hERBAS_bmp

DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. rugsėjo 27 d Nr. V35-881

Druskininkai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.4.1-ESFA-V-416 „Kompleksinės paslaugos šeimai“ projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. liepos 15 d. įsakymu Nr. A1-364 „Dėl 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.4.1-ESFA-V-416 „Kompleksinės paslaugos šeimai“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“, 10.4 papunkčiu ir Asmeninio asistento paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. A1-657 „Dėl asmeninio asistento paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u Asmeninio asistento paslaugų organizavimo ir teikimo Druskininkų savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. S k i r i u:

2.1. Editą Grigienę, Socialinės paramos skyriaus socialinę darbuotoją, ir Ireną Valentukevičienę, Socialinės paramos skyriaus socialinio darbo organizatorę, nustatyti asmeninio asistento paslaugų poreikį, teikti išvadas ir rekomendacijas dėl asmeninio asistento paslaugų tikslingumo (netikslingumo);

2.2. Astą Lukšienę, Socialinės paramos skyriaus vyriausiąją specialistę,  o jos tarnybinių komandiruočių, atostogų, ligos ar kitais atvejais, kai ji negali eiti savo pareigų -  Bronę Petrikienę, Socialinės paramos skyriaus vedėjo pavaduotoją, atsakinga už asmeninio asistento paslaugų teikimo organizavimą.

3. Į g a l i o j u Astą Lukšienę, Socialinės paramos skyriaus vyriausiąją specialistę,  o jos tarnybinių komandiruočių, atostogų, ligos ar kitais atvejais, kai ji negali eiti savo pareigų -  Bronę Petrikienę, Socialinės paramos skyriaus vedėjo pavaduotoją, informuoti asmenį ir (ar) asmens atstovą, pageidaujančius gauti asmeninio asistento paslaugas, apie priimtus sprendimus dėl asmeninio asistento paslaugų skyrimo (neskyrimo).

 

 

 

Savivaldybės administracijos direktorė                                                         Vilma Jurgelevičienė

 

 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus

2019 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. V35-881

 

 

 

ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.     Asmeninio asistento paslaugų organizavimo ir teikimo Druskininkų savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato  asmenims su fizine ir (ar) kompleksine negalia (toliau – asmuo) reikalingų asmeninio asistento paslaugų įgyvendinant bandomąjį asmeninio asistento paslaugų organizavimo ir teikimo fizinę ir (ar) kompleksinę negalią turintiems asmenims projektą asmeninio asistento paslaugų organizavimo ir teikimo, teikimo sustabdymo, atnaujinimo bei nutraukimo tvarką, teikiamų paslaugų finansavimą ir kontrolę.

2.     Asmeninio asistento paslaugų tikslas – atsižvelgiant į individualius asmens poreikius, suteikti jam individualią pagalbą namuose ir viešojoje aplinkoje (palydint ir komunikuojant), kuri padėtų jam gyventi bendruomenėje ir integruotis į ją, neleistų izoliuoti jo nuo bendruomenės ir skatintų jo savarankiškumą, būtiną kasdieniame gyvenime.

3.     Šis Aprašas parengtas vadovaujantis Asmeninio asistento paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašu,  patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. A1-657 „Dėl asmeninio asistento paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“. 

4.     Apraše vartojamos sąvokos:

4.1asmeninio asistento paslaugos - namų ir viešojoje aplinkoje (palydint ir komunikuojant) individualiai asmeniui iki 4 valandų per parą septynias dienas per savaitę teikiama pagalba, padedanti įgalinti jo savarankiškumą ir užtikrinanti svarbiausias jo gyvybinės veiklos funkcijas (asmens higiena, mityba, judėjimas / mobilumas, socialiniai santykiai ir aplinka);

4.2asmeninio asistento paslaugų teikėjas - savivaldybės administracija ir projekto partneris;

4.3.  kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme ir Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme.

5.     Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau - Socialinės paramos skyrius) administruoja asmeninio asistento paslaugų organizavimą, bendradarbiaudamas su asmeninio asistento paslaugų teikėju, koordinuoja ir kontroliuoja asmeninio asistento paslaugų teikimo kokybę.

 

II SKYRIUS

 

ASMENYS, TURINTYS TEISĘ GAUTI ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGAS

 

6.     Teisę gauti asmeninio asistento paslaugą turi asmenys nuo 16 metų, gyvenantys Druskininkų savivaldybėje, kuriems Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka nustatytas neįgalumo lygis arba darbingumo lygis dėl fizinės (judėjimo, regos, klausos, vidaus organų sutrikimai) ir (ar) kompleksinės negalios, kuri apriboja jų veiklą, dalyvumą (orientuotis, judėti, dirbti bei savarankiškai tvarkyti asmeninį ir socialinį gyvenimą), ir kuriems reikalinga kitų asmenų pagalba.

7.     Prioritetas teikiamas asmenims, siekiantiems gauti asmeninio asistento paslaugas, kurie:

7.1.    lanko švietimo įstaigą;

7.2.    dirba arba ieško darbo;

7.3.    nebegyvena stacionarios socialinės globos įstaigoje ir gaudami paslaugas bendruomenėje gyvena savarankiškai;

7.4.    laukia eilėje gauti socialines paslaugas įstaigoje (prioritetas teikiamas laukiantiesiems eilėje gauti stacionarios socialinės globos paslaugas). 

 

III SKYRIUS

 

DOKUMENTŲ, REIKALINGŲ ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGOMS GAUTI, PATEIKIMAS

 

8.     Asmuo, pageidaujantis gauti asmeninio asistento paslaugas, ir (ar) jo tėvai ar įtėviai, globėjai (rūpintojai), ir (ar) sutuoktinis, ir (ar) vaikai (įvaikiai) ar jo įgaliotas atstovas (toliau – asmens atstovas) kreipiasi į savivaldybės administraciją ir pateikia šiuos dokumentus:

8.1.    prašymą asmeninio asistento paslaugoms gauti (toliau – prašymas) (Aprašo 1 priedas);

8.2.    asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

8.3.    Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos išduotą Neįgalumo lygio pažymą ar Darbingumo lygio pažymą;

8.4.    dokumentus ir (ar) kitą informaciją, pagrindžiančią prioriteto suteikimą, tik tokios apimties, kokia reikalinga norint gauti asmeninio asistento paslaugas (pavyzdžiui: moksleivio ar studento pažymėjimo kopiją, darbdavio pažymą, prašymo gauti socialines paslaugas kopiją).

9.     Asmuo ir (ar) asmens atstovas Aprašo 8.3 ir 8.4 papunkčiuose nurodytus dokumentus pateikia tik tokiu atveju, jei dokumentų nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose ar kitose valstybės informacinėse sistemose.

10.   Gautas prašymas užregistruojamas ir, ne vėliau kaip per 3 dienas nuo jo užregistravimo dienos, perduodamas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtam socialiniam darbuotojui (toliau – socialinis darbuotojas).

 

IV SKYRIUS

 

ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGŲ POREIKIO VERTINIMAS IR ORGANIZAVIMAS

 

11.   Asmeninio asistento paslaugų poreikį vertina Aprašo 10 punkte nurodytas socialinis darbuotojas.

12.   Asmeninio asistento paslaugų poreikis vertinamas individualiai pagal Asmeninio asistento paslaugų poreikio vertinimo klausimyne (toliau – klausimynas) nurodytus asmens, turinčio teisę gauti asmeninio asistento paslaugas vertinimo kriterijus.

13.   Socialinis darbuotojas, gavęs Aprašo 8 punkte nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 10 dienų, su asmeniu ir (ar) asmens atstovu sutartu laiku, asmens namuose arba socialinio darbuotojo numatytoje vietoje, pokalbio su asmeniu, turinčiu teisę gauti asmeninio asistento paslaugas, metu užpildo klausimyną pagal individualius asmens poreikius 4 veiklose: asmens higiena, mityba, judėjimas / mobilumas, socialiniai santykiai ir aplinka.

14.   Jei asmuo ir (ar) asmens atstovas be pateisinamos priežasties sutartu laiku neatvyksta į pokalbį, socialinis darbuotojas nevertina asmens asmeninio asistento paslaugų poreikio. Kitas pokalbis gali vykti tik tuo atveju, jei asmuo ir (ar) asmens atstovas pakartotinai savivaldybės administracijai pateikia naują Aprašo 8.1 papunktyje nurodytą prašymą.

15.   Vertinant asmeninio asistento paslaugų poreikį asmeniui ar asmens atstovui sutikus (pageidaujant), gali dalyvauti ir neįgaliųjų organizacijos atstovas, kuris socialiniam darbuotojui gali teikti rekomendacijas dėl asmeninio asistento paslaugų poreikio vertinimo proceso.

16.   Socialinis darbuotojas, vertindamas asmens asmeninio asistento paslaugų poreikį, turi teisę gauti iš asmens ir (ar) asmens atstovo papildomus dokumentus ar informaciją, reikalingą asmens asmeninio asistento paslaugų poreikiui nustatyti.

17.   Užpildęs klausimyną socialinis darbuotojas ne vėliau kaip per 2 dienas nuo pokalbio su asmeniu dienos, nustato asmens asmeninio asistento paslaugų poreikį ir Socialinės paramos skyriaus vedėjui, priimančiam sprendimus dėl asmeninio asistento paslaugų skyrimo (toliau – sprendimas), pateikia išvadą bei rekomendaciją, dėl asmens asmeninio asistento paslaugų tikslingumo (netikslingumo). Sprendimas (Aprašo 2 priedas) priimamas per 4 dienas nuo išvados ir rekomendacijos pateikimo dienos.

18.   Asmeniui reikalingų asmeninio asistento paslaugų poreikis gali būti nustatomas iki 4 valandų per parą septynias dienas per savaitę.

19.   Asmeniui asmeninio asistento paslaugų poreikis nenustatomas, jei, įvertinus asmens asmeninio asistento pagalbos poreikį namuose ir viešojoje aplinkoje, padaroma išvada, kad asmeninio asistento paslaugų jam nepakanka.

20.   Sprendime nurodoma galimų suteikti asmeninio asistento paslaugų trukmė (vidutinis valandų skaičius) per mėnesį, veiklos, kuriose gali būti teikiamos asmeninio asistento paslaugos, paslaugų teikėjo duomenys (pavadinimas, buveinės adresas, telefono numeris).

21.   Asmeninio asistento paslaugų poreikis nustatomas vieniems metams nuo sprendimo priėmimo dienos.

22.   Asmuo ir (ar) asmens atstovas, apie teigiamą sprendimą, skirti asmeninio asistento paslaugas, ne vėliau kaip per 3 dienas, informuojamas prašyme nurodytu būdu. Taip pat asmuo ir (ar) asmens atstovas informuojamas, kad per 10 dienų nuo sprendimo gavimo dienos arba su asmeninio asistento paslaugų teikėju sutartu laiku, bet ne vėliau kaip per 30 dienų nuo atlikto asmeninio asistento paslaugų poreikio vertinimo dienos, jis turi pasirašyti Asmeninio asistento paslaugų teikimo sutartį (toliau – Sutartis).

23.   Jeigu asmeninio asistento paslaugas skirti atsisakoma, sprendime nurodomos motyvuotos tokio atsisakymo priežastys. Asmuo ir (ar) asmens atstovas, apie sprendimą, neskirti asmeninio asistento paslaugų, ne vėliau kaip per 3 dienas, informuojamas prašyme nurodytu būdu. Taip pat asmuo ir (ar) asmens atstovas informuojamas, kad nesutikus su sprendimu, jis (jie) per 5 dienas nuo sprendimo gavimo dienos gali pakartotinai kreiptis į savivaldybės administraciją ir pateikti laisvos formos prašymą dėl pakartotinio asmeninio asistento paslaugų poreikio vertinimo (toliau – pakartotinis vertinimas), nurodant motyvuotas priežastis, kodėl nesutinka su sprendimu.

24.   Pakartotinis asmeninio asistento paslaugų poreikio vertinimas atliekamas:

24.1.  jei asmuo ir (ar) asmens atstovas nepasirašo Sutarties per 30 dienų nuo atlikto asmeninio asistento paslaugų poreikio vertinimo, asmeniui asmeninio asistento paslaugos neteikiamos, o jei asmuo ir (ar) asmens atstovas nori gauti asmeninio asistento paslaugas, jis (jie) turi pakartotinai kreiptis į savivaldybės administraciją. Pakartotinis vertinimas ir asmeninio asistento paslaugų skyrimas organizuojamas šiame Apraše nustatyta tvarka;

24.2.  jeigu asmeniui asmeninio asistento paslaugos neskirtos pagal Aprašo 23 punktą, savivaldybės administracija, gavus asmens ir (ar) asmens atstovo prašymą dėl pakartotinio vertinimo, jį organizuoja Aprašo 11-16 punktuose nustatyta tvarka;

24.3.  pakartotinį vertinimą atlieka kitas socialinis darbuotojas, t. y. tas, kuris nevertino asmens asmeninio asistento paslaugų poreikio pirmame vertinimo etape;

24.4.  atlikus pakartotinį vertinimą pagal Aprašo 24.2 papunktį, galima priimti šiuos sprendimus:

1) palikti nepakeistą pirminį sprendimą;

2) pakeisti pirminį sprendimą;

3) jei paaiškėja naujų faktinių aplinkybių, turinčių įtakos nustatant asmeninio asistento paslaugų poreikį, priimti naują sprendimą.

25.   Asmuo ir (ar) asmens atstovas, apie po pakartotinio vertinimo priimtą sprendimą, ne vėliau kaip per 3 dienas informuojamas prašyme nurodytu būdu. Taip pat asmuo ir (ar) asmens atstovas informuojamas, kad:

25.1.  gavus sprendimą apie asmeninio asistento paslaugų skyrimą asmuo ir (ar) asmens atstovas turi pasirašyti Sutartį (Aprašo 22 punktas);

25.2.    gavus sprendimą apie asmeninio asistento paslaugų neskyrimą asmuo ir (ar) asmens atstovas gali kreiptis dėl pakartotinio asmeninio asistento paslaugų vertinimo (Aprašo 26 punktas).

26.   Pakartotinis asmens asmeninio asistento paslaugų poreikis dar kartą gali būti vertinamas:

26.1.  ne anksčiau kaip po 2 mėnesių nuo paskutinio pakartotinio vertinimo dienos paaiškėjus naujoms faktinėms aplinkybėms, galinčioms turėti įtakos nustatant asmeninio asistento paslaugų poreikį;

26.2.  gavus asmeninio asistento paslaugų teikėjo informaciją apie pasikeitusias aplinkybes, turinčias (galinčias turėti) įtakos asmeninio asistento paslaugų teikimui, ir tik tokios apimties, kokia būtina asmeninio asistento paslaugos teikėjo teikiamoms asmeninio asistento paslaugoms užtikrinti (pavyzdžiui, apie asmens išvykimą į užsienį, gyvenamosios vietos pakeitimą, mirtį, sveikatos būklės pokyčius (t. y. pagerėjimą ar pablogėjimą) ar kitus asmens pokyčius (pavyzdžiui, asmuo pradėjo gauti stacionarios socialinės globos paslaugas ir pan.) bei jo aplinkos pokyčius (pavyzdžiui, būstas pritaikytas pagal asmens poreikius), kitus pokyčius, susijusius su jo aplinka), kurie gali turėti įtakos paslaugų poreikiui, asmens sveikatai ar gyvybei.

27.   Pakartotinį vertinimą  Aprašo 11-16 punktuose nustatyta tvarka, atlieka kitas socialinis darbuotojas, kuris nevertino asmens  asmeninio asistento paslaugų poreikio pirmame vertinimo etape.

 

V  SKYRIUS

 

ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGŲ TEIKIMO SUSTABDYMAS, ATNAUJINIMAS IR NUTRAUKIMAS

 

28.   Asmeninio asistento paslaugų teikimas sustabdomas:

28.1.  pasikeitus asmens sveikatos būklei;

28.2.  paaiškėjus, kad asmuo, norintis gauti asmeninio asistento paslaugas, ir (ar) asmens atstovas, kreipdamiesi dėl asmeninio asistento paslaugų, pateikė neteisingą informaciją, reikalingą asmeninio asistento paslaugų poreikiui vertinti. Šiuo atveju asmeninio asistento paslaugų teikimas sustabdomas iki tol, kol, atsižvelgiant į naujai paaiškėjusias aplinkybes, asmeniui bus pakartotinai nustatytas asmeninio asistento paslaugų poreikis;

28.3.  įtarus, kad asmeninio asistento paslaugas gaunantis asmuo gali sirgti užkrečiamąja liga, – iki tol, kol bus gauta sveikatos priežiūros specialisto išvada raštu, kad asmuo nekelia pavojaus asmeninio asistento sveikatai;

28.4.  jei asmuo nesilaiko Sutartyje ar Trišalėje sutartyje (sutartis tarp asmeninio asistento paslaugų teikėjo, asmeninio asistento ir asmens) ir Individualaus asmeninio asistento paslaugų teikimo plane nurodytų sąlygų.

29.   Asmeninio asistento paslaugų teikimas asmeniui atnaujinamas išnykus aplinkybėms, dėl kurių buvo priimtas sprendimas sustabdyti asmeninio asistento paslaugų teikimą, ne vėliau kaip per 30 dienų ir (ar) pakartotinai nustačius asmeninio asistento paslaugų poreikį.

30.   Asmeninio asistento paslaugų teikimas nutraukiamas:

30.1.  asmeniui ir (ar) asmens atstovui raštu atsisakius teikiamų asmeninio asistento paslaugų;

30.2.  jei asmeniui nebenustatomas neįgalumo lygis ar darbingumo lygis;

30.3.  asmeniui apsigyvenus savarankiško gyvenimo namuose, grupinio gyvenimo namuose ar globos įstaigoje;

30.4.  asmeniui išvykus nuolat gyventi į kitą savivaldybę ar valstybę;

30.5.  jei asmeniui pradedama teikti dienos socialinė globa.

31.   Sprendimą dėl asmeninio asistento paslaugų sustabdymo, nutraukimo ar atnaujinimo asmeninio asistento paslaugų teikėjo siūlymu per 10 dienų nuo šio siūlymo pateikimo dienos priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas. Apie priimtą sprendimą dėl asmeninio asistento paslaugų sustabdymo, nutraukimo, atnaujinimo savivaldybės administracija per 5 dienas el. paštu, paštu, per kurjerį informuoja asmenį ir (ar) asmens atstovą.

VI SKYRIUS

 

ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGŲ TEIKIMO FINANSAVIMAS IR KONTROLĖ

 

32.   Asmeninio asistento paslaugų teikimas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą įgyvendinant priemonę „Kompleksinės paslaugos šeimai“.

33.   Asmeninio asistento paslaugų teikėjas apskaito ir dokumentaliai fiksuoja visas asmeniui suteiktas paslaugas, kas 6 (šešis) mėnesius pateikdamas savivaldybės administracijai nustatytos formos ataskaitą. Baigęs teikti asmeninio asistento paslaugas, asmeninio asistento paslaugų teikėjas per dvi savaites pateikia savivaldybės administracijos nustatytos formos ataskaitą (Aprašo 3 priedas) apie asmeninio asistento paslaugų teikimo eigą ir pasiektus rezultatus.

34.   Savivaldybės administracija, koordinuodama ir kontroliuodama asmeninio asistento paslaugų teikimą savivaldybės teritorijoje, vertina, ar:

34.1.  asmeninio asistento paslaugų teikėjo teikiamos asmeninio asistento paslaugos atitinka Aprašo reikalavimus;

34.2.  asmeninio asistento paslaugų teikėjas pagal ataskaitas teikia duomenis, patvirtinančius, kad asmeninio asistento paslaugoms teikti skirtos lėšos naudojamos efektyviai, pagal tikslinę paskirtį.

35.   Savivaldybės administracija, pasibaigus kalendoriniams metams, neteikdama asmens duomenų, ne vėliau kaip iki kitų metų antro mėnesio 15 dienos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai teikia kalendorinių metų asmeninio asistento paslaugų teikimo aprašomojo pobūdžio ataskaitą, kurioje nurodo asmenų, gavusių ir teikusių asmeninio asistento paslaugas, skaičių, suteiktas asmeninio asistento paslaugas bei jų pobūdį (kokios paslaugos suteiktos, jų teikimo laikotarpis, trukmė (valandų skaičius), periodiškumas, kokioms išlaidoms apmokėti buvo panaudotos lėšos ir kt.), kitokio pobūdžio informaciją, turėjusią įtakos teikiant asmeninio asistento paslaugas. Kalendorinių metų asmeninio asistento paslaugų teikimo aprašomojo pobūdžio ataskaita Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai gali būti teikiama tiesiogiai, siunčiama paštu arba elektroninio ryšio priemonėmis (pasirašyta saugiu elektroniniu parašu).

 

VII SKYRIUS

 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36.  Asmeninio asistento paslaugų teikėjas turi viešinti informaciją savo interneto svetainėje ir (ar) žiniasklaidos priemonėse apie teikiamas asmeninio asistento paslaugas, sąlygas asmeninio asistento paslaugoms gauti, kitą su asmeninio asistento paslaugų gavimu ir teikimu susijusią informaciją, neskelbdamas asmenų, kuriems teikiamos asmeninio asistento paslaugos, ir (ar) asmens atstovų asmens duomenų.

37.   Asmuo ir (ar) asmens atstovas, pateikęs informaciją ir (ar) dokumentus, reikalingus asmeninio asistento paslaugoms gauti, atsako už pateiktos informacijos teisingumą.

38.  Asmuo, kuriam teikiamos asmeninio asistento paslaugos, ir (ar) asmens atstovas turi teisę iš savivaldybės ir (ar) asmeninio asistento paslaugų teikėjo gauti visą informaciją ir dokumentus, susijusius su jam teikiamomis asmeninio asistento paslaugomis.

39.  Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas 2016/679) nuostatomis.

40.  Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos remiantis Reglamento 2016/679 nuostatomis.

41.  Asmeninio asistento paslaugų teikimą įrodantys dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

______________________

 

Asmeninio asistento paslaugų organizavimo

ir teikimo Druskininkų savivaldybėje tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

(Prašymo asmeninio asistento paslaugoms gauti forma)

 

 

ASMUO, KURIAM REIKIA ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGŲ:

 

Vardas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pavardė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gimimo data

 

 

 

 

-

 

 

-

 

 

 

 

 

Deklaruotos gyvenamosios vietos adresas1

Deklaravimo data ar asmens įrašymo į gyvena-mosios vietos neturinčių asmenų apskaitą data1

 

Telefono Nr.

 

 

El. paštas

 

 

Asmens (šeimos) faktinės gyvenamosios vietos adresas

 

 

Telefono Nr.

 

 

1 Duomenys gaunami iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų.

 

(nurodomas pareiškėjo vardas, pavardė, adresas, telefonas, kai dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) kreipiasi kitas

 

suinteresuotas asmuo – asmens, pageidaujančio gauti asmeninio asistento paslaugas, atstovas)

 

 

 

Druskininkų savivaldybės administracijai

 

 

PRAŠYMAS ASMENINIO ASisTENTO PASLAUGOMS GAUTI

 

20____ m. __________________ d.

 

Prašau suteikti man asmeninio asistento paslaugas.

 

 

1.   PRIDEDAMA (pridedamus dokumentus žymėti ):

Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos išduoto Neįgalumo lygio pažymos ar Darbingumo lygio pažymos kopija, ____ lapas(-ai).

dokumentų, pagrindžiančių prioriteto suteikimą (reikalingą pabraukti) kopijos____ lapas(-ai).

- moksleivio ar studento pažymėjimas;

- darbdavio pažyma;

- prašymas gauti socialines paslaugas;

 

- kita (nurodyti)_________________________________________________________________

 

2.      Pateikiu asmens, kuriam gali būti teikiama informacija apie priimtus sprendimus dėl asmeninio asistento paslaugų skyrimo, sustabdymo, atnaujinimo ar nutraukimo, duomenis:

 

(vardas ir pavardė, gyvenamosios vietos adresas ir (ar) elektroninio pašto adresas, ar telefono numeris)

 

 

3. Pageidauju, informaciją gauti (žymėti ):

paštu;

el. paštu.

 

4. Žinau ir sutinku:

4.1.    kad asmeninio asistento paslaugos teikimo tikslais apie mane ir mano šeimos narius bus renkama informacija iš kitų institucijų bei duomenys apie man (mano šeimai) skirtą asmeninio asistento paslaugą gali būti teikiami kitoms institucijoms, užtikrinant duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka;

4.2.    teikti asmeninio asistento paslaugas organizuojančiai institucijai ar šias paslaugas teikiančiai įstaigai informaciją, reikalingą paslaugoms gauti ar jų tęstinumui užtikrinti;

4.3.    kad savivaldybė gali pareikalauti papildomų dokumentų, patvirtinančių  mano pateiktų duomenų teisingumą;

4.4.    kad dėl sąmoningo neteisingos informacijos pateikimo asmeninio asistento paslaugų teikimas man (mano šeimai) gali būti nutrauktas arba sustabdytas.

 

5. Patvirtinu, kad:

5.1.    pateikta informacija ir dokumentai, reikalingi asmeninio asistento paslaugoms gauti, yra teisinga;

5.2.    asmeninio asistento paslaugos skyrimo informacinį lapelį gavau.

 

 

 

Prašymą pateikė:

 

Pageidaujantis gauti asmeninio

asistento paslaugas asmuo                               ____________            __________________________                                                                        (parašas)                                             (vardas ir pavardė)

 

 

Asmens, pageidaujančio gauti

asmeninio asistento paslaugas, atstovas         ____________             __________________________             (parašas)                                    (vardas ir pavardė)           

 

 

 

Prašymą ir dokumentus priėmė

 

 

____________________________

____________

__________________________

 

(pareigų pavadinimas)

(parašas)

(vardas ir pavardė)

 

 

 

Asmeninio asistento paslaugų organizavimo

ir teikimo Druskininkų savivaldybėje tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

(Sprendimo dėl asmeninio asistento paslaugų skyrimo forma)

 

 

DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIUS

 

SPRENDIMAS

DĖL ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGŲ SKYRIMO

 

_______________Nr. ________

(data)                            

__________________

(vieta)

 

 

Vadovaujantis ___________   Asmeninio asistento paslaugų poreikio vertinimo išvada ir

(data)

rekomendacija,

 

(vardas, pavardė, gimimo data, gyvenamosios vietos adresas)

 

skirti asmeninio asistento paslaugas nuo _________.

(data)             

 

Asmeninio asistento paslaugų poreikis nustatomas vieniems metams nuo šio sprendimo priėmimo dienos.

Asmeninio asistento paslaugų trukmė ____________________________.

(vidutinis valandų skaičius per mėnesį)

Asmeninio asistento paslaugų veiklos (reikalingą pažymėti  ):

asmens higiena;

mityba;

– judėjimas (mobilumas);

– socialiniai santykiai ir aplinka;

– kita veikla________________________________.

(įrašyti)

 

Asmeninio asistento paslaugų teikėjas

 

 

(pavadinimas, buveinės adresas, telefono numeris)

 

 

 

Skyriaus vedėjas                         _______________                      _________________________

(parašas)                                                    (vardas, pavardė)

 

 

Asmeninio asistento paslaugų organizavimo

ir teikimo Druskininkų savivaldybėje tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

(Asmeninio asistento paslaugų teikimo ataskaitos forma)

 

 

_______________________________________

(asmeninio asistento paslaugų teikėjo pavadinimas)

 

ASMENINIO ASISTENTO PASLAUGŲ TEIKIMO ATASKAITA

UŽ 20__M. ____________ – ____________MĖNESIUS

 

_____________________ d. Nr.________

(data)                                     

_______________

(vieta)

 

1.   Informacija apie asmeninio asistento paslaugos teikėją:

 

(pavadinimas, buveinės adresas, telefono Nr.)

 

(atsakingo asmens vardas, pavardė, mobiliojo telefono Nr., el. pašto adresas)

 

2.   Informacija apie asmeninį asistentą:

 

(vardas, pavardė, mobiliojo telefono Nr., el. pašto adresas)

 

3.   Informacija apie suteiktas asmeninio asistento paslaugas:

 

Paslaugų gavėjo vardas, pavardė

 

Pasaugų teikimo laikotarpis (pagal sutartį)

 

Paslaugų teikimo trukmė per dieną (valandų sk.)

 

Paslaugų teikimo trukmė per savaitę (dienų sk.)

 

Suteikta paslaugų iš viso (valandų sk.)

 

 

4.   Informacija apie asmeninio asistento paslaugų teikimo eigą ir pasiektus rezultatus:

 

Veikla

Paslaugos apibūdinimas

(trumpas suteiktos paslaugos aprašymas)

Paslaugos teikimo laikas (kokiomis dienomis, kokiu paros metu teiktos paslaugos, jų teikimo trukmė)

Pastabos

(kitos aplinkybės ar sąlygos, specialus paslaugos teikimo būdas ir pan.)

3.1. Asmens higiena

(pvz.: prausimasis ir maudymasis, kūno dalių priežiūra, naudojimasis tualetu, rengimasis)

 

 

 

3.2. Mityba

(pvz.: maitinimas, daiktų pakėlimas ir laikymas mitybos procese)

 

 

 

3.3. Judėjimas (mobilumas)

(pvz., palydėjimas į ugdymo įstaigą, darbą, laisvalaikio praleidimo vietą)

 

 

 

3.4. Socialiniai santykiai ir aplinka (pvz.: kalbėjimas, disponavimas finansiniais ištekliais, orientavimasis laike ir aplinkoje, savivoka bei dienos režimo laikymasis, vaistų vartojimas, socialinis bendravimas, poilsis ir laisvalaikis)

 

 

 

3.5. Kita veikla (bendru paslaugų gavėjo ir asmeninio asistento sutarimu suteikta pagalba)

 

 

 

 

 

 

 

 

Įstaigos vadovas             ________________                ________________________________

(parašas)                                                          (vardas, pavardė)

 

 

 

Rengėjo nuoroda (vardas, pavardė, tel. Nr., el. pašto adresas)