Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl VALSTYBĖS NEKILNOJAMOJO TURTO CENTRALIZUOTO VALDYMO ĮGYVENDINIMO

 

2015 m. vasario 11 d. Nr. 148
Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 19 straipsnio 4 dalies 1, 2 ir 6 punktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1.  Patvirtinti pridedamus:

1.1. Valstybės nekilnojamojo turto centralizuoto valdymo, naudojimo, disponavimo juo ir naujo administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto įsigijimo tvarkos aprašą;

1.2. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui patikėjimo teise perduoto administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto tipinę panaudos sutarties formą.

2. Nustatyti, kad:

2.1. Pirmasis administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto centralizuoto valdymo etapas apima iki reorganizavimo veikusios valstybės įmonės Valstybės turto fondo patikėjimo teise valdytą administracinės paskirties valstybės nekilnojamąjį turtą, kuriuo panaudos teise pagal panaudos sutartis, sudarytas su veikusia iki reorganizavimo valstybės įmone Valstybės turto fondu, joms pavestoms funkcijoms atlikti naudojasi valstybės institucijos ir įstaigos, išlaikomos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų.

2.2. Antrasis administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto perdavimo centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui etapas formuojamas ir šio turto centralizuotas valdymas įgyvendinamas 2016 metais. Šis ir kiti tolesni administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto perdavimo centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui etapai formuojami šiuo nutarimu patvirtinto Valstybės nekilnojamojo turto centralizuoto valdymo, naudojimo, disponavimo juo ir naujo administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto įsigijimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

3. Pavesti:

3.1. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui – per 2 savaites nuo šio nutarimo įsigaliojimo raštu pranešti šio nutarimo 2.1 papunktyje nurodytoms valstybės institucijoms ir įstaigoms, kad iki reorganizavimo veikusios valstybės įmonės Valstybės turto fondo ir valstybės institucijų ir įstaigų sudarytos administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto panaudos sutartys ir jose nustatytos sąlygos keičiamos pagal šiuo nutarimu patvirtintą Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui patikėjimo teise perduoto administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto tipinę panaudos sutarties formą ir šiuo nutarimu patvirtintame Valstybės nekilnojamojo turto centralizuoto valdymo, naudojimo, disponavimo juo ir naujo administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto įsigijimo tvarkos apraše nustatytas panaudos sąlygas.

3.2. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui ir šio nutarimo 2.1 papunktyje nurodytoms valstybės institucijoms ir įstaigoms – per 2 mėnesius nuo šio nutarimo įsigaliojimo pasirašyti:

3.2.1. pagal šio nutarimo 3.1 papunkčio nuostatas pakeistas administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto panaudos sutartis;

3.2.2. administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto valdymo ir priežiūros sutartis pagal pavyzdinę administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto valdymo ir priežiūros sutarties formą, kurią tvirtina centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo vadovas, gavęs centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo valdybos pritarimą.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Finansų ministras                                                                            Rimantas Šadžius

 


 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2015 m. vasario 11 d. nutarimu Nr. 148

 

 

 

VALSTYBĖS NEKILNOJAMOJO TURTO CENTRALIZUOTO VALDYMO, NAUDOJIMO, DISPONAVIMO JUO IR NAUJO ADMINISTRACINĖS PASKIRTIES VALSTYBĖS NEKILNOJAMOJO TURTO ĮSIGIJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės nekilnojamojo turto centralizuoto valdymo, naudojimo, disponavimo juo ir naujo administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto įsigijimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja valstybės nekilnojamojo turto – statinių, patalpų ar jų dalių (toliau – valstybės nekilnojamasis turtas), perdavimą valdyti centralizuotai, pasiūlymų ir sprendimų dėl valstybės nekilnojamojo turto perdavimo projektų rengimą, valstybės nekilnojamojo turto centralizuotą valdymą sudarančių veiklų vykdymą, apsirūpinimo administracinės paskirties nekilnojamuoju turtu alternatyvų vertinimą, nustato naujo administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto įsigijimo tvarką ir sąlygas, centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo ir valstybės institucijų ir įstaigų teises ir pareigas.

2. Valstybės nekilnojamąjį turtą centralizuotai valdo centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas – valstybės įmonė Turto bankas.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos arba vartojamos Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme (toliau – Įstatymas) ir Lietuvos Respublikos centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo įstatyme.

 

II SKYRIUS

ADMINISTRACINĖS PASKIRTIES VALSTYBĖS NEKILNOJAMOJO TURTO PERDAVIMAS VALDYTI CENTRALIZUOTAI

 

4. Administracinės paskirties valstybės nekilnojamasis turtas, kuriuo naudojasi (naudosis) valstybės institucijos ir įstaigos savo funkcijoms atlikti (toliau – administracinės paskirties valstybės nekilnojamasis turtas), išskyrus Įstatyme nustatytas išimtis, gali būti valdomas centralizuotai – perduodant su administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto valdymu ir priežiūros paslaugomis susijusias veiklas ir patį administracinės paskirties valstybės nekilnojamąjį turtą ir jam priskirtą žemės sklypą (jeigu jis suformuotas) patikėjimo teise valdyti, naudoti ir jais disponuoti centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui. Kartu su administracinės paskirties valstybės nekilnojamuoju turtu centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui patikėjimo teise gali būti perduodami funkciškai su perduodamu administracinės paskirties valstybės nekilnojamuoju turtu susiję statiniai, pagalbinės patalpos ir (arba) priklausiniai, reikalingi tinkamai perduoto administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto priežiūrai užtikrinti. Sprendimą dėl administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto ir jam priskirto žemės sklypo (jeigu jis suformuotas), taip pat kito šiame punkte nurodyto nekilnojamojo turto perdavimo patikėjimo teise valdyti, naudoti ir juo disponuoti centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui priima Lietuvos Respublikos Vyriausybė (toliau – Vyriausybė).

5. Administracinės paskirties valstybės nekilnojamasis turtas centralizuotai valdyti perduodamas etapais pagal įsigaliojusius Vyriausybės nutarimus dėl administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto perdavimo centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui.

6. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui perduodamo patikėjimo teise valdyti administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto perdavimo etapai vykdomi ir etapais perduodamas administracinės paskirties valstybės nekilnojamasis turtas atrenkamas vadovaujantis šiais principais:

6.1. Kaštų sutaupymo principas. Taikant šį principą centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui perduodamas administracinės paskirties valstybės nekilnojamasis turtas, valdomas ir (arba) naudojamas dviejų ir daugiau valstybės institucijų ar įstaigų, kurios patikėjimo teise arba panaudos pagrindais naudojasi valstybės nekilnojamojo turto dalimis.

6.2. Institucinis principas. Taikant šį principą centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui perduodamas tos pačios valstybės institucijos ar įstaigos, kurios administracinės paskirties valstybės nekilnojamasis turtas jau perduotas valdyti centralizuotai, administracinės paskirties valstybės nekilnojamasis turtas, esantis toje pačioje ar kitose vietovėse, arba didinama centralizuoto valdymo apimtis, perduodant jai pavaldžių institucijų ir įstaigų administracinės paskirties valstybės nekilnojamąjį turtą.

6.3. Maksimalaus panaudojimo principas. Šis principas taikomas, kai centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas, naudodamasis Valstybės turto informacine paieškos sistema, nustato valstybės institucijas ir įstaigas, viršijančias Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatytus apsirūpinimo valstybės nekilnojamuoju turtu, reikalingu veiklai vykdyti ir valstybinėms funkcijoms atlikti, normatyvus, ir institucijas, kurių normatyvai mažesni už nustatytuosius. Siekiant kuo efektyviau naudoti valstybės nekilnojamąjį turtą, perkeliant minėtas institucijas ar įstaigas iš vieno turto objekto į kitą, abiejų institucijų ar įstaigų administracinės paskirties valstybės nekilnojamasis turtas perduodamas centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui, kuris turi atlikti perkėlimo ir valstybės nekilnojamojo turto pritaikymo valstybinėms funkcijoms atlikti sąnaudų ir naudos analizę, o valstybės institucijos ar įstaigos – nustatyti, kiek valstybės lėšų reikės valstybės nekilnojamajam turtui įrengti, kad jis būtų tinkamas funkcijoms atlikti ir veiklai vykdyti. Šis principas taikomas ir Aprašo VI skyriuje nustatytais atvejais, kai įvertinus apsirūpinimo administracinės paskirties valstybės nekilnojamuoju turtu alternatyvas centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas pateikia siūlymus dėl esamo valstybės nekilnojamojo turto rekonstravimo ar pertvarkymo ir (arba) bet kurios paskirties valstybės nekilnojamojo turto naudojimo ir (arba) pritaikymo administracinei paskirčiai.

6.4. Atnaujinto valstybės nekilnojamojo turto valdymo principas. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas, atlikdamas valstybės nekilnojamojo turto atnaujinimo organizatoriaus funkciją, atnaujintą valstybės nekilnojamąjį turtą turi perduoti turto valdytojui. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas Įstatymo nustatyta tvarka atnaujintą valstybės nekilnojamąjį turtą patikėjimo teise gali valdyti, iki jis perduodamas atnaujinto turto valdytojui, jeigu Vyriausybė nenusprendžia kitaip. Taikant šį principą, atnaujintas administracinės paskirties valstybės nekilnojamasis turtas Vyriausybės sprendimu nebūtų perduodamas atnaujinto turto valdytojui, paliekant turto patikėtiniu centralizuotai valdomo valstybės turto valdytoją.

7. Administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto perdavimą valdyti centralizuotai gali inicijuoti patys šio turto valdytojai – valstybės institucijos ir įstaigos, siekiančios atsisakyti administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto valdymo ir priežiūros veiklos, Aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka pateikdamos centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui prašymą perduoti valdyti centralizuotai jų valdomą administracinės paskirties valstybės nekilnojamąjį turtą.

8. Pasiūlymus dėl administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto perdavimo valdyti centralizuotai rengia centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas, vadovaudamasis šiame skyriuje nustatytais principais, Aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka.

9. Kiekvienas administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto perdavimo valdyti centralizuotai etapas prasideda įsigaliojus Vyriausybės nutarimui dėl administracinės paskirties ir kito su juo susijusio valstybės nekilnojamojo turto perdavimo valdyti centralizuotai ir laikomas užbaigtu centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui perėmus Vyriausybės nutarime nurodytą valstybės nekilnojamąjį turtą patikėjimo teise valdyti, naudoti ir juo disponuoti ir pasirašius su nutarime nurodytomis valstybės institucijomis ir įstaigomis valstybės nekilnojamojo turto panaudos sutartis pagal nutarimu, kuriuo patvirtintas Aprašas, patvirtintą Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui patikėjimo teise perduoto administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto tipinę panaudos sutarties formą (toliau – tipinė panaudos sutarties forma), administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto valdymo ir priežiūros sutartis, nekilnojamojo turto ir jam priskirto žemės sklypo (išskyrus pirmajame etape perduodamą turtą) priėmimo ir perdavimo aktus.

10. Įsigaliojus Vyriausybės nutarimui dėl administracinės paskirties nekilnojamojo turto perdavimo valdyti centralizuotai, valstybės institucijos ir įstaigos, išlaikomos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) asignavimų, lėšas centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo atlygiui už perduoto administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto valdymo ir priežiūros paslaugas mokėti ir kitoms administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto valdymo ir priežiūros sutartyje nustatytoms išlaidoms dengti, vadovaudamosi valstybės biudžeto rengimą, tvirtinimą ir vykdymą reglamentuojančiais teisės aktais, numato rengiamame atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekte.

 

III SKYRIUS

NENAUDOJAMO, PRIPAŽINTO NEREIKALINGU ARBA NETINKAMU (NEGALIMU) NAUDOTI VALSTYBĖS NEKILNOJAMOJO TURTO PERDAVIMAS

 

11. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui patikėjimo teise gali būti perduodamas Įstatyme nustatytos bet kurios paskirties valstybės nekilnojamasis turtas, jeigu jis:

11.1. nenaudojamas valstybės turto valdytojų, patikėjimo teise ar pagal patikėjimo sutartį valdančių valstybės nekilnojamąjį turtą, valstybės funkcijoms atlikti ar veiklai vykdyti (toliau – nenaudojamas valstybės funkcijoms atlikti valstybės nekilnojamasis turtas);

11.2. arba valstybės turto valdytojų teisės aktų nustatyta tvarka pripažintas nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti (toliau – pripažintas nereikalingu valstybės nekilnojamasis turtas).

12. Jeigu valstybės turto perdavimą, valdymą, naudojimą ir disponavimą juo arba valstybės turto valdytoją nustato įstatymas, Aprašo 11 punkte nurodytas valstybės nekilnojamasis turtas centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui gali būti perduodamas įstatymo nustatyta tvarka.

13. Nenaudojamam valstybės funkcijoms atlikti valstybės nekilnojamajam turtui priskirtinas šis bet kurios paskirties valstybės nekilnojamasis turtas:

13.1. nenaudojamas, nors nepripažintas nereikalingu, taip pat teisės aktų nustatyta tvarka turto valdytojo sprendimu pripažintas nereikalingu valstybės funkcijoms atlikti valstybės nekilnojamasis turtas;

13.2. savivaldybių patikėjimo teise valdomas valstybės nekilnojamasis turtas, kurį Įstatymo nustatyta tvarka savivaldybės turi perduoti centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui, jeigu pasikeičia savivaldybių valstybinės (valstybės perduotos savivaldybėms) funkcijos ar jų subjektai arba perduotas valstybės nekilnojamasis turtas tampa nereikalingas šioms funkcijoms atlikti;

13.3. išnuomotas (išskyrus Įstatyme nustatytus atvejus, kai valstybės nekilnojamasis turtas išnuomojamas ne konkurso būdu arba išnuomotas maitinimo paslaugoms teikti, kopijavimo, dauginimo, kavos, vandens ar maisto aparatams pastatyti, mobiliojo ryšio antenoms įrengti ar kitoms panašioms reikmėms) ar Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 4, 5 ir 7 punktuose nurodytiems subjektams panaudos pagrindais perduotas valstybės nekilnojamasis turtas, jeigu valstybės turto nuomos ar panaudos sutartys pasibaigusios;

13.4. valstybės nekilnojamasis turtas, kurio Įstatyme nustatyta naudojimo paskirtis nesusijusi su turto valdytojo teisės aktuose ar steigimo dokumentuose nurodytomis veiklos sritimis, tikslais ar funkcijomis.

14. Pripažintam nereikalingu valstybės nekilnojamajam turtui priskirtinas bet kurios paskirties valstybės nekilnojamasis turtas, turto valdytojų sprendimu pripažintas nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti, išskyrus pripažintą nereikalingu valstybės funkcijoms atlikti ar trukdančiu statyti naujus statinius arba rekonstruoti esamus statinius ar teritorijas valstybės nekilnojamąjį turtą.

15. Sprendimą dėl šiame skyriuje nurodyto nenaudojamo valstybės funkcijoms atlikti ir pripažinto nereikalingu valstybės nekilnojamojo turto perdavimo centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui patikėjimo teise valdyti, naudoti ir juo disponuoti priima Vyriausybė.

16. Pasiūlymus dėl nenaudojamo valstybės funkcijoms atlikti ir pripažinto nereikalingu valstybės nekilnojamojo turto perdavimo patikėjimo teise valdyti, naudoti ir juo disponuoti rengia centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas Aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

PASIŪLYMŲ IR SPRENDIMŲ DĖL VALSTYBĖS NEKILNOJAMOJO TURTO PERDAVIMO PROJEKTŲ RENGIMAS

 

17. Vyriausybės nutarimų dėl administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto perdavimo valdyti centralizuotai projektai rengiami ir teikiami Vyriausybei kartą per metus iki einamųjų metų birželio 1 dienos.

18. Prieš rengdamas pasiūlymus dėl administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto perdavimo valdyti centralizuotai, centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas iki einamųjų metų kovo 1 d. turi išanalizuoti ir įvertinti turto valdytojų, siekiančių atsisakyti administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto valdymo ir priežiūros veiklos, pateiktus prašymus ir iki nurodytos datos Valstybės turto informacinėje paieškos sistemoje sukauptą informaciją apie administracinės paskirties valstybės nekilnojamąjį turtą, jo valdymą ir valdymo centralizavimo lygį, identifikuoti valstybės nekilnojamojo turto objektus, atitinkančius Aprašo 6 punkte nurodytus principus, nustatyti, ar yra (nėra) suformuotas valstybės nekilnojamojo turto objektams priskirtas žemės sklypas. Kartu su pasiūlymu dėl administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto perdavimo valdyti centralizuotai teikiamas administracinės paskirties ir kito perduotino valstybės nekilnojamojo turto ir jam priskirto žemės sklypo (jeigu jis suformuotas) sąrašo projektas, kuris sudaromas, jeigu yra daugiau nei 2 valstybės nekilnojamojo turto objektai.

19. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo pasiūlyme dėl administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto perdavimo valdyti centralizuotai turi būti pateikti šie duomenys:

19.1. valstybės institucijos ar įstaigos pavadinimas;

19.2. perduodamas valstybės nekilnojamasis turtas (kadastro numeris, adresas, kiti perduodamą turtą identifikuojantys duomenys);

19.3. perduodamo valstybės nekilnojamojo turto plotas, įskaitant administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto bendro naudojimo patalpų plotą;

19.4. valstybės nekilnojamojo turto likutinė vertė;

19.5. žemės sklypą (jeigu jis suformuotas) identifikuojantys duomenys, jo plotas ir balansinė vertė.

20. Parengtas pasiūlymas dėl administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto perdavimo valdyti centralizuotai turi būti suderintas su pasiūlyme nurodytomis valstybės institucijomis ar įstaigomis, kurioms centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas turi pateikti ir preliminarų pasiūlymą dėl turto valdymo ir priežiūros paslaugas apimančių veiklų pasirinkties galimybių, kad centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas galėtų apskaičiuoti atlygio už turto valdymo ir priežiūros paslaugas dydį. Pasiūlymas turi būti suderintas su valstybės institucijų ar įstaigų valstybės, kaip savininko, teises ir pareigas įgyvendinančiomis institucijomis (išskyrus tas, kurių valstybės, kaip savininko, teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos yra Lietuvos Respublikos Seimas ar Vyriausybė), Nacionaline žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos ir iki einamųjų metų gegužės 2 d. pateiktas Lietuvos Respublikos finansų ministerijai (toliau – Finansų ministerija). Kartu su pasiūlymu dėl administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto perdavimo valdyti centralizuotai Finansų ministerijai teikiami:

20.1. institucijų suderinimo raštai, kuriuos jos turi pateikti ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo pasiūlymo dėl administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto perdavimo valdyti centralizuotai gavimo;

20.2. pagrindimas, kuriame, be kita ko, būtų nurodyta turto perdavimo atitiktis Aprašo 6 punkte nustatytiems principams, taip pat perduodamu turtu besinaudojančių valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičius;

20.3. Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašo kopija ir nekilnojamojo daikto kadastro duomenų bylos kopijos;

20.4. valstybės biudžeto lėšų poreikis – visa suma ir ši suma, paskirstyta pagal valstybės institucijas ir įstaigas, Vyriausybės nustatyta tvarka apskaičiuotam metiniam atlygiui už perduoto administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto valdymą ir priežiūrą mokėti.

21. Vyriausybės nutarimo dėl administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto perdavimo valdyti centralizuotai projektą, įvertinusi gautus dokumentus ir atsižvelgdama į valstybės finansines galimybes, Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Vyriausybės darbo reglamentas), nustatyta tvarka rengia, derina ir Vyriausybei teikia Finansų ministerija per Aprašo 17 punkte nurodytą terminą. Jeigu atlikus Aprašo 18 punkte nurodytus veiksmus neatsiranda perduotino valstybės nekilnojamojo turto arba galimybes perduoti pasiūlyme dėl administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto perdavimo valdyti centralizuotai nurodytą administracinės paskirties valstybės nekilnojamąjį turtą riboja valstybės finansinės galimybės, Vyriausybės nutarimo dėl administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto perdavimo valdyti centralizuotai projektai einamaisiais metais gali būti nerengiami.

22. Prieš rengdamas pasiūlymus dėl nenaudojamo valstybės funkcijoms atlikti ir pripažinto nereikalingu valstybės nekilnojamojo turto perdavimo, centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas turi išanalizuoti ir įvertinti Valstybės turto informacinėje paieškos sistemoje sukauptą informaciją apie nenaudojamą valstybės funkcijoms atlikti ir pripažintą nereikalingu valstybės nekilnojamąjį turtą, identifikuoti valstybės nekilnojamojo turto objektus, atitinkančius Aprašo 13 ir 14 punktuose nurodytas sąlygas, nustatyti, ar yra (nėra) suformuotas valstybės nekilnojamajam turtui priskirtinas žemės sklypas.

23. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas, atlikęs Aprašo 22 punkte nurodytus veiksmus:

23.1. vadovaudamasis Viešame aukcione parduodamo valstybės ir savivaldybių nekilnojamojo turto ir kitų nekilnojamųjų daiktų sąrašo sudarymo tvarkos aprašu, patvirtintu Vyriausybės 2014 m. spalio 28 d. nutarimu Nr. 1179 „Dėl Viešame aukcione parduodamo valstybės ir savivaldybių nekilnojamojo turto ir kitų nekilnojamųjų daiktų sąrašo sudarymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, atrenka parduotinus valstybės nekilnojamojo turto objektus ir minėto aprašo nustatyta tvarka parengia Viešame aukcione parduodamo valstybės nekilnojamojo turto ir kitų nekilnojamųjų daiktų sąrašo projektą;

23.2. atrenka valstybės nekilnojamojo turto objektus, dėl kurių iki einamųjų metų kovo 1 d. teisės aktų nustatyta tvarka priimti turto valdytojų sprendimai šį turtą pripažinti nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti ir sprendimuose siūloma nekilnojamąjį turtą nurašyti, išardyti ir likviduoti arba nurašyti ir likviduoti; atrinkęs šiame papunktyje nurodytus valstybės nekilnojamojo turto objektus, centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas preliminariai apskaičiuoja, kiek lėšų reikės šiam turtui likviduoti.

24. Vyriausybės nutarimų dėl nenaudojamo valstybės funkcijoms atlikti ir pripažinto nereikalingu valstybės nekilnojamojo turto, išskyrus Aprašo 23.1 ir 23.2 papunkčiuose nurodytą turtą, perdavimo patikėjimo teise valdyti, naudoti ir juo disponuoti centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui projektai rengiami ne dažniau kaip kartą per einamųjų metų ketvirtį. Vyriausybės nutarimų dėl Aprašo 23.2 papunktyje nurodyto turto perdavimo patikėjimo teise valdyti naudoti ir juo disponuoti centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui projektai rengiami ir teikiami Vyriausybei kartą per metus iki einamųjų metų birželio 1 dienos. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo pasiūlymai dėl nenaudojamo valstybės funkcijoms atlikti ir pripažinto nereikalingu valstybės nekilnojamojo turto perdavimo turi būti suderinti su jį patikėjimo teise arba pagal patikėjimo sutartį valdančiais valstybės turto valdytojais ir institucijomis, įgyvendinančiomis valstybės, kaip juridinio asmens dalyvio, teises ir pareigas (išskyrus tuos atvejus, kai juridinio asmens dalyvio teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Lietuvos Respublikos Seimas arba Vyriausybė), taip pat su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, – kai perduodamas valstybės mokslo ir studijų institucijų valdomas valstybės nekilnojamojo turtas, ir Nacionaline žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos.

25. Pasiūlymus dėl nenaudojamo valstybės funkcijoms atlikti ir pripažinto nereikalingu valstybės nekilnojamojo turto, išskyrus Aprašo 23.2 papunktyje nurodytą turtą, perdavimo centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas teikia Finansų ministerijai iki einamųjų metų ketvirčio paskutinio mėnesio 1 d., o pasiūlymus dėl Aprašo 23.2 papunktyje nurodyto turto – iki einamųjų metų gegužės 2 dienos.

26. Kartu su pasiūlymu dėl nenaudojamo valstybės funkcijoms atlikti ir pripažinto nereikalingu valstybės nekilnojamojo turto perdavimo Finansų ministerijai teikiami:

26.1. institucijų suderinimo raštai;

26.2. pagrindimas, kuriame, be kita ko, turi būti nurodyta turto perdavimo atitiktis Aprašo 13 ir 14 punktuose nustatytoms sąlygoms;

26.3. Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašo kopija ir nekilnojamojo daikto kadastro duomenų bylos kopijos;

26.4. turto valdytojų sprendimai dėl valstybės turto pripažinimo nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti, kai perduodamas toks turtas;

26.5. preliminarus lėšų poreikis nurašytam valstybės nekilnojamajam turtui likviduoti.

27. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo pasiūlyme dėl nenaudojamo valstybės funkcijoms atlikti ir pripažinto nereikalingu valstybės nekilnojamojo turto perdavimo turi būti pateikti Aprašo 19 punkte nustatyti duomenys.

28. Finansų ministerija, įvertinusi gautus dokumentus, lėšų poreikį valstybės nekilnojamajam turtui likviduoti, finansavimo galimybes ir šaltinius, Vyriausybės nutarimo dėl nenaudojamo valstybės funkcijoms atlikti ir pripažinto nereikalingu valstybės nekilnojamojo turto perdavimo patikėjimo teise valdyti, naudoti ir juo disponuoti centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui projektą Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia svarstyti Vyriausybei per Aprašo 24 punkte nurodytus terminus.

29. Pasiūlymų dėl šiame Aprašo skyriuje nurodyto valstybės nekilnojamojo turto perdavimo derinimas gali būti organizuojamas ir jie derinami Valstybės turto informacinėje paieškos sistemoje, vadovaujantis finansų ministro patvirtintomis Valstybės turto informacinės paieškos sistemos duomenų pateikimo, naudojimo ir sprendimų derinimo taisyklėmis. Pradėjus veikti Valstybės turto informacinei paieškos sistemai, vietoj Aprašo 19.2, 19.3, 26.1 ir 26.3 papunkčiuose nurodytų dokumentų pateikiama sistemos ataskaita, kurioje nurodomi sprendimo suderinimo ir valstybės nekilnojamojo turto duomenys.

30. Įsigaliojus Vyriausybės nutarimui dėl valstybės nekilnojamojo turto ir jam priskirto žemės sklypo perdavimo patikėjimo teise valdyti, naudoti ir jais disponuoti centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui, valstybės nekilnojamojo turto ir jam priskirto žemės sklypo perdavimas įforminamas perdavimo ir priėmimo aktais, sudarytais valstybės turto ir valstybinės žemės sklypų perdavimą patikėjimo teise valdyti reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

31. Jeigu Valstybės turto informacinė paieškos sistema dar neveikia, pasiūlymus dėl nenaudojamo valstybės funkcijoms atlikti ir pripažinto nereikalingu valstybės nekilnojamojo turto, atitinkančio Aprašo 13 ir 14 punktuose nurodytas sąlygas, perdavimo centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui ne vėliau kaip iki einamųjų metų ketvirčio paskutinio mėnesio 1 d. teikia turto valdytojai. Kartu su pasiūlymu teikiami:

31.1. Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašo kopija ir nekilnojamojo daikto kadastro duomenų bylos kopijos;

31.2. valstybės nekilnojamojo turto likutinė vertė;

31.3. žemės sklypą (jeigu jis suformuotas) identifikuojantys duomenys, jo plotas ir balansinė vertė;

31.4. pagrindimas, kuriame, be kita ko, turi būti nurodyta turto perdavimo atitiktis Aprašo 13 ir 14 punktuose nustatytoms sąlygoms;

31.5. turto valdytojų sprendimai dėl valstybės turto pripažinimo nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti, kai perduodamas toks turtas.

32. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas, gavęs Aprašo 31 punkte nurodytus turto valdytojų pasiūlymus dėl nenaudojamo valstybės funkcijoms atlikti ir pripažinto nereikalingu valstybės nekilnojamojo turto perdavimo, atlieka Aprašo 23–26 punktuose nurodytus veiksmus.

 

V SKYRIUS

ADMINISTRACINĖS PASKIRTIES VALSTYBĖS NEKILNOJAMOJO TURTO CENTRALIZUOTAS VALDYMAS

 

33. Per 3 mėnesius nuo tos dienos, kurią įsigalioja Vyriausybės nutarimas dėl administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto perdavimo valdyti centralizuotai, centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas su nutarime nurodytomis valstybės institucijomis ar įstaigomis turi sudaryti šias sutartis:

33.1. perduoto turto panaudos;

33.2. turto valdymo ir priežiūros.

34. Panaudos sutartyje, be kitų tipinės panaudos sutarties formoje nustatytų sąlygų, turi būti nustatytos šios panaudos sąlygos:

34.1. panaudos terminas;

34.2. su komunalinių paslaugų teikėjais atsiskaito panaudos davėjas, jeigu jis su komunalinių paslaugų teikėjais yra sudaręs komunalinių paslaugų teikimo sutartis;

34.3. valstybės nekilnojamąjį turtą apdraudžia panaudos davėjas;

34.4. valstybės nekilnojamojo turto einamuosius ir kapitalinius remontus atlieka panaudos davėjas turto valdymo ir priežiūros sutartyje nustatytomis sąlygomis ir tvarka;

34.5. panaudos gavėjas negali panaudai gauto turto išnuomoti ar kitaip perleisti tretiesiems asmenims.

35. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas, patikėjimo teise valdydamas administracinės paskirties valstybės nekilnojamąjį turtą ir disponuodamas juo, teikia administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto valdymo ir priežiūros paslaugas, kurioms priskirtina:

35.1. komunalinių paslaugų (elektros, šilumos, dujų, vandentiekio, atliekų tvarkymo ir išvežimo) sutarčių sudarymas ir (arba) administravimas; iki Vyriausybės nutarimo dėl administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto perdavimo valdyti centralizuotai įsigaliojimo valstybės institucijų ir įstaigų su komunalinių paslaugų teikėjais sudarytos sutartys turi būti peržiūrimos siekiant įvertinti sutartyse nustatytas sutarčių nutraukimo ar pabaigos sąlygas, taip pat galimybes centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui palaipsniui sudaryti naujas komunalinių paslaugų teikimo sutartis;

35.2. įmokų už komunalines paslaugas paskirstymas, apskaičiavimas, sąskaitų pateikimas turto naudotojui (naudotojams), įmokų mokėjimo kontrolė;

35.3. perduoto valstybės nekilnojamojo turto einamojo ir (arba) kapitalinio remonto, fizinės būklės (fizinių savybių) atkūrimo ir vertybinių paveldo savybių išsaugojimo organizavimas ir administravimas, pasiūlymų dėl valstybės funkcijoms atlikti naudojamo valstybės nekilnojamojo turto pertvarkymo, siekiant kuo racionaliau naudoti bendrąjį pastato (patalpų) plotą didinant kabinetinį plotą; kapitalinis remontas gali būti organizuojamas atsižvelgiant į perduoto turto fizinę būklę, kuri turi būti nurodyta turto panaudos sutartyje;

35.4. perduoto administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto energinio efektyvumo didinimo projektų įgyvendinimas pagal Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr.1328 „Dėl Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos partvirtinimo“;

35.5. perduoto valstybės nekilnojamojo turto draudimo organizavimas ir draudimo sutarčių vykdymo kontrolė;

35.6. valstybės nekilnojamojo turto apsaugos ir valymo (vidaus patalpų, išorės) paslaugų organizavimas ir administravimas;

35.7. teritorijos priežiūros paslaugų organizavimas ir administravimas;

35.8. inžinerinės įrangos ir tinklų (šildymo, vandentiekio ir kanalizacijos, elektros, vėdinimo ir kondicionavimo) priežiūros organizavimas;

35.9. statinio techninės priežiūros paslaugos organizavimas;

35.10. patalpose esančios įrangos gedimų šalinimo organizavimas;

35.11. leidimų sistemos (jeigu jos reikia) įvedimo organizavimas;

35.12. dalies perduoto administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto nuomos organizavimas ir sudarytų nuomos sutarčių administravimas, kai dalis perduoto administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto išnuomojama maitinimo paslaugų teikėjams, kavos, vandens ir maisto aparatams pastatyti, mobiliojo ryšio antenoms įrengti ir kitoms panašioms turto naudotojo reikmėms tenkinti;

35.13. naujo administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto įsigijimo organizavimas Aprašo VI skyriuje nustatyta tvarka;

35.14. valdymo ir priežiūros reikalavimų ir naudojimosi valstybės nekilnojamuoju turtu instrukcijų nustatymas;

35.15. perduoto valstybės nekilnojamojo turto pripažinimas nereikalingu, netinkamu (negalimu) naudoti teisės aktų nustatyta tvarka, kai valstybės institucijos ar įstaigos, naudojančios šį turtą panaudos pagrindais, pateikia pasiūlymus dėl šio turto pripažinimo nereikalingu, netinkamu (negalimu) naudoti;

35.16. perduoto administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto rekonstravimo, atnaujinimo, pertvarkymo ar Įstatymo nustatytos kitos paskirties valstybės nekilnojamojo turto pritaikymo administracinei paskirčiai organizavimas;

35.17. kitos su turto valdymu ir priežiūra susijusios paslaugos.

36. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas ir valstybės institucijos ir įstaigos, kurių patikėjimo teise valdomas administracinės paskirties valstybės nekilnojamasis turtas perduodamas valdyti centralizuotai, iki dokumentų, nurodytų Aprašo 20 punkte, pateikimo Finansų ministerijai dienos turi įvertinti valstybės institucijų ir įstaigų sudarytas komunalinių paslaugų ir kitų turto valdymo ir priežiūros paslaugų sutartis, taip pat sudarytas perduotino valstybės nekilnojamojo turto nuomos ar panaudos sutartis ir susitarti dėl valdymą ir priežiūrą sudarančių paslaugų apimties, taip pat ir galimybės išplėsti šią apimtį.

37. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas turi užtikrinti turto valdymo ir priežiūros paslaugų, dėl kurių susitariama su turtą naudojančiomis (naudosiančiomis) valstybės institucijomis ir įstaigomis, tinkamą teikimą pagal turto valdymo ir priežiūros paslaugų sutartyje nustatytus turto valdymo ir priežiūros kokybės reikalavimus.

38. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo ir valstybės institucijų ir įstaigų sudaromose panaudos ir turto valdymo ir priežiūros sutartyse turi būti nustatytas toks pat sutarčių galiojimo terminas, sutarčių pratęsimo ir nutraukimo tvarka. Keisti turto valdymo ir priežiūros sutartyje nustatytą valdymą ir priežiūrą sudarančių paslaugų apimtį galima tik tada, jeigu Finansų ministerija tam pritaria, numačius lėšas atitinkamų metų valstybės biudžete.

39. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui už turto valdymą ir priežiūrą mokamas Vyriausybės nustatyta tvarka apskaičiuotas atlygis.

 

VI SKYRIUS

APSIRŪPINIMO ADMINISTRACINĖS PASKIRTIES VALSTYBĖS NEKILNOJAMUOJU TURTU ALTERNATYVŲ VERTINIMAS IR NAUJO ADMINISTRACINĖS PASKIRTIES VALSTYBĖS NEKILNOJAMOJO TURTO ĮSIGIJIMAS

 

40. Naujas administracinės paskirties valstybės nekilnojamasis turtas gali būti įsigyjamas jį statant, perkant arba įsigyjant nuomos teisėmis nekilnojamojo turto rinkoje, jeigu tenkinamos abi šios sąlygos:

40.1. esamas administracinės paskirties valstybės nekilnojamasis turtas, kuriuo naudojasi valstybės institucijos ar įstaigos, neatitinka šių institucijų ir įstaigų poreikių atliekant valstybės funkcijas, o perduoti kitą laisvą ir poreikius atitinkantį administracinės paskirties valstybės nekilnojamąjį turtą galimybių nėra;

40.2. įvertinus Aprašo 47 punkte nurodytas ir kitas galimas alternatyvas, paaiškėja, kad esamo valstybės nekilnojamojo turto rekonstravimo, atnaujinimo, pertvarkymo ar kito laisvo nekilnojamojo turto pritaikymo administracinei paskirčiai išlaidos ir institucijų perkėlimo išlaidos lygios naujo tokio pat dydžio turto įsigijimo ir persikėlimo į jį arba nekilnojamojo turto nuomos rinkoje esančiai kainai arba ją viršija, laikoma, kad esamo valstybės nekilnojamojo turto netikslinga panaudoti, pritaikyti valstybės institucijos ar įstaigos valstybės funkcijoms atlikti.

41. Naujo administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto įsigijimo poreikį, jeigu perduoti valstybės institucijai ar įstaigai kitą laisvą ir poreikius atitinkantį administracinės paskirties valstybės nekilnojamąjį turtą nėra galimybių, vadovaudamasis Finansų ministerijos nustatomais apsirūpinimo administracinės paskirties valstybės nekilnojamuoju turtu, reikalingu veiklai vykdyti ar valstybės funkcijoms atlikti, normatyvais, nustato centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas, įvertinęs apsirūpinimo administracinės paskirties valstybės nekilnojamuoju turtu alternatyvas ir atlikęs šių alternatyvų sąnaudų ir naudos analizę. Alternatyvų vertinimas apima įgyvendinimo būdų ir jų trukmės nustatymą, alternatyvų sąnaudų ir naudos analizę, lėšų poreikio nustatymą, pasiūlymus dėl finansavimo šaltinių, galimų rizikų įvertinimą.

42. Valstybės institucijos ir įstaigos, patikėjimo ar panaudos teise pagal panaudos sutartį valdančios ir (arba) naudojančios administracinės paskirties valstybės nekilnojamąjį turtą, kuris neatitinka jų poreikių atliekant valstybės funkcijas, dėl apsirūpinimo administracinės paskirties valstybės nekilnojamuoju turtu turi kreiptis į centralizuotai valdomo valstybės turto valdytoją. Laikoma, kad administracinės paskirties valstybės nekilnojamasis turtas neatitinka valstybės institucijų ir įstaigų poreikių atliekant valstybės funkcijas, jeigu jis atitinka bent vieną iš šių požymių:

42.1. fiziškai ar funkciškai nusidėvėjęs;

42.2. nustatyta tvarka pripažintas avariniu;

42.3. neatitinka nekilnojamajam turtui teisės aktuose keliamų reikalavimų;

42.4. viršija nustatytus administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto naudojimo efektyvumo rodiklius;

42.5. neatitinka kitų pagrįstų valstybės institucijų ar įstaigų poreikių atliekant valstybės funkcijas.

43. Valstybės institucijos ir įstaigos, kurių patikėjimo teise ar panaudos pagrindais valdomas ir naudojamas administracinės paskirties valstybės nekilnojamasis turtas atitinka bent vieną Aprašo 42 punkte nustatytų požymių, turi pateikti centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui prašymą įvertinti apsirūpinimo administracinės paskirties valstybės nekilnojamuoju turtu alternatyvas. Kartu su šiuo prašymu turi būti pateikti šie dokumentai ar informacija:

43.1. Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašo, išduoto ne vėliau kaip prieš mėnesį iki prašymo pateikimo dienos, kopija;

43.2. nekilnojamojo daikto (žemės sklypo, jeigu jis suformuotas, ir statinių) kadastro duomenų bylos kopija;

43.3. administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto bendras plotas, darbo kabinetų plotas;

43.4. administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto (pastato ar patalpų) objekte dirbančių valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičius;

43.5. pagrindimas, kodėl valstybės nekilnojamasis turtas neatitinka valstybės turto valdytojo poreikių atliekant valstybės funkcijas;

43.6. duomenys apie valstybės turto valdytojui atitinkamų metų Valstybės investicijų programoje numatytas skirti lėšas, kurios galėtų būti naudojamos tinkamu funkcijoms atlikti administracinės paskirties valstybės nekilnojamuoju turtu apsirūpinti;

43.7. kita, valstybės institucijos ar įstaigos nuomone, svarbi informacija.

44. Pradėjus veikti Valstybės turto informacinei paieškos sistemai, vietoj Aprašo 43.1–43.4 papunkčiuose nurodytos informacijos pateikiamos Valstybės turto informacinės paieškos sistemos ataskaitos.

45. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas per 10 darbo dienų nuo prašymo įvertinti apsirūpinimo administracinės paskirties valstybės nekilnojamuoju turtu alternatyvas gavimo išnagrinėja gautus dokumentus ir informaciją. Jeigu valstybės institucija ar įstaiga pateikia ne visus Aprašo 43 punkte nurodytus dokumentus ir informaciją, reikiami dokumentai ir informacija pateikiami centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo rašytiniu prašymu.

46. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas, gavęs visus Aprašo 43 punkte nurodytus dokumentus ir (arba) Aprašo 44 punkte nurodytas Valstybės turto informacinės paieškos sistemos ataskaitas, per 3 mėnesius turi įvertinti apsirūpinimo administracinės paskirties valstybės nekilnojamuoju turtu alternatyvas.

47. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas pirmiausia turi įvertinti šias apsirūpinimo administracinės paskirties valstybės nekilnojamuoju turtu alternatyvas:

47.1. valstybės institucijos ar įstaigos naudojamo valstybės nekilnojamojo turto rekonstravimo ar pertvarkymo, kad turtas būtų tinkamas institucijos ar įstaigos funkcijoms atlikti, alternatyvą;

47.2. centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui perduoto patikėjimo teise valdyti nenaudojamo bet kurios paskirties valstybės nekilnojamojo turto naudojimo ir (arba) pritaikymo administracinei paskirčiai alternatyvas;

47.3. Aprašo 6.3 papunktyje nurodyto institucijų perkėlimo alternatyvą.

48. Įvertinęs apsirūpinimo administracinės paskirties valstybės nekilnojamuoju turtu alternatyvas, centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas valstybės institucijai ar įstaigai pateikia informaciją apie kiekvieną alternatyvą, nurodydamas jų įgyvendinimo sąnaudas ir terminus, galimas rizikas, lėšų poreikį, galimus finansavimo šaltinius ir būdus, taip pat pateikia pasiūlymus dėl rekomenduojamos įgyvendinti alternatyvos ir jos finansavimo būdo.

49. Naują administracinės paskirties valstybės nekilnojamąjį turtą (perkant, statant) teisės aktų nustatyta tvarka gali įsigyti centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas, suderinęs su Finansų ministerija lėšų poreikį šiam turtui įsigyti ir finansavimo šaltinius.

50. Šio skyriaus nuostatos netaikomos, kai naujas administracinės paskirties valstybės nekilnojamasis turtas Vyriausybės nutarimu įsigyjamas valstybei svarbiam ekonominiam ar kultūriniam projektui įgyvendinti.

 

VII SKYRIUS

NENAUDOJAMO VALSTYBĖS FUNKCIJOMS ATLIKTI IR PRIPAŽINTO NEREIKALINGU VALSTYBĖS NEKILNOJAMOJO TURTO VALDYMAS, NAUDOJIMAS IR DISPONAVIMAS JUO

 

51. Įsigaliojus Vyriausybės nutarimams dėl Aprašo 23.2 papunktyje nurodyto valstybės nekilnojamojo turto perdavimo ir šio turto perdavimą įforminus priėmimo ir perdavimo aktu, centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas organizuoja nurašyto valstybės nekilnojamojo turto likvidavimo (griovimo) darbus. Šie darbai gali būti finansuojami iš įstatymų nustatytų finansavimo šaltinių, taip pat ir šiam tikslui skiriamų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų.

52. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas patikėjimo teise perduotą nenaudojamą valstybės funkcijoms atlikti ir pripažintą nereikalingu valstybės nekilnojamąjį turtą teisės aktų nustatyta tvarka gali perduoti patikėjimo teise, panaudos pagrindais arba išnuomoti. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas patikėjimo teise perduotą nenaudojamą valstybės funkcijoms atlikti ir pripažintą nereikalingu valstybės nekilnojamąjį turtą gali išnuomoti arba perduoti panaudos pagrindais, jeigu nė viena valstybės institucija ar įstaiga nėra pateikusi prašymo apsirūpinti administracinės paskirties ar kitos paskirties valstybės nekilnojamuoju turtu. Nuomos ar panaudos sutartyse turi būti nustatyti tokie sutarčių galiojimo terminai arba sutarčių nutraukimo sąlygos, kad valstybės institucijos ar įstaigos pirmiausia galėtų apsirūpinti jų funkcijoms atlikti reikalingu valstybės nekilnojamuoju turtu. Įtrauktas į Vyriausybės patvirtintą Viešame aukcione parduodamo valstybės nekilnojamojo turto ir kitų nekilnojamųjų daiktų sąrašą arba Atnaujinamo valstybės nekilnojamojo turto sąrašą, valstybės nekilnojamasis turtas, patikėjimo teise perduotas valdyti, naudoti ir juo disponuoti centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui, iki jo įtraukimo į minėtus sąrašus ir pardavimo viešame aukcione gali būti išnuomojamas arba suteikiamas panaudos pagrindais. Tokiu atveju nuomos ar panaudos sutartyje turi būti nustatyta, kad turto nuomos sutartis pasibaigia šį turtą pardavus viešame aukcione.

 

 

 

––––––––––––––––––––

 


 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2015 m. vasario 11 d. nutarimu Nr. 148

 

 

(Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui patikėjimo teise perduoto administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto tipinė panaudos sutarties forma)

 

CENTRALIZUOTAI VALDOMO VALSTYBĖS TURTO VALDYTOJUI PATIKĖJIMO TEISE PERDUOTO ADMINISTRACINĖS PASKIRTIES VALSTYBĖS NEKILNOJAMOJO TURTO PANAUDOS SUTARTIS

 

_____________ Nr.____________

(data)

___________________________

(sudarymo vieta)

 

Panaudos davėjas ________________________________________________________ ,

(perduodančio turtą centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo pavadinimas ir kodas)

atstovaujamas _________________________________________________________________ ,

(atstovo pareigos, vardas ir pavardė)

veikiančio (-ios) pagal ___________________________________________________________ ,

ir panaudos gavėjas _____________________________________________________________ ,

(valstybės institucijos ar įstaigos, nurodytos Vyriausybės sprendime dėl administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto perdavimo valdyti centralizuotai, pavadinimas ir kodas)

atstovaujamas _________________________________________________________________ ,

(atstovo pareigos, vardas ir pavardė)

veikiančio (-ios) pagal ___________________________________________________________ ,

vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 20 ___ m. _________ d. nutarimu Nr. ____, sudarė šią sutartį:

1. Panaudos davėjas pagal šią sutartį perduoda panaudos gavėjui, veikiančiam pagal savo įstatus (nuostatus), laikinai neatlygintinai valdyti ir naudoti panaudos davėjo patikėjimo teise valdomą administracinės paskirties valstybės nekilnojamąjį turtą ir kitą teisės aktų nustatyta tvarka perduodamą turtą (toliau – perduodamas turtas): ______________________________________________________________________________

(turto pavadinimas ir apibūdinimas: administracinės

______________________________________________________________________________

paskirties valstybės nekilnojamojo turto ir kito perduodamo nekilnojamojo turto adresas, unikalus numeris, statinio

______________________________________________________________________________

pažymėjimas plane, bendras statinio plotas, patalpų plotas ir indeksai; nekilnojamojo turto įsigijimo vertė, likutinė

______________________________________________________________________________

vertė; perduodamo turto naudojimo paskirtis; ilgalaikio materialiojo turto inventorinis numeris, įsigijimo ir likutinė

______________________________________________________________________________

vertė; įrenginių pagrindinės charakteristikos, o jeigu turtas perduodamas pagal sąrašą, nurodoma, kad turtas

_____________________________________________________________________________ .

perduodamas pagal pridedamą sąrašą; turto būklė)

___________________________________________________________________________.

2. Panaudos davėjas perduodamą turtą perduoda panaudos gavėjui per ______ dienų (-as) po šios sutarties pasirašymo.

3. Sutarties terminas:

3.1. Ši sutartis sudaroma _____ metams (metų). Šios sutarties pabaigos data laikoma 20 __ m. __________ diena.

3.2. Sutarties šalys susitaria, kad ši sutartis tampa neterminuota, jeigu panaudos gavėjas, pasibaigus šios sutarties terminui, ir toliau naudojasi perduodamu turtu pagal perduodamo turto paskirtį steigimo dokumentuose nustatytiems veiklos tikslams siekti ir funkcijoms atlikti.

4. Sutarties nutraukimas prieš terminą. Ši sutartis anksčiau nustatyto termino gali būti nutraukiama:

4.1. šalių susitarimu;

4.2. Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.641 straipsnyje nustatytais atvejais;

4.3. jeigu panaudos gavėjas nevykdo veiklos ar funkcijų, kurioms vykdyti perduotas turtas.

5. Sutarties termino pabaiga sutarties šalių neatleidžia nuo pareigos tinkamai įvykdyti įsipareigojimus, kylančius iš šios sutarties.

6. Sutarties šalių teisės ir pareigos:

6.1. Panaudos davėjas:

6.1.1. atsiskaito su perduoto turto komunalinių paslaugų teikėjais, jeigu panaudos davėjas su komunalinių paslaugų teikėjais yra sudaręs komunalinių paslaugų teikimo sutartis; jeigu komunalinių paslaugų teikimo sutartis su komunalinių paslaugų teikėjais yra sudaręs panaudos gavėjas, už komunalines paslaugas atsiskaitoma panaudos davėjo ir panaudos gavėjo sudarytoje administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto valdymo ir priežiūros sutartyje (toliau – Turto valdymo ir priežiūros sutartis) nustatyta tvarka ir sąlygomis;

6.1.2. apmoka perduoto turto išlaikymo ir priežiūros išlaidas, teikia perduodamo turto valdymo ir priežiūros paslaugas tokios apimties, tokiomis sąlygomis ir tvarka, kaip nustatyta Turto valdymo ir priežiūros sutartyje;

6.1.3. per 15 dienų nuo šios sutarties pasirašymo savo lėšomis apdraudžia visam sutarties galiojimo terminui perduodamą turtą nuo žalos, kuri gali būti padaryta ugnies, vandens, gamtos jėgų, dėl vagysčių ir kitų draudiminių įvykių;

6.1.4. per 15 dienų nuo šios sutarties pasirašymo įstatymų nustatyta tvarka įregistruoja sutartį Nekilnojamojo turto registre, o pasibaigus sutarties terminui išregistruoja sutartį iš Nekilnojamojo turto registro;

6.1.5. nepažeisdamas panaudos gavėjo teisių, turi teisę tikrinti, ar panaudos gavėjas naudojasi perduotu turtu pagal paskirtį, šią sutartį ir Turto valdymo ir priežiūros sutartį;

6.1.6. per šios sutarties 2 punkte nustatytą terminą perduoda šios sutarties 1 punkte nurodytą turtą pagal perdavimo ir priėmimo aktą;

6.1.7. per 5 dienas nuo šios sutarties termino pabaigos priima grąžinamą turtą iš panaudos gavėjo pagal perdavimo ir priėmimo aktą;

6.1.8. per protingą terminą suformuoja (jeigu iki perdavimo jis nesuformuotas) žemės sklypą, priskirtą šios sutarties 1 punkte nurodytam perduodamam turtui, ir teisės aktų nustatyta tvarka sudaro su panaudos gavėju valstybinės žemės panaudos sutartį.

6.2. Panaudos gavėjas:

6.2.1. privalo naudoti turtą pagal paskirtį ir šią sutartį, griežtai laikytis perduodamam turtui nustatytų priešgaisrinės saugos, sandėliavimo, sanitarinių ir techninių taisyklių, per visą šios sutarties galiojimo laiką nekeisti turto paskirties, taip pat laikytis kitų su perduodamo turto naudojimu susijusių reikalavimų, nustatytų Turto valdymo ir priežiūros sutartyje;

6.2.2. privalo sudaryti sąlygas panaudos davėjui kontroliuoti, ar perduodamas turtas naudojamas pagal paskirtį, šią sutartį ir Turto valdymo ir priežiūros sutartį;

6.2.3. likus dviem mėnesiams iki šios sutarties termino pabaigos, privalo panaudos davėjui raštu pranešti, ar po šios sutarties termino pabaigos naudos perduodamą turtą pagal perduoto turto paskirtį steigimo dokumentuose nustatytiems veiklos tikslams pasiekti ir funkcijoms atlikti;

6.2.4. likus vienam mėnesiui iki šios sutarties termino pabaigos, privalo panaudos davėjui raštu pranešti apie grąžinamą nekilnojamąjį turtą;

6.2.5. privalo atlyginti panaudos davėjui nuostolius, atsiradusius dėl netinkamo turto naudojimo ar sugadinimo;

6.2.6. negali jam perduoto turto išnuomoti ar kitaip perleisti tretiesiems asmenims.

6.3. Panaudos gavėjo lėšos, panaudotos daiktui pagerinti ar pertvarkyti, neatlyginamos.

7. Kitos sąlygos: __________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ .

8. Trečiųjų asmenų teisės į perduodamą turtą: ___________________________________

_____________________________________________________________________________ .

9. Pranešimai:

9.1. Visi šioje sutartyje nustatyti ar su jos vykdymu susiję arba su reikalavimų, kylančių iš šios sutarties, gynimu civilinio proceso tvarka susiję pranešimai turi būti rašytiniai, siunčiami paštu arba elektroniniu paštu šioje sutartyje nurodytais šalių adresais. Kiekviena sutarties šalis turi teisę pasirinkti jai tinkamą pranešimo išsiuntimo būdą.

9.2. Jeigu pranešimas siunčiamas elektroniniu paštu, laikoma, kad jį sutarties šalis gavo tą pačią dieną, kuria jis išsiųstas, jeigu jis išsiųstas siunčiančios sutarties šalies darbo valandomis, arba kitą darbo dieną, jeigu jis siųstas ne darbo valandomis.

9.3. Sutarties šalys ne vėliau kaip kitą darbo dieną privalo raštu viena kitą informuoti apie pasikeitusius savo rekvizitus. Sutarties šalis, neįvykdžiusi šio įsipareigojimo, negali reikšti pretenzijų dėl to, kad ji negavo pranešimų, kad kita šalis pažeidė sutartį, ar kitų pretenzijų, jeigu kita šalis atliko veiksmus pagal paskutinius jai žinomus kitos šalies adresą ar rekvizitus.

10. Ginčai:

10.1. Visi ginčai tarp sutarties šalių dėl šios sutarties vykdymo sprendžiami konsultacijų ir derybų būdu, vadovaujantis gera valia. Nepavykus pasiekti susitarimo per mėnesį, ginčai, nesutarimai ar reikalavimai, kylantys iš šios sutarties ar su ja susiję, sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

11. Baigiamosios nuostatos:

11.1. Panaudos gavėjas, pasirašydamas šią sutartį, pripažįsta, kad jis sutinka su perduodamo turto būkle.

11.2. Jeigu viena iš šios sutarties nuostatų įstatymų nustatyta tvarka pripažįstama negaliojančia, sutarties šalys per protingą terminą turi pakeisti negaliojančią nuostatą.

11.3. Ši sutartis sudaryta 2 vienodos juridinės galios egzemplioriais, po vieną kiekvienai sutarties šaliai.

 

PRIDEDAMA (jeigu dokumentai pridedami):

1. ___________________________________, __ lapas (-ai).

(turto sąrašas, jeigu turtas perduodamas pagal sąrašą)

2. ______________________________________, __ lapas (-ai).

(nekilnojamojo daikto kadastro duomenų bylos kopijos)

3. ______________________________, __ lapas (-ai).

(panaudos subjekto įstatų (nuostatų) kopija)

4. _____________________________________________________, __ lapas (-ai).

(Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko informacinis išrašas)

5. ______________________________________________________, __ lapas (-ai).

(perdavimo ir priėmimo aktas)

6. _____________________________________________, __ lapas (-ai).

(kiti dokumentai)

Sutarties šalių rekvizitai:

Panaudos davėjo _________________________________________________________

(adresas, telefono numeris, kodas, atsiskaitomosios sąskaitos banke numeris, el. pašto adresas)

Panaudos gavėjo __________________________________________________________

(adresas, telefono numeris, kodas, atsiskaitomosios sąskaitos banke numeris, el. pašto adresas)

 

Panaudos davėjas                    Panaudos gavėjas

(Parašas) (Vardas ir pavardė, pareigos)          (Parašas) (Vardas ir pavardė, pareigos)

A.V.                                        A.V.                                       

 

––––––––––––––––––––