LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS kultūros ministro 2014 m. GRUODŽIO 4 d. įsakymo nr. įv-875 „DĖL valstybės projektų planavimo ir atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2016 m. vasario 23 d. Nr. ĮV-124
Vilnius
P a k e i č i u Valstybės projektų planavimo ir atrankos tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2014 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. ĮV-875 „Dėl Valstybės projektų planavimo ir atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2014 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. ĮV-875
(Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2016 m. vasario 23 d. įsakymo Nr. ĮV-124
redakcija)
VALSTYBĖS PROJEKTŲ PLANAVIMO IR ATRANKOS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės projektų planavimo ir atrankos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybės projektų, kuriuos numatoma įgyvendinti pagal 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, patvirtintą Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. sprendimu Nr. C(2014)6397 (toliau – Veiksmų programa), planavimo, atrankos ir sprendimų dėl jų finansavimo priėmimo tvarką Lietuvos Respublikos kultūros ministerijoje (toliau – Ministerija).
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“ (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės) ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės).
3. Ministerija, atlikdama Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse priskirtus tarpinei institucijai veiksmus, vadovaujasi rekomendacijomis ir kitais metodiniais dokumentais, kuriems pritaria Veiksmų programos valdymo komitetas ir kurie per 3 darbo dienas nuo jų patvirtinimo skelbiami Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. Jeigu 2014-2020 metų struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt ir (arba) ES struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos (toliau – SFMIS) funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, Ministerija atitinkamus veiksmus atlieka teikdama ir kaupdama reikalingą informaciją raštu.
4. Teikiant dokumentus ir (ar) skelbiant informaciją ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, yra vadovaujamasi Rekomendacijomis dėl 2014-2020 ES fondų investicijų Lietuvoje svetainės www.esinvesticijos.lt administravimo, patvirtintomis Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, ekonomikos augimo veiksmų programos, sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014-2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų veiksmų programos valdymo komitetų 2015 m. sausio 21 d. posėdžio protokolu Nr. 36 (toliau – Rekomendacijos dėl ES struktūrinių fondų svetainės administravimo).
5. Apraše vartojamos sąvokos:
5.1. Ministerijos priemonė – Ministerijos kompetencijai priskirtų Veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonė;
II SKYRIUS
VALSTYBĖS PROJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS, TVIRTINIMAS,
SKELBIMAS IR TEIKIMAS ĮGYVENDINANČIAJAI INSTITUCIJAI
7. Valstybės projektų planavimo būdu projektai planuojami ir atrenkami sudarant ir patvirtinant valstybės projetų sąrašą pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių II syriaus 6 skirsnyje nustatytus reikalavimus.
8. Ministerija valstybės projektus planuoja vadovaudamasi strateginio planavimo dokumentais, Veiksmų programa, Veiksmų programos priedu, taip pat Veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planu, projektų finansavimo sąlygų aprašais, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais taip, kad būtų galima įsitikinti, jog projektai suplanuoti skaidriai, laikantis patikimo finansų valdymo principo ir vadovaujantis Veiksmų programos stebėsenos komiteto patvirtintais specialiaisiais projektų atrankos kriterijais.
9. Valstybės projektų sąrašas sudaromas patvirtinus Veiksmų programos priedą, Veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planus, projektų atrankos kriterijus ir projektų finansavimo sąlygų aprašus atitinkamoms Ministerijos priemonėms, pagal kurias valstybės projektai gali būti įrašomi į valstybės projektų sąrašą.
10. Turi būti sudaromas bent vienas valstybės projektų sąrašas kiekvienai Veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonei.
11. Valstybės projektų sąrašas turi būti sudaromas atsižvelgiant į išlaidų patyrimo prognozes ir projektų parengtumo lygį taip, kad būtų užtikrinta, jog ES fondų lėšos nebūtų prarastos pagal 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL, 2013 L 347, p. 320) (toliau – reglamentas (ES) Nr. 1303/2013)136 straipsnio nuostatas.
12. Valstybės planavimo būdu atrenkami projektai, kurie atitinka kultūros srities strateginio planavimo dokumento – Kultūros objektų aktualizavimo 2014-2020 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2014 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. ĮV-711 „Dėl Kultūros objektų aktualizavimo 2014-2020 metų programos patvirtinimo“ (toliau – strateginio planavimo dokumentas) nuostatas.
13. Projektas įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą, jei strateginio planavimo dokumente ir jo prieduose nustatytas projekto vykdytojas ir jam pavestos įgyvendinti veiklos sritys (kurios atitinka projektotikslą) arba strateginio planavimo dokumente ir jo prieduose nurodomas planuojamas įgyvendinti projektas, projekto vykdytojas ir jam numatytos projekto veiklos. Jeigu strateginio planavimo dokumente ir jo prieduose numatyta daugiau projektų ar projektų vykdytojų ir visiems projektams finansuoti neužtenka lėšų, į valstybės projektų sąrašą objektai įtraukiami strateginio planavimo dokumente ir jo prieduose nustatyta prioritetine tvarka. Ministerija taip pat gali sudaryti rezervinių valstybės projektų sąrašą.
14. Rezervinių valstybės projektų sąrašas gali būti sudaromas:
14.1. jeigu dėl objektyvių priežasčių projekto įgyvendinimo pradžia yra atidedama tam tikram laikui;
15. Aprašas netaikomas projektams, kurie strateginio planavimo dokumente ir jo prieduose nėra įvardinti ir (ar) jiems nėra nustatyti projekto vykdytojai, kaip nurodyta Aprašo 13 punkte, ir projektams, kuriems reikia nustatyti, kuris pareiškėjas yra tinkamiausias strateginio planavimo dokumente nustatytiems tikslams pasiekti.
16. Patvirtinus projektų finansavimo sąlygų aprašą, Priemonės vadovas galimiems pareiškėjams, prioriteto tvarka nurodytiems strateginio planavimo dokumento I Priede „Prioritetinių kultūros paveldo objektų aktualizavimo sąrašas“ arba II Priede „Prioritetinių kultūros infrastruktūros objektų modernizavimo sąrašas“, rengia ir raštu bei elektroniniu paštu siunčia kvietimą parengti ir pateikti Ministerijai projektinius pasiūlymus su priedais, parengtus pagal projektų finansavimo sąlygų apraše patvirtintą formą. Taip pat visa su kvietimu susijusi informacija skelbiama Ministerijos interneto svetainėje www.lrkm.lt.
17. Kvietimai galimiems pareiškėjams parengti ir Ministerijai pateikti projektinį pasiūlymą siunčiami atsižvelgiant į projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus parengtumo reikalavimus.
18. Kvietime teikti projektinį pasiūlymą turi būti nurodyta:
18.1. Veiksmų programos prioriteto ir konkretaus uždavinio, pagal kurį siūloma teikti projektinį pasiūlymą, pavadinimai;
18.2. institucija, kuriai reikia pateikti projektinį pasiūlymą, jos adresas ir kontaktinio asmens vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, kuriais galima gauti papildomą informaciją;
18.3. projektinio pasiūlymo galutinis pateikimo terminas, kuris negali būti trumpesnis kaip 30 darbo dienų nuo kvietimo teikti projektinį pasiūlymą išsiuntimo dienos, išskyrus atvejus, kai Ministerija, suderinusi su pareiškėju ir jam sutikus, tinkamai parengtas projektinis pasiūlymas gali būti pateiktas per trumpesnį laikotarpį;
18.4. projektų finansavimo sąlygų aprašas, kuriuo vadovaujantis turi būti rengiamas projektinis pasiūlymas;
19. Atskirais atvejais, nepasibaigus projektinio pasiūlymo pateikimo terminui, projektinį pasiūlymą pateikusiam pareiškėjui kreipusis į Ministeriją su prašymu pratęsti projektinio pasiūlymo pateikimo terminą ir nurodžius objektyvias projektinio pasiūlymo nepateikimo laiku priežastis, terminas gali būti pratęstas, elektroniniu paštu nurodant naują projektinio pasiūlymo pateikimo terminą.
20. Dėl projektinio pasiūlymo pildymo, reikalavimų projektams ir finansavimo sąlygų pareiškėjus pagal kompetenciją konsultuoja ir informaciją teikia Priemonės vadovas (-ai) ir (arba) metodinės pagalbos centras pagal kompetenciją, numatytą Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklių 25 punkte.
21. Projektinio pasiūlymo atitiktį Aprašo 22 punkte nustatytiems reikalavimams įvertina ne mažiau kaip 2 Ministerijos valstybės tarnautojai ir (arba) darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, iš ESPS ir (arba) Investicijų ir turto valdymo skyriaus ir (arba) Finansų skyriaus (toliau – vertintojai).
22. Ministerija įvertina ir į valstybės projektų sąrašą įtraukia tik tuos projektus, kurie atitinka šiuos reikalavimus:
22.1. projektas prisideda prie bent vieno Veiksmų programos prioriteto konkretaus uždavinio įgyvendinimo, rezultato pasiekimo ir įgyvendinama bent viena pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą numatoma finansuoti veikla bei atitinka strateginio planavimo dokumentą;
22.2. atitinka Veiksmų programos stebėsenos komiteto patvirtintus specialiuosius projektų atrankos kriterijus;
22.3. yra geriausia iš galimų alternatyvų Veiksmų programoje ir strateginio planavimo dokumente nustatytiems tikslams ir projekto tikslams įgyvendinti. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais;
22.4. atitinka projektų parengtumo sąlygas, nustatytas projektų finansavimo sąlygų apraše arba gali tenkinti tokį reikalavimą suėjus paraiškos pateikimo terminui;
23. Vertintojas pagal kompetenciją įvertina projektinį pasiūlymą pateikusio pareiškėjo pateiktą projektinį pasiūlymą ir pridedamus dokumentus ir pažymi jo atitiktį Aprašo 22 punkte nustatytiems reikalavimams Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadoje pagal Aprašo 1 priede nustatytą formą. Vertintojų suteikti įvertinimai turi būti pagrįsti argumentais.
24. Projektinio pasiūlymo atitiktį Aprašo 22.3 papunktyje nustatytiems reikalavimams vertintojai įvertina vadovaudamiesi Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika, patvirtinta 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komiteto 2014 m. spalio 13 d. posėdžio sprendimu, protokolas Nr. 35, Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir/ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika, patvirtinta Viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337 „Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“.
25. Ministerija gautą projektinį pasiūlymą turi įvertinti per 30 darbo dienų nuo jo gavimo dienos. Tuo atveju, jeigu projektinį pasiūlymą pateikusio pareiškėjo yra prašoma paaiškinti, papildyti ar patikslinti projektinį pasiūlymą ir (arba) pridedamus dokumentus, vertinimo terminas pratęsiamas 30 darbo dienų nuo patikslintų dokumentų Ministerijoje gavimo dienos.
26. Vertintojai, esant poreikiui, gali pasitelkti metodinės pagalbos centrą, išorės ekspertus. Vertintojai apie konsultacijų poreikį informuoja ESPS vedėją, kuri organizuoja reikiamų konsultacijų suteikimą.
27. Vertindami projektiniame pasiūlyme ir jo prieduose pateiktą informaciją, vertintojai ir (arba) išorės ekspertai gali kreiptis į atitinkamas institucijas papildomos informacijos ir naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais.
28. Tuo atveju, jei projektiniam pasiūlymui vertinti trūksta informacijos ir duomenų ar yra netikslumų, vertintojai turi teisę raštu ar elektroniniu paštu projektinį pasiūlymą pateikusio pareiškėjo paprašyti paaiškinti, papildyti ar patikslinti pateiktą informaciją, ir nustatyti konkretų terminą informacijai pateikti. Šis terminas neturi būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos. Informacijos pateikimo terminas gali būti pratęstas, atsižvelgiant į projektinį pasiūlymą pateikusio pareiškėjo nurodytas priežastis. Į projektinį pasiūlymą pateikusio pareiškėjo prašymą pratęsti terminą vertintojai atsako raštu ar elektroniniu paštu kuo operatyviau, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tokio prašymo gavimo dienos.
29. Vertintojai, atlikę projektinio pasiūlymo atitikties Aprašo 22 punkte nustatytiems reikalavimams įvertinimą, parengia reikalavimams Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadą (Aprašo 1 priedas), kurią pasirašo vertintojai. Išvadą tvirtina Strateginio planavimo ir kontrolės departamento direktorė, jos nesant - Strateginio planavimo ir kontrolės departamento direktorės pavaduotoja.
30. Objektai, kurių pateikti projektiniai pasiūlymai neatitinka Aprašo 22 punkte nustatytų reikalavimų, negali būti įtraukti į valstybės projektų sąrašą. Jeigu vertintojai nustato, kad projektinis pasiūlymas neatitinka bent vieno Aprašo 22 punkte nustatyto reikalavimo, tai nurodo Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadoje. Šią Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadą per 5 dienas nuo projektinio pasiūlymo vertinimo termino pabaigos raštu ir elektroniniu paštu išsiunčia projektinį pasiūlymą pateikusiam pareiškėjui.
31. Valstybės projektų sąrašas tvirtinamas Lietuvos Respublikos kultūros ministro įsakymu pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu patvirtintą formą. Įsakymo dėl valstybės projektų sąrašo patvirtinimo projektą ir, esant poreikiui, įsakymo dėl rezervinių valstybės projektų sąrašo patvirtinimo projektą, rengia ESPS Priemonės vadovas.
32. Tvirtinamame valstybės projektų sąraše turi būti nurodoma:
32.3. projekto tikslas (nurodomas pagrindinis tikslas, pagrindinės veiklos, jų apimtis ir siektini rezultatai);
32.5. preliminari projekto vertė, didžiausia finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojų programų, kuriose numatytos ES struktūrinių fondų lėšos ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, skirtos Veiksmų programos įgyvendinimo priemonėms finansuoti, lėšų suma, informacija apie kitus projekto finansavimo šaltinius;
32.6. numatoma projekto veiklų įgyvendinimo pradžia ir preliminari projekto veiklų įgyvendinimo trukmė;
32.7. paraiškos dėl projekto finansavimo pateikimo įgyvendinančiajai institucijai terminas. Šis terminas negali būti trumpesnis kaip 30 dienų nuo valstybės projektų sąrašo patvirtinimo dienos, išskyrus atvejus, kai per DMS ar raštu suderinus su pareiškėju ir jam sutikus tinkamai parengta paraiška gali būti pateikta per trumpesnį laikotarpį;
33. Valstybės projektų sąrašas gali būti sudaromas kaupiamuoju būdu ne visai ES struktūrinių fondų lėšų sumai iš karto pagal Veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonę, o dalimis atsižvelgiant į projektų parengtumą.
34. Ministerijai priėmus sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo, priemonės vadovas per 7 dienas suveda šio sąrašo duomenis į SFMIS ir per SFMIS apie tai informuoja įgyvendinančiąją instituciją bei patalpina informaciją ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. Jei SFMIS funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, Priemonės vadovas pateikia valstybės projektų sąrašą ir (arba) kitus dokumentus įgyvendinančiajai institucijai raštu. Pradėjus veikti SFMIS valstybės projektų sąrašo duomenis į SFMIS suveda Priemonės vadovas.
III SKYRIUS
VALSTYBĖS PROJEKTŲ SĄRAŠO KEITIMAS ir PAPILDYMAS
35. Valstybės projektų sąrašas keičiamas arba papildomas šiais atvejais:
35.1. pasikeitus Veiksmų programai, Veiksmų programos priedui, priemonių įgyvendinimo planui, strateginio planavimo dokumentų tikslams, uždaviniams ir (arba) jų įgyvendinimo priemonėms dėl tų Valstybės projektų, kurių projektų sutartys nėra pasirašytos;
36. Valstybės projektų sąrašo keitimas arba papildymas tvirtinami kultūros ministro įsakymu. Įsakymo projektą rengia Priemonės vadovas.
37. Sprendimas dėl valstybės projektų sąrašo nėra keičiamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 43 punkte nurodytais atvejais.
38. Patvirtinus valstybės projektų sąrašo keitimą arba papildymą, Priemonės vadovas per 7 dienas suveda šio sąrašo keitimo arba papildymo duomenis į SFMIS ir per SFMIS apie tai informuoja įgyvendinančiąją instituciją bei patalpina informaciją ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. Tuo atveju, kai SFMIS funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, Priemonės vadovas pateikia valstybės projektų sąrašo keitimą ar papildymą ir (arba) kitus dokumentus įgyvendinančiajai institucijai raštu. Pradėjus veikti SFMIS valstybės projektų sąrašo duomenis į SFMIS suveda Priemonės vadovas.
39. Ministerijos patvirtintas valstybės projektų sąrašas negali būti laikomas galutiniu sprendimu valstybės projektą bendrai finansuoti iš ES struktūrinių fondų lėšų. Galutinis sprendimas priimamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 17 skirsnyje nustatyta tvarka atlikus projekto tinkamumo finansuoti vertinimą, kai įgyvendinančioji institucija pateikia Ministerijai tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitą.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
40. Pareiškėjų skundai dėl valstybės projektų aprašymų vertinimo ir atrankos rezultatų nagrinėjami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
41. Visi dokumentai ir (arba) jų kopijos, susiję su Veiksmų programos įgyvendinimu, yra saugomi ne trumpiau kaip 3 metus nuo tų metų, kuriais priimtas sprendimas dėl sąskaitų Europos Komisijai patvirtinimo, gruodžio 31 d., kaip numatyta reglamento (ES) Nr. 1303/2013 140 straipsnyje.
42. Ministerija visų dokumentų, susijusių su Veiksmų programos įgyvendinimu, saugojimą organizuoja vadovaudamasi Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“ ir (arba) Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“.
43. Ministerija vykdydama vadovaujančiosios institucijos pavestas užduotis, vadovaujančiosios institucijos ir (ar) audito institucijų atliekamų auditų metu, taip pat gavus vadovaujančiosios institucijos ir (ar) audito institucijų rekomendacijas, bendradarbiauja ir teikia informaciją Susitarime dėl bendradarbiavimo tarp vadovaujančiosios, tvirtinančiosios ir audito institucijų (toliau – Bendradarbiavimo susitarimas) nustatyta tvarka ir terminais. Taip pat Ministerija audito institucijai teikia Bendradarbiavimo susitarimo 2 priede „Audito institucijai teikiamos informacijos sąrašas“ nurodytus dokumentus minėtame priede numatytais terminais ir būdais.
44. Įsigaliojus naujiems teisės aktams, reglamentuojantiems valstybės projektų atranką arba Aprašo 2 punkte išvardintų teisės aktų pakeitimams, Aprašas keičiamas vadovaujantis naujomis teisės aktų nuostatomis.
Valstybės projektų planavimo ir atrankos tvarkos aprašo
priedas
(Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvados forma)
LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTERIJA |
|
PROJEKTINIO PASIŪLYMO DĖL VALSTYBĖS PROJEKTO ĮGYVENDINIMO VERTINIMO IŠVADA[1]
_____________
(data)
1. Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo (toliau – projektinis pasiūlymas) duomenys
Preliminarus projektiniame pasiūlyme nurodyto projekto (toliau – projektas) pavadinimas
|
|
Pareiškėjo pavadinimas
|
|
Preliminari projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma (eurais) |
|
Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos (toliau –Veiksmų programa) 5 arba 7 prioriteto įgyvendinimo priemonės pavadinimas ir numeris |
|
Projektinio pasiūlymo gavimo data ir registravimo numeris |
(Įrašoma raštu gauto projektinio pasiūlymo data, kuri turi būti vėlesnė nei projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo data. Registravimo numeris įrašomas Ministerijos vidaus procedūrose nustatyta tvarka.) |
2. Projektinio pasiūlymo įvertinimas
Nr. |
Vertinimo aspektas |
Taip/ Ne/ Netaikoma |
Pastabos/paaiškinimai (nurodomas pasirinkto įvertinimo „Taip/ Ne/ Netaikoma“ pagrindimas, taip pat dokumentai, kurie buvo peržiūrėti siekiant įvertinti konkretų vertinimo aspektą) |
2.1. |
Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną Veiksmų programos 5 arba 7 prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą |
|
|
2.2. |
Projektas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyto (-ų) strateginio planavimo dokumento (-ų) nuostatas. |
|
|
2.3. |
Projekto parengtumas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus arba gali tenkinti tokį reikalavimą suėjus paraiškos pateikimo terminui. |
|
(Jei projekto parengtumas neatitinka nurodyto reikalavimo, bet gali tenkinti tokį reikalavimą suėjus paraiškos pateikimo terminui, papildomai nurodoma, kokia sąlyga turi būti nurodyta valstybės projektų sąraše, jei projektą rekomenduojama įtraukti į sąrašą.) |
2.4. |
Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais:
|
|
(Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika, patvirtinta 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komiteto 2014 m. spalio 13 d. posėdžio sprendimu (protokolas Nr. 35) (toliau - Optimalios alternatyvos pasirinkimo projekte kokybės vertinimo metodika) ir Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika, patvirtinta įgyvendinančios institucijos direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337 „Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Investicijų projektų metodika), kurios skelbiamos Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.
Šis vertinimo aspektas netaikomas projektams, kai tokios išimtys nustatytos Optimalios alternatyvos pasirinkimo projekte kokybės vertinimo metodikoje.
Prie vertinimo išvados pridedamas užpildytas Optimalios alternatyvos pasirinkimo projekte kokybės vertinimo metodikos 6 priedas „Investicijų projekto vertinimo klausimynas“ ir Investicijų projektų metodikos 9 priedas „Investicijų projektų atitikties investicijų projektų rengimo metodikai vertinimo klausimynas“.) |
2.4.1. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos; |
|
|
|
2.4.2. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis; |
|
|
|
2.4.3. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma; |
|
|
|
2.4.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes; |
|
|
|
2.4.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų. |
|
|
|
2.5 |
Projektiniame pasiūlyme numatytos finansuoti veiklos nebuvo finansuotos iš kitų 2007-2013 m. veiksmų programų priemonių, neplanuojamos finansuoti iš kitų 2014-2020 m. ES struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos priemonių, nebuvo finansuotos ir neplanuojamos finansuoti iš kitos finansinės paramos priemonių. |
|
|
2.6. |
Pateikti visi projektinio pasiūlymo priedai, nurodyti projektų finansavimo sąlygų apraše |
|
|
3. Išvada dėl projektinio pasiūlymo atitikimo 2 punkte nurodytiems reikalavimams
Projektinis pasiūlymas atitinka visus 2 punkte nustatytus reikalavimus ir gali būti įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą.
Projektinis pasiūlymas neatitinka bent vieno iš 2 punkte nustatytų reikalavimų, t. y. ____________(nurodoma, kurių reikalavimų neatitinka) ir negali būti įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą.
____________________________________________ ____________________
(Vertintojo pareigos, vardas, pavardė) (parašas)
____________________________________________ ____________________
(Vertintojo pareigos, vardas, pavardė) (parašas)
4. Išvados tvirtinimas
Pritarti vertintojo išvadai;
Nepritarti vertintojo išvadai;
Pastabos
|
(nurodomos pastabos arba nustatyti trūkumai) |
___________________________________________ ____________________
(Išvadą tvirtinančio asmens pareigos, vardas, pavardė) (parašas)
[1] Šią išvadą kartu su projektiniu pasiūlymu ministerija teikia įgyvendinančiajai institucijai per SFMIS2014, jei yra funkcinės galimybės, arba raštu.
Įgyvendinančioji institucija, vertindama projekto tinkamumą finansuoti remiasi šia išvada, pildydama atitinkamus tinkamumo finansuoti vertinimo lentelės aspektus.