LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ (PROGIMNAZIJŲ, PAGRINDINIŲ MOKYKLŲ) ATRANKOS JAS MODERNIZUOTI IR KURTI ŠIUOLAIKINES ERDVES

 

 

2014 m. gruodžio 9 d. Nr. V-1196

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Bendrojo ugdymo mokyklų, vykdančių pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, stiprinimo ir inkliuzinio ugdymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. rugsėjo 5 d. įsakymu Nr. V-808 „Dėl Bendrojo ugdymo mokyklų, vykdančių pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, stiprinimo ir inkliuzinio ugdymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 3 priedo 13 punktą ir 5 priedo 13 punktą ir siekdamas, kad būtų sukurti ir įgyvendinti pagal skirtingus tipinius techninius projektus pastatytų bendrojo ugdymo mokyklų vidinių erdvių modernizavimo techniniai projektai, kurie būtų naudojami ir modernizuojant regioninių plėtros tarybų atrinktų bendrojo ugdymo mokyklų vidines erdves,

 

n u s t a t a u:

 

1. Kriterijus, kuriuos atitinkančios skirtingų tipinių techninių projektų miesto (rajono centro) progimnazijos, kaimo pagrindinės mokyklos (toliau – mokyklos) gali dalyvauti modernizuojant mokyklas ir kuriant šiuolaikines erdves:

 

1.1. Mokinių skaičius:

 

1.1.1. miesto (rajono centro) progimnazija ar vidurinė mokykla, kuri nuo 2015 m. rugsėjo 1 d. taps progimnazija (toliau – progimnazija) 2014–2015 mokslo metais 1– 8 klasėse turi 500 ir daugiau mokinių (taip pat nurodomas 2009–2010 mokslo metais 1–8 klasėse buvęs mokinių skaičius, prognozuojamas mokinių skaičius 1–8 klasėse 2020–2021 mokslo metais ir esamas mokinių skaičius 2014–2015 mokslo metais skyriuose ir filialuose kitose vietovėse, jeigu jų progimnazija turi);

 

1.1.2. kaimo pagrindinė mokykla ar vidurinė mokykla, kuri nuo 2015 m. rugsėjo 1 d. taps pagrindine mokykla (toliau – pagrindinė mokykla) 2014–2015 mokslo metais 1–10 klasėse turi 150 ir daugiau mokinių (taip pat nurodomas 2009–2010 mokslo metais 1–10 klasėse buvęs mokinių skaičius, prognozuojamas mokinių skaičius 1–10 klasėse 2020–2021 mokslo metais ir esamas mokinių skaičius 2014–2015 mokslo metais skyriuose ir filialuose kitose vietovėse, jeigu pagrindinė mokykla jų turi).

 

1.2. Mokyklos patalpų bendras plotas (neįskaičiuojamas skyrių ir filialų, turimų kitose vietovėse, bendras patalpų plotas):

 

1.2.1. vienam mokiniui (mokiniai, mokomi pagal priešmokyklinio, ikimokyklinio ugdymo programas ir mokomi skyriuose ir filialuose, neįskaičiuojami) tenkantis pagrindinės mokyklos patalpų bendras plotas (m²) atitinka bendrą plotą (16,4 m²), vidutiniškai tenkantį vienam statistiniam šalies pagrindinės mokyklos mokiniui, arba yra mažesnis;

 

1.2.2. vienam mokiniui (mokiniai, mokomi pagal priešmokyklinio, ikimokyklinio ugdymo programas ir mokomi skyriuose ir filialuose, neįskaičiuojami) tenkantis progimnazijos patalpų bendras plotas (m²) atitinka bendrą plotą (10,7 m²), vidutiniškai tenkantį vienam statistiniam šalies progimnazijos mokiniui, arba yra mažesnis;

 

1.2.3. vienam pagrindinės mokyklos mokiniui (mokiniai, mokomi pagal priešmokyklinio, ikimokyklinio ugdymo programas ir mokomi skyriuose ir filialuose, neįskaičiuojami) tenkantis klasių kambarių bendras plotas (m²) atitinka klasių kambarių bendrą plotą (5,9 m²), vidutiniškai tenkantį vienam statistiniam šalies pagrindinės mokyklos mokiniui, arba yra už jį ne mažesnis nei 1,7 m²;

 

1.2.4. vienam progimnazijos mokiniui (mokiniai, mokomi pagal priešmokyklinio, ikimokyklinio ugdymo programas ir mokomi skyriuose ir filialuose, neįskaičiuojami) tenkantis klasių kambarių bendras plotas (m²)  atitinka klasių kambarių bendrą plotą (4,2 m²), vidutiniškai tenkantį  vienam statistiniam šalies progimnazijos mokiniui, arba yra už jį ne mažesnis nei 1,7 m².

 

1.3. Mokyklos pastatas (be skyrių ir filialų kitose vietovėse):

 

1.3.1. mokyklos pastato išorės sienoms, pamatams, stogui, langams nereikia nei paprasto, nei kapitalinio remonto;

 

1.3.2. šildymo, vandentiekio ir kanalizacijos, elektros instaliacijos sistemos (toliau – inžinerinės sistemos), mokyklos sanitariniai mazgai visiškai atnaujinti arba mokyklos sanitariniai mazgai, inžinerinės sistemos iš dalies atnaujintos arba bent viena anksčiau nurodyta inžinerinė sistema ar sanitariniai mazgai atnaujinti visiškai ar iš dalies;

 

1.3.3. mokyklos edukacinės erdvės (pastato vidinės sienos, grindys, mokomieji kabinetai, laboratorijos, dirbtuvės, sporto salė, baseinas, biblioteka, aktų salė, švietimo pagalbos specialistų kabinetai, studijos, žaidimų ir poilsio vietos) neatnaujintos arba atnaujinta mažesnioji dalis;

 

1.3.4. mokyklos pastatas saugomas: įrengta vietinė signalizacija, stebėjimo kameros, mokyklą saugo saugos tarnyba arba mokyklos sargai (saugoma bent vienu būdu).

 

2. Mokyklų atranką vykdyti šiais etapais:

 

2.1. savivaldybių paraiškos pagal šio įsakymo 1 priedą dėl mokyklų modernizavimo ir šiuolaikinių mokymosi erdvių kūrimo priimamos Švietimo ir mokslo ministerijoje iki 2014 m. gruodžio 23 dienos;

 

2.2. mokyklos, atitinkančios šio įsakymo 1 punkte nustatytus kriterijus, suskirstomos į grupes pagal skirtingus tipinius techninius projektus (toliau – mokyklų grupė);

 

2.3. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro sudaryta komisija kiekvieną mokyklų grupės mokyklą įvertina pagal kriterijus ir jų reikšmes, nurodytas šio įsakymo 2 priede, ir iki 2015 m. sausio 20 dienos švietimo ir mokslo ministrui teikia tvirtinti mokyklų sąrašą, į kurį siūlo įrašyti:

 

2.3.1. ne daugiau kaip po 2 mokyklas iš kiekvienos mokyklų grupės;

 

2.3.2. ne daugiau kaip 1 mokyklą iš vienos savivaldybės.

 

3. Mokyklų, kurios bus įrašytos į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtinamą sąrašą, vidaus patalpos bus modernizuojamos Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšomis.

 

 

 

 

 

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                                                                               Dainius Pavalkis