Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL NACIONALINĖS ANTIDOPINGO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO  FINANSAVIMO VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. balandžio 8 d. Nr. 358

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos sporto įstatymo 18 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

1. Patvirtinti Nacionalinės antidopingo programos įgyvendinimo finansavimo valstybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašą (pridedama).

2.  Nustatyti, kad nacionalinė antidopingo organizacija turi prisidėti prie nacionalinės antidopingo programos įgyvendinimo nuosavomis ar kitų šaltinių lėšomis ne mažiau kaip 10 procentų nuo skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos.

3. Pavesti:

3.1. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministrui iki 2020 m. balandžio 15 d. patvirtinti su valstybės biudžeto lėšų skyrimu ir naudojimu susijusių dokumentų formas, nurodytas šiuo nutarimu patvirtinto Nacionalinės antidopingo programos įgyvendinimo finansavimo valstybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašo 21 ir 25 punktuose;

3.2. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai atlikti šio nutarimo 1 punktu patvirtinto Nacionalinės antidopingo programos įgyvendinimo finansavimo valstybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašo teisinio reguliavimo stebėseną.

4. Nustatyti, kad:

4.1.  sprendžiant klausimą dėl 2020 metų valstybės biudžeto lėšų nacionalinei antidopingo programai įgyvendinti skyrimo:

4.1.1. šiuo nutarimu patvirtinto Nacionalinės antidopingo programos įgyvendinimo finansavimo valstybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašo 4 punkte nurodyti dokumentai Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai turi būti pateikti iki 2020 m. balandžio 30 d.;

4.1.2. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, siekdama įvertinti nacionalinės antidopingo organizacijos tinkamumą valstybės biudžeto lėšoms gauti, nacionalinės antidopingo programos bei kitos nacionalinės antidopingo organizacijos nurodytos informacijos pagrįstumą, per 5 darbo dienas nuo šio nutarimo 4.1.1 papunktyje nurodyto termino nacionalinei antidopingo programai pateikti pabaigos nacionalinės antidopingo organizacijos gali prašyti ir papildomos, nei nurodyta šiuo nutarimu patvirtinto Nacionalinės antidopingo programos įgyvendinimo finansavimo valstybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašo 4 punkte, informacijos, nurodant ne trumpesnį kaip 2 darbo dienų ir ne ilgesnį kaip 5 darbo dienų terminą šiai informacijai pateikti (tačiau visais atvejais negali būti praleistas šio nutarimo 4.1.4 papunktyje nurodytas sprendimo priėmimo terminas);

4.1.3. jeigu šiuo nutarimu patvirtinto Nacionalinės antidopingo programos įgyvendinimo finansavimo valstybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašo 4 punkte nurodyti dokumentai pateikiami praleidus šio nutarimo 4.1.1 papunktyje nustatytą terminą arba nepateikiami iki šio nutarimo 4.1.1 papunktyje nustatyto termino pabaigos, finansavimas nacionalinei antidopingo programai neskiriamas;

4.1.4. sprendimas skirti (neskirti) 2020 metų valstybės biudžeto lėšas nacionalinei antidopingo programai įgyvendinti priimamas ne vėliau kaip iki 2020 m. gegužės 30 d.

5. Nustatyti, kad naudojant kitas (nesusijusias su  Nacionalinės antidopingo programos įgyvendinimu) lėšas, nacionalinė antidopingo organizacija privalo laikytis šio nutarimo 1 punktu patvirtinto Nacionalinės antidopingo programos įgyvendinimo finansavimo valstybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašo 16.1, 16.9 ir 16.15 papunkčiuose bei 17 ir 18 punktuose nustatytų ribojimų.

6. Šis nutarimas, išskyrus 3.1 papunktį, įsigalioja 2020 m. balandžio 16 d.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                     Saulius Skvernelis

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                              Algirdas Monkevičius


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2020 m. balandžio 8 d. nutarimu Nr. 358

 

NACIONALINĖS ANTIDOPINGO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO FINANSAVIMO VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nacionalinės antidopingo programos įgyvendinimo finansavimo valstybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato nacionalinės antidopingo organizacijos, atitinkančios nacionalinės antidopingo organizacijos statusą, kaip jis suprantamas Pasauliniame antidopingo kodekse (toliau – pareiškėjas), parengtai nacionalinei antidopingo programai (toliau – Programa) įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų skyrimo, naudojimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties (toliau – Sutartis) sudarymo ir pakeitimo tvarką.

2. Valstybės biudžeto lėšos Programai finansuoti skiriamos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau – Ministras) sprendimu iš Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai (toliau – Ministerija) skirtų valstybės biudžeto asignavimų.

3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos sporto įstatyme vartojamas sąvokas.

II SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMAS PAREIŠKĖJO PROGRAMAI ĮGYVENDINTI IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMO PROCESO VIEŠINIMAS

 

4. Pareiškėjas, siekiantis gauti valstybės biudžeto lėšų jo parengtai Programai įgyvendinti, privalo iki einamųjų metų (einančių prieš tuos metus, kuriais bus įgyvendinama Programa) gruodžio 15 d. Ministerijai pateikti:

4.1. laisvos formos Programą, kuriai įgyvendinti prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų. Programoje turi būti nurodytos veiklos, susijusios su Pasaulinio antidopingo kodekso įgyvendinimu, šių veiklų finansavimo pagrindimas, įgyvendinimo terminai, lėšų poreikis Programos įgyvendinimo laikotarpiu ir planuojami šių lėšų šaltiniai. Programoje numatytų veiklų vykdymo pradžia turi būti ne ankstesnė kaip metų, einančių po tų metų, kuriais teikiama Programa, sausio 1 d., o pabaiga – ne vėlesnė kaip šių metų gruodžio 31 d.;

4.2. dokumento, kuriame įtvirtinta pareiškėjo valdymo organų narių rotacija numatant maksimalų galimą iš eilės einančių kadencijų skaičių tam pačiam asmeniui, kopiją;

4.3. strateginio veiklos plano kopiją;

4.4. laisvos formos įsipareigojimą dėl dalies (ne mažesnės, kaip nurodyta šio Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo 2 punkte) nuosavų ar kitų šaltinių lėšų skyrimo Programai įgyvendinti.

5. Jeigu pareiškėjas anksčiau Ministerijai yra teikęs Aprašo 4.2–4.3 papunkčiuose nurodytus dokumentus ir šiuose dokumentuose nurodyta informacija nepakito (apie tai pareiškėjas pažymi, nurodydamas Ministerijai teikto rašto datą ir numerį), šių dokumentų pakartotinai teikti nereikia.

6. Ministerija, siekdama įvertinti pareiškėjo tinkamumą valstybės biudžeto lėšoms gauti, Programos bei kitos pareiškėjo nurodytos informacijos pagrįstumą, per 5 darbo dienas nuo Aprašo 4 punkte nurodyto termino Programai pateikti pabaigos pareiškėjo gali prašyti ir papildomos, nei nurodyta Aprašo 4 punkte, informacijos, nurodant ne trumpesnį kaip 2 darbo dienų ir ne ilgesnį kaip 5 darbo dienų terminą šiai informacijai pateikti (tačiau visais atvejais negali būti praleistas Aprašo 11 punkte nurodytas sprendimo priėmimo terminas).

7. Pareiškėjas Programą gali pateikti tiesiogiai, atvykęs į Ministeriją arba atsiųsti registruotu paštu, per pasiuntinį, elektroniniu būdu (pasirašius saugiu elektroniniu parašu) Ministerijos oficialiu elektroninio pašto adresu ar per Nacionalinę elektroninių siuntų  pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą.

8. Jeigu Aprašo 4 punkte nurodyti dokumentai pateikiami praleidus Aprašo 4 punkte nustatytą terminą arba nepateikiami iki Aprašo 4 punkte nustatyto termino pabaigos, finansavimas Programai neskiriamas.

9. Aprašo 4 punkte nurodytus dokumentus ir informaciją dėl Programos finansavimo, Sutarties pakeitimo nagrinėja ir pasiūlymus, įvertinusi pareiškėjo atitiktį Lietuvos Respublikos sporto įstatymo 19 straipsnyje nustatytiems kriterijams, pareiškėjo pateiktą informaciją apie veiklas, susijusias su Pasaulinio antidopingo kodekso įgyvendinimu, šių veiklų įgyvendinimo terminus, lėšų poreikį Programos įgyvendinimo laikotarpiu ir planuojamus šių lėšų šaltinius, išlaidų tinkamumą pagal Aprašo III skyriuje nustatytus reikalavimus, Programoje nurodytų veiklų pagrįstumą, Ministrui teikia Ministro įsakymu iš Ministerijos valstybės tarnautojų sudaryta komisija (toliau – komisija).

10. Komisija į savo posėdžius patariamojo balso teise gali kviesti nevyriausybinių sporto organizacijų atstovus. Komisijos siūlymai Ministrui yra rekomendacinio pobūdžio. Priimdamas kitokį, nei komisijos siūlomą sprendimą, Ministras turi nurodyti kitokio, nei pasiūlyto komisijos sprendimo motyvus. Sudarydamas komisiją, Ministras iš komisijos narių paskiria pirmininką, pirmininko pavaduotoją ir komisijos sekretorių. Komisija veikia pagal Ministro patvirtintą darbo reglamentą.

11. Pareiškėjo Aprašo 4 punkte ir 6 punkte nustatytais terminais pateikti dokumentai turi būti išnagrinėti, atitiktis Sporto įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 8 punkte įtvirtintam kriterijui įvertinta ir sprendimas dėl Programos finansavimo (atsisakymo finansuoti) priimtas ne vėliau kaip iki metų, einančių po tų metų, kuriais pateikta Programa, sausio 10 dienos.

12. Sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų Programai įgyvendinti skyrimo (neskyrimo) priima Ministras. Programai įgyvendinti skiriamų valstybės biudžeto lėšų dalis negali sudaryti daugiau nei pareiškėjo prašoma Programos tinkamų finansuoti išlaidų dalis atėmus šio Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo 2 punkte nustatytą nuosavų ar kitų šaltinių lėšų dydį.

13. Apie priimtą sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo (neskyrimo) pareiškėjas informuojamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.

14. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia su valstybės biudžeto lėšų skyrimu Programai įgyvendinti susijusią informaciją: Programos pavadinimą, santrauką, prašomą skirti lėšų sumą, sprendimą dėl lėšų skyrimo (neskyrimo) ir šio sprendimo motyvus, informaciją apie Programos įgyvendinimo rezultatus, valstybės biudžeto lėšų mokėjimo sustabdymą ar nutraukimą.

 

III SKYRIUS

TINKAMOS FINANSUOTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS IŠLAIDOS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

15. Valstybės biudžeto lėšų panaudojimas pripažįstamas tinkamu, jeigu išlaidos yra tiesiogiai susijusios ir būtinos Programai įgyvendinti, realios (patirtos už atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar patiektas prekes ir užregistruotos pareiškėjo apskaitoje), patirtos laikantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatų, pagrįstos faktinį lėšų panaudojimą įrodančiais dokumentais ir numatytos detaliojoje Programos lėšų naudojimo sąmatoje (toliau – Programos sąmata).

16. Tinkamomis pripažįstamos šios Programos įgyvendinimo išlaidos:

16.1. fizinių asmenų, kurie tiesiogiai vykdo Programą (yra įdarbinti pareiškėjo) (toliau – tiesioginiai vykdytojai), darbo užmokesčiui ir su tuo susiję pareiškėjo privalomi mokėti mokesčiai. Valstybės biudžeto lėšomis gali būti apmokama tik ta Programos tiesioginio vykdytojo darbo užmokesčio dalis, kuri tenka tiesiogiai su Programos įgyvendinimu susijusiam darbui (apskaičiuojama pagal Programai įgyvendinti tiesiogiai skirto darbo laiko ir su darbuotoju sudarytoje darbo sutartyje nurodyto darbo laiko proporciją, gautą dydį dauginant iš darbo užmokesčio dydžio, nurodyto su darbuotoju sudarytoje darbo sutartyje). Tiesioginio vykdytojo darbo užmokesčiui iš valstybės biudžeto lėšų gali būti skirta iki 5 MMA per mėnesį dydžio suma;

16.2. transporto išlaidos (degalams);

16.3. telekomunikacinių paslaugų (ryšių), pašto išlaidos;

16.4. patalpų, skirtų Programos priemonėms tiesiogiai vykdyti, nuomos ir eksploatavimo (patalpų priežiūros darbai ir paslaugos, komunalinių paslaugų, draudimo) išlaidos Programos įgyvendinimo laikotarpiu;

16.5. komandiruočių faktinės išlaidos (vykimo į renginio vietą ir grįžimo atgal), kaip nustatyta Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 99 „Dėl Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklių patvirtinimo“;

16.6. autoriniai atlyginimai (pagal autorines sutartis);

16.7. išlaidos inventoriui ir (ar) įrangai, kurios reikalingos Programai tiesiogiai vykdyti, įsigyti ar nuomoti. Valstybės biudžeto lėšomis gali būti padengiama ne daugiau kaip 30 000 Eur (trisdešimt tūkstančių eurų) įsigyjamo inventoriaus ir (ar) įrangos, kurie priskirtini ilgalaikio turto kategorijai, vertės. Jeigu įsigyjamas daiktas priskirtinas ilgalaikio turto kategorijai, valstybės biudžeto lėšomis gali būti padengiama ne daugiau kaip 30 000 Eur (trisdešimt tūkstančių eurų) įsigyjamo daikto vertės su sąlyga, kad ne mažiau kaip 30 procentų pirkinio vertės pareiškėjas padengia kitų šaltinių lėšomis;

16.8. išlaidos kvalifikacijai kelti;

16.9. iki 5 procentų valstybės biudžeto lėšų sumos, skirtos Programai įgyvendinti, gali būti panaudota išlaidoms informacijos sklaidai, Programos vykdymui viešinti (leidinių leidyba ir spausdinimas, interneto, televizijos, radijo ir kitų visuomenės informavimo priemonių naudojimo paslaugos, susijusios su Programos įgyvendinimu);

16.10. banko ar kitos kredito įstaigos paslaugų mokesčiai, tiesiogiai susiję su Programos vykdymu;

16.11. buhalterio ar kito asmens, galinčio tvarkyti buhalterinę apskaitą, išlaidos arba išlaidos už teikiamas buhalterines paslaugas, jeigu pareiškėjas neturi buhalterio ar kito asmens, galinčio tvarkyti buhalterinę apskaitą;

16.12. inventoriaus transportavimo išlaidos;

16.13. vertimų paslaugos;

16.14. išlaidos, susijusios su dopingo mėginių tyrimais;

16.15. iki 1 proc. valstybės biudžeto lėšų sumos, skirtos Programai įgyvendinti, gali būti panaudojama narystės tarptautinėse organizacijose mokesčiams pagal pateiktus oficialius tokių mokesčių sumokėjimą pagrindžiančius tarptautinių organizacijų dokumentus sumokėti;

16.16. konferencijų ir seminarų, susijusių su antidopingo kontrolės ir švietimo vykdymu, organizavimo išlaidos;

16.17. Aprašo 16.1–16.16 papunkčiuose Programos priemonėms vykdyti numatytos išlaidos, kurias pareiškėjas patyrė iki Sutarties sudarymo momento (tačiau ne anksčiau kaip iki metų, kuriais įgyvendinama Programa, sausio 1 dienos) ir buvo įtraukęs į pateiktą Programą. Tokios išlaidos įtraukiamos į pirmojo ketvirčio, už kurį teikiamos ataskaitos, išlaidas.

17. Pareiškėjas privalo naudodamas Programos lėšas visoms išlaidoms apmokėti atsiskaitymus vykdyti negrynaisiais pinigais.

18. Programos administravimo išlaidoms (Programos vykdymo koordinatoriaus darbo užmokesčiui, apskaitos, transporto ir patalpų nuomos, komunalinių paslaugų, daiktų eksploatavimo, ryšių paslaugų ir kitoms) gali būti panaudojama ne daugiau kaip 20 procentų Programai skirtų valstybės biudžeto lėšų.

19. Įgyvendinant Programą išlaidų dydžiai gali skirtis nuo planuotų Programos sąmatoje, tačiau faktinės išlaidos suminėje vienos išlaidų rūšies sąmatos eilutėje negali viršyti planuotų daugiau kaip 10 procentų.

20. Tinkamomis pripažįstamos ir tos Aprašo 16 punkte nurodytos išlaidos, kurios yra patirtos Programos įgyvendinimo laikotarpiu iki Sutarties pasirašymo ir apmokėtos iš kitų finansavimo šaltinių.

 

IV SKYRIUS

SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

21. Jeigu pareiškėjo pateiktai Programai skirtas finansavimas, Ministerija su pareiškėju sudaro Sutartį. Sutarties formą tvirtina Ministras.

22. Sutartyje turi būti aptartos šios sąlygos: Sutarties šalių teisės ir įsipareigojimai, Programos veiklų įgyvendinimo pradžia ir pabaiga, prisidėjimas nuosavomis lėšomis, atsiskaitymas už Programai skirtas valstybės biudžeto lėšas, netesybos, nurodoma, kad išlaidos apmokamos kompensavimo būdu.

23. Ministerija per 10 darbo dienų nuo finansavimo Programai skyrimo parengia ir pateikia pareiškėjui Sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti Sutarties projektą galiojimo terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 5 darbo dienos.

24. Jeigu iki Sutarties pasirašymo nustatomi Sutarties projekto netikslumai, Ministerija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas patikslina Sutarties projektą ir iš naujo pateikia du pasirašytus Sutarties projekto egzempliorius pareiškėjui, nustatydama pasirašyti Sutarties projektą galiojimo terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 2 darbo dienos.

 

V SKYRIUS

ATSISKAITYMO UŽ PANAUDOTAS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠAS TVARKA

 

25. Pareiškėjas, Programos įgyvendinimo metu ir jai pasibaigus, atsiskaito Ministerijai Sutartyje nustatyta tvarka, teikdamas Ministro patvirtintų formų dokumentus:

25.1. Detaliosios valstybės biudžeto lėšų naudojimo sąmatos vykdymo pirmo pusmečio ataskaitą iki metų, kuriais įgyvendinama Programa, liepos 8 d., antro pusmečio ir metinę ataskaitas iki metų (einančių po tų metų, kuriais įgyvendinama Programa) sausio 8 d.;

25.2. Valstybės biudžeto lėšų panaudojimą pagrindžiančių dokumentų pirmo pusmečio registrą iki metų, kuriais įgyvendinama Programa, liepos 8 d. ir antro pusmečio registrą iki metų (einančių po tų metų, kuriais įgyvendinama Programa) sausio 8 d.;

25.3. Programos priemonių, kurioms įgyvendinti skirta valstybės biudžeto lėšų, įvykdymo pirmo pusmečio ataskaitą iki metų, kuriais įgyvendinama Programa, liepos 8 d. ir antro pusmečio ataskaitą iki metų (einančių po tų metų, kuriais įgyvendinama Programa) sausio 8 d.;

25.4. nuosavų ir (ar) kitų šaltinių lėšų naudojimo ataskaitą iki metų (einančių po tų metų, kuriais įgyvendinama Programa) sausio 8 d.

26. Pareiškėjas pagrindžia išlaidas, pateikdamas prekių ir paslaugų tiekėjų pateiktas sąskaitas faktūras, pridėtinės vertės mokesčio sąskaitas faktūras, pirkimo ir pardavimo kvitus, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščius, kelionių dokumentus, sutartis ir darbų priėmimo ir perdavimo aktus bei kitus pateisinančius ir įrodančius patirtas išlaidas dokumentus.

27. Pareiškėjas pateikia išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus: banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašus, įrodančius, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas.

28. Ministerijai nustačius, kad išlaidos patirtos pažeidžiant teisės aktų ir (ar) Sutarties reikalavimus, Ministerija priima sprendimą dėl lėšų grąžinimo ir suma, atitinkanti netinkamų finansuoti išlaidų dydį, grąžinama Ministerijai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo apie sprendimą dėl lėšų grąžinimo gavimo dienos.

 

VI SKYRIUS

PROGRAMAI ĮGYVENDINTI SKIRTŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO KONTROLĖ

 

29. Programai įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų naudojimo kontrolė vykdoma pagal Ministro patvirtintą metinį Programos įgyvendinimui skirtų valstybės biudžeto lėšų naudojimo kontrolės planą. Ministro motyvuotu sprendimu gali būti vykdomas ir neplaninis Programai įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų naudojimo patikrinimas.

30. Vykdant Programai įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų naudojimo kontrolę mutatis mutandis taikomi Aukšto meistriškumo sporto programų įgyvendinimo finansavimo valstybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 5 d. nutarimu Nr. 85 „Dėl Aukšto meistriškumo sporto programų įgyvendinimo finansavimo valstybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašo patvirtinimo“, 52–60 punktai.

_______________________

part_6bc2c0af03ce4e1eba0c843307377dd0_end