VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. kovo 29 d. Nr. T-IX-926

Varėna

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 32 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 9 straipsnio 8 dalimi, Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, Varėnos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 31 d. sprendimą Nr. T-VII-1205 „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų naudojimo ir skirstymo tvarkos aprašo tvirtinimo“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, Kaunas) arba Regionų apygardos administracinio teismo rūmams (A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas) per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo dienos.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Algis Kašėta

 

PATVIRTINTA

Varėnos rajono savivaldybės tarybos

2022 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. T-IX-926

 

 

KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Kelių priežiūros ir plėtros programos (toliau – KPPP) finansavimo lėšų, skirtų Varėnos rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybė), paskirstymo tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos kelių įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, kituose teisės aktuose.

 

 

II SKYRIUS

VIETINĖS REIKŠMĖS KELIŲ OBJEKTŲ PRIORITETINĖS EILĖS SUDARYMAS

 

 

3. Vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinės eilės (toliau – Prioritetinės eilės) sudaromos ne trumpesniam kaip trejų metų laikotarpiui, atsižvelgiant į numatomas skirti KPPP finansavimo lėšas.

4. Sudaromos šios Prioritetinės eilės:

4.1. Kelių, esančių gyvenvietėse, su žvyro (grunto) danga asfaltavimo;

4.2. Kelių, jungiančių gyvenvietes, su žvyro (grunto) danga asfaltavimo;

4.3. Kelių su asfalto danga būklės gerinimo;

4.4. Kelių, prie kurių būklės gerinimo bendrojo finansavimo prisideda fiziniai ir juridiniai asmenys;

4.5. Susisiekimo komunikacijų ir inžinerinių tinklų, esančių prie daugiabučių namų, būklės gerinimo;

4.6. Savivaldybei svarbių susisiekimo komunikacijų ir inžinerinių tinklų būklės gerinimo.

5. Į Prioritetinę eilę, nurodytą 4.1 papunktyje, įtraukiami keliai, esantys gyvenvietėse, su žvyro (grunto) danga. Šių objektų eiliškumas nustatomas pagal surinktus balus, kurie apskaičiuojami pagal formulę:

 

, kur

 

– tiesioginiai naudos gavėjai, nuolat šalia planuojamos asfaltuoti kelio gyvenanti šeima;

– tiesioginiai naudos gavėjai, šiltuoju laikotarpiu šalia planuojamo asfaltuoti kelio gyvenanti šeima;

– netiesioginiai naudos gavėjai: šeima, kuri gyvena toje vietovėje nuolat ir naudosis planuojamu asfaltuoti keliu;

– netiesioginiai naudos gavėjai: šeima, kuri gyvena toje vietovėje šiltuoju laikotarpiu ir naudosis planuojamu asfaltuoti keliu;

– planuojamos asfaltuoti kelio ilgis, km;

T, K, I – koeficientai.

 

Naudojami šie koeficientai:

 – Tęstinumas (2, jeigu dalis Varėnos rajono nuosavybės teise priklausančio kelio yra išasfaltuota; kitu atveju – 1);

 – Kompleksiškumas (jeigu kelias asfaltuojamas mieste – 2; jeigu kelias asfaltuojamas gyvenvietėje, turinčioje daugiau kaip 1 000 gyventojų arba seniūnijos centre – 1,5; jeigu kelias asfaltuojamas gyvenvietėje, turinčioje daugiau kaip 100 gyventojų – 1,2; kitu atveju – 1);

I – Intensyvumas (padidėjęs intensyvumas dėl verslo subjektų ar visuomeninių objektų: 2 – jeigu smarkiai padidėjęs; 1,5 – jeigu vidutiniškai padidėjęs; 1,2 – jeigu minimaliai padidėjęs; kitu atveju – 1).

Duomenis rodikliams , , ,  apskaičiuoti teikia Savivaldybės administracijos seniūnijų seniūnai.

Jeigu šalutiniai keliai, jungiasi su pagrindiniu keliu, kuris nėra išasfaltuotas, o šalutinio kelio balas yra didesnis už pagrindinio kelio balą, tai šie keliai traukiami kaip vienas objektas. Jų balas perskaičiuojamas, taikant šią formulę:

 

, kur

 

– pagrindinio kelio balas;

– šalutinių kelių balai;

– planuojamo asfaltuoti pagrindinio kelio ilgis, km;

– planuojamos asfaltuoti šalutinių kelių ilgis, km;

– planuojamų asfaltuoti kelių bendras ilgis (), km.

 

6. Į Prioritetinę eilę, nurodytą 4.2 papunktyje, įtraukiami keliai, jungiantys gyvenvietes, su žvyro (grunto) danga. Šių objektų eiliškumas nustatomas pagal surinktus balus, kurie apskaičiuojami pagal formulę:

N/S*G*K+A+M+I+T, kur:

 

N – tiesioginiai naudos gavėjai (registruoti gyvenvietės ar jos dalies gyventojai). Kelio tiesioginiais naudos gavėjais skaitomi gyvenvietėse registruoti gyventojai, jeigu planuojamu asfaltuoti keliu jie naudojasi norėdami pasiekti Varėną, Vilnių, Alytų ar seniūnijos centrą. Jeigu naudos gavėjai kelių gyvenviečių gyventojai, tai N lygus šių gyvenviečių registruotų gyventojų sumai;

S – planuojamos asfaltuoti kelio ruožo ilgis, m;

G – koeficientas, nusakantis maršruto krypties pasirinkimo galimybes. Jeigu nėra galimybės pasirinkti kito maršruto asfaltuotu keliu, tai G=1. Jeigu yra galimybės pasirinkti kitą maršrutą asfaltuotu keliu, tai G=maršrutų ilgių skirtumas/(10*S). Maršrutų ilgiai skaičiuojami iki bendro susikirtimo;

K – krypties parinkimo koeficientas. K=K1+K2+K3+K4, kur:

K1=0,4, jei planuojamu asfaltuoti keliu gyventojai važiuoja į Varėna;

K2=0,3, jei planuojamu asfaltuoti keliu gyventojai važiuoja seniūniją (savivaldybės administracijos filialą);

K3=0,2 jei planuojamu asfaltuoti keliu gyventojai važiuoja į Vilnių;

K4=0,1, jei planuojamu asfaltuoti keliu gyventojai važiuoja į Alytų.

A, M, I, T – papildomi balai:

A=5, jeigu keliu vyksta vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo kelių transporto eismas, kitu atveju A=0;

M=5, jeigu keliu važiuoja mokykliniai autobusai, kitu atveju M=0;

I – intensyvumo papildomas balas. Jis skiriamas, jeigu dėl poilsiautojų ar šalia kelio esančio objekto yra padidėjęs eismo intensyvumas. Jeigu intensyvumas yra padidėjęs periodiškai dėl šalia esančių ežerų ar kitų rekreacinių objektų, tai I=10. Jeigu intensyvumas yra smarkiai padidėjęs šiltuoju laikotarpiu dėl šalia esančių rekreacinių objektų, baidarių nuomos teikiamų paslaugų, tai I=20. Jeigu intensyvumas yra smarkiai padidėjęs visus metus, tai I=30;

T– tęstinumas. T=30, jeigu kelias iš abiejų pusių jungia asfaltuotus ruožus, T=20, jeigu kelias iš vienos pusės jungia asfaltuotus ruožus, T=0, jeigu kelias iš vienos pusės jungia asfaltuotus ruožus.

Duomenis rodikliui N apskaičiuoti teikia Savivaldybės administracijos seniūnijų seniūnai.

7. Į Prioritetinę eilę, nurodytą 4.3 papunktyje, įtraukiami blogos būklės keliai su asfalto danga. Šių objektų eiliškumas nustatomas pagal dangos būklę. Pirmiausia į eilę traukiami visai susidėvėję keliai ar jų ruožai, kurių neįmanoma remontuoti užtaisant duobes. Šie objektai į eilę traukiami pagal eismo intensyvumą. Po jų į eilę traukiami keliai, kuriuose yra didžiausias suremontuotas plotas. Šie objektai į eilę traukiami pagal santykį užtaisytų duobių su tvarkomo ruožo plotu.

8. Į Prioritetinę eilę, nurodytą 4.4 papunktyje įtraukiami tie keliai ar jų ruožai, prie kurių darbų bendrojo finansavimo planuojama prisidėti privačiomis fizinių ir (ar) juridinių asmenų lėšomis. Jų eiliškumas nustatomas pagal rašto, kuriame buvo įsipareigota prisidėti prie statybos darbų ne mažesne kaip 10 proc. suma, datą.

9. Į Prioritetinę eilę, nurodytą 4.5 papunktyje, įtraukiami susisiekimo komunikacijų ir inžineriniai tinklų objektai prie atnaujintų (modernizuotų) daugiabučių namų. Šių objektų eiliškumas nustatomas atsižvelgiant į daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) darbų pabaigą.

10. Į Prioritetinę eilę, nurodytą 4.6 papunktyje, įtraukiami Savivaldybei svarbūs objektai, kuriems jau yra parengti techniniai projektai arba šie objektai yra bendrai finansuojami iš kitų valstybės ar Europos Sąjungos programų, arba šie objektai yra centrinės gyvenviečių gatvės. Šių objektų eiliškumą nustato Savivaldybės taryba atsižvelgdama į objekto svarbą, vertindama naudotojų skaičių.

11. Objektai į Prioritetinę eilę įtraukiami laikantis Aprašo 5–10 punktuose nustatyto eiliškumo. Eiliškumo nesilaikyti galima tik šiais išimtinais atvejais:

11.1. objekto statybos darbai pradėti įgyvendinti iki 2022 m.;

11.2. nėra parengtas kelio būklės gerinimo techninis projektas arba gautas statybą leidžiantis dokumentas, kai šie dokumentai būtini;

11.3. susisiekimo komunikacijų objekte planuojama kloti inžinerinius tinklus;

11.4. prieš pradedant darbus yra reikalinga atlikti archeologinius tyrimus;

11.5. susisiekimo komunikacijų objekto būklę tikslingiau yra gerinti iš kito finansavimo šaltinio ar programos lėšų;

11.6. planuojamo atnaujinti susisiekimo komunikacijų objekto ribos patenka į privataus žemės sklypo ribas;

11.7. kelias, jungiasi su valstybinės reikšmės keliu, kuris nėra išasfaltuotas.

12. Prioritetinėse eilėse nurodomas objekto pavadinimas, planuojami įgyvendinimo metai, pastabos apie objektą. Sudarytos prioritetinės eilės teikiamos tvirtinti Savivaldybės tarybai.

13. Prioritetinės eilės atnaujinamos, tikslinamos ir papildomos vadovaujantis Aprašo 3–12 punktų nuostatomis. Prioritetinės eilės keičiamos atsiradus poreikiui:

13.1. atlikus viešuosius pirkimus paaiškėja, kad neįmanoma atlikti visų suplanuotų objektų;

13.2. atsiranda poreikis įtraukti papildomus objektus;

13.3. pasikeičia objekto būklės pagerinimo darbų atlikimo laikotarpis;

13.4. keičiamas Prioritetinių eilių laikotarpis;

13.5. pasikeičia duomenys pagal kuriuos buvo nustatytas objekto eiliškumas.

14. Prioritetinės eilės viešai skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS LĖŠŲ PASKIRSTYMAS

 

 

15. KPPP programos finansavimo lėšas, skirtas Savivaldybei, naudoja Savivaldybės administracija Savivaldybės valdomam vietinės reikšmės kelių tinklui plėsti ir užtikrinti, kad šis tinklas veiktų.

16. Finansavimo sutartis ir objektų sąrašus tarp Savivaldybės administracijos ir VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos pasirašo ir tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo.

17. Į sudaromus objektų sąrašus traukiami tik tie naujų kelių tiesimo objektai, taip pat objektai, kuriuose numatyta atlikti kelių rekonstravimo, kapitalinio remonto darbus ir paprastojo remonto darbus, atliekamus ne mažesniame kaip 1 000 kvadratinių metrų plote, kurie yra įrašyti į Prioritetines eiles.

18. Sudarant objektų sąrašą turi būti laikomasi šių principų:

18.1. ne mažiau kaip 50 procentų KPPP finansavimo lėšų numatoma vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti, kapitališkai remontuoti;

18.2. ne mažiau kaip 10 procentų KPPP finansavimo lėšų numatoma saugaus eismo priemonėms ir darnaus judumo priemonėms vietinės reikšmės keliuose įrengti;

18.3. ne mažiau kaip 25 procentai KPPP finansavimo lėšų numatoma vietinės reikšmės keliams, takams ir automobilių stovėjimo aikštelėms prie daugiabučių namų prižiūrėti;

18.4. likusios KPPP finansavimo lėšos numatomos vietinės reikšmės kelių, takų, aikštelių paprastajam remontui, teisinės registracijos procedūroms vykdyti ir kitoms iš KPPP tinkamoms finansuoti priemonėms įgyvendinti.

19. Savivaldybės administracijos direktorius KPPP finansavimo lėšas seniūnijų susisiekimo komunikacijų objektams prižiūrėti paskirsto vadovaudamasis šiais principais:

19.1. vietinės reikšmės keliams prižiūrėti: pusė sumos – proporcingai pagal seniūnijų teritorijose registruotų gyventojų skaičių, pusė sumos – pagal seniūnijoje esančių ir Savivaldybei priklausančių kelių ilgį;

19.2. šaligatviams ir takams prižiūrėti: pusė sumos – proporcingai pagal teritorijose, kuriose yra šaligatviai ir takai, registruotų gyventojų skaičių, pusė sumos – pagal seniūnijoje esančių ir Savivaldybei priklausančių šaligatvių ir takų ilgį;

19.3. valstybinėje ir Savivaldybės valdomoje žemėje esančioms daugiabučių namų gyventojų automobilių stovėjimo aikštelėms prižiūrėti paskirstomos pagal seniūnijų prižiūrimų automobilių stovėjimo aikštelių plotą.

 

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Teikiant paraiškas finansavimui gauti iš kitų finansavimo šaltinių ar programų gali būti vadovaujamasi pagal šį Aprašą sudaryta Prioritetine eile.

21. Aprašas gali būti keičiamas, papildomas ir pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

_______________