Molėtų rajono savivaldybės taryba
SPRENDIMAS
Dėl MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS asmens su negalia gerovės tarybos įsteigimo ir jos veiklos nuostatų patvirtinimo
2024 m. kovo 28 d. Nr. B1-43
Molėtai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 14 punktu, 15 straipsnio 2 dalies 4 punktu, 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 9 punktu,
1. Įsteigti Molėtų rajono savivaldybės asmens su negalia gerovės tarybą ir patvirtinti jos veiklos nuostatus (pridedama).
2. Pavesti Molėtų rajono savivaldybės merui per vieną mėnesį nuo šio sprendimo įsigaliojimo patvirtinti personalinę Molėtų rajono savivaldybės asmens su negalia gerovės tarybos sudėtį.
PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2024 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. B1-43
MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ASMENS SU NEGALIA GEROVĖS TARYBOS VEIKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Molėtų rajono savivaldybės asmens su negalia gerovės tarybos veiklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Molėtų rajono savivaldybės (toliau- Savivaldybės) asmens su negalia gerovės tarybos (toliau – Taryba) veiklos tikslą, funkcijas, teises, jos sudarymą ir veiklos organizavimą.
2. Taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencija, kitomis Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymu (toliau - Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymas), kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais, taip pat Nuostatais.
II SKYRIUS
TARYBOS VEIKLOS TIKSLAS IR FUNKCIJOS
4. Tarybos veiklos tikslas – nagrinėti asmens su negalia socialinės integracijos klausimus bendradarbiaujant su Molėtų rajono savivaldybės, valstybės įstaigomis ir institucijomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, gerinti įstaigų ir institucijų, nevyriausybinių organizacijų bendravimą ir bendradarbiavimą veikiant asmens su negalia socialinės integracijos srityje, stebėti ir analizuoti teisės aktų nuostatų įgyvendinimą asmenų su negalia teisių apsaugos srityje, teikti siūlymus dėl asmens su negalia teisių apsaugos politikos įgyvendinimo savivaldybėje.
5. Įgyvendindama savo veiklos tikslą, Taryba atlieka šias funkcijas:
5.1. renka ir analizuoja informaciją apie asmens su negalia socialinės integracijos įgyvendinimą Savivaldybės institucijose ir įstaigose, kitą informaciją, susijusią su asmenų su negalia gyvenimo kokybe;
5.2. teikia siūlymus ir rekomendacijas Savivaldybės tarybai, jos komitetams ir (ar) komisijoms, Savivaldybės administracijai, institucijoms, susijusioms su asmens su negalia integracijos įgyvendinimu dėl asmens su negalia teisių apsaugos politikos įgyvendinimo priemonių, jų tobulinimo, finansavimo ir stebėsenos;
5.3. bendradarbiauja su Savivaldybės administracija, kitomis savivaldybės ir valstybės institucijomis, nevyriausybinėmis organizacijomis ir dalijasi gerąja praktika užtikrinant asmens su negalia teisių apsaugą ir įgyvendinimą lygiai su kitais asmenimis;
5.4. stiprina Savivaldybės, valstybės institucijų ir (ar) įstaigų bei nevyriausybinių organizacijų, veikiančių asmens su negalia socialinės integracijos srityje, bendradarbiavimą;
III SKYRIUS
TARYBOS TEISĖS
6. Taryba, vykdydama jai pavestas funkcijas, turi teisę:
6.1. gauti teisės aktų nustatyta tvarka iš valstybės ir Savivaldybių institucijų ir įstaigų, nevyriausybinių organizacijų informaciją, kurios reikia Tarybos funkcijoms atlikti;
6.2. dalyvauti Savivaldybės tarybos, komitetų ir komisijų, Savivaldybės administracijos, jos struktūrinių padalinių posėdžiuose, kai svarstomi asmenų su negalia teisių apsaugos ir jų gerovės būklės klausimai;
6.3. kviesti Savivaldybės administracijos specialistus, nevyriausybinių organizacijų atstovus į Tarybos posėdžius Tarybos sprendžiamiems klausimams nagrinėti, prašyti pateikti išvadas ir informaciją, susijusią su Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo įgyvendinimu;
6.4. suteikti teisę dalyvauti posėdžiuose Savivaldybės tarybos nariams, Savivaldybės administracijos specialistams, Savivaldybės teritorijoje veikiančių įstaigų ir organizacijų atstovams, visuomenės nariams bei išsakyti savo nuomonę;
6.5. rekomenduoti Savivaldybės administracijai sudaryti darbo grupes ar komisijas konkretiems asmens su negalia atvejams spręsti, prireikus pasitelkti nepriklausomus specialistus ir (ar) ekspertus;
6.6. deleguoti atstovus dalyvauti valstybės, Savivaldybių institucijų ir įstaigų sudarytų darbo grupių, komisijų veikloje, kai svarstomi asmens su negalia teisių apsaugos ir jo gerovės būklės klausimai;
IV SKYRIUS
TARYBOS SUDARYMAS IR VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
8. Taryba sudaroma lygiateisės partnerystės pagrindais iš Savivaldybėje veikiančių nevyriausybinių organizacijų, atstovaujančių asmens su negalia interesams, įstaigų ir /ar institucijų ir Savivaldybės administracijos deleguotų atstovų.
10. Taryba sudaroma iš 9 (devynių) asmenų, iš jų: 3 Savivaldybės administracijos darbuotojų, 3 Savivaldybės teritorijoje veikiančių įstaigų ir/ar institucijų, teikiančių paslaugas asmenim su negalia, darbuotojų ir 3 Savivaldybės teritorijoje veikiančių nevyriausybinių organizacijų atstovų.
11. Kandidatais į Tarybos narius raštu deleguojami:
11.1. po vieną kandidatą iš Savivaldybės teritorijoje veikiančių nevyriausybinių organizacijų, atstovaujančių asmenims su negalia, atstovų:
11.2. po vieną kandidatą iš Savivaldybės įstaigų ir/ar institucijų darbuotojų:
12. Pirmasis Tarybos posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo personalinės Tarybos sudėties patvirtinimo. Per pirmąjį Tarybos posėdį išrenkamas Tarybos pirmininkas ir Tarybos pirmininko pavaduotojas. Jei Tarybos pirmininkas renkamas iš Savivaldybės administracijos direktoriaus deleguotų savivaldybės administracijos ar Savivaldybės įstaigų ir/ar institucijų deleguotų atstovų, Tarybos pirmininko pavaduotojas renkamas iš Tarybos sudėtyje esančių nevyriausybinių organizacijų, atstovaujančių asmenims su negalia, atstovų. Jei Tarybos pirmininkas renkamas iš Tarybos sudėtyje esančių nevyriausybinių organizacijų, atstovaujančių asmenims su negalia, atstovų, Tarybos pirmininko pavaduotojas renkamas iš Savivaldybės administracijos direktoriaus deleguotų savivaldybės administracijos ar Savivaldybės įstaigų ir/ar institucijų deleguotų atstovų.
13. Tarybos nario įgaliojimai Taryboje nutrūksta, kai:
13.1. jis atsistatydina, raštu apie tai pranešdamas jį į Tarybą delegavusiai Savivaldybės administracijai, įstaigai ar institucijai, nevyriausybinei organizacijai, arba jį iš Tarybos atšaukia jį į Tarybą delegavusi Savivaldybės administracija, įstaiga ar institucija, nevyriausybinė organizacija;
14. Į Tarybos nario, kurio įgaliojimai baigėsi, vietą deleguojamas kitas asmuo ta pačia tvarka kaip ir asmuo, kurio įgaliojimai baigėsi. Tarybos sudėtis keičiama Savivaldybės mero potvarkiu.
15. Tarybos pirmininkas:
15.4. kontroliuoja Tarybos siūlymų ir išvadų pateikimą Savivaldybės tarybai, kitoms Savivaldybės institucijoms ir įstaigoms;
16. Tarybos posėdžių sekretorių (Savivaldybės administracijos darbuotoją), kuris aptarnauja Tarybą, įsakymu skiria Savivaldybės administracijos direktorius. Tarybos posėdžių sekretorius nėra Tarybos narys.
17. Tarybos sekretorius:
18. Pagrindinė Tarybos veiklos forma yra posėdžiai, kuriems pirmininkauja Tarybos pirmininkas, jo nesant – Tarybos pirmininko pavaduotojas.
20. Posėdžiai organizuojami Tarybos nariams susirenkant į Tarybos posėdį arba nuotoliniu būdu, taikant informacines ir elektroninių ryšių technologijas (per vaizdo konferencijas, telekonferencijas) arba mišriu būdu. Nuotoliniu ir mišriu būdu vykstančiuose Tarybos posėdžiuose turi būti užtikrintas posėdyje dalyvaujančio Tarybos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas. Tarybos sekretorius užtikrina, kad būtų identifikuotas kiekvienas Tarybos narys, dalyvaujantis posėdyje nuotoliniu būdu, Tarybos nario nurodytu elektroninio pašto adresu.
21. Tarybos posėdžių sekretorius elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Tarybos posėdžio Tarybos nariams ir į posėdį kviečiamiems kitiems suinteresuotiems asmenims išsiunčia Tarybos posėdžio darbotvarkės projektą ir susijusią medžiagą. Jei Tarybos posėdis organizuojamas nuotoliniu ir mišriuoju būdu, Tarybos posėdžių sekretorius elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki Tarybos posėdžio dienos Tarybos nariams išsiunčia prisijungimo duomenis prie nuotoliniu būdu organizuojamo Tarybos posėdžio.
22. Tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip kas 3 mėnesius, esant reikalui, gali būti šaukiami neeiliniai Tarybos posėdžiai.
23. Taryba sprendimus priima posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Tarybos pirmininko (jo nesant – pirmininko pavaduotojo) balsas. Tarybos nario pareikšta atskiroji nuomonė dėl Tarybos sprendimo turi būti įrašoma Tarybos posėdžio protokole arba prie jo pridedama.
24. Jei Tarybos posėdyje negali dalyvauti Tarybos narys, Tarybos narys gali iš anksto pateikti raštu savo nuomonę dėl posėdžio darbotvarkės klausimų. Tarybos narys savo nuomonę, ne vėliau kaip likus vienai darbo dienai iki Tarybos posėdžio, turi atsiųsti Tarybos pirmininkui ir Tarybos posėdžių sekretoriui elektroniniu paštu. Su iš anksto pateikta Tarybos nario nuomone Tarybos nariai supažindinami Tarybos posėdžio metu. Iš anksto pateikta Tarybos nario nuomonė pridedama prie Tarybos posėdžio protokolo. Skaičiuojant Tarybos posėdyje dalyvaujančius Tarybos narius, Tarybos narys, kuris negalėjo dalyvauti Tarybos posėdyje ir iš anksto pateikė nuomonę, pridedamas prie posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių skaičiaus, tačiau tik dėl to klausimo, dėl kurio jis pateikė savo nuomonę.
25. Tarybos sprendimai įforminami protokolais. Tarybos posėdžio protokolą pasirašo Tarybos pirmininkas, jo nesant – Tarybos pirmininko pavaduotojas ir Tarybos posėdžių sekretorius. Pasirašytą Tarybos posėdžio protokolą Tarybos posėdžių sekretorius per 3 darbo dienas išsiunčia elektroniniu paštu Tarybos nariams ir paskelbia Savivaldybės interneto svetainėje.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSOS NUOSTATOS
28. Informacija apie Tarybos veiklą (Tarybos nuostatai, personalinė sudėtis, numatomi Tarybos posėdžiai, jų darbotvarkių projektai, Tarybos posėdžių protokolai ) skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.
29. Tarybos posėdžių protokolai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.
30. Taryba užtikrina gautų asmens duomenų konfidencialumą. Asmens duomenys tvarkomi atsižvelgiant į 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), nuostatas. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjektų teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.