LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2009 M. VASARIO 26 D. ĮSAKYMO NR. 3D-132 „DĖL ŽEMDIRBIŲ, MIŠKO SAVININKŲ, VIETOS VEIKLOS GRUPIŲ NARIŲ, KITŲ KAIMO GYVENTOJŲ IR JŲ KONSULTANTŲ NEFORMALIOJO TĘSTINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ BENDRŲJŲ REIKALAVIMŲ APRAŠO IR SĄVADO SUDARYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2015 m. birželio 18 d. Nr. 3D-514
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. vasario 26 d. įsakymą Nr. 3D-132 „Dėl Žemdirbių, miško savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų bendrųjų reikalavimų aprašo ir sąvado sudarymo taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS, MIŠKŲ, ŽUVININKYSTĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS SEKTORIAUS DALYVIŲ NEFORMALIOJO TĘSTINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ RENGIMO BENDRŲJŲ REIKALAVIMŲ APRAŠO IR SĄVADO SUDARYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymu, Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo įstatymu,
1. Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų rengimo bendrųjų reikalavimų aprašą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2010 m. lapkričio 26 d. įsakymu Nr. 3D-1035 (Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. birželio 18 d. įsakymo Nr. 3D-514
redakcija)
Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių NEFORMALIOJO TĘSTINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ rengimo
BENDRŲJŲ REIKALAVIMŲ APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų rengimo bendrųjų reikalavimų apraše (toliau – aprašas) reglamentuojama žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių mokymo programų struktūra, jų rengimo ir įteisinimo tvarka.
2. Šiame apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programa (toliau – mokymo programa) – dokumentas, kuriame nuosekliai išdėstomi teoriniai ir praktiniai mokymo dalykai, reikalingi tam tikroms žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių profesinėms žinioms įgyti;
2.2. Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių praktinis mokymas (toliau – praktinis mokymas) – žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyviams reikalingų žinių teikimas ir praktinių gebėjimų ugdymas, žemės ūkio gamybos technologijų, įrangos demonstravimas ir mokymas, kaip naudotis, mokymo įstaigoje, įmonėje ar ūkininko ūkyje.
II. MOKYMO PROGRAMŲ RENGIMAS IR TVIRTINIMAS
5. Mokymo programas gali rengti ir teikti studijų, mokslo, mokymo institucijos, darbdaviai, kaimo bendruomenės, vietos veiklos grupių nariai, žemdirbių savivaldos organizacijos, asociacijos, valstybės ir savivaldybių įstaigos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys.
6. Mokymo programos rengėjas Centrui oficialiu raštu teikia naujos arba atnaujinamos mokymo programos projektą (pagal aprašo priede nustatytą formą) ir vieną mokymo programos projekto vertinimą (recenziją), pasirašytą recenzento. Rekomendacinis Žemės ūkio ir kaimo plėtros dalyvių švietimo ekspertų, kurie gali būti recenzentais, sąrašas patvirtintas Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centro direktoriaus 2013 m. balandžio 3 d. įsakymu Nr. 1AT-21 „Dėl žemės ūkio ir kaimo plėtros dalyvių, švietimo ekspertų atrankos nuostatų tvirtinimo“ ir skelbiamas Centro interneto svetainėje www.zmmc.lt. Recenzentais taip pat gali būti asmenys, turintys ne žemesnį kaip mokslų daktaro laipsnį su mokymo programos turiniu susijusioje srityje ir rengę mokslines publikacijas su mokymo programos turiniu susijusioje srityje ne vėliau kaip 5 metai iki recenzijos rengimo. Parengti dokumentai teikiami Centrui el. paštu info@zmmc.lt.
7. Mokymo programa gali būti atnaujinama vieną kartą per 12 mėnesių. Atnaujinant žemės ūkio, maisto ir miškininkystės sektorių mokymo programas, kurios nesusijusios konkrečiai su aplinkosaugos ir (arba) klimato kaitos tema, dalis valandų turi būti numatyta mokymui aplinkosaugos ir (arba) klimato kaitos tematika.
8. Atsižvelgdamas į mokymo programos tematiką, parengtą mokymo programos projektą Centras raštu ir (arba) el. paštu derina su Žemės ūkio ministerija, Žemės ūkio ministerijos valdymo srities įstaigomis, socialiniais partneriais, o prireikus – ir su kitomis institucijomis (toliau – derinančiosios institucijos).
9. Derinančiosios institucijos ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo mokymo programos projekto gavimo dienos (į šį terminą neįskaičiuojamas paklausimo ir atsakymo į paklausimą terminas, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų) raštu ir (arba) arba el. paštu info@zmmc.lt teikia Centrui argumentuotą išvadą dėl mokymo programos projekto suderinimo, pataisymo arba atmetimo. Prireikus papildyti ir (arba) pakeisti mokymo programos projektą, jo dokumentus Centras grąžina mokymo programos rengėjui, kuris, atsižvelgęs į pateiktas pastabas ir siūlymus, per 5 darbo dienas nuo jų gavimo dienos mokymo programos projektą pataiso arba pagrindžia, kodėl nebuvo į juos atsižvelgta, ir pakartotinai teikia Centrui. Papildytas ir (arba) pakeistas mokymo programos projektas laikomas suderintu ir tinkamu neformaliajam tęstiniam profesiniam mokymui vykdyti, kai Centras pakartotinai išsiuntęs mokymo programos projektą derinančiosioms institucijoms, per 5 darbo dienas gauna oficialiu raštu patvirtintą atsakymą, jog derinančiosios institucijos mokymo programos projektui pastabų neturi.
11. Patvirtinta nauja mokymo programa įrašoma į Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų sąvadą.
13. Atsižvelgdama į aktualias aplinkybes ir besimokančiųjų pageidavimą raštu ar žodžiu, mokymą vykdanti institucija turi teisę koreguoti mokymo programos dėstymo turinį iki 20 proc., nekeisdama mokymo programos tikslų ir uždavinių.
III. MOKYMO PROGRAMOS STRUKTŪRA
15. Mokymo programos struktūrą sudaro:
15.2. Turinys:
15.2.1. mokymo programos aprašymas: mokymo programos aktualumas (mokymo temos poreikio pagrindimas, nurodant pagrindinius probleminius klausimus, numatomi mokymo pagal programą rezultatai (ne daugiau kaip vienas puslapis), tikslai ir uždaviniai, tikslinė grupė, reikalavimai lektoriams, mokymo vietos reikalavimai ir mokymo metodai, mokymo ištekliai ir priemonės, baigiamasis žinių vertinimas (jei taikoma);
IV. MOKYMO PROGRAMOS TURINIO REIKALAVIMAI
16. Mokymo programos turinį sudaro teorinis ir praktinis mokymas. Praktiniam mokymui skiriama ne mažiau kaip 40 proc. bendros mokymo programos trukmės, išskyrus ne ilgesnes kaip 8 val. trukmės mokymo programas.
17. Mokymo programa vertinama atsižvelgiant į tai, ar:
V. BAIGIAMASIS ŽINIŲ IR (AR) GEBĖJIMŲ VERTINIMAS
18. Baigusiesiems mokytis pagal mokymo programą išduodami Žemės ūkio ministerijos nustatytos formos kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai.
Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų rengimo bendrųjų reikalavimų aprašo
priedas
(Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programos forma)
PATVIRTINTA
Programos „Leader“ ir žemdirbių
mokymo metodikos centro
direktoriaus
mmmm-mėn-dd įsakymu Nr.
....................................................................................................................
(mokymo programos pavadinimas)
Kodas – ..............................................................
Mokymosi trukmė – ............. akad. val.
Mokymo programa suderinta:
............................................................... 20... m. mėnuo ..... d. raštas Nr. .......
............................................................... 20... m. mėnuo ..... d. raštas Nr. .......
............................................................... 20... m. mėnuo ..... d. raštas Nr. .......
Mokymo programą teikia
.........................................................................................................................
(institucijos pavadinimas)
.........................................................................................................................
(pareigos, vardas ir pavardė, parašas, data)
Mokymo programą rengė
......................................…………………………………………...........................……………………...
......................................…………………………………………...........................……………………...
(pareigos, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė, parašas)
Mokymo programą recenzavo
......................................…………………………………………...........................…………………
......................................…………………………………………...........................……………………
(pareigos, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė, parašas)
1. MOKYMO PROGRAMOS APRAŠYMAS
Mokymo programos aktualumas .....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
Mokymo programos tikslai ir uždaviniai
.......................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
Tikslinė grupė
.......................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
Reikalavimai lektoriams (kvalifikacija, darbo patirtis)
.......................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
Mokymo vietos reikalavimai ir mokymo metodai (teorinio ir praktinio mokymo organizavimo vieta, mokymo turinio pateikimo būdai)
.......................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
Mokymo ištekliai ir priemonės
.....................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................
Baigiamasis žinių vertinimas (vertinimo forma – testas, pokalbis, praktinio darbo pristatymas ir kt.) (jei taikoma)
....................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................
2. ĮGYJAMI GEBĖJIMAI (KOMPETENCIJOS)
Kompetencijos reikalavimai numato, ką turi žinoti ir gebėti mokymo programą baigę klausytojai. Mokymo programoje nustatyti kompetencijos reikalavimai turi atitikti mokymo programoje nustatytus tikslus ir uždavinius. Įgyjami gebėjimai (kompetencijos) suformuluojami atsižvelgiant į mokymo turinį, jo sudėtingumą, mokymo trukmę.
Baigęs mokymo kursą pagal mokymo programą, klausytojas turi žinoti:
– .............................................................................................................................................................,
– .............................................................................................................................................................,
– ..............................................................................................................................................................
Baigęs mokymo kursą pagal mokymo programą, klausytojas turi gebėti:
– .............................................................................................................................................................,
– .............................................................................................................................................................,
– ..............................................................................................................................................................
3. MOKYMO PLANAS
Eil. Nr.
|
Temos pavadinimas
|
Skiriama akademinių valandų
|
||
Iš viso
|
Teoriniam mokymui
|
Praktiniam mokymui |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. MOKOMOJI LITERATŪRA IR ŠALTINIAI
1. ...........................................................................................................................................................
2. ...........................................................................................................................................................
3. ...........................................................................................................................................................
_________________________
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2010 m. lapkričio 26 d. įsakymu Nr. 3D-1035 (Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. birželio 18 d. įsakymo Nr. 3D-514
redakcija)
Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių NEFORMALIOJO TĘSTINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ SĄVADO SUDARYMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų sąvado sudarymo taisyklėse reglamentuojama Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų sąvado (toliau – sąvadas) sudarymo ir duomenų naudojimo tvarka.
2. Sąvade registruojamos žemės, miškų ir žuvininkystės ūkio technologijų taikymo, ūkio valdymo, agrarinės aplinkosaugos, kraštovaizdžio gerinimo, ekologinio ūkininkavimo, darbo saugos, ekonomikos, rizikos valdymo, teisės, apskaitos, kooperacijos, žemės ūkio ir kaimo plėtros politikos, LEADER metodo įgyvendinimo, kaimo verslų ir amatų plėtros mokymo programos (toliau – mokymo programos), skirtos žemės ir miškų ūkio bei kaimo plėtros konsultantams akredituoti, žinioms atnaujinti ir profesinei kvalifikacijai tobulinti.
3. Sąvado tikslai:
3.2. užtikrinti mokymo programų kokybinę kaitą, jas nuolat atnaujinti atsižvelgiant į naujas technologijas ir darbo rinkos pokyčius;
II. SĄVADO TVARKYMAS
4. Sąvadą tvarko Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centras (toliau – Centras). Jis steigia mokymo programų duomenų bazę, konsultuoja mokymo programų rengėjus, mokymo institucijas ir pedagogus, organizuoja mokymo programų vertinimą, vykdo jų kontrolę, stebėseną, jas įregistruoja bei išregistruoja ir teikia informaciją.
III. PROGRAMŲ REGISTRAVIMAS
5. Patvirtintoms mokymo programoms Centro direktoriaus įsakymu suteikiamas kodas ir jos įtraukiamos į sąvadą.
IV. SĄVADO DUOMENŲ TVARKYMAS
Žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų sąvado sudarymo taisyklių
priedas
(Duomenų apie žemės, miškų, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programą forma)
DUOMENYS APIE MOKYMO PROGRAMĄ
Duomenys apie mokymo programą
|
Mokymo programos dalių aprašas
|
Mokymo programos pavadinimas
|
|
Mokymo programos kodas
|
|
Mokymosi trukmė (akademinėmis valandomis)
|
|
Mokymo programos patvirtinimo data
|
|
Mokymo programos rengėjas (juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas, pavardė, pareigos)
|
|
Mokymo programos paskirtis (tikslas, reikalavimai klausytojams, specialieji reikalavimai, apribojimai ir kt.)
|
|
Įgyjami gebėjimai (kompetencijos)
|
|
Mokymo ištekliai ir priemonės
|
|
Baigiamojo tikrinimo (žinių vertinimo) forma
|
|
Mokymo planas (mokymo temų pavadinimai)
|
Akad. val. skaičius pagal mokymo temas
|
__________________