LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL PROFESINIO STANDARTO STRUKTŪROS, JO RENGIMO, KEITIMO IR PAPILDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

 

2015 m. balandžio 30 d. Nr.  V-11/4-294    

 

Vilnius

 

 

 

Įgyvendindami Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo 22 straipsnio 3 dalies 1 punktą,

 

t v i r t i n a m e  Profesinio standarto struktūros, jo rengimo, keitimo ir papildymo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                                                   Dainius Pavalkis

 

 

 

Ūkio ministras                                                                         Evaldas Gustas

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir

mokslo ministro ir Lietuvos

Respublikos ūkio ministro

2015 m. balandžio 30 d.  

įsakymu Nr. V-11/4-294

 

 

 

PROFESINIO STANDARTO STRUKTŪROS, JO RENGIMO, KEITIMO
IR PAPILDYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Profesinio standarto (toliau – standartas) struktūros, jo rengimo, keitimo ir papildymo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato bendruosius standarto reikalavimus, jo struktūrą, rengimo, keitimo, papildymo ir įteisinimo tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. spalio 29 d. įsakyme Nr. V-1909 „Dėl Kvalifikacijų tvarkymo institucijos centrinio ir sektorinių profesinių komitetų uždavinių, funkcijų, komitetų sudarymo ir finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

BENDRIEJI STANDARTO REIKALAVIMAI

 

3. Standartas rengiamas konkrečiai veiklų grupei, nustatytai pagal ekonominę funkciją, produktus, paslaugas arba technologijas (toliau – ūkio sektorius), remiantis Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriumi, patvirtintu Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“ (toliau – Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorius).

4. Standarto turinys formuojamas, remiantis kvalifikacijų tyrimais ūkio sektoriuje ir vadovaujantis Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašo patvirtinimo“ (toliau – Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašas).

5. Standarte turi būti aprašytos svarbiausios ūkio sektoriaus kvalifikacijos pagal aštuonis Lietuvos kvalifikacijų sandaros kvalifikacijų lygius.

6. Standartas turi suteikti aiškią, pakankamą ir suprantamą informaciją visiems, siekiantiems įgyti tam tikro lygio kvalifikaciją bei darbdaviams naudojantiems šią informaciją savo veikloje.

7. Standartas atnaujinamas pagal poreikį, bet ne rečiau kaip kas 5 metus.

8. Standarto keitimo ir papildymo apimtys gali būti įvairios, atsižvelgiant į pokyčius ūkio sektoriuje.

 

III SKYRIUS

STANDARTO STRUKTŪRA

 

9. Standarto struktūrą sudaro standarto rekvizitai ir standarto turinys.

10. Standarto rekvizitai yra šie:

10.1. standarto pavadinimas, nurodant ūkio sektorių;

10.2. standarto valstybinis kodas.

11. Standarto turinį sudaro:

11.1. ūkio sektoriaus apibrėžimas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių;

11.2. pagrindinės ūkio sektoriaus veiklos sritys;

11.3. svarbiausios ūkio sektoriaus kvalifikacijos, priskirtos kvalifikacijų lygiams pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašą bei nurodytu atitikmeniu pagal Europos kvalifikacijų sandarą, kurią patvirtino Europos Parlamentas ir Taryba 2008 m. balandžio 23 d. (Rekomendacija dėl Europos mokymosi visą gyvenimą kvalifikacijų sandaros kūrimo 2008/C 111/01/EB);

11.4. svarbiausių ūkio sektoriaus kvalifikacijų aprašai. Kvalifikacijos aprašą sudaro trumpas kvalifikacijos apibūdinimas (darbo sąlygos, darbo įrankiai, priemonės, prietaisai, įrenginiai, technologijos, ypatingi reikalavimai sveikatai, papildoma informacija), kompetencijos ir jų ribos, bendrieji gebėjimai, reikalavimai turimam išsilavinimui (profesinei patirčiai), rekomenduojama mokymo trukmė kvalifikacijai įgyti, kvalifikacijos vertinimo kriterijai ir metodai.

 

IV SKYRIUS

STANDARTO RENGIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS

 

12. Centrinis profesinis komitetas nustato prioritetinius ūkio sektorius kvalifikacijų sistemai formuoti, teikia siūlymus dėl standarto rengimo.

13. Socialiniai partneriai inicijuoja naujų standartų rengimą, keitimą, papildymą, dalyvauja juos rengiant.

14. Konkrečią ūkio sritį reguliuojančios ministerijos, Vyriausybės įstaigos pagal kompetenciją kviečiamos dalyvauti, rengiant standartą.

15. Sektorinis profesinis komitetas nustato standartų rengimo ūkio sektoriuje prioritetus, teikia siūlymus dėl standartų rengimo, keitimo ir papildymo, kartu su švietimo ir mokslo ministro įgaliota kvalifikacijų tvarkymo institucija – Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centru (toliau – Centras) – užtikrina kvalifikacijų atitiktį ūkio sektoriaus poreikiams, pritaria standartui.

16. Kvalifikacijų formavimo veiklos metinį planą rengia ir standarto rengimą, keitimą arba papildymą organizuoja Centras.

17. Standarto rengimo procesą sudaro 2 etapai:

17.1. kvalifikacijų tyrimų ūkio sektoriuje atlikimas;

17.2. standarto projekto parengimas, remiantis kvalifikacijų tyrimų rezultatais.

 

V SKYRIUS

STANDARTO VERTINIMAS IR ĮTEISINIMAS

 

18. Centras organizuoja standarto projekto svarstymą:

18.1. standarto projektą vertina atitinkamo Sektorinio profesinio komiteto ekspertai;

18.2. Sektoriniam profesiniam komitetui pritarus, Centras teikia Švietimo ir mokslo ministerijai siūlymą dėl standarto, jo keitimo arba papildymo įteisinimo.

19. Švietimo ir mokslo ministras kartu su ūkio ministru bendru įsakymu tvirtina standartą, jį keičia arba papildo.

20. Standartai registruojami Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre.

21. Įregistruoti standartai skelbiami Centro interneto svetainėje.

 

VI SKYRIUS

STANDARTO RENGIMO, KEITIMO IR PAPILDYMO FINANSAVIMAS

 

22. Centriniam profesiniam komitetui pritarus kvalifikacijų formavimo veiklos metiniam planui, Švietimo ir mokslo ministerija skiria reikiamų lėšų jam įgyvendinti, neviršijant skirtų asignavimų.

_____________________