PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO, PATVIRTINTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. KOVO 26 D. SPRENDIMU

NR. 1-44, PAKEITIMO

 

2019 m. spalio 29 d. Nr. 1-385

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Panevėžio miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. 1-44 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“:

1.  Pakeisti 25.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.2. mero atleidimas iš pareigų prieš terminą, mero darbo užmokesčio nustatymas, mero pareigas laikinai einančio mero pavaduotojo ar Tarybos nario darbo užmokesčio nustatymas;“.

2.  Pakeisti 25.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.7. sprendimų dėl Savivaldybės kontrolieriaus priėmimo į pareigas ir atleidimo iš jų priėmimas, Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos steigimas, didžiausio valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičiaus šioje tarnyboje nustatymas, Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos metinės veiklos ataskaitos svarstymas ir sprendimo dėl jos priėmimas, įstatymų numatyto Savivaldybės kontrolieriaus darbo užmokesčio nustatymas, Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatų tvirtinimas;“.

3.  Pakeisti 25.9 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.9. Savivaldybės administracijos struktūros, nuostatų ir darbo užmokesčio fondo tvirtinimas, didžiausio leistino valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičiaus Savivaldybės administracijoje nustatymas, seniūnijos – biudžetinės įstaigos – nuostatų ir darbo užmokesčio fondo tvirtinimas, didžiausio leistino valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičiaus seniūnijoje – biudžetinėje įstaigoje – nustatymas Savivaldybės administracijos direktoriaus siūlymu mero teikimu;“.

4.  Pakeisti 25.16, 25.17 papunkčius ir juos išdėstyti taip:

25.16. sprendimų teikti mokesčių, rinkliavų ir kitas įstatymų nustatytas lengvatas savivaldybės biudžeto sąskaita, sprendimų dėl sumokėtų mokesčių, rinkliavų (ar jų dalies) kompensavimo tvarkos nustatymo ir šių kompensacijų teikimo savivaldybės biudžeto sąskaita priėmimas, subsidijų ir kompensacijų skyrimo naujas darbo vietas steigiančioms visų teisinių formų įmonėms tvarkos nustatymas atitinkamai keičiant savivaldybės biudžetą tais atvejais, kai lėšų tam nebuvo numatyta;

25.17. mero, Savivaldybės administracijos direktoriaus, Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos, biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė), Savivaldybės valdomų įmonių ir organizacijų metinių veiklos ataskaitų ir atsakymų į Tarybos narių paklausimus išklausymas reglamento nustatyta tvarka, sprendimų dėl šių ataskaitų ir atsakymų priėmimas Vietos savivaldos įstatymo 13 straipsnio 5, 6, 8 ir 9 dalyse nustatyta tvarka rengiant, pateikiant sprendimų projektus ir dėl jų balsuojant;“.

5.  Pakeisti 25.17.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.17.2. Savivaldybės administracijos direktoriaus metinė veiklos ataskaita svarstoma visuose komitetuose, išskyrus Kontrolės komitetą. Savivaldybės kontrolieriaus ataskaita svarstoma visuose komitetuose. Biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė), Savivaldybės valdomų įmonių ir organizacijų metinės veiklos ataskaitos svarstomos atitinkamos srities veiklą kuruojančiame komitete;“.

6.  Pakeisti 25.22 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.22. sprendimų dėl tam tikros veiklos nepriklausomo audito atlikimo savivaldybės įstaigose ar Savivaldybės valdomose įmonėse priėmimas;“.

7.  Pakeisti 25.29 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.29. sprendimų dėl Savivaldybės būsto ir socialinio būsto fondo sudarymo (statybos, pirkimo ir t. t.) tvarkos, būsto suteikimo tvarkos ir nuomos mokesčio dydžio priėmimas, kitų sprendimų, numatytų Paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatyme, priėmimas;“.

8.  Pakeisti 25.35 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.35. kainų ir tarifų už Savivaldybės valdomų įmonių, biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė) teikiamas atlygintinas paslaugas ir keleivių vežimą vietiniais maršrutais nustatymas, centralizuotai tiekiamos šilumos, šalto ir karšto vandens kainų nustatymas (tvirtinimas) įstatymų nustatyta tvarka, vietinių rinkliavų ir mokesčių tarifų nustatymas įstatymų nustatyta tvarka;“.

9.  Pakeisti 25.41.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.41.5. Tarybai pritarus sprendimo projektui, Tarybos sekretoriato pateiktą sprendimo kopiją Savivaldybės administracijos Vidaus administravimo skyriaus Dokumentų valdymo poskyris išsiunčia regioninės tarybos ar komisijos vadovui;“.

10.  Pripažinti netekusiu galios reglamento 26.7 papunktį.

11.  Pakeisti 33.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

33.2. gali būti posėdžio pirmininkui įteikiami vieši pareiškimai dėl Tarybos narių vienijimosi į frakcijas, dėl Tarybos daugumos ir Tarybos opozicijos sudarymo;“.

12.  Pakeisti 41 punktą ir jį išdėstyti taip:

41. Tarybos posėdžiai protokoluojami. Posėdžių protokolus ir Tarybos sprendimus privalo pasirašyti tam posėdžiui pirmininkavęs meras, jo pavaduotojas ar kitas Tarybos narys. Tarybos posėdžių protokolus turi pasirašyti ir Tarybos sekretorius, o jeigu jo nėra, – mero paskirtas politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojas arba Savivaldybės administracijos direktoriaus (kai yra gautas mero pritarimas) paskirtas valstybės tarnautojas arba darbuotojas, dirbantis Savivaldybės administracijoje pagal darbo sutartį. Protokolai paskelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po Tarybos posėdžio.“.

13.  Pakeisti 44 punktą ir jį išdėstyti taip:

44. Pateikti svarstyti sprendimų projektai su visais derintojų parašais registruojami dokumentų valdymo sistemoje „Avilys“ ne vėliau kaip prieš 4 darbo dienas iki posėdžio, kuriame nurodoma data ir valanda (minutės), kada gautas sprendimo projektas. Pateikti sprendimų projektai ne vėliau kaip artimiausią darbo dieną po registracijos paskelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.“.

14.  Pakeisti 49 punktą ir jį išdėstyti taip:

49. Alternatyvūs sprendimų projektai pateikiami ir registruojami dokumentų valdymo sistemoje „Avilys“ likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki posėdžio.“.

15.  Pakeisti 56 punktą ir jį išdėstyti taip:

56. Tarybos posėdžiai transliuojami tiesiogiai. Nesant techninių galimybių, Taryba sprendžia dėl Tarybos posėdžio vedimo tvarkos ar jo atidėjimo. Tarybos posėdžių metu daromas garso ir (ar) vaizdo įrašas. Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią ar su asmens duomenimis susijusią informaciją, kurios viešinimas neatitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679) reikalavimų, ir (ar) teisės aktų, kuriuose yra valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančios ar su asmens duomenimis susijusios informacijos, kurios viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, projektus, garso ir (ar) vaizdo įrašai nedaromi. Tarybos posėdžių garso ir (ar) vaizdo įrašai yra vieši ir Reglamento (ES) 2016/679 ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.“.

16.  Pakeisti 57 punktą ir jį išdėstyti taip:

57. Tarybos narių darbo vietas Tarybos posėdžių salėje pagal frakcijas nustato meras (apie pakeitimus Tarybos nariai informuojami prieš 24 val. iki Tarybos posėdžio elektroniniu paštu).“.

17.  Pakeisti 65.12 papunktį ir jį išdėstyti taip:

65.12. reiškia Tarybos nariams pastabas, jeigu jie nesilaiko Tarybos veiklos reglamento, kelia triukšmą salėje, įžeidinėja Tarybą, kitus asmenis ar kitaip trukdo Tarybai dirbti, prireikus paveda jų elgesį svarstyti Etikos komisijai;“.

18.  Pakeisti 67 punktą ir jį išdėstyti taip:

67. Po klausimo pristatymo pranešėjas atsako į Tarybos narių klausimus. Tarybos narys svarstomu darbotvarkės klausimu gali užduoti du klausimus (antras klausimas yra patikslinantis pirmąjį). Klausimui pateikti skiriama pusė minutės, atsakymui – iki 3 min.“.

19.  Pakeisti 75 punktą ir jį išdėstyti taip:

75. Tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (balsai laikomi pasiskirsčiusiais po lygiai tada, kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek „prieš“ ir „susilaikiusių“ kartu sudėjus), lemia mero balsas. Jeigu meras posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.“.

20. Pakeisti 97 punktą ir jį išdėstyti taip:

97. Mero pavaduotojas mero siūlymu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu už sprendimą atleisti mero pavaduotoją slaptu balsavimu balsuoja visų Tarybos narių dauguma. Klausimą dėl mero pavaduotojo įgaliojimų netekimo kartu su įregistruotu sprendimo projektu meras Vietos savivaldos įstatymo 13 straipsnyje nustatyta tvarka privalo įtraukti į artimiausio Tarybos posėdžio darbotvarkę.“.

21. Pakeisti 102 punktą ir jį išdėstyti taip:

102. Po savo kadencijos pabaigos meras ir mero pavaduotojas, jeigu neišrenkamas meru ar nepaskiriamas mero pavaduotoju arba prieš terminą netenka savo įgaliojimų (išskyrus atvejus, kai meras, mero pavaduotojas savo įgaliojimų netenka Tarybos veiklos reglamento 94.1 ir 94.3 papunkčių nustatyta tvarka arba netenka Tarybos nario įgaliojimų Tarybos sprendimu pagal Vietos savivaldos įstatymo 251 straipsnį), turi teisę Vyriausybės nustatyta tvarka grįžti į iki išrinkimo Tarybos nariais eitas pareigas, o kai tokios galimybės nėra, – į kitas lygiavertes ar žemesnes pareigas, jeigu eitos pareigos pagal teisės aktus priskiriamos valstybės tarnautojų (išskyrus politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigas) pareigoms. Be to, meras ir mero pavaduotojas turi teisę grįžti į iki išrinkimo Tarybos nariais eitas pareigas, jeigu jie ėjo šias pareigas savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba Savivaldybės kontroliuojamoje įmonėje, o kai tokios galimybės nėra, – į kitas pareigas savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba Savivaldybės kontroliuojamoje įmonėje.“.

22. Pakeisti 105.10 papunktį ir jį išdėstyti taip:

105.10. pateikdamas sprendimo projektą gali siūlyti Tarybai pavesti Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai atlikti veiklos plane nenumatytą Savivaldybės administracijos, Savivaldybės administravimo subjektų ar Savivaldybės valdomų įmonių finansinį ir veiklos auditą, priima Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos pateiktas audito ataskaitas ir išvadas dėl atlikto finansinio ir veiklos audito rezultatų, prireikus organizuoja šių ataskaitų ir išvadų svarstymą Tarybos komitetų ir Tarybos posėdžiuose;“.

23. Pakeisti 105.16, 105.17 papunkčius ir juos išdėstyti taip:

105.16. priima į pareigas ir atleidžia iš jų savivaldybės biudžetinių įstaigų, išskyrus švietimo įstaigas ir seniūnijas – biudžetines įstaigas –, vadovus; įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su visų savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovų darbo santykiais, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka; Vietos savivaldos įstatymo nustatytais atvejais, kai meras negali eiti pareigų, šias funkcijas įgyvendina mero pavaduotojas ar mero pareigas laikinai einantis Tarybos narys;

105.17. priima į pareigas ir atleidžia iš jų viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė), išskyrus švietimo įstaigas, vadovus; įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su visų viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė) vadovų darbo santykiais, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka; Vietos savivaldos įstatymo nustatytais atvejais, kai meras negali eiti pareigų, šias funkcijas įgyvendina mero pavaduotojas ar mero pareigas laikinai einantis Tarybos narys;“.

24. Pakeisti 110 punktą ir jį išdėstyti taip:

110. Mero pavaduotojas atlieka mero nustatytas funkcijas ir pavedimus. Meras mero pavaduotojo funkcijas nustato mero pavaduotojo kadencijos laikotarpiui ir gali jas keisti. Kai meras negali eiti pareigų, mero pavaduotojas ar laikinai mero pareigas einantis Tarybos narys atlieka visas mero pareigas, išskyrus Tarybos veiklos reglamento 105.4–105.8 ir 105.15–105.22 papunkčiuose nustatytus įgaliojimus. Tokiu atveju Tarybos veiklos reglamento 105.15–105.22 papunkčiuose nustatytus mero įgaliojimus atlieka Taryba. Taryba sprendimu (kai meras negali eiti pareigų) ar meras potvarkiu paveda mero pavaduotojams paeiliui eiti mero pareigas.“.

25. Pakeisti 115 punktą ir jį išdėstyti taip:

115. Mero potvarkiai yra prieinami žiniasklaidos atstovams ir gyventojams, skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje teisės aktų nustatyta tvarka.“.

26.  Pakeisti 124 punktą ir jį išdėstyti taip:

124. Komitetai sudaromi iš ne mažiau kaip trijų Tarybos narių Tarybos sprendimu. Komitetų ir jų narių skaičių, komitetų įgaliojimus, išskyrus Kontrolės komitetą, nustato Taryba. Komitetų narių sąrašą tvirtina Taryba. Sudarant komitetus, laikomasi proporcingo daugumos ir mažumos atstovavimo principo.“.

27.  Pakeisti 126 punktą ir jį išdėstyti taip:

126. Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus iš komiteto narių mero siūlymu skiria komitetai. Meras raštu pateikia užregistruotą teikimą dėl komiteto pirmininko ir pavaduotojo kandidatūrų Tarybos sekretoriatui. Tarybos sekretorius pirmojo komiteto posėdžio pradžioje perskaito jį ir pasiūlo balsuoti. Tą pačią kandidatūrą meras gali siūlyti du kartus. Kontrolės komiteto pirmininką Tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš komiteto narių skiria Taryba. Jeigu Tarybos opozicija nepasiūlo Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros arba jeigu nėra paskelbta Tarybos opozicija, Kontrolės komiteto pirmininką ir pirmininko pavaduotoją skiria Taryba iš komiteto narių mero siūlymu. Komiteto pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme, Tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Komiteto pirmininkas mero siūlymu komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba neatitinkančiu Vietos savivaldos įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų. Kontrolės komiteto pirmininkas šio punkto nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Tarybos sprendimu.“.

28.  Papildyti reglamentą 1261 punktu ir jį išdėstyti taip:

1261. Tarybos narys, pretenduojantis tapti Tarybos sudaromų komitetų ar komisijų pirmininku, nelaikomas nepriekaištingos reputacijos, jeigu jis:

1261.1. įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl tyčinio nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba nepasibaigusį laidavimo terminą;

1261.2. įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl nusikaltimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar dėl korupcinio pobūdžio nusikaltimo, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme, padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba nepasibaigusį laidavimo terminą;

1261.3. įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl nusikaltimo, kuriuo padaryta turtinė žala valstybei, ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba nepasibaigusį laidavimo terminą;

1261.4. įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl baudžiamojo nusižengimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio baudžiamojo nusižengimo, kaip jis apibrėžtas Korupcijos prevencijos įstatyme, padarymo ir nuo apkaltinamojo nuosprendžio įsiteisėjimo dienos nepraėjo 3 metai arba yra nepasibaigęs laidavimo terminas;

1261.5. atleistas iš valstybės tarnautojo pareigų už Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme nurodytus šiurkščius pažeidimus arba Valstybės tarnybos įstatymo numatytu atveju pripažintas padaręs šiurkštų tarnybinį nusižengimą, už kurį turėtų būti skirta tarnybinė nuobauda – atleidimas iš pareigų, ir nuo atleidimo iš pareigų dienos arba nuo pripažinimo padarius šiurkštų tarnybinį nusižengimą dienos nepraėjo 3 metai;

1261.6. atleistas iš darbo, pareigų ar praradęs teisę verstis atitinkama veikla už kituose įstatymuose keliamo nepriekaištingos reputacijos reikalavimo neatitiktį ar elgesio (etikos) normų pažeidimą ir nuo atleidimo iš darbo, pareigų ar teisės verstis atitinkama veikla praradimo dienos nepraėjo 3 metai;

1261.7. atleistas arba pašalintas iš skiriamų arba renkamų pareigų dėl priesaikos ar pasižadėjimo sulaužymo, pareigūno vardo pažeminimo ir nuo atleidimo arba pašalinimo iš pareigų dienos nepraėjo 3 metai;

1261.8. yra ar buvo įstatymų nustatyta tvarka uždraustos organizacijos narys, jeigu nuo narystės pabaigos nepraėjo 3 metai.“.

29.  Pakeisti 127 punktą ir jį išdėstyti taip:

127. Komitetų posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja daugiau kaip pusė visų komiteto narių. Komitetai pagal savo kompetenciją priima rekomendacinius sprendimus. Savivaldybės administracija, jos padaliniai, biudžetinės ir viešosios įstaigos ir Savivaldybės valdomos įmonės su jų veikla susijusius komitetų sprendimus turi apsvarstyti ir apie svarstymo rezultatus pranešti komitetams.“.

30.  Pakeisti 136 punktą ir jį išdėstyti taip:

136. Sprendimus, pasiūlymus, išvadas ir posėdžių protokolus per 5 darbo dienas pasirašo pirmininkas, jo nesant, pirmininko pavaduotojas, pirmininkavęs posėdžiui, ir protokolai paskelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.“.

31.  Pakeisti 143.8 papunktį ir jį išdėstyti taip:

143.8. dirba pagal Tarybos patvirtintą veiklos programą ir kiekvienų metų pradžioje už savo veiklą atsiskaito Tarybai pateikdamas veiklos ataskaitą; Taryba Kontrolės komiteto veiklos programą patvirtina per vieną mėnesį nuo Kontrolės komiteto sudarymo, o kai Kontrolės komitetas sudarytas, – per vieną mėnesį nuo kalendorinių metų pradžios.“.

32.  Pakeisti 146.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

146.1. atlieka išorės finansinį ir veiklos auditą Savivaldybės administracijoje, Savivaldybės administravimo subjektuose ir Savivaldybės valdomose įmonėse;“.

33.  Pakeisti 146.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

146.3. rengia ir Tarybai teikia sprendimus priimti reikalingas išvadas dėl Savivaldybės naudojimosi bankų kreditais, paskolų ėmimo ir teikimo, garantijų suteikimo ir laidavimo kreditoriams už Savivaldybės valdomų įmonių imamas paskolas;“.

34.  Pakeisti 149 punktą ir jį išdėstyti taip:

149. Savivaldybės kontrolierius į pareigas priimamas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Savivaldybės kontrolierius privalo turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnį kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito arba kontrolės srityse stažą. Savivaldybės kontrolieriui kadencijų skaičius nėra ribojamas (TAR pastaba. Vietos savivaldos įstatymo 27 straipsnio 8 dalyje nustatyti reikalavimai taikomi asmenims, kurie į Savivaldybės kontrolieriaus pareigas yra priimami po įstatymo Nr. XIII-1631 įsigaliojimo (2019-01-02)“.

35.  Pakeisti 155 punktą ir jį išdėstyti taip:

155. Taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją. Savivaldybės taryba šių komisijų pirmininkus mero teikimu skiria iš šių komisijų narių. Jeigu yra paskelbta Tarybos opozicija, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūras iš šių komisijų narių meras teikia Tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių, Tarybos veiklos reglamento 156 punkte nustatyta tvarka. Jeigu Tarybos opozicija nepasiūlo Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūrų, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus Taryba iš šių komisijų narių skiria mero teikimu. Komisijų atsakingųjų sekretorių pareigas atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti valstybės tarnautojai, šios funkcijos įrašomos į jų pareigybės aprašymą.“.

36.  Papildyti reglamentą 1551 punktu ir jį išdėstyti taip:

1551. Tarybos sudaromos komisijos pirmininku (įskaitant Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme, Tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Komisijos pirmininkas (išskyrus Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) mero siūlymu komisijos sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu jis pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba neatitinkančiu Vietos savivaldos įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų. Etikos komisijos pirmininkas ir Antikorupcijos komisijos pirmininkas šiuo punktu nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Tarybos sprendimu.“.

37.  Pakeisti 164 punktą ir jį išdėstyti taip:

164. Komisijos (išskyrus Etikos komisiją) svarstomais klausimais priima rekomendacinio pobūdžio sprendimus.“.

38.  Pakeisti 166 punktą ir jį išdėstyti taip:

166. Tarybos nariai laisva valia gali jungtis į frakcijas.“.

39.  Pakeisti 176, 177, 178, 179, 180 punktus ir juos išdėstyti taip:

176. Tarybos komitetai (frakcijos) per 15 kalendorinių dienų nuo kitos dienos po Tarybos posėdžio apsvarsto biudžeto projektą ir pateikia išvadas, pastabas, pasiūlymus Strateginio planavimo, finansų ir infrastruktūros komitetui.

177. Gyventojai, juridiniai asmenys pastabas ir pasiūlymus dėl biudžeto projekto teikia per 15 kalendorinių dienų nuo projekto paskelbimo Savivaldybės interneto svetainėje dienos el. paštu (priimamasis@panevezys.lt) arba raštu Savivaldybės administracijos Vidaus administravimo skyriaus Dokumentų valdymo poskyriui.

178. Strateginio planavimo, finansų ir infrastruktūros komitetas, gavęs komitetų (frakcijų) išvadas ir gyventojų pasiūlymus raštu, ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas išanalizuoja siūlomas pataisas ir savo išvadas pateikia Savivaldybės administracijai. Administracija patikslina biudžeto projektą.

179. Gavus Strateginio planavimo, finansų ir infrastruktūros komiteto išvadas, ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas biudžeto projektas patikslinamas, teikiamas svarstyti ir tvirtinti Tarybai.

180. Tarybos posėdyje išklausoma Strateginio planavimo, finansų ir infrastruktūros komiteto (pranešėjas – komiteto pirmininkas), frakcijų ir atskirų Tarybos narių nuomonė, pastabos.“.

40.  Pakeisti 206 punktą ir jį išdėstyti taip:

206. Tarybos posėdžių protokolai paskelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po Tarybos posėdžio.“.

41.  Pakeisti 212, 213 punktus ir juos išdėstyti taip:

212. Gyventojų priėmimą organizuoja ir dokumentus, susijusius su gyventojų pareiškimais, skundais, pasiūlymais, tvarko Savivaldybės administracijos Vidaus administravimo skyriaus Dokumentų valdymo poskyris.

213. Gyventojų pareiškimai, prašymai, paklausimai, pasiūlymai privalo būti išnagrinėti įstatymų nustatyta tvarka ir terminais. Gyventojai gali pateikti pasiūlymus dėl biudžeto projekto, juos apibendrina Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.

Išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimai vertinami ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo dienos. Išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų vertinimas atliekamas šia tvarka: seniūnaičių sueigos pirmininkas parengia su inicijuojamu klausimu susijusią medžiagą ir kartu su išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimu ją pateikia merui. Meras paveda Savivaldybės administracijos direktoriui išnagrinėti pateiktą medžiagą ir pagal kompetenciją priimti sprendimą arba parengti motyvuotą Tarybos sprendimo projektą dėl pritarimo (ar nepritarimo) sueigos sprendimui. Tokie sprendimų projektai teikiami svarstyti artimiausiame Tarybos posėdyje bendra tvarka.“.

42.  Pakeisti 215 punktą ir jį išdėstyti taip:

215. Pareiškimai, prašymai, paklausimai, pasiūlymai, kurie buvo nagrinėti mero ar Savivaldybės administracijos, tačiau rezultatai pareiškėjų netenkina, gali būti svarstomi komitetuose.“.

43.  Pakeisti 239.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

239.1. dalyvauti Tarybos posėdžiuose (jei Tarybos narys yra praleidęs iš eilės tris Tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties, Tarybos sekretoriatas apie tai raštu informuoja merą, meras – Etikos komisiją);“.

44.  Pakeisti 241.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

241.2. Tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka siūlyti Tarybai svarstyti klausimus, rengti Tarybos sprendimų projektus, iš Savivaldybės administracijos ar kitų savivaldybės įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių gauti visą Tarybos nario veiklai reikalingą su Taryboje nagrinėjamais ar rengiamais nagrinėti klausimais susijusią informaciją, dalyvauti diskusijose svarstomais klausimais, raštu ir žodžiu pateikti pastabas dėl Tarybos sprendimų projektų, dėl Tarybos darbo tvarkos ir kt., Tarybos posėdžio metu klausti pranešėjų, kalbėti dėl vedimo tvarkos, kreiptis su paklausimais į savivaldybės institucijų, Savivaldybės administracijos, kitų savivaldybės įstaigų, įmonių ir organizacijų, taip pat valstybės institucijų, kurios veikia savivaldybės teritorijoje, vadovus ir valstybės tarnautojus;“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                  Rytis Mykolas Račkauskas