LIETUVOS RESPUBLIKOS

VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SAVIVALDYBIŲ FUNKCIJŲ PRISKYRIMO SAVARANKIŠKOSIOMS AR VALSTYBINĖMS (VALSTYBĖS PERDUOTOMS SAVIVALDYBĖMS) FUNKCIJOMS VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. lapkričio 18 d. Nr. 1V-680

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 291 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.5, 13.1 ir 13.2 papunkčiais ir įgyvendindama Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. 155 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano patvirtinimo“, 7.1 papunkčio veiksmą „Siekiant tinkamai įgyvendinti subsidiarumo principą, atlikus savivaldybėms pavestų funkcijų ir jų teisinio reguliavimo sisteminę analizę, parengti šių funkcijų nustatymo (priskyrimo) savivaldybėms vertinimo metodiką“:

1T v i r t i n u Savivaldybių funkcijų priskyrimo savarankiškosioms ar valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vertinimo tvarkos aprašą (toliau – Tvarkos aprašas) (pridedama).

2R e k o m e n d u o j u ministerijoms:

2.1. iki 2030 m. atlikti  ministrams pavestose valdymo srityse savivaldybių atliekamų savarankiškųjų ir valstybinių (valstybės perduotų savivaldybėms) funkcijų vertinimą vadovaujantis Tvarkos aprašo nuostatomis ir sprendimą dėl funkcijų teisinio reguliavimo tobulinimo priimti atsižvelgiant į vertinimo rezultatus;

2.2. vadovautis Tvarkos aprašo nuostatomis rengiant Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projektą, kuriame teikiama Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvada dėl Lietuvos Respublikos Seime svarstomo teisės akto projekto, kuriuo numatoma nustatyti savivaldybėms naują (-as) funkciją (-as) arba keisti savivaldybių atliekamos (-ų) funkcijos (-ų) lygmenį.

 

 

 

L. e. vidaus reikalų ministro pareigas                                                               Agnė Bilotaitė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2024 m. lapkričio 18 d. įsakymu Nr. 1V-680

 

 

SAVIVALDYBIŲ FUNKCIJŲ PRISKYRIMO SAVARANKIŠKOSIOMS AR VALSTYBINĖMS (VALSTYBĖS PERDUOTOMS SAVIVALDYBĖMS)

FUNKCIJOMS VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Savivaldybių funkcijų priskyrimo savarankiškosioms ar valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato savivaldybėms įstatymais nustatytų savarankiškųjų ir valstybinių (valstybės perduotų savivaldybėms) funkcijų požymius, šių funkcijų priskyrimo savarankiškosioms ar valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vertinimo procesą ir vertinimo ataskaitos formą.

2. Funkcijų vertinimo tikslai:

2.1. nustatyti, ar savivaldybėms įstatymais nustatytos ar planuojamos nustatyti funkcijos atitinka savarankiškosios ar valstybinės (valstybės perduotos savivaldybėms) funkcijos požymius; 

2.2. nustatyti efektyviausius ir labiausiai gyventojų poreikius atliepiančius funkcijų atlikimo būdus.

3. Vertinimas atliekamas kiekvienai įstatymu nustatytai funkcijai, laikantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme įtvirtintų vietos savivaldos principų.

4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Vietos savivaldos įstatyme ir Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme.

 

II SKYRIUS

FUNKCIJŲ POŽYMIAI

 

5. Savivaldybių savarankiškosios funkcijos požymiai:

5.1. savivaldybės, atlikdamos funkciją, turi įstatymo nustatytą sprendimų iniciatyvos, priėmimo ir jų įgyvendinimo laisvę;

5.2. atliekant šią funkciją savivaldybių veiklą saisto įstatymų (ar, kai numatyta įstatymuose, – ir kitų teisės aktų) nustatyti reikalavimai ir tvarka;    

5.3. funkcijos atlikimo organizavimui įtaką daro vietos sąlygų (įskaitant, bet neapsiribojant, –savivaldybių demografiniai, ekonominiai, geografinės padėties) skirtumai;

5.4. funkcijos atlikimas finansuojamas savivaldybių biudžetų lėšomis ir įstatymų ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytais atvejais – skiriant valstybės biudžeto dotacijas;

5.5. valstybės institucijos ir įstaigos nenustato konkrečioms savivaldybėms funkcijos atlikimo rezultato, produkto ir (arba) veiklos efektyvumo rodiklių.

6. Valstybinės (valstybės perduotos savivaldybėms) funkcijos požymiai:

6.1. savivaldybės, atlikdamos funkciją, neturi savarankiškos sprendimų priėmimo laisvės – jų veiklą įgyvendinant šią funkciją riboja valstybės institucijų ir (ar) pareigūnų sprendimai;

6.2. funkcijos atlikimo organizavimui nedaro įtakos vietos sąlygų (įskaitant, bet neapsiribojant, – demografinių, ekonominių, geografinės padėties) skirtumai;

6.3. funkcijos atlikimas finansuojamas skiriant valstybės biudžeto specialiąją tikslinę dotaciją (ar kitus valstybės biudžeto asignavimus, savo esme priskirtinus specialiajai tikslinei dotacijai) valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti;

6.4. funkcijos atlikimas visų savivaldybių teritorijose reikalingas, kad nauda visuomenei būtų paskirstyta vienodai ir tolygiai;

6.5. valstybės institucijos ir įstaigos, skirdamos lėšas funkcijai atlikti, nustato rezultato, veiklos efektyvumo ir (arba) produkto rodiklį, kuriais parodomas siekiamas rezultatas, sukuriamų produktų kiekis arba atliekamos veiklos efektyvumas. Šių rodiklių nustatymo ir skaičiavimo sistemiškumui užtikrinti rekomenduotina vadovautis Strateginio valdymo įstatymą įgyvendinančiomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir finansų ministro nustatytomis tvarkomis ir taisyklėmis.

 

III SKYRIUS

FUNKCIJŲ PRISKYRIMO VERTINIMO PROCESAS

 

7. Vertinimo etapai ir pagrindiniai veiksmai:

7.1. pasirengimas: sudaromas baigtinis ministrams pavestose valdymo srityse savivaldybių atliekamų funkcijų sąrašas, parengiamas ir patvirtinamas Savivaldybių funkcijų priskyrimo savarankiškosioms ar valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vertinimo planas (Aprašo 1 priedas) (toliau – Planas);

7.2. atlikimas: paskiriamas vertintojas arba sudaroma vertinimo darbo grupė, renkama bendra informacija ir duomenys apie funkciją, nustatomos galiojančio ar numatomo funkcijos teisinio reguliavimo apimtys, vertinamas funkcijos turinys (funkcijos atlikimo procesas ir susiję veiksmai), nustatomi funkcijai atlikti būtini ištekliai, parengiama Savivaldybių funkcijos priskyrimo savarankiškajai ar valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai vertinimo ataskaita (Aprašo 2 priedas) (toliau – Ataskaita), pateikiant galimą siūlymą dėl funkcijos atlikimo būdo taikymo;

7.3. Ataskaitos projekto suderinimas: Ataskaitoje pateikus siūlymą keisti funkcijos atlikimo lygmenį, siūlymas suderinamas su suinteresuotomis institucijomis – Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Lietuvos savivaldybių asociacija, prireikus su kitomis institucijomis; suinteresuotos institucijos teikia išvadas, kuriomis pritaria Ataskaitai arba kuriose pateikia pasiūlymus dėl Ataskaitos tikslinimo; kai savivaldybių funkcijų priskyrimo savarankiškosioms ar valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vertinimas atliekamas rengiant įstatymo, kuriuo nustatomos naujos savivaldybių funkcijos, projektą – Ataskaitos projektas suinteresuotoms institucijoms suderinti neteikiamas;

7.4. rezultatų patvirtinimas ir įgyvendinimas: Ataskaita patvirtinama ministro pagal jam priskirtą valdymo sritį, Ataskaitos išvadoje pateikus siūlymą keisti funkcijos atlikimo lygmenį, rengiami ir Vyriausybei teikiami būtini teisės aktų projektai; subjektui argumentuotai neatsižvelgus į suinteresuotų institucijų išvadose pateiktus pasiūlymus, rengiami ir Vyriausybei teikiami būtini teisės aktų projektai, rašte (-uose), kuriuo (-iais) teisės akto projektas (-ai) teikiamas (-i) derinti, nurodant neatsižvelgimo priežastis; kartu su šiais projektais teikiamos suinteresuotų institucijų išvados dėl Ataskaitos suderinimo.

8. Ataskaitoje pateikiama informacija ir išvada turi būti argumentuota, išreikšta kiekybiškai, pagrįsta oficialiosios statistikos, valstybės registrų ir valstybės informacinių sistemų, žinybinių registrų ir kitų informacinių sistemų duomenimis ir teisės aktais.

9. Vertinant bendrąją informaciją apie funkciją:

9.1. nurodomos atliekama funkcija sprendžiamos problemos ir siekiamas tikslas (-ai) bei rezultatas (-ai);

9.2. nurodomos funkcija sprendžiamos (-ų) problemos (-ų) priežastys;

9.3. pateikiama informacija, kaip keitėsi situacija vertinamos funkcijos srityje per pastaruosius 3 metus (vertinant planuojamą (-as) naują (-as) funkciją (-as) šis reikalavimas netaikomas);

9.4. nurodomas funkcijos priskyrimas valstybės funkcijų klasifikacijai pagal finansų ministro tvirtinamą valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikaciją;

9.5. nurodoma, kokius pažangos (ar tęstinius) uždavinius atliekant funkciją ir (ar) atitinkamoje valstybės valdymo srityje nustato strateginio lygmens planavimo dokumentai, nurodomi šių uždavinių pasiekimo rodikliai bei siektinas rezultatas.

10. Vertinant galiojantį funkcijos arba numatomą naujos funkcijos teisinį reguliavimą nurodoma:

10.1. kokie įstatymai ir įstatymų įgyvendinamieji teisės aktai reguliuoja funkciją ir jos atlikimo procedūras;

10.2. ar įstatymuose ir įstatymų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose, reguliuojančiuose funkciją ir jos atlikimo procedūras, nedubliuojamos valstybės institucijų ir savivaldybių kompetencijos (įgaliojimai ir atsakomybės) bei jų teisinis reguliavimas;

10.3. ar įstatymuose ir įstatymų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose, reguliuojančiuose funkciją ir jos atlikimo procedūras, aiškiai nustatyta, kokią funkcijos dalį atlieka savivaldybės, o kokią – valstybė;

10.4. ar savivaldybės, atlikdamos funkciją, turi (-ės) sprendimų iniciatyvos ir jų įgyvendinimo laisvę;

10.5. ar įstatymuose ir įstatymų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose, reguliuojančiuose funkciją ir jos atlikimo procedūras, nustatytos konkrečių savivaldybės institucijų kompetencijos (įgaliojimai ir atsakomybė);

10.6. ar įstatymuose, reguliuojančiuose funkciją, savivaldybėms nustatoma pareiga ar suteikiama diskrecija priimti įgyvendinamuosius teisės aktus.

11. Vertinant funkcijos turinį ir funkcijai atlikti būtinus išteklius nustatoma:

11.1. ar remiantis faktiniais funkcijos atlikimo atvejais ir funkcijai atlikti skirtu bei panaudotu paskutiniųjų 3 metų finansavimu įvertinama, ar funkcija yra nuolatinio pobūdžio, ar atliekama ad hoc (vertinant planuojamą (-as) naują (-as) funkciją (-as) šis reikalavimas netaikomas);

11.2. ar tų pačių gyventojų grupių poreikiams tenkinti įgyvendinamos funkcijos nepriskiriamos skirtingoms savivaldybių funkcijų rūšims – savarankiškosioms ir valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms);

11.3. ar funkcijos atlikimas susijęs su kitos (-ų) funkcijos (-jų) atlikimu ir jo rezultatu;

11.4. ar funkcijai atlikti skirta (naudojama) pakankama (ir tinkama) su jos atlikimu susijusi savivaldybės infrastruktūra;

11.5. žmogiškieji ištekliai, būtini funkcijai atlikti;

11.6. funkcijos administravimo kaštai;

11.7. ar yra galimybė funkciją atlikti kitu būdu – ar konsolidavus išteklius (11.4 ir 11.5 ir 11.6 papunkčiai) funkcija galėtų būti planuojama ir atliekama dviejų ir (ar) daugiau savivaldybių.

12. Vertinant funkcijos atlikimo galimas alternatyvas nustatoma:

12.1 galimybė funkciją atlikti dviem ir (ar) daugiau savivaldybių, taip užtikrinant optimaliausią savivaldybių infrastruktūros, finansinių ir žmogiškųjų išteklių panaudojimą ir pasiekiant geresnį funkcijos rezultatą (sukuriant didesnę naudą), arba atskirų savivaldybės atliekamų funkcijų veiklos yra susijusios ar vienos funkcijos veiklos yra sąlygotos ir papildančios kitos funkcijos veiklas ir atliekamos kaip viena funkcija, taip užtikrinant racionalų (efektyvų) infrastruktūros, finansinių ir žmogiškųjų išteklių panaudojimą bei pasiekiant geresnį funkcijos rezultatą (sukuriant didesnę naudą);

12.2. koks alternatyvų rezultatyvumas, t. y. kokia apimtimi būtų pasiekti tikslai;

12.3. koks alternatyvų efektyvumas, t. y. palyginami ištekliai tikslams pasiekti.

13. Jei patvirtinama išvada, kad funkcija paliekama to paties lygmens ir jos atlikimo būdas nesikeičia arba funkciją atliekant dviem ir (ar) daugiau savivaldybių neužtikrinamas efektyvesnis savivaldybių infrastruktūros ir (ar) finansinių, ir (ar) žmogiškųjų išteklių panaudojimas, ir (ar) geresnis funkcijos rezultatas (nesukuriama didesnė nauda), – alternatyvos nevertinamos.

14. Ataskaitos išvadoje ir (ar) pasiūlymuose:

14.1. nurodoma, kokius Aprašo 5 ir 6 punktuose nustatytus požymius atitinka funkcija;                     

14.2. nurodomos Aprašo 9–12 punktuose nustatytos, prireikus – ir kitos vertintinos aplinkybės;

14.3. funkcija priskiriama savarankiškajai ar valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai pagal Apraše nustatytų požymių visumą; jei šių požymių visuma neleidžia priimti sprendimo dėl funkcijos priskyrimo savarankiškajai ar valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai, vertinama galimybė funkciją atlikti centrinės valdžios lygmeniu;

14.4. įvertinamos Aprašo 12 punkte nurodytos alternatyvos;

14.5. pateikiami argumentuoti siūlymai dėl funkcijos teisinio reguliavimo tobulinimo:

14.5.1. teisinės priemonės – nurodomi įstatymai ir jų įgyvendinamieji teisės aktai, kuriuos būtina priimti ar pakeisti siekiant įgyvendinti siūlomą pokytį;

14.5.2. finansinės priemonės – pateikiamas asignavimų poreikio skaičiavimas, nurodomi galimi asignavimų šaltiniai įgyvendinant siūlomą pokytį;

14.5.3. organizacinės priemonės – valstybės institucijų ir įstaigų sprendimų ar veiksmų seka, galimi jų atlikimo terminai;

14.6. nurodoma, ar įvertinta galimybė funkcijos atlikimo būdui keisti – funkcijos atlikimo ištekliams konsoliduoti ir funkcijai atlikti dviem ir (ar) daugiau savivaldybių.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

15. Ataskaita, parengta ir patvirtinta ministro pagal jam priskirtą valdymo sritį, pateikiama Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai bei viešinama vertinimą atlikusios ministerijos interneto svetainėje ar teikiama kartu su įstatymo projektu.

16. Vertinimą atlikusios ministerijos vykdo Plano vykdymo stebėseną ir apie stebėsenos rezultatus informuoja Vidaus reikalų ministeriją iki kiekvienų metų gruodžio 15 d.

 

_________________________________

 

Savivaldybių funkcijų priskyrimo savarankiškosioms ar valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vertinimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Savivaldybių funkcijų priskyrimo savarankiškosioms ar valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms

vertinimo plano forma)

 

 

(planą sudariusio subjekto pavadinimas )

 

(data)

 

 

Eil.

Nr.

Funkcijos apibrėžtis

 

Funkcijos teisinis reglamentavimas

 

Funkcijos rūšis

 

Ar specialioji tikslinė dotacija yra mažesnė arba lygi 1 mln. Eur?

Vertinimo laikotarpis

Už vertinimą atsakingas asmuo

 

Įvardijama ir trumpai aprašoma funkcija

Nurodomi įstatymai ir įstatymų įgyvendinamieji teisės aktai, reglamentuojantys funkciją ir jos vykdymo procedūras

Nurodoma, ar funkcija

savarankiškoji, ar valstybinė (valstybės perduota savivaldybėms)

Nurodoma: „Taip“ arba „Ne“

Nurodoma funkcijos vertinimo pradžia ir pabaiga (metai ir mėnuo)

Nurodoma vertinimą atlikusio asmens arba darbo grupės kontaktinė informacija

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

 

Parengė:

 

(Pareigos) (Parašas) (Vardas, pavardė)

_____________

 

Savivaldybių funkcijų priskyrimo savarankiškosioms ar valstybinėms (valstybės  perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vertinimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Savivaldybių funkcijų priskyrimo savarankiškosioms ar valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms

vertinimo ataskaitos forma)

 

 

 

(vertinimą atliekančio subjekto pavadinimas )

 

(data)

 

1 lentelė. Bendroji informacija.

 

Eil.

Nr.

Informacija

Atsakymas

1.1.

Funkcijos apibrėžtis

Įvardijama ir trumpai aprašoma vertinama funkcija.

1.2.

Funkcijos problematika

Nurodomos sprendžiamos problemos, jų priežastys, siekiami tikslai. Pildoma pagal Savivaldybių funkcijų priskyrimo savarankiškosioms ar valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vertinimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 9.1–9.3 p. nurodytą informaciją.

1.3.

Siektinas rezultatas

Nurodomas siektinas rezultatas, pagal Aprašo 9.1 p.

1.4.

Valstybės funkcijų klasifikacija

Nurodomi funkcijų klasifikacijos skyriaus, grupės ir klasės kodai pagal finansų ministro tvirtinamą valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos III skyriuje nustatytą valstybės funkcijų klasifikaciją (Aprašo 9.4 p.)

1.5.

Strateginio lygmens planavimo dokumentuose nustatyti funkcijos pažangos uždaviniai, jų pasiekimo rodikliai, siektini rodiklių rezultatai

Nurodomi strateginio lygmens planavimo dokumentai ir juose nustatyti pažangos (tęstiniai) uždaviniai, rodikliai ir siektini jų rezultatai, susiję su funkcijos atlikimu, pagal Aprašo 9.5 p.

1.6.

Funkcijos teisinis reglamentavimas

Pildoma pagal Aprašo 10 p. nuostatas.

1.7.

Funkcijos ištekliai:

1.7.1. skirtas ir panaudotas finansavimas per paskutinius 3 metus);

1.7.2. skirta ir naudojama infrastruktūra;

1.7.3. funkcijai naudojami žmogiškieji ištekliai (paskutinių 12 mėn. vidurkis);

1.7.4. funkcijos administravimo kaštai.

Pildoma pagal Aprašo 11.1, 11.4, 11.5, 11.6 p. nurodytus požymius.

 

 

 

 

 

2 lentelė. Funkcijos vertinimas.

 

Eil.

Nr.

Požymis

 

Vertinimas

2.1.

Ar funkcija yra nuolatinio pobūdžio?

Nurodomas atsakymas į klausimą (Taip / Ne), Aprašo 11.1 p.

 

2.2.

Ar įstatymuose ir įstatymų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose, reglamentuojančiuose funkciją ir jos atlikimo procedūras, nedubliuojamos valstybės institucijų ir savivaldybių kompetencijos (įgaliojimai ir atsakomybės) bei jų teisinis reguliavimas?

Nurodomas atsakymas į klausimą (Taip / Ne) ir pagrindžiama, pagal Aprašo 10.2 p.

 

2.3.

Ar įstatymuose ir įstatymų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose, reglamentuojančiuose funkciją ir jos atlikimo procedūras, aiškiai nustatyta, kokią funkcijos dalį atlieka savivaldybės, o kokią – valstybė?

Nurodomas atsakymas į klausimą (Taip / Ne) ir pagrindžiama, pagal Aprašo 10.3 ir 10.5 p.

 

2.4.

Ar savivaldybės, įgyvendindamos funkciją, turi įstatymo nustatytą sprendimų priėmimo iniciatyvos ir jų įgyvendinimo laisvę?

Nurodomas atsakymas į klausimą (Taip / Ne), pagrindžiant sprendimų priėmimo iniciatyvos ir jų įgyvendinimo laisvę, nurodomos konkrečios savivaldybės institucijų kompetencijos, pagal Aprašo 5.1, 6.1, 10.4 p.

 

2.5.

Ar funkcijos įgyvendinimo  organizavimui daro įtaką vietos sąlygų (savivaldybių demografiniai, ekonominiai, geografinės padėties) skirtumai ir (ar) ypatumai?

Nurodomas atsakymas į klausimą (Taip / Ne) ir pagrindžiamas vietos sąlygų įtakos buvimas / nebuvimas funkcijai atlikti, pagal Aprašo 5.3 ir 6.2 p.

2.6.

Kokie yra funkcijos finansavimo šaltiniai?

Nurodomi finansavimo šaltiniai, pagal Aprašo 5.4 ir 6.3 p.

2.7.

Ar funkcijai įgyvendinti skiriama pakankamai išteklių?

Nurodomas atsakymas į klausimą (Taip / Ne). Atsakymas „Ne“ detalizuojamas, nurodant konkretų finansavimo / infrastruktūros / žmogiškųjų išteklių trūkumą, pagal Aprašo 11 p.

2.8.

Ar valstybės institucijos ir įstaigos nustato konkrečioms savivaldybėms funkcijos atlikimo rezultato, produkto ir (arba) veiklos efektyvumo rodiklius?

Nurodomas atsakymas į klausimą (Taip / Ne) ir pagrindžiama, pagal Aprašo 5.5 ir 6.5 p.

Kai valstybės institucijos ir įstaigos nenustato konkretaus funkcijos atlikimo rezultato, produkto ir (arba) veiklos efektyvumo rodiklių, išvadoje nurodoma, ar tokius rodiklius valstybės lygiu būtų tikslinga nustatyti.

 

2.9.

Ar funkcijos atlikimas visų savivaldybių teritorijose užtikrina vienodą ir tolygų naudos visuomenei paskirstymą?

Nurodomas atsakymas į klausimą (Taip / Ne) ir pagrindžiama, pagal Aprašo 6.4 p.

2.10.

Ar valstybės institucijos ir įstaigos, skirdamos lėšas funkcijai atlikti, nustato rezultato, veiklos efektyvumo ir (arba) produkto rodiklį, kuriais parodomas siekiamas rezultatas, sukuriamų produktų kiekis arba atliekamos veiklos efektyvumas?

Nurodomas atsakymas į klausimą (Taip / Ne) ir pagrindžiama, Aprašo 6.5 p.

Kai valstybės institucijos ir įstaigos, skirdamos lėšas funkcijai atlikti, tokių rodiklių nenustato, išvadoje nurodoma, ar tokius rodiklius tikslinga nustatyti.

 

 

2.11.

Ar tų pačių gyventojų grupių poreikiams tenkinti įgyvendinamos funkcijos nepriskiriamos skirtingoms savivaldybių funkcijų rūšims – savarankiškosioms ir valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms)?

Nurodomas atsakymas į klausimą (Taip / Ne) ir pagrindžiama, pagal Aprašo 11.2 p.

 

2.12.

Ar funkcijos atlikimas susijęs su kitos (-ų) funkcijos (-ų) atlikimu ir rezultatu?

Nurodomas atsakymas į klausimą (Taip / Ne) ir pagrindžiama, pagal Aprašo 11.3 p.

 

2.13.

Ar funkcija gali būti atliekama dviejų ir (ar) daugiau savivaldybių?

 

Nurodomas atsakymas į klausimą (Taip / Ne), pagrindžiama pagal visus Aprašo 11.7 p. požymius.

Nustačius, kad funkciją atliekant dviem ir (ar) daugiau savivaldybių užtikrinamas optimaliausias savivaldybių infrastruktūros, finansinių ir žmogiškųjų išteklių panaudojimas ir pasiekiamas geresnis funkcijos rezultatas (sukuriama didesnė nauda).

 

3 lentelė. Alternatyvų vertinimas.

 

Galimų alternatyvų nustatymas ir vertinimas

 

Vadovaujantis ataskaitos 1 ir 2 lentelėse pateikta informacija nustatomos funkcijos (savarankiškoji / valstybinė (valstybės perduota savivaldybėms) / valstybės) lygmens alternatyvos ir atliekamas jų vertinimas. Vertinimas atliekamas vadovaujantis Aprašo 12 p.

 

 

 

 

4 lentelė. Išvada ir pasiūlymas.

 

Išvada dėl funkcijos priskyrimo savivaldybių savarankiškajai ar valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai.

Išvada turi būti konkreti, išsami, atitinkanti Aprašo 14 p. nuostatas.

Siūlymas dėl funkcijos atlikimo būdo keitimo ir teisinio reguliavimo tobulinimo.

Siūlymas turi atitikti Aprašo 14.5 p. nuostatas, jame nurodant konkretų, išsamų, duomenimis grįstą teisinio reguliavimo tobulinimo poreikį ir keistinus teisės aktus.

 

 

 

Parengė:

 

(Pareigos)                                                                          (Parašas)                                                                                                                (Vardas, pavardė)

 

 

_____________