VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS PRIEMONIŲ ADMINISTRAVIMO IR FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2019 m. spalio 10 d. Nr. 30-2593/19

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymu, Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymu, Lietuvos Respublikos savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos įstatymu, Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2007 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. 1-86 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos tvirtinimo“ patvirtinta Vilniaus miesto savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiąja programa ir Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2014 m. liepos 23 d. sprendimu Nr. 1-1959 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos tvirtinimo“ patvirtinta Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiąja programa:

1. T v i r t i n u Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonių administravimo ir finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. rugsėjo 28 d. įsakymą Nr. 30- 3106/18(2.1.1E-TD2) „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonių administravimo ir finansavimo tvarkos aprašo tvirtinimo“.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                      Povilas Poderskis

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2019 m. spalio 10 d

įsakymu Nr. 30-2593/19

 

VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS PRIEMONIŲ ADMINISTRAVIMO IR

FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonių administravimo ir finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonių paraiškų pateikimo, vertinimo, atrankos, lėšų skyrimo, priemonių vykdymo ir lėšų panaudojimo kontrolės tvarką.

2. Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonių rėmimo tikslas – ugdyti sveikos gyvensenos įgūdžius, vykdyti ligų profilaktiką, prevenciją ir ankstyvąją diagnostiką, gerinti socialinę ir fizinę aplinką, atkreipiant dėmesį į sveikatai įtaką darančius veiksnius, gerinti gyventojų sveikatą ir gyvenimo kokybę.

3. Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonių paraiškas gali teikti viešieji juridiniai asmenys (toliau – organizacija) (viešųjų juridinių asmenų sąvoka suprantama taip, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse), išskyrus įmones, įstaigas ir organizacijas, kurių savininkė ar dalininkė yra valstybė arba savivaldybė, veikiantys visuomenės sveikatos stiprinimo, saugos, psichikos sveikatos, asmens ar visuomenės sveikatos priežiūros ar kitoje sveikatinimo srityje (sveikatinimo sritis turi būti numatyta organizacijos įstatuose (nuostatuose) ne trumpiau kaip vienus metus nuo paraiškos teikimo termino paskutinės dienos.

4. Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. paraiška – Vilniaus miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos direktoriaus nustatytos formos dokumentas, teikiamas Savivaldybės administracijos Sveikatos apsaugos skyriui (toliau – Sveikatos apsaugos skyrius), siekiant gauti finansavimą priemonei įgyvendinti Apraše nustatyta tvarka;

4.2. kvietimas – siūlymas teikti paraiškas pagal kvietimo skelbime nurodytas prioritetines kryptis;

4.3. priemonė – tam tikrą laiką įgyvendinama kryptingos veiklos priemonių visuma, skirta suteikti paslaugą ar sukurti produktą, skirtą visuomenės sveikatos išsaugojimui, prevencijai, profilaktikai, sveikatos edukacijai;

4.4. priemonės vykdytojas – už Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšomis finansuotos priemonės įgyvendinimą atsakingas pareiškėjas, sudaręs sutartį;

4.5. priemonės vadovas – priemonės vykdytojo įgaliotas fizinis asmuo, organizuojantis priemonės įgyvendinimą.

5. Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonės įgyvendinimo laikotarpis:

5.1. priemonės įgyvendinimo trukmė negali būti ilgesnė kaip 3 metai;

5.2. priemonės įgyvendinimo pradžia laikoma sutarties sudarymo data;

5.3. priemonės įgyvendinimo pabaiga laikoma sutartyje nurodyta data.

6. Organizacijų priemonių paraiškoms neskiriamas finansavimas, jeigu:

6.1. organizacija yra likviduojama, organizacijos veikla sustabdyta ar apribota;

6.2. organizacija nėra įvykdžiusi mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

6.3. organizacija paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidingą arba melagingą informaciją;

6.4. tarp Savivaldybės administracijos ir organizacijos vyksta teisminiai ginčai dėl organizacijos padaryto ankstesnių priemonių įgyvendinimo sąlygų pažeidimo ar yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, kad organizacija pažeidė kitą sutartį dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų;

6.5. organizacija nepateikė praėjusiais metais vykdytos priemonės metinės veiklos ataskaitos ir (ar) finansinių ataskaitų ir išlaidas pagrindžiančių dokumentų suvestinės;

6.6. organizacija bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką priemonės vertinimo ir atrankos komisijos nariams.

 

II SKYRIUS

PRIEMONIŲ KRYPTYS

 

7. Priemonių prioritetinės kryptys nustatomos trejiems metams, esant poreikiui gali būti papildomos ar koreguojamos. Prioritetinės kryptys nustatomos ne vėliau kaip iki einamųjų metų III ketvirčio pabaigos. Nustatant kryptis atsižvelgiama į Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos stebėsenos ataskaitoje pateiktas išvadas ir esamas problemas Vilniaus mieste.

8. Biudžetinė įstaiga Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras (toliau – Vilniaus visuomenės sveikatos biuras) ne vėliau kaip iki einamųjų metų III ketvirčio pabaigos (ne vėliau kaip iki rugpjūčio 1 d.) pateikia pasiūlymus dėl prioritetinių krypčių Savivaldybės administracijos Sveikatos apsaugos skyriui (toliau – Sveikatos apsaugos skyrius). Sveikatos apsaugos skyrius apsvarstęs prioritetines kryptis teikia jas derinti Savivaldybės tarybos Sveikatos ir sporto reikalų komitetui (toliau – Sveikatos ir sporto reikalų komitetui) ir Savivaldybės bendruomenės sveikatos tarybai (toliau – Bendruomenės sveikatos taryba). Prioritetines kryptis tvirtina Sveikatos ir sporto reikalų komitetas.

9. Priemonių kryptys atitinka Lietuvos Respublikos Seimo 2014 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. XII-964 „Dėl Lietuvos sveikatos 2014–2025 metų programos patvirtinimo“ patvirtintos Lietuvos sveikatos 2014–2025 metų programos kryptis ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius sveikatinimo veiklą.

10. Remiamos priemonės, kurios yra įgyvendinamos Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKOS ĮFORMINIMAS

 

11. Organizacija privalo pateikti kompiuteriu užpildytą paraišką pagal nustatytą formą (1 priedas) lietuvių kalba A4 formato lapuose. Visi prie paraiškos pridėti dokumentai ne valstybine kalba privalo būti išversti. Priemonės paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, ir patvirtinta antspaudu, jei organizacija privalo antspaudą turėti.

12. Visi paraiškos originalo ir pridedamų dokumentų lapai turi būti tvarkingai susegti, sunumeruoti eilės tvarka. Asmuo, turintis teisę veikti organizacijos vardu, privalo pasirašyti kiekvieną paraiškos ir pridedamų dokumentų lapą. Tokiu būdu organizacija prisiima atsakomybę už paraiškos ir jos priedų duomenų teisingumą. Pirmiausiai įsegama priemonės santrauka (2 priedas), kuri turi tilpti viename lape. Kartu su paraiškos originalu pateikiamos paraiškos su visais priedais kopijos. Ranka užpildytos paraiškos nenagrinėjamos.

13. Kartu su priemonės paraiška privaloma pateikti šiuos dokumentus:

13.1. priemonę vykdančios organizacijos įstatų (nuostatų) kopiją (įstatų (nuostatų) neprivalo pateikti religinės bendruomenės ar bendrijos, kurios teikia kanonų išrašą);

13.2. priemonę vykdančios organizacijos asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, pasirašytą pažymą ir pažymoje nurodytus dokumentus (4 priedas);

13.3. organizacijos registracijos pažymėjimo kopiją;

13.4. prašant finansavimo 3 metams prie paraiškos papildomai pateikti priemonės efektyvumą įrodančius dokumentus;

13.5. priemonę vykdančios organizacijos asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, pasirašytą pažymą (5 priedas), patvirtinančią organizacijos turimą lėšų įnašą priemonei vykdyti, ir tai patvirtinančių dokumentų kopijas. Nepridėjus minėtų dokumentų, laikoma, kad priemonė bus įgyvendinama tik iš Savivaldybės biudžeto lėšų, balai už 9 kriterijų (6 priedas) neskiriami;

13.6. Valstybinės mokesčių inspekcijos ir „Sodros“ pažymas apie įvykdytus mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus.

14. Kartu su priemonės paraiška kompiuterinėje laikmenoje pateikiama elektroninė priemonės paraiškos („Word“ formatu) kartu su pridedamais dokumentais versija. Ant elektroninės laikmenos turi būti nurodytas pareiškėjo pavadinimas.

15. Paraiška su priedais ir elektroninė laikmena pateikiami viename užklijuotame voke. Ant voko turi būti nurodyta organizacijos pavadinimas ir adresas, žyma „Visuomenės sveikatos priemonės paraiška“, prioritetinės krypties, kurią atitinka parengta paraiška, pavadinimas ir teikiamos priemonės pavadinimas. Voką adresuoti Sveikatos apsaugos skyriui.

16. Paraiškos taip pat gali būti teikiamos per Vilniaus miesto savivaldybės elektroninių paslaugų valdymo sistemą pateikiant elektroninę priemonės paraišką „Word“ formatu, o priedus PDF formatu. Elektroninės paraiškos rinkmenos (failo) pavadinimas turi būti susietas su organizacijos, teikiančios paraišką, pavadinimu, t. y. turi būti organizacijos visas pavadinimas arba jo trumpinys. Paraišką per Vilniaus miesto savivaldybės elektroninių paslaugų valdymo sistemą turi teisę pateikti organizacijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo. Jeigu paraišką teikia organizacijos vadovo įgaliotas asmuo, prie paraiškos turi būti pridėtas įgaliojimas.

 

IV SKYRIUS

KVIETIMO SKELBIMAS IR PARAIŠKŲ PATEIKIMAS

 

17. Sveikatos apsaugos skyrius organizuoja informacijos apie paraiškų priemonėms vykdyti priėmimo sąlygas ir termino paskelbimą Savivaldybės interneto svetainėje.

18. Kvietimas teikti paraiškas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje ne vėliau kaip iki III ketvirčio pabaigos.

19. Paraiškos priimamos 30 kalendorinių dienų nuo konkurso paskelbimo datos.

20. Organizacijos, rengdamos paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas paraiškų rengimo klausimais, kurias teikia atsakingi Savivaldybės administracijos darbuotojai telefonu, elektroniniu paštu, paštu. Konsultuojančių specialistų vardai, pavardės ir kontaktai nurodomi pranešime apie paraiškų priėmimą. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

21. Paraiškos pateikiamos Savivaldybės administracijos E. miesto departamento Interesantų aptarnavimo skyriui (toliau – Interesantų aptarnavimo skyrius) (Konstitucijos pr. 3, Vilnius). Jeigu paraiška pateikiama paštu arba per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta išsiuntimo ar pateikimo siųsti data turi būti ne vėlesnė kaip paskutinė paraiškų teikimo termino diena.

22. Gautos paraiškos registruojamos Interesantų aptarnavimo skyriaus Konkursų paraiškų finansuoti projektus (programas) registre. Paraiškos, gautos po nustatytos datos, nevertinamos. Pareiškėjui apie tai pranešama raštu per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo.

23. Viena organizacija gali teikti ne daugiau kaip dvi paraiškas, kiekvieną iš jų, atitinkančią skirtingą prioritetinę kryptį. Jeigu organizacija pateikia daugiau kaip 2 paraiškas, vertinamos 2 pirmiau pateiktos paraiškos pagal registracijos numerį. Jeigu organizacija pateikė daugiau kaip vieną paraišką į tą pačią prioritetinę kryptį, vertinama pirmiau pagal registracijos numerį pateikta paraiška.

24. Paraiška gali būti teikiama kalendoriniams metams arba ilgesniam laikotarpiui, bet ne ilgesniam nei 3 metai. Paraiškas ilgesniam kaip kalendorinių metų finansavimui gali teikti tik organizacijos, įgyvendinusios Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemones ne trumpiau kaip paskutiniuosius trejus metus iš eilės.

 

V SKYRIUS

ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES TIKRINIMAS

 

25. Sveikatos apsaugos skyriaus vedėjo įsakymu sudaroma administracinės atitikties tikrinimo komisija iš 3 Sveikatos apsaugos skyriaus atstovų.

26. Paraiškų administracinės atitikties tikrinimas negali užtrukti ilgiau kaip 10 darbo dienų nuo paraiškų priėmimo termino pabaigos.

27. Administracinės atitikties tikrinimo komisija patikrina, ar pateikta paraiška atitinka šiuos reikalavimus:

27.1. kartu su paraiška pateikti visi reikalaujami dokumentai;

27.2. paraiška įforminta vadovaujantis šio Aprašo 10–16 punktuose nustatyta tvarka.

28. Administracinės atitikties tikrinimo komisija surašo protokolą dėl neteisingai įformintų arba pateiktų ne pagal reikalavimus paraiškų ir teikia vertinimo ir atrankos komisijai. 

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

29. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma vertinimo ir atrankos komisija einamiesiems metams, paskiriami komisijos pirmininkas, sekretorius ir nariai. Savivaldybės administracijos direktorius turi teisę savo įsakymu panaikinti vertinimo ir atrankos komisiją bei keisti jos sudėtį.

30. Vertinimo ir atrankos komisija sudaroma ne mažiau kaip iš 9 narių: dviejų sveikatos komiteto atstovo, dviejų Sveikatos apsaugos skyriaus atstovų, Bendruomenės sveikatos tarybos atstovo, visuomenės sveikatos specialisto iš Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Vilniaus departamento, dviejų specialistų iš Vilniaus visuomenės sveikatos biuro ir atstovo iš nevyriausybinės organizacijos. Prireikus gali būti kviečiami ir nepriklausomi ekspertai.

31. Vertinimo ir atrankos komisijos pirmininkas:

31.1. pirmininkauja komisijos posėdžiams, koordinuoja komisijos darbą, pasirašo komisijos posėdžių protokolus;

31.2. atstovauja komisijai, teikia tretiesiems asmenims informaciją apie komisijos siūlymus, sprendžia kitus susijusius klausimus.

32. Vertinimo ir atrankos komisijos sekretoriumi skiriamas Sveikatos apsaugos skyriaus atstovas, kuris nėra Vertinimo ir atrankos komisijos narys. Vertinimo ir atrankos komisijos sekretorius:

32.1. komisijos pirmininko pavedimu šaukia ir organizuoja komisijos posėdžius;

32.2. rašo komisijos posėdžių protokolus ir saugo komisijos posėdžių dokumentus.

33. Vertinimo ir atrankos komisijos posėdis šaukiamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo vokų atplėšimo dienos.

34. Vertinimo ir atrankos komisijos narių dalyvavimas posėdyje yra privalomas. Jei komisijos narys negali atvykti į posėdį, apie tai iš anksto arba pasitaikius pirmai galimybei turi pranešti komisijos pirmininkui, o jo nesant – sekretoriui, nurodydamas nedalyvavimo priežastį. Vertinimo ir atrankos komisijos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 komisijos narių.

35. Prieš pradėdami vertinti paraiškas vertinimo ir atrankos komisijos nariai turi užpildyti bei pasirašyti vertinimo ir atrankos komisijos narių interesų deklaracijas ir pasižadėjimus neviešinti informacijos (3 priedas), kurie pridedami prie pirmojo vertinimo ir atrankos komisijos posėdžio protokolo.

36. Vertinimo ir atrankos komisija, susipažinusi su administracinės atitikties tikrinimo komisijos protokolu, sprendžia dėl ne pagal reikalavimus pateiktų ir (ar) įformintų paraiškų vertinimo:

36.1. paraiška gali būti nevertinama, jeigu:

36.1.1. nepateikti visi šio Aprašo 13 punkte nurodyti priedai;

36.1.2. pateikti tik priedai be paraiškos;

36.1.3. organizacija neatitinka reikalavimų, nurodytų šio Aprašo 3 punkte;

36.1.4. paraiška nepasirašyta asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, ir nepatvirtinta antspaudu, jei organizacija privalo antspaudą turėti;

36.2. turi teisę prašyti organizacijos pateikti papildomus paaiškinimus ar dokumentus dėl pateiktos priemonės paraiškos. Organizacija turi pateikti paaiškinimus ar prašomus dokumentus per 5 kalendorines dienas nuo prašymo gavimo, priešingu atveju paraiška nebus vertinama.

37. Vertinimo ir atrankos komisija priemones vertina pagal priemonių vertinimo kriterijus, nurodytus 6 priede.

38. Vertinimo ir atrankos komisijos nariai priemones vertina balais. Maksimalus balų skaičius, galimas skirti vienai priemonei, yra 50:

38.1. jeigu yra pateikta ne daugiau kaip 35 priemonių paraiškos, jas vertina kiekvienas komisijos narys pagal vertinimo kriterijus. Apskaičiuojamas komisijos narių balų vidurkis pagal kiekvieną kriterijų ir užpildoma apibendrinta vertinimo anketa (6 priedas). Apibendrintą vertinimo anketą pasirašo kiekvienas vertinimo ir atrankos komisijos narys;

38.2. jeigu yra pateikta 36 ir daugiau priemonių paraiškų, paraiškos atsitiktine tvarka paskirstomos vertinti komisijos nariams. Kiekvieną paraišką įvertina ne mažiau kaip 2 komisijos nariai. Apskaičiuojamas komisijos narių, vertinusių tas pačias priemones, balų vidurkis pagal kiekvieną kriterijų. Vertinimo rezultatai pateikiami visiems komisijos nariams ir užpildoma apibendrinta vertinimo anketa. Apibendrintą vertinimo anketą pasirašo kiekvienas vertinimo ir atrankos komisijos narys;

38.3. jeigu paraiška pateikta ilgesniam negu kalendorinių metų laikotarpiui, ją vertina kiekvienas komisijos narys pagal vertinimo kriterijus. Apskaičiuojamas komisijos narių balų vidurkis pagal kiekvieną kriterijų ir užpildoma apibendrinta vertinimo anketa (6 priedas). Apibendrintą vertinimo anketą pasirašo kiekvienas Vertinimo ir atrankos komisijos narys.

39. Priemonės, įvertintos 35 ir mažiau balų, nefinansuojamos. Dėl priemonės rėmimo Vertinimo ir atrankos komisija sprendžia vienbalsiai. Priimdama sprendimą Komisija atsižvelgia ne tik į surinktą balų skaičių, bet ir į tais metais pateiktų priemonių paraiškų skaičių tai pačiai krypčiai, visuomenės sveikatos stebėsenos duomenis, priemonių aktualumą. Vertinimo ir atrankos komisijai nesutariant dėl priemonės finansavimo, sprendimas priimamas balsuojant. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia komisijos pirmininko balsas.

40. Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos sprendimui, vertinimo ir atrankos komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraišką, turi nusišalinti nuo tos paraiškos vertinimo ir pateikti komisijos pirmininkui motyvuotą rašytinį atsisakymą vertinti paraišką, nurodydamas nusišalinimo priežastis. Jeigu komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais.

41. Vertinimo ir atrankos komisija paraiškos svarstymo metu paraišką pateikusiai organizacijai turi teisę siūlyti skirti mažesnę už prašomą lėšų sumą, jeigu:

41.1. lėšų poreikis konkrečiai priemonei vykdyti yra nepakankamai pagrįstas ir detalizuotas;

41.2. organizacija, anksčiau vykdžiusi pateiktą priemonę, nesugebėjo panaudoti skirtų lėšų;

41.3. pagal faktinį turimų lėšų kiekį visoms priemonėms (finansuoti siūlomų priemonių vykdytojams) negali būti skirta visa prašoma suma. Tokiu atveju visoms finansuoti siūlomoms priemonėms prašoma lėšų suma sumažinama atitinkamu procentu pagal faktiškai turimą lėšų kiekį.

42. Jeigu priemonei skiriama mažesnė suma, negu nurodyta paraiškoje, paraišką pateikusi organizacija turi teisę sumažinti priemonės įgyvendinimo darbų kiekį atitinkamu procentu pagal sumažintą finansavimą, tačiau neturi teisės keisti paraiškoje nurodytų tikslų ir veiklos turinio.

43. Vertinimo ir atrankos komisija, įvertinusi priemones, priima sprendimą dėl siūlomų remti priemonių ir rekomenduoja atskirų priemonių finansavimo sumas. Sprendimas nurodomas protokole. Vertinimo ir atrankos komisija su savo sprendimu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jo priėmimo supažindina Bendruomenės sveikatos tarybą, kuri savo rekomendacijas surašo protokole. Vertinimo ir atrankos komisija, apsvarsčiusi Bendruomenės sveikatos tarybos rekomendacijas, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų (bet ne vėliau kaip iki gruodžio 15 d.), priima galutinį sprendimą dėl siūlomų remti priemonių sąrašo ir rekomenduojamų atskirų priemonių finansavimo sumų.

44. Sveikatos apsaugos skyrius Vertinimo ir atrankos komisijos sprendimą teikia svarstyti Savivaldybės tarybos Sveikatos ir sporto reikalų bei Aplinkos ir energetikos komitetams.

 

VII SKYRIUS

PRIEMONIŲ TVIRTINIMAS IR SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

45. Sveikatos apsaugos skyrius, vadovaudamasis Vertinimo ir atrankos komisijos sprendimu ir Sveikatos ir sporto reikalų bei Aplinkos ir energetikos komitetų siūlymais, parengia priemonių sąrašus tvirtinti.

46. Priemonėms vykdyti skirtas Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšas, nurodydama priemonių pavadinimus, vykdytojus ir skirtą sumą, neviršijant Savivaldybės biudžete skirtų asignavimų, tvirtina Savivaldybės taryba.

47. Savivaldybės tarybos sprendimai, kuriais pritariama finansuojamų priemonių sąrašams, paskelbiami Savivaldybės interneto svetainėje per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.

48. Sveikatos apsaugos skyrius per dvi savaites nuo priemonių patvirtinimo raštu arba elektroniniu paštu praneša apie priimtą sprendimą paraiškas teikusioms organizacijoms. Taip pat nurodydamas priežastį raštu informuoja tas paraiškas teikusias organizacijas, kurių paraiškos nebuvo vertintos arba joms neskirtas finansavimas.

49. Sveikatos apsaugos skyriaus vedėjas su organizacijos vadovu per 40 darbo dienų nuo Savivaldybės tarybos sprendimo įsigaliojimo sudaro visuomenės sveikatos priemonės vykdymo ir biudžeto lėšų tikslinio naudojimo sutartį (7 priedas).

50. Jei paraišką pateikusi organizacija per 40 darbo dienų nuo Savivaldybės tarybos sprendimo įsigaliojimo dienos nepasirašo priemonės vykdymo sutarties, laikoma, kad organizacija nepajėgi vykdyti pateiktą priemonę, ir finansavimas neskiriamas.

51. Organizacijai nepasirašius sutarties ar priemonės vykdytojams panaudojus ne visas skirtas lėšas, lėšos gali būti perskirstytos. Vertinimo ir atrankos komisijos sprendimu šios lėšos gali būti skiriamos papildomai priemonėms, kurios vykdomos už mažesnę, negu paraiškoje nurodyta, lėšų sumą, arba priemonėms, kurioms finansavimas neskirtas dėl nepakankamo faktinio turėto lėšų kiekio.

52. Vertinimo ir atrankos komisijai priėmus sprendimą dėl perskirstomų lėšų, Sveikatos apsaugos skyrius raštu arba elektroniniu paštu kreipiasi į paraiškas teikusias organizacijas prašydamas pateikti sutikimą dėl priimto sprendimo. Organizacija sutikimą turi pateikti per 10 darbo dienų nuo pranešimo išsiuntimo. Gavus organizacijos sutikimą, perskirstytos lėšos tvirtinamos Aprašo 43 punkte nustatyta tvarka. Sveikatos apsaugos skyriaus vedėjas pasirašo su organizacija papildomą susitarimą prie priemonės vykdymo ir biudžeto lėšų tikslinio naudojimo sutarties arba sudaro naują priemonės vykdymo ir biudžeto lėšų tikslinio naudojimo sutartį, jeigu lėšos skiriamos finansavimo negavusiai paraiškai.

 

VIII SKYRIUS

PRIEMONIŲ FINANSAVIMO ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

53. Priemonių paraiškos yra finansuojamos Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšomis.

54. Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos finansavimo šaltiniai:

54.1. Savivaldybės biudžeto asignavimai;

54.2. 20 proc. Vilniaus miesto savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšų (neįskaitant medžioklės plotų naudotojų mokesčių, mokamų įstatymų nustatytomis proporcijomis ir tvarka už medžiojamųjų gyvūnų išteklių naudojimą);

54.3. savanoriškos fizinių ir juridinių asmenų įmokos;

54.4. kitos teisėtai įgytos lėšos.

55. Priemonei vykdyti skirtos lėšos naudojamos pagal patvirtintą sąmatą, lėšos pervedamos kartą per ketvirtį. Priemonės sąmatą tvirtina Sveikatos apsaugos skyriaus vedėjas. Priemonės vykdymo metu atsiradus nenumatytoms aplinkybėms, susijusioms su lėšų panaudojimu, sutartį pasirašiusi organizacija turi raštu kreiptis į Sveikatos apsaugos skyrių su prašymu patikslinti patvirtintą sąmatą, nurodydama priežastis bei pateikdama skaičiavimus.

56. Priemonių, finansuojamų ilgesnį kaip kalendorinių metų laikotarpį, programos sąmata tvirtinama kiekvienais metais atskirai. Ateinančių metų sąmata tvirtinama patvirtinus einamųjų metų Savivaldybės biudžetą.

57. Priemonei vykdyti gautos lėšos privalo būti naudojamos tik pagal paskirtį. Priemonės išlaidų sąmatoje lėšos gali būti naudojamos darbo užmokesčiui, socialiniam draudimui, prekių ir paslaugų naudojimo išlaidoms apmokėti (pagal Valstybės ir savivaldybių biudžetų išlaidų ekonominę klasifikaciją, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. 1K-184 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos patvirtinimo“):

57.1. išlaidos planuojamos taip, kad įsigytų prekių, paslaugų ar darbų kainos neviršytų analogiškų prekių, paslaugų ar darbų vidutinių rinkos kainų;

57.2. detalioje priemonės išlaidų sąmatoje nurodomas kiekvieno darbuotojo darbo laikas (darbo dienų, valandų skaičius per mėnesį arba turimas etatas ir darbo trukmė mėnesiais);

57.3. išlaidos, skirtos seminarų ir konferencijų dalyvių maitinimui, galimos, jeigu planuojamos veiklos trukmė ne trumpesnė kaip 4 val.

58. Priemonei vykdyti gautos lėšos negali būti naudojamos draudimo išlaidoms, komandiruotėms, kvalifikacijai kelti, pastatų (patalpų) rekonstrukcijai ir remontui, statiniams statyti ir ilgalaikiam turtui įsigyti, garso, vaizdo ir kompiuterinei technikai įsigyti, sporto bazių, transporto remonto ir eksploatacinėms (išskyrus degalų) išlaidoms apmokėti. Priemonei vykdyti gautos lėšos negali būti panaudojamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšomis finansuotoms paslaugoms apmokėti.

59. Išlaidos administracinei veiklai:

59.1. priemonės vadovo ir finansininko, kurie tiesiogiai administruoja priemonės vykdymą, darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos – ne daugiau kaip 10 proc. priemonei vykdyti skirtų lėšų;

59.2. kanceliarinių prekių įsigijimas ir ryšio paslaugų apmokėjimas – ne daugiau kaip 10 proc. priemonei vykdyti skirtų lėšų.

60. Išlaidos, skirtos inventoriui įsigyti, negali viršyti 30 proc. skirtos sumos.

61. Visos priemonei įgyvendinti reikalingos prekės, darbai ir paslaugos privalo būti perkamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu. Juridiniai asmenys, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimus vykdo apklausos būdu, palygindami ir įvertindami ne mažiau kaip tris organizacijos nustatytus minimalius reikalavimus atitinkančius tiekėjų pasiūlymus. Apklausa gali būti atliekama raštu arba pasinaudojant viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.) apie siūlomas prekes, paslaugas, darbus. Tame pačiame pirkime dalyvaujantys tiekėjai turi būti apklausiami ta pačia forma. Paaiškėjus, kad yra mažiau tiekėjų, kurie gali patiekti reikalingas prekes, suteikti paslaugas ar atlikti darbus, gali būti apklausiama mažiau tiekėjų.

 

IX SKYRIUS

PRIEMONIŲ VYKDYMO IR LĖŠŲ PANAUDOJIMO KONTROLĖ

 

62. Priemonių vykdymą pagal savo kompetenciją kontroliuoja Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta patikrinimo komisija, kuri tikrina, kaip organizacijos vykdo sutartyje numatytus įsipareigojimus ir lėšų panaudojimą pagal paskirtį.

63. Patikrinimo komisija sudaroma Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu einamiesiems metams. Patikrinimo komisija sudaroma pasirašius visas priemonių vykdymo ir biudžeto lėšų tikslinio naudojimo sutartis, bet ne vėliau kaip iki III ketvirčio pabaigos. Savivaldybės administracijos direktorius turi teisę savo įsakymu panaikinti patikrinimo komisiją bei keisti jos sudėtį.

64. Patikrinimo komisija sudaroma ne mažiau kaip iš 7 narių: Sveikatos komiteto atstovo, Bendruomenės sveikatos tarybos atstovo, Sveikatos apsaugos skyriaus atstovų, Finansų ir strateginio planavimo departamento atstovo, Vilniaus visuomenės sveikatos biuro atstovo. Prireikus patikrinimo komisija gali būti sudaroma ir iš daugiau narių. Kontrolė teisėta, jei joje dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 patikrinimo komisijos narių. Patikrinimo komisijos darbą organizuoja Sveikatos apsaugos skyrius. 

65. Patikrinimo komisijos veikloje negali dalyvauti atstovai, dirbantys organizacijoje, įgyvendinančioje finansuojamą priemonę, arba kitaip susiję su finansuojama priemone. Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos konkrečios priemonės patikros rezultatams, patikrinimo komisijos narys (-iai) turi nusišalinti nuo tos priemonės kontrolės.

66. Patikrinimo komisija tikrina pasirinktinai vykdama į priemonių įgyvendinimo vietą ir (ar) į priemonę įgyvendinančią organizaciją.

67. Patikrinimo komisija gali tikrinti, kaip priemonės vykdomos visą priemonės įgyvendinimo laikotarpį, prireikus gali būti tikrinama pakartotinai.

68. Patikrinimo komisija turi teisę į priemonės įgyvendinimo vietą ir (ar) į priemonę įgyvendinančią organizaciją atvykti iš anksto nepranešusi priemonės vykdytojams.

69. Patikrinimo komisija tikrina, kaip tikslingai organizacijos naudoja priemonėms finansuoti skirtas lėšas: ar faktinės išlaidos atitinka sąmatose planuotas išlaidas, ar teisingi ataskaitose teikiami duomenys, ar laikomasi priemonės vykdymo sutartyse numatytų veiklų, ar pasiekiami priemonės vykdymo sutartyse planuoti veiklos vertinimo rodikliai. Priemonės patikros vietoje patikrinimo komisija užpildo patikrinimo aktą (9 priedas).

70. Atlikęs visus planuotus patikrinimus Sveikatos apsaugos skyrius parengia apibendrintą patikrinimo pažymą ir teikia ją Savivaldybės administracijos direktoriui.

71. Priemonės vykdytojas atsako už priemonės vykdymo sutartyje numatytų veiklų įgyvendinimą, teikiamų paslaugų saugumą, priemonei skirtų lėšų tikslinį panaudojimą ir sutartyje nurodytų planuojamų veiklos vertinimo rodiklių pasiekimą. Neįvykdęs prisiimtų įsipareigojimų arba panaudojęs lėšas ne pagal patvirtintą sąmatą, priemonės vykdytojas grąžina lėšas, kurių dydis atitinka neįvykdytų įsipareigojimų ar ne pagal paskirtį panaudotų lėšų dalį.

72. Patikrinimo komisijai nustačius priemonės įgyvendinimo ir (ar) lėšų naudojimo pažeidimų, Savivaldybės administracija gali stabdyti arba nutraukti tolesnį priemonės finansavimą, apie tai prieš 10 kalendorinių dienų raštu įspėjusi priemonės vykdytoją.

73. Nustačius, kad organizacija priemonei įgyvendinti skirtas lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, organizacija Savivaldybės administracijai privalo jas grąžinti per Savivaldybės administracijos nustatytą laikotarpį. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Organizacija, panaudojusi lėšas ne pagal paskirtį, ateinančius trejus metus praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą Apraše nustatyta tvarka.

74. Priemonei skirtas ir nepanaudotas lėšas organizacija privalo grąžinti į Savivaldybės administracijos nurodytą sąskaitą iki sutartyje nurodyto termino.

75. Organizacija už veiklą (8 priedas) ir lėšų panaudojimą atsiskaito sutartyje nustatyta tvarka ir terminais.

76. Prireikus Sveikatos apsaugos skyriaus specialistai organizuoja, kad informacija apie priemones būtų skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

77. Praėjusių metų  priemonėms vykdyti skirtų lėšų panaudojimo metinę ataskaitą ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 28 d. Sveikatos apsaugos skyrius teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai. Apie dalį priemonių, finansuojamų Aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšomis, Sveikatos apsaugos skyrius informuoja Savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo ir aplinkos apsaugos skyrių.

78. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba kontroliuoja, kaip naudojamos skirtos lėšos.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

79. Už Aprašo nuostatų nesilaikymą atsakoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

80. Vertinimo ir atrankos komisijos sprendimai, Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiksmai įgyvendinant Aprašą gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

__________________________________________