LIETUVOS BANKO VALDYBA
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS BANKO VALDYBOS 2020 M. BIRŽELIO 16 D. NUTARIMO NR. 03-86 „DĖL Lietuvos banko SKAITMENINIŲ KOLEKCINIŲ MONETŲ LBCOIN PARDAVIMO taisyklių patvirtinimo“ PAKEITIMO
2020 m. rugsėjo 29 d. Nr. 03-135
Vilnius
Pakeisti Lietuvos banko valdybos 2020 m. birželio 16 d. nutarimu Nr. 03-86 „Dėl Lietuvos banko skaitmeninių kolekcinių monetų LBCOIN pardavimo taisyklių patvirtinimo“ patvirtintas Lietuvos banko skaitmeninių kolekcinių monetų LBCOIN pardavimo taisykles:
1. Pakeisti 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
2. Pakeisti 11 punktą ir jį išdėstyti taip:
„11. Lietuvos bankas neprisiima jokios rizikos ir yra besąlygiškai atleidžiamas nuo atsakomybės, jeigu pirkėjas išsamiai nesusipažino su šiomis taisyklėmis, nors jam tokia galimybė buvo suteikta. Lietuvos bankas atsako ir kompensuoja pirkėjui dėl Lietuvos banko tyčios ar neatsargumo (parduotuvės veiklos sutrikimai ir kiti incidentai) atsiradusius nuostolius, grąžindamas pirkėjui už LBCOIN monetą sumokėtą pinigų sumą į pirkėjo nurodytą banko sąskaitą.“
3. Pakeisti 28 punktą ir jį išdėstyti taip:
„28. Privataus rakto duomenimis, PIN kodu ir (arba) jo atsargine kopija gali naudotis tik pirkėjas, jų negalima perduoti kitiems asmenims ir juos reikia saugoti saugioje vietoje, kuri be pirkėjo sutikimo negalėtų būti prieinama kitiems asmenims. Pirkėjas, bet kokiu būdu praradęs savo privataus rakto duomenis, nebetenka galimybės atlikti operacijas su skaitmeniniais žetonais.“
4. Pakeisti 29 punktą ir jį išdėstyti taip:
5. Pakeisti 30 punktą ir jį išdėstyti taip:
„30. Pirkėjas, praradęs privatų raktą, privalo nedelsdamas informuoti Lietuvos banką el. paštu lbcoin@lb.lt arba telefonu +370 800 50 500. Lietuvos bankas, gavęs pirkėjo pranešimą apie prisijungimo duomenų praradimą, blokuoja pirkėjo skaitmeninių žetonų piniginę parduotuvėje ne vėliau kaip per 4 valandas nuo pirkėjo pranešimo gavimo momento, jeigu pranešimas buvo gautas Lietuvos banko darbo dieną darbo valandomis, arba ne vėliau kaip kitą Lietuvos banko darbo dieną per pirmas 4 darbo valandas – jeigu pranešimas buvo gautas ne darbo dieną ir (arba) ne darbo valandomis. Pirkėjas, praradęs privatų raktą, turi galimybę sugeneruoti naujus raktus parduotuvėje, savo paskyroje. Pirkėjas, praradęs savo naršyklėje išsaugotą privatų raktą, turi galimybę iš naujo išsaugoti savo privatų raktą, naršyklėje sukurdamas naują PIN kodą. Lietuvos bankas nebus laikomas atsakingu už žalą, padarytą pirkėjui, tretiesiems asmenims prisijungus prie parduotuvės su pirkėjo prisijungimo duomenimis ir atlikus operacijas su skaitmeniniais žetonais pirkėjo skaitmeninių žetonų piniginėje parduotuvėje, jeigu pirkėjas apie tai neinformavo Lietuvos banko arba jeigu žala pirkėjui buvo padaryta iki šiame punkte nurodytų pirkėjo skaitmeninių žetonų piniginės blokavimo terminų pabaigos.“
6. Pakeisti 31 punktą ir jį išdėstyti taip:
„31. Lietuvos bankas nebus atsakingas už žalą, atsiradusią pirkėjui ir (arba) tretiesiems asmenims, jeigu pirkėjas nurodė neteisingus ir (arba) neišsamius asmens duomenis. Pirkėjas turi teisę panaikinti savo paskyrą parduotuvėje tik tada, jeigu savo skaitmeninių žetonų piniginėje tuo metu neturi skaitmeninių žetonų. Pirkėjas, norėdamas panaikinti savo paskyrą parduotuvėje, privalo savo skaitmeninių žetonų piniginėje turimus skaitmeninius žetonus dovanoti kitam pirkėjui, perkelti skaitmeninius žetonus iš savo skaitmeninių žetonų piniginės parduotuvėje į kitą NEM tinklo piniginę arba grąžinti skaitmeninius žetonus Lietuvos bankui. Panaikinęs savo paskyrą, pirkėjas netenka galimybės parduotuvėje pirkti LBCOIN monetas ar atlikti operacijas su skaitmeniniais žetonais.“
7. Pakeisti 41.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
8. Pakeisti 44 punktą ir jį išdėstyti taip:
„44. Pirkėjas turi teisę perkelti savo NEM tinklo piniginėje turimus skaitmeninius žetonus į jam arba kitam pirkėjui priklausančią skaitmeninių žetonų piniginę. Pirkėjas turi teisę perkelti į savo ar kito pirkėjo skaitmeninių žetonų piniginę ne mažiau kaip vieną ir ne daugiau, nei jo NEM tinklo piniginėje tuo metu yra skaitmeninių žetonų. Pirkėjas neturi teisės perkelti iš savo NEM tinklo piniginės į jam arba kitam pirkėjui priklausančią skaitmeninių žetonų piniginę kitokių, nei šių taisyklių 3.6 papunktyje nurodytos, arba bet kokiu būdu modifikuotų skaitmeninių žetonų. Šiame punkte minimas operacijas turi teisę atlikti ir asmuo, NEM viešajame blokų grandinės tinkle iš kito asmens įsigijęs ir savo NEM tinklo piniginėje turintis skaitmeninių žetonų, užsiregistravęs ir atsidaręs skaitmeninių žetonų piniginę šio skyriaus antrame skirsnyje nustatyta tvarka.“
9. Pakeisti 61 punktą ir jį išdėstyti taip:
„61. Pirkėjas turi teisę grąžinti Lietuvos bankui skaitmeninius žetonus, atsisakęs LBCOIN monetos pirkimo–pardavimo sutarties per 14 kalendorinių dienų nuo skaitmeninių žetonų gavimo į savo skaitmeninių žetonų piniginę parduotuvėje dienos. Pirkėjas gali skaitmeninius žetonus grąžinti Lietuvos bankui naudodamasis savo paskyra parduotuvėje ir patvirtindamas grąžinimą savo privačiu raktu arba PIN kodu.“
10. Pakeisti 62 punktą ir jį išdėstyti taip:
„62. Pirkėjas neturi teisės grąžinti Lietuvos bankui skaitmeninių žetonų, išskyrus atvejus, kai laikomasi šių sąlygų:
11. Pakeisti 64 punktą ir jį išdėstyti taip:
12. Pakeisti 74 punktą ir jį išdėstyti taip:
„74. Pirkėjo pateikti asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB 6 straipsnio (b) punktu (73.3 papunktyje nustatytiems tikslams), (c) ir 9 straipsnio 2 dalies (g) punktu (73.2 ir 73.4 papunkčiuose nustatytiems tikslams), (e) punktu (73.1 papunktyje nustatytiems tikslams) ir (f) punktu (73.5 papunktyje nustatytiems tikslams), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais asmens duomenų tvarkymą reglamentuojančiais teisės aktais. Tvarkydamas pirkėjų asmens duomenis, Lietuvos bankas užtikrina asmens duomenų apsaugą nuo atsitiktinio arba neteisėto sunaikinimo, pakeitimo, atskleidimo, taip pat nuo bet kokio kito neteisėto tvarkymo.“
13. Pakeisti 87 punktą ir jį išdėstyti taip:
„87. Pirkėjas dėl vartojimo ginčų neteisminio sprendimo gali kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (Vilniaus g. 25, LT-01402 Vilnius, el. paštas tarnyba@vvtat.lt, telefonas (8 5) 262 6751, interneto svetainės adresas www.vvtat.lt) arba užpildyti prašymo formą Elektroninio ginčų sprendimo (EGS) platformoje https://ec.europa.eu/odr/.“