LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PIRMININKAS

 

ĮSAKYMAS

dėl PROGRAMOS „UNIVERSITETŲ EKSCELENCIJOS INICIATYVA“ ADMINISTRAVIMO LIETUVOS MOKSLO TARYBOJE reglamento PATvirtinimo

 

 

2023 m. gruodžio 7 d. Nr. V-665

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-001-01-01-01 „Gerinti mokslo ir studijų aplinką“ aprašo (toliau – Aprašas), patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. V-940, III skyriaus 2.2 papunkčiu, ir Aprašo 1 priedo „Programos „Universitetų ekscelencijos iniciatyva“ administravimo tvarkos ir finansavimo sąlygų aprašas“ 221 punktu:

1. Tvirtinu pridedamą Programos „Universitetų ekscelencijos iniciatyva“ administravimo Lietuvos mokslo taryboje reglamentą.

2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2023 m. lapkričio 13 d. įsakymą Nr. V-621 „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12.001-01-01 „Gerinti mokslo ir studijų aplinką“ programos „Universitetų ekscelencijos iniciatyva“ administravimo Lietuvos mokslo taryboje reglamento patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Pirmininkas                                                                                                               Gintaras Valinčius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos mokslo tarybos pirmininko

2023 m. gruodžio 7 d. įsakymu Nr. V-665

 

 

PROGRAMOS „UNIVERSITETŲ EKSCELENCIJOS INICIATYVA“ administravimO LIETUVOS MOKSLO TARYBOJE REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Programos „Universitetų ekscelencijos iniciatyva“ administravimo Lietuvos mokslo taryboje reglamentas (toliau – Reglamentas) parengtas įgyvendinant programos „Universitetų ekscelencijos iniciatyva“ administravimo tvarkos ir finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. V-940 „Dėl 2022-2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-001-01-01-01 „Gerinti mokslo ir studijų aplinką“ aprašo patvirtinimo“.

2.  Šiame Reglamente naudojamos santrumpos ir sąvokos:

2.1.      Programa – Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-001-01-01-01 „Gerinti mokslo ir studijų aplinką“ programa „Universitetų ekscelencijos iniciatyva“, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. liepos 3 d. Nr. V-940 įsakymu;

2.2.      Aprašas – Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-001-01-01-01 „Gerinti mokslo ir studijų aplinką“, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. V-940, aprašas;

2.3.      Kvietimas – atrankos procedūra, Programos įgyvendinimo tvarka, kurios metu atliekamas projekto įgyvendinimo plano dokumentų rinkinio teikimas, atitikimo Apraše numatytiems kriterijams vertinimas, finansuotinų (nefinansuotinų) projektų atranka, sutarčių sudarymas ir kitos susijusios procedūros;

2.4.      Ministerija – Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Programos iniciatorė ir finansuotoja;

2.5.      LMT – Lietuvos mokslo taryba, Programą ir Programos lėšas administruojanti institucija;

2.6.      Pareiškėjas  – Lietuvos valstybiniai universitetai;

2.7.      Projekto vykdytojas – pareiškėjai, įgyvendinantys projektą;

2.8.      Projekto finansavimo sutartis – sutartis tarp LMT ir Projekto vykdytojo, nustatanti Projekto vykdymo ir lėšų naudojimo sąlygas;

2.9.      LPS – lėšų panaudojimo sutartis tarp Ministerijos ir LMT, nustatanti Programos vykdymo ir lėšų naudojimo sąlygas;

2.10.    PĮP – Projekto įgyvendinimo planas, pareiškėjo LMT pateikiamas dokumentų rinkinys, kuriame aprašytas Projekto įgyvendinimo planas ir kuriuo siekiama gauti finansavimą pagal Programą;

2.11.    Projektas – veiklų visuma, kuria siekiama įgyvendinti Programos uždavinius pagal Projekto vykdytojo PĮP;

2.12.    MTEP – moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra;

2.13.    Darbo grupė – LMT pirmininko įsakymu sudaryta LMT darbo grupė, kuri atlieka Apraše ir Reglamente numatytas funkcijas;

2.14.    Komisija – Ministerijos sudaryta Programos komisija, kuri vykdo Projektų įgyvendinimo stebėseną ir kitas funkcijas. Ši sąvoka atitinka Apraše naudojamą sąvoką;

2.15.    Bendrosios taisyklės – Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrosios taisyklės, patvirtintos LMT pirmininko 2019 m. balandžio 4 d. Nr. V-176 įsakymu „Dėl Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo”;

2.16.    Kitos Reglamente vartojamos sąvokos ir trumpinimai suprantami taip, kaip jie yra apibrėžti Apraše, LMT nuostatuose ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

PĮP TEIKIMAS, VERTINIMAS IR ATRANKA

 

3.  Programos kvietimą skelbia Ministerija Aprašo numatyta tvarka.

4.  Pasibaigus Apraše nustatytam Programos kvietimui teikti PĮP, LMT pirmininkas sudaro Darbo grupę, kuri:

4.1.      LMT dokumentų valdymo sistemoje užregistruoja Pareiškėjų pateiktus PĮP;

4.2.      atlieka PĮP atitikimo bendriesiems kriterijams vertinimą pagal Aprašo 2 priede pateiktą Projekto bendrųjų vertinimo kriterijų vertinimo ataskaitos formą;

4.3.      koordinuoja ekspertų atliekamą PĮP atitikimo MTEP kriterijams vertinimą;

4.4.      atlieka PĮP atitikimo specialiesiems kriterijams vertinimą pagal Aprašo 4 priede pateiktą Projekto atitikties specialiesiems vertinimo kriterijams, projekto finansavimo tinkamumo vertinimo ataskaitą;

4.5.      sudaro ir teikia LMT pirmininkui pasirašyti PĮP vertinimų suvestinę, siūlomų finansuoti bei nefinansuoti Projektų sąrašus;

5.  Vadovaujantis Aprašo 251 punkto nuostatomis, LMT teikia PĮP vertinimo išvadas Ministerijai.

6.  PĮP atitikimo MTEP kriterijams vertinimą atlieka du pavieniai ekspertai vadovaudamiesi šia tvarka:

6.1.      ekspertus paskiria LMT pirmininkas;

6.2.      ekspertas privalo atsisakyti vertinti PĮP, jeigu įžvelgia galimą interesų konfliktą;

6.3.      ekspertai, paskirti įvertinti atitinkamą PĮP, vertinimą atlieka kolegialiai. Siekdami bendros nuomonės dėl PĮP įvertinimo ekspertai gali bendrauti, dalytis įžvalgomis ir pan. Baigus vertinimą, ekspertai užpildo ir pasirašo Aprašo 3 priede nustatytos formos vertinimo ataskaitą;

6.4.      PĮP atitikimo MTEP kriterijams vertinimas laikomas baigtu, kai ekspertai Darbo grupei pateikia vertinimo ataskaitą ir LMT pirmininkas patvirtina vertinimų suvestinę;

6.5.      ekspertai taip pat savo darbą grindžia vadovaudamiesi Projektų ir jų ataskaitų ekspertinio vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu LMT pirmininko 2018 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. V-43 „Dėl Projektų ir jų ataskaitų ekspertinio vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, kiek ta tvarka neprieštarauja šiame Reglamente numatytai tvarkai.

7.  Vertinimo procese ir po vertinimo, siekiant ištaisyti klaidas, Darbo grupė gali tiesiogiai kreiptis į Pareiškėją (Projekto vykdytoją) dėl papildomos informacijos, reikalingos vertinimui atlikti, pateikimo. Informaciją Pareiškėjas turi pateikti per 5 darbo dienas, išskyrus atvejus, kuomet Pareiškėjas motyvuotu prašymu pateikia paaiškinimą, kodėl tokia informacija negali būti pateikta. Tokiu atveju Darbo grupės ir Pareiškėjo (Projekto vykdytojo) bendru sutarimu informacija gali būti pateikiama vėliau, tačiau ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo Darbo grupės pirmo prašymo gavimo datos.

8.  Pareiškėjas gali susipažinti su Pareiškėjo PĮP vertinimo suvestine po Ministerijos sprendimo dėl projekto finansavimo.

 

III SKYRIUS

PROJEKTO FINANSAVIMO SUTARTIES SUDARYMAS IR PROJEKTO FINANSAVIMAS

 

9.  Ministerija sprendimą dėl Projekto finansavimo priima Aprašo numatyta tvarka.

10.       Projektai finansuojami iš Ministerijai, kaip valstybės biudžeto asignavimų valdytojai, skirtų lėšų. Lėšos LMT išmokamos Apraše patvirtintais pagrindais pagal LPS numatytas sąlygas.

11.       Projekto finansavimo sutartys sudaromos LMT ir Ministerijai pasirašius LPS.

12.       LMT ir Ministerijai pasirašius LPS, LMT per 20 darbo dienų paruošia Projekto finansavimo sutarties projektą ir pateikia ją Pareiškėjo el. paštu.

13.       LMT ir Pareiškėjas sudaro Projekto finansavimo sutartį, kurioje vadovaujantis PĮP vertinimu, Aprašu ir kitais teisės aktais nustatomos Projekto vykdymo ir finansavimo sąlygos. Projekto finansavimo sutarties pavyzdinė forma pridedama 1 Priede.

14.       Tinkamos ir netinkamos finansuoti Projekto išlaidos nustatytos Apraše.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMAS IR LĖŠŲ PANAUDOJIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

15.       LMT administruoja Programos lėšas pagal Apraše, kituose teisės aktuose ir LMT vidiniuose dokumentuose nustatytą tvarką. Programai skiriamų lėšų apimtis priklauso nuo Ministerijai šiai Programai skirtų valstybės biudžeto asignavimų, patvirtintų atsižvelgiant į valstybės biudžeto galimybes.

16.       Remiantis Aprašo 221 punktu, LMT ir Ministerija sudaro LPS, kurioje yra nustatomos lėšų naudojimo sąlygos.

17.       Maksimalus galimų skirti lėšų dydis Programai ir kiekvienam Projektui apskaičiuojamas Apraše numatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

PROJEKTO ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATASKAITOS

 

18.       Ministerijos sudaryta Komisija vykdo projektų įgyvendinimo stebėseną kartu su LMT.

19.       Projektas įgyvendinimo stebėsena atliekama remiantis Apraše nustatytais pagrindais ir Projekto finansavimo sutarties sąlygomis.

20.       LMT, vykdydama Projektų įgyvendinimo stebėseną, atlieka šias funkcijas:

20.1.    teikia Komisijai išvadas dėl Projektų įgyvendinimo eigos;

20.2.    prižiūri kaip vykdomi Projekto finansavimo sutartyje numatyti įsipareigojimai;

20.3.    esant poreikiui, kartu su Komisija kreipiasi į Projekto vykdytoją dėl Projekto eigos pristatymo.

21.       LMT, administruodama Programą, atlieka šias funkcijas:

21.1.    administruoja Projektų dokumentus;

21.2.    priima ir vertina:

21.2.1. Projektų įgyvendinimo (metines ir baigiamąsias) ataskaitas;

21.2.2. Projektų finansines (ketvirtines ir metines) ataskaitas.

21.3.    LMT, įvertinusi Reglamento 21.2 papunktyje nurodytas ataskaitas, teikia išvadas Komisijai.

 

VI SKYRIUS

baigiamosios nuostatos

 

22.       Pareiškėjas arba (ir) Projekto vykdytojas nesutikdamas su Projekto vertinimo rezultatais, gali teikti apeliaciją Bendrosiose taisyklėse nurodytais pagrindais, nustatyta tvarka ir terminais. Dėl kitų skundų Pareiškėjas arba (ir) Projekto vykdytojas gali kreiptis Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka ir pagrindais.

23.       Kitų teisės aktų nuostatos taikomos tiek, kiek jos neprieštarauja šio Reglamento nuostatoms.

___________________

 

 

 

Programos „Universitetų ekscelencijos

iniciatyva“ administravimo Lietuvos mokslo

taryboje reglamento priedas

 

(Projekto finansavimo sutarties pavyzdinė forma)

 

PROJEKTO FINANSAVIMO SUTARTIS

Nr. ...

 

20... m. ... d.

Vilnius

 

Lietuvos mokslo taryba (toliau vadinama – Taryba), atstovaujama ... (įrašyti pareigas, vardą pavardę), veikiančio pagal ... (įrašyti dokumento pavadinimą), ... (įrašyti vykdančiosios institucijos pavadinimą) (toliau vadinama – Institucija), atstovaujama ... (įrašyti pareigas, vardą pavardę), veikiančio pagal ... (įrašyti dokumento pavadinimą), ir projekto vadovas ... (įrašyti vardą, pavardę) (toliau vadinama – Vadovas), toliau visi kartu vadinami Šalimis, vadovaudamiesi Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrųjų taisyklių, patvirtintų Tarybos pirmininko 2019 m. balandžio 4 d. įsakymu Nr. V-176 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“, nuostatomis (toliau vadinama – Bendrosios taisyklės), Atvirosios prieigos prie mokslo publikacijų ir duomenų gairėmis, patvirtintomis Tarybos 2016 m. vasario 29 d. nutarimu Nr. VIII-2 „Dėl Atvirosios prieigos prie mokslo publikacijų ir duomenų gairių patvirtinimo“ (toliau vadinama – Gairės), Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-001-01-01-01 „Gerinti mokslo ir studijų aplinką“ aprašo, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. V-940, III skyriaus 2.2 papunkčiu, ir Aprašo 1 priedu „Programos „Universitetų ekscelencijos iniciatyva“ administravimo tvarkos ir finansavimo sąlygų aprašas“ (toliau – Aprašas), Programos „Universitetų ekscelencijos iniciatyva“ administravimo Lietuvos mokslo taryboje reglamentu, patvirtintu Tarybos pirmininko 2023 m.          įsakymu Nr.           (toliau – Reglamentas) ir kitais teisės aktais, sudarė šią projekto finansavimo sutartį (toliau vadinama – Sutartis):

 

ISUTARTIES OBJEKTAS

 

1. Ekscelencijos centro (-ų) sukūrimas ir / arba esamo (-ų) stiprinimo projektas „... (įrašyti projekto pavadinimą)“ (toliau vadinama – Projektas), kuris aprašytas Institucijos pateiktame, pagal Tarybos pateiktas pastabas pataisytame, Projekto Įgyvendinimo Plane, kuris pridedamas 1 Priede kaip neatsiejama šios sutarties dalis, Tarybos registracijos Nr. ... (įrašomas numeris) (toliau – PĮP), finansuojamas iš valstybės biudžeto asignavimu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai skirtų lėšų (toliau – Ministerija), kurios administruojamos remiantis Lėšų panaudojimo sutartimi tarp Tarybos ir Ministerijos, ir vykdomas Aprašo, Reglamento nustatytais pagrindais ir kitais su Projekto įgyvendinimu susijusiais teisės aktais.

 

IIŠALIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

2. Vadovas įsipareigoja:

2.1. įgyvendinti Projekto tikslus ir uždavinius, koordinuoti visų Projekte dalyvaujančių institucijų, mokslininkų ir kitų asmenų veiklą;

2.2. pasiekti visus Projekte numatytus rezultatus, laikantis PĮP;

2.3. laiku ir tinkamai pateikti Institucijai informaciją apie numatomas išlaidas, kurios apmokamos iš Projekto lėšų;

2.4. gavus iš Tarybos Sutarties 4.2 papunktyje numatytą pranešimą, apie ataskaitų vertinimo išvadas informuoti Instituciją;

2.5. Projektui skirtas tiesiogines lėšas naudoti tik Projekto tikslams pasiekti ir atsiskaityti už jas taip, kaip nustatyta Apraše, Sutartyje, jos prieduose bei PĮP;

2.6. pateikti Tarybai elektroninėmis priemonėmis Projekto sutarties vykdymo (tarpines ir baigiamąsias) ataskaitas;

2.7. teikiant Projekto tarpines ir baigiamąją vykdymo ataskaitas laikytis Sutarties 24 punkte nustatytų terminų ir per Tarybos nustatytą laiką pataisyti dokumentus pagal Tarybos ir (arba) Ministerijos Komisijos pateiktas pastabas;

2.8. įgyvendinti Gairių nuostatas, užtikrinant atvirąją prieigą prie Projekto įgyvendinimo metu gautų duomenų ir jų pagrindu paskelbtų (priimtų spausdinti) mokslo publikacijų;

2.9. teikti Tarybai informaciją apie Projektą ir sudaryti sąlygas tikrinti, kaip Projektas vykdomas;

2.10. įgyvendindamas keletą projektų (tiek finansuojamų iš Lietuvos Respublikos biudžeto, tiek iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšų, tiek iš kitų finansavimo šaltinių) atlikti skirtingus mokslinius tyrimus (sklaidos darbus) ir nedubliuoti projektų rezultatų;

2.11. skelbiant Projekto rezultatus vadovautis Tarybos svetainėje www.lmt.lt esančiomis rekomendacijomis dėl informavimo apie finansavimo šaltinį – pažymėti, kad Projektą finansavo Lietuvos mokslo taryba ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, ir nurodyti Sutarties numerį, nesant galimybės – Projekto pavadinimą;

2.12. laikytis akademinės etikos principų, etiško elgesio;

2.13. inicijuojant Sutarties pakeitimus vadovautis jos IV skyriuje nustatyta tvarka;

2.14. nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 15 (penkiolika) kalendorinių dienų raštu informuoti kitas Sutarties Šalis apie pasikeitusius rekvizitus, nurodytus Sutarties IX skyriuje;

2.15. vykdyti kitus Sutartyje, Apraše, Reglamente, Bendrosiose taisyklėse, Gairėse ir kituose teisės aktuose Vadovui nustatytus įpareigojimus.

 

3. Institucija įsipareigoja:

3.1. visiems Projekto dalyviams sudaryti tinkamas sąlygas Projekte numatytiems įsipareigojimams įgyvendinti;

3.2. pagal kompetenciją dalyvauti administruojant Projektą ir prižiūrėti Projekto įgyvendinimą;

3.3. Projektui skirtas lėšas naudoti tik Projekto tikslams pasiekti ir atsiskaityti už jas taip, kaip nurodyta Sutartyje, jos prieduose bei PĮP;

3.4. Projektui skirtų lėšų finansinę apskaitą vykdyti laikantis teisės aktų reikalavimų;

3.5. Projekto dokumentus saugoti laikantis Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytų bendrųjų dokumentų saugojimo terminų;

3.6. Projekto lėšomis sukurtą, įsigytą ar kitu būdu įgytą turtą teisės aktų nustatyta tvarka registruoti Institucijos apskaitoje;

3.7. iki antro, trečio ir ketvirto ketvirčio pirmojo mėnesio 8 dienos pateikti pasirašytą ketvirtinę finansinę – Projektui skirtų lėšų panaudojimo – (toliau vadinama – finansinė) ataskaitą pagal Tarybos pirmininko patvirtintą formą už lėšas, gautas iki praėjusio ketvirčio pabaigos;

3.8. iki 2024 m. sausio 8 d. pateikti pasirašytą metinę 2023 m. finansinę ataskaitą, iki 2025 m. sausio 8 d. – metinę 2024 m. finansinę ataskaitą ir iki 2026 m. sausio 8 d. – metinę 2025 m. finansinę ataskaitą pagal Tarybos pirmininko patvirtintą formą už visas kalendoriniais metais gautas lėšas

3.9. Projekto įgyvendinimo metu paaiškėjus, kad Projekto tikslai bus pasiekti mažesnėmis sąnaudomis, sutaupytas ar neplanuojamas panaudoti lėšas grąžinti į Sutartyje nurodytą Tarybos sąskaitą (kaip mokėjimo pavedimo paskirtį nurodant, kokios lėšos grąžinamos – ilgalaikiam turtui įsigyti ar (ir) kitos išlaidos) nedelsiant, bet ne vėliau kaip iki kiekvienų einamųjų Projekto įgyvendinimo metų gruodžio 1 d.

3.10. Projekto įgyvendinimui reikalingą ilgalaikį turtą, prekes ar paslaugas įsigyti, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (jeigu Institucija laikoma perkančiąja organizacija pagal šį įstatymą), kitais įstatymais bei poįstatyminiais teisės aktais;

3.11. teikti Tarybai informaciją apie Projektą, užtikrinti, kad būtų sudaromos sąlygos patikrinti, kaip Projektas įgyvendinamas;

3.12. teikti Aprašo 24 punkte nurodytai Komisijai (toliau – Komisija) informaciją apie Projektą, užtikrinti, kad būtų sudaromos sąlygos patikrinti, kaip Projektas įgyvendinamas;

3.13. informuoti Tarybą, jei įsiteisėjusiais Lietuvos Respublikos akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus (toliau – Kontrolierius) sprendimais ar dėl Kontrolieriaus sprendimo priimtais ir įsiteisėjusiais teismo sprendimais nustatoma, kad Vadovas ar kitas Projekto vykdytojas pažeidė akademinę etiką, ir jei pažeidimas atitinka Rekomendacijų mokslo ir studijų institucijoms dėl akademinės etikos kodeksų rengimo, priėmimo ir įgyvendinimo, patvirtintų Kontrolieriaus 2020 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. V- 38 „Dėl Rekomendacijų mokslo ir studijų institucijoms dėl akademinės etikos kodeksų rengimo, priėmimo ir įgyvendinimo tvirtinimo“, 17 punkte nurodytas grubiausias akademinės etikos principus pažeidžiančias elgesio formas, atlikti veiksmus, nurodytus Bendrosiose taisyklėse dėl Vadovo ar kito Projekto vykdytojo pakeitimo;

3.14. pateikti Tarybai elektroninėmis priemonėmis Projekto sutarties vykdymo (tarpines ir baigiamąją) ataskaitas;

3.15. teikiant Projekto metines ir baigiamąją vykdymo ataskaitas laikytis Sutarties 22 punkte nustatytų terminų ir per Tarybos nustatytą laiką pataisyti dokumentus pagal Tarybos ir (arba) Komisijos pateiktas pastabas;

3.16. sudaryti sąlygas Vadovui įgyvendinti Sutarties 2.8 papunktyje nurodytą reikalavimą;

3.17. inicijuojant Sutarties pakeitimus vadovautis jos IV skyriuje nustatyta tvarka;

3.18. nedelsiant, bet ne vėliau nei per 15 (penkiolika) kalendorinių dienų, raštu informuoti kitas Šalis apie pasikeitusius rekvizitus, nurodytus Sutarties IX skyriuje;

3.19. vykdyti kitus Sutartyje, Apraše, Reglamente, Bendrosiose taisyklėse, Gairėse ir kituose teisės aktuose Institucijai nustatytus įpareigojimus.

3.20. Projekto partneriai (jeigu tokie yra) ir Institucija, visi kartu ir kiekvienas atskirai yra atsakingi už tinkamą Sutarties vykdymą. Institucija turi teisę atstovauti visiems partneriams Sutarties klausimais ir privalo užtikrinti, kad visi partneriai būtų tinkamai informuoti apie jų pareigas, susijusias su šios Sutarties vykdymu ir Projekto įgyvendinimu, taip pat laikytųsi visų įsipareigojimų, susijusių su Projekto įgyvendinimu, nustatytų šioje Sutartyje, Apraše, Reglamente, Bendrosiose taisyklėse, Gairėse ir kituose su Projekto įgyvendinimu susijusiuose teisės aktuose.

 

4. Taryba įsipareigoja:

4.1. pervesti Projektui skirtas lėšas, vadovaujantis Tarybos patvirtinta einamųjų metų Projekto išlaidų sąmata ir Sutarties 24–25 punktuose nustatyta tvarka ir terminais;

4.2. įvertinti pateiktas Projekto tarpines ir baigiamąją vykdymo ataskaitas bei finansines ataskaitas ir apie vertinimo išvadas informuoti Vadovą;

4.3. ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų informuoti Instituciją ir Vadovą apie priimtus sprendimus, galinčius turėti įtakos Projekto įgyvendinimui;

4.4. patvirtinus Projekto baigiamąją vykdymo ataskaitą, sudaryti viešosios prieigos prie Projekto pagrindinių rezultatų santraukos, pateiktos šioje ataskaitoje, galimybę.


 

IIIŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

5. Šalys susitaria, kad Sutarties 2.2, 2.5, 2.6, 2.8, 2.9, 2.10, 2.11, 2.12, 3.3, 3.8, 3.9, 3.14 ir 3.15 papunkčiuose nustatytų įsipareigojimų nevykdymas yra esminis Sutarties pažeidimas.

6. Esminiu Sutarties pažeidimu taip pat pripažįstamas Sutarties 3.13 papunktyje nurodyto įsipareigojimo pažeidimas, jei Institucija šios padėties neištaiso.

7. Taryba, atsižvelgdama į Projekto tarpinės (metinės) vykdymo ataskaitos ir (ar) ketvirtinės ar metinės finansinės ataskaitos įvertinimą, gali taikyti Institucijai finansinio poveikio priemones:

7.1. sumažinti negrąžintų lėšų dydžiu antrų (arba vėlesnių) Projekto įgyvendinimo metų tiesiogines Projekto įgyvendinimui skirtas lėšas, jei Institucija pažeidė Sutarties 3.9 papunktyje nustatytą įsipareigojimą;

7.2. nutraukti (neskirti) finansavimą (-o) kitam Projekto įgyvendinimo laikotarpiui.

 

IVSUTARTIES KEITIMAI

 

8. Esminiu Sutarties keitimu laikoma:

8.1. Vadovo, kitų pagrindinių Projekto vykdytojų ar jų skaičiaus, keitimas;

8.2. Institucijos keitimas;

8.3. Projekto tarpinės (metinės) ir (ar) baigiamosios vykdymo ataskaitos pateikimo termino atidėjimas;

8.4. planuojamų pasiekti Projekto rodiklių verčių keitimas;

8.5. tiesioginių išlaidų keitimas tarp išlaidų rūšių, kai keičiamos lėšos iš viso sudaro 10 proc. ir daugiau visos patvirtintoje einamųjų metų Projekto išlaidų sąmatoje numatytos tiesioginių išlaidų (neįskaitant išlaidų ilgalaikiam turtui įsigyti) sumos;

8.6. lėšų paskirties keitimas į nenumatytą patvirtintoje einamųjų metų Projekto išlaidų sąmatoje rūšį;

8.7. lėšų paskirstymo ketvirčiais einamųjų metų Projekto išlaidų sąmatoje keitimas;

8.8. išlaidų ilgalaikiam turtui įsigyti (lėšų ir (ar) pirkimo objekto) keitimas;

8.9. kiti Projekto įgyvendinimo pokyčiai, galintys turėti esminės įtakos Projekto tikslų įgyvendinimui.

9. Neesminiu Sutarties keitimu laikoma:

9.1. nepagrindinių Projekto vykdytojų keitimas;

9.2. Projekto veiklų keitimas nekeičiant išlaidų rūšies ir lėšų paskirstymo ketvirčiais (Projekto vykdytojams nustatytų funkcijų perskirstymas, komandiruotės ar jos vietos, datos ar komandiruojamo projekto vykdytojo bei komandiruočių skaičiaus keitimas; kitų, nei numatyta paraiškoje, prekių ar paslaugų pirkimas), neturintis esminės įtakos Projekto tikslų įgyvendinimui, rezultatų bei jų sklaidos, numatytų Projekte, pasiekimui, neprieštaraujantis kvietimo sąlygoms, Bendrosioms taisyklėms bei kitiems su Projekto įgyvendinimu susijusiems teisės aktams;

9.3. tiesioginių išlaidų keitimas tarp išlaidų rūšių, kai keičiamos lėšos iš viso sudaro mažiau kaip 10 proc. visos patvirtintoje einamųjų metų Projekto išlaidų sąmatoje numatytos tiesioginių išlaidų (neįskaitant išlaidų ilgalaikiam turtui įsigyti) sumos;

9.4. kiti Projekto įgyvendinimo pokyčiai, neturintys esminės įtakos Projekto tikslų įgyvendinimui.

10. Inicijuojant esminį Sutarties keitimą, ne vėliau kaip prieš 20 (dvidešimt) darbo dienų iki numatomų pokyčių Tarybai pateikiamas Tarybos pirmininko nustatytos formos raštiškas prašymas dėl leidimo atlikti esminį Sutarties keitimą. Prašymą teikia Institucija ir Vadovas, išskyrus šiuos atvejus:

10.1. inicijuojant Vadovo keitimą, prašymą teikia Institucija;

10.2. inicijuojant Institucijos keitimą, prašymą kartu su kitos institucijos, pasirengusios perimti Institucijos teises ir pareigas pagal Sutartį, oficialiu patvirtinimu teikia Vadovas.

11. Taryba sprendimą dėl leidimo atlikti esminį Sutarties keitimą priima per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.

12. Tarybai pritarus Sutarties 8.1–8.4 papunkčiuose nurodytiems esminiams Sutarties keitimams pasirašomas susitarimas dėl Sutarties keitimo.

13. Tarybai pritarus Sutarties 8.5–8.8 papunkčiuose nurodytiems esminiams Sutarties keitimams patvirtinama patikslinta einamųjų metų Projekto išlaidų sąmata.

14. Sutarties pakeitimai, nustatyti Sutarties 8.5–8.8 papunkčiuose, gali būti atlikti ne dažniau kaip vieną kartą per ketvirtį.

15. Neesminius Sutarties keitimus Institucija ir Vadovas paaiškina Tarybai teikiamose ketvirtinėse ir metinėse finansinėse ir (arba) vykdymo ataskaitose.

16. Jei neesminiai Sutarties keitimai (nepagrindinių Projekto vykdytojų, veiklų ar kiti) lemia Sutartyje nustatytus esminius keitimus, jie atliekami pagal tvarką, nustatytą dėl esminių Sutarties keitimų. Sutarties 8.9 papunktyje nurodyti keitimai atliekami atitinkamai Sutarties 12 ar 13 punktuose nurodyta tvarka pagal keitimo esmę.

17. Taryba, siekdama pagerinti kitų Šalių padėtį ar reaguodama į kitas esminę reikšmę Sutarties vykdymui turinčias aplinkybes, turi teisę inicijuoti vienašalius Sutarties keitimus. Apie planuojamus pakeitimus Taryba raštu informuoja kitas Sutarties Šalis:

17.1. jeigu kitos Sutarties Šalys sutinka su Tarybos siūlomais pakeitimais, jie laikomi įsigaliojusiais per 15 (penkiolika) kalendorinių dienų nuo rašto apie inicijuojamus Sutarties pakeitimus gavimo dienos;

17.2. jeigu kitos Sutarties Šalys nesutinka su Tarybos siūlomais pakeitimais, jos turi teisę vienašališkai nutraukti Sutartį. Tokiu atveju Institucija ir Vadovas pateikia Tarybai vykdymo ir finansinę ataskaitas apie iki Sutarties nutraukimo atliktus darbus ir gautas lėšas.

 

VSUTARTIES GALIOJIMAS IR NUTRAUKIMAS

 

18. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo ir registravimo Taryboje dienos ir galioja iki visiško Šalių įsipareigojimų įvykdymo.

19. Taryba įgyja teisę vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai raštu įspėjusi kitas Šalis prieš 15 (penkiolika) kalendorinių dienų, jei:

19.1. Vadovas ar Institucija pažeidė vieną ar kelis Sutarties 5 punkte išvardytuose papunkčiuose nustatytus įsipareigojimus;

19.2. Taryba nepritaria Sutarties 8 punkte nurodytiems esminiams Sutarties pakeitimams, inicijuojamiems kitų Sutarties šalių;

19.3. neigiamai įvertinusi (tarpinę, ketvirtinę, metinę) vykdymo arba (ir) finansinę ataskaitą, Taryba nutaria Projekto įgyvendinimą nutraukti;

19.4. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai Tarybos programoms sumažinami iki dydžio, neleidžiančio Tarybai įvykdyti prisiimtų įsipareigojimų;

19.5.  Komisija nepatvirtina metinės vykdymo ar finansinės ataskaitos dėl esminių Projekto vykdymo trūkumų;

19.6. Ministerijos sprendimu nutraukiamas Programos finansavimas ir (arba) įgyvendinimas.

19.7. Institucija nesutinka su, 23.4. punkte nustatyta tvarka, perskaičiuota Projekto finansavimo lėšų suma.

20. Tarybai vienašališkai nutraukus Sutartį, bet kokie jos finansiniai įsipareigojimai kitų Sutarties Šalių atžvilgiu pasibaigia, o Institucija ir Vadovas pateikia Tarybai vykdymo ir finansinę ataskaitas apie iki Sutarties nutraukimo atliktus darbus ir gautas lėšas.

21. Vienašališkas Sutarties nutraukimas neatima Tarybos teisės reikalauti, kad Institucija grąžintų gautas lėšas, ir (ar) taikyti Vadovui Bendrosiose taisyklėse numatytus apribojimus svarstyti paraiškas ir įgyvendinti projektus.

 

VI. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO TERMINAI IR FINANSAVIMO TVARKA

 

22. Projekto įgyvendinimo pradžia yra Sutarties įsigaliojimo diena (jeigu Sutarties 1 punkte paminėtoje paraiškoje nurodyta projekto įgyvendinimo pradžia yra ankstesnė nei Sutarties įsigaliojimo diena, Projekto įgyvendinimo pradžia laikoma Sutarties įsigaliojimo diena); pabaiga – (įrašoma data) Projekto tarpinė vykdymo ataskaita Tarybai pateikiama ne vėliau kaip (įrašoma data), Projekto metinė (-ės) vykdymo ataskaita (-os) Tarybai pateikiama (-os) ne vėliau kaip (įrašoma data) ir (įrašoma data), baigiamoji Projekto vykdymo ataskaita – ne vėliau kaip (įrašoma data).

23. Projektui įgyvendinti skiriama finansavimo suma visam Projekto įgyvendinimo laikotarpiui ... (įrašomos lėšos skaičiais) Eur (... įrašomos lėšos žodžiais, Eur), iš jų:

23.1. (įrašoma data) Projektui vykdyti Taryba skiria ... (įrašomos lėšos skaičiais) Eur (... įrašomos lėšos žodžiais, Eur).

23.2. (įrašoma data) Projektui vykdyti Taryba skiria  ... (įrašomos lėšos skaičiais) Eur (... įrašomos lėšos žodžiais, Eur).

23.3. (įrašoma data) Projektui vykdyti Taryba skiria  ... (įrašomos lėšos skaičiais) Eur (... įrašomos lėšos žodžiais, Eur).

23.4. 23.2. ir 23.3 punktuose nurodytos lėšos skiriamos tik jeigu Ministerija tęsia Programos finansavimą. Jeigu Ministerija Programos finansavimą tęsia, tačiau Programos lėšų kiekis yra sumažinamas arba padidinamas, tuomet (įrašoma data)  m. ir (įrašoma data)  m. Projektui skiriamos lėšos perskaičiuojamos vadovaujantis Aprašo 31, 32 ir 33 punktais, t. y. visoms Programoje dalyvaujančioms Institucijoms lygiomis dalimis paskirstomi 33 procentai Programai skirtų lėšų, o 67 procentai Programai skirtų lėšų Institucijoms paskirstoma proporcingai Institucijų valstybės biudžeto asignavimams, patvirtintiems Lietuvos Respublikos 2023 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme. Perskaičiuota Projekto finansavimo lėšų suma nurodoma Sutarties pakeitime, kuris pasirašomas tarp Sutarties šalių.

24. Pirmą kartą lėšos Institucijai pervedamos ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo Projekto įgyvendinimo pradžios.

25. Kitais ketvirčiais numatytos lėšos Institucijai pervedamos per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų teigiamai įvertinus finansinę ataskaitą.

26. Institucija Sutarties 23 punkte nurodytas lėšas naudoja pagal Tarybos Finansų ir apskaitos skyriaus vedėjo patvirtintą einamųjų metų Projekto išlaidų sąmatą. Jos forma tvirtinama Tarybos pirmininko įsakymu.

27. (įrašomos datos) metais einamųjų metų Projekto išlaidų sąmata pateikiama per 15 (penkiolika) kalendorinių dienų nuo pranešimo apie įvertintą Projekto metinę vykdymo ir patikrintą metinę finansinę ataskaitas išsiuntimo dienos, jei pripažinta, kad metinė vykdymo ir finansinė ataskaita patvirtinta, Projekto įgyvendinimas tęsiamas ir Institucija tinkamai panaudojo skirtas lėšas. Vėlesnių Projekto įgyvendinimo metų Projekto išlaidų sąmata pateikiama ta pačia tvarka. Antrų (ir vėlesnių) Projekto įgyvendinimo metų Projekto išlaidų sąmatos pridedamos prie Sutarties ir tampa neatsiejama jos dalimi.

 

VIIKITOS SĄLYGOS

 

28. Institucija ir Vadovas patvirtina, kad jie yra susipažinę su Aprašu, Reglamentu, Bendrosiomis taisyklėmis, Gairėmis ir kitais teisės aktais, susijusiais su Projekto įgyvendinimu.

29Visi tarp Šalių iškylantys ginčai ar pretenzijos dėl Sutarties pirmiausia sprendžiami geranoriškai, derybų būdu, vadovaujantis sąžiningumo, protingumo ir teisingumo principais. Negalint išspręsti ginčo geranoriškai, toks ginčas ar pretenzijos perduodamos ir galutinai išsprendžiamos Lietuvos Respublikos teismuose. Lietuvos Respublikos įstatymai taikomi visiems ginčams dėl Sutarties.

 

VIIISUTARTIES PRIEDAI

 

30. Sutarties priedai:

30.1. Projekto įgyvendinimo planas

30.2. Projekto išlaidų sąmata (Sutarties 4.1 papunktis).

 

 

IXŠALIŲ REKVIZITAI IR PARAŠAI

 

 

Taryba

Lietuvos mokslo taryba                                                           ...............................................

Įstaigos kodas ......................................................                               (Vardas, pavardė)

Telefonas .............................................................

Elektroninis paštas ...............................................                   ...............................................

Atsiskaitomoji sąskaita ........................................                                   (Parašas)

 

Institucija

.......................................................................                          ................................................

(Pavadinimas)                                                                                      (Vardas, pavardė)

Įstaigos kodas ………………………………..

Telefonas ...........................................................

Elektroninis paštas .............................................                     ...............................................

Atsiskaitomoji sąskaita .....................................                                      (Parašas)

 

Vadovas                                                                                  ...............................................

Mobilusis telefonas .........................................                                   (Vardas, pavardė)

Elektroninis paštas ..........................................                        ...............................................

(Parašas)

_______________________________