LIETUVOS RESPUBLIKOS UŽSIENIO REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VYSTOMOJO BENDRADARBIAVIMO IR PARAMOS DEMOKRATIJAI PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2014 m. balandžio 17 d. Nr. V-62

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 3 punktu ir Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 26 d. nutarimu Nr. 278 „Dėl Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 5 punktu,

1. T v i r t i n u:

1.1. Vystomojo bendradarbiavimo ir paramos demokratijai programos įgyvendinimo tvarkos aprašą (pridedama).

1.2. Vystomojo bendradarbiavimo ir paramos demokratijai programai vykdyti reikalingas formas (pridedama):

1.2.1. Vystomojo bendradarbiavimo departamento / diplomatinės atstovybės parengtos koncepcijos formą;

1.2.2. Projekto koncepcijos formą;

1.2.3. Projekto paraiškos formą;

1.2.4. Projekto koncepcijos / paraiškos atitikties administraciniams reikalavimams vertinimo formą;

1.2.5. Projekto koncepcijos vertinimo formą;

1.2.6. Projekto paraiškos vertinimo formą;

1.2.7. Projekto vykdymo tarpinės / galutinės ataskaitos formą;

1.2.8. Projekto vykdymo vertinimo formą;

1.2.9. Veiklų įgyvendinimo patvirtinimo akto formą.

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2007 m. balandžio 24 d. įsakymą Nr. V-42 su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Užsienio reikalų ministras                                                                                     Linas Linkevičius


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro

2014 m. balandžio 17 d. įsakymu Nr. V-62

 

 

UŽSIENIO REIKALŲ MINISTERIJOS VYSTOMOJO BENDRADARBIAVIMO IR PARAMOS DEMOKRATIJAI PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos (toliau – Ministerija) Vystomojo bendradarbiavimo ir paramos demokratijai programa (toliau – programa) yra Ministerijos strateginio veiklos plano dalis. Ji yra įgyvendinama iš Ministerijai patvirtintų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų.

2. Programos įgyvendinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Ministerijos ir Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių, atstovybių prie tarptautinių organizacijų, konsulinių įstaigų ir specialiųjų misijų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo iš programai patvirtintų valstybės biudžeto asignavimų ir visuomenės švietimo ir informavimo apie programą tvarką.

3. Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos įstatyme (toliau – Įstatymas) ir Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 26 d. nutarimu Nr. 278 „Dėl Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo tvarkos aprašas).

 

II SKYRIUS

VYSTOMOJO BENDRADARBIAVIMO PROJEKTŲ ATRANKA, TEIKIANT DVIŠALĘ PARAMĄ VYSTYMUISI

 

 

4. Ministerija, vadovaudamasi Įstatymu, Lietuvos Respublikos vystomojo bendradarbiavimo politikos kryptimis ir Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo tvarkos aprašu, vykdo vystomojo bendradarbiavimo projektų (toliau – projektas) atranką.

5. Ministerijos Vystomojo bendradarbiavimo departamentas (toliau – Departamentas) rengia kvietimo teikti vystomojo bendradarbiavimo projektų koncepcijas (toliau – koncepcija) ir (arba) vystomojo bendradarbiavimo projektų paraiškas (toliau – paraiška) (toliau – kvietimas) turinį ir teikia jį tvirtinti Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos teikimo komisijai (toliau – Komisija).

6. Ministerijoje koncepcijas rengia ir Komisijai tvirtinti teikia Departamentas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vystomojo bendradarbiavimo politikos kryptimis.

7. Ministerijos kvietimas, koncepcijos forma, kurią pildo projekto teikėjas, paraiškos forma ir kita papildoma informacija skelbiami lietuvių ir anglų kalbomis.

8. Koncepcijas ir paraiškas pagal kvietime nurodytas sąlygas Ministerijai turi teisę teikti Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių juridiniai asmenys, kitos organizacijos, jų padaliniai ir fiziniai asmenys lietuvių arba anglų kalba.

9. Koncepcijos ir (arba) paraiškos gavimo paštu data laikoma dokumento išsiuntimo registruotu paštu data, kurią nurodo spaudas ant voko. Jeigu koncepcija ir (arba) paraiška pristatoma į Ministeriją, jos gavimo data laikoma registracijos Ministerijoje data.

10. Pagal kvietime nurodytas sąlygas ir terminus gautos koncepcijos ir paraiškos užregistruojamos Departamento koncepcijų ir paraiškų registracijos žurnale: joms suteikiamas identifikavimo kodas ir nurodoma gavimo data. Komisijos patvirtintos koncepcijos, kurias parengė Departamentas, nėra registruojamos. Paraiškai, kuri teikiama pagal Komisijos patvirtintą projekto teikėjo parengtą koncepciją, suteikiamas toks pat identifikavimo kodas kaip ir atitinkamai koncepcijai.

11. Pasibaigus koncepcijų ir (arba) paraiškų teikimo terminui, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų informacija apie registruotas koncepcijas ir (arba) paraiškas paskelbiama programai skirtoje interneto svetainėje.

12. Koncepcijas ir paraiškas vertina Departamento direktoriaus paskirti diplomatai, kiti valstybės tarnautojai ir (arba) darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai).

13. Koncepcijos ir paraiškos vertinimą atlieka ne mažiau kaip trys Ministerijos darbuotojai. Koncepciją vertina du Departamento darbuotojai ir vienas kito Ministerijos administracijos padalinio, kurio vadovas yra Komisijos narys, darbuotojas, o paraišką – trys Departamento darbuotojai.

14. Vertinimas nėra atliekamas Komisijos patvirtintoms koncepcijoms, kurias parengė Departamentas.

15. Atlikę koncepcijų arba paraiškų vertinimą, Departamento darbuotojai koncepcijas arba paraiškas kartu su vertinimo rezultatais ir rekomendacijomis teikia svarstyti Komisijai.

16. Jeigu Komisija priima sprendimą koncepcijai pritarti arba pritarti su išlyga, projekto koncepcijos teikėjui siūloma parengti paraišką, atsižvelgiant į nustatytą išlygą (jeigu yra). Nustatomas 20 darbo dienų terminas paraiškai parengti, jeigu Komisija nenurodo kitaip.

17. Projekto teikėją apie Komisijos priimtus sprendimus, susijusius su projektų koncepcijų ir projektų paraiškų vertinimu, informuoja ir patikslintos projekto paraiškos rengimo klausimais konsultuoja Departamento darbuotojai.

18. Projekto teikėjui apie Komisijos priimtus sprendimus, susijusius su koncepcijų ir paraiškų vertinimu, pranešama elektroniniu paštu arba registruotu paštu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo.

19. Jeigu paraiškos teikėjas atsisako įgyvendinti Komisijos nustatytą išlygą ir (arba) sudaryti projekto įgyvendinimo sutartį (toliau – sutartis), Departamentas apie tai informuoja Komisiją.

20. Atsižvelgiant į projekto vykdymo trukmę, gali būti sudaromos sutartys dėl ilgiau negu vienus metus trunkančio projekto vykdymo. Jeigu sudaroma sutartis dėl ilgiau negu vienus metus trunkančio projekto vykdymo, sutartyje taip pat nustatoma tarpinės projekto vykdymo ataskaitos pateikimo tvarka.

21. Sutarties projektą rengia ir su projekto vykdytoju derina Departamento direktoriaus paskirtas Departamento darbuotojas. Jeigu sutartis pasirašoma, jis skiriamas už projekto priežiūrą atsakingu asmeniu.

22. Sprendimą dėl mokėjimo pagal sutartį terminų ir tvarkos priima Departamentas. Projekto vykdytojui apie priimtą sprendimą praneša Departamento darbuotojas, atsakingas už projekto priežiūrą, elektroniniu paštu arba registruotu paštu per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo.

23. Projekto įgyvendinimo metu Departamentas vykdo nuolatinę projekto įgyvendinimo priežiūrą ir informuoja Komisiją apie projekto eigą. Projekto įgyvendinimo metu gali būti atliekami projekto dalyvių ar tikslinės grupės tyrimai, apklausos, organizuojamos išvykos į projekto vykdymo vietą ir panašiai.

24. Sprendimus dėl Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo tvarkos aprašo 30–31 punktuose numatytų projektų vykdymo sąlygų pakeitimo priima Departamento darbuotojas, atsakingas už projekto priežiūrą. Prireikus jis taip pat rengia papildomo susitarimo prie sutarties projektą ir derina jį su projekto vykdytoju.

25. Ministerija turi teisę bet kuriuo sutarties galiojimo metu žodžiu arba raštu pareikalauti iš projekto vykdytojo bet kokios informacijos, susijusios su projekto vykdymu.

26. Departamentas, gavęs projekto vykdymo ataskaitą, atlieka projekto vykdymo ataskaitos vertinimą, kaip sudedamąją projekto vertinimo dalį.

27. Departamentas, vertindamas projekto vykdymo ataskaitą, patikrina, ar projekto vykdytojas pateikė visų išlaidas pagrindžiančių finansinės apskaitos ar kitų dokumentų patvirtintas kopijas.

28. Įvertinęs projekto vykdymo ataskaitą, Departamentas atlieka projekto vykdymo vertinimą. Vertinimo metu yra nagrinėjama visa su projektu susijusi surinkta informacija, taip pat gali būti atliekami projekto dalyvių ar tikslinės grupės tyrimai, apklausos, organizuojamos išvykos į projekto vykdymo vietą ir panašiai. Surinkti duomenys analizuojami, taikant statistinius, kokybinius ir kiekybinius metodus, modelius, apytikrius skaičiavimus, ilgalaikių pasekmių ir poveikio prognozavimą, lyginimą su kontroliniais duomenimis arba analogais ir panašiai.

29. Atlikęs projekto vykdymo vertinimą, Departamento darbuotojas, atsakingas už projekto priežiūrą, projekto vykdymo ataskaitą kartu su vertinimo rezultatais ir rekomendacijomis teikia svarstyti Komisijai.

30. Ilgiau negu vienus metus trunkančio projekto tarpinė projekto vykdymo ataskaita teikiama ir vertinama, vadovaujantis Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo tvarkos aprašo II ir III skyrių nuostatomis.

31. Komisijos sprendimai dėl projekto vykdymo tarpinio vertinimo priimami šia tvarka:

31.1. Komisija, atsižvelgdama į Departamento atliktą projekto vykdymo tarpinį vertinimą, priima sprendimą tarpinei projekto vykdymo ataskaitai pritarti ir tęsti projektą taip, kaip suplanuota, pritarti jai iš dalies ir tęsti projektą, atsižvelgiant į Komisijos pasiūlytus pakeitimus, arba ją atmesti ir netęsti projekto.

31.2. Jeigu Komisija priima sprendimą pritarti tarpinei projekto vykdymo ataskaitai iš dalies ir tęsti projektą, atsižvelgiant į Komisijos pasiūlytus pakeitimus, Departamento darbuotojas, atsakingas už projekto priežiūrą, rengia papildomą susitarimą prie sutarties ir derina jį su projekto vykdytoju. Jeigu Komisija priima sprendimą atmesti tarpinę projekto vykdymo ataskaitą ir netęsti projekto, Departamentas inicijuoja sutarties nutraukimą sutartyje nustatyta tvarka.

31.3. Jeigu Komisija priima sprendimą tarpinei projekto vykdymo ataskaitai pritarti iš dalies arba ją atmesti, sprendimo motyvai ir siūlomi pakeitimai (jeigu yra) nurodomi protokole.

32. Projekto vykdytoją projekto vykdymo ataskaitos ir tarpinės projekto vykdymo ataskaitos (jeigu yra) rengimo klausimais konsultuoja ir apie Komisijos priimtus sprendimus, susijusius su projekto vykdymo ataskaitos ir tarpinės projekto vykdymo ataskaitos (jeigu yra) vertinimu, informuoja Departamento darbuotojas, atsakingas už projekto priežiūrą, elektroniniu paštu arba registruotu paštu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo.

33. Finansiniai reikalavimai projektams, skirtiems dvišalei paramai vystymuisi teikti, yra nustatyti Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo tvarkos apraše.

 

III SKYRIUS

DAUGIAŠALĖS PARAMOS VYSTYMUISI TEIKIMO TVARKA

 

 

34. Daugiašalė parama vystymuisi teikiama, vadovaujantis Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

35. Pasiūlymus Komisijai dėl daugiašalės paramos vystymuisi teikimo būdų ir priemonių vykdymo teikia Departamentas.

 

IV SKYRIUS

PARAMOS VYSTYMUISI TEIKIMO KITAIS BŪDAIS TVARKA

 

 

36. Parama vystymuisi kitais būdais teikiama, vadovaujantis Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

37. Pasiūlymus Komisijai dėl paramos vystymuisi teikimo kitais būdais teikia Departamentas.

 

V SKYRIUS

DIPLOMATINIŲ ATSTOVYBIŲ, ATSTOVYBIŲ PRIE TARPTAUTINIŲ ORGANIZACIJŲ, KONSULINIŲ ĮSTAIGŲ IR SPECIALIŲJŲ MISIJŲ VYSTOMOJO BENDRADARBIAVIMO VEIKLA

 

 

38. Diplomatinių atstovybių, atstovybių prie tarptautinių organizacijų, konsulinių įstaigų ir specialiųjų misijų (toliau – diplomatinės atstovybės) vystomojo bendradarbiavimo veikla yra vykdoma siekiant diplomatinėms atstovybėms suteikti galimybę greitai reaguoti į trumpalaikius valstybių, kuriose (arba kurioms) diplomatinės atstovybės yra akredituotos, ir kitų valstybių partnerių (jeigu vystomojo bendradarbiavimo veiklą vykdo atstovybės prie tarptautinių organizacijų) poreikius vystomojo bendradarbiavimo politikos srityje.

39. Diplomatinių atstovybių vystomojo bendradarbiavimo veikla finansuojama ir už lėšų panaudojimą atsiskaitoma, vadovaujantis Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų ir atstovybių prie tarptautinių organizacijų išlaidų sąmatos sudarymo, vykdymo ir finansų apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2005 m. sausio 18 d. įsakymu Nr. V-5 „Dėl Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų ir atstovybių prie tarptautinių organizacijų išlaidų sąmatos sudarymo, vykdymo ir finansų apskaitos taisyklių“, nustatyta tvarka.

40. Diplomatinės atstovybės vystomojo bendradarbiavimo veiklą vykdo, vadovaudamosi Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo tvarkos apraše ir Apraše nustatyta tvarka.

41. Sprendimą dėl galimybės konkrečioms diplomatinėms atstovybėms vykdyti vystomojo bendradarbiavimo veiklą arba dėl vykdomos vystomojo bendradarbiavimo veiklos stabdymo priima Komisija, atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos vystomojo bendradarbiavimo politikos kryptis ir Departamento teikiamus pasiūlymus. Komisijos sprendimo sustabdyti vystomojo bendradarbiavimo veiklą diplomatinėje atstovybėje motyvai nurodomi protokole, o diplomatinei atstovybei, kurioje vystomojo bendradarbiavimo veikla sustabdoma, apie priimtą sprendimą pranešama per 10 darbo dienų.

42. Jeigu Komisija priima sprendimą leisti diplomatinei atstovybei vykdyti vystomojo bendradarbiavimo veiklą, diplomatinė atstovybė kasmet atlieka valstybės, kurioje (arba kuriai) yra akredituota, arba kitos valstybės partnerės (jeigu vystomojo bendradarbiavimo veiklą vykdo atstovybė prie tarptautinės organizacijos) vystomojo bendradarbiavimo poreikių analizę ir parengia vystomojo bendradarbiavimo veiklos planą. Vystomojo bendradarbiavimo veiklos planas yra teikiamas Departamentui iki Komisijos nustatyto termino pabaigos.

43. Atsižvelgdamas į diplomatinių atstovybių vystomojo bendradarbiavimo veiklos planus, Departamentas parengia ir teikia Komisijai tvirtinti kitų metų diplomatinių atstovybių vystomojo bendradarbiavimo veiklos biudžetą. Departamentas diplomatinei atstovybei apie Komisijos priimtą sprendimą dėl vystomojo bendradarbiavimo veiklos biudžeto patvirtinimo praneša per 10 darbo dienų.

44. Vystomojo bendradarbiavimo veiklai vykdyti diplomatinė atstovybė sudaro diplomatinės atstovybės vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos teikimo komisiją (toliau – diplomatinės atstovybės komisija). Diplomatinės atstovybės komisiją rekomenduojama sudaryti iš trijų asmenų. Diplomatinės atstovybės komisijos funkcijos, narių teisės ir pareigos, darbo organizavimo tvarka nustatoma diplomatinės atstovybės komisijos nuostatuose, kuriuos tvirtina diplomatinės atstovybės vadovas.

45. Diplomatinės atstovybės komisija, vadovaudamasi diplomatinės atstovybės vystomojo bendradarbiavimo veiklos biudžetu, priima sprendimus dėl dvišalės paramos vystymuisi teikimo iš jai skirtų programos asignavimų.

46. Diplomatinėje atstovybėje koncepcijas rengia ir diplomatinės atstovybės komisijai tvirtinti teikia diplomatinės atstovybės darbuotojas, kuriam pavesta koordinuoti vystomojo bendradarbiavimo veiklą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vystomojo bendradarbiavimo politikos kryptimis.

47. Koncepcijos ir (arba) paraiškos diplomatinei atstovybei teikiamos lietuvių arba anglų kalba. Koncepcijos ir (arba) paraiškos taip pat gali būti teikiamos diplomatinei atstovybei valstybės, kurioje (arba kuriai) atstovybė yra akredituota, kalba, jeigu tokią galimybę numato diplomatinė atstovybė, kviesdama teikti koncepcijas ir (arba) paraiškas.

48. Koncepcijas ir paraiškas diplomatinei atstovybei gali teikti:

48.1. Lietuvos Respublikos fiziniai ir juridiniai asmenys;

48.2. valstybės, kurioje (arba kuriai) atstovybė yra akredituota, juridiniai asmenys, kitos organizacijos, jų padaliniai ir fiziniai asmenys;

48.3. valstybių partnerių juridiniai asmenys, kitos organizacijos, jų padaliniai ir fiziniai asmenys (jeigu vystomojo bendradarbiavimo veiklą vykdo atstovybė prie tarptautinės organizacijos).

49. Gautas koncepcijas ir paraiškas vertina ir rekomendacijas diplomatinės atstovybės komisijai dėl projektų tinkamumo finansuoti teikia diplomatinės atstovybės darbuotojas, kuriam pavesta koordinuoti vystomojo bendradarbiavimo veiklą.

50. Pagal sutartis, pasirašytas su projektų vykdytojais, projektus finansuoja ir mokėjimus projekto vykdytojui vykdo diplomatinė atstovybė. Jeigu projekto vykdytojas yra Lietuvos Respublikos fizinis arba juridinis asmuo, diplomatinė atstovybė raštu kreipiasi į Ministerijos Finansų departamentą su prašymu apmokėti gautus mokėjimo dokumentus ir pateikia jų originalus / patvirtintas kopijas Ministerijos Finansų departamentui.

51. Projektų vykdymo priežiūrą atlieka, projektų vykdymą ir projektų vykdymo ataskaitas vertina diplomatinės atstovybės darbuotojas, kuriam pavesta koordinuoti vystomojo bendradarbiavimo veiklą.

52. Projekto vykdytojui apie diplomatinės atstovybės komisijos priimtus sprendimus, susijusius su projekto atranka, pranešama elektroniniu paštu arba registruotu paštu per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo.

53. Diplomatinė atstovybė kaupia ir sistemina informaciją apie vystomojo bendradarbiavimo veiklos plano įgyvendinimą ir projektų vykdymą, saugo diplomatinės atstovybės komisijos protokolus, susirašinėjimą su projektų vykdytojais, koncepcijas ir paraiškas, sutartis, vykdymo ataskaitas ir projektų išlaidas pagrindžiančius dokumentus, jeigu jie neturi būti perduoti Ministerijos Finansų departamentui.

54. Diplomatinė atstovybė du kartus per metus Departamentui teikia informaciją apie vykdomas vystomojo bendradarbiavimo veiklas ir panaudotas lėšas: ne vėliau kaip iki einamųjų metų liepos 15 d. ir ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 1 d.

55. Diplomatinė atstovybė taip pat parengia ir iki kitų metų sausio 31 d. Departamentui pateikia dalykinę praėjusių metų vystomojo bendradarbiavimo veiklos ataskaitą. Joje turi būti nurodyta:

55.1. bendras gautų paraiškų skaičius, kiek paraiškų buvo patvirtinta ir kiek atmesta;

55.2. trumpa informacija apie vykdytus projektus ir jų rezultatus;

55.3. įvertinimas, kokį poveikį vykdyti projektai turėjo valstybei, kurioje (arba kuriai) diplomatinė atstovybė yra akredituota, arba valstybei partnerei, kuriai skirtus projektus vykdė atstovybė prie tarptautinės organizacijos;

55.4. problemos, su kuriomis buvo susidurta vykdant vystomojo bendradarbiavimo veiklą, ir pasiūlymai, kaip jų išvengti ateityje (jeigu buvo).

56. Diplomatinės atstovybės vystomojo bendradarbiavimo veiklos ataskaitą, atsižvelgdama į Departamento rekomendacijas, tvirtina Komisija.

 

VI SKYRIUS

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS APIE VYSTOMOJO BENDRADARBIAVIMO VEIKLĄ

 

 

57. Departamentas informaciją apie programą ir jos įgyvendinimą skelbia Ministerijos interneto svetainėje (www.urm.lt) ir programai skirtoje interneto svetainėje (www.orangeprojects.lt).

58. Teikiant dvišalę paramą vystymuisi, sutartyje turi būti numatyta, kad projekto vykdytojas informaciją apie vykdomus projektus po sutarties pasirašymo skelbtų savo interneto svetainėse (jeigu yra), taip pat, jeigu yra galimybė, viešintų kitose visuomenės informavimo priemonėse, naudodamas Ministerijos ir programos logotipus ir nurodydamas, kad projektas finansuojamas iš programos lėšų, ir kitais būdais užtikrintų Ministerijos matomumą projekte.

59. Komisijos arba diplomatinės atstovybės komisijos sprendimu informacija apie paramos demokratijai projektų paraiškas, koncepcijas, veiklas, vykdytojus, lėšas ir panašiai, kurios paviešinimas galėtų turėti neigiamos įtakos jo vykdymui ar vykdytojams, taip pat galėtų sukelti nepageidaujamų pasekmių jį įgyvendinus, nėra skelbiama, vadovaujantis Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

 

60. Departamentas renka informaciją apie valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vykdomą vystomojo bendradarbiavimo veiklą Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

61. Ministerija iki kiekvienų metų kovo 1 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybei pateikia Vystomojo bendradarbiavimo ir paramos demokratijai programos įgyvendinimo praėjusių kalendorinių metų ataskaitą.

____________________