ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ R. GRUZDŽIŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „PURIENA“ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

 

2021 m. gruodžio 21 d. Nr. T-374

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 dalimi,  Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2020 m. liepos 2 d. įsakymo Nr. V-1006 „Dėl Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašo patvirtinimo“ 3.2.1 papunkčiu ir Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. lapkričio 22 d. įsakymu Nr. A-2142 „Dėl Savivaldybės ikimokyklinio ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo įstaigų pasirengimo mokyti mokinius / ugdytinius nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu atitikties mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašui tvirtinimo“, Šiaulių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Šiaulių r. Gruzdžių lopšelio-darželio „Puriena“ nuostatus (pridedama).

2. Įgalioti Šiaulių r. Gruzdžių lopšelio-darželio „Puriena“ direktorę Jūratę Jankauskienę pasirašyti pakeistus Šiaulių r. Gruzdžių lopšelio-darželio „Puriena“ nuostatus ir iki 2022 m. sausio 7 d. įregistruoti juos Juridinių asmenų registre.

3. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 9 d. sprendimo Nr. T-296 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigų nuostatų patvirtinimo“ 1.3 papunktį nuo 2022 m. sausio 7 d.

 

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams (Dvaro g. 80, Šiauliai) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Antanas Bezaras

 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2021 m. gruodžio 21 d. sprendimu Nr. T-374

 

 

ŠIAULIŲ R. GRUZDŽIŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „PURIENA“

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Šiaulių r. Gruzdžių lopšelio-darželio „Puriena“ nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių r. Gruzdžių lopšelio-darželio „Puriena“ (toliau – lopšelis-darželis) veiklos sritis ir rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lopšelio-darželio turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę ir lopšelio-darželio veiklos priežiūrą.

2.  Lopšelio-darželio oficialusis pavadinimas – Šiaulių r. Gruzdžių lopšelis-darželis „Puriena“, trumpasis pavadinimas – lopšelis-darželis „Puriena“. Lopšelis-darželis įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas 190085154.

3.  Lopšelis-darželis įsteigtas 1986 m. rugpjūčio14 d.

4.  Lopšelio-darželio teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5.  Lopšelio-darželio priklausomybė – savivaldybės.

6.  Lopšelio-darželio savininkas – Šiaulių rajono savivaldybė, kodas 111105174, adresas: Vilniaus g. 263, LT-76337 Šiauliai.

7.  Lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šiaulių rajono savivaldybės taryba.

8.  Lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija sprendžia Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

9.  Lopšelio-darželio buveinė – J. Gagarino g. 4, LT-81421 Gruzdžiai, Šiaulių rajonas, el. p. gruzdziudarzelis@gmail.com .

10.  Grupė – ikimokyklinio ugdymo mokykla, kodas 3110.

11.  Tipas – ikimokyklinio ugdymo mokykla, kodas 3111.

12.  Pagrindinė paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga lopšelis-darželis.

13.  Ugdymo kalba – lietuvių.

14.  Ugdymosi formos ir būdai:

14.1.  mokymosi formos:

14.1.1.    grupinio mokymosi, kodas 40;

14.1.2.    pavienio mokymosi, kodas 50;

14.2.  mokymo proceso organizavimo būdai:

14.2.1.    kasdienis (grupinio mokymo formas), kodas 401;

14.2.2.    individualus (pavienio mokymo forma), kodas 501;

14.2.3.    nuotolinis (grupinio mokymo formas), kodas 403;

14.2.4.    nuotolinis (pavienio mokymo forma), kodas 503.

15.  Lopšelis-darželis vykdo neformaliojo švietimo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas.

16.  Lopšelis-darželis yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, blanką, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau – švietimo, mokslo ir sporto ministras) įsakymais, Šiaulių rajono savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir Nuostatais.

 

II SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS

 

17.     Lopšelio-darželio veiklos sritis – švietimas, kodas 85.

18.     Lopšelio-darželio veiklos rūšys:

18.1.  pagrindinė veiklos rūšis – ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

18.2.  kitos švietimo veiklos rūšys:

18.2.1. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

18.2.2. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

18.2.3. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

18.2.4. kitas, niekur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

18.2.5. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

19Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

19.1kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

19.2vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91;

19.3nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

19.4kita veikla, neprieštaraujanti Lietuvos Respublikos teisės aktams.

20.  Lopšelio-darželio veiklos tikslas – atsižvelgiant į kiekvieno vaiko prigimtines galias, jo individualią patirtį, ugdymosi poreikius, vadovaujantis humanistinėmis ir demokratinėmis vertybėmis, raidos dėsningumais, užtikrinti optimalią vaiko raidą, padėti vaikui išsiugdyti savarankiškumo, sveikos gyvensenos, pozityvaus bendravimo su suaugusiais ir vaikais, kūrybiškumo, aplinkos ir savo šalies pažinimo, mokėjimo mokytis pradmenis bei pasirengti mokytis pagal pradinio ugdymo programą.

21.  Lopšelio-darželio veiklos uždaviniai:

21.1.  saugoti ir stiprinti fizinę ir psichinę vaiko sveikatą, puoselėti jo prigimtį;

21.2.  teikti kokybišką, atitinkantį vaiko poreikius ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą, siekiant kiekvieno vaiko asmeninės pažangos;

21.3.  puoselėti visas vaiko galias (intelektualines, emocijų, valios, fizines), lemiančias asmenybės brandą ir socializacijos sėkmę;

21.4.  telkti vaikus ir suaugusiuosius bendruomenės veiklai, atlikti visuomenės kultūrinio ugdymo funkcijas;

21.5.  užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

21.6.  užtikrinti pozityvų, pasitikėjimu ir pagarba grįstą, tikslingą vaikų, pedagogų, tėvų (globėjų), kiekvieno ir visų lopšelio-darželio ar kito švietimo teikėjo darbuotojų, kitų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas įgyvendinančių asmenų bendradarbiavimą.

22.  Vykdydamas pavestus uždavinius lopšelis-darželis:

22.1vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Ikimokyklinio ugdymo metodinėmis rekomendacijomis ir Priešmokyklinio ugdymo bendrąja programa, atsižvelgdamas į vietos ir lopšelio-darželio bendruomenės reikmes, konkrečius ugdytinių bei jų tėvų (globėjų) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos duomenis bei lopšelio-darželio ikimokyklinio ugdymo programą „Pažinimo takeliu“, formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį, atitinkantį pagrindines regiono švietimo nuostatas;

22.2atlieka ugdytinių specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą Vaiko gerovės komisijoje, organizuoja ugdytinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

22.3.  teikia ir (ar) tarpininkauja koordinuotai teikiant ugdytiniams ir jų tėvams (globėjams) švietimo pagalbą, socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugas švietimo, mokslo ir sporto ministro, socialinės apsaugos ir darbo ministro ir sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka;

22.4.  teikia švietimo pagalbą ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams, nelankantiems ugdymo įstaigų, vadovaujantis Šiaulių rajono savivaldybės tarybos patvirtinta tvarka;

22.5.  ugdo tvirtas ugdytinių dorovės, pilietines, tautines ir patriotines nuostatas, pagarbą tėvams, savo kultūriniam identitetui, suprantamai ir aiškiai, taisyklinga lietuvių kalba perteikia ugdymo turinį;

22.6.  rengia, įgyvendina, suteikia galimybę neformaliojo vaikų švietimo teikėjams vykdyti neformaliojo vaikų švietimo programas;

22.7organizuoja papildomas paslaugas (klubus, būrelius, pailgintas dienos grupes, stovyklas, ekskursijas ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;

22.8.  organizuoja tėvų (globėjų) pageidavimu mokamas papildomas paslaugas teisės aktų nustatyta tvarka;

22.9.  vykdo vaikų ugdymo(si) kokybės vertinimą;

22.10.  dalyvauja regioniniuose, respublikiniuose, tarptautiniuose projektuose;

22.11.  sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti kvalifikaciją, dalintis gerąja patirtimi;

22.12.  pasitelkia savivaldos institucijas užtikrinant demokratinį lopšelio-darželio veiklos valdymą;

22.13.  vykdo lopšelio-darželio veiklos kokybės įsivertinimą, analizuoja rezultatus, nustato ir numato galimybes bei perspektyvas veiklos tobulinimui;

22.14kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasis švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais teisės aktais;

22.15.  skelbia informaciją apie lopšelio-darželio veiklą teisės aktų nustatyta tvarka, organizuoja tėvų švietimą;

22.16.  atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

 

III SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO TEISĖS IR PAREIGOS

 

23.  Lopšelis-darželis, įgyvendindamas jam pavestą tikslą ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:

23.1.  parinkti ugdymo(si) metodus ir būdus;

23.2.  kurti naujus ugdymo(si) modelius, užtikrinančius kokybišką ugdymą(si);

23.3.  bendradarbiauti su veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

23.4.  teisės aktų nustatyta vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

23.5.  teisės aktų nustatyta tvarka jungtis į asociacijas ir dalyvauti jų veikloje;

23.6.  gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

23.7.  nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo bei kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Vyriausybė arba savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;

23.8.  Lopšelis-darželis turi ir kitas teises bei pareigas, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos teisės aktams.

24.  Lopšelis-darželis privalo užtikrinti higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką, ugdymo, švietimo programų vykdymą, atvirumą vietos bendruomenei, ugdymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą, geros kokybės švietimą. Sudaryti sąlygas kiekvienam ugdytiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinant pateiktas švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas Rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose.

 

IV SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

25.  Lopšeliui-darželiui vadovauja direktorius, kurio pareigybės aprašymas tvirtinamas ir konkursas dėl priėmimo organizuojami teisės aktų nustatyta tvarka. Lopšelio-darželio direktorius skiriamas penkių metų kadencijai ir atleidžiamas teisės aktų nustatyta tvarka Lopšelio-darželio direktorius pavaldus Šiaulių rajono savivaldybės merui ir atskaitingas teisės aktuose numatytoms institucijoms.

26.  Lopšelio-darželio veikla organizuojama pagal lopšelio-darželio direktoriaus patvirtintą:

26.1strateginį planą, kuriam yra pritarta lopšelio-darželio tarybos protokoliniu nutarimu ir Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu;

26.2metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi lopšelio-darželio taryba ir metinis veiklos planas yra suderintas su Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriumi.

27.  Lopšelio-darželio direktorius atlieka šias funkcijas:

27.1.  vadovauja lopšelio-darželio strateginio plano ir metinių veiklos planų, švietimo programų rengimui, rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo lopšelyje-darželyje priemonių įgyvendinimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;

27.2.  užtikrina lopšelio-darželio tikslų ir uždavinių įgyvendinimą;

27.3.  priima vaikus Šiaulių rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro ugdymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

27.4.  tvirtina lopšelio-darželio valdymo struktūrą, lopšelio-darželio darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

27.5.  nustato direktoriaus pavaduotojų veiklos sritis;

27.6.  nustatyta tvarka skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus;

27.7.  atsako už Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 26 straipsnyje nurodytos informacijos skelbimą, demokratinį lopšelio-darželio valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, Pedagogų etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, lopšelio-darželio bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

27.8.  rūpinasi mokytojų ir kitų darbuotojų darbo sąlygomis, organizuoja trūkstamų mokytojų paiešką;

27.9.  inicijuoja lopšelio-darželio savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

27.10.  suderinęs su lopšelio-darželio taryba, tvirtina lopšelio-darželio darbo tvarkos taisykles;

27.11.  vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, lopšelio-darželio darbo tvarkos taisyklėmis nustato lopšelio-darželio darbuotojų ir ugdytinių tėvų (globėjų) teises, pareigas ir atsakomybę;

27.12.  kartu su lopšelio-darželio taryba sprendžia lopšeliui-darželiui svarbius palankios ugdymui aplinkos kūrimo klausimus;

27.13.  sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo ir metodines grupes;

27.14.  tvirtina lopšelio-darželio Vaiko gerovės komisijos sudėtį ir jos darbo reglamentą, skiria švietimo pagalbą vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;

27.15.  organizuoja švietimo pagalbos teikimą šeimoms, auginančioms ikimokyklinio amžiaus vaikus namuose, gyvenančioms lopšelio-darželio mikrorajone;

27.16.  bendradarbiauja su lopšelio-darželio ugdytinių tėvais (globėjais), pagalbą vaikui, mokytojui ir lopšeliui-darželiui teikiančiomis įstaigomis, teritorine policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šiaulių apskrities vaiko teisių apsaugos skyriumi ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

27.17.  imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba vaikui ir (ar) darbuotojui, kurio atžvilgiu buvo taikytas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas teisės aktų nustatyta tvarka;

27.18.  teikia suinteresuotoms institucijoms ir visuomenei, lopšelio-darželio bendruomenei informaciją apie vykdomas ugdymo programas, ugdytinių priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, pedagoginių darbuotojų kvalifikaciją, svarbiausius lopšelio-darželio veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus, lopšelio-darželio bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;

27.19.  leidžia įsakymus, tikrina, kaip jie vykdomi;

27.20.  sudaro lopšelio-darželio vardu sutartis, reikalingas lopšelio-darželio funkcijoms atlikti;

27.21.  organizuoja lopšelio-darželio dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

27.22.  analizuoja lopšelio-darželio veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už lopšelio-darželio veiklos rezultatus;

27.23.  atsako už lopšelio-darželio finansinę veiklą, svarsto ir priima sprendimus, susijusius su lopšelio-darželio lėšų (įskaitant lėšas, skirtas lopšelio-darželio darbuotojų darbo užmokesčiui), turto naudojimu ir disponavimu juo;

27.24.  atstovauja lopšeliui-darželiui kitose institucijose;

27.25.  dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojams;

27.26.  kiekvienais metais teikia lopšelio-darželio bendruomenei ir lopšelio-darželio tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą, pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus;

27.27.  atlieka kitas funkcijas, nustatytas pareigybės aprašyme ir kituose teisės aktuose.

28.  Lopšelio-darželio direktoriaus nesant lopšelyje-darželyje (sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu ir panašiais atvejais) jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas ugdymui arba direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams, turintis pedagoginį išsilavinimą.

29.  Ugdymo turinio formavimo, ugdymo proceso organizavimo bei pedagoginių inovacijų diegimo klausimais lopšelio-darželio direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.

30.  Lopšelyje-darželyje mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaroma mokytojų metodinė grupė, kurios veikla grindžiama demokratiškumo, racionalumo, profesionalumo, iniciatyvų skatinimo ir bendradarbiavimo principais.

31.  Lopšelio-darželio metodinė grupė planuoja ir aptaria ugdymo turinį, ugdymo ir ugdymosi metodus, ugdytinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, ugdymo(si) priemones, analizuoja mokytojų praktinę veiklą, plėtoja mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, aptaria kvalifikacijos kėlimo poreikius; juos derina su lopšelio-darželio veiklos tikslais, teikia lopšelio-darželio direktoriui siūlymus dėl ugdymo organizavimo tobulinimo. Metodinei grupei vadovauja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

32.  Darbo tarybos, profesinės sąjungos veikla lopšelyje-darželyje organizuojama teisės aktų nustatyta veikla.

 

V SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO SAVIVALDA

 

33.  Lopšelyje-darželyje veikia šios savivaldos institucijos:

33.1.  Lopšelio-darželio taryba;

33.2.  Mokytojų taryba.

34.  Lopšelio-darželio taryba – aukščiausioji lopšelio-darželio savivaldos institucija, sudaryta iš mokytojų, tėvų (globėjų) ir Gruzdžių seniūnijos seniūnaičio atstovo.

35.  Lopšelio-darželio taryba sudaroma laikantis demokratinių rinkimų principų: aiškumo ir skaidrumo, rinkimų slaptumo, visuotinumo, konkurencijos, periodiškumo.

36.  Lopšelio-darželio tarybą sudaro 7 nariai: 3 tėvai (globėjai), 3 mokytojai, 1 Gruzdžių seniūnijos seniūnaičių atstovas.

37.  Tėvų (globėjų) ir mokytojų atstovus į lopšelio-darželio tarybą atviru balsavimu renka: tėvus (globėjus) – visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba. Gruzdžių seniūnijos seniūnaičių atstovą deleguoja Gruzdžių seniūnijos seniūnaičių sueiga. Lopšelio-darželio tarybos kadencija – 3 metai. Lopšelio-darželio tarybos nariai renkami vienai kadencijai. Nutrūkus lopšelio-darželio tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, naujas tarybos narys renkamas šiame punkte nustatyta tvarka.

38.  Lopšelio-darželio tarybos pirmininką renka lopšelio-darželio tarybos nariai per pirmąjį posėdį. Lopšelio-darželio direktorius negali būti tarybos pirmininku.

39.  Lopšelio-darželio tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip 3 kartus per metus. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis lopšelio-darželio tarybos posėdis. Esant būtinumui, lopšelio-darželio tarybos posėdžius gali inicijuoti ir lopšelio-darželio direktorius. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Esant lygiam „už“ ir „prieš“ balsų skaičiui, sprendžiamasis balsas priklauso pirmininkui. Lopšelio-darželio direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui lopšelio-darželio tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis. Lopšelio-darželio tarybos nutarimus, kurie prieštarauja lopšelio-darželio veiklą reglamentuojantiems dokumentams, lopšelio-darželio direktorius prašo svarstyti iš naujo.

40.  Lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustatę, kad lopšelio-darželio tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ar kitiems lopšelio-darželio veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo lopšelio-darželio tarybai svarstyti iš naujo. Lopšelio-darželio tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

41.  Lopšelio-darželio taryba atlieka tokias funkcijas:

41.1.  teikia siūlymus dėl lopšelio-darželio strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

41.2.  pritaria lopšelio-darželio strateginiam planui, metiniam veiklos planui, Nuostatams, kitiems lopšelio-darželio veiklą reglamentuojantiems dokumentams, svarsto darbo tvarkos taisykles;

41.3.  teikia siūlymus lopšelio-darželio direktoriui dėl Nuostatų pakeitimo ar papildymo, lopšelio-darželio valdymo struktūros tobulinimo;

41.4.  kolegialiai svarsto lopšelio-darželio lėšų naudojimo klausimus;

41.5.  kiekvienais metais vertina lopšelio-darželio vadovo metų veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;

41.6.  teikia siūlymus dėl lopšelio-darželio materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

41.7.  svarsto kitų lopšelio-darželio savivaldos institucijų ar lopšelio-darželio bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus lopšelio-darželio direktoriui;

41.8.  teikia siūlymus dėl lopšelio-darželio darbo tobulinimo, saugių vaikų ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant lopšelio-darželio materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

41.9.  svarsto ir kitus lopšelio-darželio veiklos organizavimo klausimus.

42.  Lopšelio-darželio tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams ir Nuostatuose nustatytai kompetencijai.

43.  Lopšelio-darželio taryba už veiklą kartą per metus atsiskaito visuotiniame lopšelio-darželio bendruomenės susirinkime.

44.  Mokytojų taryba – nuolat veikianti lopšelio-darželio savivaldos institucija, mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti bei ugdymo kokybei užtikrinti. Ją sudaro direktoriaus pavaduotojas ugdymui, tiesiogiai dalyvaujantis ugdymo procese, visi lopšelyje-darželyje dirbantys mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai.

45Mokytojų tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu pirmajame Mokytojų tarybos posėdyje. Šiame posėdyje išrenkamas Mokytojų tarybos sekretorius. Mokytojų tarybos pirmininko ir sekretoriaus kadencija – vieneri metai.

46.  Mokytojų tarybos posėdžius kviečia Mokytojų tarybos pirmininkas. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma. Į posėdžius gali būti kviečiami ir kitų lopšelio-darželio savivaldos institucijų atstovai, lopšelio-darželio direktorius.

47.  Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus Nuostatuose nustatytos kompetencijos klausimais.

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR

ATESTACIJA

 

48Darbuotojai į darbą lopšelyje-darželyje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

49.  Lopšelio-darželio darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

50.  Lopšelio-darželio direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, mokytojai ir švietimo pagalbą teikiantys specialistai kvalifikaciją tobulina švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka. Mokytojai ir švietimo pagalbą teikiantys specialistai atestuojasi švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka ir kitais teisės aktais.

51.  Lopšelio-darželio direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui veiklos vertinimas organizuojamas kasmet švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

52.  Lopšelis-darželis patikėjimo ar kita teise perduotą Šiaulių rajono savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo Lietuvos Respublikos įstatymų, Šiaulių rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

53.  Lopšelio-darželio lėšos:

53.1.  valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Šiaulių rajono savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Šiaulių rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

53.2.  lopšelio-darželio pajamos už teikiamas paslaugas;

53.3.  fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

53.4.  kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

54.  Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

55.  Lopšelis-darželis buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

56.  Lopšelio-darželio finansinė veikla kontroliuojama teisė aktų nustatyta tvarka.

57.  Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą atlieka Šiaulių rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkiami išoriniai vertintojai.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

58Lopšelis-darželis turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, kurioje nuolat pateikiama ir atnaujinama informacija visuomenei apie lopšelio-darželio veiklą.

59.  Lopšelio-darželio interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse skelbiama informacija apie lopšelyje-darželyje vykdomas ugdymo programas, ugdytinių priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus ir išvadas, lopšelio-darželio bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas vykdomas veiklas.

60.  Lopšelio-darželio Nuostatams, jų pakeitimams, papildymams pritaria lopšelio-darželio taryba, tvirtina Šiaulių rajono savivaldybės taryba.

61.  Lopšelio-darželio Nuostatai keičiami ir papildomi Šiaulių rajono savivaldybės tarybos, Šiaulių rajono savivaldybės vykdomosios institucijos, lopšelio-darželio direktoriaus ar lopšelio-darželio tarybos iniciatyva.

62.  Lopšelis-darželis registruojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

63.  Lopšelis-darželis reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas teisės aktų nustatyta tvarka.

64.  Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems Nuostatuose išdėstytus klausimus, taikomos tų teisės aktų nuostatos.

_____________________________

 

 

PRITARTA

Lopšelio-darželio tarybos 2021 m. spalio 13 d. posėdžio

protokoliniu nutarimu (protokolas Nr. 4)