LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2007 M. SPALIO 31 D. ĮSAKYMO NR. 3D-480 „DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „ŽEMĖS ŪKIO VALDŲ MODERNIZAVIMAS“ ANTROSIOS IR TREČIOSIOS VEIKLOS SRIČIŲ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. kovo 18 d. Nr. 3D-182

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Žemės ūkio valdų modernizavimas“ antrosios ir trečiosios veiklos sričių įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. 3D-480:

1. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

„3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Bendrosios išlaidos – atlyginimas architektams, inžinieriams ir konsultantams, konsultuojantiems techniniais, ekonominiais ir organizaciniais projekto rengimo ir įgyvendinimo klausimais, kai tokios paslaugos nėra tęstinė ar periodinė veikla, susijusi su asmens įprastine veikla ir išlaidomis, taip pat statinio projekto (įskaitant ekspertizę) rengimo išlaidos, projekto techninio tyrimo, patentų ir licencijų įsigijimo išlaidos.

3.2. Didžiausiasis įkainis – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. 3D-330 „Dėl didžiausiųjų įkainių tinkamoms finansuoti išlaidoms pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones nustatymo metodikos patvirtinimo“ nustatytas įkainis, pagal kurį apskaičiuojama didžiausia mokėtina paramos suma. Didžiausiasis įkainis nustatomas eurais be pridėtinės vertės mokesčio.

3.3. Finansinis tarpininkas – juridinis asmuo, atrinktas fondo valdytojo pagal nustatytus kriterijus, dalyvaujantis įgyvendinant finansų inžinerijos projektą.

3.4. Fondo valdytojas – finansų inžinerijos priemonę valdanti ir administruojanti finansų įstaiga, su kuria pasirašoma finansavimo sutartis ir kuriai pervedamos lėšos kuriant fondą.

3.5. Parama žemės ir miškų ūkiui (toliau – parama) – EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, skirtos žemės ir miškų ūkiui remti.

3.6. Paramos paraiška – nustatytos formos dokumentas, kurį teikia Agentūrai pareiškėjas, siekiantis gauti paramą.

3.7. Paramos sutartis – paramos projektams, įgyvendinamiems pagal priemonę, skyrimo sutartis, kai tokia sutartis sudaroma.

3.8. Pareiškėjas – asmuo, nustatyta tvarka teikiantis paramos paraišką.

3.9. Projektas – visuma dokumentų, kuriuose nurodomi verslo plane (projekto apraše) numatyti veiksmai, pagrįsti paramos paraiškoje, jos prieduose ir tam tikrose duomenų bazėse esama informacija ir pinigų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti.

3.10. Projekto kontrolės laikotarpis – penkerių metų laikotarpis nuo paramos sutarties pasirašymo dienos, per kurį tikrinama, kaip paramos gavėjas laikosi projekte ir paramos sutartyje numatytų įsipareigojimų.

3.11. Verslo planas – vadovaujantis Verslo plano finansinei paramai gauti pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos I krypties „Žemės, maisto ūkio ir miškininkystės sektoriaus konkurencingumo didinimas“ priemones reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. gegužės 3 d. įsakymu Nr. 3D-220, parengtas dokumentas, kuriame techniškai, finansiškai, ekonomiškai ir socialiniu atžvilgiu pagrindžiami investavimo tikslai, nurodomos projektui įgyvendinti reikalingos lėšos ir terminai.

3.12. Žemės ir miškų ūkio inovacija (toliau – inovacija) – nauja technologija, idėja, metodas naujiems žemės ir miškų ūkio procesams, technologijoms, techninėms priemonėms, žaliavoms ir produktams kurti arba esamiems tobulinti.

3.13. Žemės ūkio valda (toliau – valda) žemės ūkio veiklos ar alternatyviosios veiklos subjekto plėtojamos žemės ūkio veiklos ir (arba) alternatyviosios veiklos gamybos vienetų visuma, susijusi bendrais teisiniais, techniniais ir ekonominiais santykiais.

3.14. Žemės ūkio veikla  veikla, apimanti žemės ūkio produktų gamybą ir jų apdorojimą bei savo pagamintų ir apdorotų žemės ūkio produktų perdirbimą ir (arba) paruošimą realizuoti (išskyrus maisto produktų gamybą ir realizavimą iš ne savo ūkyje pagamintų ir apdorotų žemės ūkio produktų) ir paslaugas žemės ūkiui.

3.15. Žemės ūkio paskirties žemė – žemė, naudojama arba tinkama naudoti žemės ūkio produktų gamybai, įskaitant žemės naudotojui priklausančiais gyvenamaisiais namais ir ūkiniais pastatais užstatytus plotus, jei jie nesuformuoti kaip atskiri sklypai.

3.16. Žemės ūkio naudmenos (toliau – ŽŪN) – dirbamoji žemė, sodai, pievos, ganyklos, naudojamos arba tinkamos naudoti žemės ūkio augalams auginti.

3.17. Žemės ūkio ministerijos informacinė sistema (toliau – ŽŪMIS) –  prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos reguliavimo srities priskirtų institucijų ir įstaigų teikiamų paslaugų informacinė sistema.

3.18. Žemės ūkio technika – traktoriai, universalios traktorių priekabos (puspriekabės), žemės ūkio mašinos, specializuotos transporto priemonės produkcijai vežti, įranga, darbų mechanizavimo proceso įrenginiai, kurie dažnai yra ne savarankiški vienetai, o technologinės linijos ar gamybinio proceso įrenginių dalis, įtaisai (laistymo įrenginiai ir kt.) žemės ūkio darbams atlikti. Prie žemės ūkio technikos kategorijos nepriskiriama technika, kuri iš dalies gali būti naudojama ir žemės ūkio gamyboje, tačiau yra pagaminta įvairių ūkio šakų arba kitoms reikmėms (kelių transporto priemonės (krovininiai ir lengvieji automobiliai, autobusai, automobilių priekabos ir puspriekabės, motociklai, miško technika), kitos transporto priemonės (judančios vandeniu, oru ir bėgiais, t. y. laivai, orlaiviai, traukiniai ir kt.), kelių ir statybinės mašinos (kranai, keltuvai, greideriai), įvairūs ne žemės ūkio paskirties gamybinių patalpų įrenginiai (kompresoriai, autokrautuvai, plovimo, valymo mašinos ir kt.), komunalinė, buitinė, organizacinė ir kita technika).“

2. Pakeičiu 96 punktą ir jį išdėstau taip:

„96. Spausdintinė (popieriuje teikiama) mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt ir Ministerijos interneto svetainėje www.zum.lt. Elektroniniu formatu pildomas mokėjimo prašymas turi atitikti patvirtintą mokėjimo prašymo formą.“

3. Pakeičiu 99 punktą ir jį išdėstau taip:

„99. Mokėjimo prašymus, teikiamus spausdintine (popieriuje teikiama) forma, kartu su reikalaujamais priedais iš paramos gavėjų priima ir registruoja Agentūra šių Taisyklių 150 punkte nurodytais adresais.“

4. Pakeičiu 100 punktą ir jį išdėstau taip:

„100. Mokėjimo prašymai su priedais ir (arba) papildomi dokumentai Agentūrai teikiami laiku (paramos sutartyje nurodytais terminais) vienu iš šių būdų:

100.1. spausdintine (popieriuje pateikta) forma. Mokėjimo prašymas ir (arba) papildomi dokumentai turi būti pateikti paramos gavėjo asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, faksu arba elektroniniu paštu) arba kitais adresais pateikti mokėjimo prašymai nebus priimami;

100.2. elektroniniu formatu, naudojantis ŽŪMIS portalo internetine prieiga. Elektroniniu formatu mokėjimo prašymai ir (arba) kiti dokumentai per įgaliotus asmenis nepriimami. Prie mokėjimo prašymo pridedami dokumentai turi būti elektroninės formos (jeigu teikiamas popierinis dokumentas, jis turi būti nuskenuotas ir pateiktas kartu su mokėjimo prašymu).“

5. Pakeičiu 107 punktą ir jį išdėstau taip:

„107. Jeigu paramos gavėjo pateiktas mokėjimo prašymas neteisingai užpildytas ir (arba) trūksta duomenų, jam siunčiamas pranešimas apie tikrinimo metu nustatytus trūkumus. Jiems pašalinti paramos gavėjui nustatomas iki 10 darbo dienų terminas nuo pranešimo įteikimo, tačiau, atsižvelgiant į trūkstamos informacijos ar dokumentų specifiką, gali būti nustatomas ilgesnis terminas. Pranešimas laikomas įteiktu praėjus 7 darbo dienoms nuo jo išsiuntimo paštu registruotu laišku dienos. Jeigu mokėjimo prašymas buvo teikiamas elektroniniu formatu naudojantis ŽŪMIS portalo internetine prieiga šių taisyklių 100.2 papunktyje nustatyta tvarka, pranešimas pareiškėjui yra siunčiamas elektroniniu paštu (jeigu turi) bei ŽŪMIS informacinėmis priemonėmis. Per nustatytą laiką nepateikus reikiamų dokumentų ar nepatikslinus duomenų, siunčiamas antras pranešimas, į kurį neatsakius, mokėjimo prašymas yra atmetamas arba vertinamas pagal turimus duomenis.

6. Pakeičiu 110 punktą ir jį išdėstau taip:

„110. Jei Agentūroje vertinant mokėjimo prašymą kyla neaiškumų, paramos gavėjui siunčiamas pranešimas, kuriame prašoma per nustatytą 10 darbo dienų terminą nuo pranešimo įteikimo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Jei mokėjimo prašymas buvo teikiamas elektroniniu formatu naudojantis ŽŪMIS portalo internetine prieiga šių taisyklių 100.2 papunktyje nustatyta tvarka, pranešimas paramos gavėjui yra siunčiamas elektroniniu paštu (jeigu turi) bei ŽŪMIS informacinėmis priemonėmis. Jei per nustatytą laiką paramos gavėjas neatsako į Agentūros paklausimą ir nepateikia prašomų duomenų, mokėjimo prašymas yra vertinamas pagal turimus duomenis. Jei paramos gavėjas dėl objektyvių priežasčių vėluoja pateikti prašomą informaciją, apie tai turi pranešti raštu argumentuodamas vėlavimo priežastis.

7. Pakeičiu 115 punktą ir jį išdėstau taip:

„115. Jei priimamas sprendimas dėl mokėjimo prašymo atmetimo ar dalinio prašomos paramos sumos išmokėjimo, Agentūra per 10 darbo dienų nuo tokio sprendimo priėmimo raštu informuoja paramos gavėją, nurodydamas tokio sprendimo motyvus ir sprendimo apskundimo tvarką. Jeigu mokėjimo prašymas buvo pateiktas elektroniniu formatu šių taisyklių 100.2 papunktyje nustatyta tvarka, apie mokėjimo prašymo atmetimą ar dalinį paramos sumos išmokėjimą paramos gavėjas taip pat yra informuojamas elektroniniu paštu (jeigu turi) ir ŽŪMIS informacinėmis priemonėmis.“

8. Pakeičiu 130 punktą ir jį išdėstau taip:

„130. Projekto įgyvendinimo ataskaitos teikiamos, tikrinamos ir įvertinamos Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka.“

9. Papildau 146.4 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

„146.4. ŽŪMIS internetiniame portale pareiškėjui arba paramos gavėjui pateikiant paklausimą.“

 

 

 

Žemės ūkio ministrė                                                                                             Virginija Baltraitienė