LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL kino sklaidos lietuvoje projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo
2017 m. gruodžio 15 d. Nr. ĮV-1191
Vilnius
Vadovaudamasi 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatomis ir atsižvelgdama į kino sklaidos svarbą, vykdant projektus ne tik užsienyje, bet ir Lietuvoje,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2017 m. gruodžio 15 d. įsakymu Nr. ĮV-1191
KINO SKLAIDOS lietuvoje PROJEKTŲ VALSTYBINIO FINANSAVIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kino sklaidos Lietuvoje projektų valstybinio finansavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato profesionalaus kino meno sklaidos Lietuvoje projektų (toliau – projektai) finansavimo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis (toliau – finansavimas) organizavimo tvarką, reikalavimus pareiškėjams ir projektams, paraiškų vertinimo kriterijus, projektų finansavimo prioritetus ir dydžius, paraiškų svarstymo, lėšų skyrimo, atsiskaitymo už lėšas tvarką ir projektų vykdymo kontrolės tvarką.
3. Paraiškas finansavimui gauti gali teikti juridiniai asmenys, numatantys vykdyti Taisyklių 8 punkte nurodytą profesionalaus kino meno sklaidą Lietuvoje, išskyrus savivaldybių administracijas.
4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
4.1. Paraiška – Lietuvos kino centro prie Kultūros ministerijos (toliau – LKC) direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dokumentas su būtinais priedais, pareiškėjo teikiamas LKC, siekiant gauti finansavimą projekto įgyvendinimui.
4.2. Projektas – Taisyklių 7 punkte nurodytos profesionalaus kino meno sklaidos Lietuvoje projektas, kurio įgyvendinimui siekiama gauti finansavimą.
4.3. Projekto vykdytojo, partnerių (rėmėjų) įnašas – finansinis įnašas ar įnašas prekėmis arba paslaugomis, kuriuo projekto vykdytojas, partneriai (rėmėjai) prisideda prie projekto įgyvendinimo.
4.4. Projekto išlaidų sąmata – LKC direktoriaus patvirtintos formos dokumentas, neatsiejama paraiškos dalis, kuriame pareiškėjas nurodo visas projekto įgyvendinimui reikalingas išlaidas.
4.5. Sąmatos straipsnis – sąmatos eilučių grupė, apimanti vienos rūšies paslaugas ir vienos paskirties lėšas.
5. Finansavimas projektams teikiamas pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Europos Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 „Dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai“ (OL 2013 L 352, p. 1) tiesioginių dotacijų būdu.
II SKYRIUS
reikalavimai pareiškėjams ir projektams
7. Paraiškas gali teikti juridiniai asmenys, numatantys vykdyti šią profesionalaus kino meno sklaidą Lietuvoje:
7.2. leidiniai, pristatantys kino meno raidos procesus ir profesionali kritinė, analitinė refleksija įvairiose medijose;
7.3. Lietuvoje rengiami kino festivaliai (išskyrus kino festivalius, kurie įtraukti į Lietuvoje rengiamų tęstinių tarptautinių meno renginių 2016-2018 metais sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2015 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. ĮV-512 „Dėl Lietuvoje rengiamų tęstinių tarptautinių meno renginių 2016-2018 metais sąrašo patvirtinimo“).
8. Paraiškas teikiantys juridiniai asmenys turi būti registruoti vienoje iš Europos Sąjungos ar Europos ekonominės erdvės valstybių. Finansavimo mokėjimo metu jo gavėjas privalo turėti įsteigimo ar įregistravimo vietą Lietuvos Respublikoje.
9. Paraiškos nepriimamos ir finansavimas neskiriamas pareiškėjams:
9.2. dėl kurių išduotas vykdomasis Europos Komisijos raštas išieškoti lėšas pagal Europos Komisijos sprendimą, kuriuo ankščiau gauta valstybės pagalba yra pripažinta gauta neteisėtai ir nesuderinama su vidaus rinka;
10. Kai projektą įgyvendina daugiau nei vienas juridinis asmuo, paraišką dėl to paties projekto turi teisę teikti tik vienas juridinis asmuo.
11. Projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 90 proc. visos projekto vykdymo tinkamų išlaidų sumos.
12. Projekto išlaidų sąmata turi būti ne mažesnė nei 3000 EUR, iš LKC lėšų prašoma finansuoti suma turi būti ne mažesnė nei 2000 EUR.
13. Tinkami dokumentai, įrodantys projekto vykdytojo, partnerių (rėmėjų) įnašą, yra sutartis, preliminari sutartis ar ketinimų laiškas. Įnašas prekėmis arba paslaugomis išreiškiamas pinigine verte. Visuose įnašą patvirtinančiuose dokumentuose turi būti nurodytas projekto pavadinimas, įnašo rūšis, vertė eurais ir įnašo įvykdymo/įmokėjimo terminas (konkreti data, laikotarpis ar įvykis).
III SKYRIUS
konkurso skelbimas ir paraiškų teikimo tvarka
14. Konkurso skelbimas lietuvių kalba ir visa informacija apie konkursą skelbiama LKC interneto svetainėje www.lkc.lt.
15. Konkurso skelbime nurodoma:
17. Paraiškos pateikimo data laikoma:
18. Pateikiamas vienas paraiškos originalas ir nuskaityta paraiškos elektroninė versija, įrašyta elektroninėje laikmenoje kaip 1 byla PDF formatu. Teikiant paraišką elektroniniu būdu taikomi šiam būdui konkurso skelbime nurodyti reikalavimai.
19. Paraiška:
20. Kartu su paraiška šia eilės tvarka turi būti pateikiama:
21. Tas pats projektas ir tapačios jo veiklų išlaidos LKC lėšomis gali būti finansuojamos tik vieną kartą. Nustačius, kad toks pats projektas ar tapačios jo veiklų išlaidos LKC lėšomis buvo finansuotos daugiau nei vieną kartą, pakartotinai skirtas finansavimas grąžinamas LKC per sutartyje nustatytą terminą.
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
23. LKC pateiktų paraiškų vertinimą sudaro du etapai:
24. Administracinį vertinimą atlieka LKC specialistai. Administracinio vertinimo metu:
24.1. nustatoma, ar paraiška pateikta laikantis Taisyklių III skyriaus ir konkurso skelbime nustatytų reikalavimų;
24.2. patikrinama, ar pareiškėjas yra tinkamai atsiskaitęs už visus Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos, LKC ir Lietuvos kultūros tarybos finansuotus kino srities projektus;
25. Administracinis vertinimas turi būti atliktas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo konkurso skelbime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos.
26. Jeigu paraiška neatitinka Taisyklių III skyriaus reikalavimų, LKC per 5 darbo dienas informuoja pareiškėją apie pastebėtus trūkumus ir galimybę juos ištaisyti. Tuo atveju, jeigu suteikus pilną pareiškėjo prašomą sumą būtų viršyta de minimis pagalbos suma, pareiškėjas informuojamas, kad gali pretenduoti tik į šios sumos neviršijančią dalį.
27. Paraiškos, atitinkančios taisyklėse nustatytus reikalavimus, perduodamos svarstyti ekspertų komisijai.
28. Ekspertų komisijos nariai gautas paraiškas vertina vadovaudamiesi Taisyklių priede – Kino sklaidos projekto Lietuvoje individualaus vertinimo lentelėje – nurodytais kriterijais ir prioritetais.
29. Paraiškų svarstymas ir vertinimas ekspertų komisijoje vyksta LKC direktoriaus patvirtinta Kino sklaidos Lietuvoje projektų vertinimo ekspertų komisijos darbo reglamento nustatyta tvarka.
V SKYRIUS
TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
31. Projekto išlaidos yra tinkamos finansuoti, jeigu jos yra:
31.1. tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu ir būtinos projektui vykdyti (būtinumas nustatomas pagal bendrą išlaidų kontekstą (turinį) projekte, jų pobūdį ir kiekį, medžiagų, priemonių ar paslaugų naudojimą ir kitus veiksnius);
31.2. projekto vykdytojo patirtos einamaisiais biudžetiniais metais ir projekto vykdymo laikotarpiu, nurodytu finansavimo sutartyje;
31.4. patikrinamos, nustatomos bei pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais;
31.5. administravimui skirtos išlaidos ir sudaro ne daugiau nei 20 proc. lėšų iš LKC skirtos sumos projektui įgyvendinti;
31.6. nenumatytos išlaidos ir sudaro ne daugiau nei 10 proc. lėšų iš LKC skirtos sumos projektui įgyvendinti;
32. Skiriant finansavimą komandiruotėms ir piniginėms kompensacijoms, lėšų dydis nustatomas vadovaujantis Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“, ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl neapmokestinamų piniginių kompensacijų dydžių nustatymo“.
VI SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMAS
35. Lėšas projektams vykdyti įsakymu skiria LKC direktorius, įvertinęs ekspertų komisijos siūlymus. LKC direktoriaus įsakyme nurodomas projekto vykdytojas ir projekto pavadinimas.
36. Per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo priėmimo LKC pateikia duomenis apie suteiktos pagalbos dydį Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui.
37. Projekto vykdytojas per 10 darbo dienų nuo lėšų skyrimo pateikia LKC projekto vykdytojo pasirašytą sutartį su skirtų lėšų detalia sąmata. Sutartį su projekto vykdytoju pasirašo LKC direktorius arba jo įgaliotas asmuo.
38. Paraiškoje nurodytas bendras projekto biudžetas negali būti keičiamas be suderinimo su LKC, pateikiant LKC motyvuotą raštišką prašymą. LKC priima sprendimą dėl pateikto prašymo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos.
39. Pasirašius sutartį, projektui vykdyti skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos per sutartyje nustatytus terminus.
40. Lėšos į projekto vykdytojo atskirą banko sąskaitą pervedamos valstybės iždo valdymo nustatyta tvarka. Šioje banko sąskaitoje Projekto vykdytojas neturi teisės laikyti jokių kitų lėšų.
VII SKYRIUS
FINANSUOJAMO PROJEKTO VYKDYMAS ir ATSISKAITYMAS UŽ GAUTĄ FINANSAVIMĄ
42. Projekto vykdymo ir sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas neturi teisės perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš sutarties, tretiesiems asmenims.
43. Projekto vykdytojas yra atsakingas už tai, kad skirtos lėšos būtų panaudotos tik pagal sąmatoje nurodytą paskirtį, t. y. pagal konkrečius išlaidų straipsnius, įvertintus pinigine išraiška.
44. Jeigu įgyvendinant projektą iškyla poreikis keisti lėšų paskirstymą pagal atskirus sąmatos straipsnius, toks pasikeitimas nederinamas su LKC, jei skirtumas (nukrypimas) tarp sąmatos straipsniui LKC skirtų ir planuojamų naudoti lėšų neviršys 20 proc.
45. Jeigu skirtumas tarp skirtų ir planuojamų naudoti sąmatos straipsnio lėšų dėl objektyvių priežasčių gali viršyti 20 proc. (išskyrus, kai viršijanti suma yra mažesnė, nei 100 eurų) arba įtraukiant naują arba pašalinant esamą išlaidų eilutę, projekto vykdytojas privalo tikslinti sąmatą ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki sutartyje nustatyto projekto vykdymo pabaigos termino.
VIII SKYRIUS
PROJEKTO VYKDYMO KONTROLĖ
47. LKC pareikalavus, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų turi pateikti visų projekto išlaidas pateisinančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas, kitus su projekto vykdymu susijusius dokumentus ir medžiagą.
48. Projekto išlaidas pateisinantys dokumentai yra prekių (paslaugų) tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros, PVM sąskaitos faktūros, pirkimo–pardavimo kvitai, kasos aparatų kvitai, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai, sutartys ir darbų priėmimo–perdavimo aktai bei kiti dokumentai, pateisinantys ir įrodantys patirtas išlaidas ir jų tikslingumą.
49. Projekto išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai yra elektroninis išrašas iš banko sąskaitos, kasos išlaidų orderiai ir kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas.
50. LKC nustačius, kad projekto vykdytojas lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, iš anksto neinformavęs LKC sumažino įsipareigotas projekto įgyvendinimo apimtis, savo finansinį indėlį ir tuo pažeidė LKC direktoriaus įsakymu nustatytas projekto finansavimo proporcijas, projekto vykdytojas privalo grąžinti LKC jo permokėtas ar pažeidžiant Taisyklių ar sutarties reikalavimus panaudotas lėšas. Šios lėšos grąžinamos į LKC nurodytą sąskaitą LKC nustatytais terminais. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka, o projekto vykdytojas praranda teisę vienerius metus teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš LKC.