ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO
2023 m. kovo 30 d. Nr. T-65
Alytus
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymu (2022 m. birželio 30 d. įstatymas Nr. XIV-1268), Alytaus miesto savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Pripažinti netekusiu galios Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2020-12-22 sprendimą Nr. T-362 „Dėl Alytaus miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento tvirtinimo“ su visais papildymais ir pakeitimais.
3. Sprendimas įsigalioja, kai naujai išrinkta 2023–2027 metų kadencijos Alytaus miesto savivaldybės taryba susirenka į pirmąjį posėdį.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Alytaus miesto savivaldybės tarybos
2023 m. kovo 30 d.
sprendimu Nr. T-65
ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Alytaus miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Alytaus miesto savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) veiklos formas ir tvarką, Tarybos kolegijos (toliau – kolegija), Tarybos komitetų (toliau – komitetas) darbo tvarką, Tarybos laikinųjų ir nuolatinių komisijų sudarymo tvarką, reglamentuoja Alytaus miesto savivaldybės mero (toliau – meras) veiklą ir jo pavadavimo procedūrą, pagrindines bendravimo su gyventojais formas ir būdus, taip pat kitus klausimus, įstatymų priskiriamus Reglamento reguliavimo sričiai.
2. Alytaus miesto savivaldybė yra Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymo nustatytas valstybės teritorijos administracinis vienetas, kurio bendruomenė turi Lietuvos Respublikos Konstitucijos laiduotą savivaldos teisę, įgyvendinamą per to valstybės teritorijos administracinio vieneto nuolatinių gyventojų Lietuvos Respublikos rinkimų kodekso nustatyta tvarka išrinktus Tarybą ir merą. Alytaus miesto savivaldybė (toliau – Savivaldybė) yra viešasis juridinis asmuo.
3. Taryba, meras, kolegija, komitetai ir komisijos, kiti Tarybos sudaryti dariniai savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu (toliau – Vietos savivaldos įstatymas), kitais įstatymais ir įstatymų įgyvendinamaisiais teisės aktais, šiuo Reglamentu.
II SKYRIUS
TARYBOS VEIKLOS FORMOS
5. Taryba savo įgaliojimus įgyvendina kolegialiai Tarybos posėdžiuose. Taryba svarstomais klausimais priima sprendimus ir kontroliuoja jų įgyvendinimą.
6. Tarybos veikla tarp Tarybos posėdžių tęsiama Tarybos komitetuose, komisijose, Tarybos narių frakcijose ir grupėse, taip pat Tarybos ar mero sudarytose darbo grupėse bei Tarybos nariams priimant savivaldybės nuolatinius gyventojus.
8. Frakciją gali sudaryti ne mažiau kaip 4 Tarybos nariai. Tarybos narys gali būti tik vienos frakcijos nariu ir tuo pačiu metu negali būti Tarybos grupės nariu.
9. Tarybos nariai, nesusivieniję į Tarybos narių frakcijas, sudaro Tarybos narių grupę. Tarybos narių grupę gali sudaryti ne mažiau kaip 2 susivieniję Tarybos nariai, nepriklausantys Tarybos narių frakcijai. Tarybos grupės narys gali būti tik vienos Tarybos grupės nariu ir tuo pačiu metu negali būti frakcijos nariu.
11. Tarybos nariai, norintys įkurti frakciją arba grupę, apie frakcijos ar grupės įkūrimą viešai paskelbia Tarybos posėdyje ir šį viešą pareiškimą įteikia posėdžio pirmininkui.
12. Tarybos opozicija – Tarybos mažumai priklausančių ir Tarybos posėdyje viešu pareiškimu, įteiktu posėdžio pirmininkui, opozicinėmis pasiskelbusių Tarybos narių frakcijų, Tarybos narių grupių, į jokią frakciją ar grupę nesusivienijusių Tarybos narių visuma, pateikusi savo veiklos kryptis.
13. Tarybos opozicijos lyderis (toliau – opozicijos lyderis) – ne mažiau kaip pusės Tarybos narių, priklausančių Tarybos opozicijai, Tarybos posėdyje viešu pareiškimu, įteiktu posėdžio pirmininkui, deklaruotas Tarybos opozicijai atstovaujantis Tarybos narys.
14. Opozicijos lyderio teisės ir funkcijos:
14.2. pateikti Tarybos posėdyje svarstytinus klausimus kartu su sprendimų projektais Tarybos posėdžių sekretoriui nustatyta tvarka;
14.3. Tarybos posėdžio metu pirmam užduoti klausimus pranešėjams ir pirmam pasisakyti kiekvienu svarstomu darbotvarkės klausimu;
14.5. Tarybos posėdžio metu prašyti posėdžio pirmininko skelbti posėdžio darbotvarkėje nenumatytą Tarybos posėdžio pertrauką iki 5 minučių;
14.6. siūlyti kolegijai svarstyti Tarybos mažumos valandos ir Tarybos mažumos darbotvarkės svarstymo datas;
III SKYRIUS
TARYBOS POSĖDŽIAI
16. Tarybos posėdžius prireikus, ne rečiau kaip kas 3 mėnesiai, šaukia meras, o kai jis negali eiti pareigų arba jo nėra, – laikinai Tarybos paskirtas Tarybos narys (toliau – paskirtas Tarybos narys).
17. Tarybos posėdžio darbotvarkės projektą sudaro, Tarybos posėdžiams pirmininkauja meras, o kai jis negali eiti pareigų arba jo nėra, – paskirtas Tarybos narys.
18. Tarybos posėdyje svarstytinų klausimų sprendimų projektai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje, o norminių teisės aktų – Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.
19. Dėl šaukiamo Tarybos posėdžio, jo laiko, vietos ir Tarybai svarstyti teikiamų klausimų darbotvarkės projekto meras priima potvarkį likus ne mažiau kaip 4 darbo dienoms iki Tarybos posėdžio. Sudarytas Tarybos posėdžio darbotvarkės projektas kartu su nuorodomis į parengtus sprendimų projektus skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ir vietinės žiniasklaidos priemonėse.
20. Tarybos posėdžio laiko ir Tarybos posėdžio darbotvarkės projekto kartu su nuorodomis į parengtus sprendimų projektus paskelbimas Savivaldybės interneto svetainėje yra laikomas pranešimu gyventojams, seniūnaičiams, kai svarstomi klausimai yra susiję su jų atstovaujama gyvenamosios vietovės bendruomene, taip pat vietos gyventojų apklausos iniciatyvinės grupės atstovui (-ams), kai svarstomi vietos gyventojų apklausos rezultatai ar klausimai dėl vietos gyventojų apklausai pateikto (-ų) klausimo (-ų) apie būsimą Tarybos posėdį. Tarybos nariai apie posėdžio laiką, vietą ir teikiamus svarstyti klausimus informuojami elektroniniu paštu.
21. Tarybos narys, prieš pradedant Tarybos posėdyje svarstyti klausimą, kuris jam sukelia interesų konfliktą, privalo informuoti Tarybą apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu Taryba nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Tarybos narys apie jam kylantį interesų konfliktą gali informuoti merą iš anksto raštu arba Tarybą informuoti žodžiu posėdžio metu.
23. Tarybos posėdžių protokolai paskelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po Tarybos posėdžio.
24. Tarybos posėdžiai transliuojami tiesiogiai internetu. Transliacijos nuoroda yra skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje. Taip pat daromas posėdžio garso ir vaizdo įrašas, kuris saugomas informacinėse laikmenose ir skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje. Tarybos posėdžių garso ir vaizdo įrašai neskelbiami ir netransliuojami viešai, kai tai gali atskleisti valstybės, tarnybos ar komercinę paslaptį, pažeisti fizinių asmenų teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą ir teisę į asmens duomenų apsaugą.
25. Ne rečiau kaip kartą per pusę metų vieno iš Tarybos posėdžių pabaigoje yra organizuojama Tarybos mažumos valanda. Jos metu Tarybos mažumos atstovai turi teisę užduoti klausimų merui, vicemerui (-ams), Savivaldybės administracijos direktoriui (toliau – direktorius), komitetų pirmininkams, komisijų pirmininkams ir gauti į juos atsakymus. Pasibaigus Tarybos mažumai priklausančių Tarybos narių klausimams, juos gali užduoti ir kiti Tarybos nariai.
IV SKYRIUS
TARYBOS POSĖDŽIAMS TEIKIAMŲ SVARSTYTI KLAUSIMŲ RENGIMAS
26. Tarybos posėdyje svarstytinus klausimus kartu su sprendimų projektais Tarybos posėdžių sekretoriui (toliau – Tarybos sekretorius) Reglamento nustatyta tvarka pateikia meras, komitetai, komisijos, Tarybos nariai, frakcijos, grupės, į jokią frakciją ar grupę nesusivieniję Tarybos nariai, kolegija, opozicijos lyderis, Savivaldybės kontrolierius.
27. Su sprendimų projektais pateikiamas aiškinamasis raštas, kuriame nurodomi sprendimo projekto tikslai, uždaviniai, siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos, laukiami rezultatai, lėšų poreikis ir šaltiniai, kiti sprendimui priimti reikalingi pagrindimai, skaičiavimai ar paaiškinimai, ir sprendimo projekto lyginamasis variantas, jeigu teikiamas sprendimo pakeitimo projektas.
V SKYRIUS
Tarybai svarstyti siūlomų klausimų bei savivaldybės tarybos sprendimų projektų rengimas ir svarstymas komitetuose
28. Visi Tarybai teikiami sprendimų projektai yra rengiami, derinami ir registruojami šio Reglamento nustatyta tvarka.
29. Tarybos posėdžiuose svarstomi tik tie klausimai, dėl kurių yra pateikti ir komitetuose apsvarstyti sprendimų projektai.
30. Visuomeninės organizacijos, gyventojai ar jų įgalioti atstovai dėl sprendimo projekto iniciavimo gali raštu kreiptis į Reglamento 26 punkte nurodytus projektų teikėjus.
31. Rengėjai teikia merui sprendimų projektus su aiškinamaisiais raštais, kurie turi būti suderinti su kalbos tvarkytoju, asmens duomenų apsaugos pareigūnu, Teisės skyriaus specialistu, atitinkamų savivaldybės administracijos padalinių vadovais, administracijos direktoriumi, savivaldybės mero pavaduotojais, kuruojančiais atitinkamas veiklos sritis, Tarybos sekretoriumi, kuris teikia išvadą dėl pateikto sprendimo projekto.
32. Tarybos sprendimų projektai rengiami, derinami ir Tarybos sekretoriaus išvada teikiama vieno langelio informacinėje sistemoje „Avilys“ (toliau – VLIS „Avilys“):
32.1. Jeigu derintojas turi pastabų dėl sprendimo projekto, jas nurodo pastabų skiltyje ir privalo dokumentą derinti neigiamai. Sprendimo projektas grąžinamas rengėjui koreguoti pagal pateiktas pastabas ir derinimo procesas pradedamas nuo pradžių;
32.2. Jeigu derintojas turi pastabų dėl Tarybos narių parengtų sprendimų projektų, jis pastabas nurodo VLIS „Avilys“ pastabų laukelyje, sprendimo projekte pateikia konkrečius sprendimo pakeitimus, juos pažymėdamas paryškintu šriftu „Bold“ ir privalo dokumentą derinti neigiamai. Tarybos sekretoriato skyrius (toliau-Sekretoriatas) informuoja sprendimo projektą parengusį Tarybos narį apie gautas pastabas. Sprendimo projektą parengęs Tarybos narys jas ištaiso ir derinimo procesas pradedamas nuo pradžių;
32.3. Jeigu sprendimo projekto rengėjas VLIS „Avilys“ neteisingai priskiria projektui nuasmeninimo požymį, asmens duomenų apsaugos pareigūnas, derindamas dokumento projektą, pastabų laukelyje turi nurodyti, ar jį reikia nuasmeninti, ir pateikti kitas pastabas bei nurodymus dėl asmens duomenų naudojimo teisėtumo;
32.4. Jeigu sprendimo projekto rengėjas nurodė arba Teisės skyriaus specialistai pareiškė pastabą, kad sprendimo projektas yra norminis teisės aktas, Sekretoriato darbuotojai tokį sprendimo projektą paskelbia Teisės aktų informacinėje sistemoje (TAIS);
33. Biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės įmonių, akcinių bendrovių, uždarųjų akcinių bendrovių rengiami sprendimų projektai turi būti derinami ir su programų koordinatoriais ar įstaigas kuruojančiais savivaldybės administracijos valstybės tarnautojais ir darbuotojais.
34. Kartu su sprendimo projektu merui pateikiamas sprendimo projekto rengimo ir svarstymo komitetuose lapas (1 priedas), išsamus aiškinamasis raštas, kuriame nurodomi sprendimo projekto tikslai, uždaviniai, siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos, laukiami rezultatai, lėšų poreikis ir šaltiniai, kiti sprendimui priimti reikalingi pagrindimai, skaičiavimai ar paaiškinimai ir kiti pagal teisės aktus privalomi dokumentai. Esant korupcijos pasireiškimo tikimybei, sprendimo projektas turi būti vertinamas Korupcijos prevencijos įstatymo nustatyta tvarka.
35. Meras, gavęs suderintą sprendimo projektą, pasirašo sprendimo projekto rengimo ir svarstymo komitetuose lape ir perduoda jį Sekretoriatui užregistruoti Tarybos sprendimų projektų registre.
36. Mero pasirašyti sprendimų projektai ne vėliau kaip artimiausią darbo dieną po registracijos skelbiami savivaldybės interneto portale. Norminių teisės aktų projektai rengiami ir viešinami Teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.
37. Visi sprendimų projektai svarstomi komitetuose, išskyrus Vietos savivaldos įstatyme numatytas išimtis.
39. Sprendimų projektus Tarybos posėdyje paprastai pristato atitinkamą sritį kuruojančio Savivaldybės administracijos padalinio vadovas ar jo paskirtas administracijos darbuotojas.
40. Sprendimų projektų teikėjai iki Tarybos posėdžio darbotvarkės patvirtinimo gali atsiimti projektą. Vėliau projekto teikėjas gali prašyti Tarybos nesvarstyti teikiamo sprendimo projekto ir grąžinti jį rengėjui tobulinti. Dėl šių siūlymų tarybos nariai apsisprendžia balsuodami.
41. Alternatyvūs sprendimų projektai rengiami, derinami ir registruojami tokia pačia tvarka kaip ir visi sprendimų projektai, bet ne vėliau kaip 24 valandos iki Tarybos posėdžio. Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu, siūlymams, susijusiems su vicemero (-ų), komitetų ar komisijų pirmininkų kandidatūrų pateikimu, taip pat siūlymams, susijusiems su nepasitikėjimo vicemeru (-ais), savivaldybės administracijos direktoriumi, komitetų ir komisijų pirmininkais pareiškimu.
42. Siekiant užtikrinti sprendimų projektų rengimo atvirumą ir skaidrumą, sužinoti visuomenės nuomonę apie teisinio reguliavimo problemas ir jų sprendimo būdus, sudaryti visuomenei galimybę daryti įtaką teisės akto projekto turiniui, komiteto siūlymu ir (ar) mero pavedimu gali būti konsultuojamasi su bendruomene vadovaujantis Vietos savivaldos įstatyme nustatytais konsultavimosi su vietos gyventojais reikalavimais. Konsultavimąsi mero nurodytu būdu organizuoja Savivaldybės administracija.
VI SKYRIUS
TARYBOS POSĖDŽIŲ TVARKA IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS
43. Tarybos posėdžiai vyksta valstybine kalba. Jos nemokantys svečiai turi teisę kalbėti kita kalba, bet turi būti užtikrintas vertimas į valstybinę kalbą. Sekretoriatas turi būti informuojamas apie tai, kad bus reikalingas vertėjas ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Tarybos posėdžio dienos. Vyriausybės atstovų įstaigos Vyriausybės atstovas Vilniaus ir Alytaus apskrityse (toliau – Vyriausybės atstovas) turi teisę, kai yra pagrindas, pranešti sprendimų projektų rengėjams, kad svarstomi projektai galimai neatitinka Konstitucijos, įstatymų ar Vyriausybės nutarimų.
44. Posėdžio pirmininkas turi teisę leisti posėdyje kalbėti Savivaldybės kontrolieriui, administracijos direktoriui, Vyriausybės atstovui ir kviestiesiems asmenims. Kviestiesiems asmenims apie kvietimą dalyvauti Tarybos posėdyje praneša Sekretoriatas sprendimo projekto rengėjo (pranešėjo) prašymu ir mero sutikimu. Tarybos nariai po kviestųjų asmenų pranešimų turi teisę jiems užduoti klausimus. Jeigu Tarybos posėdyje svarstomas klausimas yra susijęs su kitais posėdyje dalyvaujančiais asmenimis, jiems leidžiama užduoti klausimų pranešėjams ir kalbėti bendra tvarka
45. Asmenys, pageidaujantys kalbėti posėdyje ar užduoti klausimus pranešėjams, ne vėliau kaip prieš 24 valandas prieš posėdį pateikia Sekretoriatui prašymą ir nurodo jame atitinkamą darbotvarkės klausimą. Asmenims, prašymą kalbėti pateikusiems vėliau, gali būti leista pasisakyti Tarybos narių bendru sutarimu.
46. Posėdžio pirmininkas turi teisę leisti prašymą pateikusiems asmenims kalbėti posėdyje iki 3 minučių ir užduoti vieną klausimą svarstomo klausimo pranešėjams. Atsižvelgdamas į svarstomo klausimo svarbą, posėdžio pirmininkas gali leisti užduoti daugiau klausimų.
47. Tarybos posėdžiai yra atviri. Kai posėdyje svarstomas su valstybės, tarnybos ar komercine paslaptimi susijęs klausimas, Taryba turi jį nagrinėti uždarame posėdyje.
48. Tarybos nariai, frakcijos ar grupės prieš tvirtinant posėdžio darbotvarkę informuoja apie planuojamus pateikti pareiškimus, paklausimus ir kitą svarbią informaciją.
49. Tarybos posėdžiuose svarstomi į Tarybos posėdžio darbotvarkę įtraukti klausimai, dėl kurių yra užregistruoti ir laiku paskelbti sprendimų projektai. Ekstremaliosios situacijos, atitinkančios Vyriausybės patvirtintus kriterijus, atvejais meras turi teisę sušaukti Tarybos posėdį ir (ar) pateikti Tarybai svarstyti klausimą, ir siūlyti priimti sprendimą skubos tvarka.
50. Posėdžiams pirmininkauja meras, o kai jo nėra ligos, komandiruotės, atostogų ir kitais nebuvimą darbe pateisinančiais atvejais, – Tarybos sprendimu paskirtas Tarybos narys.
51. Posėdžio pirmininkas:
51.1. skelbia posėdžio pradžią ir pabaigą, prireikus savo iniciatyva arba frakcijos, grupės vadovo ar opozicijos lyderio reikalavimu skelbia darbotvarkėje nenumatytą posėdžio pertrauką;
51.4. suteikia žodį Tarybos nariams ir kitiems asmenims, vadovauja svarstymo eigai. Tarybos pritarimu gali nutraukti diskusijas svarstomu klausimu;
51.5. stebi kalbėjimo trukmę ir, jeigu ji viršijama, įspėja kalbėtoją, o po antro įspėjimo gali kalbėtoją nutraukti;
51.6. jeigu Taryba neprieštarauja, gali pratęsti kalbėjimo laiką arba nutraukti diskusijas svarstomu klausimu;
51.9. pagal svarstymo eigą formuluoja klausimus balsavimui, vadovaudamasis Reglamentu, nustato balsavimo tvarką, skelbia balsavimo pradžią ir atviro balsavimo rezultatus;
51.10. pasiūlo Tarybos nariams priimti sprendimą pašalinti iš posėdžių salės kviestuosius ar kitus asmenis, jeigu jie trukdo posėdžiauti;
51.11. reiškia Tarybos nariams pastabas, jeigu jie nesilaiko Reglamento, kelia triukšmą salėje, įžeidinėja Tarybos narius, kitus asmenis ar kitaip trukdo Tarybai dirbti, o prireikus informuoja apie jų elgesį etikos klausimus nagrinėjančią komisiją;
51.12. informuoja Tarybą apie gautus Tarybos narių pareiškimus dėl nusišalinimo svarstant jam interesų konfliktą sukeliantį klausimą;
52. Po klausimo pristatymo pranešėjas atsako į Tarybos narių klausimus. Klausimui pateikti skiriamos ne ilgiau kaip 2 minutės, atsakymui – ne ilgiau kaip 3 minutės.
53. Pranešėjui atsakius į klausimus, Tarybos nariams suteikiama teisė kalbėti svarstomu klausimu. Pasisakymo trukmė negali viršyti 3 min.
54. Svarstomu klausimu Tarybos narys turi teisę užduoti du klausimus, vieną kartą kalbėti ir vieną kartą po balsavimo pareikšti repliką iki 1 min.
55. Posėdžio pirmininkas po diskusijų ir kalbų dėl balsavimo motyvų skelbia balsavimo pradžią ir praneša balsavimo rezultatus. Balsuojant replikos ar pastabos neleidžiamos.
57. Balsuojant elektronine balsų skaičiavimo sistema, dalyvaujančiais Tarybos posėdyje svarstant konkretų klausimą laikomi tie Tarybos nariai, kurie užsiregistravo sistemoje prieš balsuodami konkrečiu posėdžio klausimu. Balsuojant elektronine balsų skaičiavimo sistema, fizinis Tarybos nario buvimas posėdžių salėje nėra laikomas dalyvavimu balsuojant. Paskelbus balsavimo rezultatus ir Tarybos nariams iki pradedant nagrinėti kitą klausimą nepateikus prieštaravimo, laikoma, kad elektroninė balsavimo sistema veikia tinkamai ir balsai suskaičiuoti tiksliai.
58. Jei pateiktas tik sprendimo projektas, balsuojama „už“, „prieš“ arba „susilaikoma“. Jei pateiktas sprendimo projektas ir alternatyvūs siūlymai, balsuojama „už sprendimo projektą“, „už pirmąjį siūlymą“, „už antrąjį siūlymą“ ir t. t., susilaikoma, t. y. užsiregistravus, bet nebalsavus. Balsavimui gali būti pateiktas vienas arba keli alternatyvūs siūlymai. Alternatyvūs siūlymai paprastai teikiami balsuoti pagal pateikimo eiliškumą.
59. Kai nenaudojama elektroninė balsų skaičiavimo sistema, balsavimo procedūra vykdoma taip:
59.1. Posėdžio pirmininkui paklausus, „kas už ...?“, balsus skaičiuojantis asmuo garsiai pasako balsavusiųjų „už“ pavardes, arba, esant Tarybos pritarimui, tik balsavusiųjų „už“ skaičių;
59.2. Posėdžio pirmininkui paklausus, „kas prieš ...?“, balsus skaičiuojantis asmuo garsiai pasako balsavusiųjų pavardes;
59.3. Posėdžio pirmininkui paklausus, „kas susilaiko ...?“, balsus skaičiuojantis asmuo garsiai pasako balsavusiųjų pavardes;
60. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek „prieš“ ir susilaikiusiųjų kartu sudėjus), balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, skelbiama pertrauka, kurios metu Tarybos frakcijų, grupių vadovai (atstovai), opozicijos lyderis, kiti Tarybos nariai kartu su posėdžio pirmininku aptaria nesutarimus dėl sprendimo projekto, derina pozicijas ir siekia kompromiso. Pertraukos trukmė negali būti ilgesnė nei 60 min. Konkrečią pertraukos trukmę nustato Taryba. Po pertraukos balsavimas tęsiamas balsuojant dar vieną kartą. Jei ir po šio balsavimo balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.
61. Balsavimą pakeliant rankas ar naudojant elektroninę sistemą galima vieną kartą pakartoti, kol nepradėtas svarstyti kitas darbotvarkės klausimas, jeigu to motyvuotai reikalauja posėdžio pirmininkas arba frakcija ar Tarybos narių grupė ir šiam reikalavimui pritaria ne mažiau kaip 1/3 posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių. Pakartotinio balsavimo gali būti reikalaujama, jeigu nebuvo tinkamai ir aiškiai suformuluotas balsuoti teikiamas klausimas arba netiksliai suskaičiuoti balsai.
62. Sprendimai taip pat gali būti priimti ir bendru sutarimu, jei po to, kai posėdžio pirmininkas perskaito teikiamo sprendimo pavadinimą ir pasiteirauja, ar svarstomu klausimu nėra prieštaraujančių ar susilaikiusiųjų. Jeigu nė vienas Tarybos narys teigiamai neatsako į posėdžio pirmininko klausimą, jis paskelbia „Priimta“. Priimant sprendimą bendru sutarimu laikoma, kad visi dalyvaujantys posėdyje Tarybos nariai balsavo „už“.
63. Dėl Tarybos posėdžiuose svarstomų klausimų balsuojama atvirai, išskyrus Vietos savivaldos įstatyme nurodytus atvejus, kai balsuojama slaptai.
64. Slapto balsavimo vykdymui sudaroma Balsų skaičiavimo komisija, kurios sudėtį ir veiklos nuostatus tvirtina Taryba.
65. Slaptas balsavimas vyksta pertraukos metu naudojant specialios formos balsavimo biuletenius. Balsavimo biuletenius parengia Sekretoriatas, biuletenio formą tvirtina Taryba, o Tarybos nariams juos išduoda Balsų skaičiavimo komisija. Biuletenis antspauduojamas Tarybos antspaudu. Balsuojant slaptai balsavimo vietoje turi būti balsadėžė ir slapto balsavimo kabina.
67. Duomenys apie kiekvieno Tarybos nario balsavimą, išskyrus atvejus, kai balsuojama slaptai, yra vieši. Tarybos narių balsavimo rezultatai yra saugomi informacinėse laikmenose ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną po posėdžio skelbiami savivaldybės interneto portale.
68. Tarybos narių balsavimo rezultatai yra saugomi informacinėse laikmenose. Atvirojo balsavimo rezultatai yra vieši ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.
69. Taryba gali atidėti sprendimo projekto svarstymą, jeigu posėdžio metu paaiškėja, kad klausimas nėra tinkamai parengtas arba yra pateikta pataisų ar alternatyvių pasiūlymų, bet jie nėra tinkamai parengti. Sprendimo projektas grąžinamas rengėjui, nurodant atidėjimo terminą.
70. Tarybai grąžinus sprendimo projektą rengėjui, pakartotinai atliekamos visos šiame Reglamente nustatytos projektų pateikimo ir derinimo procedūros.
71. Nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino metu, kai būtina neatidėliotinai spręsti savivaldybės funkcijoms užtikrinti būtinus klausimus ir sprendimo nepriėmimas ar delsimas jį priimti kuo skubiau lemtų neigiamus padarinius savivaldybės bendruomenei ar atskiriems jos nariams, mero sprendimu Tarybos posėdžio darbotvarkė gali būti sudaroma ir skelbiama savivaldybės interneto portale trumpesniais terminais, o apie Tarybos posėdžio laiką ir svarstyti parengtus ir įregistruotus klausimus kartu su sprendimų projektais visais šiais atvejais gali būti pranešama per trumpesnį terminą, bet ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki Tarybos posėdžio pradžios.
VII SKYRIUS
NUOTOLINIŲ POSĖDŽIŲ ORGANIZAVIMO TVARKA
72. Teisės aktų nustatytais atvejais (dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino) Tarybos posėdžiai gali būti organizuojami nuotoliniu būdu (realiuoju laiku) elektroninių ryšių priemonėmis (toliau – nuotolinis būdas), o posėdžių klausimai rengiami ir posėdžiai vyksta laikantis visų šiame Reglamente nustatytų reikalavimų ir užtikrinant Tarybos narių teises.
73. Nuotoliniu būdu vykstančiame Tarybos posėdyje sprendimai, dėl kurių teisės aktai nustato slaptą balsavimą, nepriimami, išskyrus atvejus, kai atitinkamas funkcijas būtina atlikti darbo vietoje, ir užtikrinamos kitos valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo nustatytos asmenų srautų valdymo, saugaus atstumo laikymosi, būtinos visuomenės sveikatos saugos, higienos, asmenų aprūpinimo būtinosiomis asmeninėmis apsaugos priemonėmis sąlygos.
74. Posėdžius organizuojant nuotoliniu būdu, Balsų skaičiavimo komisija suskaičiuoja Tarybos narių balsus ir balsavimo rezultatą paskelbia posėdžio metu.
75. Jei teisės aktų nustatytais atvejais (dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino) komisijų, komitetų posėdžiai negali vykti komisijų, komitetų nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, komisijų, komitetų posėdžiai gali vykti nuotoliniu būdu, o posėdžių klausimai rengiami ir posėdžiai vyksta laikantis visų Reglamente nustatytų reikalavimų ir užtikrinant Tarybos narių teises. Nuotoliniu būdu priimant komisijų, komitetų sprendimus, turi būti užtikrintas narių tapatybės ir jų balsavimo rezultatų nustatymas.
VIII SKYRIUS
TARYBOS SPRENDIMŲ ĮGYVENDINIMAS IR KONTROLĖ
78. Visus Tarybos priimtus sprendimus registruoja Sekretoriatas. Tarybos sprendimus Sekretoriatas perduoda merui, kuris skiria už vykdymą atsakingą Savivaldybės administracijos padalinį (tarnautoją), nustato įvykdymo terminą.
79. Administracijos direktorius tiesiogiai ir asmeniškai merui atsako už įstatymų, įstatymų įgyvendinamųjų teisės aktų, Vyriausybės, Tarybos, mero sprendimų įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje jo kompetencijai priskirtais klausimais.
80. Meras kontroliuoja ir prižiūri savivaldybės viešojo administravimo institucijų, įstaigų ir įmonių vadovų veiklą, kaip jie įgyvendina įstatymus, Vyriausybės nutarimus, Tarybos sprendimus.
IX skyrius
SAVIVALDYBĖS INSTITUCIJŲ VEIKLOS ATASKAITA
82. Tarybos narys ne rečiau kaip vieną kartą per metus, paprastai iki einamųjų metų pabaigos, atsiskaito rinkėjams. Atsiskaitymo gyventojams organizavimu rūpinasi pats Tarybos narys, savarankiškai pasirinkdamas ataskaitos formą ir turinį.
83. Tarybos narys viešai atsiskaityti gyventojams už savo veiklą bei pateikti savo požiūrį visais miesto gyventojams aktualiais miesto Tarybos priimamais sprendimais gali susitikimuose ir per vietinės žiniasklaidos priemones (vietos televizijos ir radijo laidose, vietinės spaudos ir interneto leidiniuose), su kuriomis savivaldybės administracija yra sudariusi sutartis.
84. Sutartis su įgaliotais žiniasklaidos atstovais pasirašo ir sąskaitas apmoka savivaldybės administracija. Gautas sąskaitas faktūras už Tarybos narių ataskaitas pasirašo Sekretoriato vedėjas.
86. Lėšos, reikalingos Tarybos narių ataskaitų pateikimui apmokėti, yra numatomos savivaldybės biudžete. Kiekvienam Tarybos nariui turi būti skiriamas vienodas lėšų kiekis – po 150 eurų.
88. Meras vieną kartą per metus atsiskaito už savo veiklą Tarybai ir bendruomenei. Ši informacija apie mero veiklos rezultatus įtraukiama į Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinį. Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio rengimo, pasirašymo, teikimo, skelbimo ir audito reikalavimus nustato Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymas.
X SKYRIUS
TARYBOS KOMITETAI
89. Komitetai sudaromi Tarybai teikiamiems klausimams preliminariai nagrinėti ir išvadoms bei pasiūlymams teikti, kontroliuoti, kaip laikomasi įstatymų ir vykdomi Vyriausybės nutarimai, Tarybos, mero sprendimai.
90. Taryba savo įgaliojimų laikui sudaro komitetus, nustato jų skaičių, funkcijas ir tvirtina komitetų sudėtį. Komitetai sudaromi ne mažiau kaip iš 3 Tarybos narių.
91. Sudarant komitetus, laikomasi proporcinio daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Tarybos narių delegavimas į Regiono plėtros tarybos kolegiją, įstatymų nustatytas komisijas ir pan. taip pat vyksta laikantis proporcinio daugumos ir opozicijos atstovavimo principo.
92. Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus iš komiteto narių komiteto siūlymu skiria Taryba.
93. Komiteto pirmininkas:
93.1. šaukia komiteto posėdžius, organizuoja jiems reikalingų dokumentų ir kitos medžiagos parengimą, ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms iki komiteto posėdžio sudaro darbotvarkę;
94. Komitetų posėdžių darbotvarkės ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki komiteto posėdžio pradžios paskelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje. Apie komiteto posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki posėdžio pradžios elektroniniu paštu pranešama visiems komiteto nariams ir suinteresuotiems asmenims.
96. Jeigu komiteto pirmininkas negali eiti pareigų, jas eina pavaduotojas, o jei pareigų eiti negali ir pavaduotojas, tai pirmininko pareigas eina kitas komiteto posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma paskirtas narys.
97. Komitetai privalo laiku apsvarstyti ir pateikti išvadas dėl jiems pavestų nagrinėti klausimų, atlikti kitus Tarybos pavedimus. Komitetų išvados dėl Tarybos posėdyje svarstomų klausimų turi būti pateiktos ne vėliau kaip iki Tarybos posėdžio darbotvarkės projekto sudarymo. Išimtiniais atvejais, kai klausimai nebuvo įtraukti Tarybos posėdžio darbotvarkės sudarymo metu, komitetų išvados turi būti pateiktos ne vėliau kaip prieš valandą iki Tarybos posėdžio.
99. Komitetų sprendimai priimami atviru balsavimu posėdyje dalyvaujančių komiteto narių balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia komiteto pirmininko balsas. Komiteto narys privalo nusišalinti, kai sprendžiami su juo ar jo šeimos nariais ir artimaisiais giminaičiais susiję turtiniai ar finansiniai klausimai arba kai jo dalyvavimas balsuojant galėtų sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą. Apie nusišalinimą posėdžio metu galima pareikšti žodžiu arba apie tai raštu informuoti komiteto pirmininką.
100. Keli komitetai mero ar savo iniciatyva, sutarus jų pirmininkams, tą patį klausimą gali nagrinėti Jungtiniame komitetų posėdyje. Tokiam posėdžiui bendru sutarimu pirmininkauja vieno iš komitetų pirmininkas. Sprendimus kiekvienas komitetas priima atskirai. Posėdžio protokolą pasirašo posėdžiui pirmininkavęs vieno iš komitetų pirmininkas.
101. Komitetų posėdžių protokolai, garso ir vaizdo įrašai saugomi informacinėse laikmenose. Komitetų posėdžiai, siekiant veiklos viešumo ir skaidrumo, išskyrus uždarus posėdžius, transliuojami tiesiogiai ir komitetų posėdžių garso ir vaizdo įrašai Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir posėdžiui pasibaigus, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, skelbiami viešai savivaldybės interneto svetainėje.
102. Komitetų posėdžių garso ir vaizdo įrašai neskelbiami ir netransliuojami viešai, kai tai gali atskleisti valstybės, tarnybos ar komercinę paslaptį, pažeisti fizinių asmenų teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą ir teisę į asmens duomenų apsaugą.
103. Komiteto posėdžio protokole nurodomas posėdžio pavadinimas, posėdžio laikas, posėdyje dalyvavusių komiteto narių vardai ir pavardės, svečiai ir kviestieji asmenys, posėdžio pirmininko ir sekretoriaus vardai ir pavardės, posėdžio darbotvarkė, kiekvieno klausimo pranešėjo ir papildomo pranešėjo vardas, pavardė ir pareigos, klausimus uždavusių ir pasisakiusių komiteto narių vardai ir pavardės, balsavimo rezultatai ir atitinkamais klausimais priimti sprendimai.
104. Komiteto nario pareikšta atskiroji nuomonė yra įrašoma į protokolą. Tarybos narys, kalbėdamas posėdžio metu, turi akcentuoti, ar tai yra jo atskiroji nuomonė ir kad jis pageidauja, jog tai būtų įrašyta posėdžio protokole.
105. Kai komiteto posėdyje, svarstant sprendimų projektus, komiteto nariai pateikia siūlymą, kuriam pritaria sprendimo projekto rengėjas ir kiti komitetai, sprendimo projektas papildomas ar koreguojamas.
106. Kai komitete suformuluojami alternatyvūs siūlymai dėl svarstomo sprendimo projekto, tai turi būti įrašyta ir į komiteto posėdžio protokolą ir į sprendimo projekto rengimo ir svarstymo komitetuose lapą. Sprendimo projekto rengėjas privalo parengti komiteto pasiūlytą sprendimo projekto alternatyvą ir kartu su siūlomu sprendimo projektu teikti Tarybai.
107. Kai komitetas priima sprendimą kreiptis į savivaldybės administracijos direktorių ar savivaldybei priklausančią įmonę ar įstaigą, komiteto posėdžio protokolą rašantis Sekretoriato darbuotojas suformuoja atitinkamą užduotį VLIS „Avilys“, susieja ją su komiteto posėdžio protokolu ir kontroliuoja vykdymą.
108. Komiteto posėdžio metu Tarybos nario pareikšti prašymai iš Savivaldybės administracijos, kitų savivaldybės įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių gauti visą Tarybos nario veiklai reikalingą su Tarybos nagrinėjamais ar rengiamais nagrinėti klausimais susijusią informaciją, taip pat kreipimaisi su paklausimais į savivaldybės institucijų, Savivaldybės administracijos, kitų savivaldybės įstaigų, įmonių ir organizacijų, taip pat valstybės institucijų, kurios veikia savivaldybės teritorijoje, vadovus ir valstybės tarnautojus yra fiksuojami komiteto posėdžio protokole ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po komiteto posėdžio protokolo pasirašymo perduodami atsakingiems asmenims įvykdyti ir (ar) atsakymams parengti.
109. Komitetai pagal savo kompetenciją:
109.1. savo iniciatyva arba Tarybos pavedimu rengia Tarybos sprendimų projektus pagal savo kuruojamą sritį;
110. Aplinkos ir plėtros komitetas:
110.1. svarsto, rengia ir teikia išvadas dėl:
110.1.2. adresų suteikimo žemės sklypams, kuriuose pagal jų naudojimo paskirtį (būdą) ar teritorijų planavimo dokumentus leidžiama pastatų statyba, pastatams, butams ir kitoms patalpoms;
110.1.3. pavadinimų suteikimo gatvėms, savivaldybės teritorijose esantiems pastatams, statiniams ir kitiems objektams, šių adresų ir pavadinimų keitimas ar panaikinimas;
110.1.6. želdinių apsaugos, teritorijos tvarkymo ir švaros palaikymo, prekybos turgavietėse ir kitų taisyklių, už kurių pažeidimą numatyta administracinė atsakomybė;
110.1.8. statybos, plėtimo ir regeneravimo, kraštovaizdžio, architektūros ir kultūros paminklų apsaugos;
110.1.14. nagrinėja gyventojų siūlymus ir pageidavimus dėl miesto teritorijų planavimo, tvarkymo, statybos ir aplinkosaugos;
110.1.17. nagrinėja, kaip naudojamos lėšos, skirtos komiteto kompetencijai priklausančioms veiklos kryptims kiekvienoje biudžeto asignavimų valdytojo programoje, ir vertina biudžeto lėšų bei investicijų panaudojimo tikslingumą ir efektyvumą;
111. Investicijų, ekonomikos ir biudžeto komitetas:
111.1. svarsto, rengia ir teikia išvadas dėl:
111.1.1. savivaldybės strateginio planavimo dokumentų ir juos įgyvendinančių planavimo dokumentų rengimo ir įgyvendinimo;
111.1.2. administracijos direktoriaus pateikto Tarybai tvirtinti savivaldybės biudžeto projekto ir apibendrintų visų komitetų išvadų;
111.1.4. tikslinės paskirties ir specializuotų fondų sudarymo ir naudojimo tvarkos, jų panaudojimo apyskaitų, įvertinus gautus išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimus;
111.1.5. papildomų ir planą viršijančių savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų piniginių lėšų paskirstymo, įvertinus gautus išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimus;
111.1.8. sprendimų įsteigti, reorganizuoti ar likviduoti savivaldybės įmones, biudžetines įstaigas ir ūkines organizacijas;
111.1.9. mokėjimų arba kompensacijų už išperkamus žemės sklypus, naudojimosi savivaldybės įrengimais, objektais ir gamtos ištekliais dydžių nustatymo;
111.1.12. pateiktos savivaldybės teritorijos raidos analizės, bendrųjų ilgalaikių ūkinių, investicinių ir kitų programų;
111.2. svarsto ir teikia siūlymus dėl:
111.3. analizuoja:
111.3.2. kaip Tarybos įsteigtos institucijos ir ūkio subjektai naudojasi jiems deleguota teise valdyti bei eksploatuoti konkrečius savivaldybės nuosavybės objektus;
111.3.4. nagrinėja, kaip naudojamos lėšos, skirtos komiteto kompetencijai priklausančioms veiklos kryptims kiekvienoje biudžeto asignavimų valdytojo programoje, ir vertina biudžeto lėšų bei investicijų panaudojimo tikslingumą ir efektyvumą;
112. Kultūros, švietimo ir sporto komitetas:
112.1. svarsto, rengia ir teikia išvadas dėl:
112.1.1. vaikų ir jaunimo bendrojo lavinimo ir papildomo ugdymo, suaugusių žmonių švietimo organizavimo;
112.2. teikia Tarybai išvadas dėl:
112.2.3. nagrinėja ir teikia siūlymus bei išvadas dėl švietimo, kultūros, sporto veiklos prioritetų;
112.2.4. analizuoja savivaldybės švietimo, kultūros ir sporto įstaigų veiklą, kaip jose vykdomas biudžetas, ar racionaliai naudojamos biudžeto lėšos;
112.2.6. nagrinėja, kaip naudojamos lėšos, skirtos komiteto kompetencijai priklausančioms veiklos kryptims kiekvienoje biudžeto asignavimų valdytojo programoje, ir vertina biudžeto lėšų bei investicijų panaudojimo tikslingumą ir efektyvumą;
113. Sveikatos apsaugos ir socialinių reikalų komitetas:
113.1. svarsto, rengia ir teikia išvadas dėl:
113.1.1. neįgaliųjų, senyvo amžiaus asmenų rūpybos, priežiūros, aptarnavimo ir socialinio integravimo į bendruomenę;
113.1.2. pateiktų teritorijos raidos analizių, ilgalaikių bendrųjų socialinių, demografinių ir kitų programų;
113.1.3. socialinio būsto statybos ir remonto, paramos gyventojams įsigyjant gyvenamąsias patalpas, paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti teikimo Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymo nustatyta tvarka;
113.1.4. gyventojų užimtumo, gyventojų kvalifikacijos kėlimo, perkvalifikavimo, viešųjų ir sezoninių darbų organizavimo;
113.1.8. sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo savivaldybės teritorijoje ir sergamumo prevencijos;
113.1.9. analizuoja savivaldybės globos ir socialinės rūpybos, sveikatos įstaigų veiklą, kaip jose vykdomas biudžetas, ar racionaliai naudojamos biudžeto lėšos;
113.1.11. nagrinėja, kaip naudojamos lėšos, skirtos komiteto kompetencijai priklausančioms veiklos kryptims kiekvienoje biudžeto asignavimų valdytojo programoje, ir vertina biudžeto lėšų bei investicijų panaudojimo tikslingumą ir efektyvumą;
114. Komitetai turi teisę:
114.1. kviesti į posėdžius Savivaldybės administracijos padalinių, savivaldybės teritorijoje esančių valstybės ir savivaldybės įmonių, kurių steigėja yra Taryba, biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovus ar atstovus;
114.2. gauti komiteto įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar Savivaldybės valdomų įmonių;
114.4. teikti paklausimus visoms savivaldybės teritorijoje esančioms įstaigoms, įmonėms, organizacijoms ir pareigūnams;
115. Komitetai pagal savo kompetenciją priima rekomendacinius sprendimus. Meras, savivaldybės administracija, jos padaliniai, savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, kurių dalininkė ar savininkė yra savivaldybė, ir savivaldybės valdomos įmonės su jų veikla susijusius komitetų sprendimus turi apsvarstyti ir apie svarstymo rezultatus pranešti komitetams.
116. Į Kontrolės komitetą įeina vienodas visų Tarybos narių frakcijų, grupių ir į jokią frakciją ar grupę nesusivienijusių deleguotų Tarybos narių skaičius. Kontrolės komitetas dirba pagal Reglamentą, Tarybos patvirtintą veiklos programą ir už savo veiklą atsiskaito Tarybai.
117. Kontrolės komitetas iki einamų metų kovo 31 d. atsiskaito Tarybai pateikdamas praėjusių metų veiklos ataskaitą. Kontrolės komitetas ataskaitą perduoda Sekretoriatui, kuris paskelbia ją Savivaldybės interneto svetainėje.
118. Kontrolės komitetas, dalyvaujant Savivaldybės kontrolieriui ar jo įgaliotam atstovui, svarsto Alytaus miesto savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos (toliau – Kontrolės ir audito tarnyba) kitų metų veiklos plano projektą, teikia pasiūlymus dėl šio plano projekto papildymo ar pakeitimo ir su Kontrolės komiteto išvada iki einamųjų metų lapkričio 5 d. grąžina jį Savivaldybės kontrolieriui tvirtinti.
119. Tarybos narys, pretenduojantis tapti Tarybos sudaromo komiteto ar komisijos pirmininku, privalo užpildyti vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui. Tarybai priėmus sprendimą dėl komiteto pirmininko skyrimo, komiteto pirmininko deklaracija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas paskelbiama viešai Savivaldybės interneto svetainėje ir skelbiama tol, kol Tarybos narys eina komiteto pirmininko pareigas. Už deklaracijos paskelbimą Savivaldybės interneto svetainėje atsako Sekretoriatas.
120. Komitetų darbe gali dalyvauti visi suinteresuoti asmenys, suderinę su komiteto pirmininku. Komiteto posėdyje dalyvaujančių suinteresuotų asmenų kalbėjimo trukmę ir laiką nustato posėdžio pirmininkas.
XI SKYRIUS
TARYBOS KOMISIJOS
123. Tarybos narys, pretenduojantis tapti Tarybos sudaromos komisijos pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui ir, priėmus sprendimą dėl Komisijos pirmininko skyrimo, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje. Deklaracija skelbiama tol, kol Tarybos narys eina komisijos pirmininko pareigas. Už deklaracijos paskelbimą Savivaldybės interneto svetainėje atsako Sekretoriatas.
124. Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos įgaliojimai nustatyti Vietos savivaldos įstatyme. Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo nustatytais atvejais Tarybos protokoliniu pavedimu Antikorupcijos komisijai gali būti pavesta atlikti arba dalyvauti atliekant savivaldybės institucijų parengtų norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą.
125. Tarybos sprendimu arba mero siūlymu gali būti sudaromos ir kitos nuolatinės (tos kadencijos laikotarpiui), laikinosios (atskiriems klausimams nagrinėti) komisijos, taip pat kiti Tarybos sudaromi dariniai (darbo grupės, Tarybos ir pan.). Komisijų ir kitų Tarybos darinių nuostatus tvirtina Taryba.
126. Tarybos sudaromų komisijų ir kitų darinių (toliau – komisijos) nariais gali būti Tarybos nariai, valstybės tarnautojai, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai: seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Komisijoje turi būti ne mažiau kaip trys nariai (įskaitant pirmininką).
128. Jei į komisijas ar kitus Tarybos darinius įtraukiami Tarybos nariai, juos deleguoja frakcijos, Tarybos narių grupės, į jokią frakciją ar grupę nesusivieniję Tarybos nariai. Nepateikus savo deleguojamo nario kandidatūros, laikoma, kad frakcija, Tarybos narių grupė ar į jokią frakciją ar grupę nesusivieniję Tarybos nariai atsisakė teisės deleguoti savo atstovą (-us). Komisijų sudėtis viešinama Savivaldybės interneto svetainėje jų galiojimo laikotarpiu. Šis punktas netaikomas sudarant Etikos ir Antikorupcijos komisijas.
129. Tarybos sudaromos komisijos savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais teisės aktais, taip pat Tarybos patvirtintais veiklos nuostatais.
130. Komisijos veiklos nuostatuose turi būti formuluojamos jos funkcijos, uždaviniai ir tikslai, narių teisės ir pareigos, sprendimų priėmimas ir jų įforminimas, taip pat sprendimų įgyvendinimo ir atsiskaitymo Tarybai tvarka.
131. Antikorupcijos komisija Tarybos ar mero iniciatyva dalyvauja atliekant savivaldybės institucijų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą. Mero iniciatyva įtraukti Antikorupcijos komisiją į teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą įgyvendinama mero potvarkiu, o Tarybos iniciatyva – protokoliniu Tarybos sprendimu Tarybos posėdžio metu.
132. Tarybos komisijų darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti jiems nepriklausantys Tarybos nariai, suinteresuoti asmenys. Šie asmenys gali užduoti klausimus, pasisakyti, bet neturi balsavimo teisės.
133. Tarybos sudaromų komisijų posėdžiai protokoluojami. Posėdžių protokolai, pasibaigus kalendoriniams metams, vienus metus, bet ne ilgiau kaip iki kadencijos pabaigos, saugomi komisijų, o vėliau perduodami į Savivaldybės archyvą. Laikinųjų komisijų protokolai turi būti perduoti į Savivaldybės archyvą pasibaigus komisijos įgaliojimų laikui.
134. Tarybos komisijų, išskyrus Etikos komisiją, posėdžiai transliuojami tiesiogiai ir daromas garso ir vaizdo įrašas. Komisijų posėdžių garso ir vaizdo įrašai saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje. Komisijų posėdžių garso ir vaizdo įrašai neskelbiami ir netransliuojami viešai, kai tai gali atskleisti valstybės, tarnybos ar komercinę paslaptį, pažeisti fizinių asmenų teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą ir teisę į asmens duomenų apsaugą.
XII SKYRIUS
TARYBOS NARIO VEIKLOS APMOKĖJIMAS
135. Tarybos nariams už darbo laiką atliekant Tarybos nario pareigas yra atlyginama (apmokama). Šis atlyginimas apskaičiuojamas pagal Lietuvos statistikos departamento skelbiamą paskutinio Lietuvos ūkio vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio (toliau – VMDU) dydį ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro einamiesiems metams patvirtintą vidutinio mėnesio darbo valandų skaičių, esant penkių darbo dienų savaitei.
136. Tarybos narys turi teisę atsisakyti užmokesčio, pateikdamas Sekretoriatui prašymą dėl Tarybos nario pareigų atlikimo neatlygintinai (tai yra visuomeniniais pagrindais). Tokį prašymą pateikusiam Tarybos nariui užmokestis neskaičiuojamas ir nemokamas, taip pat neskaičiuojami ir nemokami teisės aktų nustatyti privalomi mokesčiai, valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokos.
137. Faktiškai dirbtas laikas:
137.1. laikas, praleistas Tarybos, jos komitetų, komisijų, frakcijų ir grupių, taip pat Tarybos ar mero sudarytose darbo grupėse, viešojo Savivaldybės dokumentų svarstymo posėdžiuose pagal jų protokoluose fiksuotą laiką, kai posėdžiai organizuojami gyvai bei pagal Tarybos nario pažymoje apie laiką atliekant tarybos nario pareigas (kuris nefiksuojamas posėdžių protokoluose) deklaruotą trukmę (2 priedas), kai posėdžiai organizuojami nuotoliniu būdu ir laikas, praleistas tarnybinėse komandiruotėse, kurios patvirtintos mero potvarkiu;
137.2. Tarybos nariui atlyginama už Tarybos nario komandiruotės darbo laiką, atstovaujant savivaldybei už jos ribų, Darbo kodekso nustatyta tvarka, išskyrus 1 darbo dienos komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje, kurios įforminamos mero rezoliucija, patvirtinančia, kad tarnybinis pranešimas ar prašymas išvykti iš nuolatinės darbo vietos yra suderintas;
137.3. laikas, sugaištas ruošiantis Tarybos, komitetų, komisijų ir darbo grupių posėdžiams, priimant gyventojus. Jį Tarybos narys deklaruoja savarankiškai ir Sekretoriatui pateikia ne vėliau kaip trečią naujo mėnesio darbo dieną. Sekretoriatas užpildytą darbo laiko apskaitos žiniaraštį, apvalindamas darbo laiką iki sveiko valandų skaičiaus, pateikia savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui iki naujo mėnesio penktos dienos. Tarybos nariams apmokama pagal Sekretoriato pateiktą žiniaraštį.
138. Tarybos narių atlyginimas apskaičiuojamas 1 VMDU dydžio koeficientu, tarybos opozicijos lyderio ir nuolatinių tarybos komitetų ir komisijų pirmininkų 0,2 VMDU didesnio dydžio koeficientu, nuolatinių tarybos komitetų ir komisijų pirmininkų pavaduotojų 0,1 VMDU didesnio dydžio koeficientu, jeigu tarybos narys užima ir pirmininko, ir pirmininko pavaduotojo pozicijas, skaičiuojant atlyginimą jam apskaičiuojamas 0,2 VMDU didesnio dydžio koeficientu . Tarybos nariams atlyginimas apskaičiuojamas atsižvelgiant į jų faktiškai dirbtą laiką.
139. Tarybos nariui su jo, kaip Tarybos nario, veikla susijusioms kanceliarinėms, pašto, telefono, interneto ryšio, transporto, biuro patalpų nuomos, viešosios informacijos rengėjų teikiamų paslaugų, Tarybos nario ataskaitų gamybos ir platinimo bei kitoms Reglamente numatytoms išlaidoms apmokėti, kiek jų nesuteikia ar tiesiogiai neapmoka Savivaldybės administracija, kas mėnesį gali būti skiriama 150 Eur dydžio išmoka (toliau – išmoka).
140. Tarybos nariai kiekvieną mėnesį iki einamojo mėnesio 10 dienos pateikia Sekretoriatui praėjusio mėnesio išlaidų ataskaitą (3 priedas) su apmokėjimą įrodančiais dokumentais (ataskaitinio mėnesio laikotarpio PVM sąskaitomis faktūromis, sąskaitomis faktūromis, kasos aparato kvitais, čekiais, apmokėjimo pavedimo kopijomis ir kt.). Išlaidas pateisinantys dokumentai turi būti išrašyti Tarybos nario vardu.
141. Tarybos nariai gali atsiskaityti ir už ketvirtį, t. y. pasibaigus ketvirčiui iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 10 dienos, pateikdami Sekretoriatui praėjusio ketvirčio išlaidų ataskaitą su apmokėjimą įrodančiais dokumentais (ataskaitinio mėnesio laikotarpio PVM sąskaitomis faktūromis, sąskaitomis faktūromis, kasos aparato kvitais, čekiais, apmokėjimo pavedimo kopijomis ir kt.). Jei Tarybos narys ataskaitą teikia už tris mėnesius t. y. už vieną metų ketvirtį, kiekvieną mėnesį faktiškai patirta išlaidų suma negali viršyti 150 Eur.
143. Apmokamų, ataskaitoje pateiktų išlaidų suma negali būti didesnė už skiriamos išmokos dydį. Tarybos nariams, pateikusiems ataskaitą su išlaidas pateisinančiais dokumentais, ataskaitoje nurodyta suma išmokama iki to paties mėnesio 20 dienos, pervedant nurodytą sumą į Tarybos nario nurodytą sąskaitą banke.
144. Išmoka gali būti panaudota:
144.3. Tarybos nario darbui reikalingiems informacinių technologijų priedams (spausdintuvo kasetėms, ausinėms, atmintiems laikmenoms ir kitiems išoriniams kompiuterio priedams) įsigyti;
144.6. tarybos nario veiklai reikiamoms transporto (kuro) išlaidoms ir viešojo transporto paslaugoms apmokėti;
144.8. viešosios informacijos rengėjų teikiamoms paslaugoms, viešinant Tarybos nario veiklą, apmokėti;
145. Informacija apie Tarybos narių išmokų panaudojimą yra vieša ir skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.
146. Jeigu nustatoma, kad Tarybos narys išmokas panaudojo ne pagal Reglamente nurodytą paskirtį, Savivaldybės administracija panaudotos išmokos dalies nesumoka.
147. Jeigu Tarybos nario ataskaitoje pateikiama 150 Eur viršijanti išlaidų suma, apmokama ne didesnė negu Reglamente numatyta išmoka.
148. Tarybos, komitetų, komisijų, regiono plėtros kolegijos, kitų įstatymo nustatytų komisijų posėdžių laiku, taip pat dalyvaujant mero kviečiamuose pasitarimuose, gyventojų priėmimo metu, atstovavimo Savivaldybei mero pavedimu metu Tarybos narys atleidžiamas nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jam darbo vietą.
149. Jeigu pagal mero potvarkį Tarybos narys atstovauja Savivaldybei už miesto ribų, Savivaldybės administracija Vyriausybės nustatyta tvarka apmoka jam komandiruotės išlaidas. Grįžęs iš komandiruotės, Tarybos narys arba Tarybos narių delegacijos vadovas per 5 darbo dienas pateikia išlaidų ir komandiruotės ataskaitas.
XIII skyrius
KOLEGIJA
150. Tarybos įgaliojimų laikui iš mero, vicemerų, direktoriaus, Tarybos komitetų pirmininkų, Etikos komisijos pirmininko, Antikorupcijos komisijos pirmininko ir opozicijos lyderio Tarybos sprendimu sudaroma kolegija. Kolegijos posėdžiams pirmininkauja meras (posėdžio pirmininkas).
154. Kolegijos posėdžius prireikus šaukia meras, o kai jo nėra – vicemeras. Apie kolegijos posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus praneša meras, o jam nesant – vicemeras ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki posėdžio pradžios. Kolegijos posėdžiams pirmininkauja meras, jam nesant – vicemeras, o jam nesant – kitas kolegijos paskirtas kolegijos narys.
155. Kolegijos posėdžiai protokoluojami, daromas garso įrašas. Posėdžio protokolus ir sprendimus pasirašo posėdžio pirmininkas ir Tarybos posėdžių sekretorius ar kitas mero paskirtas Sekretoriato valstybės tarnautojas (darbuotojas). Posėdžių protokolai, garso įrašai saugomi informacinėse laikmenose.
157. Kolegijos posėdžiai yra atviri. Posėdžio pirmininkas turi teisę leisti posėdyje kalbėti Savivaldybės kontrolieriui, direktoriui ir kviestiesiems asmenims.
159. Jeigu nagrinėtu klausimu sprendimas nebuvo priimtas, pakartotinai šis klausimas gali būti teikiamas kitame kolegijos posėdyje.
160. Kolegijos sprendimai priimami dalyvaujančių kolegijos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas.
161. Kolegijos sprendimai įsigalioja nuo priėmimo, jeigu juose nenustatyta vėlesnė įsigaliojimo data.
XIV SKYRIUS
MERO VEIKLA
163. Meras yra Savivaldybės vadovas, turintis Konstitucijoje, Vietos savivaldos įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytas teises ir pareigas. Savo darbo laiką meras tvarko pats, nepažeisdamas darbo teisės normų nustatytų maksimaliojo darbo laiko ir minimaliojo poilsio laiko trukmės reikalavimų.
164. Atstovavimo Lietuvoje ir užsienyje išlaidoms apmokėti meras gali naudoti mero fondo lėšas. Tarybos sprendimu sudaromas mero fondas ir merui kas mėnesį skiriama iki dviejų VMDU dydžio suma atstovavimo Lietuvoje ir užsienyje išlaidoms finansuoti.
165. Mero vykimas į tarnybinę komandiruotę įforminamas mero potvarkiu. Vicemero ar direktoriaus siuntimas į tarnybinę komandiruotę įforminamas mero potvarkiu, išskyrus 1 darbo dienos komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje, kurios įforminamos mero rezoliucija, patvirtinančia, kad tarnybinis pranešimas ar prašymas išvykti iš nuolatinės darbo vietos yra suderintas.
166. Meras teikia Tarybai vicemero (-ų) kandidatūras tokia tvarka:
166.1. elektroninėmis ryšio priemonėmis Tarybos nariams išsiunčiamas mero potvarkis dėl teikiamos vicemero kandidatūros, pridedant trumpą vicemero gyvenimo aprašymą;
166.2. meras, elektroninėmis ryšio priemonėmis gavęs daugumos Tarybos narių nepritarimą, gali pasirinkti teikti kitą arba tą pačią kandidatūrą;
167. Jeigu Taryba du kartus iš eilės nepritaria teikiamai kandidatūrai į vicemero pareigas, meras turi teisę savo sprendimu Tarybai teiktą kandidatą paskirti vicemeru. Jeigu meras, Tarybai pirmą kartą nepritarus jo teiktai kandidatūrai, teikė kito asmens kandidatūrą į vicemero pareigas, meras turi teisę savo sprendimu vicemeru paskirti pasirinktinai vieną iš Tarybai teiktų kandidatų į vicemero pareigas.
168. Vicemerai atlieka Vietos savivaldos įstatyme ir kituose teisės aktuose jiems nustatytas funkcijas.
169. Mero sprendimai įforminami potvarkiais. Mero potvarkių projektus rengia Savivaldybės administracijos padaliniai ir Sekretoriatas. Potvarkio projektus turi derinti Savivaldybės administracijos padalinių, su kuriais susijęs klausimas, vedėjai, teisininkas, kalbos tvarkytojas, administracijos direktorius. Mero priimti teisės aktai, kuriuos skelbti Teisės aktų registre privaloma pagal teisės aktus, oficialiai skelbiami Teisės aktų registre Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka ir Savivaldybės interneto svetainėje.
170. Meras atstovauja pats arba raštu įgalioja atstovauti kitus asmenis Savivaldybei teisme, taip pat bendradarbiaujant su kitomis savivaldybėmis, valstybės ir užsienio šalių institucijomis, juridiniais ir fiziniais asmenimis. Mero pavedimas atstovauti Savivaldybei įforminamas mero potvarkiu.
171. Meras gali siūlyti Tarybai pavesti Kontrolės ir audito tarnybai atlikti veiklos plane nenumatytą savivaldybės administravimo subjektų ar savivaldybės valdomų įmonių atitikties, finansinį ir veiklos auditą. Dėl tokio siūlymo yra parengiamas sprendimo projektas, kuris teikiamas ir svarstomas Tarybos posėdyje.
172. Meras priima Kontrolės ir audito tarnybos pateiktas audito ataskaitas ir išvadas dėl atlikto atitikties, finansinio ir veiklos audito rezultatų, prireikus organizuoja šių ataskaitų ir išvadų svarstymą Tarybos komitetų ir Tarybos posėdžiuose. Kontrolės ir audito tarnybos pateiktas audito ataskaitas ir išvadas meras priima įrašydamas rezoliuciją.
173. Įmonių, įstaigų, organizacijų ir gyventojų raštus priima, registruoja Sekretoriatas ir tą pačią dieną, vėliausiai kitą darbo dieną, perduoda merui. Sekretoriatas raštus pagal mero rezoliucijas paskirsto vykdytojams.
174. Interesantų apskaitą tvarko, mero potvarkių ir pavedimų vykdymą kontroliuoja, apibendrintą informaciją merui pateikia direktorius ir Sekretoriatas.
175. Meras išeina atostogų išleisdamas potvarkį. Potvarkyje nurodomas vicemeras, pavaduosiantis merą jo atostogų metu. Mero atostogų, ligos metu ar kitais atvejais, kai meras dėl kitų pateisinamų priežasčių negali vykdyti savo pareigų, Vietos savivaldos įstatyme nustatytas funkcijas vykdo Tarybos iš anksto paskirtas Tarybos narys.
XV SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO SVARSTYMAS
176. Savivaldybės biudžeto rengimo, svarstymo ir tvirtinimo procedūrą nustato Biudžeto sandaros įstatymas, kiti Lietuvos Respublikos teisės aktai ir šis Reglamentas.
177. Savivaldybės meras ateinančių metų biudžeto projektą sudaro ir teikia Tarybai svarstyti ne vėliau kaip per dvi savaites, įsigaliojus Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymui.
178. Savivaldybės meras parengtą ateinančių metų savivaldybės biudžeto projektą teikia svarstyti komitetams, frakcijoms ir Tarybos narių grupėms.
179. Biudžeto projektas skelbiamas viešai (savivaldybės interneto portale), siekiant gyventojams sudaryti sąlygas jį svarstyti.
180. Gyventojai pastabas ir pasiūlymus teikia per 5 darbo dienas nuo paskelbimo dienos. Per nustatytą laiką gautus gyventojų pasiūlymus apibendrina savivaldybės administracija ir elektroniniu paštu pateikia visiems Tarybos nariams.
181. Tarybos sprendimo projektas dėl savivaldybės biudžeto tvirtinimo rengiamas, viešinamas ir svarstomas nustatyta sprendimų parengimo, svarstymo ir viešinimo tvarka. Prie sprendimo projekto pridedama Investicijų, ekonomikos ir biudžeto komiteto išvada dėl biudžeto projekto.
182. Komitetai, frakcijos ir Tarybos nariai gali siūlyti didinti arba mažinti sprendimo projekte numatytas išlaidas tik nurodydami šių išlaidų finansavimo šaltinius ir pateikdami pasiūlymo pagrindimą. Tačiau negalima siūlyti mažinti tų išlaidų, kurios į biudžeto projektą įrašytos pagal įstatymus, kitus Seimo, Vyriausybės priimtus teisės aktus, taip pat Tarybos sprendimus.
183. Jei pirmą kartą svarstant Tarybos posėdyje sprendimas tvirtinti savivaldybės biudžetą nepriimamas, Tarybos sprendimu ne vėliau kaip per 14 dienų nuo pirmojo svarstymo skiriamas antrasis svarstymas, kuriame meras pristato pataisytą pagal gautus pasiūlymus ir pastabas biudžeto projektą. Posėdžio metu meras informuoja, kurie iš komitetų, frakcijų ir Tarybos narių pasiūlymų ir pataisų įrašyti į biudžeto projektą, kurie atmesti, motyvuoja atmetimo priežastis, atsako į Tarybos narių klausimus.
184. Jeigu savivaldybės biudžetas per teisės aktais nustatytus terminus nepatvirtinamas, jo išlaidos biudžetinių metų pradžioje kiekvieną mėnesį negali būti didesnės kaip 1/12 praėjusių metų savivaldybės biudžeto išlaidų.
XVI SKYRIUS
KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBA
186. Kontrolės ir audito tarnyba prižiūri, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Savivaldybės turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.
187. Kiekvienais metais iki gegužės 15 dienos Kontrolės ir audito tarnyba parengia ir pateikia Tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio, savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo. Išvada pateikiama kartu su Tarybos sprendimo projekto dėl Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio tvirtinimo, rengimo medžiaga projekto rengėjui ir įtraukiama į sprendimo projekto lydimąją medžiagą.
188. Kontrolės ir audito tarnyba iki kiekvienų metų balandžio 30 dienos pateikia Tarybai Kontrolės ir audito tarnybos metinių ataskaitų rinkinį. Kontrolės ir audito tarnybos metinių ataskaitų rinkinys perduodamas Sekretoriatui, kuris supažindina Tarybos narius išsiųsdamas ataskaitą Tarybos narių nurodytais elektroninio pašto adresais. Kontrolės ir audito tarnyba, perdavusi Sekretoriatui metinių ataskaitų rinkinį, paskelbia jį Savivaldybės interneto svetainėje.
XVII SKYRIUS
PAGRINDINĖS BENDRAVIMO SU GYVENTOJAIS FORMOS IR BŪDAI
190. Bendravimas su gyventojais vyksta tarp Tarybos, komitetų ir komisijų posėdžių, Tarybos nariams priimant nuolatinius savivaldybės gyventojus.
191. Bendravimas su gyventojais gali vykti gyventojams raštu kreipiantis į Tarybos narius arba asmeniškai susitinkant Tarybos narių pasirinktu laiku.
XVIII SKYRIUS
VIETOS GYVENTOJŲ APKLAUSA
193. Apklausos paskelbimo iniciatyvos teisė priklauso savivaldybės gyventojams, Tarybai, merui bei seniūnaičiui ir yra įgyvendinama Vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka. Taryba apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina ne mažiau kaip 1/4 Tarybos narių grupės reikalavimu. Šis reikalavimas registruojamas Sekretoriate ir pateikiamas merui. Meras apklausos iniciatyvos teisę įgyvendina priimdamas mero potvarkį dėl apklausos paskelbimo.
194. Seniūnaitis seniūnaitijos aptarnaujamoje teritorijoje gali inicijuoti apklausą dėl jo kompetencijai priskirtų klausimų. Ši iniciatyva pateikiama merui, o joje turi būti nustatyta: apklausai teikiamo (-ų) klausimo (-ų) tekstas, apklausos teritorija, apklausos būdas, apklausos data ir vieta, kitos svarbios apklausai vykdyti aplinkybės.
195. Meras, įvertinęs pateiktą seniūnaičio iniciatyvą, privalo paskelbti apklausą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų. Meras dėl apklausos paskelbimo priima potvarkį, kuris paskelbiamas per vietines visuomenės informavimo priemones, Savivaldybės interneto svetainėje ir seniūnaitijų, kurių teritorijose inicijuojama apklausa, skelbimų lentose. Mero potvarkis dėl atsisakymo paskelbti apklausą išsiunčiamas apklausą inicijuojančiam seniūnaičiui.
196. Apklausos rezultatus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po apklausos pabaigos Apklausos komisija pateikia merui ir jis paskelbia juos Savivaldybės interneto svetainėje, per vietines visuomenės informavimo priemones ir seniūnaitijų, kurių teritorijose įvyko apklausa, skelbimų lentose. Jeigu savo nuomonę pateiktu klausimu pareiškė ne mažiau kaip 10 procentų apklausos teritorijos gyventojų, turinčių teisę dalyvauti apklausoje, sprendimo projektą rengia ir artimiausiam Tarybos posėdžiui pateikia meras.
Alytaus miesto savivaldybės
tarybos veiklos reglamento
1 priedas
(Alytaus miesto savivaldybės tarybos sprendimo projekto rengimo ir svarstymo komitetuose lapo forma)
ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS
SPRENDIMO PROJEKTO RENGIMO IR SVARSTYMO KOMITETUOSE LAPAS
1. Sprendimo projekto pavadinimas ___________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
2. Klausimo teikėjas (-a): ___________________________________________________________
(Meras, komitetai, komisijos, Tarybos nariai, frakcijos, grupės, į jokią frakciją ar grupę nesusivieniję Tarybos nariai, kolegija, opozicijos lyderis, Savivaldybės kontrolierius)
6. Klausimą išnagrinėjo ir sprendimo projektą apsvarstė:
Investicijų, ekonomikos ir biudžeto komitetas ___________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Sveikatos apsaugos ir socialinių reikalų komitetas ________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Aplinkos ir plėtros komitetas ________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Kultūros, švietimo ir sporto komitetas _________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Kontrolės komitetas (savo kompetencijos klausimais)_____________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
7. Klausimą teikti svarstyti tarybai.
Savivaldybės meras (-ė) ___________________________________________________________
Alytaus miesto savivaldybės
tarybos veiklos reglamento
2 priedas
(Pažymos apie laiką atliekant tarybos nario pareigas (kuris nefiksuojamas posėdžių protokoluose) forma)
(Savivaldybės tarybos nario (-ės) vardas ir pavardė) |
Alytaus miesto savivaldybės administracijos
Tarybos sekretoriato skyriui
PAŽYMA
APIE LAIKĄ ATLIEKANT TARYBOS NARIO PAREIGAS
(KURIS NEFIKSUOJAMAS POSĖDŽIŲ PROTOKOLUOSE)
20___m._________ d.
Alytus
Informuoju, kad 20___ m. ........................... mėnesį dirbau šiuo laiku:
Mėnesio diena |
Kokios buvo vykdomos tarybos nario pareigos |
Trukmė (val.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IŠ VISO |
|
Tarybos narys (-ė) |
............................................ |
....................................................... |
|
(Parašas) |
(Tarybos nario (-ės) vardas ir pavardė) |
Alytaus miesto savivaldybės
tarybos veiklos reglamento
3 priedas
(Alytaus miesto savivaldybės tarybos nario mėnesio išmokų, susijusių su tarybos nario veikla,
panaudojimo ataskaitos forma)
ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS NARIO ................................................ 20...... M. ..................... MĖNESIO IŠMOKŲ, SUSIJUSIŲ SU TARYBOS NARIO VEIKLA,
PANAUDOJIMO ATASKAITA
20______ m. ______________d.
Alytus
Eil. Nr. |
Prekių, paslaugų pavadinimas |
Dokumento pavadinimas, numeris, data |
Apmokėjimo data |
Suma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
Tarybos narys (-ė) ....................... ............................................... .........................
(parašas) (vardas, pavardė) (data)
SVP priemonės koordinatorius (-ė) _____________________
Skirta išmokos suma__________________
Apmokėta tiesiogiai __________________
Kompensuojama išmokos suma _________ |
|
Buhalterinės apskaitos skyriaus tarnautojas _____________ |
|