LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL GELTONŲJŲ AUTOBUSŲ SKIRSTYMO KRITERIJŲ SĄRAŠŲ 2020 METAMS PATVIRTINIMO

 

2020 m. gegužės 27 d. Nr. V-790

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Mokyklų aprūpinimo geltonaisiais autobusais 2018–2020 metais projektą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. V-583 „Dėl Mokyklų aprūpinimo geltonaisiais autobusais 2018–2020 metais projekto patvirtinimo“, 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr.  V-380 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinio stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“, ir atsižvelgdamas į Geltonųjų autobusų skirstymo organizavimo komisijos 2020 m. gegužės 26 d. nutarimą,

1. T v i r t i n u pridedamus:

1.1. Geltonųjų autobusų, mokykloms skiriamų įgyvendinant iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą „Tikslinių transporto priemonių (geltonųjų autobusų) įsigijimas“, Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-01-0002, skirstymo kriterijų sąrašą 2020 metams;

1.2. Geltonųjų autobusų, mokykloms skiriamų įgyvendinant Mokyklų aprūpinimo geltonaisiais autobusais 2018–2020 metais projektą, skirstymo kriterijų sąrašą 2020 metams.

2. P a v e d u komisijai, sudarytai Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. V-671 „Dėl komisijos organizuoti geltonųjų autobusų skirstymą mokykloms sudarymo“, vadovaujantis šio įsakymo 1 punktu patvirtintais kriterijais, paskirstyti geltonuosius autobusus mokykloms, kurioms skirti geltonuosius autobusus jų savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (jų įgalioti asmenys) Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai 2020 metais pateikė paraiškas.

3. N u s t a t a u, kad kiekvienos savivaldybės mokyklų savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (jos įgaliotas asmuo) gali Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pateikti paraišką skirti geltonąjį autobusą ne daugiau kaip vienai tos savivaldybės mokyklai.

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                                                  Algirdas Monkevičius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

švietimo, mokslo ir sporto ministro

2020 m. gegužės 27 d.

įsakymu Nr. V-790

 

GELTONŲJŲ AUTOBUSŲ, MOKYKLOMS SKIRIAMŲ ĮGYVENDINANT IŠ EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ LĖŠŲ BENDRAI FINANSUOJAMĄ PROJEKTĄ „TIKSLINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ (GELTONŲJŲ AUTOBUSŲ) ĮSIGIJIMAS“

NR. 09.1.3-CPVA-V-704-01-0002, SKIRSTYMO KRITERIJŲ SĄRAŠAS 2020 METAMS

 

 

Pagrindinis kriterijus

(nustato paskirtį, kuriai skiriami autobusai)

Papildomi kriterijai

(taikomi nustatant paraiškų eiliškumą)

Pastabos

1. Geltonuoju autobusu bus vežiojami kaimuose ir miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos gyvenantys pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas besimokantys mokiniai, kurie 2020 metais turės pakeisti mokyklą dėl jos reorganizavimo, likvidavimo ar vidaus struktūros pertvarkymo.

 

1.1. Mokyklos, kuri 2020 metais bus reorganizuota, likviduota ar kurios vidaus struktūra bus pertvarkyta, kaimuose ir miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos gyvenančių pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas besimokančių mokinių (toliau – mokiniai), kuriuos vežioti prašoma skirti geltonąjį autobusą, skaičius.  

 

Nustatant mokyklos vietą vertinimo pagal šio sąrašo 1.1 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų eilėje, kuo prašomu skirti geltonuoju autobusu bus daugiau vežiojama 2020 metais reorganizuojamos, likviduojamos mokyklos ar mokyklos, kurios vidaus struktūra bus pertvarkyta, kaimuose ir miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos gyvenančių mokinių, tuo aukštesnė pozicija mokyklai suteikiama.

1.2. Atstumas (km) nuo mokyklos, kuri 2020 metais bus reorganizuota, likviduota ar kurios vidaus struktūra bus pertvarkyta, iki mokyklos, į kurią vežioti kaimuose ir miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos gyvenančius pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas besimokančius mokinius (toliau – mokiniai) prašoma skirti geltonąjį autobusą.

Nustatant mokyklos vietą vertinimo pagal šio sąrašo 1.2 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų eilėje, kuo atstumas nuo mokyklos, kuri 2020 metais bus reorganizuota, likviduota ar kurios vidaus struktūra bus pertvarkyta, iki mokyklos, į kurią vežioti kaimuose ir miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos gyvenančius mokinius prašoma skirti geltonąjį autobusą, yra didesnis, tuo aukštesnė pozicija mokyklai suteikiama.

Matuojamas tiesus atstumas (nuo taško iki taško) pagal internetinį žemėlapį https://www.zemelapis.lt/atstumai.

1.3. Maršrutiniu transportu ir visais kitais būdais, išskyrus vežiojimą geltonaisiais autobusais, vežiojamų kaimuose ir miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos gyvenančių pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas besimokančių mokinių (toliau – mokiniai) skaičius mokykloje, kuriai prašoma skirti geltonąjį autobusą.    

 

Nustatant mokyklos vietą vertinimo pagal šio sąrašo 1.3 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų eilėje, kuo maršrutiniu transportu ir visais kitais būdais, išskyrus vežiojimą geltonaisiais autobusais, vežiojamų kaimuose ir miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos gyvenančių mokinių skaičius mokykloje, kuriai prašoma skirti geltonąjį autobusą, yra didesnis, tuo aukštesnė pozicija mokyklai suteikiama. Mokinių skaičius nustatomas pagal 2019–2020 mokslo metų duomenis, pateiktus Švietimo valdymo informacinėje sistemoje ataskaitoje „1 mokykla“.

1.4. Mokyklos, kuriai prašoma skirti geltonąjį autobusą, iš viso turimų geltonųjų autobusų skaičius.

Nustatant mokyklos vietą vertinimo pagal šio sąrašo 1.4 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų eilėje, mokyklų grupei, kurios neturi geltonųjų autobusų, suteikiama aukštesnė pozicija, negu mokyklų, kurios turi geltonuosius autobusus, grupei; pagal šio sąrašo 1.4 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų reitinguojant mokyklas, kurios turi geltonuosius autobusus, kuo mokykla  turi mažiau geltonųjų autobusų, tuo aukštesnė pozicija mokyklai suteikiama. Geltonųjų autobusų skaičius nustatomas pagal 2019–2020 mokslo metų duomenis, pateiktus Švietimo valdymo informacinėje sistemoje ataskaitoje „2 mokykla“.

2. Geltonasis autobusas bus naudojamas gerinti kaimuose ir miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos gyvenančių pagal priešmokyklinio ir   bendrojo  ugdymo  programas besimokančių mokinių vežiojimo paslaugą, sutrumpinti jų kelionės iš namų į mokyklą ir / ar iš mokyklos į namus trukmę, laiko tarpsnį laukiant pamokų pradžios ir / ar grįžimo į namus ir kt.

 

2.1. Mokykloje, kuriai prašoma geltonojo autobuso, pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas mokosi ne mažau kaip 120 mokinių, o mažiausias mokinių skaičius kiekviename klasės sraute (klasės komplekte) 1–8 ir 9–10 (I–II gimn.) klasėse yra ne mažesnis kaip 8.

Mokyklų, kurioms geltonuosius autobusus prašoma skirti šio aprašo 2 punkte nustatytame pagrindiniame kriterijuje nurodytam poreikiui, eilėje, šio sąrašo 2.1 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų atitinkančių mokyklų grupei suteikiama aukštesnė pozicija negu mokyklų grupei, kurios neatitinka šio sąrašo 2.1 papunktyje nustatyto papildomo kriterijaus. Mokinių skaičius nustatomas pagal 2019–2020 mokslo metų duomenis, pateiktus Švietimo valdymo informacinėje sistemoje ataskaitoje „1 mokykla“.

2.2. Maršrutiniu transportu ir visais kitais būdais, išskyrus vežiojimą geltonaisiais autobusais, vežiojamų kaimuose ir miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos gyvenančių pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas besimokančių mokinių skaičius mokykloje, kuriai prašoma skirti geltonąjį autobusą (toliau – mokiniai).   

 

Šio sąrašo 2.2 papunktyje nustatytas papildomas kriterijus taikomas šio sąrašo 2.1 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų atitinkančių mokyklų grupei ir šio sąrašo 2.1 papunktyje nustatyto papildomo kriterijaus neatitinkančių mokyklų grupei. Nustatant mokyklos vietą vertinimo pagal šio sąrašo 2.2 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų eilėje, kuo maršrutiniu transportu ir visais kitais būdais, išskyrus vežiojimą geltonaisiais autobusais, kaimuose ir miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos gyvenančių vežiojamų mokinių skaičius mokykloje, kuriai prašoma skirti geltonąjį autobusą, yra didesnis, tuo aukštesnė pozicija mokyklai suteikiama. Mokinių skaičius nustatomas pagal 2019–2020 mokslo metų duomenis, pateiktus Švietimo valdymo informacinėje sistemoje ataskaitoje „1 mokykla“.

2.3. Geltonaisiais autobusais vežiojamų kaimuose ir miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos gyvenančių pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas besimokančių mokinių skaičius mokykloje, kuriai prašoma skirti geltonąjį autobusą (toliau – mokiniai).   

Šio sąrašo 2.3 papunktyje nustatytas papildomas kriterijus taikomas šio sąrašo 2.1 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų atitinkančių mokyklų grupei ir šio sąrašo 2.1 papunktyje nustatyto papildomo kriterijaus neatitinkančių mokyklų grupei. Nustatant mokyklos vietą vertinimo pagal šio sąrašo 2.3 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų eilėje, mokyklų, kurios neturi geltonųjų (geltonaisiais autobusais vežiojamų mokinių skaičius yra „0“) autobusų, grupei suteikiama aukštesnė pozicija negu mokyklų, kurios turi autobusus, grupei. Pagal šio sąrašo 2.3 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų reitinguojant mokyklas, kurios turi geltonuosius autobusus, kuo kaimuose ir miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos gyvenančių geltonaisiais autobusais vežiojamų mokinių skaičius mokykloje, kuriai prašoma skirti geltonąjį autobusą, yra didesnis, tuo aukštesnė pozicija mokyklai suteikiama. Mokinių skaičius nustatomas pagal 2019–2020 mokslo metų duomenis, pateiktus Švietimo valdymo informacinėje sistemoje ataskaitoje „1 mokykla“.

2.4. Mokyklos, kuriai prašoma skirti geltonąjį autobusą, iš viso turimų geltonųjų autobusų skaičius.  

 

 

Šio sąrašo 2.4 papunktyje nustatytas papildomas kriterijus taikomas šio sąrašo 2.1 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų atitinkančių mokyklų grupei ir šio sąrašo 2.1 papunktyje nustatyto papildomo kriterijaus neatitinkančių mokyklų grupei. Nustatant mokyklos vietą vertinimo pagal šio sąrašo 2.4 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų eilėje, mokyklų, kurios neturi geltonųjų autobusų, grupei, skiriama aukštesnė pozicija negu mokyklų, kurios turi geltonuosius autobusus, grupei. Pagal šio sąrašo 2.4 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų reitinguojant mokyklas, kurios turi geltonuosius autobusus, kuo mokykla turi mažiau geltonųjų autobusų, tuo aukštesnė pozicija mokyklai suteikiama. Geltonųjų autobusų skaičius nustatomas pagal 2019–2020 mokslo metų duomenis, pateiktus Švietimo valdymo informacinėje sistemoje ataskaitoje „2 mokykla“.

 

___________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

švietimo, mokslo ir sporto ministro

2020 m. gegužės 27 d.

įsakymu Nr. V-790

 

 

GELTONŲJŲ AUTOBUSŲ, MOKYKLOMS SKIRIAMŲ ĮGYVENDINANT MOKYKLŲ APRŪPINIMO GELTONAISIAIS AUTOBUSAIS 2018–2020 METAIS PROJEKTĄ, SKIRSTYMO KRITERIJŲ SĄRAŠAS 2020 METAMS

 

Pagrindinis kriterijus

(nustato paskirtį, kuriai skiriami autobusai)

Papildomi kriterijai

(taikomi nustatant paraiškų eiliškumą)

Pastabos

1. Geltonuoju autobusu bus vežiojami kaimuose, miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos gyvenantys pagal priešmokyklinio  ir bendrojo ugdymo

programas besimokantys mokiniai, kurie 2020 m. turės pakeisti mokyklą dėl jos reorganizavimo, likvidavimo ar vidaus struktūros pertvarkos.

 

 

1.1. Mokyklos, kuri 2020 metais bus reorganizuota, likviduota ar kurios vidaus struktūra 2020 metais bus pertvarkyta, kaimuose ir miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos gyvenančių pagal priešmokyklinio  ir bendrojo ugdymo programas besimokančių mokinių (toliau – mokiniai), kuriuos vežioti prašoma skirti geltonąjį autobusą, skaičius.  

Nustatant mokyklos vietą vertinimo pagal šio sąrašo 1.1 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų eilėje, kuo prašomu skirti geltonuoju autobusu bus daugiau vežiojama 2020 metais reorganizuojamos, likviduojamos mokyklos ar mokyklos, kurios vidaus struktūra 2020 metais bus pertvarkyta, kaimuose ir miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos gyvenančių mokinių, tuo aukštesnė pozicija mokyklai suteikiama.

1.2. Atstumas (km) nuo mokyklos, kuri 2020 metais bus reorganizuota, likviduota ar kurios vidaus struktūra 2020 metais bus pertvarkyta, iki mokyklos, į kurią vežioti kaimuose ir miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos gyvenančius pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas besimokančius mokinius (toliau – mokiniai) prašoma skirti geltonąjį autobusą.

 

 

Nustatant mokyklos vietą vertinimo pagal šio sąrašo 1.2 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų eilėje, kuo atstumas nuo mokyklos, kuri 2020 metais bus reorganizuota, likviduota ar kurios struktūra 2020 metais bus pertvarkyta, iki mokyklos, į kurią vežioti mokinius prašoma skirti geltonąjį autobusą, yra didesnis, tuo aukštesnė pozicija mokyklai suteikiama.

Matuojamas tiesus atstumas (nuo taško iki taško) pagal interneto žemėlapį https://www.zemelapis.lt/atstumai.

1.3. Maršrutiniu transportu ir visais kitais būdais, išskyrus vežiojimą geltonaisiais autobusais, vežiojamų kaimuose ir miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos gyvenančių pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas besimokančių mokinių (toliau – mokiniai) skaičius mokykloje, kuriai prašoma skirti geltonąjį autobusą.     

Nustatant mokyklos vietą vertinimo pagal šio sąrašo 1.3 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų eilėje, kuo maršrutiniu transportu ir visais kitais vežiojimo būdais, išskyrus vežiojimą geltonaisiais autobusais, vežiojamų mokinių skaičius mokykloje, kuriai prašoma skirti geltonąjį autobusą, yra didesnis, tuo aukštesnė pozicija mokyklai suteikiama.  Mokinių skaičius nustatomas pagal 2019–2020 mokslo metų duomenis, pateiktus Švietimo valdymo informacinėje sistemoje ataskaitoje „1 mokykla“.

1.4. Mokyklos, kuriai prašoma skirti geltonąjį autobusą, iš viso turimų geltonųjų autobusų skaičius.

Nustatant mokyklos vietą vertinimo pagal šio sąrašo 1.4 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų eilėje, mokyklų, kurios neturi geltonųjų autobusų, grupei suteikiama aukštesnė pozicija negu mokyklų, kurios turi geltonuosius autobusus, grupei; pagal šio sąrašo 1.4 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų reitinguojant mokyklas, kurios turi  geltonuosius autobusus, kuo mokykla mažiau turi geltonųjų autobusų, tuo aukštesnė pozicija mokyklai suteikiama. Autobusų skaičius nustatomas pagal 2019–2020 mokslo metų duomenis, pateiktus Švietimo valdymo informacinėje sistemoje ataskaitoje „2 mokykla“.

2. Geltonuoju autobusu bus vežiojami pagal priešmokyklinio ir   bendrojo  ugdymo  programas besimokantys didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai, nepajėgiantys savarankiškai vaikščioti arba dėl turimų sutrikimų nesaugūs kelyje.

 

2.1. Geltonuoju autobusu į mokyklą, kuriai prašoma autobuso, bus vežiojami mokyklos, kuri 2020 metais bus reorganizuota, likviduota ar bus pertvarkyta vidaus struktūra, didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai.

 

Mokyklų, kurioms geltonuosius autobusus prašoma skirti šio aprašo 2 punkte nustatytame pagrindiniame kriterijuje nurodytam poreikiui, eilėje: šio sąrašo 2.1 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų atitinkančių mokyklų grupei suteikiama aukštesnė pozicija negu mokyklų grupei, kurios neatitinka šio sąrašo 2.1 papunktyje nustatyto papildomo kriterijaus; mokyklų, kurios atitinka šio sąrašo 2.1 ir 2.2 papunkčiuose nustatytus papildomus kriterijus, grupei suteikiama aukštesnė pozicija negu mokyklų, kurios atitinka tik šio sąrašo 2.1 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų, grupei.

2.2. Geltonojo autobuso prašoma bendrajai bendrojo ugdymo mokyklai, kuri turi specialiojo ugdymo skyrių (specialiąsias klases).

Mokyklų, kurioms geltonuosius autobusus prašoma skirti šio aprašo 2 punkte nustatytame pagrindiniame kriterijuje nurodytam poreikiui, eilėje: šio sąrašo 2.2 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų atitinkančių mokyklų grupei suteikiama aukštesnė pozicija negu šio sąrašo 2.2 papunktyje nustatyto papildomo kriterijaus neatitinkančių mokyklų grupei, tačiau žemesnė pozicija negu šio sąrašo 2.1 papildomą kriterijų atitinkančių mokyklų grupei; mokyklų, kurios atitinka šio sąrašo 2.1 ir 2.2 papunkčiuose nustatytus papildomus kriterijus, grupei suteikiama aukštesnė pozicija negu mokyklų, kurios atitinka tik šio sąrašo 2.1 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų, grupei. Duomenys apie specialiojo ugdymo skyrių (specialiąsias klases) turi atitikti 2019–2020 mokslo metų duomenis, pateiktus Švietimo valdymo informacinėje sistemoje ataskaitoje „1 mokykla“.

2.3. Didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių skaičius mokykloje (toliau – specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai), kuriai prašoma skirti geltonąjį autobusą.

 

Šio sąrašo 2.3 papunktyje nustatytas papildomas kriterijus taikomas šio sąrašo 2.1 ir 2.2 papunkčiuose nustatytus papildomus kriterijus atitinkančių mokyklų grupei ir šio sąrašo 2.1 ir 2.2 papunkčiuose nustatytų papildomų kriterijų neatitinkančių mokyklų grupei. Nustatant mokyklos vietą vertinimo pagal šio sąrašo 2.3 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų eilėje, kuo specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių skaičius mokykloje, kuriai prašoma skirti geltonąjį autobusą, yra didesnis, tuo aukštesnė pozicija mokyklai suteikiama. Mokinių skaičius nustatomas pagal 2019–2020 mokslo metų duomenis, pateiktus Švietimo valdymo informacinėje sistemoje ataskaitoje „1 mokykla“.

2.4. Mokyklos, kuriai prašoma skirti geltonąjį autobusą, iš viso turimų geltonųjų autobusų skaičius.  

 

Šio sąrašo 2.4 papunktyje nustatytas papildomas kriterijus taikomas šio sąrašo 2.1 ir 2.2 papunkčiuose nustatytus papildomus kriterijus atitinkančių mokyklų grupei ir šio sąrašo 2.1 ir 2.2 papunkčiuose nustatytų papildomų kriterijų neatitinkančių mokyklų grupei. Nustatant mokyklos vietą vertinimo pagal šio sąrašo 2.4 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų eilėje, mokyklų, kurios neturi geltonųjų autobusų, grupei suteikiama aukštesnė pozicija negu mokyklų, kurios turi geltonuosius autobusus, grupei. Pagal šio sąrašo 2.4 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų reitinguojant mokyklas, kurios turi geltonuosius autobusus, kuo mokykla turi mažiau geltonųjų autobusų, tuo aukštesnė pozicija mokyklai suteikiama. Geltonųjų autobusų skaičius nustatomas pagal 2019–2020 mokslo metų duomenis, pateiktus Švietimo valdymo informacinėje sistemoje ataskaitoje „2 mokykla“.                   

3. Geltonasis autobusas bus naudojamas gerinti kaimuose ir miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos gyvenančių pagal priešmokyklinio ir bendrojo  ugdymo  programas besimokančių mokinių vežiojimo paslaugą, sutrumpinti jų kelionės iš namų į mokyklą ir / ar iš mokyklos į namus trukmę, laiko tarpsnį laukiant pamokų pradžios ir / ar grįžimo į namus.

 

3.1. Geltonojo autobuso, vežioti kaimuose ir miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas besimokančius mokinius, prašoma mokyklai, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos mokykloms neskiriama geltonųjų autobusų pagal Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto „Tikslinių transporto priemonių (geltonųjų autobusų) įsigijimas“, Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-01-0002, skirstymo kriterijų sąrašo 2020 metams pagrindinius kriterijus.

Mokyklų, kurioms geltonuosius autobusus prašoma skirti šio aprašo 3 punkte nustatytame pagrindiniame kriterijuje nurodytam poreikiui, eilėje, šio sąrašo 3.1 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų atitinkančių mokyklų grupei suteikiama aukštesnė pozicija negu mokyklų grupei, kurios neatitinka šio sąrašo 3.1 papunktyje nustatyto papildomo kriterijaus.

3.2. Maršrutiniu transportu ir visais kitais būdais, išskyrus vežiojimą geltonaisiais autobusais vežiojamų kaimuose ir miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos gyvenančių pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas besimokančių mokinių skaičius mokykloje, kuriai prašoma skirti geltonąjį autobusą (toliau – mokiniai).   

Šio sąrašo 3.2 papunktyje nustatytas papildomas kriterijus taikomas šio sąrašo 3.1 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų atitinkančių mokyklų grupei ir šio sąrašo 3.1 papunktyje nustatyto papildomo kriterijaus neatitinkančių mokyklų grupei. Nustatant mokyklos vietą vertinimo pagal šio sąrašo 3.2 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų eilėje, kuo maršrutiniu transportu ir visais kitais būdais, išskyrus vežiojimą geltonaisiais autobusais, vežiojamų mokinių skaičius mokykloje, kuriai prašoma skirti geltonąjį autobusą, yra didesnis, tuo aukštesnė pozicija mokyklai suteikiama. Mokinių skaičius nustatomas pagal 2019–2020 mokslo metų duomenis, pateiktus Švietimo valdymo informacinėje sistemoje ataskaitoje „1 mokykla“.

3.3. Geltonaisiais autobusais vežiojamų kaimuose ir miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos gyvenančių pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas besimokančių mokinių skaičius mokykloje, kuriai prašoma skirti geltonąjį autobusą (toliau – mokiniai).   

Šio sąrašo 3.3 papunktyje nustatytas papildomas kriterijus taikomas šio sąrašo 3.1 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų atitinkančių mokyklų grupei ir šio sąrašo 3.1 papunktyje nustatyto papildomo kriterijaus neatitinkančių mokyklų grupei. Vertinimo pagal šio sąrašo 3.3 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų eilėje mokyklų, kurios neturi geltonųjų autobusų (geltonaisiais autobusais vežiojamų mokinių skaičius yra „0“), grupei suteikiama aukštesnė pozicija negu mokyklų, kurios turi autobusus, grupei. Pagal šio sąrašo 3.3 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų reitinguojant mokyklas, kurios turi geltonuosius autobusus, kuo kaimuose ir miesteliuose toliau kaip trys kilometrai nuo mokyklos gyvenančių geltonaisiais autobusais vežiojamų mokinių skaičius mokykloje, kuriai prašoma skirti geltonąjį autobusą, yra didesnis, tuo aukštesnė pozicija mokyklai suteikiama. Mokinių skaičius nustatomas pagal 2019–2020 mokslo metų duomenis, pateiktus Švietimo valdymo informacinėje sistemoje ataskaitoje  „1 mokykla“.

3.4. Mokyklos, kuriai prašoma skirti geltonąjį autobusą, iš viso turimų geltonųjų autobusų skaičius.   

Šio sąrašo 3.4 papunktyje nustatytas papildomas kriterijus taikomas šio sąrašo 3.1 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų atitinkančių mokyklų grupei ir šio sąrašo 3.1 papunktyje nustatyto papildomo kriterijaus neatitinkančių mokyklų grupei. Nustatant mokyklos vietą vertinimo pagal šio sąrašo 3.4 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų eilėje, mokykloms, kurios neturi geltonųjų autobusų, skiriama aukščiausia pozicija. Pagal šio sąrašo 3.4 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų reitinguojant mokyklas, kurios turi geltonuosius autobusus, kuo mokykla turi mažiau geltonųjų autobusų, tuo aukštesnė pozicija mokyklai suteikiama. Geltonųjų autobusų skaičius nustatomas pagal 2019–2020 mokslo metų duomenis, pateiktus Švietimo valdymo informacinėje sistemoje ataskaitoje „2 mokykla“.

4. Geltonuoju autobusu bus vežiojami formaliojo švietimo įstaigoje užsienyje, kurioje mokama lietuvių kalbos ar lietuvių kalba (toliau – lituanistinio švietimo įstaiga) besimokantys užsienio lietuviai.

4.1. Lituanistinio švietimo įstaigoje besimokančių užsienio lietuvių, kurie bus vežiojami prašomu geltonuoju autobusu, skaičius.

Nustatant mokyklos vietą vertinimo pagal šio sąrašo 4.1 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų eilėje, kuo didesnis lituanistinio švietimo įstaigoje besimokančių mokinių skaičius prašomu skirti geltonuoju autobusu bus vežiojamas, tuo aukštesnė pozicija lituanistinio švietimo įstaigai suteikiama.

 

4.2. Atstumas (km) nuo lituanistinio švietimo įstaigos iki tolimiausios vietovės, iš kurios prašomu skirti geltonuoju autobusu bus vežiojami mokiniai.

 

 

Nustatant mokyklos vietą vertinimo pagal šio sąrašo 4.2 papunktyje nustatytą papildomą kriterijų eilėje, kuo atstumas nuo tolimiausios vietovės, iš kurios prašomu skirti geltonuoju autobusu į lituanistinio švietimo įstaigą bus vežiojami mokiniai, iki lituanistinio švietimo įstaigos, į kurią vežioti mokinius prašoma skirti geltonąjį autobusą, yra didesnis, tuo aukštesnė pozicija jai suteikiama.

 

_________________________________________