LOGOnespalv-maz2

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2015 M. VASARIO 9 D. ĮSAKYMO NR. 3D-75 „DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. lapkričio 17 d. Nr. 3D-738

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Taisyklės parengtos įgyvendinant 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendrosios nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. liepos 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2017/1199 (OL 2017 L 176, p. 1), 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo ir kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2328/2003, (EB) Nr. 861/2006, (EB) Nr. 1198/2006 bei (EB) Nr. 791/2007 ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas Nr. 1255/2011 (OL 2014 L 149, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. birželio 12 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2017/1787 (OL 2017 L 256, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 508/2014), 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1380/2013 dėl bendros žuvininkystės politikos, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1954/2003 ir (EB) Nr. 1224/2009 bei panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2371/2002 ir (EB) Nr. 639/2004 bei Tarybos sprendimas 2004/585/EB (OL 2013 L 354, p. 22), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2016 m. spalio 20 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2017/87 (OL 2017 L 14, p. 9), 2014 m. gruodžio 17 d. Komisijos deleguotąjį reglamentą (ES) Nr. 2015/288, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo papildomas nuostatomis dėl paraiškų nepriimtinumo laikotarpio ir datų (OL 2015 L 51 p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. rugsėjo 30 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/2252 (OL 2015 L 321 p. 2), Lietuvos Respublikos partnerystės sutartį, patvirtintą Europos Komisijos 2014 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. C(2014)4234, su paskutiniais pakeitimais, patvirtintais Europos Komisijos 2016 m. liepos 14 d. sprendimu Nr. C(2016)4359, 2014 m. sausio 7 d. Komisijos deleguotąjį reglamentą (ES) Nr. 240/2014 dėl Europos struktūrinių ir investicinių fondų Europos partnerystės elgesio kodekso (OL 2014 L 74, p. 1), 1995 m. gruodžio 18 d. Tarybos reglamentą (EB, Euratomas) Nr. 2988/95 dėl Europos Bendrijų finansinių interesų apsaugos (OL 2004 m. specialusis leidimas, 1 skyrius, 1 tomas, p. 340), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programą, patvirtintą Europos Komisijos 2015 m. rugpjūčio 17 d. sprendimu Nr. C/2015/5897, vadovaujantis Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 3 d. nutarimu Nr. 907 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos valdymą ir kontrolę, paskyrimo“.

2. Pripažįstu netekusiu galios 3.30 papunktį.

3. Pakeičiu 42 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„42. Bendruoju atveju, paramos paraiškų priėmimo laikotarpis negali būti trumpesnis kaip 1 mėnuo. Jei vadovaujantis ES teisės aktais ilgiausias terminas, per kurį gali būti priimtas sprendimas skirti paramą pagal atitinkamą Veiksmų programos priemonę, yra 6 mėnesiai ir mažiau,  Ministerija gali numatyti trumpesnį paramos paraiškų priėmimo laikotarpį. Atsižvelgdama į Veiksmų programos priemonių specifiką, siekdama paskatinti remiamų priemonių, kurias įgyvendinant pareiškėjai visai nedalyvauja ar dalyvauja nepakankamai aktyviai, įgyvendinimą ir plėtrą, Ministerija gali numatyti tęstinį paramos paraiškų priėmimą, laikydamasi šių reikalavimų:“.

4. Pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:

50. Paramos paraiška turi būti užpildoma lietuvių kalba pagal konkrečios priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytą paraiškos formą ir pateikiama paraiškų priėmimo laikotarpiu tose įgyvendinimo taisyklėse nurodytu būdu. Paramos paraiškos, neatitinkančios šių reikalavimų, nepriimamos.“

5. Pakeičiu 51 punktą ir jį išdėstau taip:

51. Paramos paraiška ir su ja susiję dokumentai turi būti atspausdinti popieriuje ir pateikti pareiškėjo asmeniškai ar per įgaliotą asmenį, ar registruotu paštu, jei įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip. Registruotu paštu teikiama paramos paraiška ir (arba) su ją susiję dokumentai turi būti išsiųsti ne vėliau kaip paskutinę paramos paraiškų priėmimo grafike nurodytą dieną. Kitais būdais teikiamos paramos paraiškos ir (arba) reikalaujami dokumentai nepriimami, išskyrus atvejus, kai įgyvendinimo taisyklėse nurodyta kitaip. Turi būti pateikiamas vienas originalus paramos paraiškos egzempliorius ir su ja susijusių dokumentų originalai arba kopijos, patvirtintos pareiškėjo parašu. Kiekvienas paramos paraiškos ir su ja susijusių dokumentų lapas, išskyrus dokumentų originalus, turi būti patvirtintas pareiškėjo parašu, jei įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip. Tokiu būdu pareiškėjas prisiima atsakomybę už paramos paraiškos ir su ja susijusių dokumentų duomenų teisingumą. Paramos paraiška ir su ja susiję dokumentai turi būti įsegta į segtuvą.“

6. Pakeičiu 63 punktą ir jį išdėstau taip:

63. Priėmusi sprendimą nevertinti paramos paraiškos dėl administracinės atitikties reikalavimų neatitikimo, Agentūra registruotu laišku ar el. paštu informuoja pareiškėją apie paramos paraiškos atmetimą, nurodydama paramos paraiškos administracinės atitikties reikalavimų neatitikimo priežastis.“

7. Pakeičiu 71 punktą ir jį išdėstau taip:

71. Iškilus klausimams, susijusiems su paramos paraiškos vertinimu ir (arba) projekto vykdymu ar pareiškėjo veikla, pareiškėjo gali būti paprašyta pateikti papildomų dokumentų. Per pranešime nustatytą laiką, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos, negavus prašomų duomenų, siunčiamas pakartotinis pranešimas ir taip pat nustatomas ne trumpesnis kaip 5 darbo dienų terminas atsakymui pateikti. Agentūra pareiškėjui išsiunčia pranešimą raštu ir (arba) elektroniniu paštu, jeigu asmuo paramos paraiškoje sutiko, kad informacija jam bus teikiama tokiu būdu.“

8. Pakeičiu 109 punktą ir jį išdėstau taip:

109. Priėmusi sprendimą toliau nevertinti paramos paraiškos, Agentūra registruotu laišku ar el. paštu informuoja pareiškėją apie priežastis ir nurodo sprendimo apskundimo tvarką.“

9. Pakeičiu 117 punktą ir jį išdėstau taip:

117. Projekto įgyvendinimo grafikas įsigalioja Taisyklių 1151 punkte nustatyta tvarka. Agentūra savo nustatyta tvarka tvirtina jo pakeitimus, prižiūri, kad popieriuje atspausdinti mokėjimo prašymai būtų teikiami projekto įgyvendinimo grafike nustatytais terminais, pareiškėjo asmeniškai ar per įgaliotą asmenį, ar registruotu paštu, jei įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip. Registruotu paštu teikiamas mokėjimo prašymas ir papildomi dokumentai turi būti išsiųsti ne vėliau kaip paskutinę projekto įgyvendinimo grafike numatyto mokėjimo prašymo pateikimo termino dieną. Turi būti pateikiamas vienas originalus mokėjimo prašymo egzempliorius ir ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo, išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai bei kiti reikiami dokumentai. Kiekvienas mokėjimo prašymo ir papildomų dokumentų lapas, išskyrus dokumentų originalus, turi būti patvirtintas pareiškėjo parašu, jei įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip. Tokiu būdu paramos gavėjas prisiima atsakomybę už mokėjimo prašymo ir papildomų dokumentų duomenų teisingumą. Visos projekto išlaidos turi būti patvirtintos apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo 13 straipsnyje nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus. Mokėjimo prašymas su pridedamais dokumentais turi būti įsegtas į segtuvą.“

10. Pakeičiu 121 punktą ir jį išdėstau taip:

121. Mokėjimo prašymas ir jo priedai turi būti užpildyti lietuvių kalba. Kita kalba užpildytas mokėjimo prašymas nepriimamas. Su mokėjimo prašymu teikiami papildomi dokumentai (pvz., išlaidų pagrindimo dokumentai) gali būti originalo kalba. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai, jis užregistruojamas, tačiau pareiškėjas raštu turi Agentūrai paaiškinti vėlavimo priežastis ir pateikti pateisinamus dokumentus. Sankcijos dėl pavėluoto mokėjimo prašymo pateikimo taikomos vadovaujantis Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 3D-639 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Sankcijų taikymo metodika).“

11. Pakeičiu 122 punktą ir jį išdėstau taip:

122. Užregistravus mokėjimo prašymą Agentūroje, vertinama jo administracinė atitiktis – nustatoma, ar mokėjimo prašymas yra tinkamai užpildytas ir ar pateikti visi mokėjimo prašyme nurodyti dokumentai. Tuo atveju, jei paramos gavėjas pateikė ne visus mokėjimo prašyme nurodytus dokumentus ir (arba) mokėjimo prašymas netinkamai užpildytas, paramos gavėjo prašoma pateikti trūkstamus dokumentus ir (arba) patikslintus duomenis ir nustatomas terminas, per kurį paramos gavėjas turi trūkstamus dokumentus ir (arba) patikslintus duomenis pateikti. Per nustatytą laiką nepateikus reikalaujamų dokumentų ar trūkstamos informacijos, mokėjimo prašymas toliau nevertinamas. Priėmusi sprendimą mokėjimo prašymo toliau nevertinti, Agentūra registruotu laišku ar el. paštu apie tai informuoja paramos gavėją, nurodydama šio sprendimo priežastis.“

12. Pakeičiu 130 punktą ir jį išdėstau taip:

130. Agentūra nuo mokėjimo prašymo įvertinimo pabaigos dienos registruotu laišku ar el. paštu informuoja paramos gavėją ir pateikia šią informaciją:

130.1. tinkamas finansuoti išlaidas ir mokėtiną sumą;

130.2. išlaidų, pripažintų netinkamomis finansuoti paramos lėšomis, sumą ir šio sprendimo priežastis;

130.3. grąžintinų lėšų sumą, išskaičiuotą iš sumos, mokėtinos pagal paramos gavėjo pateiktą mokėjimo prašymą, jei priimtas sprendimas susigrąžinti paramos lėšas;

130.4. kitą, Agentūros nuomone, svarbią informaciją.“

13. Pakeičiu 131 punktą ir jį išdėstau taip:

131. Jeigu priimamas sprendimas dėl mokėjimo prašymo atmetimo, Agentūra registruotu laišku ar el. paštu informuoja paramos gavėją apie priimtą sprendimą, nurodydama tokio sprendimo motyvus ir sprendimo apskundimo tvarką.“

14. Pripažįstu netekusiu galios 135.3 papunktį.

15. Pakeičiu 138 punktą ir jį išdėstau taip:

138. Išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdas gali būti taikomas biudžetinių įstaigų ir viešųjų juridinių asmenų, kurių veiklą reglamentuoja Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymas, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymas arba Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymas, įgyvendinamiems projektams arba jų daliai.“

16. Pripažįstu netekusiais galios 144–147 punktus.

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                     Bronius Markauskas