TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRAcijos direktorius
ĮSAKYMAS
dėl tauragės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. rugsėjo 7 d. įsakymo nr. 5-782 „DĖL TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS VIDAUS TVARKOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ pakeitimo
2023 m. gruodžio 29 d. Nr. 5-787
Tauragė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 34 straipsnio 6 dalies 2 ir
3 punktais:
1. P a k e i č i u Tauragės rajono savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisykles, patvirtintas Tauragės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. 5-782 „Dėl Tauragės rajono savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:
2. N u r o d a u:
2.1. Teisės skyriui su šiuo įsakymu supažindinti skyrių vedėjus, seniūnijų seniūnus ir į struktūrinius padalinius neįeinančius valstybės tarnautojus;
2.2. skyrių vedėjams ir seniūnijų seniūnams su šiuo įsakymu supažindinti tiesiogiai sau pavaldžius valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis;
3. N u s t a t a u, kad:
3.1. Tauragės rajono savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių 7 priedo IV skyrius galioja iki 2024 m. gruodžio 31 d.;
Tauragės rajono savivaldybės
administracijos vidaus tvarkos taisyklių
7 priedas
TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL DARBO SUTARTIS, DARBO APMOKĖJIMO SISTEMA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Tauragės rajono savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų (toliau – Tarnautojai) ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – Darbuotojai), darbo apmokėjimo sistema (toliau – Sistema) nustato pareiginės algos pastoviosios dalies nustatymo kriterijus, pareiginės algos kintamosios dalies, priemokų, premijų mokėjimo tvarką ir sąlygas.
2. Tarnautojų darbo užmokesčio sudėtinės dalys nurodytos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme (toliau – Valstybės tarnybos įstatymas).
3. Darbuotojų darbo užmokesčio sudėtinės dalys nurodytos Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatyme (toliau – Biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymas).
II SKYRIUS
PAREIGINĖS ALGOS PASTOVIOSIOS DALIES (KOEFICIENTO DYDŽIO) NUSTATYMAS
5. Savivaldybės administracijoje lyginant pareigybes ir nustatant Tarnautojų ir Darbuotojų pareiginės algos koeficiento dydį, viršijantį Valstybės tarnybos įstatymo 1 priede ir Biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo 1 priede nustatytus pareiginės algos minimalius koeficientus, atsižvelgiama į šiuos kriterijus:
5.1. laikomasi pareigybių grupių hierarchinės struktūros vientisumo nuo aukščiausios iki žemiausios pareigybių grupės;
5.2. taikomi pareigybių lyginimo ir pareiginės algos koeficiento dydžio nustatymo kriterijai (1 priedas);
5.3. veiklos sudėtingumo – kriterijus, apibrėžiantis gebėjimą atlikti tam tikro sudėtingumo (lygio, apimties) užduotis;
5.4. atsakomybės lygio – kriterijus, apibrėžiantis pareigybės faktinį atsakomybės lygį už laukiamą rezultatą;
5.5. pareigybės pakeičiamumo – kriterijus, apibrėžiantis pareigybės kompetencijų specifiškumą, kai specifinės kvalifikacijos ir specifinių kompetencijų reikalingoje pareigybėje gali būti sudėtinga greitai pakeisti darbuotoją, o net laikinai neužimta tokia pareigybė gali turėti neigiamos įtakos įstaigos siekiamiems tikslams;
5.6. darbo patirties – kriterijus, apibrėžiantis pareigybės specifiškumą, kai tinkamai atlikti darbą reikalinga atitinkamų profesinių įgūdžių taikymo patirtis;
III SKYRIUS
PAREIGINĖS ALGOS KOEFICIENTŲ INTERVALŲ NUSTATYMAS
6. Kiekvienam pareigybės lygiui nustatoma pareiginės algos koeficientų minimali, maksimali ir vidurinė reikšmės (toliau – intervalo plotis).
7. Intervalo plotis sudaro nuo +/–15 % iki +/–25 % intervalo vidurio reikšmės; intervalo plotis suteikia galimybę nustatyti pagrįstai skirtingą atlygį konkretiems Tarnautojams ir Darbuotojams pagal jų individualias kompetencijas, patirtį ir rezultatus.
8. Žingsnis tarp pareigybės lygių yra nuo 5 % iki 25 %, t. y. pareigybės, esančios žemesniame lygyje, koeficiento maksimali reikšmė yra nuo 5 % iki 25 % (priklausomai nuo pareigybių) mažesnė už pareigybės, esančios aukštesniame lygyje, koeficiento maksimalią reikšmę.
9. Žemiausio (pirmo) pareigybių lygio minimali pareiginės algos intervalo reikšmė atitinka mažiausią įstaigoje darbuotojo turimą pareiginės algos koeficientą.
10. Aukščiausio pareigybių lygio maksimali pareiginės algos intervalo reikšmė atitinka Lietuvos Respublikos vyriausybės 2023 m. lapkričio 8 d. nutarimu Nr. 858 „Dėl valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vertinimo kriterijų įverčių aprašo patvirtinimo“, patvirtinto pareiginės algos koeficiento vidurkį.
11. Tarpinių pareigybių lygių pareiginės algos intervalų maksimalios ir minimalios reikšmės nustatomos išlaikant nuoseklų intervalo plotį ir intervalo didėjimą, kylant nuo žemesnių į aukštesnius pareigybių lygius.
12. Tarnautojo pareiginės algos minimalus koeficientas negali būti mažesnis, nei nustatytas Valstybės tarnybos įstatymo 1 priede, Darbuotojo pareiginės algos minimalus koeficientas negali būti mažesnis nei nustatytas Biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo 1 priede. Tarnautojo ir Darbuotojo pareiginės algos maksimalus koeficientas negali viršyti Administracijos vadovo pareiginės algos maksimalaus koeficiento dydžio, apskaičiuoto Vyriausybės patvirtintus valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vertinimo kriterijų įverčius.
13. Pareiginės algos koeficientų intervalai peržiūrimi ir pakeičiami pasikeitus darbo rinkos sąlygoms, įstatymuose nustatytoms minimalioms pareiginės algos koeficientų riboms, darbo užmokesčio fondui bei priskirtoms funkcijoms.
14. Išimtiniais atvejais, kai yra būtinybė ir kai išskirtinių kompetencijų darbuotojų (pvz., pareigybė susijusi su itin siaurų, specifinių kompetencijų, žinių turėjimu) pasiūla darbo rinkoje yra itin ribota, nustatant darbo apmokėjimo sistemą, galimas nukrypimas nuo pareiginės algos koeficiento dydžio nustatymo kriterijų, nusistatytų pareiginių algų nustatymo taisyklių ir pareigybių grupių hierarchinės struktūros vientisumo.
IV SKYRIUS
PAREIGINĖS ALGOS KINTAMOSIOS DALIES MOKĖJIMO TVARKA IR SĄLYGOS
15. Darbuotojo pareiginės algos kintamosios dalies nustatymas priklauso nuo praėjusių metų veiklos vertinimo pagal Darbuotojui nustatytas metines užduotis, pasiektus rezultatus ir jų vertinimo rodiklius. Atsižvelgiant į darbuotojo praėjusių metų veiklos vertinimą, pareiginės algos kintamosios dalies dydis gali siekti nuo 5 iki 40 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies.
16. Savivaldybės administracijos struktūrinio padalinio vadovas, įvertinęs Darbuotojo praėjusių metų veiklą:
16.1. labai gerai, – siūlo Savivaldybės administracijos vadovui ne ilgiau kaip iki kito to Darbuotojo kasmetinio veiklos vertinimo Darbuotojui nustatyti pareiginės algos kintamąją dalį nuo 15 iki 40 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies, atsižvelgiant į tai, kokia apimtimi Darbuotojas įvykdė nustatytas užduotis, kokia buvo šių užduočių atlikimo kokybė, kokius sutartus vertinimo rodiklius Darbuotojas pasiekė (priklausomai nuo Savivaldybės administracijai skirtų asignavimų) ir gali siūlyti skirti premiją pagal darbo apmokėjimo sistemoje nustatytą tvarką ir dydžius;
16.2. gerai, – siūlo Savivaldybės administracijos vadovui ne ilgiau kaip iki kito to Darbuotojo kasmetinio veiklos vertinimo darbuotojui nustatyti pareiginės algos kintamąją dalį nuo 5 iki 14 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies, atsižvelgiant į tai, kokia apimtimi Darbuotojas įvykdė nustatytas užduotis, kokia buvo šių užduočių atlikimo kokybė, kokius sutartus vertinimo rodiklius Darbuotojas pasiekė (priklausomai nuo Savivaldybės administracijai skirtų asignavimų);
16.3. patenkinamai, – siūlo Savivaldybės administracijos vadovui ne ilgiau kaip iki kito to Darbuotojo kasmetinio veiklos vertinimo Darbuotojui nenustatyti pareiginės algos kintamosios dalies;
16.4. nepatenkinamai, – siūlo Savivaldybės administracijos vadovui ne ilgiau kaip iki kito to Darbuotojo kasmetinio veiklos vertinimo Darbuotojui nustatyti mažesnį pareiginės algos koeficientą, tačiau ne mažesnį, negu Biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatyme patvirtintus minimalius pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientus ir gali sudaryti su darbuotoju rezultatų gerinimo planą (pagal Darbo kodekso 57 straipsnio 5 dalį), kurio vykdymas įvertinamas ne anksčiau kaip po 2 mėnesių.
17. Savivaldybės administracijos struktūrinio padalinio vadovas gali siūlyti nustatyti naujai priimamam Darbuotojui, pasibaigus išbandymo terminui, taip pat darbuotojui grįžus iš vaiko priežiūros atostogų pareiginės algos kintamąją dalį, bet ne didesnę kaip 20 procentų pareiginės algos pastoviosios dalies ir ne ilgiau kaip iki kito to darbuotojo kasmetinio veiklos vertinimo, atsižvelgiant į:
18. Darbuotojų, kurių pareigybės priskiriamos D lygiui, pareiginės algos kintamoji dalis nenustatoma.
V SKYRIUS
PRIEMOKŲ MOKĖJIMAS
21. Tarnautojams ir Darbuotojams gali būti mokamos priemokos už:
21.1. pavadavimą, kai raštu pavedama laikinai atlikti kito Tarnautojo ar Darbuotojo pareigybei nustatytas funkcijas (2 priedas);
21.2. papildomų užduočių, suformuluotų raštu, atlikimą, kai dėl to viršijamas įprastas darbo krūvis arba kai atliekamos pareigybės aprašyme nenumatytos funkcijos (3 priedas);
21.3. įprastą darbo krūvį viršijančią veiklą, kai yra padidėjęs darbų mastas atliekant pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas neviršijant nustatytos darbo laiko trukmės (4 priedas).
Priemoka, skirta už papildomų užduočių, nurodytų Sistemos 21.3 papunktyje, atlikimą įgyvendinant Europos Sąjungos struktūrinės, kitos Europos Sąjungos finansinės paramos ir tarptautinės finansinės paramos lėšomis finansuojamus projektus, gali būti mokama iki projekto įgyvendinimo pabaigos.
Priemokos už 21.1–21.3 papunkčiuose nurodytus atvejus gali siekti nuo 10 iki 80 procentų.
22. Tiesioginis vadovas, atsiradus priemokos skyrimo pagrindams, bet ne vėliau nei likus 5 darbo dienoms iki priemokos mokėjimo pradžios, surašo motyvuotą prašymą pagal Sistemos 2–4 priedus (toliau – Prašymas). Prašymas per dokumentų valdymo sistemą „Kontora“ (toliau – DVS) turi būti vizuotas Tarnautojo arba Darbuotojo, kuriam skiriama priemoka (Prašymo vizavimas yra prilyginamas Tarnautojo arba Darbuotojo sutikimui), suderintas su Teisės skyriaus specialistu (atsakingu už personalą), Apskaitos skyriaus vedėju ir patvirtintas Administracijos vadovo.
23. Sprendžiant klausimus dėl priemokų skyrimo seniūnijų Darbuotojams, motyvuotas prašymas turi būti suderintas su Teisės skyriaus vyriausiuoju specialistu, koordinuojančiu seniūnijas, Finansų skyriaus vedėju, seniūnijos vyriausiuoju buhalteriu ir patvirtintas Administracijos vadovo.
24. Jei priemoka skiriama 21.1 papunktyje nurodytu pagrindu kito Tarnautojo ar Darbuotojo nedarbingumo laikotarpiu (jeigu nedarbingumo pažymėjimas išduotas 5 darbo dienų arba ilgesniam laikotarpiui), 20 punkte nustatytas 5 darbo dienų terminas nėra taikomas, tačiau priemoka mokama nuo įsakymo įsigaliojimo dienos kito Tarnautojo ar Darbuotojo nedarbingumo laikotarpiu.
25. Motyvuotame prašyme turi būti konkrečiai nurodoma, už kokį papildomą darbo krūvį ar už kokių papildomų pareigų ar užduočių atlikimą siūloma skirti priemoką, nurodant konkretų terminą, bet ne ilgesnį nei iki biudžetinių metų pabaigos, išskyrus atvejus, kai mokamos priemokos už projektų, finansuojamų Europos Sąjungos lėšomis, įgyvendinimą jų įgyvendinimo laikotarpiu.
26. Jei priemokos prašo Tarnautojas ar Darbuotojas, šis Prašymas turi būti suderintas su tiesioginiu vadovu, Teisės skyriaus specialistu (atsakingu už personalą) ir Apskaitos skyriaus vedėju, seniūnijų Tarnautojų ar Darbuotojų atveju – seniūnu, Teisės skyriaus specialistu, kuruojančiu seniūnijas, seniūnijos vyriausiuoju buhalteriu ir Finansų skyriaus vedėju.
27. Priemoka Tarnautojui skiriama Administracijos vadovo įsakymu nuo įsakymo įsigaliojimo dienos arba nuo įsakyme nurodytos kitos datos, bet ne anksčiau nei įsakymo įsigaliojimo diena. Darbuotojams įsakymai dėl priemokų skyrimo nerengiami. Teisės skyrius, seniūnijose – seniūnas arba už personalą atsakingas asmuo parengia darbo sutarties papildymą dėl priemokos skyrimo.
28. Įsakymo projektą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas parengia Teisės skyriaus specialistas (atsakingas už personalą), seniūnijose – seniūnas arba už personalą atsakingas asmuo. Įsakymo projektas dėl Administracijos Tarnautojų suderinamas per DVS su Teisės ir Apskaitos skyrių vedėjais, seniūnijose su Teisės skyriaus vyriausiuoju specialistu, kuruojančiu seniūnijas, Teisės ir Finansų skyriaus vedėjais.
29. Po užregistravimo įsakymas pateikiamas susipažinti atsakingam Tarnautojui, Teisės skyriaus specialistui ir atsakingam Apskaitos skyriaus specialistui.
Už Tarnautojams ir Darbuotojams pavestų papildomų pareigų ar užduočių vykdymo kontrolę atsakingas tiesioginis vadovas, kuris, jeigu pablogėja tų Tarnautojų ar Darbuotojų darbo rezultatai arba jie nevykdo pavestų papildomų pareigų ar užduočių, Administracijos vadovui teikia motyvuotą siūlymą dėl priemokų sumažinimo arba mokėjimo nutraukimo.
VI SKYRIUS
SKATINIMAS IR APDOVANOJIMAS
30. Atsižvelgiant į tiesioginio vadovo motyvuotą siūlymą, suderintą su Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriaus vedėju, Teisės skyriaus specialistu (atsakingu už personalą), o seniūnijose – su Finansų skyriaus vedėju, Teisės skyriaus vyriausiuoju specialistu, kuruojančiu seniūnijas ir seniūnijos vyriausiuoju buhalteriu, Savivaldybės administracijos Tarnautojai ir Darbuotojai gali būti skatinami šiomis skatinimo priemonėmis:
30.2. nuo 1 iki 2 pareiginių algų dydžio pinigine išmoka už asmeninį išskirtinį indėlį įgyvendinant Savivaldybės administracijai nustatytus tikslus arba pasiektus rezultatus ir įgyvendintus uždavinius (tačiau ne dažniau kaip du kartus per kalendorinius metus);
30.3. suteikiant iki 5 mokamų papildomų poilsio dienų (tačiau ne daugiau kaip 10 mokamų papildomų poilsio dienų per metus) arba atitinkamai sutrumpinant darbo laiką;
31. Tiesioginis vadovas teikia motyvuotą tarnybinį pranešimą Administracijos vadovui, siūlydamas konkrečią Tarnautojo ar Darbuotojo skatinimo rūšį ir nurodydamas skatinimo priežastis. Motyvuotas pranešimas turi būti suderintas su Teisės skyriaus specialistu, seniūnijose su Teisės skyriaus vyriausiuoju specialistu, kuruojančiu seniūnijas. Jei skatinimo priemonei reikalingos lėšos, tarnybinis pranešimas prieš tai per DVS turi būti suderintas su Apskaitos skyriaus vedėju, sprendžiant klausimus dėl seniūnijų Tarnautojų – su Finansų skyriaus vedėju ir seniūnijos vyriausiuoju buhalteriu.
32. Išnagrinėjęs tarnybinį pranešimą, konkrečią skatinimo priemonę, atsižvelgdamas į finansines galimybes, nustato Administracijos vadovas. Tarnybinis pranešimas su atitinkama Administracijos vadovo viza perduodamas Teisės skyriui arba seniūnijos seniūnui, kuris ne vėliau kaip per 3 darbo dienas parengia Administracijos vadovo įsakymo projektą.
Tauragės rajono savivaldybės administracijos Tarnautojų ir Darbuotojų darbo apmokėjimo
sistemos 1 priedas
PAREIGYBIŲ LYGINIMO IR PAREIGINĖS ALGOS KOEFICIENTO DYDŽIO NUSTATYMO KRITERIJŲ APRAŠYMAI
1. Veiklos sudėtingumo kriterijaus aprašymas:
Veiklos sudėtingumo lygis (apimtis) apibūdina gebėjimą atlikti tam tikro sudėtingumo (apimties) užduotis:
· atlieka nesudėtingas ir (ar) mažos apimties užduotis (nesudėtinga užduotis – tokia, kuri gali būti sėkmingai atlikta veikiant pagal apibrėžtas procedūras bei taisykles ir (ar) tiesiogiai taikant reglamentuojančių teisės aktų nuostatas, neatsižvelgiant į aplinkybes; mažos apimties užduotis – tokia, kurios atlikimas daro nereikšmingą įtaką įstaigos veiklai ir (ar) rezultatams);
· atlieka vidutinio sudėtingumo ir (ar) vidutinės apimties užduotis (vidutinio sudėtingumo užduotis – tokia, kuri gali būti sėkmingai atlikta, kai instrukcijos, metodikos, teisės aktai ar kt. pritaikomi atsižvelgiant į situaciją (ne pažodžiui taikant instrukciją, metodą, teisės aktą ar kt., o suprantant ir taikant principus, kuriais metodas yra pagrįstas); vidutinės apimties užduotis – tokia, kurios atlikimas daro tam tikrą įtaką padalinio ir (ar) įstaigos veiklai ir (ar) rezultatams);
· atlieka sudėtingas ir (ar) didelės apimties užduotis (sudėtinga užduotis – tokia, kuri reikalauja nestandartinių sprendimų, ekspertinio, grįsto sėkminga patirtimi išmanymo, gebėjimo įvertinti platesnį užduoties kontekstą, užduoties atlikimo (savo veiksmų) ir užduoties rezultatų poveikį platesnei aplinkai (įstaigai ir už įstaigos ribų); didelės apimties užduotis – tokia, kurios atlikimas daro reikšmingą įtaką visos įstaigos veiklai ir (ar) rezultatams ir (ar) įtaka pasireiškia ir už įstaigos ribų.
VEIKLOS SUDĖTINGUMAS |
|
Lygis |
Aprašymas |
I |
Atlieka nesudėtingas ir (ar) mažos apimties užduotis su pagalba ir kt. |
II |
Atlieka nesudėtingas ir (ar) mažos apimties užduotis (savarankiškai). |
III |
Atlieka vidutinio sudėtingumo ir (ar) vidutinės apimties užduotis (savarankiškai). |
IV |
Atlieka sudėtingas ir (ar) didelės apimties užduotis (savarankiškai). |
V |
Atlieka itin sudėtingas ir (ar) itin didelės apimties užduotis (savarankiškai). |
2. Atsakomybės lygio kriterijaus aprašymas:
Šio kriterijaus tikslas – identifikuoti pareigybes, kurios dalyvauja analizuojamos funkcijos atlikime, bei įvardinti šių pareigybių faktinį atsakomybės poveikio lygį už laukiamą rezultatą. Atsakomybių analizė paremta Savivaldybės administracijos procesų ir funkcijų bei dalyvaujančių pareigybių faktinių atsakomybių sąryšio nustatymu.
Taikant šį kriterijų, atliekami tokie žingsniai:
· Išanalizuojami su pasirinkta Savivaldybės administracijos funkcija (veikla) susiję teisės aktai (struktūrinių padalinių nuostatai, nagrinėjamų pareigybių pareigybės aprašymai).
Teisės aktų analizė. Savivaldybės administracijos veiklos ir pareigų atsakomybės paprastai yra apibrėžtos struktūrinių padalinių nuostatuose bei pareigybių aprašymuose. Padalinio nuostatai apibrėžia bendrą padalinio ir jo vadovo atsakomybę, tačiau dažniausiais neapibrėžia kitų padalinių dalyvavimo ir kitų į struktūrinius padalinius neįeinančių pareigybių atsakomybes: kaip skirtingų padalinių pareigybės pasidalina atsakomybę tarpusavyje, atlikdamos konkrečius veiksmus.
· Analizuojama veikla suskirstoma į tris dalis: veiklos sritys, veiklos ir veiksmai.
Veiklos lygių aprašymai:
Veiklos lygis |
Aprašymas |
Veiklos sritis (procesas) |
Veiklos sritis yra nuolatos atliekamų veiklų seka, būtent ji kuria pridėtinę vertę. Ji įstaigoje egzistuoja autonomiškai bei tampa Savivaldybės administracijos vieneto pagrindu. |
Veikla (procedūra) |
Tai yra susijusių veiksmų seka, sukurianti laukiamą rezultatą. Veikla turi pradžią ir pabaigą (arba nuolatos pasikartoja), ji vyksta tam tikroje organizacinių ryšių aplinkoje. |
Veiksmai |
Veiksmas privalo turėti poveikio objektą. Veiksmo atlikimo metu šis objektas įgyja naują būseną. Veiksmo atlikimui būtini resursai (laikas, vieta), jį atlieka subjektas arba subjektų grupė (subjektas šiuo atveju yra pareigybė). |
· Nustatomi veiklose dalyvaujančių pareigybių atsakomybės lygiai.
Vykdant atsakomybių lygių analizę nustatomos pareigybės dalyvaujančios apibrėžtuose veiksmuose, veiklose bei veiklos srityse ir atitinkamai priskiriami jų atsakomybių lygiai. Atsakomybių analizei lentelėje pateikti siūlomi naudoti atsakomybių lygių aprašymai.
ATSAKOMYBĖS LYGIS |
|
Lygis |
Aprašymas |
I |
Šio lygio atsakomybę turinti pareigybė teikia informaciją kitiems veiklos vykdytojams. Informacijos gavimas nelygu informacijos teikimui, informacijos gavėjai nedalyvauja veiksmuose. Pvz., vykdymo viza „susipažinti“ nėra atsakomybė. |
II |
Šio lygio atsakomybę turinti pareigybė kaupia, analizuoja ir teikia apibendrintą informaciją III-V lygio pareigybėms. Taip pat teikia paslaugas, reikalingas kitų pareigybių darbu. Šį atsakomybės lygį turinčios pareigybės turi žinoti apie nagrinėjamos funkcijos atlikimo eigą. |
III |
Pareigybė, turinti šią atsakomybę dalyvauja veikloje (sąveikauja su V ir IV atsakomybės lygio pareigybėmis), bet neatsako už rezultatą. Ji nepriima sprendimo, tačiau daro jam įtaką. Ši pareigybė atlieka paraminę funkciją (pataria, paaiškina, stebi, komentuoja, pritaria) bei suderina veiksmus. Pareigybės (-ių) darbo rezultatas yra netiesiogiai panaudojamas pagrindinio funkcijos / veiklos rezultato pasiekimui. |
IV |
Pareigybė, turinti šį atsakomybės lygį gauna dalį atsakomybės iš V atsakomybės lygio pareigybės ir už šią dalį atsako tiesiogiai. Užduotis (-ys) jai yra deleguojamos. Ši pareigybė žino visumą bei gali ją įvardinti, tačiau nepriima sprendimų, nulemiančių visumos rezultatą. Pareigybei priskiriama bendra atsakomybė už poveikį rezultatams. |
V |
Šio lygio atsakomybė gali būti priskiriama tik vienai pareigybei. Pareigybė, turinti šį atsakomybės lygį, turi teisę priimti sprendimą, kai susiduria su pasirinkimo galimybe. Ši pareigybė turi teisę deleguoti dalį atsakomybės (visos deleguoti negalima), tokiu atveju yra sumažinamas dalyvavimas, tačiau yra didinama kontrolė. Jei veiklos srityje pareigybė turi tokį atsakomybės lygį, tai yra vadovaujanti pareigybė. Sprendimo priėmimo teisės nepasinaudojimas (jos perleidimas vadovui) liudija apie nepakankamą kompetenciją. |
Analizuojamos funkcijos atlikime pagrindinį vaidmenį, t. y. pagrindinį atsakomybės poveikį – V lygis, gali turėti tik viena pareigybė. Efektyvioje funkcijų vadyboje pagrindinė atsakomybė negali būti padalinta kelioms pareigybėms, todėl V lygis turi būti priskirtas tik vienai pareigybei vienos nagrinėjamos veiklos ar veiksmo lygyje.
Nustačius pagrindinę atsakomybę detalizuojama, kurios pareigybės savo darbu tiesiogiai prisideda prie šio veiksmo ar veiklos rezultato kūrimo. Šiuo atveju pareigybei priskiriama bendra atsakomybė už poveikį rezultatams – IV lygis. Bendros atsakomybės lygį gali turėti kelios pareigybės, dalyvaujančios procese. Galimai neefektyvios veiklos požymis yra tai, kai bendrą atsakomybę dalinasi daugiau pareigybių, nei būtina tinkamam funkcijos / veiklos atlikimui (pvz., daugiau nei trys), kas parodo, kad į veiklos rezultato kūrimą įtrauktas perteklinis pareigybių kiekis. Nustatant IV atsakomybės lygį, vertinama, kas iš tikrųjų su V lygio atsakomybę turinčia pareigybe kartu atlieką šį darbą. Dažnai IV atsakomybės lygio pareigybė yra pavaduojanti V lygio pareigybę.
Pareigybėms, kurių darbo rezultatas yra netiesiogiai panaudojamas pagrindinio funkcijos / veiklos rezultato pasiekimui, ir kurios turi aiškinamąjį, patariamąjį ar palaikantį poveikį kitų pareigybių priimamiems sprendimams ir pasiekiamam rezultatui, yra priskiriamas atsakomybės lygis III. Šios atsakomybės lygį turinčios pareigybės darbo rezultatai yra naudojami nagrinėjamos funkcijos rezultato kūrimui.
Pareigybės, kurios dalyvauja rezultatų pasiekime netiesiogiai bei turi tolimą atsakomybės poveikį pagrindinės analizuojamos funkcijos / veiklos rezultatui, turi II atsakomybės poveikio lygį. Tai gali būti duomenų analitika ir kitų netiesioginių paslaugų, reikalingų kitų pareigybių darbui, teikimas. Šį atsakomybės lygį turinčios pareigybės turi žinoti apie nagrinėjamos funkcijos atlikimo eigą be suderinimo su jomis.
Pareigybės priskirtos I atsakomybės lygiui teikia tik savo turimą informaciją. Faktiškai tokie darbai nėra atliekami pagrindinės užduoties rezultatų pasiekimui.
3. Pakeičiamumo kriterijaus aprašymas:
Pakeičiamumo kriterijus pasižymi universaliu pritaikomumu ir gali būti taikomas tiek visai Savivaldybės administracijai, tiek atskiram jos struktūriniam padaliniui ar procese dalyvaujantiems Tarnautojams ar Darbuotojams.
Specifinės kvalifikacijos ir kompetencijų reikalaujančiose pareigybėse gali būti sudėtinga greitai pakeisti Tarnautoją ar Darbuotoją, o net laikinai neužpildyta svarbi pareigybė gali turėti neigiamos įtakos įstaigos vykdomiems procesams bei siekiamiems tikslams.
Kertinės pareigybės yra tos, kurios turi aukščiausią lygį. Tai yra pareigybės, kurių įtaka Savivaldybės administracijos veiklai yra didelė, o pakeičiamumas – sudėtingas. Dažniausiai tai būna Tarnautojai ar Darbuotojai, pasižymintys specialiosiomis, gana sunkiai darbo rinkoje randamomis kompetencijomis ir atliekantys funkcijas, tiesiogiai susijusias su Savivaldybės administracijai keliamų tikslų vykdymu. Į IV lygį patenka pareigybės, kurių įtaka Savivaldybės administracijos veiklai yra didelė, tačiau jas nėra labai sunku pakeisti – tiek iš vidinių išteklių kaitumo būdu, tiek skelbiant konkursą ir ieškant pretendentų iš išorės. Į šį lygį dažniausiai patenka struktūrinių padalinių vadovai. Kiekvieno vadovo tikslas turėtų būti ugdyti sau pavaldžius darbuotojus ir parengti asmenis, galinčius juos pavaduoti ir reikalui esant – pakeisti. Į III lygį patenka pareigybės, kurių įtaka Savivaldybės administracijos veiklai nėra labai didelė, bet jas pakeisti atsilaisvinimo atveju yra sunku. Tai dažniausiai specialistai, atliekantys siauras aiškiai apibrėžtas funkcijas, kurios reikalauja labai konkrečių žinių, įgūdžių ir gebėjimų, dažnai išugdomų tik darbo vietoje. I ir II lygis – pareigybės, kurias yra nesunku pakeisti ir kurių įtaka įstaigos veiklai nėra didelė. Tai dažniausiai palaikančias funkcijas atliekantys darbuotojai.
Į V lygį turėtų patekti ne daugiau kaip 10–15 proc. įstaigos darbuotojų.
PAKEIČIAMUMAS |
|
Lygis |
Aprašymas |
I |
Įtaka nedidelė, lengva pakeisti. Pvz., pagalbinės funkcijos. |
II |
Įtaka nedidelė, nelabai sudėtinga pakeisti. Pvz., srautinės pareigybės (yra daug vykdytojų). |
III |
Įtaka nedidelė, bet sunku pakeisti. Atliekamos funkcijos nėra kritinės įstaigos veiklos efektyvumui ir (ar) tęstinumui, tačiau pareigybėje dirbantis asmuo turi kompetencijas, kurias sunku greitai išugdyti arba surasti rinkoje. |
IV |
Atlieka funkcijas, reikšmingas įstaigos veiklos efektyvumui ir (ar) tęstinumui. Įtaka aukšta, bet lengva pakeisti. Pvz., skyriaus vadovas, kuris turi išugdęs sau pamainą. |
V |
Atlieka specifines funkcijas. Kritinės būtinos kompetencijos. Pareigybė svarbi kaip konkurencingumo, veiklos tęstinumo garantija. |
4. Profesinio darbo patirties kriterijaus aprašymas:
Profesinio darbo patirtis apskaičiuojama sumuojant laikotarpius, kai buvo dirbamas analogiškas pareigybės aprašyme nustatytas tam tikros profesijos ar specialybės darbas arba vykdytos analogiškos pareigybės aprašyme nustatytos funkcijos nebūtinai toje pačioje įstaigoje, bet per visą darbinę karjerą visų rūšių įmonėse, įstaigose ir organizacijose. Profesinė patirtis užskaitoma ir dirbusiems pagal darbo sutartis, ir pagal civilines sutartis taip pat.
PROFESINIO DARBO PATIRTIS |
|
Lygis |
Aprašymas |
I |
Iki 1 m. |
II |
Nuo 1 m. iki 2 m. |
III |
Nuo 2 m. iki 4 m. |
IV |
Nuo 4 m. iki 6 m. |
V |
Nuo 6 m. ir daugiau. |
______________
Tauragės rajono savivaldybės administracijos Tarnautojų ir Darbuotojų darbo apmokėjimo
sistemos
2 priedas
________________________________________________________________________
(skyriaus pavadinimas, pareigos)
_______________________________________
(vardas ir pavardė)
Tauragės rajono savivaldybės administracijos
direktoriui
PRAŠYMAS
DĖL PAVEDIMO IR PRIEMOKOS SKYRIMO UŽ PAVADAVIMĄ
____-____-____
(data)
1. Prašau pavesti ____________________________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė)
vykdyti ______________________________________________ pareigybei nustatytas funkcijas
(valstybės tarnautojo ar darbuotojo, kurio funkcijos bus atliekamos, pareigos, vardas ir pavardė arba nurodyti)
_______________________________________________________________________
(nurodyti nebuvimo darbe priežastį, pvz. 1. kasmetinių atostogų laikotarpiu nuo 2024 m. balandžio 15 d. iki 2024 m. gegužės 15 d. 2. esant laisvai pareigybei 3. nedarbingumo laikotarpiu ir pan.)
2. Siūlau nuo _________________ iki _______________ skirti _____________________
(priemokos mokėjimo pradžia) (priemokos mokėjimo pabaiga) (pareigos, vardas, pavardė)
__________ procentų pareiginės algos dydžio priemoką už pavadavimą, kai raštu pavedama
(siūlomas nustatyti priemokos dydis, priemoka negali būti mažesnė kaip 10 procentų ir didesnė kaip 80 procentų pareiginės algos)
laikinai atlikti ir kito Tarautojo pareigybei nustatytas funkcijas (vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 21 straipsnio 1 dalies 1 punktu)
ARBA
laikinai atlikti ir kito Darbuotojo pareigybei nustatytas funkcijas (vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punktu).
3. Priemoka bus mokama iš ______________________________________ lėšų.
(nurodomas lėšų šaltinis)
____________________ _____________ _________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Tauragės rajono savivaldybės administracijos Tarnautojų ir Darbuotojų darbo apmokėjimo
sistemos
3 priedas
________________________________________________________________________
(skyrius pavadinimas, pareigos)
_______________________________________
(vardas ir pavardė)
Tauragės rajono savivaldybės administracijos
direktoriui
PRAŠYMAS
DĖL PAVEDIMO IR PRIEMOKOS SKYRIMO UŽ PAPILDOMŲ UŽDUOČIŲ, SUFORMULUOTŲ RAŠTU, ATLIKIMĄ, KAI ATLIEKAMOS PAREIGYBĖS APRAŠYME NENUMATYTOS FUNKCIJOS
____-____-____
(data)
1. Prašau pavesti _________________________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė)
vykdyti ____________________________________________________________________.
(nurodyti užduotį (-is)/funkciją(-as) arba įsakymo datą, Nr. ir pavadinimą, kuriuo pavesta užduotis)
2. Siūlau nuo _________________ iki _______________ skirti _____________________
(priemokos mokėjimo pradžia) (priemokos mokėjimo pabaiga) (pareigos, vardas, pavardė)
__________ procentų už papildomų užduočių, suformuluotų raštu, atlikimą, kai atliekamos
(siūlomas nustatyti priemokos dydis, priemoka negali būti mažesnė kaip 10 procentų ir didesnė kaip 80 procentų pareiginės algos.)
pareigybės aprašyme nenumatytos funkcijos (vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 21 straipsnio 1 dalies 2 punktu) ARBA (vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 2 punktu).
Tauragės rajono savivaldybės administracijos Tarnautojų ir Darbuotojų darbo apmokėjimo
sistemos
4 priedas
________________________________________________________________________
(skyrius pavadinimas, pareigos)
_______________________________________
(vardas ir pavardė)
Tauragės rajono savivaldybės administracijos
direktoriui
PRAŠYMAS
DĖL PAVEDIMO IR PRIEMOKOS SKYRIMO UŽ PAPILDOMŲ UŽDUOČIŲ, SUFORMULUOTŲ RAŠTU, ATLIKIMĄ, KAI DĖL TO VIRŠIJAMAS ĮPRASTAS DARBO KRŪVIS
____-____-____
(data)
1. Prašau pavesti _________________________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė)
vykdyti ____________________________________________________________________.
(nurodyti užduotį (-is)/funkciją(-as) arba įsakymo datą, Nr. ir pavadinimą, kuriuo pavesta užduotis)
2. Siūlau nuo _________________ iki _______________ skirti _____________________
(priemokos mokėjimo pradžia) (priemokos mokėjimo pabaiga) (valstybės tarnautojo pareigos, vardas, pavardė)
__________ procentų už papildomų užduočių, suformuluotų raštu, atlikimą, kai dėl to viršijamas (siūlomas nustatyti priemokos dydis, priemoka negali būti mažesnė kaip 10 procentų ir didesnė kaip 80 procentų pareiginės algos)
įprastas darbo krūvis (vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 21 straipsnio 1 dalies 3 punktu) ARBA (vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 3 punktu).