UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL UKMERGĖS „RYTO“ SPECIALIOSIOS MOKYKLOS

VIDAUS STRUKTŪROS PERTVARKOS

 

2023 m. gegužės 25 d. Nr. 7-26

Ukmergė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 44 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 16 punktu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.43 straipsniu, Ukmergės rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 metų bendruoju planu, patvirtintu Ukmergės rajono savivaldybės tarybos 2021 m. kovo 25 d. sprendimu Nr. 7-59 „Dėl Ukmergės rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 metų bendrojo plano patvirtinimo“ (su visais pakeitimais ir papildymais), Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. kovo 2 d. įsakymu Nr. V-251 „Dėl specialiųjų mokyklų, siūlomų pertvarkyti į regioninius centrus, sąrašo patvirtinimo“, Ukmergės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. Ukmergės „Ryto“ specialiosios mokyklos paskirtį: iš pagrindinės mokyklos tipo specialiosios mokyklos į pagrindinės mokyklos tipo specialiojo ugdymo centrą. 

2. Pakeisti Ukmergės „Ryto“ specialiosios mokyklos pavadinimą į Ukmergės „Ryto“ ugdymo centrą.

3. Pavesti mokyklos direktoriui ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo šio sprendimo priėmimo dienos apie įstaigos pavadinimo ir paskirties pakeitimą vieną kartą pranešti viešai, o raštu pranešti kiekvienam mokiniui.

4. Patvirtinti Ukmergės „Ryto“ ugdymo centro nuostatus (pridedama).

5. Įgalioti Ukmergės „Ryto“ specialiosios mokyklos direktorių teisės aktų nustatyta tvarka įregistruoti nuostatus Juridinių asmenų registre.

6. Įpareigoti Ukmergės „Ryto“ specialiosios mokyklos direktorių įstatymo nustatyta tvarka atlikti visus su mokyklos vidaus struktūros pertvarka susijusius veiksmus.

7. Pripažinti netekusiu galios Ukmergės rajono savivaldybės tarybos 2012 m. balandžio 26 d. sprendimo Nr. 7-93 „Dėl Ukmergės specialiojo ugdymo centro „Vyturėlis“ ir Ukmergės specialiosios mokyklos reorganizavimo“ 3.2 papunktį.

8. Nustatyti, kad šio sprendimo 7 punktas įsigalioja nuo įstaigos nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                             Darius Varnas

 

PATVIRTINTA

Ukmergės rajono savivaldybės tarybos

2023 m. gegužės 25 d. sprendimu Nr. 7-26

 

 

UKMERGĖS „RYTO“ UGDYMO CENTRO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ukmergės „Ryto“ ugdymo centro nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Ukmergės „Ryto“ ugdymo centro (toliau – Centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Centro oficialusis pavadinimas – Ukmergės „Ryto“ ugdymo centras, trumpasis pavadinimas – „Ryto“ ugdymo centras. Centras įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas 302849927.

3. Centro įsteigimo data, istorija: mokykla įsteigta 2012 m. rugsėjo 1 d., reorganizavus sujungimo būdu Ukmergės specialųjį ugdymo centrą „Vyturėlis“ ir Ukmergės specialiąją mokyklą.

4. Centro teisinė forma ir priklausomybė – savivaldybės biudžetinė įstaiga.

5. Centro savininkas – Ukmergės rajono savivaldybė (toliau – savivaldybė), identifikavimo kodas – 111107563, adresas – Kęstučio a. 3, LT-20114, Ukmergė.

6. Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Ukmergės rajono savivaldybės taryba, kuri:

6.1. tvirtina Centro nuostatus;

6.2. priima sprendimą dėl Centro reorganizavimo, struktūros pertvarkos ar likvidavimo;

6.3. priima sprendimą dėl Centro buveinės adreso pakeitimo;

6.4. priima sprendimą dėl Centro skyriaus steigimo ir jo veiklos nutraukimo;

6.5. sprendžia kitus kompetencijai įstatymais priskirtus klausimus.

7. Centro buveinė – Veterinarijos g. 5, LT-20183 Ukmergė, Centro bendrabučio buveinės adresas – Vilniaus g. 87, LT-20170 Ukmergė.

8. Centro grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

9. Centro tipas – pagrindinė mokykla.

10. Kiti tipai:

10.1. ikimokyklinio ugdymo mokykla;

10.2. pradinė mokykla.

11. Centro pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo specialiojo ugdymo centras, intelekto sutrikimą turintiems mokiniams.

12. Kitos paskirtys:

12.1. pagrindinės mokyklos tipo specialioji mokykla, skirta judesio ir padėties sutrikimų turintiems mokiniams;

12.2. pagrindinės mokyklos tipo specialioji mokykla, skirta kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turintiems mokiniams;

12.3. pagrindinės mokyklos tipo specialioji mokykla, skirta regos sutrikimą turintiems mokiniams;

12.4. pagrindinės mokyklos tipo specialioji mokykla, skirta klausos sutrikimą turintiems mokiniams;

12.5. pagrindinės mokyklos tipo specialioji mokykla, skirta elgesio ir emocijų sutrikimų turintiems mokiniams;

12.6. pagrindinės mokyklos tipo specialioji mokykla, skirta įvairiapusių raidos sutrikimų turintiems mokiniams;

12.7. pagrindinės mokyklos tipo specialioji mokykla, skirta sveikatos problemų turintiems mokiniams;

12.8. pradinės mokyklos tipo specialioji mokykla-darželis, skirta judesio ir padėties sutrikimų turintiems mokiniams;

12.9. pradinės mokyklos tipo specialioji mokykla-darželis, skirta kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turintiems mokiniams;

12.10. pradinės mokyklos tipo specialioji mokykla-darželis, skirta intelekto sutrikimą turintiems mokiniams;

12.11. pradinės mokyklos tipo specialioji mokykla-darželis, skirta regos sutrikimą turintiems mokiniams;

12.12. pradinės mokyklos tipo specialioji mokykla-darželis, skirta klausos sutrikimą turintiems mokiniams.

13. Mokymo kalba – lietuvių.

14. Mokymosi formos – grupinio ir pavienio mokymosi.

15. Mokymosi proceso organizavimo būdai:

15.1. kasdienis mokymas;

15.2. savarankiškas mokymas;

15.3. nuotolinis mokymas;

15.4. individualus mokymas.

16. Vykdomos švietimo programos:

16.1. pritaikyta ikimokyklinio ugdymo programa;

16.2. pritaikyta priešmokyklinio ugdymo programa;

16.3. pradinio ugdymo individualizuota programa;

16.4. pagrindinio ugdymo individualizuota programa;

16.5. socialinių įgūdžių ugdymo programa;

16.6. neformaliojo vaikų švietimo programa.

17. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai:

17.1. pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas – baigusiam individualizuotą pradinio ugdymo programą;

17.2. pažymėjimas – baigusiam pagrindinio ugdymo individualizuotos programos pirmąją dalį;

17.3. pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas – baigusiam pagrindinio ugdymo individualizuotą programą;

17.4. vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas – baigusiam socialinių įgūdžių ugdymo programą;

17.5. pažyma – joje nurodoma informacija apie nebaigusio ugdymo programos ir išvykstančio iš Centro mokymosi pasiekimus per tam tikrą mokslo metų laikotarpį.

18. Centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir įstaigos pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Ukmergės rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

 

II SKYRIUS

MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

19. Centro veiklos sritis – švietimas.

20. Centro pagrindinė švietimo veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10.

21. Kitos švietimo veiklos rūšys:

21.1. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

21.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

21.3. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

21.4. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

21.5. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

21.6. kitas niekur nepriskirtas švietimas, kodas 85.59;

21.7. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

22. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

22.1. kitas keleivinis sausumos transportas, kodas 49.39;

22.2. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;

22.3. kita apgyvendinimo veikla, kodas 55.90;

22.4. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

22.5. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

22.6. gydytojų, specialistų veikla, kodas 86.22;

22.7. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

22.8. viduriniojo medicinos personalo paslaugos, teikiamos ligoniams ne ligoninėse, kodas 86.90.10;

22.9. nesusijusios su apgyvendinimu socialinio darbo su pagyvenusiais ir neįgaliaisiais asmenimis veikla, kodas 88.10;

22.10. vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91;

22.11. bibliotekų ir archyvų veikla, kodas 91.01;

22.12. sporto įrenginių eksploatavimas, kodas 93.11;

22.13. kita pramogų ir poilsio organizavimo veikla, kodas 93.29.

22.14. tekstilės ir kailių gaminių skalbimas ir (sausasis) valymas kodas 96.01;

22.15. fizinės gerovės užtikrinimo veikla, kodas 96.04;

22.16. kita, niekur kitur nepriskirta, asmenų aptarnavimo veikla, kodas 96.09.

23. Centro veiklos tikslas – skatinti įtraukųjį ugdymą Švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu priskirtame regione, padedant Regiono mokyklų bendruomenėms veiksmingai praktikoje taikyti įtraukties švietime principą ir ugdyti Centre didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius, siekiant sėkmingos socializacijos visuomenėje.

24. Centro veiklos uždaviniai:

24.1. konsultuoti įvairiomis formomis (mobilios komandos konsultacija mokykloje, konsultacija Centre, nuotolinė konsultacija ir kt.) Regiono mokyklas dėl tinkamų įtraukiojo ugdymo(si) sąlygų sukūrimo mokykloje;

24.2. tobulinti mokyklų vadovų, pedagoginių darbuotojų ir mokytojų padėjėjų kompetencijas ir skleisti įtraukiojo ugdymo organizavimo būdų, metodų, priemonių taikymo mokiniams praktiką ir inovacijas Regiono mokyklose;

24.3. ugdyti Centre mokinius nuo 2 iki 21 metų, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčius didelius ar labai didelius specialiuosius ugdymosi poreikius ir, kuriems nustatytas intelekto sutrikimas ir (ar) kompleksinės negalios, kurių derinio dalis intelekto sutrikimas;

24.4. teikti kokybišką pritaikytą ikimokyklinį bei priešmokyklinį ugdymą, individualizuotus pradinį bei pagrindinį, socialinių įgūdžių ugdymą bei neformalųjį švietimą pagal Bendrąsias programas, individualiai pritaikytas pagal mokinio/vaiko specialiuosius ugdymo(-si) poreikius;

24.5. užtikrinti sveiką ir saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams ugdymo(-si) aplinką;

24.6. tenkinti ugdytinių pažinimo, lavinimosi bei saviraiškos poreikius;

24.7. teikti visapusišką ir sistemingą specialiąją pedagoginę, psichologinę, specialiąją, socialinę ir kitą reikiamą pagalbą ir sveikatos priežiūrą;

24.8. kryptingai ir sistemingai ugdyti mokinių vertybines nuostatas;

24.9. organizuoti kvalifikacijos kėlimo programas (seminarus, konferencijas, praktikumus, pokalbius, diskusijas);

24.10. teikti šeimos nariams konsultavimo, informavimo ir tarpininkavimo paslaugas, padėti jiems spręsti iškilusias problemas.

25. Centras, vykdydamas uždavinius, atlieka šias funkcijas:

25.1. konsultuoja mokytojus, švietimo pagalbos specialistus ir tėvus (globėjus, rūpintojus) dėl ugdymo turinio pritaikymo, švietimo pagalbos teikimo, mokymo(si) metodų ir (ar) mokymo(si) priemonių ir specialiųjų techninės pagalbos priemonių pasirinkimo ir naudojimo mokiniams ugdyti ir ugdymo aplinkos pritaikymo;

25.2. konsultuoja Regiono mokyklų bendruomenes rengiant individualius ugdymo planus mokiniams;

25.3. konsultuoja Regiono mokyklų bendruomenes dėl fizinės, informacinės mokymo(si) aplinkos kūrimo taikant universalaus dizaino principus;

25.4. konsultuoja Regiono mokyklų bendruomenes įtraukios kultūros kūrimo, politikos formavimo ir praktikos įgyvendinimo mokykloje;

25.5. tobulina įvairiomis formomis (trumpalaikės stažuotės, atvejų aptarimai, mokymai ir kt.) Regiono mokyklų pedagoginių darbuotojų ir mokytojo padėjėjų kompetencijas dirbti su mokiniais;

25.6. vykdo mokinių ugdymo ir švietimo pagalbos patirties sklaidą Regiono mokykloms;

25.7. padeda Regiono mokyklų vadovams, pedagoginiams darbuotojams ir mokytojų padėjėjams stiprinti kompetencijas, ugdymą mokykloje grįsti universalaus dizaino principais, vystyti bendradarbiavimo ir susitarimų kultūrą, diegti komandinio darbo principą (mokytojas, mokinys, tėvai (globėjai, rūpintojai), specialistai);

25.8. rengia pradinio, pagrindinio, socialinių įgūdžių ugdymo, priešmokyklinio, ikimokyklinio individualiąsias ugdymo programas, neformaliojo vaikų švietimo programas;

25.9. įgyvendina pritaikytas bendrojo ugdymo programas, neformaliojo vaikų švietimo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina kokybišką švietimą;

25.10. teikia Centre ugdomiems mokiniams švietimo pagalbą (švietimo informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, profesinio orientavimo), vykdo minimalios ar vidutinės priežiūros priemones;

25.11. kuria ugdymo turinio reikalavimams, Centro funkcijoms įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

25.12. sudaro sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinti švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose;

25.13 vykdo Centre ugdomų mokinių pavėžėjimą ir maitinimą Centro direktoriaus nustatyta tvarka;

25.14. apgyvendina mokinius Centro bendrabutyje;

25.15. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų apmokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

25.16. organizuoja ir vykdo pailgintos dienos grupių darbą;

25.17. skleidžia informaciją apie Centro vykdomą veiklą;

25.18. sudaro sąlygas tobulinti Centro darbuotojų kompetencijas;

25.19. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

26. Centras konsultuoja Regiono mokyklas dėl ugdymo ir švietimo pagalbos teikimo mokiniams, turintiems:

26.1. įvairiapusių raidos sutrikimų;

26.2. intelekto sutrikimą;

26.3. mokymosi sutrikimų;

26.4. judesio ir padėties sutrikimų.

 

 

III SKYRIUS

CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS

 

27. Centras, įgyvendindamas jam pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jam priskirtas funkcijas, turi teisę:

27.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

27.2. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

27.3. rengti metodines priemones;

27.4. vykdyti Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatyta tvarka šalies ir tarptautinius švietimo projektus, organizuoti vaikų vasaros poilsio stovyklas, įgyvendinti sveikatos stiprinimo programas;

27.5. įstatymų nustatytą tvarka stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

27.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

27.7. teikti patalpų nuomos bei maitinimo nuomojantiems patalpas paslaugas;

27.8. turėti kitų teisių, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

28. Centro pareigos:

28.1. užtikrinti geros kokybės švietimą, ugdymo, mokymo ir švietimo programų vykdymą;

28.2. sudaryti higienos normas atitinkančias ugdymo sąlygas;

28.3. užtikrinti mokymo sutarčių sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą;

28.4. suprantamai ir aiškiai taisyklinga lietuvių kalba perteikti ugdymo turinį, kai teisės aktais nustatyta, kad atitinkamas ugdymo turinys perteikiamas lietuvių kalba;

28.5. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

28.6. sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje;

28.7. užtikrinti veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;

28.8. rūpintis mokytojų ir kitų ugdymo proceso dalyvių kvalifikacijos kėlimu;

28.9. viešai skelbti informaciją apie Centro veiklą vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu;

28.10. vykdyti kitas pareigas nustatytas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

IV SKYRIUS

CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

29. Centro veikla organizuojama pagal:

29.1. direktoriaus patvirtintą Centro strateginį planą, kuriam yra pritarusi Centro taryba ir Ukmergės rajono savivaldybės meras ar jo įgaliotas asmuo;

29.2. direktoriaus patvirtintą metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Centro taryba;

29.3. direktoriaus patvirtintą Centro ugdymo planą, kuriam yra pritarusi Centro taryba ir Ukmergės rajono savivaldybės meras ar jo įgaliotas asmuo;

29.4. direktoriaus patvirtintą Centro pritaikytą ikimokyklinio ugdymo programą, kuriai yra pritarusi Centro taryba ir Ukmergės rajono savivaldybės taryba ar jos įgaliotas asmuo;

29.5. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintą priešmokyklinio ugdymo(si) programą ir Ukmergės rajono savivaldybės tarybos ar jos įgalioto asmens patvirtintą priešmokyklinio ugdymo modelį.

30. Mokyklai vadovauja direktorius, kurį konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Ukmergės rajono meras teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Ukmergės rajono savivaldybės merui.

31. Direktorius:

31.1. tvirtina Centro vidaus struktūrą, ir, neviršydamas Ukmergės rajono savivaldybės tarybos patvirtinto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus, Centro pareigybių sąrašą;

31.2. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Centro darbuotojus, nustato darbuotojams metinės veiklos užduotis ir vertina jų įvykdymą, skatina darbuotojus, skiria jiems drausmines nuobaudas;

31.3. priima mokinius į Centrą Ukmergės rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

31.4. tvirtina Centro vidaus darbo tvarkos taisykles jų pakeitimus suderinęs su Centro taryba;

31.5. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;

31.6. vadovauja Centro strateginio plano, metinio veiklos plano, švietimo programų rengimui, rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Centre priemonių įgyvendinimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;

31.7. organizuoja ir koordinuoja Centro veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;

31.8. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą, užtikrina, kad būtų laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų bei Centro nuostatų;

31.9. organizuoja Centro veiklos įsivertinimą bei stebėseną;

31.10. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes, metodines grupes;

31.11. sudaro Centro vardu sutartis Centro funkcijoms atlikti;

31.12. organizuoja Centro dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

31.13. yra asignavimų valdytojas ir vykdo jam pavestas pareigas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Centro turtą, lėšas ir jais disponuoja;

31.14. organizuoja Centro buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

31.15. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

31.16. inicijuoja Centro savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

31.17. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir Centrui teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

31.18. atstovauja Centrui kitose institucijose;

31.19. suderinęs su darbuotojų atstovais priima sprendimus dėl darbuotojų darbo krūvių;

31.20. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingos;

31.21. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Ukmergės rajono savivaldybės merą dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;

31.22. už mokinio elgesio taisyklių pažeidimus gali skirti drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;

31.23. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti mokytojams;

31.24. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas;

31.25. kiekvienais metais teikia Centro bendruomenei ir tarybai, Savivaldybės merui savo veiklos ataskaitą, kurią skelbia viešai.

32. Laikinai direktoriui nesant Centre (sergant, išvykus į komandiruotę, kvalifikacijos kėlimo renginį, atostogaujant), jo funkcijas atlieka įsakymu paskirti jį pavaduoti darbuotojas.

33. Centro direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Centre, už demokratinį Centro valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Centro tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Centro veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą, už pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką ir saugią Centro aplinką.

34. Centre veikia vaiko gerovės komisija, kuri organizuoja ir koordinuoja švietimo programų pritaikymą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo pagalbos teikimą, atlieka kitas, su vaiko gerove susijusias funkcijas. Vaiko gerovės komisijos sudarymo ir darbo organizavimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministras.

35. Centre metodinei veiklai organizuoti sudaromos šios metodinės grupės: ikimokyklinio/priešmokyklinio ugdymo grupių mokytojų bei pagalbos vaikui specialistų metodinė grupė, mokytojų bei pagalbos mokiniui specialistų metodinė grupė ir pailgintos dienos grupių bei bendrabučio auklėtojų metodinė grupė. Metodinių grupių nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai, švietimo pagalbos specialistai, pailgintų dienos grupių ir bendrabučio grupių auklėtojai, kuriems vadovauja grupės narių išrinktas pirmininkas.

36. Metodinė grupė:

36.1. derina ugdymo srities, dalyko turinio planavimą, mokymo organizavimą ir vertinimą;

36.2. aptaria naujus dokumentus ir metodikos naujoves;

36.3. susitaria dėl ilgalaikių mokomųjų dalykų planų ir individualiųjų ugdymo programų rengimo principų bei tvarkos;

36.4. suderina vadovėlių ir mokymo priemonių pasirinkimą, aptaria jų naudojimo veiksmingumą;

36.5. aptaria mokinių mokymosi poreikius ir susitaria dėl mokinių individualizuoto ugdymo;

36.6. tariasi dėl mokomųjų ir pasirenkamųjų dalykų pasiūlos bei tarpdalykinės integracijos;

36.7. nagrinėja ugdymo sėkmingumą ir mokinių pasiekimus;

36.8. tariasi dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir konsultuoja mažesnę patirtį turinčius kolegas;

36.9. teikia pasiūlymus metodinės veiklos organizavimo klausimais metodinei tarybai ir/ar Centro vadovams;

36.10. analizuoja kvalifikacijos tobulinimo renginių kokybę, keičiasi informacija ir bendradarbiauja su kitomis metodinėmis grupėmis.

37. Centro direktorius gali organizuoti mokyklos pedagogų ir darbuotojų pasitarimus ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais.

 

V SKYRIUS

CENTRO SAVIVALDA

 

38. Centro savivalda grindžiama švietimo tikslais, Centre vykdomomis švietimo programomis ir Centro tradicijomis.

39. Centro savivaldos institucijos kolegialiai svarsto Centro veiklos ir finansavimo klausimus, pagal kompetenciją priima sprendimus ir atlieka visuomeninę Centro valdymo priežiūrą.

40. Centro taryba (toliau – Taryba) – aukščiausioji Centro savivaldos institucija, atstovaujanti mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei. Tarybos nariu negali būti mokyklos direktorius, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.

41. Taryba renkama trejiems metams. Tarybą sudaro 7 nariai: du pedagoginio personalo atstovai, du nepedagoginio personalo atstovai, du mokinių tėvų atstovai, vienas vietos bendruomenės atstovas. Atstovai renkami atviru balsavimu, dalyvaujančių balsų dauguma: tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja visuotinis tėvų susirinkimas, pedagoginio personalo atstovus – Mokytojų taryba, nepedagoginio personalo atstovus – Centro bendruomenės susirinkimas, vietos bendruomenės atstovą deleguoja Ukmergės rajono savivaldybės Švietimo taryba. Išrinktos Tarybos sudėtį tvirtina Centro direktorius įsakymu. Narį, pasitraukusį nepasibaigus Tarybos kadencijai, keičia kitas, teisėtai deleguotas narys. Pasikeitusį Tarybos narį įstaigos vadovas tvirtina atskiru įsakymu.

42. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių balsų dauguma. Mokyklos direktorius posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.

43. Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu Tarybos posėdyje.

44. Taryba:

44.1. teikia siūlymus dėl Centro strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

44.2. pritaria Centro strateginiam planui, metiniam veiklos planui, ugdymo planui, darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Centro veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Centro direktoriaus;

44.3. teikia siūlymus Centro direktoriui dėl Centro nuostatų pakeitimo ar papildymo, Centro vidaus struktūros tobulinimo;

44.4. svarsto Centro lėšų naudojimo klausimus;

44.5. kiekvienais metais vertina Centro direktoriaus metų veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos Ukmergės rajono savivaldybės merui;

44.6. teikia siūlymus Ukmergės rajono savivaldybės tarybai dėl Centro materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

44.7. svarsto mokytojų tarybos, Centro bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Centro direktoriui dėl Centro darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Centro materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

44.8. Mokytojų tarybos teikimu sprendžia mokinių šalinimo iš Centro, Centro bendrabučio klausimus;

44.9. svarsto Centro direktoriaus teikiamus klausimus;

44.10. deleguoja atstovus į atviro konkurso laisvai direktoriaus vietai užimti komisiją ir atstovus į Centro mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos komisiją.

45. Centro tarybos posėdyje be tarybos narių gali dalyvauti Centro steigėjo įgalioti asmenys, Centro priežiūrą vykdančių institucijų atstovai ir kviestiniai asmenys;

46. Tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.

47. Centro steigėjas, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, Centro direktorius, nustatę, kad Centro tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems Centro veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Tarybai svarstyti juos pakartotinai.

48. Taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito Centro bendruomenei.

49. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Centro savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro visi Centre dirbantys mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų Mokyklos savivaldos institucijų atstovai.

50. Centro mokytojų tarybai vadovauja balsų dauguma iš Mokytojų tarybos narių išrinktas pirmininkas, jam nedalyvaujant pirmininko pavaduotojas. Mokytojų tarybos pirmininkas ir pavaduotojas renkami dvejiems metams.

51. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokytojų tarybos pirmininkas. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.

52. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus:

52.1. dėl tikslų ir nuostatų, kaip bus formuojamas ir įgyvendinamas Centro ugdymo turinys;

52.2. dėl Centro strateginio ir veiklos planų;

52.3. dėl Centro ugdymo plano: dalykui skiriamų pamokų skaičiaus konkrečioje klasėje, priemonių, kurios bus taikomos Centro uždaviniams įgyvendinti ir mokinių rezultatams pagerinti, ugdymo turinio integravimo, ugdymo turinio individualizavimo ir diferencijavimo, neformaliojo švietimo pasiūlos ir organizavimo būdų, mokinio pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų ir laikotarpių, kt.;

52.4. dėl švietimo pagalbos teikimo mokiniui galimybių ir būdų;

52.5. dėl bendradarbiavimo su mokinių tėvais, kitomis mokyklomis ir institucijomis būdų;

52.6. dėl atstovų, deleguojamų į Centro tarybą, mokytojų ir pagalbos specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos komisiją, rajono pedagogų konferenciją ir kt.;

52.7. dėl kitų teisės aktais nustatytų ir Centro direktoriaus teikiamų klausimų.

53. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldą sudaro visų tos klasės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai), kuriems vadovauja susirinkime išrinktas pirmininkas. Klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucija aptaria su mokytoju, vadovaujančiu klasei, mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus Centro tarybai ir direktoriui.

54. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais Centro direktorius gali organizuoti klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų vadovų pasitarimus.

55. Centro tarybos, mokytojų tarybos, tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų veiklą reglamentuoja Centro nuostatai. Savivaldos institucijų sprendimai gali būti neprotokoluojami.

56. Centre gali veikti profsąjungos ir (arba) darbo taryba, kurių veiklą reglamentuoja įstatymai.

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

57. Darbuotojai į darbą Centre priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

58. Direktoriaus, mokytojų ir kitų darbuotojų darbo užmokestis skaičiuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais ir kitais teisės aktais.

59. Centro mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

CENTRO BENDRABUČIO SUTEIKIMAS

 

60. Centro bendrabutis suteikiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais ir Centro direktoriaus patvirtinta Priėmimo į Centro bendrabutį tvarka.

61. Dėl apgyvendinimo Centro bendrabutyje sudaromos sutartys su tėvais (globėjais, rūpintojais) teisės aktų nustatyta tvarka.

62. Mokinių, gyvenančių centro bendrabutyje, maitinimas organizuojamas ir apmokėjimas už maitinimą nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

63. Mokiniai naudojasi bendrabučiu Centro nustatyta tvarka. Bendrabutyje gyvenantys mokiniai privalo laikytis tvarkos, nustatytos Centro darbo tvarkos taisyklėse.

 

VIII SKYRIUS

CENTRO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

64. Centras valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir Ukmergės savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

65. Centro lėšos:

65.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos;

65.2. Ukmergės rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

65.3. Europos sąjungos lėšos;

65.4. pajamos už teikiamas paslaugas;

65.5. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

65.6. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

66. Centras yra paramos gavėjas. Paramos lėšos naudojamos įstatymų numatyta tvarka.

67. Centras buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko Lietuvos Respublikos fizinių buhalterinės apskaitos įstatymo, viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

68. Centro finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka: išankstinė finansinė kontrolė atliekama pagal patvirtintą apskaitos politiką, veiklos ir išorės finansinį auditą atlieka Ukmergės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

69. Centro veiklos valstybinę priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.

70. Centro veiklos kokybės išorinį vertinimą atlieka Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra.

71. Centro veiklos priežiūrą atlieka Ukmergės rajono meras ir/ar jo įgaliota institucija.

72. Valstybinį auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

73. Centras turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktais nustatytus reikalavimus.

74. Centro nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus, pritarus Centro tarybai, tvirtina Ukmergės rajono savivaldybės taryba.

75. Nuostatai keičiami ir papildomi Ukmergės rajono savivaldybės tarybos, Centro direktoriaus ir Centro tarybos iniciatyva, laikantis įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų ir dokumentų rengimo taisyklių.

76. Centras registruojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

77. Centras reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas Ukmergės rajono savivaldybės tarybos sprendimu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Sprendimas dėl Centro reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ar Centro grupės ar tipo pakeitimo skelbiamas vietos spaudoje, Ukmergės rajono savivaldybės ir Centro interneto svetainėse.

_________________________

 

 

PRITARTA

Ukmergės „Ryto“ specialiosios mokyklos tarybos

2023 m. gegužės 4 d. posėdžio

protokoliniu nutarimu (protokolo Nr. VT 4 )