IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2022 M. BIRŽELIO 16 D. ĮSAKYMO NR. VT-279 „DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ SĄRAŠO IR APRAŠŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. gruodžio 14 d. Nr. VT-576

Ignalina

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. V-757 „Dėl Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“, 20 ir 28 punktais, Ignalinos rajono savivaldybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašo, patvirtinto Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. VT-274 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (2022 m. gruodžio 13 d. įsakymo Nr. VT-572 redakcija), 19, 20 ir 22 punktais:

1. P a k e i č i u  Ignalinos rajono savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą ir aprašus, patvirtintus Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. VT-279 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašo ir aprašų patvirtinimo“ (toliau – sąrašas):

1.1. Pakeičiu sąrašo 4.6 papunktį ir išdėstau jį taip:

„4.6.

Pagal STEAM ugdymo metodą pravestų pamokų skaičius

Bendrojo ugdymo mokyklų 1–12 klasių mokiniams per mokslo metus pagal STEAM ugdymo metodą pravestų pamokų skaičius.

STEAM ugdymas – integruotų įvairių mokomųjų dalykų (gamtos mokslų, technologijų ir kt.) turinio įgyvendinimas, taikant inžinerinius bei meninius elementus ir grindžiant matematiniu mąstymu

Pirminis duomenų šaltinis – mokyklų vedama pagal STEAM ugdymo metodą pravestų pamokų apskaita. Kaupiami ir 5 m. saugomi pagal STEAM ugdymo metodą pravestų pamokų planai (1 priedas).

Visose 1–12 klasėse ugdymo procesui pasibaigus, mokyklos informaciją apie tokių pamokų skaičių pateikia savivaldybės Švietimo ir kultūros skyriui

Bendrojo ugdymo mokyklos

Kartą per metus“

 

1.2. Pakeičiu sąrašo 4.7 papunktį ir išdėstau jį taip:

„4.7.

Pamokų, kuriose buvo integruo-tas kultūrinis ugdymas, skaičius

Bendrojo ugdymo mokyklų 1–12 klasių mokiniams per mokslo metus vykusių pamokų, kuriose buvo integruotas kultūrinis ugdymas, skaičius.

Pamoka, kurioje buvo integruotas kultūrinis ugdymas – tai kurioje nors kultūrinio ugdymo aplinkoje, pas kultūros srities partnerius (muziejuje, meno mokykloje, paveikslų parodoje, kultūros centre, bibliotekoje ir pan.) vykusi pamoka arba pamoka, kurioje tiesiogiai dalyvavo kūrėjai / tyrėjai / menininkai

Pirminis duomenų šaltinis – mokyklų vedama pamokų, kuriose buvo integruotas kultūrinis ugdymas, apskaita. Kaupiami ir 5 m. saugomi pamokų, kuriose buvo integruotas kultūrinis ugdymas, planai (2 priedas).

Visose 1–12 klasėse ugdymo procesui pasibaigus, mokyklos informaciją apie tokių pamokų skaičių pateikia savivaldybės Švietimo ir kultūros skyriui

Bendrojo ugdymo mokyklos

Kartą per metus“

 

1.3. Pakeičiu sąrašo 4.8 papunktį ir išdėstau jį taip:

„4.8.

Mokiniams parengtų individua-lių ugdymo planų dalis

Bendrojo ugdymo mokyklų 1–10 klasių mokinių, kurie per visus ar dalį mokslo metų buvo ugdomi pagal jiems parengtus individualius ugdymo planus, dalis (%) nuo bendro 1–10 klasių mokinių skaičiaus

Bendrojo ugdymo mokyklų 1–10 klasių mokinių skaičius ugdymo proceso pabaigoje

Bendrojo ugdymo mokyklos,

MR

Kartą per metus“

Iš jų mokinių, kurie buvo ugdomi pagal jiems parengtus individualius ugdymo planus, skaičius ugdymo proceso pabaigoje

Bendrojo ugdymo mokyklos

 

1.4. Papildau sąrašą nauju 4.11 papunkčiu:

„4.11.

Emocinis klimatas mokykloje

Emocinio klimato Ignalinos rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose lygis balais nuo 1 iki 10 (kur 1 – labai blogai, 10 – puikiai) kiekvienai tikslinei grupei: mokiniams, mokyklų darbuotojams ir mokinių tėvams

Pagal vykdytą mokinių, mokyklų darbuotojų (mokytojų, kitų pedagogų, techninio personalo ir kt.) ir mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) (kiekvieno vaiko apklausiami abu tėvai) apklausą nustatomas emocinio klimato lygis savivaldybės mokyklose, kiekvienai tikslinei grupei (mokiniams, mokyklų darbuotojams ir mokinių tėvams) atskirai. Jei asmuo dirba keliose mokyklose, apie savo savijautą kiekvienoje mokykloje nuomonę reiškia atskirai. Jei tėvas turi kelis vaikus, kurie mokosi, apklausa apie tėvo savijautą dėl kiekvieno vaiko vykdoma atskirai. Klausimai pritaikomi kiekvienai tikslinei grupei.

Klausimynas sudaromas, kiekvieną atsakymą vertinant balais nuo 1 iki 10. Galutinis balas apskaičiuojamas iš atsakiusiųjų vidurkio. Prieš vidurkio skaičiavimą,  priklausomai nuo klausimo formuluotės, kai aukštas vertinimas turi blogą prasmę, atsakymų reikšmės pakeičiamos priešingomis (pvz., vertinimo „mokykloje jaučiuosi blogai“ reikšmė 1 reikštų gerą savijautą, o 10 – blogą; tokio vertinimo reikšmė prieš skaičiuojant vidurkį keičiama priešinga pagal formulę 10 + 1 – v, kur v – vertinimas). Apklausa vykdoma iš karto visose savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose, numatant galimybę gauti rezultatus pagal mokyklas ir / ar pagal klases.  

Apklausa atliekama kasmet balandžio ir gruodžio mėnesiais

Bendrojo ugdymo mokyklos

Du kartus per metus“

 

 

 

2. P a v e d u Ignalinos rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyriui savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklius nuo 2023 metų rinkti vadovaujantis šio įsakymo 1 punktu patikslintu ir pildytu Ignalinos rajono savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašu ir aprašais. 

3. N u s t a t a u, kad šis įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre ir Ignalinos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                  Jūratė Balinskienė

 


 

Ignalinos rajono savivaldybės švietimo

stebėsenos rodiklių sąrašo ir aprašų

1 priedas

 

PAMOKOS / UGDYMO VEIKLOS PLANO FORMA

Ignalinos rajono savivaldybės švietimo stebėsenos rodikliui

„Pagal STEAM ugdymo metodą pravestų pamokų skaičius“ apskaičiuoti

 

Mokomasis dalykas

 

Tema

 

Klasė

 

Ugdymo tikslas

Kokias bendrąsias ir dalykines kompetencijas ugdysis mokiniai?

 

Mokymo(si) uždavinys

Ko mokiniai išmoks?

 

S

T

E

A

M

Science – gamtos mokslai

 

Technology – technologijos

Tinka tiek paprastos, tiek išmanio-sios: darbas kompiuteriu, informa-cijos paieška internete ir kt.

 

Engineering – inžinerija

Praktinis žinių taikymas įvairiose technikos sferose, įvairių įtaisų, technologinių sistemų ir procesų projektavimas, kūrimas ir pan.

 

Arts – menai ir kūryba

Gali būti tiesiog kūrybiškumo ugdymas

 

Math – matematika

Įvairūs skaičiavimai ir / ar matema-tinio, loginio mąstymo ugdymas

 

Įgytų žinių ir / ar gebėjimų poreikis kasdieniame gyvenime

Keli konkretūs pavyzdžiai

 

Data

 

Vieta

Paprasta klasė, mokyklos laboratorija, ... Jei išvyka – adresas (ir internetinis), kontaktai

 

Trukmė

Nurodyti  trukmę įprastomis val. ir min.  

 

Mokyklos pavadinimas

 

Mokytojo patarimai po pamokos / ugdymo veiklos

 

Mokytojo vardas, pavardė

Neprivaloma

 

___________________________

part_b8a9303abd7d4a85971408f0d7f44f66_end


 

Ignalinos rajono savivaldybės švietimo

stebėsenos rodiklių sąrašo ir aprašų

2 priedas

 

PAMOKOS / UGDYMO VEIKLOS PLANO FORMA

Ignalinos rajono savivaldybės švietimo stebėsenos rodikliui

„Pamokų, kuriose buvo integruotas kultūrinis ugdymas, skaičius“ apskaičiuoti

 

Mokomasis dalykas

 

Tema

 

Klasė

 

Ugdymo tikslas

Kokias bendrąsias ir dalykines kompetencijas ugdysis mokiniai?

 

Mokymo(si) uždavinys

Ko mokiniai išmoks?

 

Trumpas aprašymas

Kultūrinio ugdymo aplinkoje (muziejuje, meno mokykloje, parodoje, bibliotekoje, pas kultūros srities partnerius ir pan.) vykusios pamokos / ugdymo veiklos ar pamokos, kurioje tiesiogiai dalyvavo kūrėjai / tyrėjai / menininkai, trumpas aprašymas.

Jei yra, papildomai nurodyti, pvz., kultūrinės edukacijos aprašymo nuorodą internete ir pan. 

 

Įgytų žinių ir / ar gebėjimų poreikis kasdieniame gyvenime

Keli konkretūs pavyzdžiai

 

Data

 

Vieta

Paprasta klasė, mokyklos laboratorija, ... Jei išvyka – adresas (ir internetinis), kontaktai

 

Trukmė

Nurodyti  trukmę įprastomis val. ir min.  

 

Mokyklos pavadinimas

 

Mokytojo patarimai po pamokos / ugdymo veiklos

 

Mokytojo vardas, pavardė

Neprivaloma

 

___________________________

 

 

part_b06e971dcb494dfebf6640abaa445352_end