izx0pa366[2]

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

DĖL ANKSTYVOJO PROFESINIO ORIENTAVIMO PROGRAMOS OPA FINANSAVIMO IR KONKURSO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. vasario 22 d. Nr. M-250

Šiauliai

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi ir įgyvendindamas Šiaulių miesto ekonominės plėtros ir investicijų pritraukimo strategijos priemonių planą, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2019 m. liepos 4 d. sprendimu Nr. T-280 „Dėl Šiaulių miesto ekonominės plėtros ir investicijų pritraukimo strategijos patvirtinimo ir įgaliojimų suteikimo“:

1. Tvirtinu Ankstyvojo profesinio orientavimo programos OPA finansavimo ir konkurso tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. rugsėjo 22 d. įsakymą Nr. A-1277 „Dėl Ankstyvojo profesinio orientavimo programos OPA finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Artūras Visockas

 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės mero

2024 m. vasario 22 d. potvarkiu Nr. M-250

 

 

ANKSTYVOJO PROFESINIO ORIENTAVIMO PROGRAMOS OPA FINANSAVIMO IR KONKURSO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ankstyvojo profesinio orientavimo programos OPA (toliau – Programa) finansavimo ir konkurso tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja pradinių klasių mokinių ankstyvojo profesinio orientavimo programų tikslus, konkurso tvarką, lėšų skyrimo principus, lėšų skyrimo, jų panaudojimo ir atsiskaitymo tvarką. Programa skirta Šiaulių miesto bendrojo ugdymo mokyklų 1–4 klasių mokiniams.

2. Programos vykdytojas – Šiaulių miesto institucija, turinti teisę vykdyti profesinį mokymą, teikti profesinio orientavimo paslaugas, parengusi paraišką ir pasirengusi įgyvendinti Programą.

3. Programos tikslas – supažindinti mokinius su konkrečios profesijos darbo aplinka, technologijomis, įranga, motyvuoti juos domėtis darbo rinkoje populiariomis profesijomis, karjeros galimybėmis.

4. Programą sudaro profesinio veiklinimo užsiėmimai, kurie vykdomi miesto profesinio mokymo įstaigų mokomosiose dirbtuvėse, laboratorijose ir specializuotuose kabinetuose.

5. Programų teikimo ir vertinimo tikslu tvarkomi šie Programos vykdytojo asmens duomenys: juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens vardas, pavardė; kontaktinio asmens vardas, pavardė, pareigos, telefono numeris, elektroninio pašto adresas.

 

II SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMAS, KONKURSO TVARKA IR LĖŠŲ SKYRIMO PRINCIPAI

 

6.    Lėšos Programai finansuoti kiekvienais metais numatomos Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) švietimo prieinamumo ir kokybės užtikrinimo programoje.

7.    Programa susideda iš ne mažiau kaip 2 akademinių valandų trukmės užsiėmimų ne didesnei kaip 24 mokinių grupei. Programos vienos grupės vienam užsiėmimui skiriama 68 eurai.

8.    Lėšos Programoms finansuoti skiriamos konkurso būdu, atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete numatytas lėšas.

9.    Programos finansavimo konkurso (toliau – konkursas) tikslas įvertinti ir atrinkti programas, tinkamas finansuoti Savivaldybės biudžeto lėšomis.

10Konkursas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.siauliai.lt.

11Savivaldybei paskelbus konkursą, Programos teikėjas per 10 darbo dienų teikia paraišką (toliau – paraiška, 1 priedas) Savivaldybės administracijos Švietimo skyriui (toliau – Švietimo skyrius).

12Paraiška teikiama elektroninėmis priemonėmis (pasirašyta saugiu elektroniniu parašu, el. paštu svietimas@siauliai.lt PDF formatu).

13Kartu su Programos paraiška pateikiama:

13.1Programos teikėjo registravimo pažymėjimo kopija;

13.2Programos teikėjo įstatų (nuostatų) kopija.

14Paraiška nesvarstoma, jei:

14.1. pateikta pasibaigus nustatytam paraiškų priėmimo terminui;

14.2. nepateikti dokumentai, nurodyti Aprašo 13 punkte;

14.3. paraiška nepasirašyta.

15.  Savivaldybės meras sudaro 6 narių paraiškų vertinimo darbo grupę (toliau – Darbo grupė). Vieną paraišką vertina ne mažiau kaip du Darbo grupės nariai.

16.  Darbo grupė įvertina pateiktas paraiškas pagal paraiškų vertinimo kriterijus (2 priedas).

17.  Darbo grupė, vykdydama savo funkcijas, turi teisę gauti iš Programos vykdytojo papildomus duomenis ir (ar) dokumentus, reikalingus Programai įvertinti.

18. Darbo grupės nariai, vykdydami savo funkcijas, privalo:

18.1. paraiškų vertinimo posėdyje pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo deklaraciją (3 priedas);

18.2. informuoti Darbo grupės pirmininką apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir nusišalinti nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ar priimant Darbo grupės sprendimus, kurie gali tokį konfliktą sukelti;

18.3. laiku pateikti Programos vertinimą.

19. Darbo grupės narys, pažeidęs Aprašo nuostatas ar kitus teisės aktus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

20. Darbo grupės pirmininkas:

20.1. kviečia Darbo grupės posėdžius;

20.2. atstovauja Darbo grupei;

20.3. atsako už Darbo grupės veiklą;

20.4. pasirašo Darbo grupės dokumentus.

21. Darbo grupės sekretorius:

21.1. organizuoja Darbo grupės darbą;

21.2. protokoluoja Darbo grupės posėdžius;

21.3. teikia reikalingą informaciją Darbo grupės nariams ir programų teikėjams;

21.4. atsako už savalaikį Programų teikėjų informavimą apie Darbo grupės priimtus sprendimus.

22. Darbo grupės sprendimai priimami Darbo grupės posėdyje. Darbo grupės posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė visų Darbo grupės narių. Darbo grupės sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Darbo grupės narių balsų dauguma.

23. Finansuojamų Programų sąrašas tvirtinamas Savivaldybės mero potvarkiu.

24. Bendrojo ugdymo mokyklos Programos užsiėmimų pasirinkimus derina su Programos vykdytoju. 

25. Programos vykdytojas Švietimo skyriui pateikia Programos įgyvendinimo tvarkaraštį (4 priedas).

26. Savivaldybės administracija ir Programos vykdytojas sudaro Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį.

 

III SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JŲ PANAUDOJIMĄ TVARKA

 

27. Lėšos gali būti skiriamos šioms Programai vykdyti reikalingoms išlaidų rūšims:

27.1. būtinosioms prekėms ir paslaugoms įsigyti;

27.2. darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms darbuotojams, tiesiogiai susijusiems su Programos įgyvendinimu.

28. Lėšos neskiriamos:

28.1. pelno siekiančiai veiklai;

28.2. ilgalaikiam turtui įsigyti, pastatų ir patalpų rekonstrukcijai, kapitaliniam remontui;  

28.3. degalams įsigyti;

28.4. transporto paslaugoms apmokėti.

29. Lėšas Programos vykdytojui Savivaldybės administracija perveda pagal pasirašytą sutartį ir sutarties priedus.

30. Lėšos pervedamos į Programos vykdytojo nurodytą sąskaitą atsižvelgiant į Programos vykdymo terminus.

31. Programos vykdytojas skirtas lėšas gali naudoti tik sutartyje nurodytiems tikslams įgyvendinti ir tik pagal nurodytą tikslinį lėšų paskirstymą.  

32. Programos vykdytojas už Programos įgyvendinimą ir skirtų lėšų panaudojimą atsiskaito sutartyje nustatyta tvarka.

33. Programos vykdytojas praranda teisę dalyvauti konkurse, jei, gavęs Savivaldybės finansavimą, už projekto įgyvendinimą neatsiskaitė nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

KONTROLĖ, ATSAKOMYBĖ IR GINČŲ SPRENDIMO TVARKA

 

34. Programos vykdytojas atsako už Programos įgyvendinimą ir tikslinį lėšų panaudojimą.

35. Programos vykdytojas teikia Savivaldybės administracijos padaliniams prašomą informaciją apie Programos vykdymą ir skirtų lėšų panaudojimą.

36. Programos vykdytojas, pateikęs klaidingas žinias apie Programos vykdymą ar ne pagal paskirtį panaudojęs Savivaldybės biudžeto lėšas, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

37. Visi kilę klausimai ar ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

38. Asmens duomenys, pateikti Savivaldybės administracijai, tvarkomi, vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą. Asmens duomenys tvarkomi siekiant atrinkti Programos vykdytoją ir užtikrinti finansavimą iš Savivaldybės biudžeto lėšų.  Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Bendrajame duomenų apsaugos reglamente ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka. Viešai skelbiama informacija pateikiama, laikantis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento nuostatų.

39. Asmens duomenys saugomi ne ilgiau, nei to reikalauja duomenų tvarkymo tikslai. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenys, saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka. Pasibaigus saugojimo terminui, dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, jo įgyvendinamuosius ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius tokių dokumentų saugojimą.

40. Trumpas Programos aprašymas, ataskaitos ir kita aktuali informacija, susijusi su Programos, finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų, vykdymu, skelbiamas Programos vykdytojo interneto svetainėje ir socialinių tinklų paskyrose.

______________________