PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ KOMISIJOS NUOSTATŲ IR JO SUDĖTIES patvirtinimo

 

2020 m. lapkričio 19 d. Nr. A3-1013

Prienai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos civilinės saugos 11 straipsnio 2 punktu, 14 straipsnio 5 punktu, ir atsižvelgdama į Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos 2010 m. balandžio 6 d. Nr. 1-110 „Dėl savivaldybių ekstremaliųjų situacijų komisijos tipinių nuostatų patvirtinimo  direktoriaus įsakymu“.

1. T v i r t i n u pridedamus:

1.1. Prienų rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų komisijos nuostatus;

1.2. Prienų rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų komisijos sudėtį.

2. S k i r i u Prienų rajono savivaldybės administracijos Bendrojo skyriaus sekretorę Prienų rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų komisijos sekretore.

3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Prienų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2013 m. sausio 18 d. įsakymą Nr. (7.7)- A3-2013/32 „Dėl Prienų rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų komisijos nuostatų ir jo sudėties patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.  

4. N u r o d a u Savivaldybės administracijos Bendrojo skyriaus sekretorei Daliai Narūnienei:

4.1. su šiuo įsakymu supažindinti Prienų  rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų komisijos narius;

4.2. šį įsakymą paskelbti Savivaldybės interneto svetainėje.

Šis įsakymas per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo ar įteikimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Regionų apygardos administraciniam teismui, bet kuriuose teismo rūmuose (Šiaulių rūmai, Dvaro g. 80, Šiauliai; Panevėžio rūmai, Respublikos g. 62, Panevėžys; Klaipėdos rūmai, Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda; Kauno rūmai, A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas). 

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                  Jūratė Zailskienė

 

 

PATVIRTINTA

Prienų rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2020 m. lapkričio 19 d.

įsakymu Nr. A3-1013

 

PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Prienų rajono savivaldybės ekstremalių situacijų komisijos (toliau – Savivaldybės ESK) nuostatai reglamentuoja Savivaldybės ESK sudėtį, tikslus, funkcijas, teises ir darbo organizavimo tvarką.

2. Savivaldybės ESK iš valstybės ir Prienų rajono savivaldybei pavaldžių įstaigų, savivaldybės administracijos tarnautojų ir (ar) darbuotojų, turinčių teisę spręsti atstovaujamos institucijos kompetencijai priskirtus uždavinius, sudaroma nuolatinė komisija, koordinuojanti ekstremaliųjų situacijų prevenciją, valdymą, likvidavimą ir padarinių šalinimą savivaldybės teritorijoje.

3. Pagrindiniai savivaldybės ESK steigimo tikslai pasirengti greitai ir efektyviai valdyti savivaldybės teritorijoje gresiančią ir (ar) susidariusią ekstremaliąją situaciją bei šalinti jos padarinius savivaldybėje esančiomis civilinės saugos sistemos pajėgomis ir naudojant savivaldybėje turimus arba iš kitų savivaldybių gautus materialinius išteklius.

4. Savivaldybės ESK savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymu, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais civilinės saugos sistemos veiklą.

5. Savivaldybės ESK sudėtį ir nuostatus tvirtina Prienų rajono savivaldybės administracijos direktorius (toliau – Administracijos direktorius).

6. Savivaldybės ESK priimti sprendimai privalomi visoms valstybės ir savivaldybės institucijoms ir įstaigoms, kitoms įstaigoms ir ūkio subjektams, dalyvaujantiems likviduojant savivaldybės lygio ekstremaliąją situaciją ir šalinant jos padarinius.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ESK FUNKCIJOS

 

7. Savivaldybės ESK vykdo šias funkcijas:

7.1. ne rečiau kaip kartą per metus aptaria savivaldybės civilinės saugos sistemos būklę, vertina savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų pasirengimą reaguoti į ekstremaliąsias situacijas ir imasi priemonių šiam pasirengimui gerinti;

7.2. svarsto Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo planą ir teikia jį tvirtinti Administracijos direktoriui;

7.3. svarsto savivaldybės pavojingųjų objektų išorės avarinius planus ir teikia juos tvirtinti Administracijos direktoriui;

7.4. teikia Administracijos direktoriui pasiūlymus dėl savivaldybės lygio ekstremaliosios situacijos skelbimo ir atšaukimo;

7.5. teikia Administracijos direktoriui siūlymus dėl savivaldybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo, skiriamo vadovauti visoms civilinės saugos sistemos pajėgoms, dalyvaujančioms likviduojant ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją ir šalinant jų padarinius ekstremaliosios situacijos židinyje, kandidatūros;

7.6. gresiant ar susidarius savivaldybės lygio ekstremaliajai situacijai, savivaldybės lygio civilinės saugos pratybų metu arba esant būtinybei sustiprinti civilinės saugos sistemos parengtį, teikia Administracijos direktoriui siūlymus dėl antro (sustiprinto) ir trečio (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygių skelbimo ir atšaukimo;

7.7. teikia Administracijos direktoriui siūlymus dėl savivaldybės gyventojų evakavimo iš teritorijų, kuriose gali kilti didelis pavojus jų gyvybei ir (ar) sveikatai;

7.8. priima sprendimus, reikalingus savivaldybėje gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliajai situacijai valdyti;

7.9. teikia visuomenei informaciją apie savivaldybėje gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, padarinių šalinimą ir vykdomas priemones gyventojų ir turto apsaugai užtikrinti;

7.10. atsižvelgdama į gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos pobūdį ar mastą, teikia Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ekstremalių situacijų komisijos sušaukimo;

7.11. teikia Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymus dėl valstybės rezervo civilinės saugos priemonių atsargų naudojimo ekstremaliųjų situacijų metu;

7.12. atlieka kitas teisės aktų nustatytas su civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu susijusias funkcijas.

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ESK TEISĖS

 

8. Savivaldybės ESK, vykdydama jai pavestas funkcijas ir pareigas, turi teisę:

8.1. gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų išsamią informaciją savivaldybės civilinės saugos parengties, pajėgų ir išteklių, įskaitant maisto ir kitų būtiniausių prekių atsargas, klausimais;

8.2. priimti sprendimus dėl gelbėjimo ir neatidėliotinų darbų organizavimo ir pavesti juos vykdyti valstybės ir savivaldybės institucijoms ir įstaigoms, kitoms įstaigoms ir ūkio subjektams;

8.3. prireikus kviestis Lietuvos ūkio ir mokslo specialistus pavojingųjų objektų veiklos ekspertizės atlikti, avarijų bei stichinių nelaimių padarinių šalinimo darbų vykdymo technologijos patikslinti ir darbų vykdyti;

8.4. teikti Administracijos direktoriui siūlymus dėl prašymo gretimos (gretimų) savivaldybės (savivaldybių) pagalbos gyventojams evakuoti, gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliosioms situacijoms likviduoti ir jų padariniams šalinti, kai savivaldybėje esančių civilinės saugos sistemos pajėgų ir materialinių išteklių nepakanka;

8.5. ekstremaliosios situacijos padariniams lokalizuoti ir šalinti, gelbėjimo darbams atlikti panaudoti visas savivaldybės teritorijoje esančias pajėgas ir materialinius išteklius;

8.6. teisės aktų nustatyta tvarka prašyti leidimo panaudoti valstybės rezervo civilinės saugos priemones;

8.7. priimti sprendimus dėl ūkio subjektų ir kitų įstaigų turimų materialinių išteklių pasitelkimo neatidėliotinais atvejais;

8.8. priimti sprendimus dėl gyventojų pasitelkimo atlikti privalomus darbus, būtinus ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti.

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ESK DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Savivaldybės ESK darbui vadovauja pirmininkas Administracijos direktorius, kai jo nėra   Savivaldybės administratoriaus pavaduotojas.

10. Savivaldybės ESK pirmininkas, savivaldybėje gresiant ekstremaliajai situacijai arba jai susidarius, sušaukia posėdžius ir organizuoja komisijos darbą. Savivaldybės ESK nariai turi susirinkti nedelsdami, o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis kaip galima greičiau. Atsižvelgiant į ekstremaliosios situacijos specifiką, gali būti taikomas nuotolinio ekstremaliųjų situacijų komisijos darbo organizavimas.

11. Savivaldybės ESK pirmininkas ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį šaukia ESK posėdį. Posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Savivaldybės ESK narių.

12. Savivaldybės ESK sprendimai priimami dalyvaujančių posėdyje narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas yra savivaldybės ESK pirmininko, o kai jo nėra – savivaldybės ESK pirmininko pavaduotojo balsas.

13. Savivaldybės ESK sprendimai įforminami posėdžių protokolais, kuriuos pasirašo posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius.

14. Savivaldybės ESK nariui negalint dalyvauti posėdyje, į posėdį gali atvykti kitas, jį delegavusios institucijos įgaliotas atstovas.

15. Į savivaldybės ESK posėdį gali būti kviečiami ir kiti asmenys.

16. Savivaldybės ESK pirmininkas:

16.1. vadovauja komisijos darbui ir atsako už jai pavestų funkcijų vykdymą;

16.2. šaukia planinius ir neeilinius posėdžius, sudaro jų darbotvarkes;

16.3. kontroliuoja, kaip Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centras vykdo komisijos sprendimus;

16.4. vykdo kitas teisės aktų nustatytas funkcijas.

17. Savivaldybės ESK priimtų sprendimų dėl įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų likvidavimo, padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo įgyvendinimą organizuoja ir koordinuoja Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centras.

 

V SKYRIUS

ESK NARIŲ SUTELKIMAS

 

18. Kasdieninėje veikloje Savivaldybės ESK narių ar kitų dalyvių kvietimą į posėdį raštu arba žodžiu vykdo Prienų rajono savivaldybės administracijos Bendrojo skyriaus vyriausiasis specialistas Romas Trakymas:

18.1. kvietime el. paštu nurodomi posėdžio darbotvarkės klausimai, data, laikas, ir vieta, pasirašo Administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo. Kvietimas teikiamas kiekvienam Savivaldybės ESK nariui ar kviečiamam asmeniui.

18.2. kvietime el. paštu nurodoma posėdžio tema, data, laikas, ir vieta.

19. Darbo metu susidarius ekstremaliajai situacijai ar įvykiui skubų Savivaldybės ESK narių sukvietimą vykdo Prienų rajono savivaldybės administracijos Bendrojo skyriaus vyriausiasis specialistas Romas Trakymas.

20. Savivaldybės ESK nariai turi susirinkti nedelsdami, o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis kaip galima greičiau.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Valstybės ir savivaldybei pavaldžios įstaigos į Savivaldybės ESK deleguoja tarnautojus ir (ar) darbuotojus, turinčius teisę spręsti jų kompetencijai priskirtus uždavinius gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos metu. Deleguojamo atstovo duomenys (vardas, pavardė, pareigos, darbo ir mobilusis telefonas, elektroninis paštas) teikiami Administracijos direktoriui. Pasikeitus į Savivaldybės ESK deleguotam atstovui ar jo duomenims, apie tai nedelsiant informuojamas Administracijos direktorius.

22. Savivaldybės ESK posėdžių protokolai saugomi teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.

___________________

 

 

PATVIRTINTA

Prienų rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2020 m. lapkričio 19 d.

įsakymu  Nr. A3-1013

 

PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ KOMISIJA

 

Eil. Nr.

Vardas, pavardė

Pareigos

Telefonai

El. pašto adresas

Darbo

Mobilus

Komisija pirmininkas

1.

Jūratė Zailskienė

Savivaldybės administracijos direktorė

(8 319) 61 103

8 699 58535

direktorius@prienai.lt

Komisijos pirmininko pavaduotojas

2.

Algis Marcinkevičius

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas

(8 319) 61 150

8 630 00104

algis.marcinkevicius@prienai.lt

Komisijos nariai

3.

Romas Trakymas

Savivaldybės administracijos Bendrojo skyriaus vyriausiasis specialistas

(8 319) 61 174

8 611 12107

romas.trakymas@prienai.lt

4.

Česlovas Meržvinskas

Alytaus valdybos Alytaus  aplinkos apsaugos inspekcijos viršininkas

(8 319) 61 733

8 686 76 001

ceslovas.merzvinskas@aad.am.lt

Edita Žukauskienė 8 607 95541

5.

Andrius Rupeikis

Prienų rajono  policijos komisariato viršininkas

 

8 686 03352

andrius.rupeikis@policija.lt

6.

Gintautas Baltrimas

Kauno Priešgaisrinės gelbėjimo valdybos Prienų priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos viršininkas

(8 319) 60 038

8 687 31161

prienai.pgt@vpgt.lt

7.

Almiras Skiauteris

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie SAM Kauno departamento Prienų skyriaus vedėjas

(8 319) 51 169

8 699 59842

prienai@nvsc.lt

8.

Gediminas Banys

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Alytaus departamento Prienų skyriaus vedėjas

(8 319) 51 120

8 687 23178

gediminas.banys@vmvt.lt

9.

Tomas Barkauskas

Valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos Prienų miškų regioninio padalinio vadovas

(8 319) 60 300

8 694 48946

prienai@vmu.lt

10.

Artūras Ivanauskas

VšĮ Prienų rajono pirminės sveikatos priežiūros centro direktorius

(8 319) 60 435

8 652 46950

administracija@prienupspc.lt

11.

Jūratė Milaknienė

VšĮ Prienų ligoninės direktorė

(8 319) 60465

8 687 25508

info@prienuligonine.lt

12.

Ramūnas Blaževičius

AB „Prienų šilumos tinklai“ direktorius

(8 319) 53300

8 610 25808

siltinklai@gmail.lt

13.

 

Jonas Kvietkauskas

 

Prienų rajono savivaldybės priešgaisrinės tarnybos viršininkas

(8 319) 60068

8 656 58301

8 699 45759

kvietkauskas.jonas@gmail.lt

prpt.spec@gmail.com

14.

Rimantas Ignatavičius

UAB „Prienų vandenys“ direktorius

(8 319) 60 130

8 658 49501

info@prienuvandenys.lt

15.

Antanas Tarasevičius

AB „Kelių priežiūra“ Pietų regiono Kauno kelių tarnybos vadovas

 

 

8 686 05448

info@keliuprieziura.lt

16.

Algis Valatka

UAB „Prienų butų ūkis“ direktorius

(8 319) 52 038

8 682 25288

info@prienubu.lt

________________