HERB21

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014 M. GEGUŽĖS 15 D. EUROPOS PARLAMENTO IR TARYBOS REGLAMENTO (ES) NR. 660/2014, KURIUO IŠ DALIES KEIČIAMAS REGLAMENTAS (EB) NR. 1013/2006 DĖL ATLIEKŲ VEŽIMO, ĮGYVENDINIMO

 

2016 m. birželio 22 d. Nr. D1-444

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 25 d. nutarimu Nr. 90 „Dėl 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento (ES) Nr. 660/2014, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (EB) Nr. 1013/2006 dėl atliekų vežimo, įgyvendinimo“ (toliau – Nutarimas), ir įgyvendindamas 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento (ES) Nr. 660/2014, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (EB) Nr. 1013/2006 dėl atliekų vežimo (OL L2014 L 189, p.135,) (toliau – Reglamentas Nr. 660/2014), nuostatas:

1. Įgalioju Valstybinę aplinkos apsaugos tarnybą parengti tarpvalstybinių atliekų vežimų patikrinimų plano (toliau – planas) projektą, koordinuoti patvirtinto plano įgyvendinimą, jį peržiūrėti, įvertinti ir, esant reikalui, inicijuoti ir parengti atnaujintą plano projektą, kaip nustatyta Reglamente Nr. 660/2014.

2. Nustatau, kad plano projektas turi būti rengiamas vadovaujantis Nutarimo, Reglamento Nr. 660/2014, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo, Ūkio subjektų veiklos planinių ir neplaninių patikrinimų, vykdant aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę, reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. vasario 18 d. įsakymu Nr. D1-145 „Dėl ūkio subjektų veiklos planinių ir neplaninių patikrinimų, vykdant aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę, reikalavimų aprašo patvirtinimo ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. birželio 30 d. įsakymo Nr. 327 „Dėl kontroliuojamų objektų tikrinimo dažnumo nustatymo regionų aplinkos apsaugos departamentuose tvarkos“ pripažinimo netekusiu galios“ (kai šis taikomas), taip pat kitų Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktų ir tarptautinių sutarčių reikalavimais. Reikalavimai plano turiniui ir struktūrai pateikiami šio įsakymo priede.

3. Pavedu Valstybinei aplinkos apsaugos tarnybai:

3.1. iki 2017 m. sausio 1 d. parengti metodinių nurodymų ir/ar rekomendacijų dėl tarpvalstybinių atliekų vežimų patikrinimų ir plano įgyvendinimo Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentams (toliau – RAAD) projektą ir jį pateikti Aplinkos ministerijai; esant reikalui, rengti mokymus RAAD ir kitų institucijų pareigūnams dėl tarpvalstybinių atliekų vežimų tikrinimų ir plano įgyvendinimo;

3.2. iki 2017 m. sausio 1 d. parengti informacijos ir/ar duomenų teikimo tvarkos projektą, pagal kurį plano įgyvendinime dalyvaujančios institucijos Valstybinei aplinkos apsaugos tarnybai teiks informaciją apie plane numatytų priemonių ir užduočių įvykdymą, ir, suderinus su Nutarimo 1.2 papunktyje nurodytomis institucijomis, pateikti jį Aplinkos ministerijai;

3.3. rinkti, sisteminti informaciją dėl plano užduočių ir priemonių įgyvendinimo pagal Reglamento Nr. 660/2014 1 straipsnio 4 ir 10 dalis ir teikti ją Aplinkos ministerijai ir Aplinkos apsaugos agentūrai ne vėliau kaip iki kiekvienų metų spalio 1 d.;

3.4  prireikus pagal kompetenciją teikti pasiūlymus Aplinkos ministerijai dėl teisės aktų tobulinimo, rengti ir dalyvauti rengiant teisės aktų projektus, teikti pastabas ir pasiūlymus, reikalingus įgyvendinti plane nustatytoms užduotims ir priemonėms;

3.5. paskirti kontaktinį asmenį (-is), kaip numatyta  Reglamento Nr. 660/2014 1 straipsnio 10 dalyje.

4. Pavedu Aplinkos apsaugos agentūrai:

4.1. pagal kompetenciją dalyvauti plano rengime, teikti Valstybinei aplinkos apsaugos tarnybai pasiūlymus dėl priemonių ir užduočių įtraukimo į planą, kitą informaciją, reikalingą efektyviai planuoti tarpvalstybinių atliekų vežimų patikrinimus, įskaitant informaciją, nurodytą Reglamento Nr. 660/2014 1 straipsnio 3 dalies b punkte;

4.2. atsižvelgiant į Reglamente Nr. 660/2014 nustatytus terminus, skelbti Reglamento Nr. 660/2014 1 straipsnio 4 dalyje nurodytą ataskaitos dalį Aplinkos apsaugos agentūros interneto svetainėje. 

5. Pavedu RAAD pagal kompetenciją dalyvauti plano projekto rengime, teikti Valstybinei aplinkos apsaugos tarnybai pasiūlymus dėl priemonių ir užduočių įtraukimo į plano projektą, kitą informaciją, reikalingą efektyviai planuoti tarpvalstybinių atliekų vežimų patikrinimus, įskaitant informaciją, nurodytą Reglamento Nr. 660/2014 1 straipsnio 3 dalies b punkte, įgyvendinti planą ir teikti Valstybinei aplinkos apsaugos tarnybai ataskaitas apie plane nustatytų užduočių ir/ar priemonių įvykdymą.

6. Nustatau, kad pirmasis plano projektas turi būti parengtas ir pateiktas tvirtinti aplinkos ministrui ne vėliau kaip 2016 m. spalio 31 d.

7. Nustatau, kad planas peržiūrimas ir, esant reikalui, atnaujinamas kas trejus metus. Atnaujintas plano projektas parengiamas ir teikiamas aplinkos ministrui tvirtinti ne vėliau kaip tų metų, kuriais rengiamas atnaujintas planas, spalio 31 d.

Esant reikalui, planas gali būti peržiūrimas ir atnaujinamas dažniau nei nurodyta šio punkto pirmojoje pastraipoje, tačiau ne dažniau, nei kartą per metus. Tokiu atveju laikomasi punkto pirmojoje pastraipoje nustatytos tvarkos.

8. Pavedu Aplinkos ministerijos Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės politikos skyriui prireikus parengti teisės aktų pakeitimų ir/ ar naujų teisės aktų projektus, reglamentuojančius aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę, reikalingus užtikrinti plane nustatytų užduočių įgyvendinimą ir nuoseklią aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės sistemą Lietuvos teritorijoje.

9. Nustatau, kad 3.3 ir 4.2 papunkčiai įsigalioja 2018 m. sausio 1 d.

 

 

 

Aplinkos ministras Kęstutis Trečiokas

 

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2016 m. birželio 22 d. įsakymo Nr. D1-444

priedas

 

 

 

TARPVALSTYBINIŲ ATLIEKŲ VEŽIMŲ PATIKRINIMŲ PLANO STRUKTŪRA

 

1. Aprašomoji dalis. Joje nurodoma:        

1.1. laikotarpis, teritorija, kuriuos apima planas;

1.2. esamos tarpvalstybinių atliekų vežimų patikrinimų situacijos aprašymas: statistiniai tarpvalstybinių atliekų vežimų duomenys (tarpvalstybinių atliekų vežimų skaičius, nelegalių vežimų statistika, pagrindiniai vežamų atliekų srautai, kryptys ir pan.), patikrinimų skaičius ir pobūdis, informacija apie bendradarbiavimą tarp institucijų ir kita efektyviam planavimui reikalinga informacija1;

1.3. turimi tyrimų, susijusių su tarpvalstybiniais atliekų vežimais, duomenys ir/ar nusikalstamos veiklos analizė, kuriais remiantis buvo nustatomos plano užduotys ir priemonės2;

1.4. patikrinimų tikslas (-ai) ir uždaviniai, įskaitant atskirų institucijų tikslus ir uždavinius pagal kompetenciją;

1.5. patikrinimų prioritetai ir jų pagrindimas;

1.6. tarpvalstybinių atliekų vežimų patikrinimų poreikio, pobūdžio, kiekio ir kitų rodiklių nustatymo principai, mažiausias reikiamas patikrinimų (įskaitant fizines įstaigų, įmonių, tarpininkų, prekiautojų, atliekų vežimo ar susijusio naudojimo ir/ar šalinimo patikras) skaičius;

1.7. plano projekto parengime dalyvaujančios ir/ar plano užduotis bei priemones įgyvendinsiančios institucijos; informacija apie patikrinimuose dalyvaujančių institucijų veiksmus, jų koordinavimą, kompetencijų pasidalijimą/pasiskirstymą tarp institucijų, atliekant patikrinimus, informuojant kitas institucijas, tarpvalstybinio bendradarbiavimo principai ir t. t.;

1.8. patikrinimų rezultatų vertinimo rodikliai, numatomi rezultatai.

2. Informacija apie plano priemones ir užduotis pagal lentelėje pateiktą formą:

 

Priemonės ir užduotys

1. Tarpvalstybinių atliekų vežimų patikrinimai pagal kompetenciją

Eil.

Nr.

Vykdytojas (atsakinga institucija)

 

Objektas (-ai) 3

 

 

Patikrinimų skaičius4

 

Numatomų patikrų pobūdis5

 

Įvykdymo periodas (metai)

Įgyvendinimui reikalingos priemonės6

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Jungtiniai tarpvalstybinių atliekų vežimų patikrinimai pagal kompetenciją (įskaitant ir kitų valstybių institucijų dalyvavimą)

Eil.

Nr.

Vykdytojai

(atsakingos institucijos)

Objektas (-ai) 7

 

Patikrinimų skaičius8

Numatomų patikrų pobūdis9

 

Įvykdymo periodas (metai)

Įgyvendinimui reikalingos priemonės10

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Kitos užduotys ir priemonės, užtikrinančios efektyvų patikrinimų planavimą ir įgyvendinimą

3.1. Patikrinimus atliekančių pareigūnų mokymai

 

Eil.

Nr.

Vykdytojas

(atsakinga institucija)

Tema11

Apimtis12

Įvykdymo terminas

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2. Teisinės bazės pakeitimai pagal kompetenciją, siekiant užtikrinti tinkamą patikrinimų įgyvendinimą13

Eil.

Nr.

Vykdytojas

(atsakinga institucija)

Teisės akto projekto pavadinimas

Rengiamo naujo teisės akto ar galiojančio teisės akto pakeitimų esmė

Įvykdymo terminas

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kitos užduotys14

Eil.

Nr.

Vykdytojas

(atsakinga institucija)

Pavadinimas

Aprašymas

Įvykdymo terminas

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.3.Bendradarbiavimo sutartys ir/ar kiti bendradarbiavimą reglamentuojantys dokumentai

Eil.

Nr.

 

Dokumento pavadinimas

 

Pasirašiusios institucijos

Pasirašymo data

Dokumento galiojimo terminas

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Priedai.15

_________________

___________________________________________________________________________________

 

[1]Pateikiami bent jau paskutiniųjų trejų metų turimi duomenys.

2 Informacija ir duomenys, kuriais buvo remiamasi rengiant planą, pateikiami, jei šiai informacijai ir/ar duomenims teisės aktų nustatyta tvarka nėra nustatytų teikimo ir/ar naudojimo apribojimų (gali būti pateikiama plano priede).

3,7Institucijos pagal kompetenciją nurodo objektus, kurie numatomi tikrinti (pvz., Reglamento Nr. 1013/2006 2 straipsnio 14 punkte nurodyti objektai, atitinkantys „gavėjo“ apibrėžimą (įskaitant atliekančius tarpinio atliekų naudojimo operacijas), Reglamento Nr. 1013/2006 2 straipsnio 15 punkte nurodyti objektai, atitinkantys „pranešėjo“ apibrėžimą, teritorija, muitinės postas (-ai), kelio ruožas (-ai), kur numatomi reidai tarpvalstybiniams atliekų vežimams tikrinti, atliekų, skirtų tarpvalstybiniams vežimams, pakrovimo/iškrovimo vietos, šių atliekų transportavimo konteineriai, transporto priemonės, skirtos tarpvalstybiniams atliekų pervežimams ir/ar kt.).

4,8 Nurodomas mažiausias planuojamų patikrinimų skaičius.

5,9 Institucijos pagal kompetenciją nurodo patikrinimo pobūdį (fizinė krovinio patikra, dokumentų patikra, veiklos patikra ir/ar kt.).

6,10 Institucijos pagal kompetenciją nurodo numatomus žmogiškuosius, techninius, finansinius išteklius, jei reikia, nurodo reikalingą darbo dienų skaičių vienam patikrinimui atlikti ir/ar kt.

11  Nurodoma mokymų tema (-os).

12  Nurodomas mokymo valandų, planuojamų apmokyti pareigūnų skaičius ir jų institucija (-os).

13  Nurodoma pagal poreikį.

14 Nurodoma pagal poreikį (pvz., dalyvavimas tarptautiniuose renginiuose, susijusiuose su tarpvalstybinių atliekų vežimų kontrole, papildomų duomenų, veikų, vežamų atliekų srautų analizė ir pan.).

15  Gali būti pridedama informacija ir/ar duomenys, kuriais buvo remiamasi rengiant planą, jei šiai informacijai ir/ar duomenims teisės aktų nustatyta tvarka nėra nustatytų teikimo ir/ar naudojimo apribojimų (pvz., duomenys apie tyrimus, nusikalstamos veikos analizė).