LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2023 M. SAUSIO 3 D. ĮSAKYMO NR. V-3 „DĖL REIKALAVIMŲ PEDAGOGINIŲ DARBUOTOJŲ (IŠSKYRUS AUKŠTŲJŲ MOKYKLŲ DARBUOTOJUS) KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOMS IR NACIONALINĖMS KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOMS IR NACIONALINIŲ KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMŲ VERTINIMO, AKREDITAVIMO IR REGISTRAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. rugpjūčio 22 d. Nr. V-896
Vilnius
P a k e i č i u Reikalavimų pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programoms ir nacionalinėms kvalifikacijos tobulinimo programoms ir nacionalinių kvalifikacijos tobulinimo programų vertinimo, akreditavimo ir registravimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. sausio 3 d. įsakymu Nr. V-3 „Dėl Reikalavimų pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programoms ir nacionalinėms kvalifikacijos tobulinimo programoms ir nacionalinių kvalifikacijos tobulinimo programų vertinimo, akreditavimo ir registravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. Programose nurodomas programos teikėjas, programos pavadinimas, programos rengėjas (-ai), programos bendraautoris (-iai) (jeigu yra), programos anotacija, programos tikslas, programos uždaviniai, programos turinys, programos rezultatai, įgyjamos (plėtojamos) kompetencijos, jų į(si)vertinimo būdai, programai vykdyti naudojama mokomoji medžiaga ir techninės priemonės, programai rengti naudotos literatūros ir kitų informacinių šaltinių sąrašas, lektorių darbo patirtis ir kompetencijos, kvalifikaciniai reikalavimai lektoriams, programos dalyviai. Programos rengiamos pagal programų struktūros formą, pateiktą Aprašo 1 priede.“
2. Papildau 6.3 ir 6.4 papunkčiais:
„6.3. nacionalinės programos turinys turi būti siejamas su konkrečiais aukštosios mokyklos studijų programos dalykais ir (ar) konkrečia aukštosios mokyklos studijų programa;
3. Papildau 7.3 ir 7.4 papunkčiais:
„7.3. Programa rengiama laikantis turinio vientisumo, nuoseklaus uždavinių išpildymo siekiant programos rezultatų ir įgyvendinama pilna apimtimi (ne atskirais moduliais);
4. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:
„9. Nacionalinę programą pagal Aprašo 3–6 punktuose nurodytus reikalavimus vertina švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu sudaryta vertinimo komisija, kurią sudaro ne mažiau kaip septyni nariai (komisijos pirmininkas ir ne mažiau kaip 6 nariai). Esant poreikiui, gali būti pasitelkiami ir kviestiniai ekspertai, kurie nėra komisijos nariai (toliau – ekspertai).“
5. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:
„11. Vertinimo komisijos pirmininku arba komisijos nariu (-iais), ekspertu (-ais) negali būti asmuo (-ys), kurį (-iuos) su nacionalinės programos rengėju (arba bendraautoriu) sieja artimi giminystės, svainystės, partnerystės ryšiai arba jei kuris nors iš nacionalinės programos rengėjų yra tiesiogiai jam (-iems) pavaldus ar (ir) kontroliuojamas.“
6. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:
„12. Jei paaiškėja, kad vertinimo komisijos pirmininkas ar komisijos narys (-iai), ar ekspertas (-ai) susijęs (-ę) su nacionalinės programos rengėju (arba bendraautoriumi) artimais giminystės, svainystės, partnerystės ryšiais arba jei kuris nors iš nacionalinės programos rengėjų yra tiesiogiai jam (-iems) pavaldus ar (ir) kontroliuojamas, vertinimo komisijos pirmininkas ar komisijos narys (-iai), ar ekspertas (-ai) nedelsdamas (-i) apie tai praneša vertinimo komisijai ir turi nusišalinti nuo nacionalinės programos vertinimo.“
7. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:
„15. Vertinimo komisija, nustačiusi, kad pateikti ne visi reikiami dokumentai, pateikti dokumentai netinkamai įforminti, dokumentuose yra klaidingų ir (ar) netikslių duomenų, taip pat jei kyla neaiškumų dėl nacionalinės programos turinio, turi teisę per 10 darbo dienų nuo prašymo vertinti nacionalinę programą registravimo dienos paprašyti nacionalinės programos teikėjo pateikti papildomus (patikslintus) dokumentus ir (ar) informaciją. Vertinimo komisijos posėdis šiuo atveju nėra organizuojamas, vertinimo komisijos pirmininkas ir (ar) komisijos nariai fiksuotus netikslumus pateikia vertinimo komisijos sekretoriui elektroninėmis ryšio priemonėmis. Nacionalinės programos teikėjas papildomus (patikslintus) dokumentus ir (ar) informaciją turi pateikti per 10 darbo dienų nuo prašymo juos pateikti gavimo dienos.“
8. Papildau 37 ir 38 punktais:
„37. Pedagoginio darbuotojo įgytos ir (ar) plėtotos kompetencijos fiksuojamos programos baigimą patvirtinančiame dokumente.
Reikalavimų pedagoginių darbuotojų
(išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus)
kvalifikacijos tobulinimo programoms ir
nacionalinėms kvalifikacijos tobulinimo
programoms ir nacionalinių kvalifikacijos
tobulinimo programų vertinimo,
akreditavimo ir registravimo tvarkos
aprašo
1 priedas
(Pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos ar nacionalinės pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos forma)
______________________________________________________________________________
(Nurodoma: ar teikiama programa yra pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programa, ar teikiama programa yra nacionalinė pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programa)
1. Pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos arba nacionalinės pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos (toliau kartu – Programa) teikėjas
1.1. Programos teikėjo rekvizitai (pavadinimas, juridinio asmens kodas, adresas, pašto indeksas, telefonas, el. paštas) |
|
2. Programos pavadinimas
|
3. Programos rengėjas (-ai)
|
4. Programos bendraautoris (-iai) ir įgyvendintojas (-ai) (užsienio valstybės ir (ar) šalies parneris
(-iai)
|
5. Programos anotacija (aktualumas, reikalingumas, sąsaja su konkrečia aukštosios mokyklos studijų programa, jeigu teikiama nacionalinė programa)
|
6. Programos tikslas
|
7. Programos uždaviniai
|
8. Programos turinys:
Eil. Nr. |
Tema / modulis |
Užsiėmimo pobūdis (teorija (T) / praktika (P) (įskaitant savarankišką darbą) ir trukmė (akademinės valandos) |
Būdas (kontaktinis / nuotolinis / mišrus) |
Programos lektorius (užsienio valstybės / šalies) |
9. Programos rezultatai (įgyjama (plėtojama) kompetencija (-os))
|
10. Programos rezultatų į(si)vertinimo būdai
|
11. Programai vykdyti naudojama mokomoji medžiaga ir techninės priemonės:
11.1. Mokomoji medžiaga
Eil. Nr. |
Temos |
Mokomosios medžiagos pavadinimas
|
Mokomosios medžiagos apimtis |
|
|
|
|
|
|
|
|
11.2. Techninės priemonės
|
12. Programai rengti naudotos literatūros ir kitų informacinių šaltinių sąrašas
|
13. Lektorių darbo patirtis ir kompetencijos (pridedamos lektorių darbo patirtį ir kompetenciją patvirtinančių dokumentų kopijos) |
|
|
(pažymėti X) |
Programos teikėjo atstovas (-ai) |
|
Mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai |
|
Švietimo įstaigų vadovai, jų pavaduotojai ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjai |
|
Mokslo ir studijų institucijų dėstytojai, mokslininkai, tyrėjai |
|
Užsienio valstybių dėstytojai, mokslininkai, tyrėjai, mokytojai |
|
Viešojo administravimo institucijų vadovai, jų pavaduotojai, padalinių vadovai ir specialistai |
|
Jungtinė lektorių grupė |
|
Kiti (nurodyti) |
|
14. Kvalifikaciniai reikalavimai lektoriams
|
15. Dalyviai:
15.1. Pasirengimas Programai (praktinės veiklos patirtis ir kompetencija (-os), kurią (-ias) turi
turėti dalyvis)
Kompetencija (-os) |
|
|
Praktinės veiklos patirtis |
|
|
15.2. Programos dalyvių tikslinės grupės |
(Pažymėti X) |
|
Mokytojai, dirbantys pagal bendrojo ugdymo programas (nurodyti dalyką) |
|
|
Mokytojai, dirbantys pagal ikimokyklinio ugdymo programas |
|
|
Mokytojai, dirbantys pagal priešmokyklinio ugdymo programas |
|
|
Mokytojai, dirbantys pagal pradinio ugdymo programas |
|
|
Pagalbos mokiniui specialistai (nurodyti pareigybę, jei Programa skirta konkrečiai pareigybei) |
|
|
Mokytojai, dirbantys pagal profesinio mokymo programas |
|
|
Švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovai, jų pavaduotojai ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjai |
|
|
Švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovai |
|
|
Švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pavaduotojai ugdymui |
|
|
Švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) ugdymą organizuojančių skyrių vedėjai |
|
|
Kiti pedagoginiai darbuotojai (nurodyti pareigybę) |
|
|
Programos
teikėjas
_______________ ____________________ ________________
(Pareigos) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
Programos registracijos numeris ir data (pildoma registravus Programą) |
|
Programos akreditacijos terminas (nurodyti datą, iki kada) (pildoma akreditavus Programą) |
|
Reikalavimų pedagoginių darbuotojų
(išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus)
kvalifikacijos tobulinimo programoms ir
nacionalinėms kvalifikacijos tobulinimo
programoms ir nacionalinių kvalifikacijos
tobulinimo programų vertinimo,
akreditavimo ir registravimo tvarkos
aprašo
2 priedas
REIKALAVIMAI PEDAGOGINIŲ DARBUOTOJŲ (IŠSKYRUS AUKŠTŲJŲ MOKYKLŲ DARBUOTOJUS) KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOMS IR NACIONALINĖMS KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOMS
Pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos ir nacionalinės pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos (toliau kartu – Programa) sudedamosios dalys |
Reikalavimai Programos sudedamosioms dalims |
Programos anotacija |
Programos esmės atskleidimas, teorinis ir praktinis pagrindimas, pabrėžiant esmines struktūrines dalis, ir reikalingumo, aktualumo ir inovatyvumo pasirinktai tikslinei grupei pagrindimas. Nacionalinės pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos sąsaja su konkrečia aukštosios mokyklos studijų programa. |
Programos tikslas |
Formuluotės aiškumas, konkretumas, orientacija į rezultatą, dermė su Programos anotacijoje apibrėžta Programos paskirtimi, ugdomomis kompetencijomis. |
Programos uždaviniai |
Nuoseklumas, aiškumas, tikslingumas, tikslumas, logiškumas, dermė su Programos tikslu, orientavimas į galutinį rezultatą. |
Programos turinys
|
Temų reikalingumas ir aktualumas, įgyvendinimo nuoseklumas, išsamumas, mokymosi metodų ir veiklų bei jų trukmės dermė su kitomis Programos dalimis ir laukiamais rezultatais. Užsienio valstybės partnerio (-ių) ir šalies aukštosios mokyklos ir (ar) akredituotos kvalifikacijos tobulinimo įstaigos vaidmuo ir atsakomybė rengiant ir (ar) įgyvendinant nacionalinės pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos temas / modulius. Užsienio valstybės parnerio ir (ar) šalies aukštosios mokyklos ir (ar) akredituotos kvalifikacijos tobulinimo įstaigos vaidmuo ir atsakomybė rengiant pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programos temas / modulius. Veiklų atitiktis dalyvių pasirengimui ir patirčiai. |
Programos rezultatai (įgyjama (plėtojama) kompetencija (-os)) |
Konkretumas, aiškumas, loginis ryšys su pagrindine Programos idėja ir turiniu, formuluotės kryptingumas į veiklą, kompetencijų raišką praktikoje. |
Programai vykdyti naudojama mokomoji medžiaga |
Tikslingumas, pakankamumas, aiškumas, aktualumas, dermė su kitomis Programos dalimis ir laukiamais rezultatais. Tinkamų užduočių parinkimas Programos rezultatams įrodyti. |
Programai vykdyti naudojamos techninės priemonės |
Tikslingumas, pakankamumas, aiškumas, aktualumas ir inovatyvumas. |
Programai rengti naudotos literatūros ir kitų informacinių šaltinių sąrašas |
Pateiktas literatūros ir kitų informacinių šaltinių sąrašas atitinka Programos turinį, naudojami aktualūs šaltiniai. |
Kvalifikaciniai reikalavimai lektoriams |
Lektorių patirties ir kompetencijų aiškus apibrėžtumas, konkretumas, kompetencijų atitiktis Programos turiniui. Rekomenduotina patirtis rengiant ir (ar) įgyvendinant Programas pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas prioritetines kvalifikacijos tobulinimo sritis. |
Reikalavimai dalyviams |
Dalyvių poreikių atitiktis Programos tikslingumui, paskirčiai, praktinės veiklos ir kompetencijų, kurias turi turėti dalyvis, pagrįstumas. |