KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINĖMS ĮSTAIGOMS SKIRTŲ LĖŠŲ VAIKŲ VASAROS STOVYKLŲ IR KITŲ NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO VEIKLŲ PROJEKTAMS ĮGYVENDINTI NAUDOJIMO IR ATSISKAITYMO UŽ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMĄ, PASIEKTUS REZULTATUS IR SKIRTAS LĖŠAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. liepos 30 d. Nr. A-2575
Kaunas
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 ir 3 punktais, Vaikų vasaros stovyklų ir kitų neformaliojo vaikų švietimo veiklų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. birželio 2 d. įsakymu Nr. V-823 „Dėl Vaikų vasaros stovyklų ir kitų neformaliojo vaikų švietimo veiklų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir lėšų skyrimo savivaldybėms“, Kauno miesto savivaldybės vaikų vasaros stovyklų ir kitų neformaliojo vaikų švietimo veiklų finansavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Kauno miesto savivaldybės tarybos 2020 m. birželio 23 d. sprendimu T-270 „Dėl Kauno miesto savivaldybės vasaros stovyklų ir kitų neformaliojo vaikų švietimo veiklų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 17 punktu:
1. T v i r t i n u pridedamus:
1.1. Kauno miesto savivaldybės biudžetinėms įstaigoms skirtų lėšų vaikų vasaros stovyklų ir kitų neformaliojo vaikų švietimo veiklų projektams įgyvendinti naudojimo ir atsiskaitymo už projektų įgyvendinimą, pasiektus rezultatus ir skirtas lėšas tvarkos aprašą;
2. P a v e d u Kauno miesto savivaldybės administracijos padaliniams, kuriems priskirta Kauno miesto savivaldybės biudžetinių įstaigų veiklos priežiūra ir kontrolė pagal Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. sausio 23 d. įsakymą Nr. A-308 „Dėl juridinių asmenų priskyrimo Kauno miesto savivaldybės administracijos padaliniams“, tikrinti, ar finansavimą projektui įgyvendinti gavęs projekto vykdytojas laikosi Kauno miesto savivaldybės vaikų vasaros stovyklų ir kitų neformaliojo vaikų švietimo veiklų organizavimo biudžetinėse įstaigose tvarkos apraše nustatytų reikalavimų ir įsipareigojimų, tvirtinti projektų vykdytojų pateiktas valstybės biudžeto lėšų sąmatos vykdymo ataskaitas, dokumentų, patvirtinančių faktines išlaidas, suvestines, projekto įgyvendinimo ataskaitas.
PATVIRTINTA
Kauno miesto savivaldybės
administracijos direktoriaus
2020 m. liepos 30 d.
įsakymu Nr. A-2575
KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINĖMS ĮSTAIGOMS SKIRTŲ LĖŠŲ VAIKŲ VASAROS STOVYKLŲ IR KITŲ NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO VEIKLŲ PROJEKTAMS ĮGYVENDINTI NAUDOJIMO IR ATSISKAITYMO UŽ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMĄ, PASIEKTUS REZULTATUS IR SKIRTAS LĖŠAS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BEDROSIOS NUOSTATOS
1. . Kauno miesto savivaldybės biudžetinėms įstaigoms skirtų lėšų vaikų vasaros stovyklų ir kitų neformaliojo vaikų švietimo veiklų projektams įgyvendinti naudojimo ir atsiskaitymo už projektų įgyvendinimą, pasiektus rezultatus ir skirtas lėšas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vykdant Kauno miesto savivaldybės vaikų vasaros stovyklų ir kitų neformaliojo vaikų švietimo veiklų finansavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Kauno miesto savivaldybės tarybos 2020 m. birželio 23 d. sprendimu Nr. T-270 „Dėl Kauno miesto savivaldybės vaikų vasaros stovyklų ir kitų neformaliojo vaikų švietimo veiklų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 17 punkto nuostatas. Aprašas nustato lėšų, skirtų Kauno miesto savivaldybės biudžetinei įstaigai (toliau – Projekto vykdytojas) vaikų vasaros stovyklų ir kitų neformaliojo vaikų švietimo veiklų projektui (toliau – Projektas) įgyvendinti, naudojimo ir atsiskaitymo už Projektų įgyvendinimą, pasiektus rezultatus ir skirtas lėšas, taip pat Projektų vykdymo nutraukimo tvarką.
2. Kauno miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracija lėšas Projektui įgyvendinti perveda Projekto vykdytojui pagal patvirtintą Projekto sąmatą (toliau – sąmata). Projekto vykdytojas naudoja šias lėšas, atsiskaito už jų panaudojimą ir įgyvendina Projekte numatytas veiklas Aprašo nustatyta tvarka.
II SKYRIUS
LĖŠŲ, SKIRTŲ PROJEKTAMS ĮGYVENDINTI, NAUDOJIMAS, ATSISKAITYMAS UŽ JŲ PANAUDOJIMĄ IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMĄ
3. Projekto vykdytojas, įgyvendindamas Projektą, privalo:
3.2. Projekto išlaidas tiesiogiai susieti su Projekte numatytomis įgyvendinti veiklomis, užtikrinti, kad tinkamos finansuoti Projekto išlaidos, būtinos Projektui vykdyti, būtų pagrįstos pagal Projekto įgyvendinimo eigą, išlaidų pobūdį ir kiekį. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ne anksčiau, kaip nuo sąmatos patvirtinimo iki veiklų įgyvendinimo laikotarpio pabaigos;
3.3. atsiskaitymus vykdyti tik negrynaisiais pinigais, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais;
3.4. atlikdamas pirkimus, vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ir Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašu, patvirtintu Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1S-97 „Dėl Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“;
3.5. norėdamas patikslinti patvirtintą sąmatą, raštu pateikti pagrįstą prašymą tikslinti sąmatą Savivaldybės administracijos padaliniui, kuriam Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu priskirta Projekto vykdytojo veiklos priežiūra ir kontrolė (toliau – Padalinys). Prašymą tikslinti sąmatą galima teikti tik dėl nepatirtų išlaidų, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus. Prašymą tikslinti sąmatą galima teikti Padaliniui kas mėnesį ir ne vėliau kaip iki Projekto įgyvendinimo pabaigos. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Gautą prašymą keisti sąmatą nagrinėja Padalinys. Sąmata keičiama Kauno miesto savivaldybės administracijos padalinių, biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų, kurie finansuojami Kauno miesto savivaldybės biudžeto lėšomis, motyvuotų prašymų keisti biudžeto asignavimus teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. kovo 2 d. įsakymu Nr. A-715 „Dėl Kauno miesto savivaldybės administracijos padalinių, biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų, kurie finansuojami Kauno miesto savivaldybės biudžeto lėšomis, motyvuotų prašymų keisti biudžeto asignavimus teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka, kai keičiasi Projekto vykdymo sąlygos;
3.6. atsiskaityti Padaliniui už gautas valstybės biudžeto lėšas ir veiklas, kurioms finansuoti skiriamos valstybės biudžeto lėšos, – kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus veiklų įgyvendinimo laikotarpiui, – iki einamųjų metų gruodžio 10 d. Padaliniui pateikti ketvirčio (metų) valstybės biudžeto lėšų sąmatos vykdymo (pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą formą) ataskaitas, ketvirčio (metų) dokumentų, patvirtinančių faktines išlaidas, suvestines (pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą formą), išlaidas nurodydamas eurais ir euro centais, taip pat pateikti pasiektas veiklos įgyvendinimo rodiklio (vertinimo kriterijaus) skaitines reikšmes pagrindžiančių dokumentų popierines kopijas, banko sąskaitos išrašą, Projekto buhalterinių sąskaitų registrą, išlaidas pateisinančius pirminius buhalterinius dokumentus (sąskaitas faktūras, kvitus, mokėjimo nurodymus) ir apskaitos dokumentus (kasos operacijų apskaitos dokumentus, apyvartos žiniaraščius, suderinimo ir nurašymo aktus ir kt.). Pateikiamos dokumentų kopijos privalo būti įgalioto asmens patvirtintos teisės aktų nustatyta tvarka;
3.7. pasibaigus veiklų įgyvendinimo laikotarpiui arba baigus įgyvendinti Projektą, jeigu jis baigiamas įgyvendinti anksčiau, iki einamųjų metų gruodžio 10 d. pateikti metinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą (pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą formą);
3.8. įgyvendinti Projektą ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 10 d. (t. y. projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpio pabaiga);
3.9. raštu informuoti Padalinį apie aplinkybes, dėl kurių nebegalima vykdyti Projekto arba kurios trukdo ar gali trukdyti tinkamai įgyvendinti Projektą;
3.10. raštu informuoti Padalinį, jei yra vykdoma ar numatoma vykdyti Projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis Projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti Projekto veiklas;
3.11. raštu informuoti Padalinį, kad Projekte numatytos veiklos nutraukiamos, sustabdomos ar panaikinamos. Gavusi tokį pranešimą, Savivaldybės administracija sustabdo valstybės biudžeto lėšų, skirtų Projektui įgyvendinti, pervedimą. Projekto vykdytojui pašalinus priežastis, dėl kurių numatytos veiklos buvo nutrauktos, sustabdytos ar panaikintos, atnaujinus veiklą ir apie tai pranešus Padaliniui, lėšų pervedimas atnaujinamas;
3.12. grąžinti Savivaldybės administracijai Projekto vykdytojo disponuojamose sąskaitose esamas Projektui įgyvendinti skirtas ir nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas iki einamųjų metų gruodžio 10 d. į nurodytą Savivaldybės administracijos banko sąskaitą ir mokėjimo paskirtyje nurodyti, kurių metų lėšos grąžinamos, grąžinamą sumą;
3.13. grąžinti Savivaldybės administracijai netikslingai panaudotas valstybės biudžeto lėšas per jos nurodytą terminą, kai, patvirtinus valstybės biudžeto lėšų sąmatos vykdymo ataskaitą, dokumentų, patvirtinančių faktines išlaidas, suvestinę ir Projekto įgyvendinimo ataskaitą, Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba ar Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovai pripažįsta, kad valstybės biudžeto lėšos panaudotos netikslingai;
3.14. už banke, kitoje mokėjimo ar kredito įstaigoje laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 10 d. pervesti Savivaldybės administracijai į Savivaldybės administracijos banko, kitos mokėjimo ar kredito įstaigos sąskaitą, mokėjimo paskirtyje nurodant, kurių metų lėšos grąžinamos, projekto pavadinimą, grąžinamą sumą;
3.15. atsakyti už informacijos ir pateiktų dokumentų teisingumą, tikslumą, pateikimą laiku, lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį teisės aktų nustatyta tvarka, teisės aktų reikalavimus atitinkantį gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą ir valstybės biudžeto lėšų praradimą dėl jų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos neįvertinimo;
3.16. savo jėgomis ir lėšomis pašalinti dėl savo paties kaltės atsiradusius Projekto vykdymo trūkumus;
3.17. informuoti Projekto dalyvį, kad Projekto įgyvendinimo metu gali būti fotografuojama, filmuojama, kad dalyvis gali būti matomas nuotraukose ar vaizdo įrašuose ir šios nuotraukos ar vaizdo įrašai gali būti viešai prieinamuose socialiniuose tinkluose ar medijos priemonėse;
3.18. užtikrinti galimybę Padaliniui identifikuoti Projekte dalyvaujančių asmenų priklausymą įvairioms tikslinėms grupėms, paklausti Projekto dalyvio nuomonės apie Projektą, kuriame jis dalyvavo, veiklų kokybę ir turinį. Projekto vykdytojas privalo informuoti Projekto dalyvį, kokiu tikslu yra renkami ir tvarkomi jo asmens duomenys, užtikrinti Projekto dalyvio teisę susipažinti su Projekto vykdytojo saugomais jo asmens duomenimis ir tvarkyti duomenis vadovaudamasis asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais;
3.19. užtikrinti, kad įgyvendinant Projektą asmens duomenys būtų tvarkomi laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų;
3.20. Projektą įgyvendinus arba jo veiklas nutraukus ar sustabdžius, saugoti su Projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus ne trumpiau nei 1 metus, jeigu kiti teisės aktai nenustato ilgesnio dokumentų saugojimo termino;
3.21. Projekto vykdytojas įsipareigoja užtikrinti Lietuvos Respublikos teisės aktų dėl COVID-19 grėsmių valdymo laikymąsi ir visa apimtimi prisiima projekto veiklų neįgyvendinimo riziką dėl valstybės teisės aktais nustatytų ribojimų ar draudimų veiklai, t. y. Projekto vykdytojo patirtos pasirengimo Projekto veikloms išlaidos ir veiklų vykdymo, kai nepasiekiami joms nustatyti rodikliai, išlaidos nebus pripažintos tinkamomis finansuoti.
4. Projekto vykdytojas turi teisę:
5. Projekto įgyvendinimo metu Savivaldybės administracija atlieka šias funkcijas:
5.1. perveda sąmatoje nurodytą valstybės biudžeto lėšų sumą į nurodytą Projekto vykdytojo sąskaitą banke, kitoje mokėjimo ar kredito įstaigoje pagal pateiktą paraišką. Lėšos pervedamos prasidėjus naujam ketvirčiui ir tik Padaliniui gavus praėjusio ketvirčio valstybės biudžeto lėšų sąmatos vykdymo ataskaitą ir dokumentų, patvirtinančių faktines išlaidas, suvestinę;
5.2. teikia Projekto vykdytojui visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, informaciją, susijusią su Projekto įgyvendinimu, kad būtų tinkamai vykdomi Projekto vykdytojo įsipareigojimai;
5.3. vykdo Projekto įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę einamaisiais kalendoriniais metais ir vienus metus po Projekto įgyvendinimo ataskaitos pateikimo. Atsiradus pagrįstų įtarimų, kad Projekto vykdytojas netinkamai vykdo įsipareigojimus ir (arba) pažeidžia teisės aktus, turinčius esminę reikšmę Projektui vykdyti, Padalinys apie tai raštu informuoja Projekto vykdytoją ir sustabdo Projekto vykdymą iki tol, kol išnyks netinkamo įsipareigojimų vykdymo aplinkybės. Šiuo atveju Padalinys nustato Projekto vykdytojui protingą terminą pažeidimams pašalinti ir sutartiniams įsipareigojimams įvykdyti, o Projekto vykdytojas, pašalinęs pažeidimus, privalo raštu informuoti Padalinį, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti Projektą, kartu pateikdamas tai patvirtinančius įrodymus. Padalinys, įvertinęs iš Projekto vykdytojo gautą informaciją, gali atnaujinti Projekto vykdymą. Jei Projekto vykdytojas per nustatytą terminą pažeidimų nepašalina, neinformuoja Padalinio, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti Projektą, Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka ir terminais Projekto vykdymas nutraukiamas.
6. Savivaldybės administracija turi teisę:
6.1. tikrinti, ar finansavimą Projektui įgyvendinti gavęs Projekto vykdytojas tinkamai vykdo Projektą, prireikus atlikti Projekto vykdytojui pervestų tikslinių valstybės biudžeto lėšų panaudojimo ir atsiskaitymo už jas patikrinimą;
6.2. reikalauti, kad Projekto vykdytojas per Savivaldybės administracijos nustatytą terminą pateiktų dokumentus ir duomenis, susijusius su Projekto vykdymu;
6.3. reikalauti, kad Projekto vykdytojas patikslintų Aprašo 3.6 ir 3.7 papunkčiuose nurodytas ataskaitas, nustatyti protingą terminą trūkumams pašalinti;
6.4. išieškoti iš Projekto vykdytojo netinkamai panaudotas lėšas, įskaitant išlaidas, patirtas dėl netinkamo Projekto vykdymo;
6.5. pripažinti tinkamomis tik tas išlaidas, kurios numatytos sąmatoje. Projekto vykdytojo ataskaitos gali būti atmestos, jeigu jose pateikti duomenys netikslūs, informacija dėl lėšų panaudojimo tikslingumo nepakankama, netikslūs ar taisyti finansiniai dokumentai;
6.6. atmesti Projekto vykdytojo ataskaitą (-as). Atmetus Projekto vykdytojo ataskaitą (-as), Projekto vykdytojas turi teisę per 3 darbo dienas ištaisyti nurodytus ataskaitos trūkumus ir pateikti ją pakartotinai. To neatlikus arba atlikus netinkamai, Projekto vykdytojui pateikiama rašytinė pretenzija-prašymas dėl lėšų grąžinimo Savivaldybės administracijai.
III SKYRIUS
PROJEKTO VYKDYMO NUTRAUKIMAS
7. Projekto vykdymas gali būti nutrauktas Savivaldybės administracijos iniciatyva arba Projekto vykdytojo prašymu.
8. Savivaldybės administracija, informavusi Projekto vykdytoją raštu prieš 10 darbo dienų, vienašališkai nutraukia Projekto vykdymą ir įpareigoja Projekto vykdytoją grąžinti nepanaudotas ir (ar) ne pagal tikslinę paskirtį panaudotas lėšas, kai Projekto vykdytojas netinkamai įgyvendina Projektą:
8.2. nesuderinęs su Padaliniu, perduoda Projekto įgyvendinimą kitam fiziniam ar juridiniam asmeniui;
8.3. nepateikia Padaliniui Aprašo 3.6 ir 3.7 papunkčiuose nurodytų ataskaitų arba per Padalinio nustatytą terminą nepašalina pateiktų ataskaitų trūkumų;
8.4. nesudaro sąlygų Padalinio darbuotojams susipažinti su dokumentais, susijusiais su Projekto įgyvendinimu, kitaip trukdo atlikti Projekto įgyvendinimo stebėseną;
8.5. paaiškėja, kad buvo pateikta klaidinga ar melaginga informacija, Projekto vykdytojas, pradėjęs vykdyti Projektą, įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą arba įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo iš Projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos lėšos Savivaldybei administracijos naudai, taip pat tais atvejais, kai buvo panaikintas juridinio asmens paramos gavėjo statusas.
9. Projekto vykdytojas turi teisę prašyti nutraukti Projekto vykdymą, jeigu Projekto vykdytojas pertvarkomas, reorganizuojamas, likviduojamas arba Projekto vykdytojas nevykdo ar negalės vykdyti su Projekto įgyvendinimu susijusių įsipareigojimų dėl kitų priežasčių.
10. Norėdamas nutraukti Projekto vykdymą, Projekto vykdytojas privalo pateikti Savivaldybės administracijai motyvuotą raštišką prašymą. Kartu su prašymu nutraukti Projekto vykdymą Projekto vykdytojas privalo pateikti Aprašo 3.6 papunktyje nurodytas jau panaudotų lėšų ataskaitas (toliau – panaudotų lėšų ataskaitos).
11. Gavęs Projekto vykdytojo prašymą nutraukti Projekto vykdymą, Padalinys patikrina panaudotų lėšų ataskaitas. Jeigu patikrinus panaudotų lėšų ataskaitas, Projekto įgyvendinimo rezultatus ir (ar) Projekto įgyvendinimą patvirtinančius dokumentus nustatoma, kad lėšos panaudotos ne pagal tikslinę paskirtį ar yra kitų trūkumų, Savivaldybės administracija nustato protingą terminą (ne ilgesnį nei 14 darbo dienų) jiems pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs pažeidimus, nedelsdamas raštu apie tai privalo informuoti Savivaldybės administraciją. Jeigu per nustatytą terminą pažeidimai nepašalinami, Padalinys imasi veiksmų dėl neteisėtai panaudotų lėšų grąžinimo.
12. Jeigu, patikrinus panaudotų lėšų ataskaitas, Projekto įgyvendinimo rezultatus ir Projekto įgyvendinimą patvirtinančius dokumentus, Projekto vykdymo pažeidimų nenustatoma arba jie pašalinami, Savivaldybės administracija, įvertinusi Projekto vykdytojo prašyme nurodytus motyvus, per 10 darbo dienų raštu informuoja Projekto vykdytoją apie pritarimą nutraukti Projekto vykdymą. Tokiu atveju Projekto vykdytojas per 10 darbo dienų privalo grąžinti nepanaudotas ar ne pagal tikslinę paskirtį panaudotas vykdant Projektą gautas lėšas Savivaldybės administracijai į nurodytą Savivaldybės administracijos sąskaitą, esančią banke, kitoje mokėjimo ar kredito įstaigoje.