Pasvalio rajono savivaldybės taryba
Sprendimas
Dėl PASVALIO LOPŠELIO-DARŽELIO „EGLUTĖ“ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2017 m. rugsėjo 27 d. Nr. T1- 192
Pasvalys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 4 dalimi, 6 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Pasvalio lopšelio-darželio „Eglutė“ nuostatų, patvirtintų Savivaldybės tarybos 2012 m. rugpjūčio 29 d. sprendimu Nr. T1-183 „Dėl Pasvalio lopšelio-darželio „Eglutė“ nuostatų patvirtinimo“, 73 punktu, atsižvelgdama į Pasvalio lopšelio-darželio „Eglutė“ tarybos 2017 m. gegužės 30 d. nutarimą Nr. 2, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Pripažinti netekusiu galios Savivaldybės tarybos 2012 m. rugpjūčio 29 d. sprendimą Nr. T1-183 „Dėl Pasvalio lopšelio-darželio „Eglutė“ nuostatų patvirtinimo“ (su visais pakeitimais ir papildymais).
3. Įpareigoti Pasvalio lopšelio-darželio „Eglutė“ direktorę Reginą Šatienę patvirtintus Pasvalio lopšelio-darželio „Eglutė“ nuostatus įregistruoti Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.
Sprendimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Panevėžio apygardos administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pasvalio rajono savivaldybės tarybos
2017 m. rugsėjo 27 d. sprendimu Nr. T1-192
PASVALIO LOPŠELIO-DARŽELIO „EGLUTĖ“
NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pasvalio lopšelio-darželio „Eglutė“ nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Pasvalio lopšelio-darželio „Eglutė“ (toliau – Lopšelis-darželis) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Lopšelio-darželio grupę, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, Lopšelio-darželio teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką, atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Lopšelio-darželio oficialusis pavadinimas – Pasvalio lopšelis-darželis „Eglutė“, trumpasis pavadinimas – Lopšelis-darželis „Eglutė“. Lopšelis-darželis įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas 190622864.
6. Lopšelio-darželio savininkas – Pasvalio rajono savivaldybė, kodas 111101496, adresas – Vytauto Didžiojo a. 1, LT-39143, Pasvalys.
7. Lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Pasvalio rajono savivaldybės taryba (toliau - Savivaldybės taryba). Jos kompetenciją nustato Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas.
10. Pagrindinė paskirtis – neformaliojo švietimo vykdymas, skirtas ikimokykliniam, priešmokykliniam vaiko ugdymui.
12. Mokymo forma – grupinio ir pavienio mokymo (-si), mokymo proceso organizavimo būdai – kasdienis, individualus.
13. Lopšelyje-darželyje vykdomos švietimo programos:
15. Lopšelis-darželis turi skyrių:
15.1. Pasvalio lopšelio-darželio „Eglutė“ Mikoliškio ikimokyklinio ugdymo skyrius, įsteigtas 1981 m. vasario 4 d., trumpasis pavadinimas – Mikoliškio skyrius;
15.1.4. mokymo forma – grupinio ir pavienio mokymo (-si), mokymo proceso organizavimo būdai – kasdienis, individualus;
15.1.5. skyriuje vykdomos ugdymo programos:
16. Lopšelis-darželis yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybiniu herbu ir Lopšelio-darželio pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, simboliką.
17. Lopšelis-darželis savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) institucijų teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II. LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS,
TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
19. Lopšelio-darželio švietimo veiklos rūšys:
19.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
20. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
21. Lopšelio-darželio tikslas – teikti kokybišką, vaikų poreikius atitinkantį ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, pritaikytą vaikų poreikių tenkinimui, ugdyti aktyvų, savimi ir savo gebėjimais pasitikintį, stiprią motyvaciją turintį vaiką, sudaryti prielaidas tolimesniam sėkmingam jo mokymui (-si) mokykloje.
22. Lopšelio-darželio uždaviniai:
22.1. saugoti ir stiprinti vaiko fizinę ir psichinę sveikatą, garantuoti jo socialinį saugumą, užtikrinti saugią ir sveiką ugdymo (-si) aplinką;
22.2. teikti kokybišką ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, užtikrinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo tęstinumą;
22.3. puoselėti vaikų galias, lemiančias asmenybės brandą ir socializacijos sėkmę; teikti visapusišką specialistų pagalbą;
22.4. skatinti vaiko savarankiškumą, iniciatyvumą, kūrybiškumą, atskleisti jo gebėjimus, puoselėti individualybę;
22.5. padėti vaikui suvokti ir perimti bendražmogiškąsias vertybes (tautiškumo, pilietiškumo, demokratiškumo ir kt.);
23. Lopšelis-darželis, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
23.3. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro rekomendacijomis, atsižvelgdamas į vietos ir įstaigos bendruomenės reikmes, vaikų, tėvų (globėjų, rūpintojų) poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
23.5. teikia informacinę, pedagoginę psichologinę, specialiąją pedagoginę pagalbą, vykdo vaikų sveikatos priežiūrą, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina ugdymo kokybę;
23.6. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;
23.7. bendradarbiauja su kitomis pedagogų kvalifikacijos tobulinimo institucijomis, kartu organizuoja seminarus, diskusijas ir kt.;
23.8. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
23.9. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
23.11. viešai skelbia informaciją apie Lopšelio-darželio veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
III. LOPŠELIO-DARŽELIO TEISĖS IR PAREIGOS
25. Lopšelis-darželis, įgyvendindamas jam pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:
25.3. stebėti ir vertinti ugdymo procesą, taikyti įvairias tyrimo metodikas vidiniam įsivertinimui ir ugdymo tobulinimui užtikrinti;
25.5. Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
25.6. Savivaldybės tarybos arba šiuose Nuostatuose nustatytu mastu prisiimti įsipareigojimus, sudaryti ugdymo ir kitas sutartis;
26. Lopšelio-darželio pareigos:
26.3. kurti sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto apraiškoms aplinką:
26.3.1. tais atvejais, kai smurtauja ar smurtą patiria vaikas, direktorius apie pastebėtą smurto atvejį nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, praneša ir smurtaujančio (smurtaujančių), ir smurtą patyrusio (patyrusių) vaiko (vaikų) tėvams (globėjams, rūpintojams), ir vaiko teisių ir teisėtų interesų apsaugą užtikrinančiai Savivaldybės institucijai pagal kompetenciją;
26.3.2. tais atvejais, kai smurtauja ar smurtą patiria mokytojai, kiti Lopšelio-darželio darbuotojai, direktorius apie įvykusį smurto faktą nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, Savivaldybės švietimo pagalbos tarnybai dėl psichologinės pagalbos teikimo, ir rekomenduoja smurtavusiam ar smurtą patyrusiam asmeniui kreiptis psichologinės pagalbos;
26.4. sudaryti vaikui sveikas ir saugias gyvenimo sąlygas, gerbti vaiko asmenybę, apsaugoti jį nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo, užtikrinti, kad vaikas laiku pasitikrintų sveikatą;
26.6. pripažinti kiekvieno ugdytinio individualumą, poreikių įvairovę, skirtingus gebėjimus ir potyrius;
IV. LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
28. Lopšelio-darželio veiklos organizavimo teisinis pagrindas:
28.1. direktoriaus patvirtintas Lopšelio-darželio strateginis planas, kuriam yra pritarusi Lopšelio-darželio taryba, Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo;
28.2. direktoriaus patvirtinta Lopšelio-darželio metinis veiklos planas kuriam yra pritarusi Lopšelio-darželio taryba;
28.3. direktoriaus patvirtinta Lopšelio-darželio ikimokyklinio ugdymo programa, kuriai yra pritarusi Lopšelio-darželio taryba ir Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo;
29. Lopšeliui-darželiui vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka Didžiausią leistiną Lopšelio-darželio pareigybių (etatų) skaičių nustato Savivaldybės taryba. Lopšelio–darželio direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Savivaldybės tarybai ir Savivaldybės merui.
30. Lopšelio-darželio direktorius:
30.1. vadovauja Lopšelio-darželio strateginio plano ir metinių veiklos planų, švietimo programų rengimui, rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Lopšelyje-darželyje priemonių įgyvendinimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
30.2. analizuoja Lopšelio-darželio veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja Lopšelio-darželio veiklos įsivertinimo vykdymą ir atsako už Lopšelio-darželio veiklos rezultatus;
30.3. įstatymų nustatyta tvarka priima ir atleidžia darbuotojus, tvirtina jų pareigybių aprašymus, nustato darbo užmokestį, atlieka kitas personalo valdymo funkcijas;
30.4. tvirtina Lopšelio-darželio vidaus struktūrą, darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant Savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio leistino pareigybių (etatų) skaičiaus;
30.7. rūpinasi ugdymo proceso organizavimu; analizuoja, vertina Lopšelio-darželio veiklą, ugdymo rezultatus;
30.8. atsako už demokratinį Lopšelio-darželio valdymą ir užtikrina:
30.9. ikimokyklinio ar priešmokyklinio amžiaus vaikui ir jo tėvams (globėjams, rūpintojams) kompleksiškai teikia švietimo pagalbą, socialinę paramą, sveikatos priežiūros paslaugas švietimo ir mokslo ministro, socialinės apsaugos ir darbo ministro ir sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka;
30.10. bendradarbiauja su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą vaikui, mokytojui ir Lopšeliui-darželiui teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, Vaiko teisių apsaugos skyriumi, kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje, asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigomis, kitomis ikimokyklinio ugdymo įstaigomis, Lopšelio-darželio rėmėjais;
30.11. yra asignavimų valdytojas ir vykdo jam pavestas pareigas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu; teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Lopšelio-darželio turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina optimalų jų valdymą ir naudojimą ;
30.13. sudaro Vaiko gerovės komisiją, rūpinasi socialinės ir specialiosios pedagoginės, psichologinės pagalbos vaikams teikimu;
30.14. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba vaikui, kurio atžvilgiu buvo taikytas smurtas, prievarta ir kitokio pobūdžio išnaudojimas ir apie tai informuoja Vaiko teisių apsaugos skyrių, policiją, medikus;
30.18. užtikrina, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami finansinių ataskaitų ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai būtų teisingi;
30.19. inicijuoja Lopšelio-darželio savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą; vadovauja Mokytojų tarybai;
30.20. kontroliuoja, kad Lopšelio-darželio aplinkoje nebūtų vartojami alkoholiniai gėrimai, narkotinės ir psichotropinės medžiagos;
30.21. užtikrina, kad nebūtų vykdomi moksliniai bandymai ar kitokie eksperimentai su vaiku, galintys pakenkti jo gyvybei, sveikatai, normaliai asmenybės brandai;
30.22. rūpinasi palankaus mikroklimato ugdymui, lavinimui bei darbui kūrimu, puoselėja demokratinius Lopšelio-darželio bendruomenės santykius;
30.23. atsako už demokratinį Lopšelio-darželio valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, Mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką; atvirumą vietos bendruomenei;
30.24. sudaro darbuotojams ir ugdytiniams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su darbu susijusiais aspektais, organizuoja darbuotojų darbą vadovaudamasis darbuotojų saugos ir sveikatos norminių teisės aktų reikalavimais;
30.25. atsako už informacijos paskleidimą visuomenei apie Lopšelyje-darželyje vykdomas neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Lopšelio-darželio veiklos išorinio vertinimo rezultatus, Lopšelio-darželio bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;
30.26. kartu su Lopšelio-darželio taryba sprendžia, ar leisti ant Lopšelio-darželio pastatų ar Lopšelio-darželio teritorijoje statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis įstatymų nustatyta tvarka;
30.28. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;
31. Lopšelio-darželio direktoriui sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu ar nesant darbe dėl kitų pateisinamų priežasčių, jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas ugdymui, nesant jo – Savivaldybės mero įgaliotas asmuo.
32. Metodinė grupė – Lopšelio-darželio institucija, kurią sudaro tos pačios srities mokytojai. Mokytojo dalyvavimas metodinės grupės veikloje privalomas.
33. Metodinei grupei vadovauja metodinės grupės vadovas (ne žemesnės kaip vyresniojo mokytojo kategorijos), kurį įsakymu skiria Lopšelio-darželio direktorius. Vadovas skiriamas dvejų metų kadencijai. Metodinės grupės sudėtis atnaujinama, jei keičiasi Lopšelyje-darželyje dirbantys mokytojai arba jiems atsisakius toliau dalyvauti Metodinės grupės veikloje Metodinės grupės posėdžiai kviečiami ne račiau kaip vieną kartą per ketvirtį. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, lemia Metodinės grupės pirmininko balsas.
34. Metodinė grupė:
34.3. rūpinasi grupės narių kvalifikacijos tobulinimu, teikia rekomendacijas dėl mokytojų atestacijos;
34.7. teikia siūlymus Mokytojų tarybai, Lopšelio-darželio tarybai ugdymo proceso tobulinimo klausimais;
34.8. pritaria mokytojų parengtoms ugdymo programoms, individualioms specialiojo ugdymo programoms, projektams;
V. LOPŠELIO-DARŽELIO SAVIVALDA
35. Lopšelio-darželio taryba – aukščiausioji savivaldos institucija, į kurios sudėtį įeina mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vietos bendruomenės atstovai.
36. Lopšelio-darželio tarybą sudaro 9 nariai: 3 mokytojai, 3 Lopšelyje-darželyje nedirbantys ugdytinių tėvai ir 3 aptarnaujančio personalo darbuotojai.
37. Tėvus (globėjus, rūpintojus) į Lopšelio-darželio tarybą renka tėvų komitetas, atviru balsavimu, balsų dauguma.
38. Mokytojai į Lopšelio-darželio tarybą renkami Mokytojų tarybos posėdyje slaptu balsavimu, balsų dauguma.
39. Aptarnaujančio personalo atstovus renka visuotinis darbuotojų susirinkimas, atviru balsavimu, balsų dauguma.
41. Lopšelio-darželio tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu pirmame naujos kadencijos Lopšelio-darželio posėdyje. Lopšelio-darželio tarybos pirmininku negali būti Lopšelio-darželio direktorius.
42. Lopšelio-darželio tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 Lopšelio-darželio tarybos narių.
43. Neeiliniai Lopšelio-darželio tarybos posėdžiai gali būti kviečiami Lopšelio-darželio tarybos pirmininko, direktoriaus arba daugiau negu pusės Lopšelio-darželio tarybos narių iniciatyva.
44. Į posėdį gali būti kviečiamas Lopšelio-darželio direktorius, Savivaldybės administracijos, Švietimo ir sporto skyriaus, kitų Lopšelio-darželio savivaldos institucijų atstovai, Lopšelio-darželio bendruomenės nariai. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių balsų dauguma.
45. Lopšelio-darželio tarybos nuostatai, jų keitimai yra aptariami Lopšelio-darželio tarybos posėdyje ir tvirtinami Lopšelio-darželio direktorius įsakymu.
46. Lopšelio-darželio tarybos nariai mokslo metų pabaigoje atsiskaito ją rinkusiems Lopšelio-darželio bendruomenės nariams: tėvai – tėvų susirinkime, mokytojai – Mokytojų tarybos posėdyje, aptarnaujantis personalas – visuotiniame darbuotojų susirinkime.
47. Lopšelio-darželio taryba:
47.1. teikia siūlymus dėl Lopšelio-darželio strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;
47.2. pritaria Lopšelio-darželio strateginiam planui, metiniam veiklos planui, vidaus tvarkos taisyklėms, ikimokyklinio ugdymo programai, kitiems Lopšelio-darželio veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Lopšelio-darželio direktoriaus;
47.3. teikia siūlymus Lopšelio-darželio direktoriui dėl Lopšelio-darželio nuostatų pakeitimo ar papildymo, Lopšelio-darželio vidaus struktūros tobulinimo;
47.4. aptaria siūlymus dėl ugdymo priemonių užsakymo, vaikų pažangos vertinimo sistemos parinkimo, renginių organizavimo;
47.6. teikia siūlymus dėl Lopšelio-darželio darbo tobulinimo, saugių vaikų ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Lopšelio-darželio materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
47.7. svarsto Lopšelio-darželio direktoriaus teikiamus klausimus, inicijuoja vietos bendruomenės, šeimos ir Lopšelio-darželio bendradarbiavimą;
47.10. kartu su Mokytojų taryba svarsto ir teikia siūlymus vaikų sveikatos būklės, sveikos gyvensenos, poilsio ir mitybos organizavimo klausimais;
47.11. svarsto vaikų ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Lopšelio-darželio bendruomenės iniciatyvas ir teikia siūlymus Lopšelio-darželio direktoriui;
47.12. teikia siūlymus Savivaldybės tarybai dėl Lopšelio-darželio materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
48. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Lopšelio-darželio savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti.
49. Mokytojų taryba sudaro Lopšelio-darželio direktorius, Lopšelio-darželio direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi įstaigoje dirbantys pedagogai, švietimo pagalbą teikiantis specialistas-logopedas, sveikatos priežiūros specialistas. Į posėdžius gali būti kviečiami Pasvalio savivaldybės administracijos, Švietimo ir sporto skyriaus, kitų savivaldos institucijų atstovai, Lopšelio-darželio bendruomenės nariai.
50. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia pirmininkas prasidedant ir baigiantis mokslo metams, tačiau ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis.
51. Mokytojų tarybai vadovauja Lopšelio-darželio direktorius. Mokytojų tarybos sekretorių renka Mokytojų tarybos nariai.
52. Mokytojų tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau 2/3 tuo metu dirbančių tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
53. Mokytojų tarybos funkcijos:
53.1. svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Lopšelio-darželio direktoriaus teikiamais klausimais;
53.2. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
53.3. svarsto Lopšelio-darželio strateginį planą, Lopšelio-darželio veiklos programą ir jų įgyvendinimo klausimus;
54. Grupių tėvų komitetus (po 3 žmones) mokslo metų pradžioje grupių vaikų tėvai renka vieneriems metams atviru balsavimu, balsų dauguma grupės tėvų susirinkime.
55. Lopšelio-darželio tėvų komitetas renkamas vieneriems metams grupės tėvų susirinkime atviru balsavimu po vieną tėvų atstovą iš kiekvienos grupės. Išvykus komiteto nariui, renkamas naujas narys.
56. Lopšelio-darželio tėvų komitetas slaptu balsavimu, balsų dauguma renka 3 atstovus į Lopšelio-darželio tarybą.
57. Tėvų komitetai kartu su grupių auklėtojais, priešmokyklinio ugdymo pedagogais planuoja grupės susirinkimus ir padeda spręsti iškilusias organizacines problemas, teikia pasiūlymus grupės auklėtojui, priešmokyklinio ugdymo pedagogui dėl ugdymo proceso gerinimo. Padeda organizuoti renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką. Teikia siūlymus Lopšelio-darželio tarybai ir Lopšelio-darželio direktoriui.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO
TVARKA IR ATESTACIJA
59. Darbuotojus į darbą priima ir atleidžia iš jo Lopšelio-darželio direktorius, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
60. Darbo apmokėjimo tvarką Lopšelio-darželio darbuotojams nustato Darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymai, Savivaldybės tarybos sprendimai.
VII. LOPŠELIO- DARŽELIO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR Lopšelio-darželio veiklos priežiūra
62. Lopšelis-darželis valdo patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
63. Lopšelio-darželio lėšos:
63.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Pasvalio rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
63.3. fondų, organizacijų kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
64. Lopšelis-darželis gali būti yra paramos gavėjas. Paramos lėšos naudojamos įstatymų nustatyta tvarka.
65. Lopšelio-darželio buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atsakomybę tvarko Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
67. Lopšelis-darželis buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka. Finansines operacijas atlieka Lopšelio-darželio buhalteris, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Lopšelio-darželio direktoriaus patvirtinta apskaitos politika, finansų kontrolės taisyklėmis, kitais teisės aktais.
68. Lopšelio-darželio veiklos valstybinę priežiūrą vykdo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.
69. Lopšelio-darželio veiklos kokybės išorinį vertinimą atlieka Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra.
72. Lopšelio-darželio finansinį auditą atlieka Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba, Savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
74. Informacija apie Lopšelio-darželio veiklą, kurią, remiantis Nuostatais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, reikia paskelbti viešai, pateikiama Lopšelio-darželio interneto svetainėje. Skelbdama informaciją apie savo veiklą ir rezultatus, Lopšelio-darželio vadovaujasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtinto Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo aktualia redakcija.
75. Nuostatai keičiami ir papildomi Savivaldybės tarybos, Lopšelio-darželio direktoriaus arba Lopšelio-darželio tarybos iniciatyva, laikantis įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų ir Dokumentų rengimo taisyklių. Lopšelio-darželio nuostatus, jų pakeitimus, papildymus, pritarus Lopšelio-darželio tarybai, tvirtina Savivaldybės taryba.
76. Lopšelis-darželis reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas Savivaldybės tarybos sprendimu Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Sprendimas dėl Lopšelio-darželio reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ar Lopšelio-darželio grupės ar tipo pakeitimo skelbiamas vietos spaudoje, Savivaldybės ir Lopšelio-darželio interneto svetainėse.
78. Klausimai, neaptarti šiuose Nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.