14. Kvalifikaciniai reikalavimai lektoriams

 

 

15. Dalyviai:

15.1. Pasirengimas Programai (praktinės veiklos patirtis ir kompetencija (-os), kurią (-ias) turi

turėti dalyvis)

Kompetencija (-os)

 

Praktinės veiklos patirtis

 

 

15.2. Programos dalyvių tikslinės grupės

 

(Pažymėti X)

Mokytojai, dirbantys pagal bendrojo ugdymo programas (nurodyti dalyką)   

 

Mokytojai, dirbantys pagal ikimokyklinio ugdymo programas

 

Mokytojai, dirbantys pagal priešmokyklinio ugdymo programas

 

Mokytojai, dirbantys pagal pradinio ugdymo programas

 

Pagalbos mokiniui specialistai (nurodyti pareigybę, jei Programa skirta konkrečiai pareigybei)

 

Mokytojai, dirbantys pagal profesinio mokymo programas

 

Švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovai, jų pavaduotojai ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjai

 

Švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovai

 

Švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pavaduotojai ugdymui

 

Švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) ugdymą organizuojančių skyrių vedėjai

 

Kiti pedagoginiai darbuotojai (nurodyti pareigybę)

 

 

 

Programos

teikėjas

_______________                                   ____________________ ________________

(Pareigos)                                                          (Parašas)                                    (Vardas ir pavardė)

 

Programos registracijos numeris ir data (pildoma registravus Programą)

 

 

Programos akreditacijos terminas

(nurodyti datą, iki kada) (pildoma akreditavus Programą)

 

 

___________________

 

 

Reikalavimų pedagoginių darbuotojų

(išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus)

kvalifikacijos tobulinimo programoms ir

nacionalinėms kvalifikacijos tobulinimo

programoms ir nacionalinių kvalifikacijos

tobulinimo programų vertinimo,

akreditavimo ir registravimo tvarkos

aprašo

2 priedas

 

REIKALAVIMAI PEDAGOGINIŲ DARBUOTOJŲ (IŠSKYRUS AUKŠTŲJŲ MOKYKLŲ DARBUOTOJUS) KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOMS IR NACIONALINĖMS KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOMS

 

Pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos ir nacionalinės pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos (toliau kartu – Programa) sudedamosios dalys

Reikalavimai Programos sudedamosioms dalims

Programos anotacija

Programos esmės atskleidimas, teorinis ir praktinis pagrindimas, pabrėžiant esmines struktūrines dalis, ir reikalingumo, aktualumo ir inovatyvumo pasirinktai tikslinei grupei pagrindimas. Nacionalinės pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos sąsaja su konkrečia aukštosios mokyklos studijų programa. 

Programos tikslas

Formuluotės aiškumas, konkretumas, orientacija į rezultatą, dermė su Programos anotacijoje apibrėžta Programos paskirtimi, ugdomomis kompetencijomis.

Programos uždaviniai

Nuoseklumas, aiškumas, tikslingumas, tikslumas, logiškumas, dermė su Programos tikslu, orientavimas į galutinį rezultatą.

Programos turinys

 

Temų reikalingumas ir aktualumas, įgyvendinimo nuoseklumas, išsamumas, mokymosi metodų ir veiklų bei jų trukmės dermė su kitomis Programos dalimis ir laukiamais rezultatais. Užsienio valstybės partnerio (-ių) ir šalies aukštosios mokyklos ir (ar) akredituotos kvalifikacijos tobulinimo įstaigos vaidmuo ir atsakomybė rengiant ir (ar) įgyvendinant nacionalinės pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos temas / modulius.

Užsienio valstybės parnerio ir (ar) šalies aukštosios mokyklos ir (ar) akredituotos kvalifikacijos tobulinimo įstaigos vaidmuo ir atsakomybė rengiant pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos temas / modulius.

Veiklų atitiktis dalyvių pasirengimui ir patirčiai.

Programos rezultatai (įgyjama (plėtojama) kompetencija (-os))

Konkretumas, aiškumas, loginis ryšys su pagrindine Programos idėja ir turiniu, formuluotės kryptingumas į veiklą, kompetencijų raišką praktikoje.

Programai vykdyti naudojama mokomoji medžiaga

Tikslingumas, pakankamumas, aiškumas, aktualumas, dermė su kitomis Programos dalimis ir laukiamais rezultatais.

Tinkamų užduočių parinkimas Programos rezultatams įrodyti.

Programai vykdyti naudojamos techninės priemonės

Tikslingumas, pakankamumas, aiškumas, aktualumas ir inovatyvumas.

Programai rengti naudotos literatūros ir kitų informacinių šaltinių sąrašas

Pateiktas literatūros ir kitų informacinių šaltinių sąrašas atitinka Programos turinį, naudojami aktualūs šaltiniai.

Kvalifikaciniai reikalavimai lektoriams

Lektorių patirties ir kompetencijų aiškus apibrėžtumas, konkretumas, kompetencijų atitiktis Programos turiniui. Rekomenduotina patirtis rengiant ir (ar) įgyvendinant Programas pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas prioritetines kvalifikacijos tobulinimo sritis.

Reikalavimai dalyviams

Dalyvių poreikių atitiktis Programos tikslingumui, paskirčiai, praktinės veiklos ir kompetencijų, kurias turi turėti dalyvis, pagrįstumas.

 

__________________________