LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO VALDYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL SEIMO VALDYBOS 2014 M. LIEPOS 16 D. SPRENDIMO NR. SV-S-712 „DĖL EUROPOS SĄJUNGOS REIKALŲ SVARSTYMO LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIME REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. birželio 22 d. Nr. SV-S-1591

Vilnius

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos Seimo valdyba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Europos Sąjungos reikalų svarstymo Lietuvos Respublikos Seime reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2014 m. liepos 16 d. sprendimu Nr. SV-S-712 „Dėl Europos Sąjungos reikalų svarstymo Lietuvos Respublikos Seime reglamento patvirtinimo“, ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2016 m. rugsėjo 1 d.

 

 

 

Seimo Pirmininkė                                                                                                 Loreta Graužinienė

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Seimo

valdybos 2014 m. liepos 16 d.

sprendimu Nr. SV-S-712

(2016 m. birželio 22 d. sprendimo

Nr. SV-S-1591 redakcija)

 

Europos Sąjungos reikalų svarstymo

LIETUVOS RESPUBLIKOS Seime

reglamentas

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1. Europos Sąjungos reikalų svarstymo Lietuvos Respublikos Seime reglamento (toliau – Reglamentas) tikslas – užtikrinti sklandų Europos Sąjungos (toliau – ES) reikalų svarstymą ir koordinavimą Lietuvos Respublikos Seime (toliau – Seimas).

2. Reglamente nustatyta Seimo komitetų veiklos tvarka svarstant pasiūlymus priimti ES teisės aktus, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos Seimo statuto (toliau – Seimo statutas) 180straipsnio 4 dalyje (toliau – pasiūlymas priimti ES teisės aktą), Europos Komisijos metinę darbo programą ir kitus ES dokumentus, kaip jie apibrėžti Seimo statuto 1801 straipsnio 5 dalyje (toliau – kiti ES dokumentai), dalyvavimą rengiant ir derinant Lietuvos Respublikos poziciją ir jos svarstymą, Seimo komitetų veiklą vykdant atitikties subsidiarumo principui kontrolę, atliekant Europos semestro proceso stebėseną ir parlamentinę kontrolę, prižiūrint, kad įstatymų leidybos procedūrų metu būtų laiku ir tinkamai priimami įstatymai, kuriais perkeliama ir (ar) įgyvendinama ES teisė.

3. Reglamentas parengtas vadovaujantis Seimo statutu.

4. Reglamente vartojamos sąvokos:

4.1. Europos Komisijos metinė darbo programa – Europos Komisijos metinis veiklos planavimo dokumentas, kuriame nustatomi Europos Komisijos metų uždaviniai, prioritetai ir įvardijamos teisėkūros ir ne teisėkūros iniciatyvos, kuriomis Europos Komisija planuoja įgyvendinti nustatytus uždavinius.

4.2. Europos semestras – ekonominės ir fiskalinės politikos koordinavimo ES ciklas.

4.3. Lietuvos Respublikos pozicija – atsakingos institucijos parengta pozicija dėl pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar dėl kito ES dokumento, kaip nustatyta Europos reikalų koordinavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo“.

4.4. Subsidiarumo principas – Europos Sąjungos sutarties 5 straipsnyje nurodytos sąlygos, kuriomis ES turi teisę imtis veiksmų srityse, nepriklausančiose Sąjungos išimtinei kompetencijai. Subsidiarumo principas taikomas pagal Europos Sąjungos sutarties ir Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo protokolo Nr. 2 „Dėl subsidiarumo ir proporcingumo principų taikymo“ nuostatas.

4.5. Kitos Reglamente vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Seimo statute.

 

II SKYRIUS

Europos Komisijos metinės darbo programos svarstymas.

seimo prioritetų pagal Europos Komisijos metinę darbo programą nustatymas IR JŲ svarstymo STEBĖSENA

 

5. Seime gauta ir įregistruota Europos Komisijos metinė darbo programa pristatoma bendrame Seimo Europos reikalų ir Užsienio reikalų komitetų posėdyje, į kurį kviečiami specializuotų komitetų atstovai. Pristatyti šią programą kviečiami Europos Komisijos nariai.

6. Seimo Europos reikalų komitetas (toliau – Europos reikalų komitetas) ir Seimo Užsienio reikalų komitetas (toliau – Užsienio reikalų komitetas) išklausę Europos Komisijos metinės darbo programos pristatymą, sprendimu paprašo specializuotų komitetų apsvarstyti Europos Komisijos metinėje Seimo darbo programoje pateiktus pasiūlymus, pagal kompetenciją pateikti motyvuotas išvadas dėl jų aktualumo Lietuvai ir priskirti juos vienai iš šių kategorijų: labai aktualūs, aktualūs arba nelabai aktualūs.

7. Reglamento 6 punkte nurodytas sprendimas nedelsiant įregistruojamas Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Seimo posėdžių sekretoriate (toliau – Seimo posėdžių sekretoriatas) ir perduodamas visiems specializuotiems komitetams.

8. Užsienio reikalų komitetas ir specializuoti komitetai pagal kompetenciją svarsto Europos Komisijos metinę darbo programą ir priima motyvuotas išvadas dėl šioje programoje pateiktų pasiūlymų aktualumo Lietuvai, priskirdami juos vienai iš Reglamento 6 punkte nurodytų kategorijų. Išvadose Užsienio reikalų komitetas ir specializuoti komitetai taip pat nurodo, kurių Europos Komisijos metinėje darbo programoje nurodytų pagal teisėkūros procedūrą priimamų aktų projektų, kaip jie apibrėžti Seimo statuto 1801 straipsnio 3 dalyje (toliau – pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas), atitiktį subsidiarumo principui numato vertinti.

9. Užsienio reikalų komitete ir specializuotuose komitetuose svarstant Europos Komisijos metinę darbo programą, įvertinamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) parengtas Lietuvos aktualiausių klausimų sąvadas, taip pat gautos valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, socialinių ir ekonominių partnerių, kitų suinteresuotų asmenų nuomonės dėl Europos Komisijos metinėje darbo programoje pateiktų pasiūlymų ir jų aktualumo Lietuvai.

10. Užsienio reikalų komiteto ir specializuotų komitetų motyvuotos išvados dėl Europos Komisijos metinėje darbo programoje pateiktų pasiūlymų aktualumo Lietuvai Reglamento 2 priede nustatyta forma pateikiamos toliau svarstyti bendrame Europos reikalų ir Užsienio reikalų komitetų posėdyje ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo Europos Komisijos metinės darbo programos įregistravimo Seimo posėdžių sekretoriate dienos.

11. Europos reikalų ir Užsienio reikalų komitetai, bendrame posėdyje apibendrinę Reglamento 10 punkte nurodytų komitetų pateiktas motyvuotas išvadas dėl Europos Komisijos metinėje darbo programoje pateiktų pasiūlymų aktualumo Lietuvai, priima išvadą, kurioje:

11.1. atsižvelgę į specializuotų komitetų ir (arba) Užsienio reikalų komiteto išvadas, priskiria Europos Komisijos metinėje darbo programoje pateiktą pasiūlymą priimti ES teisės aktą ar kitą ES dokumentą prie labai aktualių ar aktualių;

11.2. priskiria prie labai aktualių ar aktualių Europos Komisijos metinėje darbo programoje pateiktą pasiūlymą priimti ES teisės aktą ar kitą ES dokumentą, kurį specializuoti komitetai ir (arba) Užsienio reikalų komitetas priskyrė prie nelabai aktualių;

11.3. pakeičia Europos Komisijos metinėje darbo programoje pateikto pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito ES dokumento priskyrimą Reglamento 6 punkte nurodytoms kategorijoms.

12. Bendra Europos reikalų ir Užsienio reikalų komitetų išvada dėl Seimo prioritetų pagal Europos Komisijos metinę darbo programą perduodama Vyriausybei, specializuotiems komitetams, Seimo nuolatiniam atstovui Europos Sąjungoje ir atitinkamoms ES institucijoms.

13. Seime gavus pasiūlymą priimti ES teisės aktą arba kitą ES dokumentą, neįtrauktą į Europos Komisijos metinę darbo programą, Europos reikalų komitetas arba Užsienio reikalų komitetas gali prašyti specializuoto komiteto pareikšti savo nuomonę dėl jo aktualumo Lietuvai.

14. Europos reikalų komitetas arba Užsienio reikalų komitetas, gavęs Reglamento 13 punkte nurodytą specializuoto komiteto nuomonę ir ją įvertinęs, į Europos Komisijos metinę darbo programą neįtrauktą pasiūlymą priimti ES teisės aktą arba kitą ES dokumentą gali priskirti prie labai aktualių arba aktualių.

15. Specializuoti komitetai ir Užsienio reikalų komitetas pagal nustatytus prioritetus ne rečiau kaip kartą per metus Europos reikalų komitetui Reglamento 1 priede nustatyta forma teikia informaciją apie labai aktualių ar aktualių pasiūlymų priimti ES teisės aktą ar kitų ES dokumentų svarstymą Lietuvos Respublikos ir ES institucijose.

16. Europos reikalų komitetas, vykdydamas Seimo prioritetų pagal Europos Komisijos metinę darbo programą svarstymo stebėseną, iš specializuotų komitetų ir Užsienio reikalų komiteto gautą Reglamento 15 punkte numatytą informaciją apibendrina. Kiekvienos Seimo pavasario sesijos pradžioje Europos reikalų komiteto pirmininkas apibendrintą informaciją apie Seimo prioritetų pagal Europos Komisijos metinę darbo programą svarstymo eigą pateikia Seimo seniūnų sueigai.

 

III SKYRIUS

Pasiūlymų priimti ES teisės aktus ir kitų ES DOKUMENTŲ, LIETUVOS RESPUBLIKOS POZICIJŲ SVARSTYMAS

 

17. Seime gautas ir registruotas labai aktualus ar aktualus pasiūlymas priimti ES teisės aktą perduodamas nagrinėti atitinkamam specializuotam komitetui arba Užsienio reikalų komitetui pagal kompetenciją.

18. Seimo statuto 1807 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka Seime gauta ir registruota Lietuvos Respublikos pozicija dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą ir (arba) dėl kito pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto perduodama specializuotiems komitetams, taip pat Europos reikalų komitetui, o dėl sričių, nurodytų Seimo statuto 1802 straipsnio 3 dalyje, – Užsienio reikalų komitetui.

19. Specializuoti komitetai, gavę Seime gautą labai aktualų ar aktualų pasiūlymą priimti ES teisės aktą ir (arba) kitą pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektą ar Lietuvos Respublikos poziciją dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto, prireikus į artimiausio posėdžio darbotvarkę įtraukia klausimą dėl pasirengimo svarstyti šį pasiūlymą.

20. Seimo komitetai Seimo statuto nustatyta tvarka prireikus organizuoja klausymus tiek dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto, tiek dėl Lietuvos Respublikos pozicijos dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto.

21. Seimo komitetuose svarstant labai aktualius ar aktualius pasiūlymus priimti ES teisės aktus ar kitus pagal teisėkūros procedūrą priimamų aktų projektus ir Lietuvos Respublikos pozicijas dėl labai aktualių ar aktualių pasiūlymų priimti ES teisės aktus ar kitų pagal teisėkūros procedūrą priimamų aktų projektų, įvertinamos gautos valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, socialinių ir ekonominių partnerių, kitų suinteresuotų asmenų, nepriklausomų ekspertų nuomonės bei išvados dėl reikalingų esamo teisinio reguliavimo pakeitimų, naujų teisėkūros iniciatyvų poreikio priėmus pasiūlymą, pasiūlymo įtakos valstybės biudžetui, taip pat kita susijusi informacija.

22. Specializuoti komitetai ir Užsienio reikalų komitetas Seimo statuto 18010 ir 18011 straipsniuose nustatyta tvarka priima Reglamento 3 priede nustatytos formos išvadas dėl Lietuvos Respublikos pozicijos dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto. Specializuotas komitetas arba Užsienio reikalų komitetas šioje išvadoje nurodo:

22.1. savo sprendimą pritarti Lietuvos Respublikos pozicijai arba

22.2. savo argumentuotą sprendimą:

22.2.1. pasiūlyti Lietuvos Respublikos poziciją pakeisti ir (ar) patikslinti (pateikiami konkretūs pasiūlymai) arba

22.2.2. pasiūlyti pagal kompetenciją Europos reikalų komitetui arba Užsienio reikalų komitetui įpareigoti kompetentingą ministrą pareikšti parlamentinę išlygą.

23. Gauta Lietuvos Respublikos pozicija dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos pozicijos pakeitimus per visą jos rengimo laikotarpį, gali būti pakartotinai svarstoma Seimo statuto 18010 ir 18011 straipsniuose nustatyta tvarka.

24. Specializuoto komiteto ir (arba) Užsienio reikalų komiteto išvada dėl Lietuvos Respublikos pozicijos dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto įregistruojama Seimo posėdžių sekretoriate. Seimo posėdžių sekretoriatas specializuoto komiteto išvadą arba Užsienio reikalų komiteto išvadą perduoda Europos reikalų komitetui, o dėl sričių, nurodytų Seimo statuto 1802 straipsnio 3 dalyje, – Užsienio reikalų komitetui.

25. Europos reikalų komitete arba Užsienio reikalų komitete susipažįstama su specializuoto komiteto išvada dėl Lietuvos Respublikos pozicijos dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto ir priimamas sprendimas dėl šio klausimo įtraukimo į artimiausio posėdžio darbotvarkę.

26. Europos reikalų komitetas arba Užsienio reikalų komitetas, svarstydamas specializuoto komiteto Reglamento 25 punkte nurodytą išvadą arba Lietuvos Respublikos poziciją dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą arba kito pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto, gali nuspręsti Seimo vardu pareikšti nuomonę. Nusprendus pareikšti Seimo nuomonę, pasiūloma šios nuomonės formuluotė. Seimo nuomonė pareiškiama Seimo statuto 18015 straipsnyje nustatyta tvarka. Europos reikalų komitetas arba Užsienio reikalų komitetas, apsvarstęs Reglamento 25 punkte nurodytą specializuoto komiteto išvadą arba Lietuvos Respublikos poziciją dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą arba dėl kito pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto, gali priimti sprendimą:

26.1. pritarti Lietuvos Respublikos pozicijai;

26.2. pasiūlyti Lietuvos Respublikos poziciją pakeisti ir (ar) patikslinti (pasiūloma konkreti formuluotė);

26.3. įpareigoti kompetentingą ministrą pareikšti parlamentinę išlygą.

27. Kitus ES dokumentus, taip pat vadovaujantis Seimo prioritetais pagal Europos Komisijos metinę darbo programą prie nelabai aktualių priskirtus pasiūlymus priimti ES teisės aktus, į Europos Komisijos metinę darbo programą neįtrauktus ne pagal teisėkūros procedūrą priimamų aktų projektus ar tokių aktų pakeitimo projektus Seimo komitetai svarsto Vyriausybės, Europos reikalų komiteto prašymu arba savo (komiteto pirmininko) iniciatyva, jeigu Reglamente nenustatyta kitaip. Svarstant šiame punkte nurodytus dokumentus, mutatis mutandis taikomos šio skyriaus nuostatos.

 

IV SKYRIUS

subsidiarumo principo kontrolė

 

28. Europos reikalų komitetas, Seime gautą pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektą perduodamas nagrinėti specializuotam komitetui arba Užsienio reikalų komitetui pagal kompetenciją, kartu nurodo, ar šis pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas buvo įtrauktas į Europos Komisijos metinę darbo programą ir ar atitinkamas komitetas, apsvarstęs Europos Komisijos metinėje darbo programoje pateiktų pasiūlymų aktualumą Lietuvai, yra priėmęs sprendimą įvertinti šio pasiūlymo atitiktį subsidiarumo principui.

29. Specializuoto komiteto arba Užsienio reikalų komiteto pirmininkas, gavęs Reglamento 28 punkte nurodytus projektus, rengdamas komiteto posėdžių darbotvarkes nusprendžia, ar pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimas turi būti svarstomas komitete. Nusprendęs pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimo nesvarstyti kaip atskiro klausimo, komiteto pirmininkas ne vėliau kaip likus 3 savaitėms iki 8 savaičių termino, skaičiuojamo nuo pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto perdavimo ES valstybių narių nacionaliniams parlamentams visomis oficialiosiomis ES kalbomis, pabaigos apie tai praneša Europos reikalų komitetui.

30. Specializuotas komitetas, rengdamasis svarstyti pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitiktį subsidiarumo principui, gali prašyti Seimo kanceliarijos Teisės departamento ir kitų valstybės institucijų parengti išvadas dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui. Apie pateiktą prašymą (prašymus) specializuotas komitetas informuoja Europos reikalų komitetą ir kitus Seimo komitetus, kuriems buvo perduotas pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas.

31. Į specializuoto komiteto posėdį, kuriame planuojama svarstyti pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimą, kviečiami dalyvauti už Lietuvos Respublikos pozicijos parengimą atsakingos institucijos atstovai, Seimo kanceliarijos Teisės departamento atstovai, kiti nuomones ar išvadas teikę asmenys, Europos reikalų komiteto biuro atsakingi tarnautojai.

32. Specializuoto komiteto posėdyje, svarstant pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimą, įvertinama Seimo statuto 1807 straipsnyje nustatyta tvarka pateiktoje Lietuvos Respublikos pozicijoje išdėstyta argumentuota už Lietuvos Respublikos pozicijos parengimą atsakingos institucijos nuomonė, ar pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas neprieštarauja subsidiarumo principui.

33. Specializuotas komitetas, apsvarstęs pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimą, priima vieną iš šių argumentuotų sprendimų (įforminama komiteto išvada):

33.1. pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas gali prieštarauti subsidiarumo principui;

33.2. pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas neprieštarauja subsidiarumo principui.

34. Specializuotas komitetas išvadą dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui Reglamento 3 priede nustatyta forma pateikia Europos reikalų komitetui paprastai ne vėliau negu likus 3 savaitėms iki 8 savaičių termino, skaičiuojamo nuo pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto perdavimo ES valstybių narių nacionaliniams parlamentams visomis oficialiosiomis ES kalbomis, pabaigos.

35. Specializuotam komitetui nustačius galimą subsidiarumo principo pažeidimą, apie tai nedelsiant informuojamas Europos reikalų komitetas arba pagal kompetenciją Užsienio reikalų komitetas ir Seimo nuolatinis atstovas Europos Sąjungoje.

36. Europos reikalų komitetas arba pagal kompetenciją Užsienio reikalų komitetas pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimą svarsto Seimo statuto 1806 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka.

37. Apsvarstę pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimą, Europos reikalų komitetas arba pagal kompetenciją Užsienio reikalų komitetas priima vieną iš šių argumentuotų sprendimų (įforminama komiteto išvada):

37.1. pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas gali prieštarauti subsidiarumo principui;

37.2. pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas neprieštarauja subsidiarumo principui.

38. Europos reikalų komitetui arba pagal kompetenciją Užsienio reikalų komitetui nustačius galimą subsidiarumo principo pažeidimą, informacija apie tai nedelsiant perduodama Seimo nuolatiniam atstovui Europos Sąjungoje.

39. Europos reikalų komiteto arba Užsienio reikalų komiteto išvada dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto galimo prieštaravimo subsidiarumo principui kartu su Seimo rezoliucijos dėl pagrįstos nuomonės dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto prieštaravimo subsidiarumo principui projektu, Seimo statuto 35 straipsnyje nustatyta tvarka pateikus prašymą Seimo seniūnų sueigai, perduodami svarstyti Seimo posėdyje.

40. Apie Seimo priimtą rezoliuciją dėl pagrįstos nuomonės dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto prieštaravimo subsidiarumo principui nedelsiant informuojami Europos Parlamento, ES Tarybos ir Europos Komisijos pirmininkai. Seimo rezoliucija dėl pagrįstos nuomonės dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto prieštaravimo subsidiarumo principui taip pat perduodama Seimo nuolatiniam atstovui Europos Sąjungoje.

 

V SKYRIUS

DALYVAVIMAS EUROPOS SEMESTRO PROCESE

 

41. Europos Komisijai paskelbus metinę augimo apžvalgą ir šalies ataskaitą, šie ES dokumentai perduodami specializuotiems komitetams pagal kompetenciją svarstyti ir pateikti Europos reikalų komitetui išvadas. Kiti Seimo komitetai Europos Komisijos paskelbtą metinę augimo apžvalgą gali svarstyti savo (komiteto pirmininko) iniciatyva.

42. Reglamento 41 punkte numatyti specializuoti komitetai išvadas dėl metinės augimo apžvalgos ir šalies ataskaitos Europos reikalų komitetui pateikia atsižvelgdami į šio klausimo svarstymo ES Taryboje ir Europos Parlamente terminus, tačiau ne vėliau kaip kovo mėnesį.

43. Europos reikalų komitetas, gavęs Reglamento 42 punkte nurodytas specializuotų komitetų išvadas, prireikus jas apsvarsto ir savo išvadas dėl jų pateikia Vyriausybei.

44. Seimo komitetai pagal kompetenciją svarsto kiekvienais metais skelbiamą šalies ekonominės raidos scenarijų ir Valstybės kontrolės išvadą dėl jo, prireikus priima išvadas.

45. Reglamento 41 punkte numatyti specializuoti komitetai savo posėdžiuose arba bendrame posėdyje kartu su Europos reikalų komitetu svarsto Vyriausybės pateiktas einamųjų metų Lietuvos stabilumo programą ir Nacionalinę reformų darbotvarkę arba šių dokumentų projektus ir prireikus priima išvadas dėl jų. Seimo komitetų išvados dėl šių dokumentų perduodamos Vyriausybei.

46. Europos Komisijai paskelbus konkrečioms valstybėms narėms skirtas rekomendacijas, Reglamento 41 punkte numatyti specializuoti komitetai prireikus Europos reikalų komiteto prašymu apsvarsto Lietuvai skirtas rekomendacijas ir išvadas dėl jų pateikia Europos reikalų komitetui.

47. Europos reikalų komitetas svarsto Reglamento 46 punkte nurodytas rekomendacijas ir  Seimo komitetų išvadas. Prireikus savo išvadą dėl šiame punkte nurodytų dokumentų Europos reikalų komitetas pateikia Vyriausybei.

48. Seimo komitetai, svarstydami Lietuvos Respublikos tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą arba šio įstatymo pakeitimo įstatymo projektą, atsižvelgia į paskutines Europos Komisijos rekomendacijas ir nuomonę dėl Lietuvos stabilumo programos ir Reglamento 42, 44, 45 ir 46 punktuose nurodytas išvadas.

 

VI SKYRIUS

ES INSTITUCIJŲ METINIŲ VEIKLOS ATASKAITŲ SVARSTYMAS

 

49. Seime gauta ir registruota Europos Audito Rūmų metinė ataskaita perduodama Seimo Audito komitetui ir Europos reikalų komitetui. Pristatyti šią ataskaitą kviečiamas Europos Audito Rūmų narys. Kiti Seimo komitetai Europos Audito Rūmų metinę ataskaitą gali svarstyti savo (komiteto pirmininko) iniciatyva.

50. Europos Audito Rūmų metinės ataskaitos svarstymo komitetuose datą komitetai suderina su Europos Audito Rūmų atstovais.

51. Audito komiteto ir Europos reikalų komiteto pirmininkų sprendimu Europos Audito Rūmų metinė ataskaita gali būti svarstoma bendrame šių komitetų posėdyje.

52. Seime gautos ir registruotos Europos policijos biuro (Europolo) ir Eurojusto metinės veiklos ataskaitos perduodamos Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetui, Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui ir Europos reikalų komitetui.

53. Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto ir (arba) Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto, ir (arba) Europos reikalų komiteto pirmininkų sprendimu metinės Europos policijos biuro (Europolo) ir Eurojusto ataskaitos gali būti svarstomos bendrame šių komitetų posėdyje.

 

VII SKYRIUS

ĮSTATYMŲ, KURIAIS PERKELIAMA ir (ar) įgyvendinama ES TEISĖ, PROJEKTŲ RENGIMO IR SVARSTYMO STEBĖSENA

 

54. Ne rečiau kaip kartą per ketvirtį Europos reikalų komitetas, gavęs Europos teisės departamento prie Teisingumo ministerijos informaciją apie tai, kaip valstybės institucijos ir įstaigos rengia Lietuvos Respublikos įstatymų, būtinų ES teisei perkelti ir (ar) įgyvendinti, projektus, taip pat kitą informaciją, susijusią su ES teisės perkėlimu ir (ar) įgyvendinimu, svarsto šį klausimą komiteto posėdyje ir prireikus priima argumentuotą sprendimą ar nuomonę.

55. Europos reikalų komitetas Reglamento 54 punkte nurodytą informaciją perduoda specializuotiems komitetams. Siekiant užtikrinti, kad įstatymų leidybos procedūrų metu būtų laiku ir tinkamai priimami įstatymai, kuriais perkeliama ir (ar) įgyvendinama ES teisė, specializuoti komitetai, pagal kompetenciją teikdami pasiūlymus dėl rengiamo Seimo sesijos darbų programos projekto, atsižvelgia į Europos reikalų komiteto perduotą informaciją, susijusią su ES teisės perkėlimu ir (ar) įgyvendinimu.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

56. Taikant Reglamento nuostatas, vadovaujamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Seimo statutu ir kitais Lietuvos Respublikos įstatymais.

57. Bendra Europos reikalų ir Užsienio reikalų komitetų išvada dėl Seimo prioritetų pagal Europos Komisijos metinę darbo programą, informacija apie galimą pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto prieštaravimą subsidiarumo principui, Seimo rezoliucija dėl pagrįstos nuomonės dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto prieštaravimo subsidiarumo principui, informacija apie Europos semestro dokumentų svarstymą Seimo komitetuose, informacija apie Reglamento VI skyriuje nurodytų dokumentų svarstymą nedelsiant paskelbiama Tarpparlamentinėje Europos Sąjungos informacijos mainų sistemoje (IPEX).

58. Bendra Europos reikalų ir Užsienio reikalų komitetų išvada dėl Seimo prioritetų pagal Europos Komisijos metinę darbo programą, Seimo komiteto išvada dėl Lietuvos Respublikos pozicijos dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto, taip pat dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui nedelsiant paskelbiama Lietuvos narystės Europos Sąjungoje informacinėje sistemoje (LINESIS).

59. Informacija apie ES reikalų svarstymą Seime skelbiama Seimo interneto svetainėje ir kitomis visuomenės informavimo priemonėmis Seimo kanclerio nustatyta tvarka.

 

____________________

 

Europos Sąjungos reikalų svarstymo

Lietuvos Respublikos Seime reglamento

1 priedas

 

(Informacijos apie labai aktualių ar aktualių pasiūlymų priimti Europos Sąjungos (ES) teisės aktą ar kitų ES dokumentų

svarstymą Lietuvos Respublikos ir ES institucijose pateikimo forma)

 

 

Lietuvos Respublikos Seimo prioritetų pagal Europos Komisijos metinę darbo programą

ir kitų aktualių iniciatyvų svarstymo STEBĖSENA

 

I. INICIATYVOS PAGAL EUROPOS KOMISIJOS (EK) 20__ METŲ DARBO PROGRAMĄ

 


Eil. Nr.

Pasiūlymo priimti ES teisės aktą

pavadinimas ir numeris

Iniciatyvos Nr. pagal EK 20__ m. darbo programą

Seimo nariai, atsakingi už dalyvavimą rengiant ir derinant Lietuvos Respublikos poziciją

Seimo prioritetas

Svarstymo ES institucijose

stadija

Svarstymo Seime

eiga

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II. INICIATYVOS PAGAL EUROPOS KOMISIJOS (EK) ANKSTESNIŲ METŲ METINES DARBO PROGRAMAS

 


Eil. Nr.

Pasiūlymo priimti ES teisės aktą pavadinimas ir numeris

Iniciatyvos Nr. pagal EK 20__ m. darbo programą

Seimo nariai, atsakingi už dalyvavimą rengiant ir derinant Lietuvos Respublikos poziciją

Seimo prioritetas

Svarstymo ES institucijose

stadija

Svarstymo Seime

eiga

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Europos Sąjungos reikalų svarstymo

Lietuvos Respublikos Seime reglamento

2 priedas

 

(Komiteto išvados dėl Europos Komisijos metinėje darbo programoje pateiktų pasiūlymų aktualumo Lietuvai forma)

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

(komiteto pavadinimas)

 

 

IŠVADA

DĖL EUROPOS KOMISIJOS KOMUNIKATO EUROPOS PARLAMENTUI, TARYBAI, EUROPOS EKONOMIKOS IR SOCIALINIŲ REIKALŲ KOMITETUI IR REGIONŲ KOMITETUI „20_____ METŲ KOMISIJOS DARBO PROGRAMA“

 

Nr. ES-___-___ / Nr. COM (___)___

 

(Posėdžio data) (Protokolo Nr.)

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: _____.

2. Komiteto išvados rengėjai: _____.

3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės siūlymai dėl Europos Komisijos metinėje darbo programoje pateiktų pasiūlymų aktualumo Lietuvai:

 

Eil. Nr.

Teikėjas

Turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Kitų komitetų išvados ar papildoma informacija:

 

Eil.

Nr.

Teikėjas

Turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Seimo narių komitetui raštu pateikti pasiūlymai ir pastabos:

 

Eil.

Nr.

Teikėjas

Turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pateikti pasiūlymai ir pastabos:

 

Eil.

Nr.

Teikėjas

Turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Socialinių ir ekonominių partnerių, kitų suinteresuotų asmenų nuomonės ir išvados:

 

Eil.

Nr.

Teikėjas

Turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Komiteto sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 1804 str. 2 d.):

 

Eil. Nr.

 

Europos Komisijos darbo programos iniciatyvos Nr.

Pasiūlymo ar teisės akto pavadinimas

Teisinio (T) /

neteisinio (N) pobūdžio dokumentas

Pasiūlymo ar teisės akto turinys

Aktualumas Lietuvai, siūlomas

Aktualumo Lietuvai pagrindimas

Seimo nariai, atsakingi už dalyvavimą pozicijos rengimo ir derinimo procese

Seimo komiteto sprendimas dėl tikslingumo svarstyti pasiūlymo ar teisės akto atitiktį subsidiarumo principui

Vyriausybės

Seimo komiteto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Balsavimo rezultatai: už – ____, prieš – ____, susilaikė – ____.

10. Komiteto narių (ne mažiau kaip 3) atskiroji nuomonė: ____.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                         (Parašas)                                                                              (Vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Komiteto biuro tarnautojo pareigos, vardas ir pavardė)

 

 

Europos Sąjungos reikalų svarstymo

Lietuvos Respublikos Seime reglamento

3 priedas

 

(Komiteto išvados dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui, dėl Lietuvos Respublikos pozicijos dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto forma)

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

(komiteto pavadinimas)

 

 

IŠVADA

DĖL (Dokumento pavadinimas)

 

Nr. ES-___-___ / Nr. COM (___)___

 

Pasiūlymo aktualumas Lietuvai (pagal Seimo statuto 1804 str. 2 d.): _____

 

(Posėdžio data) (Protokolo Nr.)

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: ____.

2. Komiteto išvados rengėjai: ____.

3. Lietuvos Respublikos pozicija:

Eil.

Nr.

Institucija, Lietuvos Respublikos pozicijos numeris ir data

Turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

 

 

 

 

 

 

4. Kitų komitetų išvados ar papildoma informacija:

 

Eil.

Nr.

Teikėjas

Turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Seimo narių komitetui raštu pateikti pasiūlymai ir pastabos:

 

Eil. Nr.

Teikėjas

Turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pateikti pasiūlymai ir pastabos:

 

Eil.

Nr.

Teikėjas

Turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Socialinių ir ekonominių partnerių, ekspertų, kitų suinteresuotų asmenų nuomonės ir išvados:

 

Eil.

Nr.

Teikėjas

Turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Komiteto sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 1806 str. 2 d., 18011 str. 1 d.):

 

8.1. Dėl pasiūlymo priimti ES teisės aktą atitikties subsidiarumo principui

 

Nėra galimo prieštaravimo subsidiarumo principui / Yra galimas prieštaravimas subsidiarumo principui: (Pateikiamas motyvuotas paaiškinimas)

8.2. Dėl Lietuvos Respublikos pozicijos

Pritarti Lietuvos Respublikos pozicijai / Siūlyti Lietuvos Respublikos pozicijos pakeitimus ir patikslinimus: 

 

9. Balsavimo rezultatai: už – ____, prieš – ____, susilaikė – ____.

10. Komiteto narių (ne mažiau kaip 3) atskiroji nuomonė: ____.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                     (Parašas)                                                                    (Vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Komiteto biuro tarnautojo pareigos, vardas ir pavardė)