LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
įsakymas
DĖL KLIMATO KAITOS PROGRAMOS PRIEMONĖS „Eksperimentinė plėtra ir (AR) inovatyvūs projektai, skirti ŠILTNAMIO EFEKTĄ SUKELIANČIŲ DUJŲ KIEKIO mažinimui“ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. spalio 5 d. Nr. D1-563
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymo 10 straipsniu ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1443 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1443 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymą“ 1.2 papunktį,
t v i r t i n u Klimato kaitos programos priemonės „Eksperimentinė plėtra ir (ar) inovatyvūs projektai, skirti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio mažinimui“ tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro,
Pavaduojančio aplinkos ministrą
2021 m. spalio 5 d. įsakymu Nr. D1-563
KLIMATO KAITOS PROGRAMOS PRIEMONĖS „Eksperimentinė plėtra ir (AR) inovatyvūs projektai, skirti ŠILTNAMIO EFEKTĄ SUKELIANČIŲ DUJŲ KIEKIO mažinimui“ TVARKOS Aprašas
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Klimato kaitos programos priemonės „Eksperimentinė plėtra ir (ar) inovatyvūs projektai, skirti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio mažinimui“ tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato juridinio asmens užpildyto ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai (toliau – Agentūra) pateikto Agentūros direktoriaus patvirtintos formos dokumento, kuriuo juridinis asmuo užsiregistruoja ir įsipareigoja įgyvendinti projektą norėdamas gauti subsidiją (toliau – paraiška) teikimo reikalavimus ir vertinimą, mokėjimo prašymų teikimo reikalavimus ir vertinimą, finansavimo tvarką ir sąlygas, su eksperimentine plėtra, skirta šiltnamio efektą sukeliančių dujų (toliau – ŠESD) mažinimui susijusių projektų (toliau – projektas) atranką, įgyvendinimo priežiūrą ir sąlygas, nustato bendruosius reikalavimus tinkamoms finansuoti išlaidoms.
2. Finansavimas juridiniams asmenims teikiamas pagal Klimato kaitos programos (toliau – Programa) lėšų naudojimo sąmatoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu (toliau – metinė sąmata), ir Programos lėšų naudojimo metinės sąmatos detalizuojančiame plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu (toliau – metinę sąmatą detalizuojantis planas), patvirtintą priemonę „Eksperimentinė plėtra ir (ar) inovatyvūs projektai, skirti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio mažinimui“ (toliau – priemonė), siekiant mažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, skatinti moksliniais tyrimais ir eksperimentine plėtra (toliau – MTEP) paremtų produktų kūrimą ir tobulinimą, inovacijas klimato kaitos srityje.
3. Aplinkos ministerija administruoja Programą, Agentūra skelbia kvietimus teikti paraiškas, vertina paraiškas, mokėjimo prašymus ir vykdo Lietuvos Respublikoje paramos mokėjimo metu įsisteigusių ar įregistravimo vietą turinčių juridinių asmenų, pateikusių Agentūrai projekto paraiškas gauti subsidiją (toliau – pareiškėjų) įsipareigojimų įgyvendinimo priežiūrą vadovaudamasi Tvarkos aprašu, metine sąmata ir metinę sąmatą detalizuojančiu planu.
4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme.
5. Aplinkos ministerija, skirdama lėšas priemonei, Agentūra, vykdydama projektų atranką ir priežiūrą, tvarko šiuos asmens duomenis: vardas, pavardė, asmens kodas, gimimo data, asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, adresas, telefono numeris, elektroninis paštas. Asmens duomenys tvarkomi projektų paramos teikimo, projektų administravimo ir priežiūros tikslais. Asmens duomenys teikiami ir naudojami vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, tvarkomi ir saugomi 5 metus įgyvendinus projektą, vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Pasibaigus saugojimo terminui, dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, jo įgyvendinamuosius ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius tokių dokumentų saugojimą.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
6. Finansavimas pagal priemonę teikiamas Lietuvos Respublikos teritorijoje paramos mokėjimo metu įsisteigusiems ar įregistravimo vietą turintiems juridiniams asmenims.
7. Projektas gali būti įgyvendinamas su Lietuvos Respublikoje paramos mokėjimo metu įsisteigusiu ar įregistravimo vietą turinčiu juridiniu asmeniu, su pareiškėju, sudariusiu jungtinės veiklos sutartį, skirtą projektui įgyvendinti (toliau – partneriu) ar partneriais. Pareiškėjas turi būti vykdęs aktyvią veiklą per paskutinius kalendorinius metus, t. y. privačios įmonės metinė apyvarta turi būti ne mažesnė kaip 5 % (penki procentai) prašomos subsidijos dydžio ir ne mažesnė kaip 5 000 Eur (penki tūkstančiai eurų) per paskutinius finansinius metus prieš projekto paraiškos pateikimą arba per įmonės veiklos laikotarpį, jei ji veikia trumpiau kaip metus. Šis reikalavimas netaikomas biudžetinėms įstaigoms, viešosioms įstaigoms, kurių savininkė yra valstybė ar savivaldybė
8. Jeigu projektas įgyvendinamas su partneriu (partneriais), pareiškėjas privalo sudaryti jungtinės veiklos sutartį, kurioje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės vykdant projektą (kiekvienos šalies finansinis indėlis į projektą, kokią veiklą vykdys kiekviena šalis, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą vadovaujantis finansinės apskaitos principais ir projekto rezultatai), šalių atsakomybė, įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių.
9. Bendrieji reikalavimai pareiškėjams:
9.1. pareiškėjas nėra bankrutavęs, bankrutuojantis, likviduojamas ir (ar) restruktūrizuojamas, neturi mokestinės nepriemokos valstybės ir (ar) savivaldybės biudžetui arba kitiems valstybės fondams (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas yra atidėtas arba išdėstytas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas). Jeigu pareiškėjas yra įsiskolinęs, parama teikiama pareiškėjui pateikus dokumentus, įrodančius, kad apmokėjo visus įsiskolinimus valstybei;
9.2. pareiškėjas turi būti įvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimus, kai jo neįvykdytų įsipareigojimų suma yra didesnė kaip 50 Eur, išskyrus atvejus, kai šių mokesčių mokėjimas yra atidėtas pareiškėjo ir (ar) partnerio mokesčiai, delspinigiai, baudos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti arba išdėstyti;
9.3. pagal 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius su visais pakeitimais, 1 straipsnio 4 punkto c papunktį finansavimą leidžiama teikti įmonėms, kurios 2019 m. gruodžio 31 d. nebuvo patiriančios sunkumų, o 2020 m. sausio 1 d. – 2021 m. gruodžio 31 d. tapo sunkumų patiriančiomis įmonėmis;
9.4. finansavimas neteikiamas, jeigu yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, kad pareiškėjas pažeidė kitą sutartį dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, kol bus pašalintas pažeidimas ir bus įvykdyti visi su juo susiję įsipareigojimai;
9.5. finansinė parama negali būti teikiama pareiškėjams, dėl kurių išduotas vykdomasis raštas išieškoti sumas pagal ankstesnį Komisijos sprendimą, kuriame tos pačios valstybės narės suteikta pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka;
9.6. pareiškėjas yra grąžinęs visas grąžintinas lėšas, gautas pagal programą, jeigu dėl tokių lėšų grąžinimo yra priimtas ir įsiteisėjęs sprendimas;
9.7. finansavimas neteikiamas, jeigu pareiškėjas arba jo atstovas, turintis teisę projekto paraiškos teikėjo vardu sudaryti sandorį (sandorius), buhalteris arba kitas asmuo, turintis teisę surašyti ir pasirašyti projekto paraiškos teikėjo apskaitos dokumentus, turi neišnykusį arba nepanaikintą teistumą arba dėl jų per pastaruosius 5 metus priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą nusikalstamame susivienijime, jo organizavimą ar vadovavimą jam, kyšininkavimą, papirkimą, sukčiavimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, mokesčių nesumokėjimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą.
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROJEKTAMS
11. Projektai turi atitikti šiuos reikalavimus:
11.1. projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis – 24 mėnesiai nuo Agentūros su pareiškėju sudaromos sutarties dėl subsidijos projektui įgyvendinti suteikimo, kurioje numatyta lėšų panaudojimo, projekto vykdymo ir atsiskaitymo tvarka (toliau – finansavimo sutartis) pasirašymo dienos. Agentūra gali pratęsti projekto įgyvendinimo laikotarpį, tačiau ne ilgiau kaip 6 mėnesiams dėl objektyvių nuo pareiškėjo nepriklausančių priežasčių, kurių pareiškėjas negalėjo numatyti pateikdamas paraišką. Projekto pratęsimas įforminamas šalių susitarimu;
11.3. projektas turi būti pradėtas įgyvendinti ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo projekto finansavimo sutarties sudarymo dienos;
11.4. paraiškos pateikimo metu pareiškėjas turi būti pasiekęs ne žemesnį negu Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“ (toliau – MTEP etapų klasifikacijos aprašas) mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros 6 etapą „Prototipo (bandomosios versijos) kūrimas“;
11.5. projekto įgyvendinimo metu kuriamas produktas privalo prisidėti prie ŠESD mažinimo. Pareiškėjas turi pateikti planuojamą ŠESD kiekio sutaupymą, atsirasiantį dėl eksperimentinės plėtros kuriamo produkto;
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS,VERTINIMAS, SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS, SUTARČIŲ DĖL FINANSAVIMO TEIKIMO SUDARYMAS IR SUBSIDIJŲ IŠMOKĖJIMO TVARKA
13. Įsigaliojus einamųjų metų sąmatą detalizuojančiam planui, ne vėliau kaip per 30 darbo dienų, jeigu metinę sąmatą detalizuojančiame plane nenustatyta kitaip, Agentūra savo interneto svetainėje paskelbia kvietimą teikti paraiškas (toliau – kvietimas) ir kitą reikalingą informaciją.
14. Paraiškos ir privalomų pateikti dokumentų elektroninės versijos (nurodytos Tvarkos aprašo 15 punkte) teikiamos per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (toliau – APVIS). Kvietime gali būti nustatyti kiti paraiškų pateikimo būdai ir tvarka, jei APVIS funkcinių galimybių nepakanka ir (ar) jos laikinai neužtikrinamos.
15. Pareiškėjas kvietime nustatyta tvarka Agentūrai turi pateikti projekto paraišką, atitinkančią Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnio 2 punkto reikalavimus su priedais:
15.1. dokumentus įrodančius, kad projekte jau pasiektas ne žemesnis kaip MTEP etapų klasifikacijos apraše nustatytas Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros 6 etapas „Prototipo (bandomosios versijos) kūrimas“;
15.2. dokumentus, įrodančius patirtį produktų vystyme iki MTEP etapų klasifikacijos apraše nustatyto mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros 9 etapo „Sukurto naujo produkto įvertinimas (bandomieji sukurto naujo produkto pavyzdžiai, įvertinti vartotojo ir (arba) užsakovo)“ vykdant eksperimentinę plėtrą (jei patirtis yra);
15.4. pareiškėjo patvirtinimą, kad jis atitinka Tvarkos aprašo 9–11 punktuose nustatytus reikalavimus;
15.8. projekto verslo planą, kuriame turi būti:
15.8.2. rinkos analizė, kurioje apžvelgiama kuriamo produkto komercinės galimybės, planuojamas pardavimų mastas, produkto atsiperkamumas, konkurencija būsimam produktui rinkoje ir galimybės įsitvirtinti;
15.8.3. produkto naujumas ir pažangumas. Kokiais moksliniais tyrimais jis paremtas. Sudaryta panašaus tipo tyrimų apžvalgą regioniniu, Europos ir pasauliniu mastu;
16. Paraiškų atrankos būdas – konkursinis, paraiškos vertinimui priimamos iki Agentūros kvietime nurodyto termino.
17. Projektai vertinami pagal šiuos kriterijus:
18. Už atitiktį Tvarkos aprašo 17 punkte nurodytiems kriterijams vertinant projektus skiriami balai (maksimalus galimas balų skaičius pagal kiekvieną kriterijų nurodytas Tvarkos aprašo 3 priede).
20. Vertindama projektų paraiškas, Agentūra atlieka:
20.1. administracinį paraiškų vertinimą. Jeigu su paraiška pateikta mažiau kaip pusė Tvarkos aprašo 15 punkte nurodytų privalomų pateikti dokumentų, paraiška nebevertinama ir atmetama, pagal Tvarkos aprašo 2 priede nustatytus administracinio vertinimo kriterijus;
21. Pasibaigus kvietimui, paraiškas Agentūra vertina eilės tvarka pagal jų registracijos datą APVIS. Paraiškų administracinės atitikties vertinimas negali trukti ilgiau kaip 30 darbo dienų nuo kvietimo teikti paraiškas pabaigos dienos. Agentūros direktoriaus įsakymu vertinimo terminas gali būti pratęstas 10 darbo dienų. Administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, ar paraiška tinkamai užpildyta, ar pateikti visi reikalaujami dokumentai.
22. Jei projekto paraiškoje yra netikslumų ir (ar) trūkumų, Agentūra prašo pareiškėjo patikslinti projekto paraiškoje pateiktą informaciją ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikimo dienos. Trūkstami dokumentai pateikiami, informacija tikslinama pagal tai, kas nurodyta Agentūros prašyme. Agentūrai nustačius, kad pareiškėjas neatitinka Tvarkos aprašo II skyriuje jam taikomų reikalavimų ir (ar) pateikti ne visi prašomi dokumentai, reikiama informacija, projekto paraiškos teikėjas per nustatytą 5 darbo dienų terminą nepatikslina informacijos ir (ar) nepateikia trūkstamų dokumentų, ir (ar) projekto paraiška neatitinka Tvarkos aprašo III, V ir VI skyrių reikalavimų, projekto paraiška atmetama. Apie priimtą sprendimą dėl projekto paraiškos atmetimo Agentūra informuoja pareiškėją per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos pateikdama sprendimą.
23. Paraiškos, atitinkančios administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, teikiamos aplinkosauginio-techninio projekto vertinimo etapui, ir vertinamos pagal Tvarkos aprašo 3 priede nustatytus kriterijus.
24. Paraiškoje nurodyti duomenys po paraiškos pateikimo dienos negali būti koreguojami ar tikslinami.
26. Aplinkosauginis-techninis projekto vertinimas atliekamas ne ilgiau kaip 60 darbo dienų nuo paraiškos administracinės atitikties vertinimo datos. Šis terminas gali būti Agentūros direktoriaus įsakymu pratęstas ne ilgiau kaip 30 darbo dienų, atsižvelgus į gautų paraiškų apimtį ir skaičių.
27. Agentūra ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo visų paraiškų vertinimo pabaigos, paraiškas su jų vertinimo rezultatais ir išvadomis teikia svarstyti projektų atrankos komisijai (toliau – Komisija). Komisija sudaroma ir Komisijos darbo reglamentas tvirtinamas aplinkos ministro įsakymu.
28. Komisija gavusi Tvarkos aprašo 27 punkte nurodytus dokumentus ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų priima sprendimus:
28.1. pritarti ar pritarti su išlyga (dėl projekto apimties, veiklų tikslinimo ar keitimo, finansavimo dydžio keitimo ir pan.) projektų paraiškoms arba jas atmesti;
28.2. siūlo pareiškėjams sumažinti projekto išlaidas, sumažinti subsidiją, nefinansuoti kai kurių veiklų, kai nustatoma, kad išlaidos neatitinka ekonomiškumo principo;
28.3 sudaro galutinę projekto paraiškų eilę. Jeigu projektai surenka vienodą balų skaičių ir jiems finansuoti nepakanka kvietimui skirtų lėšų, pirmenybė teikiama projektams, kurių kuriamo produkto santykinis ŠESD mažinimo galimybė yra didžiausia;
29. Komisija vykdydama funkcijas ir priimdama sprendimus, privalo vadovautis sąžiningumo, objektyvumo ir teisingumo principais.
30. Komisijos posėdžio protokolas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio dienos teikiamas Agentūrai. Agentūros direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos sprendimus, per 5 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio protokolo gavimo dienos priima sprendimą dėl finansavimo skyrimo ar finansavimo neskyrimo projektui. Agentūra ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo skirti finansavimą projektui ar neskirti finansavimo projektui priėmimo raštu informuoja pareiškėją ir Aplinkos ministeriją.
31. Projektui skyrus finansavimą Agentūros direktoriaus įsakymu, Agentūra per 20 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo parengia finansavimo sutarties projektą ir elektroniniu paštu pateikia pareiškėjui derinti. Finansavimo sutartis turi būti suderinta ir pasirašyta per 1 mėnesį nuo sutarties projekto pateikimo pareiškėjui derinti dienos. Per nustatytą terminą dėl pareiškėjo kaltės nepasirašius suderintos finansavimo sutarties, laikoma, kad pareiškėjas subsidijos atsisako.
32. Pareiškėjai darbų, paslaugų ir prekių pirkimus, susijusius su projekto įgyvendinimu, turi atlikti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, kai pareiškėjas yra perkančioji organizacija, arba vadovaudamiesi Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762 „Dėl Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, kai pareiškėjas nėra perkančioji organizacija.
33. Pagal priemonę, įgyvendinamų projektų pirkimai turi būti atliekami taikant žaliųjų pirkimų reikalavimus, nustatytus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. liepos 21 d. nutarimu Nr. 1133 „Dėl žaliųjų pirkimų tikslų nustatymo ir įgyvendinimo“.
V SKYRIUS
BENDRIEJI FINANSAVIMO PRINCIPAI
35. Pagal Tvarkos aprašą tinkamą išlaidų paskirstymą, finansavimą ir pajamas galima įrodyti metinėmis pareiškėjo finansinėmis ataskaitomis, kurias, Agentūrai paprašius, pareiškėjas turi pateikti Agentūros nustatyta tvarka ir terminais.
36. Pareiškėjas privalo apskaityti projekto lėšas atskirai, t. y. projekto įgyvendinimo sąskaitoje. Jei iš projekto gaunama pajamų, pareiškėjas privalo Agentūrą informuoti ir pateikti dokumentus, pagrindžiančius pajamų panaudojimą. Priemonei finansinė parama teikiama ir finansinės paramos suma nustatoma vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio dalimi:
36.4. finansavimo intensyvumas gali būti padidintas 15 procentinių punktų, jeigu įvykdoma viena iš šių sąlygų:
36.4.1. vykdant projektą, veiksmingai bendradarbiauja:
- įmonės, kurių bent viena yra labai maža, maža, ar vidutinė įmonė, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnio 1–3 dalyse, ir nė viena įmonė nepadengia daugiau kaip 70 % tinkamų finansuoti išlaidų;
- įmonė ir bent viena mokslinių tyrimų ir žinių sklaidos organizacija, kuri viena ar kartu padengia bent 10 % tinkamų finansuoti išlaidų ir turi teisę skelbti savo mokslinių tyrimų rezultatus;
37. Jei projektas įgyvendinamas su partneriais, pareiškėjo biudžetas turėtų būti ne mažesnis kaip 50 % tinkamų finansuoti išlaidų.
39. Pareiškėjas planuoja eksperimentinės plėtros darbus, mokslinius tyrimus, įrangos įsigijimą, darbuotojus ir kitas priemones, be kurių neįmanoma pasiekti projekto rezultatų. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriama subsidija, turi būti finansuojama iš pareiškėjo ir (ar) partnerių (jei yra) lėšų.
40. Darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti lygiavertės specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojams pareiškėjo mokamo darbo užmokesčio vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu ar kitu teisės aktu, reglamentuojančiu darbo apmokėjimą toje įstaigoje. Darbuotojui negali būti planuojamos išmokos, kurios būtų mokamos kaip autorinis atlyginimas arba kaip atlyginimas už paslaugas. Pareiškėjai negali sudaryti darbo ir savanoriško darbo sutarčių su tuo pačiu projekto veiklas įgyvendinančiu darbuotoju, t. y. darbuotojas negali turėti tame pačiame projekte dėl projekto veiklų vykdymo kelių darbo sutarčių su skirtingais pareiškėjais arba savanoriško darbo sutarties ir darbo sutarties su tuo pačiu pareiškėju ar skirtingais pareiškėjais.
42. Priėmus sprendimą skirti finansinę paramą, Agentūra teisės aktuose nustatyta tvarka skiriamą finansinės paramos sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre.
43. Pareiškėjams draudžiama dirbtinai skaidyti pagalbos schemas arba pagalbos projektus norint apeiti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 1 punkte nustatytas ribas.
VI SKYRIUS
TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
45. Reikalavimai projekto išlaidoms:
45.1. padarytos projekto tikslams ir rezultatams pasiekti, realios ir teisingos, nurodytos projekto biudžete ir pagrįstos finansiniais dokumentais;
46. Tinkamų išlaidų, kurioms finansuoti Tvarkos apraše nustatyta tvarka gali būti skiriama subsidija, kategorijos yra:
46.1. ilgalaikio turto – išlaidos priemonėms ir įrenginiams, atsižvelgiant į mastą ir laikotarpį, kuriuo jie naudojami, projektui. Jei šios priemonės ir įrenginiai nenaudojami visą projekto trukmę, tik tos nusidėvėjimo išlaidos, kurios atitinka projekto trukmę ir yra apskaičiuotos pagal visuotinai priimtus apskaitos principus. Šios išlaidos negali viršyti 40 procentų gautos finansinės paramos;
46.2. išlaidos medžiagoms, priemonėms ir panašiems produktams (prekėms), skirtoms projekto veiklų įgyvendinimui;
46.3. išlaidos projekto įgyvendinimui pagal paslaugų sutartis, kurios negali viršyti 20 procentų gautos finansinės paramos;
47. Netinkamos finansuoti išlaidos:
47.2. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, uostų, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kitos finansinių sandorių sąnaudos;
47.4. pirkimo ir (ar) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jei šis PVM į atskaitą nebuvo įrašytas;
47.7. transporto priemonių įsigijimo, lizingo (finansinės nuomos), eksploatavimo ir su tuo susijusios išlaidos;
47.10. išlaidos, kurios anksčiau apmokėtos ar yra priimtas sprendimas jas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų;
48. Išlaidos pripažįstamos tinkamomis, jei atitinka reikalavimus tinkamoms išlaidoms nustatytus Tvarkos Aprašo 1 priede bei teisingai paskirstytos pagal Aprašo 46 punkte nustatytas išlaidų kategorijas ir finansinės paramos dydžio ribas.
49. Apskaičiuojant paramos sumą ir tinkamas finansuoti išlaidas, visi skaičiai imami prieš bet kokį mokesčių ar kitokios rinkliavos atskaitymą.
50. Įgyvendinant projektus, finansuojamus pagal Tvarkos aprašą, projekto išlaidos apmokamos įgyvendinus projektą ir pateikus mokėjimo prašymą. Projekto išlaidos apmokamos išlaidų kompensavimo būdu.
51. Pareiškėjo prašymu Agentūra gali priimti sprendimą skirti iki 30 procentų avansą. Avansinis mokėjimas atliekamas pareiškėjui pateikus avansinio mokėjimo prašymą per APVIS ir finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją, laidavimo raštą ar laidavimo draudimo raštą dėl avanso sumos (reikalavimas pateikti garantiją, laidavimo raštą ar laidavimo draudimo raštą dėl avanso sumos netaikomas biudžetinėms įstaigoms, viešosioms įstaigoms, kurių savininkė yra valstybė ar savivaldybė). Sumokėta avansinė lėšų suma proporcingai atskaitoma iš mokėjimo. Tinkamai užpildytą avansinio mokėjimo prašymą Agentūra patikrina per 15 darbo dienų ir perduoda Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui prašomą avansinio mokėjimo sumą išmokėti pareiškėjui į prašyme nurodytą banko sąskaitą;
52. Pareiškėjo rašymu Agentūra gali priimti sprendimą dalį subsidijos išmokėti tarpinio mokėjimo metu. Norint gauti tarpinį mokėjimą, pareiškėjas privalo pateikti tarpinių veiklų ataskaitas ir išlaidas pagrindžiančius dokumentus. Sumokėta tarpinė lėšų suma proporcingai atskaitoma iš mokėjimo. Tinkamai užpildytą tarpinio mokėjimo prašymą Agentūra patikrina per 15 darbo dienų ir perduoda Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui prašomą avansinio mokėjimo sumą išmokėti pareiškėjui į prašyme nurodytą banko sąskaitą;
53. Įgyvendinęs projektą per projekto įgyvendinimo terminą, pareiškėjas per APVIS Agentūrai pateikia mokėjimo prašymą ir privalomus dokumentus. Gali būti nustatyti ir Agentūros interneto svetainėje www.apva.lt paskelbti kiti mokėjimo prašymo pateikimo būdai ir tvarka, jei APVIS funkcinių galimybių nepakanka ir (ar) jos laikinai neužtikrinamos.
VII SKYRIUS
ĮSIPAREIGOJIMŲ, GAVUS SUBSIDIJAS, PRIEŽIŪRA
54. Visi pareiškėjo atlikti darbai, tyrimai ir kita planuota veikla turi būti dokumentuota ir patikrinama.
56. Agentūra turi teisę projekto įgyvendinimo vietoje atlikti patikrą (išskyrus karantino, ekstremaliosios situacijos metu, kai patikrą galima atlikti nuotoliniu būdu, naudojant nuotraukas, vaizdo įrašus, dokumentus ir pan.) vadovaudamasi projektų atrinkimo patikroms ir kriterijų, kuriems esant privaloma tvarka tikrinamas projektas jo įgyvendinimo vietoje, Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtinta tvarka.
57. Pažeidimas gali būti nustatomas, kai pareiškėjas:
57.1. teikdamas projekto paraišką, mokėjimo prašymus ar kitus dokumentus, pateikia neteisingą arba nuslepia informaciją, turinčią reikšmės priimti sprendimui suteikti finansinę paramą, išlaidų tinkamumo finansuoti nustatymui arba tinkamai projekto įgyvendinimo priežiūrai;
57.2. nesilaiko finansinės paramos sutartyje numatyto projekto biudžeto ar projekto vykdymo grafiko ir apie tai neinformuoja Agentūros;
58. Jeigu nustatoma, kad pareiškėjas neįvykdo ar netinkamai įvykdo finansinės paramos sutarties reikalavimus ir tai nėra esminis finansinės paramos sutarties pažeidimas, apie tai per 5 darbo dienas raštu informuojamas pareiškėjas ir nurodomas terminas pašalinti nustatytus trūkumus.
59. Pareiškėjas, įgyvendinęs projektą, finansuojamą Programos lėšomis, privalo pažymėti įsigytą materialųjį turtą ir (ar) viešinti suteiktą paramą.
60. Pareiškėjas, įgyvendinęs projektą, privalo įrengti informacinę lentą. Rekomenduojamas informacinės lentos dydis 800 x 600 mm. Išsamūs informacinių lentų įrengimo reikalavimai nurodyti Agentūros procedūrų vadove, patvirtintame Agentūros direktoriaus įsakymu, ir skelbiami Agentūros interneto svetainėje.
61. Pareiškėjas, įgyvendinęs projektą ir pateikdamas galutinio mokėjimo prašymą, privalo projekto rezultatus paviešinti (pavyzdžiui seminare, konferencijoje) Lietuvoje ar parengti bent 1 viešinimo straipsnį spaudoje.
62. Jei dėl pareiškėjo kaltės nepasiektos finansavimo sutartyje nustatytos projekto rodiklių reikšmės, subsidija tikslinama tokia tvarka:
62.1 jeigu projekto produktas pakilo per 2 MTEP etapų klasifikacijos apraše nustatytus Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapo eilės numerius, bet nesiekia 9 lygio, pareiškėjui priklauso 70 procentų subsidijos;
62.2 jeigu projekto produktas pakilo per 1 MTEP etapų klasifikacijos apraše nustatytą Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapo eilės numerį, bet nesiekia 9 lygio, pareiškėjui priklauso 50 procentų subsidijos;
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
63. Agentūra per projekto įgyvendinimo laikotarpį gali bet kada atlikti patikras projekto įgyvendinimo vietoje. Jeigu pareiškėjas nesilaiko projekto finansavimo sutarties sąlygų, arba nustačius Tvarkos aprašo 57 punkte nurodytą pažeidimą, Agentūros direktoriaus įsakyme nustatyta tvarka Agentūra priima sprendimą dėl išmokėtų lėšų ar jų dalies susigrąžinimo ir (ar) finansavimo sutarties nutraukimo arba finansinių korekcijų taikymo.
64. Visi dokumentai, susiję su sprendimu skirti finansinę paramą ir šios paramos išmokėjimu, Agentūros ir pareiškėjo saugomi 10 metų nuo paskutinės subsidijos išmokėjimo dienos pagal jiems nustatytas dokumentų saugojimo taisykles.
65. Aplinkos ministerija Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo svetainėje pateikia Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priede nurodytą informaciją, kai vienam projektui skirta finansinė parama viršija 500 000 Eur.
66. Ginčai, kilę dėl Tvarkos aprašo reikalavimų vykdymo, taikymo ir aiškinimo, sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
67. Pareiškėjai turi teisę apskųsti Agentūros veiksmus ar neveikimą, susijusius su projekto paraiškų vertinimu, atranka, sprendimo dėl finansavimo skyrimo ar neskyrimo Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.
Klimato kaitos programos priemonės
„Eksperimentinė plėtra ir (ar) inovatyvūs
projektai, skirti šiltnamio efektą sukeliančių
dujų kiekio mažinimui“ tvarkos aprašo
1 priedas
reikalavimai Tinkamoms išlaidoms
Išlaidų kategorija |
Tinkamos išlaidos |
Sąnaudas pateisinantys dokumentai |
Išlaidos naujo ilgalaikio turto įsigijimui (nusidėvėjimui). |
Projektui vykdyti reikalingo ilgalaikio turto (materialiojo turto, kompiuterinės ir programinės įrangos, kito ilgalaikio nematerialiojo turto) įsigijimo arba nusidėvėjimo išlaidos, jei jos pagrįstos, tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu. Tinkamos yra tik naujo, nenaudoto ilgalaikio turto nusidėvėjimo išlaidos. |
Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, projekto paraiškos teikėjo patvirtinti ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos normatyvai, kiti pateisinantys dokumentai. |
Išlaidos projekto įgyvendinimui pagal paslaugų sutartis. |
Išlaidos pagal sutartis vykdomiems moksliniams tyrimams, žinioms ir patentams, perkamiems arba įsigyjamiems pagal licenciją iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis, konsultavimo ir lygiaverčių paslaugų, naudojamų tik projektui, išlaidos. |
Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, kiti išlaidas pateisinantys dokumentai. |
Išlaidos medžiagoms, priemonėms ir panašiems produktams (prekėms). |
Projektui vykdyti būtinų medžiagų, priemonių ir panašių produktų (prekių) pirkimo išlaidos. Prekės turi būti perkamos vadovaujantis Tvarkos aprašo 32 ir 33 punktais. Išlaidos su projekto vykdymo reikmėmis susijusiems pirkiniams, kurie pagal projekto paraiškos teikėjo taikomą apskaitos tvarką nėra ilgalaikis turtas ir būtini projektui vykdyti. |
Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, kiti pateisinantys dokumentai. |
Išlaidos personalui: išlaidos projektui vykdyti įdarbintiems mokslininkams, technikams ir kitiems pagalbiniams darbuotojams, išlaidos renginiams, kelionėms ir komandiruotėms. |
Projektą tiesiogiai vykdančio personalo, dirbančio pagal darbo sutartis, su darbo santykiais susijusios sąnaudos už laiką, dirbtą vykdant projektą. Socialinio draudimo įmokos – darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą. Darbo užmokestis apskaičiuojamas vadovaujantis Darbo kodeksu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais. Atostoginiai projekte yra tinkamos išlaidos, jeigu išmokami už projekte dirbtą laikotarpį. Projektą vykdančių darbuotojų komandiruočių išlaidos Lietuvoje (pas projekto partnerius) ir užsienyje (pristatant pranešimus apie projekto rezultatus renginiuose): kelionės išlaidos, dienpinigiai, gyvenamojo ploto nuomos išlaidos, draudimo išlaidos. Komandiruočių išlaidos apskaičiuojamos neviršijant Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidų normų, dienpinigių normų Lietuvoje, taikomų biudžetinėms įstaigoms. |
Darbo sutartys, įsakymai ir (ar) potvarkiai, žiniaraščiai (mokėjimo, atsiskaitymo ir pan.), mokėjimo dokumentai. Įsakymai (potvarkiai) dėl darbuotojų siuntimo į komandiruotę, komandiruotės dalyvių avansinės apskaitos arba buhalterinės pažymos dėl komandiruotės išlaidų, komandiruotės išlaidas pateisinantys dokumentai: bilietų pirkimo sąskaitos faktūros, kelionės bilietai, kvitai, sąskaitos už gyvenamojo ploto nuomos paslaugas, kelionės lapas, kuriame nurodyta nuvažiuotų kilometrų skaičius ir kuro sunaudojimas, mokėjimo dokumentai. Kiti personalo išlaidas pateisinantys dokumentai. Darbo užmokesčio dydį pagrindžiantys dokumentai yra darbo užmokesčio priskaitymo pažyma už 3-6 mėn. laikotarpį iki projekto pateikimo. |
______________
Klimato kaitos programos priemonės
„Eksperimentinė plėtra ir (ar) inovatyvūs
projektai, skirti šiltnamio efektą sukeliančių
dujų kiekio mažinimui“ tvarkos aprašo
2 priedas
PARAIŠKOS ADMINISTRACINIO VERTINIMO LENTELĖ
________________
(pildymo data)
Paraiškos registracijos Nr......................................................................................................................
Pareiškėjas .......................................................................................................................... ...................
Projekto pavadinimas....................................................................................................... ......................
Eil. Nr. |
Administracinio vertinimo kriterijai |
Taip |
Ne |
Pastabos |
1. |
Paraiška atitinka Tvarkos aprašo II skyriaus reikalavimus |
|
|
|
2. |
Paraiška atitinka Tvarkos aprašo III skyriaus 7 ir 8 punktų reikalavimus |
|
|
|
3. |
Paraiška atitinka Tvarkos aprašo IV skyriaus 12 punkto reikalavimus |
|
|
|
4. |
Paraiška atitinka Tvarkos aprašo V skyriaus 36 – 41 ir 43 punktų reikalavimus |
|
|
|
5. |
Paraiška atitinka Tvarkos aprašo VI skyriaus 45 – 48 punktų reikalavimus |
|
|
|
Siūlymas (paraišką teikti / neteikti vertinti ekspertui, prašyti paraišką patikslinti)
................................................................................................................................................................
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros
Klimato kaitos programos priemonės
„Eksperimentinė plėtra ir (ar) inovatyvūs
projektai, skirti šiltnamio efektą sukeliančių
dujų kiekio mažinimui“ tvarkos aprašo
3 priedas
PARAIŠKOS VERTINIMO KRITERIJAI
Paraiškos vertinimo kriterijaus (toliau – kriterijus) pavadinimas |
Kriterijaus vertinimo aspektai ir paaiškinimai
|
Didžiausias galimas kriterijaus balas |
1. Kuriamo produkto santykinis ŠESD mažinimo potencialas |
1.1. Vertinimo skalė. Vertinama pareiškėjo pateiktas projekto verslo planas, nurodytas Tvarkos aprašo 15.8 punkte: 1.1.1. projekto metu sukurtas naujas produktas / technologija, pakeisiantis senesnį produktą / technologiją, lyginant juos tarpusavyje, santykinai sumažins ŠESD išmetimus nuo 50 iki 100 %, – skiriama nuo 10 iki 20 balų; 1.1.2. projekto metu sukurtas naujas produktas / technologija, pakeisiantis senesnį produktą / technologiją, lyginant juos tarpusavyje, santykinai sumažins ŠESD išmetimus nuo 5 iki 45 %, – skiriama nuo 1 iki 9 balų; 1.1.3. projekto veiklų metu sukurtas naujas produktas / technologija, pakeisiantis senesnį produktą / technologiją, lyginant juos tarpusavyje, nesumažins ŠESD išmetimų, – skiriama 0 balų. 1.2. Balai skiriami proporcingai (1 balas atitinka 5 % ŠESD sutaupymą) apvalinant pagal matematikos taisykles. |
20 |
2. Pareiškėjo patirtis vykdant eksperimentinę plėtrą |
2.1. Vertinimo skalė. Vertinama pareiškėjo pateiktas projekto verslo planas, nurodytas Tvarkos aprašo 15.2 punkte: 2.1.1. pareiškėjo sukurtų produktų, pasiekusių Rekomenduojamų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“ (toliau – MTEP etapų klasifikacijos aprašas) mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros 9 etapo „Sukurto naujo produkto įvertinimas (bandomieji sukurto naujo produkto pavyzdžiai, įvertinti vartotojo ir (arba) užsakovo)“ veiklos rezultatus skaičius yra nuo 1 iki 5 – skiriama nuo 3 iki 15 balų; 2.1.2. pareiškėjas iki šiol nėra sukūręs produktų pasiekusių MTEP etapų klasifikacijos aprašo mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros 9 etapo „Sukurto naujo produkto įvertinimas (bandomieji sukurto naujo produkto pavyzdžiai, įvertinti vartotojo ir (arba) užsakovo)“ veiklos rezultatus – skiriama 0 balų.
2.2. Balai skiriami proporcingai, už kiekvieną pareiškėjo sukurtą produktą, pasiekusį MTEP etapų klasifikacijos aprašo mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros 9 etapo „Sukurto naujo produkto įvertinimas (bandomieji sukurto naujo produkto pavyzdžiai, įvertinti vartotojo ir (arba) užsakovo)“ veiklos rezultatą, skiriama po 3 balus. |
15 |
3. Planuojamo sukurti produkto komercinės galimybės, rinka |
3.1. Vertinimo skalė. Vertinama pareiškėjo pateiktas projekto verslo planas, nurodytas Tvarkos aprašo 15.8 punkte: 3.1.1. projekto metu numatomas vystyti produktas turi komercinį potencialą, didelę ir augančią produkto rinką; projekto dalyviai jau užima dalį rinkos, – skiriama 10 balų; 3.1.2. projekto metu numatomas vystyti produktas turi komercinį potencialą ir nedidelę rinką, – skiriama 5 balai; 3.1.3. projekto metu numatomas vystyti produktas neturi komercinio potencialo ir rinkos, – skiriama 0 balų. |
10 |
4. Kuriamo produkto naujumas/inovatyvumas, planuojami technologiniai pasiekimai |
4.1. Vertinimo skalė. Vertinama pareiškėjo pateiktas projekto verslo planas, nurodytas Tvarkos aprašo 15.8 punkte: 4.1.1. moksliniai pasiekimai yra labai reikšmingi, pateikti nauji technologiniai sprendimai, galintys daryti poveikį technologijų srities plėtrai; kuriamas produktas remiasi naujausiais mokslinių tyrimų rezultatais, yra naujas ir technologiškai pranašesnis už alternatyvius sprendimus, – skiriama iki 10 balų; 4.1.2. moksliniai pasiekimai nėra labai reikšmingi, jų rezultatai bus pritaikyti tik projekto dalyvių veikloje; kuriamas produktas remiasi mokslinių tyrimų rezultatais, jis technologiškai pranašesnis alternatyvius sprendimus, – skiriama iki 5 balų; 4.1.3. moksliniai pasiekimai neturės įtakos projekto dalyvių veiklai; nebus sukurtas naujas ar reikšmingai pagerintas produktas, – skiriama 0 balų. |
10 |
5. MTEP etapų klasifikacijos aprašo etapas, kuriame pradedamas projektas |
5.1. Vertinimo skalė. Vertinama pareiškėjo pateiktas projekto verslo planas, nurodytas Tvarkos aprašo 15.1 punkte: 5.1.1. projekto veiklos pradedamos projekto dalyviams jau turint MTEP etapų klasifikacijos 8 etapo veiklos rezultatus, – skiriama 10 balų; 5.1.2. projekto veiklos pradedamos projekto dalyviams jau turint MTEP etapų klasifikacijos 7 etapo veiklos rezultatus, – skiriami 5 balai. 5.1.3. projekto veiklos pradedamos projekto dalyviams jau turint MTEP etapų klasifikacijos 6 etapo veiklos rezultatus, – skiriama 0 balų. |
10 |
Bendra paraiškos vertinimo kriterijų suma |
65 |
Klimato kaitos programos priemonės
„Eksperimentinė plėtra ir (ar) inovatyvūs
projektai, skirti šiltnamio efektą sukeliančių
dujų kiekio mažinimui“ tvarkos aprašo
4 priedas
PARAIŠKOS APLINKOSAUGINIO-TECHNINIO VERTINIMO ANKETA
Paraiškos Nr. ........................................................................................................................................
Pareiškėjas .......................................................................................................................... ...................
Projekto pavadinimas....................................................................................................... ......................
I. PROJEKTO VERTINIMAS
Eilės Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Vertinimo balas |
Komentarai (būtinas išsamus įvertinimo paaiškinimas) |
1. |
Kuriamo produkto santykinis ŠESD mažinimo potencialas |
|
|
2. |
Pareiškėjo patirtis vykdant eksperimentinę plėtrą |
|
|
3. |
Planuojamo sukurti produkto komercinis potencialas, rinka |
|
|
4. |
Kuriamo produkto naujumas/inovatyvumas, planuojami technologiniai pasiekimai
|
|
|
5. |
MTEP etapų klasifikacijos aprašo etapas, kuriame pradedamas projektas |
|
|
II. BENDROS PASTABOS APIE PROJEKTĄ
|
III. REKOMENDACIJA DĖL PROJEKTO BIUDŽETO (ko nereikia, išbraukti)
Sąmata pagrįsta ir reali / Išlaidas mažinti ir projektui skirti iki ______________ Eur, nurodyti, kodėl ir kokias išlaidas siūloma mažinti arba jų atsisakyti |
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)