UŽIMTUMO TARNYBOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL UŽIMTUMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2022 M. LIEPOS 25 D. ĮSAKYMO NR. V-223 „DĖL ATVYKIMO IŠMOKOS IŠ UŽSIENIO PRITRAUKTIEMS DARBUOTOJAMS SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKOS APRAŠO IR IŠMOKOS DARBDAVIUI, PRITRAUKUSIAM DARBUOTOJĄ IŠ UŽSIENIO, SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. gruodžio 22 d. Nr. V-258
Vilnius
1. P a k e i č i u Atvykimo išmokos iš užsienio pritrauktiems darbuotojams skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašą ir Išmokos darbdaviui, pritraukusiam darbuotoją iš užsienio, skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašą, patvirtintus Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) direktoriaus 2022 m. liepos 25 d. įsakymu Nr. V-223 „Dėl Atvykimo išmokos iš užsienio pritrauktiems darbuotojams skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašo ir Išmokos darbdaviui, pritraukusiam darbuotoją iš užsienio, skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama);
2. P a v e d u:
2.1. Užimtumo tarnybos Šiaulių klientų aptarnavimo departamentui prašymus skirti išmoką iš užsienio pritrauktiems darbuotojams, atitinkantiems Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 481 straipsnio 1 dalyje nustatytas sąlygas, prašymus skirti atvykimo išmoką iš užsienio pritrauktiems darbuotojams, atitinkantiems Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 481 straipsnio 2 dalyje nustatytas sąlygas, ir prašymus skirti išmoką darbdaviui, pritraukusiam darbuotoją iš užsienio, gautus ir neišnagrinėtus iki 2023 m. gruodžio 31 d., perduoti nagrinėti Užimtumo tarnybos Paslaugų organizavimo departamento Paslaugų užsieniečiams skyriui.
2.2. Užimtumo tarnybos Teisės skyriui organizuoti šio įsakymo paskelbimą Teisės aktų registre ir Užimtumo tarnybos interneto svetainėje;
PATVIRTINTA
Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus
2022 m. liepos 25 d. įsakymu Nr. V-223
(Užimtumo tarnybos prie Lietuvos
Respublikos socialinės apsaugos ir darbo
ministerijos direktoriaus 2023 m. gruodžio 22 d.
įsakymo Nr. V-258 redakcija)
atvykimo IŠMOKos IŠ UŽSIENIO PRITRAUKTIEMS DARBUOTOJAMS SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Atvykimo išmokos iš užsienio pritrauktiems darbuotojams skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato kreipimosi į Užimtumo tarnybą prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) dėl atvykimo išmokos iš užsienio pritrauktiems darbuotojams (toliau – Išmoka), Išmokos skyrimo ir mokėjimo tvarką.
II SKYRIUS
KREIPIMOSI DĖL IŠMOKOS, IŠMOKOS SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKA
3. Teisę gauti Išmoką turi asmenys, atitinkantys Įstatymo 481 straipsnio 1 arba 2 dalyje nustatytas sąlygas, ir pateikę Užimtumo tarnybos Paslaugų organizavimo departamento Paslaugų užsieniečiams skyriui (toliau – Paslaugų užsieniečiams skyrius) Prašymą skirti išmoką iš užsienio pritrauktiems darbuotojams, atitinkantiems Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 481 straipsnio 1 dalyje nustatytas sąlygas (Aprašo 1 priedas) arba Prašymą skirti atvykimo išmoką iš užsienio pritrauktiems darbuotojams, atitinkantiems Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 481 straipsnio 2 dalyje nustatytas sąlygas (Aprašo 2 priedas) (toliau kartu ir atskirai – Prašymas).
4. Kartu su Prašymu pateikiama:
4.2. darbdavio pažyma dėl Prašymą pateikusio asmens vidutinio vieno mėnesio bruto darbo užmokesčio, skaičiuojant 6 mėnesių laikotarpį nuo įdarbinimo pagal neterminuotą darbo sutartį, jei Prašymas teikiamas pagal Aprašo 1 priedą, arba skaičiuojant 3 mėnesių laikotarpį nuo įdarbinimo pagal neterminuotą darbo sutartį, jei Prašymas teikiamas pagal Aprašo 2 priedą;
5. Prašymas pagal Aprašo 1 priedą Paslaugų užsieniečiams skyriui gali būti pateiktas per administracinių ir viešųjų paslaugų portalą „Elektroniniai valdžios vartai“ ne anksčiau kaip po 6 mėnesių ir ne vėliau kaip per 2 metus nuo darbuotojo darbo Lietuvoje pagal neterminuotą darbo sutartį pradžios, tačiau ne vėliau nei iki 2025 m. gegužės 31 d.
6. Prašymas pagal Aprašo 2 priedą Paslaugų užsieniečiams skyriui gali būti pateiktas per administracinių ir viešųjų paslaugų portalą „Elektroniniai valdžios vartai“, tiesiogiai raštu arba elektroniniu paštu, pasirašius kvalifikuotu elektroniniu parašu, ne anksčiau kaip po 3 mėnesių ir ne vėliau kaip per 2 metus nuo darbuotojo darbo Lietuvoje pagal neterminuotą darbo sutartį pradžios, tačiau ne vėliau nei iki 2025 m. gegužės 31 d.
7. Informacija apie Prašymo pateikimo būdus bei Prašymo forma skelbiama Užimtumo tarnybos interneto svetainėje.
8. Išmoka yra de minimis pagalba, kurios teikimo sąlygos nustatytos 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) 2020/972. Prašomos (galimos) skirti nereikšmingos de minimis pagalbos sumos konkrečiam Prašymą pateikusiam asmeniui teisėtumas turi būti įrodomas vadovaujantis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui pagal Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ pateiktais duomenimis, Paslaugų užsieniečiams skyriui įvertinus tai, ar nebus viršyta nereikšmingos de minimis pagalbos teikimo riba: bendra nereikšmingos de minimis pagalbos suma, suteikta tam pačiam de minimis pagalbos gavėjui pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013, negali viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per trejų finansinių metų laikotarpį, vienam kelių transporto sektoriuje veikiančiam de minimis pagalbos gavėjui – 100 000 (vieno šimto tūkstančių) eurų (tikrinama Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre).
9. Paslaugų užsieniečiams skyrius ne vėliau kaip per 12 darbo dienų nuo Prašymo pateikimo dienos įvertina Prašymą pateikusio asmens atitiktį Įstatymo 481 straipsnio 1 arba 2 dalyje nustatytiems reikalavimams bei Aprašo 8 punkte nurodytoms sąlygoms, vadovaudamasis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro, Valstybės duomenų agentūros duomenimis, ir siūlo Paslaugų organizavimo departamento direktoriui:
10. Paslaugų organizavimo departamento direktorius per 3 darbo dienas nuo Aprašo 9 punkte nurodytų siūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl išmokos iš užsienio pritrauktiems darbuotojams (toliau – sprendimas) skyrimo ar neskyrimo.
11. Vertinant Įstatymo 481 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytą sąlygą, 5 ankstesni kalendoriniai metai skaičiuojami nuo 2022 m.
12. Vertinant Įstatymo 481 straipsnio 1 dalies 4 punkto a) papunktyje, 2 dalies 3 punkto a) papunktyje nustatytą sąlygą, taikomas asmens įdarbinimo metu galiojęs Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydis.
13. Gavus netinkamai arba nepilnai užpildytą Prašymą, pateikus ne visus Aprašo 4 punkte nurodytus dokumentus ar Prašymą pateikus kitais nei Aprašo 5 ir 6 punktuose nustatytais būdais, Paslaugų užsieniečiams skyrius raštu (elektroniniu paštu) Prašymą pateikusio asmens prašo patikslinti Prašymą, pateikti jį tinkamu būdu arba pateikti trūkstamus dokumentus per 3 darbo dienas. Patikslintas Prašymas ar trūkstami dokumentai turi būti pateikiami Paslaugų užsieniečiams skyriaus rašte dėl patikslinimo nurodytu būdu.
14. Jeigu Prašymą pateikęs asmuo per nustatytą terminą nepatikslina Prašymo ar nepateikia trūkstamų dokumentų, priimamas Paslaugų užsieniečiams skyriaus vedėjo sprendimas toliau Prašymo nenagrinėti.
15. Tais atvejais, kai vertinant Prašymą pagal Aprašo 1 priedą, iš pateiktos neterminuotos darbo sutarties nėra galimybės nustatyti, ar darbo funkcija atitinka profesiją, įtrauktą į Aukštą pridėtinę vertę kuriančių profesijų, kurių darbuotojų trūksta Lietuvos Respublikoje, sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 4-849 „Dėl Aukštą pridėtinę vertę kuriančių profesijų, kurių darbuotojų trūksta Lietuvos Respublikoje, sąrašo patvirtinimo“, Paslaugų užsieniečiams skyrius raštu (elektroniniu paštu) kreipiasi į Prašymą pateikusį asmenį dėl papildomų dokumentų pateikimo - pareiginių nuostatų arba darbo (veiklos) aprašo kopijų.
Papildomiems dokumentams pateikti nustatomas ne ilgesnis nei 3 darbo dienų terminas. Papildomi dokumentai teikiami Paslaugų užsieniečiams skyriaus rašte dėl papildomų dokumentų pateikimo nurodytu būdu.
16. Jeigu Prašymą pateikęs asmuo per nustatytą terminą nepateikia Aprašo 15 punkte nurodytų papildomų dokumentų, priimamas Paslaugų organizavimo departamento direktoriaus sprendimas neskirti Išmokos.
17. Paslaugų užsieniečiams skyrius apie priimtą sprendimą skirti Išmoką ar neskirti Išmokos, ar Prašymo nenagrinėti Prašymą pateikusį asmenį informuoja ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos raštu (elektroniniu paštu), pateikiant sprendimo kopiją. Priėmus sprendimą neskirti Išmokos, sprendime turi būti nurodytas tokio sprendimo teisinis pagrindas, faktinės aplinkybės, motyvai, sprendimo apskundimo tvarka ir terminai.
18. Paslaugų užsieniečiams skyrius per 3 darbo dienas nuo sprendimo skirti Išmoką priėmimo dienos Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre registruoja informaciją apie asmeniui skirtą Išmoką.
19. Įstatymo 481 straipsnio 1 ar 2 dalyje nustatytas sąlygas atitinkančiam asmeniui skiriama ir mokama vienkartinė išmoka, kurios dydis nustatytas Įstatymo 481 straipsnio 3 dalyje.
20. Užimtumo tarnybos Priemonių finansų valdymo ir kontrolės skyrius užtikrina, kad Išmoka per 10 darbo dienų nuo sprendimo skirti Išmoką priėmimo dienos būtų išmokėta į Prašyme nurodytą asmens sąskaitą Lietuvoje registruotose kredito, mokėjimo ar elektroninių pinigų įstaigose arba asmeninę sąskaitą užsienio valstybėje įregistruotoje kredito, mokėjimo ar elektroninių pinigų įstaigoje (filiale).
III SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
21. Nustačius, kad Išmoka buvo išmokėta pagal neteisingai įformintus ar suklastotus dokumentus arba dėl žinomai neteisingos informacijos pateikimo arba jos nepateikimo, Išmoka Paslaugų organizavimo departamento direktoriaus sprendimu išieškoma iš Prašymą pateikusio asmens ar kitų kaltų asmenų, išdavusių ar pateikusių šiuos dokumentus arba duomenis, Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
22. Prašymą pateikusių asmenų duomenys įrašomi, saugomi, teikiami Aprašo 9 punkte nurodytoms institucijoms ir vertinami Užimtumo tarnybos valdomose informacinėse sistemose sprendimo dėl Išmokos skyrimo ar neskyrimo priėmimo tikslu. Informacija, įskaitant asmens duomenis, apie Prašymą pateikusius asmenis ir jiems skirtas ar neskirtas Išmokas, Išmokų skyrimo teisingumo stebėsenos ir statistikos tikslais kaupiama ir saugoma Užimtumo tarnybos valdomoje informacinėje sistemoje 10 metų po Prašymo priėmimo. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau - Reglamentas (ES) 2016/679) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Informacija, įskaitant asmens duomenis, tvarkoma taikant tinkamas technines ir organizacines saugumo priemones, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2016/679), ne ilgiau, nei to reikalaujama pagal duomenų tvarkymo tikslus, vėliau ji sunaikinama Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo
ministerijos direktoriaus
2022 m. liepos 25 d. įsakymu Nr. V-223
(Užimtumo tarnybos prie Lietuvos
Respublikos socialinės apsaugos ir darbo
ministerijos direktoriaus
2023 m. gruodžio 22 d. įsakymo
Nr. V-258 redakcija)
IŠMOKos dARBDAVIui, PRITRAUKUSIaM DARBUOTOJą IŠ UŽSIENIO, skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašas
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Išmokos darbdaviui, pritraukusiam darbuotoją iš užsienio, skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato kreipimosi į Užimtumo tarnybą prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) dėl išmokos darbdaviui, pritraukusiam darbuotoją iš užsienio (toliau – Išmoka), Išmokos skyrimo ir mokėjimo tvarką.
2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme (toliau – Įstatymas), Lietuvos Respublikos darbo kodekse, Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatyme, Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatyme.
II SKYRIUS
KREIPIMOSI DĖL IŠMOKOS, IŠMOKOS SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKA
3. Teisę gauti Išmoką turi darbdaviai, atitinkantys Įstatymo 482 straipsnio 1 dalyje nustatytas sąlygas ir pateikę Užimtumo tarnybos Paslaugų organizavimo departamento Paslaugų užsieniečiams skyriui (toliau – Paslaugų užsieniečiams skyrius ) Prašymą skirti išmoką darbdaviui, pritraukusiam darbuotoją iš užsienio (toliau – Prašymas) (Aprašo 1 priedas).
4. Kartu su Prašymu pateikiama:
4.1. Patvirtinimas apie įdarbinto asmens atitiktį Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 481 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose ir 482 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytoms sąlygoms (toliau – Patvirtinimas) (Aprašo 2 priedas). Patvirtinimas apie kiekvieną įdarbintą asmenį pildomas atskirai;
4.2. neterminuotos (-tų) darbo sutarties (-čių), sudarytų su įdarbintu asmeniu (-imis), kopija (-os);
4.3. pažyma (-os) dėl įdarbinto (-tų) asmens (-nų) vidutinio vieno mėnesio bruto darbo užmokesčio, skaičiuojant 6 mėnesių laikotarpį nuo įdarbinimo pagal neterminuotą darbo sutartį;
4.4. pažyma dėl darbuotojų praeitų kalendorinių metų (prieš asmens, už kurį prašoma Išmokos, įdarbinimą) vidutinio vieno mėnesio bruto darbo užmokesčio;
5. Prašymas Paslaugų užsieniečiams skyriui gali būti pateiktas per administracinių ir viešųjų paslaugų portalą „Elektroniniai valdžios vartai“, ne anksčiau kaip po 12 mėnesių ir ne vėliau kaip per 2 metus nuo darbuotojo darbo Lietuvoje pagal neterminuotą darbo sutartį pradžios, tačiau ne vėliau nei iki 2025 m. gegužės 31 d.
6. Informacija apie Prašymo pateikimo būdus bei Prašymo forma skelbiama Užimtumo tarnybos interneto svetainėje.
7. Išmoka yra de minimis pagalba, kurios teikimo sąlygos nustatytos 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) 2020/972. Prašomos (galimos) skirti nereikšmingos de minimis pagalbos sumos konkrečiam darbdaviui, siekiančiam gauti Išmoką (toliau šiame punkte – de minimis pagalbos gavėjas), teisėtumas turi būti įrodomas vadovaujantis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui pagal Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, ir Paslaugų užsieniečiams skyriui Darbdavio, siekiančio gauti Išmoką, atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lape (Aprašo 3 priedas) pateiktais duomenimis, Paslaugų užsieniečiams skyriui įsitikinus de minimis pagalbos gavėjo pateiktų duomenų tikrumu ir įvertinus:
7.1. tai, ar nebus viršyta nereikšmingos de minimis pagalbos teikimo riba: bendra nereikšmingos de minimis pagalbos suma, suteikta tam pačiam de minimis pagalbos gavėjui pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013, negali viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per trejų finansinių metų laikotarpį, vienam kelių transporto sektoriuje veikiančiam de minimis pagalbos gavėjui – 100 000 (vieno šimto tūkstančių) eurų (tikrinama Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre);
7.2. sąsajas pagal Reglamente (ES) Nr. 1407/2013 nustatytą vienos įmonės sąvoką, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje. De minimis pagalbos gavėjas užpildo Vienos įmonės deklaraciją pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013. Jos forma skelbiama Europos Sąjungos fondų investicijų Lietuvoje interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, pasirenkant kategoriją „Finansavimo skyrimas“ ir dokumento tipą „Forma“.
8. Paslaugų užsieniečiams skyrius ne vėliau kaip per 12 darbo dienų nuo Prašymo pateikimo dienos įvertinęs Prašymą pateikusio darbdavio atitiktį Įstatymo 482 straipsnio 1 dalyje nustatytiems reikalavimams bei Aprašo 7 punkte nurodytoms sąlygoms, vadovaudamasis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro duomenimis, teikia siūlymą Paslaugų organizavimo departamento direktoriui:
9. Paslaugų organizavimo departamento direktorius per 3 darbo dienas nuo Aprašo 8 punkte nurodytų siūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl išmokos darbdaviui, pritraukusiam darbuotoją iš užsienio, (toliau – sprendimas) skyrimo ar neskyrimo.
10. Vertinant Įstatymo 481 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytą sąlygą, 5 ankstesni kalendoriniai metai skaičiuojami nuo 2022 m.
11. Vertinant Įstatymo 481 straipsnio 1 dalies 4 punkto a) papunktyje nustatytą sąlygą, taikomas asmens įdarbinimo metu galiojęs Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydis.
12. Gavus netinkamai arba nepilnai užpildytą Prašymą, pateikus ne visus Aprašo 4 punkte nurodytus dokumentus ar Prašymą pateikus kitu nei Aprašo 5 punkte nustatytu būdu, Paslaugų užsieniečiams skyrius raštu (elektroniniu paštu) darbdavio prašo patikslinti Prašymą, pateikti jį tinkamu būdu arba pateikti trūkstamus dokumentus per 3 darbo dienas. Patikslintas Prašymas ar trūkstami dokumentai turi būti pateikiami Paslaugų užsieniečiams skyriaus rašte dėl patikslinimo nurodytu būdu.
13. Jeigu darbdavys per nustatytą terminą nepatikslina Prašymo ar nepateikia trūkstamų dokumentų, priimamas Paslaugų užsieniečiams skyriaus vedėjo sprendimas toliau Prašymo nenagrinėti.
14. Tais atvejais, kai pagal pateiktą įdarbinto asmens darbo sutartį nėra galimybės nustatyti, ar darbo funkcija atitinka profesiją, įtrauktą į Aukštą pridėtinę vertę kuriančių profesijų, kurių darbuotojų trūksta Lietuvos Respublikoje, sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 4-849 „Dėl Aukštą pridėtinę vertę kuriančių profesijų, kurių darbuotojų trūksta Lietuvos Respublikoje, sąrašo patvirtinimo“, Paslaugų užsieniečiams skyriaus raštu (elektroniniu paštu) darbdavio prašoma pateikti papildomus dokumentus - pareiginių nuostatų arba darbo (veiklos) aprašo kopijas.
Papildomiems dokumentams pateikti nustatomas ne ilgesnis nei 3 darbo dienų terminas. Papildomi dokumentai teikiami Paslaugų užsieniečiams skyriaus rašte dėl papildomų dokumentų pateikimo nurodytu būdu.
15. Jeigu darbdavys per nustatytą terminą nepateikia Aprašo 14 punkte nurodytų papildomų dokumentų, priimamas Paslaugų organizavimo departamento direktoriaus sprendimas neskirti Išmokos.
16. Paslaugų užsieniečiams skyrius apie priimtą sprendimą skirti Išmoką ar neskirti Išmokos, ar Prašymo nenagrinėti Prašymą pateikusį darbdavį informuoja ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos raštu (elektroniniu paštu), pateikiant sprendimo kopiją. Priėmus sprendimą neskirti Išmokos, sprendime turi būti nurodytas tokio sprendimo teisinis pagrindas, faktinės aplinkybės, motyvai, sprendimo apskundimo tvarka ir terminai.
17. Paslaugų užsieniečiams skyrius per 3 darbo dienas nuo sprendimo skirti Išmoką priėmimo dienos Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre registruoja informaciją apie darbdaviui skirtą Išmoką.
18. Įstatymo 482 straipsnio 1 dalyje nustatytas sąlygas atitinkančiam darbdaviui už kiekvieną įdarbintą asmenį, atitinkantį Įstatymo 481 straipsnio 1 dalyje nustatytas sąlygas, skiriama ir mokama vienkartinė išmoka, kurios dydis nustatytas Įstatymo 482 straipsnio 2 dalyje.
19. Užimtumo tarnybos Priemonių finansų valdymo ir kontrolės skyrius užtikrina, kad Išmoka per 10 darbo dienų nuo sprendimo skirti Išmoką priėmimo dienos būtų išmokėta į Prašyme nurodytą darbdavio sąskaitą Lietuvoje arba užsienio valstybėje registruotoje kredito, mokėjimo ar elektroninių pinigų įstaigoje.
III SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
20. Nustačius, kad Išmoka buvo išmokėta pagal neteisingai įformintus ar suklastotus dokumentus arba dėl žinomai neteisingos informacijos pateikimo arba jos nepateikimo, Išmoka Paslaugų organizavimo departamento direktoriaus sprendimu išieškoma iš darbdavio ar kitų kaltų asmenų, išdavusių ar pateikusių šiuos dokumentus arba duomenis, Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
21. Darbdavių (fizinių asmenų) ir darbdavio įdarbintų asmenų, dėl kurių teikiamas Prašymas, duomenys įrašomi, saugomi, teikiami Aprašo 8 punkte nurodytoms institucijoms ir vertinami Užimtumo tarnybos valdomose informacinėse sistemose sprendimo dėl Išmokos skyrimo ar neskyrimo priėmimo tikslu. Informacija, įskaitant asmens duomenis, apie darbdavius (fizinius asmenis) ir darbdavio įdarbintų asmenų, dėl kurių teikiamas Prašymas, ir už juos skirtas ar neskirtas Išmokas, Išmokų skyrimo teisingumo stebėsenos ir statistikos tikslais kaupiama ir saugoma Užimtumo tarnybos valdomoje informacinėje sistemoje 10 metų po Prašymo priėmimo. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau - Reglamentas (ES) 2016/679) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Informacija, įskaitant asmens duomenis, tvarkoma taikant tinkamas technines ir organizacines saugumo priemones, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2016/679, ne ilgiau, nei to reikalaujama pagal duomenų tvarkymo tikslus, vėliau ji sunaikinama Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.