LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2004 M. RUGSĖJO 29 D. ĮSAKYMO NR. V-680 „DĖL TEISĖS VERSTIS SIAURA MEDICINOS PRAKTIKA“ PAKEITIMO
2022 m. birželio 20 d. Nr. V-1117
Vilnius
1.Pakeičiu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. rugsėjo 29 d. įsakymą Nr. V-680 „Dėl teisės verstis siaura medicinos praktika“:
1.1. Papildau 1.6 papunkčiu:
„1.6. Fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojai, kurie iki 2022 m. gruodžio 31 d. papildomai pasirengė ir turi Vilniaus universiteto ar Lietuvos sveikatos mokslų universiteto išduotą bendrai universitetų nustatytos trukmės siauros medicinos praktikos socialinės pediatrijos įvadinio kurso baigimo pažymėjimą ar jam prilygintą iki 2004 m. spalio 10 d. Sveikatos apsaugos ministerijos išduotą sertifikatą, suteikiantį teisę verstis socialinio pediatro medicinos praktika, turi teisę ja verstis ir po 2022 m. gruodžio 31 d.“
1.2. Pakeičiu priedo 9 punktą ir jį išdėstau taip:
„9. |
Socialinė pediatrija |
9.1. Išmanyti: 9.1.1. vaiko raidą, raidos etapus, raidos teorijas; 9.1.2. raidos sutrikimų priežastis, rizikos faktorius, klasifikaciją, epidemiologiją; 9.1.3. raidos sutrikimų kliniką, diagnostiką, daugiaašės diagnostikos sistemas; 9.1.4. raidos sutrikimų gydymo ir reabilitacijos indikacijas ir taikymo principus; 9.1.5. ankstyvosios reabilitacijos principus naujagimių skyriuje, rizikos grupės naujagimių ilgalaikio stebėjimo principus; 9.1.6. šeimos funkcionavimo principus, psichologinės krizės šeimoje požymius; 9.1.7. sveikatos stiprinimo programas vaikų įstaigose. 9.2. Gebėti: 9.2.1. atlikti sutrikusios raidos vaiko kompleksinį ištyrimą (surinkti raidos anamnezę, genetinę ir socialinę anamnezę, atlikti klinikinį raidos, neurologinės ir psichinės būklės vertinimą); 9.2.2. įvertinti vaiko bendrosios, smulkiosios motorikos, pažintinę kalbos ir socialinę emocinę raidą; 9.2.3. atlikti vaiko elgesio tyrimą klinikinio stebėjimo būdu ir atliekant vaizdo analizę; 9.2.4. atlikti vaiko socialinės brandos vertinimą ikimokykliniame ir mokykliniame amžiuje; 9.2.5. atlikti tėvų ir vaikų santykių vertinimą klinikinio stebėjimo būdu ir atliekant vaizdo analizę; 9.2.6. įvertinti šeimos psichosocialinę būklę; 9.2.7. taikyti raidos diagnostikos testus; 9.2.8. atlikti cerebrinio paralyžiaus diagnostiką; 9.2.9. atlikti protinio atsilikimo diagnostiką; 9.2.10. atlikti kalbos raidos sutrikimų diagnostiką, diferencinę diagnostiką; 9.2.11. atlikti autizmo spektro ir kitų bendravimo sutrikimų diagnostiką; 9.2.12. atpažinti ankstyvus regos ir klausos sutrikimų požymius; 9.2.13. atlikti socialinės-emocinės deprivacijos ir dezadaptacijos diagnostiką; 9.2.14. sudaryti individualų sutrikusios raidos vaiko terapijos planą, derinant medicininius, psichologinius, pedagoginius ir socialinės pagalbos metodus; 9.2.15. taikyti pagrindinius elgesio korekcijos metodus; 9.2.16. suteikti psichologinę pagalbą šeimai; 9.2.17. pritaikyti namų aplinką sutrikusios raidos vaikui; 9.2.18. pritaikyti kompensacinę techniką; 9.2.19. koordinuoti tarpdalykinės specialistų komandos darbą; 9.2.20. bendradarbiauti su vaiko tėvais / globėjais, juos įtraukti į gydymo procesą; 9.2.21. bendradarbiauti su vaiko ugdymo ir globos įstaigomis, teikti rekomendacijas dėl vaiko socialinės adaptacijos gerinimo. |
Vaikų ligų gydytojams, gydytojams vaikų ir paauglių psichiatrams, gydytojams vaikų neurologams, gydytojams vaikų alergologams, gydytojams vaikų endokrinologams, gydytojams vaikų gastroenterologams, vaikų infekcinių ligų gydytojams, vaikų intensyviosios terapijos gydytojams, gydytojams vaikų kardiologams, gydytojams vaikų nefrologams, gydytojams neonatologams, gydytojams vaikų onkohematologams, gydytojams vaikų pulmonologams, gydytojams vaikų reumatologams.“ |