PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2015 M. RUGSĖJO 9 D. ĮSAKYMO NR. A-798(4.1E) PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS
2018 m. birželio 25 d. Nr. A-478(4.1E)
Panevėžys
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. 1-244, 25 punktu, atsižvelgdamas į Neformaliojo vaikų švietimo programų vertinimo komisijos 2018 m. birželio 18 d. protokolą Nr. NVŠp-2(22.1.21),
1. T v i r t i n u Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo programų atitikties reikalavimams vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. rugsėjo 9 d. įsakymą Nr. A-798(4.1E) „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo teikėjų ir jų programų atitikties reikalavimams vertinimo“ (su vėlesniu pakeitimu).
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės
administracijos direktoriaus
2018 m. birželio 25 d.
įsakymu Nr. A-478(4.1E)
PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo programų atitikties reikalavimams vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) programų (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo), kurių teikėjai siekia gauti finansavimą iš valstybės biudžeto ir / arba Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų (toliau kartu – lėšos), vertinimo tikslą, uždavinius, kriterijus, organizavimą, vertinimo komisijos funkcijas, teises, pareigas, atsakomybę ir jos darbo organizavimo tvarką.
2. NVŠ programų vertinimo tikslas – užtikrinti, kad lėšos neformaliajam vaikų švietimui būtų skirtos tik patvirtintoms (akredituotoms) NVŠ programoms įgyvendinti. NVŠ teikėjai turi teisę vykdyti ir nepatvirtintas (neakredituotas) NVŠ programas, tik joms lėšos nebus skiriamos.
3. NVŠ programų vertinimo uždaviniai:
3.1. įvertinti NVŠ programų atitiktį Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos nuostatoms ir Savivaldybės tarybos nustatytiems reikalavimams pagal Aprašo 4 punkte nurodytus kriterijus;
II SKYRIUS
NVŠ PROGRAMŲ atitikties reikalavimams nustatymo organizavimas
4. NVŠ programų atitiktį reikalavimams vertina Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta NVŠ programų vertinimo komisija (toliau – Komisija) pagal šiuos kriterijus:
5. NVŠ teikėjai, atitinkantys Savivaldybės tarybos nustatytus reikalavimus, turi teisę teikti vertinti neribotą skaičių NVŠ programų, užregistruotų Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR), ir gauti lėšų NVŠ programoms įgyvendinti.
6. NVŠ teikėjas, siekiantis gauti NVŠ programos atitikties patvirtinimą (akreditaciją), turi iki viešai paskelbto programų teikimo termino pabaigos Savivaldybės administracijos Švietimo ir jaunimo reikalų skyriui pateikti Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraišką, parengtą pagal Savivaldybės tarybos patvirtintą formą.
7. NVŠ programos atitiktis reikalavimams patvirtinama (NVŠ programa akredituojama), jeigu NVŠ programa atitinka ar iš dalies atitinka Aprašo 4 punkte nurodytus kriterijus. Iš dalies gali atitikti ne daugiau kaip trys kriterijai.
iII SKYRIUS
Komisijos FUNKCIJOS, TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
9. Komisija vertina pateiktas Neformaliojo vaikų švietimo programų atitikties reikalavimams paraiškas (toliau – Paraiška), sprendžia kitus su NVŠ programų įgyvendinimu susijusius klausimus.
10. Komisija, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:
10.1. gauti iš Paraiškos teikėjo ir kitų kompetentingų institucijų duomenis ir (ar) dokumentus, reikalingus Paraiškoms įvertinti;
11. Komisijos nariai, vykdydami savo funkcijas, privalo:
11.1. užpildyti Komisijos nario deklaraciją (Aprašo 1 priedas), nurodydami savo interesus, kurie galėtų būti susiję su jų objektyvumu vertinant Paraiškas;
11.2. užtikrinti informacijos, susijusios su jų veikla Komisijoje, konfidencialumą, kol nepriimtas galutinis sprendimas dėl NVŠ programos vertinimo;
12. Komisijos narys negali dalyvauti svarstant ir vertinant Paraiškas, kurias pateikė NVŠ teikėjai, susiję su Komisijos nariu ryšiais, neleidžiančiais priimti objektyvių sprendimų.
Iv SKYRIUS
Komisijos darbo organizavimas
14. Komisijos pirmininkas:
15. Komisijos sekretorius:
16. Komisijos sprendimai priimami Komisijos posėdyje, Aprašo 20 ir 21 punktuose nustatyta tvarka. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių. Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma arba Aprašo 20 ir 21 punktuose nustatyta tvarka. Jeigu Komisijos balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.
17. Komisijos posėdyje gali būti priimami tokie sprendimai:
17.1. siūlyti Savivaldybės administracijos direktoriui patvirtinti NVŠ programos atitiktį reikalavimams (akredituoti NVŠ programą);
17.2. siūlyti Savivaldybės administracijos direktoriui nepatvirtinti NVŠ programos atitikties reikalavimams (neakredituoti NVŠ programos);
17.3. siūlyti NVŠ programos teikėjui pašalinti NVŠ programos trūkumus per Komisijos nurodytą terminą, jeigu NVŠ programos trūkumai nėra esminiai;
18. Komisija gali priimti ir kitokius su NVŠ programų vertinimu ir įgyvendinimu susijusius sprendimus.
19. Komisijos pirmininkas paskiria ne mažiau kaip du Komisijos narius, kurie iki Komisijos pirmininko nurodytos dienos pateikia savo nuomonę dėl NVŠ programos vertinimo užpildydami Aprašo 2 priede pateiktą formą.
20. Komisijos pirmininkas, gavęs paskirtų Komisijos narių nuomones dėl NVŠ programos atitikties, elektroniniu būdu supažindina su jomis kitą konkrečią NVŠ programą vertinusį Komisijos narį ir priima sprendimą dėl Komisijos posėdžio šaukimo:
20.1. jeigu abu paskirti Komisijos nariai siūlo nepatvirtinti NVŠ programos atitikties, Komisijos posėdis nėra šaukiamas ir laikoma, kad Komisija priėmė sprendimą siūlyti Savivaldybės administracijos direktoriui nepatvirtinti NVŠ programos atitikties (neakredituoti NVŠ programos);
20.2. jeigu abu paskirti Komisijos nariai siūlo patvirtinti NVŠ programos atitiktį, Komisijos posėdis nėra šaukiamas ir laikoma, kad Komisija priėmė sprendimą siūlyti Savivaldybės administracijos direktoriui patvirtinti NVŠ programos atitiktį (akredituoti NVŠ programą);
20.3. jeigu abu paskirti Komisijos nariai siūlo NVŠ programos teikėjui pašalinti NVŠ programos trūkumus per nurodytą terminą, Komisijos posėdis nėra šaukiamas, laikoma, kad Komisija priėmė sprendimą siūlyti NVŠ programos teikėjui pašalinti NVŠ programos trūkumus per Komisijos nurodytą terminą, jeigu NVŠ programos trūkumai nėra esminiai. Komisijos pirmininkas paskiria terminą NVŠ programos trūkumams pašalinti.
21. Jeigu Komisija priėmė sprendimą siūlyti NVŠ programos teikėjui pašalinti NVŠ programos trūkumus per nurodytą terminą, Komisijos sekretorius informuoja NVŠ programos teikėją apie Komisijos sprendimo motyvus, terminą trūkumams pašalinti bei galimas Komisijos sprendimo nevykdymo pasekmes. Jeigu NVŠ programos teikėjas tinkamai ir laiku nepašalino trūkumų, Komisijos pirmininkas nešaukia Komisijos posėdžio ir laikoma, kad Komisija siūlo Savivaldybės administracijos direktoriui nepatvirtinti NVŠ programos atitikties (neakredituoti NVŠ programos).
22. Kiti su NVŠ programų įgyvendinimu susiję klausimai sprendžiami Komisijos posėdžio metu. Jei Komisijos narys dėl svarbių priežasčių negali dalyvauti posėdyje, jis savo nuomonę gali pateikti elektroniniu būdu. Tuo atveju Komisijos nario el. laiškas pridedamas prie posėdžio protokolo.
23. Kiekvienas Komisijos narys turi teisę inicijuoti Komisijos posėdžio sušaukimą ir pateikti Komisijos pirmininkui motyvuotą reikalavimą sušaukti posėdį. Komisijos pirmininkas, gavęs bent vieno Komisijos nario pareiškimą, skiria Komisijos posėdžio datą ir praneša apie tai visiems Komisijos nariams.
24. Komisijos posėdžiai yra protokoluojami. Protokolą per 3 darbo dienas nuo įvykusio posėdžio surašo Komisijos sekretorius, pasirašo Komisijos pirmininkas ir Komisijos sekretorius. Protokolas yra surašomas ir tuo atveju, jeigu Komisijos posėdis nebuvo sušauktas ir Komisijos sprendimas buvo priimtas Aprašo 20 ir 21 punktuose nustatyta tvarka.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
26. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl NVŠ programos atitikties patvirtinimo arba nepatvirtinimo (NVŠ programos akreditavimo ar neakreditavimo). Esant pažeidimams dėl NVŠ programos administravimo ir vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, jei NVŠ teikėjas laiku ar visai nepateikia Savivaldybės reikalaujamų dokumentų, nustačius Aprašo ar Sutarties pažeidimus, Komisijos siūlymu Savivaldybės administracijos direktorius priima sprendimą dėl NVŠ programos akreditacijos panaikinimo. Kitais atvejais programos atitiktis (akreditacija) kiekvienais metais gali būti pratęsta.
27. Per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo priėmimo Savivaldybės atsakingas asmuo NVŠ programos akreditavimo terminą pažymi KTPRR. Atitinkančių reikalavimus (akredituotų) NVŠ programų sąrašas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (jų tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis dalyvauti NVŠ programoje.
Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo
vaikų švietimo programų atitikties reikalavimams
vertinimo tvarkos aprašo
1 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ VERTINIMO KOMISIJOS NARIO DEKLARACIJA
1. |
Vardas ir pavardė |
|
2. |
Pareigos |
|
3. |
Telefonas, el. paštas |
|
4. |
Narystė, pareigos ar kiti ryšiai su laisvaisiais mokytojais, įstaigomis ar organizacijomis (jų steigėjais, dalyviais, vadovais ar kitų organų nariais), veikiančiais neformaliojo vaikų švietimo srityje (nurodyti, kokį poveikį tai galėtų turėti atliekant komisijos nario pareigas) |
|
5. |
Kitos aplinkybės, dėl kurių komisijos narys savo veikloje negalėtų priimti objektyvių sprendimų |
|
Tvirtinu, kad šioje deklaracijoje nurodyti duomenys yra teisingi ir išsamūs.
Įsipareigoju nevertinti NVŠ programų paraiškų esant aplinkybėms, neleidžiančioms priimti objektyvių sprendimų, apie šias aplinkybes nedelsiant informuoti komisijos pirmininką ir išlaikyti konfidencialumą.
______________________________________________
(deklaruojančio asmens vardas ir pavardė, parašas)
20___ m. _______________________ d.
Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų
švietimo programų atitikties reikalavimams vertinimo
tvarkos aprašo
2 priedas
Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams
VERTINIMO FORMA
NVŠ programos teikėjas |
NVŠ programos pavadinimas |
NVŠ programos kodas KTPRR |
|
|
|
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Apibūdinimas |
Kriterijaus rodiklio vertinimas |
Kriterijaus vertinimas* |
1. NVŠ programos tikslingumas |
1.1. Tikslas |
Tikslas suformuluotas aiškiu teiginiu, atitinka programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją. |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
1.2. Uždaviniai |
Pateikti keli konkretūs uždaviniai, kurie nurodo tikslo įgyvendinimo rezultatą. |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
||
1.3. Rezultatas |
Aiškiai nurodyta, ko siekiama programa (bus sukurtas ir pristatytas konkretus produktas, programa skirta tik vaikų užimtumui ir pan.). |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
||
2. Ugdymo turinys |
2.1. Temos ir veiklos |
Programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Aiškiai apibūdinta numatoma veikla. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika, fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas). Tai aiškiai matyti iš programos turinio. |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka
|
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
2.2. Metodai |
Metodai atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais. |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
||
2.3. Ugdomos kompetencijos |
Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos. Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu. |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka
|
||
3. NVŠ programos apimtis |
Intensyvumas ir bendra trukmė |
NVŠ programa nuosekli, veiklos neepizodinės. |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
Programa vykdoma mažiausiai 2 pedagoginio darbo val. per savaitę arba mažiausiai 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį. Jei veiklas numatoma vykdyti ne reguliariai, detaliai aprašytas užsiėmimų pobūdis (numatomas intensyvumas ir trukmė). |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
|||
Programos trukmė – 5 mėnesiai (min. 40 val.) arba 9 mėnesiai (min. 72 val.). |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
|||
4. Informacija apie vaikus |
4.1. Vaikų amžius |
Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa. |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
4.2. Grupės dydis |
Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui. |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
||
4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai |
Numatyta galimybė atsiskleisti vaikų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan. |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
||
5. Pažangos skatinimas ir vertinimas |
5.1. Pažangos skatinimas |
Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos. |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas) |
Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinant. |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
||
5.3. Pasiekimų paliudijimas |
Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti. |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
||
6. Ugdymo kokybė |
6.1. NVŠ teikėjo patirtis |
Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas ir pateikė turimos patirties ar veiklos įrodymus (rekomendacijas) arba nurodė institucijas, galinčias jį rekomenduoti kaip kokybiškų paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo partnerį. |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
6.2. Kokybės užtikrinimas |
Teikėjas planuoja ir aiškiai nurodo, kaip bus vykdoma programos kokybės stebėsena. |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
||
6.3. NVŠ mokytojų kvalifikacija |
Programą įgyvendinančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija atitinka Švietimo įstatymo reikalavimus ir yra tinkami sėkmingai įgyvendinti programą. |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka
|
||
7. Kita (papildoma) informacija |
7.1. Programos anotacija |
Pateikta konkreti ir informatyvi programos anotacija. |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
7.2. Viešinimas |
Teikėjas nurodė, ar numatoma veiklos sklaida ir kokiais būdais tai bus atliekama. |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
||
7.3. Turimi ištekliai |
Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai, tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje ugdymo(si) aplinkoje ir nurodė programos įgyvendinimo vietą. |
☐ Atitinka ☐ Iš dalies atitinka ☐ Neatitinka |
Apibendrintas vertintojo ☐ Patvirtinti programą
siūlymas** ☐ Nepatvirtinti programos
Komentaras (esminės vertintojo pastabos apie programos trūkumus)
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
* Susumavus visus kriterijaus rodiklių įvertinimus („Atitinka“ = 1, „Iš dalies atitinka“ = 0, „Neatitinka“ = -1) apskaičiuojamas bendras kriterijaus įvertinimas: >0 – „Atitinka“, 0 – „Iš dalies atitinka“, <0 – „Neatitinka“.
** Nepatvirtinti programos siūloma, jei bent vienas kriterijus įvertinamas „Neatitinka“ arba keturi ir daugiau kriterijų įvertinti „Iš dalies atitinka“.
|
__________________________ (vertintojo vardas ir pavardė) |
_______________ (parašas)
|