UŽIMTUMO TARNYBOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL UŽIMTUMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS VIEŠOSIOS INFORMACIJOS TEIKIMO VIEŠOSIOS INFORMACIJOS RENGĖJAMS, SKLEIDĖJAMS, ŽURNALISTAMS IR (AR) LEIDĖJAMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. gruodžio 1 d. Nr. V-481
Vilnius
Siekdama užtikrinti teisingos ir aktualios viešosios informacijos pateikimą laiku viešosios informacijos rengėjams, skleidėjams, žurnalistams ir (ar) leidėjams, didinti visuomenės supratimą apie Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnybos) tikslus ir veiklą, stiprinti įstaigos įvaizdį:
1. Tvirtinu Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešosios informacijos teikimo viešosios informacijos rengėjams, skleidėjams, žurnalistams ir (ar) leidėjams tvarkos aprašą (pridedama).
2. P a v e d u:
2.1. Užimtumo tarnybos Komunikacijos skyriui užtikrinti Užimtumo tarnybos viešosios informacijos teikimo informacijos rengėjams, skleidėjams, žurnalistams ir (ar) leidėjams valdymą;
2.2. Užimtumo tarnybos Žmogiškųjų išteklių valdymo ir Klientų aptarnavimo ir paslaugų valdymo skyrių vedėjams supažindinti valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, su šio įsakymo 1 punktu patvirtintu aprašu;
3. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2017 m. sausio 10 d. įsakymą Nr. V-25 „Dėl Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir teritorinių darbo biržų viešosios informacijos teikimo viešosios informacijos rengėjams, skleidėjams, žurnalistams ir (ar) leidėjams tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus
2021 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. V-481
UŽIMTUMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS VIEŠOSIOS INFORMACIJOS TEIKIMO VIEŠOSIOS INFORMACIJOS RENGĖJAMS, SKLEIDĖJAMS, ŽURNALISTAMS IR (AR) LEIDĖJAMS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) viešosios informacijos teikimo viešosios informacijos rengėjams, skleidėjams, žurnalistams ir (ar) leidėjams tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) tikslas – užtikrinti teisingos ir aktualios viešosios informacijos pateikimą laiku viešosios informacijos rengėjams, skleidėjams, žurnalistams ir (ar) leidėjams (toliau visi kartu - informacijos gavėjai), didinti visuomenės supratimą apie Užimtumo tarnybos tikslus ir veiklą, stiprinti įstaigos įvaizdį.
2. Aprašas nustato Užimtumo tarnybos viešosios informacijos teikimo informacijos gavėjams subjektus, kurie apima valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis (toliau kartu – darbuotojai), informacijos teikimo formą ir tvarką, reagavimo į neigiamos ar neteisingos informacijos apie Užimtumo tarnybą tvarką, informacijos teikimo Užimtumo tarnybos Komunikacijos skyriui (toliau – Komunikacijos skyrius) formą ir terminus.
3. Aprašo nuostatos ir jame vartojamos sąvokos suderintos su Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu, Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo patvirtinimo“, Užimtumo tarnybos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. lapkričio 13 d. įsakymu Nr. A1-306 „Dėl Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, ir kitais teisės aktais.
Aprašo nuostatos taikomos Užimtumo tarnybos darbuotojams ir informacijos gavėjams, prašantiems suteikti viešąją informaciją.
4. Teikiant informaciją informacijos gavėjams siekiama:
5. Informacija apie Užimtumo tarnybos veiklą teikiama laikantis šių principų:
5.1. etiškumo – informacija teikiama vengiant neatsakingų pareiškimų ar palyginimų, nenaudojant jokios konfidencialios informacijos, gautos vykdant profesinę veiklą, asmeninei ar kitų asmenų naudai;
5.2. išsamumo – informacijos gavėjams turi būti pateikta visa pagal teisės aktus teiktina ir informacijos gavėjo prašymo turinį atitinkanti informacija;
5.3. objektyvumo – Užimtumo tarnybos darbuotojai, teikdami informaciją, turi būti nešališki ir objektyvūs;
5.5. teisėtumo – Užimtumo tarnybos veiksmai teikiant informaciją grindžiami Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais;
5.6. tikslumo – informacijos gavėjams teikiama informacija turi atitikti įstaigos disponuojamą informaciją;
II SKYRIUS
INFORMACIJOS TEIKIMO INFORMACIJOS GAVĖJAMS SUBJEKTAI
6. Užimtumo tarnybos oficialią informaciją informacijos gavėjams teikia:
6.3. Užimtumo tarnybos Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio klientų aptarnavimo departamentų (toliau - Klientų aptarnavimo departamentas) direktoriai;
7. Kiti, nei nurodyta šio Aprašo 6 punkte, Užimtumo tarnybos darbuotojai informaciją informacijos gavėjams teikia tik dėl savo tarnybinės veiklos, susijusios su pareigybės aprašyme nurodytomis funkcijomis, ir tik suderinę su Komunikacijos skyriumi arba Klientų aptarnavimo departamento direktoriumi ar jo įgaliotu darbuotoju.
8. Užimtumo tarnybos direktoriaus ar Klientų aptarnavimo departamentų direktorių neįgaliotų darbuotojų arba įgaliotų darbuotojų, tačiau viršijusių savo įgaliojimus, paviešinta su Užimtumo tarnybos veikla susijusi informacija nėra laikoma oficialia, ji yra jų asmeninė nuomonė.
9. Šio Aprašo 6 ir 7 punktuose nurodyti Užimtumo tarnybos darbuotojai informaciją gali teikti tiesiogiai arba per Komunikacijos skyrių. Visuomenės informavimo priemonėse paskelbta šiame punkte minėtų darbuotojų nuomonė apie Užimtumo tarnybos veiklą, sprendimus ar poziciją laikoma oficialia informacija.
III SKYRIUS
INFORMACIJOS TEIKIMO INFORMACIJOS GAVĖJAMS tvarka
11. Informacijos pateikimo informacijos gavėjams formos:
12. Informacijos gavėjams teikiama informacija gali būti derinama su Klientų aptarnavimo departamento direktoriumi ar jo įgaliotu darbuotoju, kai prašoma informacija yra susijusi su regiono darbo rinkos klausimais (pavyzdžiui, su situacija konkrečios teritorijos darbo rinkoje, paslaugomis regione).
13. Informacija apie pokyčius darbo rinkoje viešinama vadovaujantis Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtinto Darbo ieškančių asmenų ir laisvų darbo vietų apskaitos, padėties darbo rinkoje vertinimo ir statistinės informacijos viešinimo tvarkos aprašo nuostatomis.
14. Informacija teikiama informacijos gavėjams raštu ar žodžiu tokia tvarka:
14.1. gauti informacijos gavėjų prašymai suteikti informaciją pateikiami Komunikacijos skyriui ar Klientų aptarnavimo departamento direktoriaus įgaliotam darbuotojui;
14.2. darbuotojai pagal savo kompetenciją parengia išsamius ir argumentuotus atsakymus konkrečiais klausimais ir pateikia juos Komunikacijos skyriui ar Klientų aptarnavimo departamento direktoriaus įgaliotam darbuotojui, kuris pateikia galutinį atsakymą informacijos gavėjams;
15. Užimtumo tarnybos darbuotojai visada turi prašyti informacijos gavėjų pateikti dominančius klausimus raštu ir į pateiktus klausimus atsakyti raštu (išskyrus atvejus, kai komentaras teikiamas radijo ar televizijos laidose, reportažuose).
17. Informacija pagal informacijos gavėjų prašymus turi būti pateikiama:
17.1. ne vėliau kaip per savaitę nuo prašymo gavimo, jeigu prašomai informacijai parengti reikia sukaupti papildomus duomenis;
17.2. ne vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo prašymo gavimo, jeigu prašomai informacijai parengti nereikia sukaupti papildomų duomenų;
18. Jeigu prašymas pateikti informaciją susijęs su informacija, kuri yra ar buvo spausdinta ir platinta visuomenės informavimo priemonėse, ne vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo prašymo gavimo pateikiama nuoroda į šias priemones.
19. Komunikacijos skyrius sistemina gautus žiniasklaidos atstovų paklausimus, nuolat atlieka nacionaliniu, regioniniu ir (ar) rajonų lygiu teikiamos informacijos stebėseną.
20. Užimtumo tarnybos veiklą nušviečiantys ir klientams skirti informaciniai leidiniai (lankstinukai, plakatai ir pan.), taip pat straipsniai, informaciniai leidiniai, ataskaitos, konferencijų medžiaga ir kt. turi atitikti bendrus kalbos kultūros, dizaino ir stiliaus reikalavimus. Prieš išleidžiant ir išplatinant juos viešai, jie turi būti suderinti su Komunikacijos skyriumi.
21. Informacija apie žmogiškuosius ir materialinius išteklius, kitus su Užimtumo tarnybos personalu ar ūkiu susijusius klausimus informacijos gavėjams teikiama tik suderinus su Užimtumo tarnybos direktoriumi ir atitinkamo administracijos padalinio, apie kurį teikiama informacija, vadovu.
22. Informacija užsienio šalių žurnalistams teikiama tik tuo atveju, jeigu jie yra akredituoti Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos.
23. Užimtumo tarnybos darbuotojas, teikiantis informaciją spaudos konferencijos, interviu arba nuotolinio renginio metu, turi teisę daryti teikiamos informacijos įrašus.
24. Informacijos gavėjai, norėdami atvykti į Užimtumo tarnybą filmuoti, fotografuoti, daryti garso ir (ar) vaizdo įrašų, turi kreiptis į Komunikacijos skyrių ar Klientų aptarnavimo departamento direktoriaus įgaliotą darbuotoją ir suderinti atvykimo laiką ir tikslą.
25. Klientų aptarnavimo departamento direktorius ir jo įgaliotas darbuotojas, pateikdamas viešai visuomenės informavimo priemonėse skelbiamą informaciją (įskaitant komentarus šalies ir regioninei spaudai), apie tai privalomai informuoja Komunikacijos skyrių telefonu ar elektroniniu paštu, nedelsiant atsiunčiant jam elektroninę nuorodą į šaltinį, kuriame buvo paskelbta informacija, arba skenuotą tekstą.
26. Neviešinama arba pagal informacijos gavėjų prašymus neteikiama tokia informacija:
26.1. kuri pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus yra valstybės, tarnybos, profesinė, komercinė ar banko paslaptis;
26.3. kurią teikti draudžia Lietuvos Respublikos įstatymai, nes tokios informacijos suteikimas pakenktų valstybės saugumo ir gynybos interesams, baudžiamajam asmenų persekiojimui, pažeistų valstybės teritorijos vientisumą ar viešąją tvarką arba jos nesuteikimas užkirstų kelią sunkiems teisės pažeidimams ar būtų labai svarbus žmonių sveikatai apsaugoti;
26.4. kurios viešinimas neprivalomas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus ir sprendimą jos neviešinti priima Užimtumo tarnybos direktorius;
IV SKYRIUS
REAGAVIMO Į NEIGIAMOS AR NETEISINGOS INFORMACIJOS PAVIEŠINIMĄ TVARKA
28. Informacija visuomenės informavimo priemonėse turi būti pateikiama teisingai, tiksliai ir nešališkai.
29. Bet kuris Užimtumo tarnybos darbuotojas, pastebėjęs, kad informacijos gavėjas iškraipė perduotos informacijos turinį, visuomenės informavimo priemonėse buvo paskelbta ne oficialią Užimtumo tarnybos poziciją atspindinti informacija arba neteisinga, neigiamo pobūdžio su Užimtumo tarnybos veikla susijusi informacija, arba gavęs informaciją, kad ketinama paskelbti šiame punkte minėtą informaciją, privalo apie tai informuoti Komunikacijos skyrių arba atitinkamai Klientų aptarnavimo departamento direktorių ir jo įgaliotą darbuotoją, o pastarieji – Komunikacijos skyrių.
30. Komunikacijos skyrius, sužinojęs apie Aprašo 29 punkte nurodytos informacijos paskelbimą ar ketinimą ją paskelbti, privalo:
30.1. nedelsiant (tiesiogiai žodžiu, telefonu ar elektroniniu paštu) apie tai pranešti Užimtumo tarnybos direktoriui ir kitiems suinteresuotiems darbuotojams bei pateikti tokios publikacijos kopiją arba informuoti apie ketinamos paskelbti informacijos turinį. Užimtumo tarnybos direktorius priima sprendimus dėl tolesnių veiksmų;
31. Užimtumo tarnybos darbuotojai neatsako už neetiškus informacijos gavėjų veiksmus skleidžiant tendencingas, neobjektyvias ir tikrovės neatitinkančias žinias darbo rinkos, Užimtumo tarnybos veiklos klausimais, tačiau stebi ir šio Aprašo 29 punkte nustatyta tvarka reaguoja į šiame punkte minėtos informacijos paskelbimą.
V SKYRIUS
INFORMACIJOS TEIKIMO KOMUNIKACIJOS SKYRIUI
FORMA IR TERMINAI
32. Visą su Užimtumo tarnybos veikla susijusią informaciją, kurios pagrindu Komunikacijos skyrius rengia pranešimus informacijos gavėjams, Užimtumo tarnybos darbuotojai pagal kompetenciją turi Komunikacijos skyriui elektroniniu paštu laiku pateikti išanalizuotą, su tendencijomis ir išvadomis, išskyrus, tuos atvejus, kai pranešimui rengti reikalingi tik faktai ir statistiniai duomenys. Užimtumo tarnybos darbuotojas, prieš pateikdamas informaciją, suderina su Komunikacijos skyriumi informacijos apimtį, pobūdį ir kitus pranešimo rengimui svarbius klausimus.
33. Informaciją apie suplanuotus būsimos savaitės viešuosius renginius (svarbius susitikimus, spaudos konferencijas, parodas, seminarus, pasitarimus, diskusijas, projektus, vykstančius ar būsimus vizitus, dalyvavimą kitų institucijų, įstaigų, organizacijų ar kitų asmenų organizuojamuose renginiuose ir pan.), apie kuriuos reikia informuoti visuomenę, kartu su renginių programa (jei tokia yra) Užimtumo tarnybos darbuotojai pagal kompetenciją ar Klientų aptarnavimo departamentų direktorių įgalioti darbuotojai Komunikacijos skyriui pateikia kiekvieną savaitę – ne vėliau kaip penktadienį iki 11 val.
VI SKYRIUS
INFORMACIJOS SKELBIMAS INTERNETO SVETAINĖJE, SOCIALINIUOSE TINKLUOSE IR PASKELBTOS INFORMACIJOS PRIEŽIŪRA
34. Užimtumo tarnybos interneto svetainėje skelbiamos užsklandos ir nuorodos į kitų įstaigų, organizacijų, užsienio valstybių įstaigų ar kartu su jomis organizuojamų renginių tinklalapius turi būti derinama su Komunikacijos skyriumi.
35. Komunikacijos skyrius koordinuoja informacijos pateikimą į Užimtumo tarnybos interneto svetainę ir socialinius tinklus, o Užimtumo tarnybos IT plėtros skyrius – interneto svetainės struktūrą ir bendros išvaizdos laikymąsi.
36. Komunikacijos skyrius taip pat stebi bendros Užimtumo tarnybos veiklą reprezentuojančios informacijos turinį ir jos atnaujinimą laiku, dalyvauja kuriant informacijos skelbimo Užimtumo tarnybos interneto svetainėje principus ir reikalauja pakeisti ar pašalinti informaciją Užimtumo tarnybos interneto svetainės puslapiuose, jei puslapiai netinkami skelbti arba juose įdėta informacija netiksli, klaidinanti ar dėl kitų teisės aktuose nurodytų priežasčių privalo būti nedelsiant pakeista ar pašalinta.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
37. Užimtumo tarnybos darbuotojai, pateikę tikrovės neatitinkančią informaciją ar kitaip pažeidę teisės aktų bei šio Aprašo nuostatas, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.