LIETUVOS RESPUBLIKOS KRAŠTO APSAUGOS
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL KRAŠTO APSAUGOS MINISTRO 2021 M. RUGSĖJO 14 D. ĮSAKYMO NR. V-670 „DĖL PIRKIMŲ, SUSIJUSIŲ SU NACIONALINIU SAUGUMU, INICIJAVIMO IR ORGANIZAVIMO KRAŠTO APSAUGOS SISTEMOJE
TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2022 m. rugpjūčio 17 d. Nr. V-623
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2021 m. rugsėjo 14 d. įsakymą Nr. V-670 „Dėl Pirkimų, susijusių su nacionaliniu saugumu, inicijavimo ir organizavimo krašto apsaugos sistemoje tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu pavadinimą ir jį išdėstau taip:
2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Pirkimų, susijusių su nacionaliniu saugumu, inicijavimo ir organizavimo krašto apsaugos sistemoje tvarkos aprašą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
krašto apsaugos ministro
2022 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. V-623
PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ AR PERKANČIŲJŲ SUBJEKTŲ, VEIKIANČIŲ GYNYBOS SRITYJE, ATLIEKAMŲ PIRKIMŲ ATITIKTIES NACIONALINIO SAUGUMO INTERESAMS VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Perkančiųjų organizacijų ar perkančiųjų subjektų, veikiančių gynybos srityje, atliekamų pirkimų atitikties nacionalinio saugumo interesams vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja nacionalinio saugumo reikalavimų taikymą inicijuojant, organizuojant perkančiųjų organizacijų ar perkančiųjų subjektų, veikiančių gynybos srityje, prekių, paslaugų ar darbų pirkimus ir vertinant jų atitiktį nacionalinio saugumo interesams.
2. Aprašo teisiniai pagrindai:
2.1. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas), Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo (toliau – Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymas), Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo (toliau – Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas), Lietuvos Respublikos nacionalinio saugumo pagrindų įstatymo, Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo, Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. gegužės 28 d. nutarimo Nr. IX-907 „Dėl Nacionalinio saugumo strategijos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 30 d. nutarimo Nr. 280 „Dėl Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 92 straipsnio 13, 14 ir 15 dalių nuostatų įgyvendinimo“ (toliau – LRV nutarimas) ir kitų pirkimų organizavimo tvarką reglamentuojančių teisės aktų nuostatomis;
2.2. Aprašas patvirtintas vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 92 straipsnio 12 dalimi, Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 34 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 100 straipsnio 10 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 30 d. nutarimo Nr. 92 „Dėl Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo įgyvendinimo” 9 punkte ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. rugsėjo 21 d. nutarimo Nr. 1096 „Dėl Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo įgyvendinimo“ 1.2 papunktyje Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijai (toliau – KAM) suteiktais įgaliojimais.
3. Aprašo taikymo ypatumai:
3.1. Aprašas netaikomas Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie KAM (toliau – AOTD prie KAM) organizuojamiems prekių, paslaugų ar darbų pirkimams;
3.2. Aprašas taikomas pirkimams, kurių objektai yra Aprašo 1 priedo „Pirkimų ir pirkimų objektų, susijusių su nacionaliniu saugumu, sąraše“ (toliau – Sąrašas), įskaitant ir mažos vertės pirkimus;
3.3. Apraše nustatyti reikalavimai, susiję su nacionaliniu saugumu, kurie taikomi Sąrašo 1 ir 3–7 punktuose nurodytiems objektams, gali būti taikomi ir kitiems pirkimo objektams, kuriems prievolės taikyti reikalavimus, susijusius su nacionaliniu saugumu, teisės aktai nenumato;
3.4. Aprašas taikomas pirkimams, kurių objektų nėra Sąraše, tačiau pirkimo procedūrų metu tiekėjų paraiškos ar pasiūlymai gali būti vertinami grėsmės nacionaliniam saugumui atžvilgiu vadovaujantis Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 33 straipsnio 9 dalies nuostatomis (privaloma taikyti ir mažos vertės pirkimams) ar Viešųjų pirkimų įstatymo 45 straipsnio 21 dalies nuostatomis (neprivaloma taikyti mažos vertės pirkimams) arba Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 58 straipsnio 41 dalies nuostatomis (neprivaloma taikyti mažos vertės pirkimams).
4. Perkančiųjų organizacijų ar perkančiųjų subjektų, veikiančių gynybos srityje, pirkimų informaciją, susijusią su nacionalinio saugumo interesais, vertina KAM veikianti Nacionalinio saugumo interesų vertinimo krašto apsaugos sistemos atliekamuose viešuosiuose pirkimuose bei finansuojant eksperimentinę plėtrą ir inovacinę veiklą gynybos ir saugumo srityje komisija, sudaryta Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2020 m. birželio 8 d. įsakymu Nr. V-463 „Dėl Nacionalinio saugumo interesų vertinimo krašto apsaugos sistemos atliekamuose viešuosiuose pirkimuose bei finansuojant eksperimentinę plėtrą ir inovacinę veiklą gynybos ir saugumo srityje komisijos sudarymo” (toliau – Nacionalinio saugumo komisija).
5. Apraše vartojamos sąvokos:
5.1. Pirkimas, susijęs su nacionaliniu saugumu – Viešųjų pirkimų įstatyme ar Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatyme arba Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatyme nustatyta tvarka organizuojamas ir atliekamas viešasis pirkimas, kuriam turi būti taikomi viešuosius pirkimus reglamentuojančiuose teisės aktuose ir šiame Apraše nurodyti, su nacionaliniu saugumu susiję reikalavimai;
5.2. Perkančioji organizacija gynybos srityje – bet kuri krašto apsaugos sistemos (toliau – KAS) perkančioji organizacija (kuri taip pat gali valdyti ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą ar veikti srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi), atliekanti pirkimus vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymu ar Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymu;
5.3. Perkantysis subjektas gynybos srityje - bet kuris KAS perkantysis subjektas (kuris taip pat gali valdyti ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą ar veikti srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi), atliekantis pirkimus vadovaudamasis Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymu.
5.4. kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Pirkimų organizavimo, kontrolės ir priežiūros krašto apsaugos sistemoje tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2007 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 768 „Dėl Pirkimų organizavimo, kontrolės ir priežiūros krašto apsaugos sistemoje tvarkos aprašo, Krašto apsaugos sistemoje centralizuotai perkamų prekių, paslaugų ir darbų sąrašo ir Krašto apsaugos sistemoje atliekamų pirkimų kokybės reikalavimų nustatymo ir kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Aprašo 2.1 papunktyje nurodytuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
II SKYRIUS
PIRKIMŲ INICIJAVIMAS
6. Aprašo 3.3 punkte numatytu atveju sprendimus priima perkančioji organizacija gynybos srityje (toliau – perkančioji organizacija) ar perkantysis subjektas gynybos srityje (toliau – perkantysis subjektas), kiek tai susiję su perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto įsipareigojimų vykdymu, įvertinęs visus galinčius kelti grėsmę nacionalinio saugumo interesams rizikos veiksnius.
7. Planuodama pirkimus, susijusius su nacionaliniu saugumu, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas:
7.1. vadovaudamasis Sąrašu, atsižvelgdamas į Aprašo 8 punkte numatytas galimybes, parengia ateinančių metų viešųjų pirkimų plano (toliau – Planas) projektą, kuriame pažymi, ar pirkimas susijęs su nacionaliniu saugumu;
7.2. parengia laisvos formos aiškinamąjį raštą, pagrindžiantį priimtus sprendimus, kai Sąraše nurodytam pirkimo objektui (išskyrus Sąrašo 2 punkte nurodytus objektus) taikoma bet kuri (bet kurios) Aprašo 8 punkte nurodyta išimtis (išimtys);
7.3. užtikrina, kad Plano projekte nurodytų pirkimų, susijusių su nacionaliniu saugumu, pirkimo būdas nebūtų siejamas su viešosios įstaigos CPO LT paslaugomis, išskyrus atvejus, kai
7.3.1. yra žinoma, kad viešoji įstaiga CPO LT gali pasiūlyti iš jos administruojamo katalogo įsigyti Sąraše esančių pirkimo objektų, atitinkančių perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto reikalavimus ir kurių pirkimai buvo atlikti taikant viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų nuostatas, susijusias su nacionaliniu saugumu;
7.4. prieš pirkimo įtraukimą į Planą (ar jo pakeitimą), kreipiasi raštu į Nacionalinio saugumo komisiją dėl pritarimo tuo atveju, kai yra poreikis ir argumentų, pagrindžiančių, kad Sąraše esančiam pirkimui (išskyrus Sąrašo 2 punkte nurodytus objektus) netikslinga taikyti reikalavimus, susijusius su nacionaliniu saugumu. Gavusi Nacionalinio saugumo komisijos pritarimą, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas tai pažymi Plano pastabų skiltyje ir nurodo Nacionalinio saugumo komisijos protokolo datą ir numerį;
7.5. pateikia KAM Įsigijimų politikos skyriui (toliau – KAM ĮPS) derinti Plano projektą (kartu su Aprašo 7.2 papunktyje nurodyta pagrindžiančia informacija (kai taikoma)) tokia tvarka:
7.5.1. Perkančiosios organizacijos ar perkantieji subjektai (išskyrus perkančiąsias organizacijas, kurios atsakingos už KAS centralizuotus pirkimus) Planų projektus pateikia derinti Dokumentų valdymo informacinės sistemos elektroninėmis priemonėmis iki einamųjų metų lapkričio 20 d. Planų pakeitimų projektai pateikiami derinti tik tais atvejais, kai jie papildomi pirkimais, esančiais Sąraše;
8. Reikalavimai, susiję su nacionaliniu saugumu, netaikomi Sąraše esančiam pirkimo objektui (išskyrus Sąrašo 2 punkte nurodytus objektus), jeigu jis atitinka bent vieną iš šių požymių:
8.2. planuojama atlikti neskelbiamą pirkimą kreipiantis į vienintelį galimą tiekėją dėl techninių priežasčių (nėra konkurencinių pasiūlymų, yra technologinio nepakeičiamumo/nesuderinamumo sąlyga);
8.3. vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 19 straipsnio 4 dalies 4 punktu ar Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 79 straipsnio 1 dalies 4 punktu, pagrįstai ir neišvengiamai būtina pirkimą atlikti ypač skubiai ir nėra galimybių taikyti šiame Apraše nurodytų, su nacionaliniu saugumu susijusių reikalavimų;
8.4. perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas atlieka pirkimą, kai prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo vieta yra užsienio šalies teritorijoje.
8.5. pirkimas atitinka bet kurį iš Viešųjų pirkimų įstatymo 14 – 16 straipsniuose ar Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 3 straipsnyje ar Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 14–19 straipsniuose nurodytų atvejų, kuriems šių įstatymų reikalavimai netaikomi.
III SKYRIUS
PIRKIMŲ ORGANIZAVIMAS IR ATITIKTIES NACIONALINIO SAUGUMO INTERESAMS VERTINIMAS
10. Bendrieji pirkimo dokumentų (įskaitant technines specifikacijas) rengimo reikalavimai:
10.1. Kai pirkimas atliekamas vadovaujantis Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymu, privaloma:
10.1.1. pirkimo inicijavimo stadijoje rengiant techninę specifikaciją:
10.1.1.1. Sąrašo 2 punkte nurodytiems objektams įrašyti šio įstatymo 40 straipsnio 9 dalies reikalavimus;
10.1.2. visais atvejais įrašyti dalyvavimo pirkime apribojimus, nustatytus šio įstatymo 6 straipsnio 2 dalyje, kurios (ar jos dalies) galima netaikyti tik išimtiniais pagrįstais atvejais, įvertinus visus galinčius kelti grėsmę nacionalinio saugumo interesams rizikos veiksnius;
10.1.4. pirkimams, susijusiems su ypatingos svarbos informacine infrastruktūra (toliau – YSII) ar KAS ryšių ir informacine sistema, kuri skirta valstybės saugumo ir gynybos tikslams (toliau – KAS RIS), tiek pirkimo dokumentuose, tiek pirkimo sutartyje įrašyti reikalavimus, kad tiekėjas turi laikytis konkrečių YSII ar KAS RIS saugos dokumentų ir (ar) vadovautis teisės aktais, reglamentuojančiais YSII ar KAS RIS kibernetinį saugumą, incidentų valdymo reikalavimus (ypač reagavimo į incidentus, sutrikimų ir gedimų ištaisymo reikalavimus), ir perkančiosios organizacijos teisę audituoti, kaip tiekėjas laikosi šių reikalavimų;
10.1.5. perkant Sąrašo 2 punkte nurodytus objektus, reikalauti 40 straipsnio 10 dalyje nurodytų dokumentų, pagrindžiančių atitiktį 40 straipsnio 9 dalies ir 6 straipsnio 2 dalies reikalavimams;
10.1.6. perkant Sąrašo 1 ir 3–7 punktuose nurodytus objektus, įrašyti šio įstatymo 34 straipsnio 2 dalies 5 punkto nuostatą ir nurodyti, kad pirkimo dalyvis, kurio pasiūlymas pagal pirkimo dokumentuose nustatytus kriterijus turėtų būti pripažintas laimėjusiu, turės pateikti dokumentus ir informaciją, nurodytą Aprašo 2 priede „Informacija apie tiekėją (subtiekėją, subrangovą, sutartinai veikiantį asmenį, gamintoją)“ (toliau – Aprašo 2 priedas), pagrindžiančią atitiktį šio įstatymo 34 straipsnio 2 dalies 5 punkto, taip pat 44 straipsnio 3 dalies ir 6 straipsnio 2 dalies nuostatoms;
10.1.7. perkant Sąraše nenurodytus objektus Aprašo 3.4 papunktyje numatytais atvejais:
10.1.7.1. jeigu reikalavimai taikomi, įrašyti nuorodą į šio įstatymo 33 straipsnio 9 dalies reikalavimus ir 33 straipsnio 10 dalyje nurodytus dokumentus, pagrindžiančius atitiktį 33 straipsnio 9 dalies reikalavimams;
10.2. Kai pirkimas atliekamas vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu, privaloma:
10.2.1. pirkimo inicijavimo stadijoje rengiant techninę specifikaciją:
10.2.1.1. Sąrašo 2 punkte nurodytiems objektams įrašyti šio įstatymo 37 straipsnio 9 dalies ir 47 straipsnio 9 dalies reikalavimus;
10.2.2. visais atvejais įrašyti dalyvavimo pirkime apribojimus, nustatytus šio įstatymo 17 straipsnio 5 dalyje, kurios (ar jos dalies) galima netaikyti tik išimtiniais pagrįstais atvejais, įvertinus visus galinčius kelti grėsmę nacionalinio saugumo interesams rizikos veiksnius;
10.2.4. pirkimams, susijusiems su YSII ar KAS RIS, tiek pirkimo dokumentuose, tiek pirkimo sutartyje įrašyti reikalavimus, kad tiekėjas turi laikytis konkrečių YSII ar KAS RIS saugos dokumentų ir (ar) vadovautis teisės aktais, reglamentuojančiais YSII ar KAS RIS kibernetinį saugumą, incidentų valdymo reikalavimus (ypač reagavimo į incidentus, sutrikimų ir gedimų ištaisymo reikalavimus), ir perkančiosios organizacijos teisę audituoti, kaip tiekėjas laikosi šių reikalavimų;
10.2.5. perkant Sąrašo 2 punkte nurodytus objektus, reikalauti 39 straipsnio 3 dalyje nurodytų dokumentų, pagrindžiančių atitiktį 37 straipsnio 9 dalies reikalavimams, ir 51 straipsnio 12 dalyje nurodytų dokumentų, pagrindžiančių atitiktį 47 straipsnio 9 dalies ir 17 straipsnio 5 dalies reikalavimams;
10.2.6. perkant Sąrašo 1 ir 3–7 punktuose nurodytus objektus, nurodyti, kad pirkimo dalyvis, kurio pasiūlymas pagal pirkimo dokumentuose nustatytus kriterijus turėtų būti pripažintas laimėjusiu, turės pateikti dokumentus ir informaciją, nurodytą Aprašo 2 priede, pagrindžiančią atitiktį 37 straipsnio 8 dalies, 47 straipsnio 8 dalies ir 17 straipsnio 5 dalies reikalavimams;
10.2.7. perkant Sąraše nenurodytus objektus Aprašo 3.4 papunktyje numatytais atvejais:
10.2.7.1. jeigu reikalavimai taikomi, įrašyti nuorodas į šio įstatymo 45 straipsnio 21 dalies reikalavimus ir 51 straipsnio 12 dalyje nurodytus dokumentus, pagrindžiančius atitiktį 45 straipsnio 21 dalies reikalavimams;
10.3. Kai pirkimas atliekamas vadovaujantis Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymu, privaloma:
10.3.1. pirkimo inicijavimo stadijoje rengiant techninę specifikaciją:
10.3.1.1. Sąrašo 2 punkte nurodytiems objektams įrašyti šio įstatymo 50 straipsnio 9 dalies reikalavimus;
10.3.2. visais atvejais įrašyti dalyvavimo pirkime apribojimus, nustatytus šio įstatymo 29 straipsnio 5 dalyje, kurios (ar jos dalies) galima netaikyti tik išimtiniais pagrįstais atvejais, įvertinus visus galinčius kelti grėsmę nacionalinio saugumo interesams rizikos veiksnius;
10.3.4. pirkimams, susijusiems su YSII ar KAS RIS, tiek pirkimo dokumentuose, tiek pirkimo sutartyje įrašyti reikalavimus, kad tiekėjas turi laikytis konkrečių YSII ar KAS RIS saugos dokumentų ir (ar) vadovautis teisės aktais, reglamentuojančiais YSII ar KAS RIS kibernetinį saugumą, incidentų valdymo reikalavimus (ypač reagavimo į incidentus, sutrikimų ir gedimų ištaisymo reikalavimus), ir perkančiosios organizacijos teisę audituoti, kaip tiekėjas laikosi šių reikalavimų;
10.3.5. perkant Sąrašo 2 punkte nurodytus objektus, reikalauti šio įstatymo 52 straipsnio 3 dalyje nurodytų dokumentų, pagrindžiančių atitiktį 50 straipsnio 9 dalies ir 29 straipsnio 5 dalies reikalavimams;
10.3.6. perkant Sąrašo 1 ir 3–7 punktuose nurodytus objektus, nurodyti, kad pirkimo dalyvis, kurio pasiūlymas pagal pirkimo dokumentuose nustatytus kriterijus turėtų būti pripažintas laimėjusiu, turės pateikti dokumentus ir informaciją, nurodytą Aprašo 2 priede, pagrindžiančią atitiktį 50 straipsnio 8 dalies ir 29 straipsnio 5 dalies reikalavimams;
10.3.7. perkant Sąraše nenurodytus objektus Aprašo 3.4 papunktyje numatytais atvejais:
10.3.7.1. jeigu reikalavimai taikomi, įrašyti nuorodas į šio įstatymo 58 straipsnio 41 dalies reikalavimus ir 58 straipsnio 42 dalyje nurodytus dokumentus, pagrindžiančius atitiktį 58 straipsnio 41 dalies reikalavimams;
11. Vykdant pirkimus, susijusius su nacionaliniu saugumu (vadovaujantis tiek Viešųjų pirkimų įstatymu, tiek Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymu, tiek Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymu), atliekami šie veiksmai:
11.1. kai perkami Sąrašo 2 punkte nurodyti pirkimo objektai:
11.1.1. perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas, patikrinęs tiekėjo pagal Aprašo 10.1.5 ar 10.2.5 arba 10.3.5 papunkčio reikalavimus pateiktus atitinkamus dokumentus, priima sprendimą, ar jo pasiūlymas nekelia grėsmės nacionaliniam saugumui;
11.1.2. jeigu perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas, atlikęs Aprašo 11.1.1 papunktyje nurodytą patikrą, negali savarankiškai priimti vienareikšmės išvados, jis gali pritaikyti Aprašo 11.2.1–11.2.4 papunkčiuose nurodytas procedūras;
11.1.3. perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas privalo taikyti Aprašo 11.2.1–11.2.4 papunkčiuose nurodytas procedūras, jeigu pirkimo sutarties šaliai pirkimo sutarties pagrindu yra suteikiama teisė aptarnauti, gauti prieigą ar kitaip susipažinti su KAS RIS (ar jų dalimis), KAS RIS (ar jų dalių) technologijomis, duomenų bazėmis ar jose esamais duomenimis arba kai yra rizika, kad prie KAS RIS (ar jų dalių) gali gauti prieigą tretieji asmenys arba jiems būtų suteikta teisė aptarnauti ar kitaip susipažinti su KAS RIS;
11.2. kai perkami Sąrašo 1 ir 3–7 punktuose nurodyti objektai:
11.2.1. perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas prašo dalyvio, kurio pasiūlymas pagal pirkimo dokumentuose nustatytus kriterijus turėtų būti pripažintas laimėjusiu, pateikti dokumentus ir informaciją, nurodytus Aprašo 2 priede;
11.2.2. perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas arba centralizuoto pirkimo vykdytojas (tuo atveju, kai perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas ir centralizuoto pirkimo vykdytojas nėra ta pati KAS institucija ar jos padalinys) oficialiai raštu (pagal Aprašo 3 priede pateiktą rašto pavyzdį) kreipiasi į Aprašo 11.2.3 papunktyje nurodytas kompetentingas institucijas dėl informacijos, ar tiekėjas, jo subtiekėjas, gamintojas ar jų siūlomos paslaugos, prekės ar darbai gali kelti grėsmę nacionaliniam ar kitos valstybės narės saugumui, ir kartu prideda pagal Aprašo 11.2.1 papunkčio reikalavimus tiekėjo pateiktus dokumentus ir informaciją;
11.2.3. perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas arba centralizuoto pirkimo vykdytojas visais atvejais privalo kreiptis į AOTD prie KAM, Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentą ir Generalinę prokuratūrą. Sprendimus dėl poreikio kreiptis į kitas kompetentingas institucijas pagal poreikį priima perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas arba centralizuoto pirkimo vykdytojas, taip pat Nacionalinio saugumo komisija, kai perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas arba centralizuoto pirkimo vykdytojas kreipiasi į Nacionalinio saugumo komisija Aprašo 11.2.4 papunktyje numatytu atveju. Kompetentingos institucijos pateikia atsakymą teisės aktų nustatyta tvarka per 20 darbo dienų;
11.2.4. susidarius situacijai, kai perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas arba centralizuoto pirkimo vykdytojas, remdamasis kompetentingų institucijų pateikta informacija, negali padaryti vienareikšmės išvados dėl pirkime dalyvaujančio tiekėjo paraiškos ar pasiūlymo atmetimo dėl priežasčių, susijusių su grėsme nacionaliniam saugumui, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas arba centralizuoto pirkimo vykdytojas kreipiasi į Nacionalinio saugumo komisiją, kuri svarsto ir vertina, ar viešojo pirkimo sutarties sudarymas su tiekėju keltų grėsmę nacionaliniam saugumui, ir teikia siūlymus dėl tiekėjo paraiškos ar pasiūlymo atmetimo;
11.3. kai pirkimai yra susiję su YSII, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas:
11.3.1. atlieka Aprašo 11.2.1–11.2.3 papunkčiuose ir pagal poreikį Aprašo 11.2.4 papunktyje nustatytus veiksmus;
11.3.2. praneša Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijai apie ketinamą sudaryti pirkimo sutartį ir teikia jai informaciją, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymu ir Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos darbo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1540 „Dėl Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos darbo tvarkos aprašo patvirtinimo”, 32 punktu;
11.4. kai perkami Sąraše nenurodyti objektai Aprašo 3.4 papunktyje numatytais atvejais ir taikomi Aprašo 10.1.7.1 ar 10.2.7.1 arba 10.3.7.1 papunkčio reikalavimai:
11.4.1. perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas, patikrinęs tiekėjo pateiktus dokumentus, priima sprendimą, ar jo pasiūlymas nekelia grėsmės nacionaliniam saugumui;
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
12. Įgyvendinant šį Aprašą, asmens duomenys, kurie turi būti pateikti pagal Aprašo 10.1.5 ar 10.2.5 arba 10.3.5 papunkčio ar Aprašo 2 priedo reikalavimus, tvarkomi nacionalinio saugumo ir gynybos tikslais, siekiant atlikti pirkimus, susijusius su nacionaliniu saugumu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų, tvarkomų nusikalstamų veikų prevencijos, tyrimo, atskleidimo ar baudžiamojo persekiojimo už jas, bausmių vykdymo arba nacionalinio saugumo ar gynybos tikslais, teisinės apsaugos įstatymu. Daugiau informacijos apie asmens duomenų tvarkymą KAS pateikiama Asmens duomenų tvarkymo ir duomenų subjektų teisių įgyvendinimo krašto apsaugos sistemoje taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2015 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. V-1253 „Dėl Asmens duomenų tvarkymo ir duomenų subjektų teisių įgyvendinimo krašto apsaugos sistemoje taisyklių patvirtinimo“, ir KAM interneto svetainėje www.kam.lt, skiltyje „Asmens duomenų tvarkymas“.