TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ATVIRŲJŲ JAUNIMO CENTRŲ IR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. spalio 30 d. d. Nr. P2E-813

Trakai

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 22 punktu, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Nacionalinės jaunimo politikos 2011-2019 metų plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gruodžio 1 d. nutarimu Nr. 1715 „Dėl nacionalinės jaunimo politikos 2011–2019 metų plėtros programos patvirtinimo“, Nacionalinės jaunimo politikos 2011–2019 metų plėtros programos įgyvendinimo 2017–2019 metų veiksmų plano, patvirtinto Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. A1-181 „Dėl nacionalinės jaunimo politikos 2011–2019 metų plėtros programos įgyvendinimo 2017–2019 metų veiksmų plano patvirtinimo“, uždaviniu 3.1 „Plėtoti esamas ir kurti naujas jaunimo užimtumui ir ugdymui palankias erdves – suteikti daugiau galimybių socialinę atskirtį patiriančiam jaunimui“, Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2018 m. gegužės 10 d. įsakymu Nr. 2V-77(1.4) „Dėl rekomendacijų atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui patvirtinimo“ ir siekdamas užtikrinti kokybišką atvirąjį darbą su jaunimu:

1.    Tvirtinu Trakų rajono savivaldybės atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).

2.    N u r o d a u  Aprašu vadovautis šiai Trakų rajono savivaldybės biudžetinėi įstaigai – Trakų rajono jaunimo turizmo ir laisvalaikio centro:

2.1. Lentvario atvirajam jaunimo centrui;

2.2. Trakų atvirajai jaunimo erdvei.

3. R e k o m e n d u o j u  Trakų rajono savivaldybės teritorijoje veikiančioms organizacijoms, kurios vykdo jaunimo užimtumo veiklas, vadovautis šiuo Aprašu.

4. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę Trakų rajono savivaldybės administracijos Jaunimo reikalų koordinatoriui.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                 Darius Kvedaravičius

 

 

Trakų rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2018 m. spalio 30 d.

įsakymu Nr. P2E-813

 

 

TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ATVIRŲJŲ JAUNIMO CENTRŲ IR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I.       BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Trakų rajono savivaldybės atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo aprašas (toliau – Aprašas) nustato veiklos kokybės rekomendacijas atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių vykdomai veiklai Trakų rajono savivaldybėje. 

2. Apraše vartojamos sąvokos:

2.1.atvirasis darbas su jaunimu – darbas su jaunimu atviruosiuose jaunimo centruose ir (ar) erdvėse, vykdomas darbo su jaunimu principais.

2.2. atvirasis jaunimo centras (toliau – Centras) – Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje įsteigtas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų filialas, atstovybė, kurių veiklos arba jos dalies vykdymo vieta yra Lietuvos Respublikoje ir kurie vykdo darbą su jaunimu, grindžiamą savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje bei užtikrinantį jų įsitraukimą į šią veiklą nepriklausomai nuo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų.

2.3.    atviroji jaunimo erdvė (toliau – Erdvė) –  kultūros, švietimo, kūno kultūros ir sporto ar socialines paslaugas teikiančio juridinio asmens nuosavybės, patikėjimo teise ar nuomos, panaudos sutarčių pagrindu valdoma patalpa, kurioje vykdomas darbas su jaunimu, grindžiamas savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje bei užtikrinantis jų įsitraukimą į šią veiklą nepriklausomai nuo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų.

2.4.    atvirojo darbo su jaunimu krypties Centras ir Erdvė – tai centro / erdvės tipas, kuris teikia pirmenybę darbui su mažiau galimybių turinčiu, socialinę atskirtį patiriančiu bei socialinės rizikos grupei priklausiančiu jaunimu.

2.5.    bendrosios darbo su jaunimu krypties Centras ir Erdvė – tai centro / erdvės tipas, kuris vykdo darbą su jaunimu, vadovaudamasis darbo su jaunimu principais, neteikdamas pirmenybės nei vienai jaunimo grupei.

2.6.    Lankytojas – 14–29 metų amžiaus asmenys, lankantys atvirąją jaunimo centrą arba erdvę.

2.7.    Jaunimo darbuotojas – Jaunimo darbuotojas – tai pilnametis asmuo, dirbantis su jaunais žmonėmis jų laisvalaikiu, siekiantis asmeninio ir socialinio jaunų žmonių tobulėjimo tiek per individualų darbą su skirtingais asmenimis, tiek dirbdamas su grupėmis bei turintis šiam darbui reikalingų kompetencijų.

2.8.    Jaunimas – du ir daugiau asmenų nuo 14 iki 29 metų

3. Rekomenduojama, kad Centras ir Erdvė, vykdydami savo veiklą, vadovautųsi pateiktu Aprašu. Jei nenurodyta kitaip, Aprašas yra taikomos bendrosios ir atvirosios darbo su jaunimu krypčių Centrams ir Erdvėms.

 

II.      CENTRO IR ERDVĖS VEIKLOS PLANAVIMAS

 

4.       Centro / Erdvės veiklos planavimas vykdomas vadovaujantis šiais Reikalavimais:

4.1.    veiklos planavimas atliekamas kartu su Trakų rajono savivaldybės administracijos Jaunimo reikalų koordinatoriumi (toliau – Koordinatorius);

4.2.    veiklos planavimas yra pagrįstas planuojamais pasiekti rezultatais;

4.3.    siekiami rezultatai yra konkretūsir jų pasiekimas aiškiai pamatuojamas;

4.4.    Centro / Erdvės veikla planuojama trejiems metams;

4.5.    pirmiausia atliekamas Centro / Erdvės esamos situacijos vertinimas – savianalizė ir išorinis vertinimas. Savianalizės metu nustatoma organizacijos esama padėtis ir padarytas progresas, analizuojami pagrindiniai Centro / Erdvės veiklos rodikliai (pateikti 6 ir 8 Rekomendacijų punktuose), išanalizuojami Centro / Erdvės lankytojų bei jų tėvų atsiliepimai (Centro / Erdvės darbuotojai atlieka apklausą) ir nustatomi Centro / Erdvės veiklos tikslai bei aspektai, kuriuos reikia tobulinti. Išorinio vertinimo metu aptariama Centro / Erdvės atlikta savianalizė bei su savivaldybės Jaunimo reikalų koordinatoriumi derinami numatyti uždaviniai bei tikslas.

4.6.    atsižvelgiant į Centro / Erdvės esamos situacijos vertinimą pagal pateiktą formą sudaromas Centro / Erdvės veiklos planas (toliau – Veiklos planas) (priedas). Veiklos plane numatomi rezultatai, kuriuos planuojama pasiekti, ir jų poreikio pagrindimas, rezultatų pasiekimo rodikliai ir jų reikšmės kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje, veiksmai, padėsiantys pasiekti rezultatus, veiksmų įgyvendinimo terminas, žmogiškieji ir finansiniai ištekliai, reikalingi įgyvendinti konkrečias veiklas. Veiklos planą Centro vadovas derina su Koordinatoriumi;

4.7.    Organizuojami reguliarūs Centro / Erdvės jaunimo darbuotojų susitikimai, atvejų analizės, supervizijos ir kt., skirti aptarti kylančius iššūkius ir suplanuoti vykdomą veiklą (ne rečiau nei kartą per mėnesį);

4.8.    kiekvienų metų pabaigoje parengiama Centro / Erdvės metų veiklos ataskaita – atliekamas Veiklos plano įgyvendinimo ir jame numatytų rezultatų pasiekimo vertinimas bei peržiūrimi pagrindiniai Centro / Erdvės veiklos rezultatai bei rodikliai. Peržiūrimas Veiklos planas esant poreikiui yra tikslinamas. Atlikus Veiklos plano peržiūrą, planas ir jo pakeitimai turi būti suderinti su savivaldybės Jaunimo reikalų koordinatoriumi, kuris teikia metodinę pagalbą dėl veiklos planavimo.

4.9.    organizuojami reguliarūs Centro / Erdvės jaunimo darbuotojų susitikimai, skirti aptarti kylančius iššūkius ir suplanuoti vykdomą veiklą (ne rečiau kaip kartą per mėnesį);

4.10.  Centro esamos situacijos vertinime analizuojama, ar Centras / Erdvė vadovaujasi Apraše pateiktais Reikalavimais ir Rekomendacijomis. Reikalavimų ir Rekomendacijų taikymas vertinamas pagl tai ar: neįdiegta, diegiama, įdiegta, įdiegta ir tobulinama. Analizėje pateikiami Reikalavimų ir Rekomendacijų taikymą pagrindžiantys pavyzdžiai;

4.11.  Centro / Erdvės veiklos vertinimo pagrindinis tikslas – tobulinti Centro / Erdvės veiklą ir darbą su jaunimu;

4.12.  siekiant užtikrinti, kad Centro / Erdvės veiklos vertinimas yra skaidrus, atviras ir savikritiškas, jis nėra naudojamas Centro / Erdvės finansavimui numatyti.

5.       Centrui vadovautis šiais veiklos rodikliais:

5.1.    bendras lankytojų skaičius;

5.2.    unikalių lankytojų skaičius;

5.3.    mažiau galimybių turinčių lankytojų skaičius (pavyzdžiui, socialinės rizikos grupei priklausančių lankytojų skaičius, socialiai remtinų lankytojų skaičius ir kt.).

6.       Esant galimybėms ir poreikiui, Centrui rekomenduojama papildomai vadovautis šiais veiklos rodikliais:

6.1.    individualių lankytojų konsultacijų skaičius;

6.2.    lankytojų skaičius pagal amžių (amžiaus grupes) ir lytį;

6.3.    susitikimų su tėvais skaičius;

6.4.    jaunimo inicijuotų / suorganizuotų veiklų skaičius;

6.5.    suorganizuotų Centro viešinimo veiklų (publikacijų, akcijų, straipsnių) skaičius;

6.6.    su jaunimu įgyvendintų projektų skaičius;

6.7.    Centro įvykdytų projektų skaičius;

6.8.    taikomi darbo su jaunimu metodai;

6.9.    Centro pritraukiamų lėšų kiekis ir šaltiniai;

7.       Erdvei vadovautis šiais veiklos rodikliais:

7.1.    bendras lankytojų skaičius;

7.2.    unikalių lankytojų skaičius;

7.3.    mažiau galimybių turinčių lankytojų skaičius (pavyzdžiui, socialinės rizikos grupei priklausančių lankytojų skaičius, socialiai remtinų lankytojų skaičius ir kt.).

8.       Esant galimybėms ir poreikiui, Erdvei rekomenduojama papildomai vadovautis šiais veiklos rodikliais:

8.1.    bendras įvykdytų ugdomųjų veiklų skaičius;

8.2.    suorganizuotų Erdvės viešinimo veiklų (publikacijų, akcijų, straipsnių) skaičius;

8.3.    Erdvės pritraukiamų lėšų kiekis ir šaltiniai;

8.4.    su jaunimu įgyvendintų projektų skaičius;                                             

8.5.    Erdvės įvykdytų projektų skaičius;

8.6.    individualiai konsultuojamų lankytojų skaičius

 

III. CENTRO IR ERDVĖS ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMAS

 

9.       Centro / Erdvės žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas vadovaujantis šiais reikalavimais darbuotojams:

9.1.    Centro / Erdvės darbuotojai yra neteisti (neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo);

9.2.    Centro / Erdvės jaunimo darbuotojas dirba vadovaudamasis Jaunimo darbuotojo pareigybės aprašymu, patvirtintu Centro / Erdvės vadovo įsakymu, ir Jaunimo darbuotojų veiklos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. gegužės 14 d. įsakymu Nr. A1-208 bei Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. balandžio 12 d. Nr. A1-177 įsakymu „Dėl valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų pareigybių aprašymo metodikos patvirtinimo";

10. Centro / Erdvės žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas vadovaujantis šiomis Rekomendacijomis darbuotojams:

10.1.  Centre dirba abiejų lyčių jaunimo darbuotojai;

10.2.  kiekvienais metais jaunimo darbuotojai darbo metu dalyvauja tiksliniuose mokymuose, stažuotėse, kursuose, intervizijose, komandos ar individualiose supervizijose ir pan. skirtuose Centro / Erdvės veiklai gerinti;

10.3.  administracinį darbą gali atlikti ne jaunimo darbuotojas, o šiam darbui įdarbintas Centro / Erdvės darbuotojas.

10.4.  finansinės apskaitos vykdymą atlieka ne jaunimo darbuotojas, o šiam darbui įdarbintas Centro / Erdvės darbuotojas arba šios funkcijos yra perduotos finansinę apskaitą vykdančiai įmonei.

10.5. Centre dirba ne mažiau nei du jaunimo darbuotojai, dirbantys po pilną darbo laiką, skirto vykdyti darbą su jaunimu ir atvirąjį darbo su jaunimu. Erdvėje dirba bent vienas jaunimo darbuotojas, dirbantis ne mažiau kaip pusę pilno darbo laiko, skirto vykdyti darbą su jaunimu.

11.     Centro žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas vadovaujantis šiomis rekomendacijomis darbui su savanoriais:

11.1.  Savanoriškai veiklą vykdantys asmenys, dirbantys su jaunimu ir savanoriaujantys Centre / Erdvėje, gali padėti vykdyti darbą su jaunimu, bet negali būti jaunimo darbuotojais.

12.     Darbe su savanoriais Centras / Erdvė vadovaujasi Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymu.

 

IV.    CENTRO IR ERDVĖS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

13. Centro / Erdvės darbas organizuojamas vadovaujantis šiais Reikalavimais:

13.1.  darbas su jaunimu atitinka Centro / Erdvės darbo kryptį:

13.1.1.                    bendrosios darbo su jaunimu krypties Centre / Erdvėje atvirasis darbas su jaunimu gali būti taikomas ne mažiau nei 50 proc. Centro / Erdvės vykdomų veiklų apimties;

13.1.2.                    atvirojo darbo su jaunimu krypties Centre / Erdvėje atvirasis darbas su jaunimu gali būti taikomas ne mažiau nei 70 proc. Centro / Erdvės vykdomų veiklų apimties.

13.2.  darbas Centre / Erdvėje su jaunu žmogumi vyksta individualiai ir grupinių užsiėmimų metu;

13.3.  atvirojo darbo paslaugos Centro / Erdvės lankytojams nėra apmokestinamos;

13.4.  tiesioginį darbą su jaunimu atlieka Centro / Erdvės jaunimo darbuotojas ir tai sudaro ne mažiau kaip 80 proc. jo darbo laiko;

13.5.  Centras / Erdvės turi ir naudoja lankytojų srautų skaičiavimo sistemą;

13.6.  kartu su Centro lankytojais yra sukurtos Centro / Erdvės vidaus tvarkos taisyklės;

13.7.  organizuojant socialinės krypties Centro / Erdvės darbą, prioritetas yra skiriamas jaunimui turinčiam mažiau galimybių, patiriančiam socialinę atskirtį bei priklausančiam socialinės rizikos grupei;

13.8.  Centro / Erdvės lankytojai gali būti 14-29 metų jauni žmonės. Besikreipiantys kito amžiaus asmenys yra nukreipiami į kitas įstaigas, teikiančias paslaugas jų amžiaus asmenims;

13.9.  Centro / Erdvės darbo laikas numatomas atsižvelgiant į jaunimo poreikius ir vietos mokymo įstaigų darbo laiką, tačiau baigiamas ne anksčiau 19 val.

14.     Centro / Erdvės darbas organizuojamas vadovaujantis šiomis Rekomendacijomis:

14.1.  Centro / Erdvės, išskyrus socialinės krypties Centro / Erdvės, jaunimo darbuotojo veikla apima, tačiau neapsiriboja jaunimo veiklos koordinavimu, jaunimo motyvavimu ir aktyvumo bei užimtumo skatinimu, pagalba įgyvendinti jaunimo iniciatyvas bei konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais;

14.2.  socialinės krypties Centro / Erdvės jaunimo darbuotojo veikla apima, tačiau neapsiriboja jaunimo socialiai atsakingo elgesio skatinimu ir formavimu, pagalba jaunimui integruotis į visuomenę, konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais, prevencinių veiklų vykdymu bei jaunimo veiklos Centre / Erdvės organizavimu ir koordinavimu;    

14.3.  socialinės krypties Centras / Erdvės vykdydamas savo darbą siekia integruoti savo lankytojus į bendrosios darbo su jaunimu krypties centrus;

14.4.  Centro / Erdvės lankytojai yra įtraukti į veiklų organizavimą, vykdymą ir vertinimą;

Centras / Erdvė yra uždarytas ne daugiau nei 6 savaites per metus. Centro / Erdvės remonto metu šis laikas gali būti pratęsiamas;

14.5.  darbas su jaunimu vykdomas remiantis Atvirų jaunimo centrų veiklos aprašu patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. A1-570 (su vėlesniais pakeitimais) ir Atvirų jaunimo centrų ir erdvių koncepcija patvirtinta Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2010 m. balandžio 7 d. įsakymu Nr. 2V-38-(1.4).

14.6.  vasaros sezono metu Centro / Erdvės darbuotojai, orientuodamiesi į jaunimo poreikius vasaros metu rinktis ne Centro / Erdvės patalpose, dirba su jaunimu jo susibūrimo vietose ar kitose atviram darbui tinkančiose vietose, t.y. ne Centro / Erdvės patalpose; 

14.7.  Centras / Erdvė taiko įvairius jaunimo poreikius atitinkančius darbo su jaunimu metodus: mokymasis per patirtį, užsiėmimai grupėmis, diskusijos, būreliai, seminarai, individualios konsultacijos, mokymasis iš bendraamžių ir kt.

 

V. CENTRO IR ERDVĖS VIETA IR PATALPOS

15.     Centro / Erdvės vieta ir patalpos turi atitikti šiuos Reikalavimus Centro / Erdvės patalpoms:

15.1.  Centras turi turėti mažiausiai dvi patalpas, Erdvė turi turėti bent vieną patalpą;

15.1.1.                    Centras turi atskirą patalpą, kurioje jaunimas gali patogiai kartu leisti laiką, bendrauti;

15.1.2.                    Centras turi ne mažiau nei vieną atskirą patalpą administraciniam darbui, kurioje nevyksta veiklos lankytojams;

15.2.  Centro / Erdvės patalpų išorėje yra lengvai įskaitoma iškaba su Centro / Erdvės pavadinimu bei darbo laiku;

15.3.  Centro / Erdvės patalpose įrengtas šildymas, apšvietimas, vėdinimo sistema, sanitarinės patalpos (tualetai), tiekiamas vanduo.

16.    Centro / Erdvės vieta ir patalpos turi atitikti šią Rekomendaciją Centro / Erdvės vietai:

16.1.  Centras / Erdvė turi turėti infrastruktūrą ir įrangą, reikalingą vykdyti patrauklioms Centro / Erdvės lankytojams veikloms, tarp jų įrangą aktyvioms, pavyzdžiui, sporto veikloms;

16.2.  Centras turi turėti atskirą įėjimą;

16.3.  patalpos priklauso Centrui ar jo steigėjui arba turi būti sudaryta nuomos sutartis ne trumpesniam nei Centro Veiklos plano vykdymo laikotarpiui (t.y. trejiems metams).  . 

16.4.  Centras / Erdvė yra įsikūręs vietos jaunimui patrauklioje vietoje netoli jaunimo susibūrimo vietų, švietimo įstaigų;

16.5.  Centras / Erdvė yra lengvai surandamas;

 

 

VI.       CENTRO / ERDVĖS FINANSINIAI IŠTEKLIAI

 

17. Centro / Erdvės finansiniai ištekliai valdomi vadovaujantis šiais Reikalavimais:

17.1.  Centras / Erdvė didžiąja dalimi yra išlaikomas iš vietos savivaldos biudžeto (finansuojamas patalpų išlaikymas, projektai, komunalinės paslaugos bei Centro / Erdvės darbuotojų darbo užmokestis);

17.2. dalis lėšų, reikalingų Centro / Erdvės veikloms, gaunamos iš įvairių fondų, nacionalinių programų, finansavimo konkursų, privataus sektoriaus ar fizinių asmenų.

 

VII. CENTRO IR ERDVĖS VEIKLOS VIEŠINIMAS IR PRISTATYMAS

18.Centro / Erdvės veiklos viešinimas ir pristatymas vykdomas vadovaujantis šiais Reikalavimais:

18.1.  Centras / Erdvė viešina savo veiklą vietos bendruomenėms;

18.2.  Centras / Erdvė yra pasiekiamas mobiliojo, fiksuoto ryšio telefonu ar elektroniniu paštu;

18.3.  viešinant ir pristatant Centro / Erdvės veiklas nepažeidžiamas lankytojų privatumas ir esant poreikiui yra užtikrinamas lankytojų anonimiškumas;

18.4.  Centro / Erdvės lankytojai nėra įpareigojami dalyvauti Centro / Erdvės veiklos viešinime ir pristatyme.

19.     Siūloma Centro / Erdvės veiklos viešinimą ir pristatymą vykdyti vadovaujantis šiomis Rekomendacijomis:

19.1.  Centras / Erdvė turi internetinį puslapį arba naudoja socialinių tinklų paskyrą;

19.2.  bendravimui su jaunimu Centras / Erdvė turi ir naudoja socialinių tinklų paskyrą, tačiau tai nėra vienintelis informacijos apie Centro / Erdvės veiklą skelbimo būdas;

19.3.  jaunimo pritraukimas vykdomas viešinant Centro / Erdvės veiklas įvairiomis priemonėmis: socialiniai tinklai, tinklaraščiai, straipsniai spaudoje, reklama viešose erdvėse, renginiai, socialinis darbas su jaunimo gatvėse, susitikimai mokyklose;

19.4.  Centro / Erdvės veikla pristatoma tėvams – rajone gyvenantys tėvai supažindinami su Centro  / Erdvės darbo tikslu, specifika ir vykdomomis veiklomis.

 

VIII. CENTRŲ IR ERDVIŲ BENDRADARBIAVIMAS IR ATSTOVAVIMAS

 

20.Centrų / Erdvių bendradarbiavimas ir atstovavimas vykdomas vadovaujantis šiais Reikalavimais:

20.1.  pagrindiniai bendradarbiavimo naudos gavėjai yra jaunimas ir Centras / Erdvė;

20.2.  siekdamas geriau pažinti esamą jaunimo situaciją bei ieškoti problemų sprendimo būdų Centras / Erdvė bendradarbiauja su kitomis valstybinėmis, savivaldybės ir nevyriausybinėmis organizacijomis;

20.3.  siekdamas kuo efektyvesnio jaunimo poreikius atitinkančio veiklų vykdymo, Centras / Erdvė bendradarbiauja su kitomis darbą su jaunimu vykdančiomis organizacijomis,

20.4.  Centras / Erdvė dalinasi patirtimi su kitais Centrais / Erdvėmis ir dalyvauja asociacijų, tinklų veikloje.

21.     Siūloma Centrų / Erdvių bendradarbiavimą ir atstovavimą vykdyti vadovaujantis šiomis Rekomendacijomis:

21.1.  siekdamas pritraukti jaunimą į Centrą / Erdvę ir gauti informacijos apie mažiau motyvuotą jaunimą, Centras / Erdvė bendradarbiauja su formaliojo švietimo įstaigomis;

21.2.  siekdamas keistis patirtimi, didinti veiklų vykdymo efektyvumą ir esant poreikiui vykdyti bendras veiklas Centras / Erdvė bendradarbiauja su užsienio organizacijomis.

 

Atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių

veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo vertinimo

priedas

 

(Atviro jaunimo centro ar atviros jaunimo erdvės veiklos plano forma)

 

ATVIRŲJŲ JAUNIMO CENTRŲ AR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ

(ATVIROJO DARBO SU JAUNIMO) VEIKLOS PLANAS ____-____ M.

 

 

 

I.          BENDRA INFORMACIJA

 

Atviro jaunimo centro / erdvės pavadinimas

 

Adresas

 

Tel. numeris

 

El. paštas

 

Interneto puslapis / socialinio tinklo paskyros adresas

 

 

Trumpas centro darbo tikslo/misijos aprašymas

 

 

 

 

II.        VEIKLOS PLANAS

 

 

 

Siekiami

rezultatai ir jų poreikio pagrindimas

Rezultato pasiekimo rodiklis

Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės

Veiksmai rezultatui pasiekti

Atsakingi asmenys

Veiksmo atlikimo terminas

I metai

II metai

III metai

1

2

3

4

5

6

Veiklos planavimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Žmogiškieji ištekliai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Darbo organizavimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Patalpos ir infrastruktūra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Finansinių išteklių valdymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Veiklos viešinimas ir pristatymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bendradarbiavimas ir atstovavimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Veiklos rodikliai

 

 

 

Eil. nr.

 

Veiklos rodiklis

 

Veiklos rodiklių reikšmės metų pabaigoje

 

I metai

 

II metai

 

III metai

 

1.

 

Bendras lankytojų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

Unikalių lankytojų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

Mažiau galimybių turinčių lankytojų skaičius (pavyzdžiui, socialinės rizikos grupei priklausančių lankytojų skaičius, socialiai remtinų lankytojų skaičius ir kt.).

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

Jaunimo inicijuotų / Palikti suorganizuotų veiklų skaičius

 

 

 

 

 

 

* taikoma atvirajai jaunimo erdvei

 

 

 

 

 

Tvirtinama atviro jaunimo centro / erdvės vadovo (-ės):

 

 

 

Data:

 

 

 

Tvirtinama Jaunimo reikalų skyriaus vedėjo:

 

 

 

Data:

 

 

 

Papildomi komentarai:

(jei yra)

 

 

 

Papildomi komentarai:

(jei yra)

 

 

_____________________________________

 

Atviro jaunimo centro ar erdvės veiklos plano pildymo instrukcija

 

1.                   Planas pildomas artimiausiems trejiems metams. Kiekvienų plano vykdymo metų pabaigoje planas peržiūrimas ir prireikus papildomas ar keičiamas. Atlikus plano peržiūrą ir pakeitimus, planas tvirtinamas (pasirašomas) Centro / Erdvės vadovo ir išorinio vertintojo.

2.                   Pirmoje dalyje pateikiama bendra informacija apie Centrą / Erdvę.

3.                   Antroje dalyje esančioje lentelėje pateikiami rezultatai, kuriuos Centras / Erdvė planuoja pasiekti per trejus metus bei kita lentelėje nurodyta informacija. Lentelė horizontaliai suskirstyta į septynias dalis pagal Centro veiklos sritis. Žemiau esančioje lentelėje pateikiamas kiekvienos Centro / Erdvės veiklos srities trumpas aprašymas:

 

Planavimas

Prie šios AJC veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su tuo kaip centras planuoja savo veiklą. Tai apima tiek trumpalaikį (savaitės, mėnesio) tiek ilgalaikį (vienų metų ir ilgesnį) centro veiklos planavimą.  Veiklos planavimas apima, bet neapsiriboja tokiomis centro veiklomis kaip veiklos plano rengimas, centro veiklos vertinimas, centro veiklos rodiklių matavimas ir vertinimas, reguliarių darbuotojų komandos susitikimų organizavimas.

Žmogiškieji ištekliai

Prie šios AJC veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su centro administracijos, jaunimo darbuotojų ir savanorių bei kitų darbuotojų valdymu. Žmogiškųjų išteklių valdymas apima, bet neapsiriboja tokiomis centro veiklomis kaip personalo atranka, personalo poreikio planavimas, atsakomybių paskirstymas darbuotojams, personalo kvalifikacijos kėlimas (dalyvavimas mokymuose, jaunimo darbuotojo sertifikato gavimas), savanorių pritraukimas, atranka, apmokymas ir jų darbo organizavimas, lėšų reikalingų žmogiškiesiems ištekliams paieška.

Darbo organizavimas

Prie šios AJC veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su centro vykdomu darbu ir teikiamomis paslaugomis. Darbo organizavimas apima, bet neapsiriboja tokiais centro veiklos aspektais kaip taikomi darbo metodai, centro teikiamos paslaugos, centro vykdomas darbas, centro darbo laikas, centro lankytojų įtraukimas į veiklų organizavimą ir vykdymą, lėšų reikalingų centro darbo vykdymui ir paslaugų teikimui paieška.

Patalpų ir infrastruktūros valdymas

Prie šios AJC veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su centro patalpų ir infrastruktūros valdymu. Centro patalpų ir infrastruktūros valdymas apima, bet neapsiriboja tokiomis centro veiklomis kaip centro patalpų paskirstymas pagal funkcijas, patalpų atnaujinimas, patalpų pritaikymas lankytojų poreikiams, infrastruktūros plėtra, infrastruktūros atnaujinimas, lėšų patalpų ir infrastruktūros įsigijimui, išlaikymui, atnaujinimui paieška. 

Finansinių išteklių valdymas

Prie šios AJC veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su centro finansinių išteklių valdymu. Finansinių išteklių valdymas apima, bet neapsiriboja tokiomis centro veiklomis kaip centro finansinių srautų planavimas, įvairioms centro veikloms reikalingų lėšų paieška ir procesai reikalingi joms gauti, dalyvavimas konkursuose, rėmėjų ir paieška, mokamų veiklų apmokestinimo sistemos valdymas.

Veiklos viešinimas ir pristatymas

 

Prie šios AJC veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su centro veiklos viešinimu ir pristatymu bendruomenėms, jaunimui, tėvams ir kitiems suinteresuotiems asmenims. Veiklos viešinimas ir pristatymas apima, bet neapsiriboja tokiomis centro veiklomis kaip viešinimo ir pristatymo renginių organizavimas, centro veiklos viešinimas įvairiomis priemonėmis, veiklos padedančios pritraukti jaunimą, informacijos apie centrą ir jo veiklą sklaida.

Bendradarbiavimas ir atstovavimas

 

Prie šios AJC veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su centro bendradarbiavimu su kitomis institucijomis. Bendradarbiavimas apima, bet neapsiriboja tokiomis centro veiklomis kaip centro bendradarbiavimas su kitomis valstybinėmis, savivaldybės ir nevyriausybinėmis organizacijomis, dalyvavimas tarpžinybiniuose susitikimuose su socialiniais darbuotojais, nepilnamečių reikalų inspektoriais, vaiko teisių apsaugos specialistais, bendradarbiavimas su kitomis darbą su jaunimu vykdančiomis organizacijomis, bendradarbiavimas su formaliojo švietimo įstaigomis, dalyvavimas asociacijų ir tinklų veikloje, gerosios patirties dalinimasis su kitais centrais, bendradarbiavimas su privačiu sektoriumi bei bendradarbiavimas su užsienio organizacijomis.

 

1.   Prie atitinkamo veiklos aspekto lentelėje Centras / Erdvė pateikia šią informaciją:

 

Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindimas

Rezultato pasiekimo rodikliai

Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės

Veiksmai rezultatui pasiekti

Atsakingi asmenys

Veiksmo atlikimo terminas

šiame stulpelyje įrašomas rezultatas, kurį planuojama pasiekti. Taip pat glaustai parašoma, kodėl AJC siekia šio rezultato

šiame stulpelyje įrašomas rodiklio, kuris padės įvertinti ar rezultatas buvo pasiektas, pavadinimas. Rodikliai gali būti tiek kiekybiniai tiek kokybiniai. Taip pat rezultato pasiekimui įvertinti gali būti naudojami keli rodikliai

šiame stulpelyje įrašomos rodiklių reikšmės, kurias AJC planuoja pasiekti kiekvienų metų pabaigoje

šiame stulpelyje įrašomi konkretūs veiksmai (veiklos), kurie bus vykdomi norint pasiekti numatytą rezultatą. Taip pat gali būti pateikiamas trumpas veiklos aprašymas ir kita susijusi informacija

šiame stulpelyje nurodomi asmenys (konkretus asmuo arba darbuotojo pareigos) atsakingi už tam tikros veiklos įvykdymą

šiame stulpelyje įrašoma data (metai arba metai ir mėnuo), kada pradedama atlikti veikla ir kada baigiama

 

2.   Veiklos rodiklių lentelėje centras nusimato kiekvieno rodiklio reikšmę, kurią planuoja pasiekti kiekvienų metų pabaigoje.

 

 

 

Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindas

Rezultato pasiekimo rodiklis

Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės

Priemonės rezultatui pasiekti

Atsakingi asmenys

Veiksmo atlikimo terminas

I metai

 

II metai

 

III metai

1

2

3

4

5

6

Darbo organizavimas

Sukurti lankytojų skaičiavimo sistemą. Šiuo metu lankytojai nėra skaičiuojami. Sistema reikalinga norint įvertinti AJC lankytojų srautą ir kaupti informaciją apie AJC lankytojus.

Sukurta ir naudojama lankytojų skaičiavimo sistema.

Išanalizuoti būdai skaičiuoti lankytojus.

Sukurtas lankytojų skaičiavimo sistemos modelis.

Parengta metinė lankytojų srautų apžvalga.

Išanalizuoti lankytojų skaičiavimo būdus.

Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis

2018 spalis – 2019 spalis

Sukurti lankytojų skaičiavimo modelį.

Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis

2019 spalis – 2020 spalis

Skaičiuoti lankytojus naudojant skaičiavimo sistemą ir parengti metinę lankytojų srautų apžvalgą.

Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis

2020 spalis – 2021 spalis

_______________________