BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. rugsėjo 27 d. Nr. T-187

Biržai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi,  Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Biržų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Biržų rajono savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Biržų rajono savivaldybės tarybos 2010 m. vasario 22 d. sprendimo Nr. T-45 „Dėl mokinio krepšelio lėšų paskirstymo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su visais pakeitimais ir papildymais) 1 punktą.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                   Valdemaras Valkiūnas

 

 

PATVIRTINTA

Biržų rajono savivaldybės tarybos

2018 m. rugsėjo 27 d.

sprendimu Nr. T-187

 

BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Biržų rajono savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Biržų rajono savivaldybei iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skiriamų mokymo lėšų apskaičiavimą, paskirstymą ir panaudojimą savivaldybės ir nevalstybinėms mokykloms, teikiančioms bendrąjį, ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą (toliau – mokyklos), neformaliojo vaikų švietimo mokykloms, Švietimo pagalbos tarnybai ir Biržų rajono savivaldybės administracijai.

2. Aprašo tikslas – užtikrinti mokymo lėšų, skirtų iš valstybės biudžeto, efektyvų naudojimą, taikant mokymo lėšų skyrimo klasei principą, ir ugdymo paslaugų kokybės gerinimą.

3. Mokymo lėšos – lėšos, skirtos ugdymo planui įgyvendinti, ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti ir kitoms ugdymo reikmėms finansuoti.

4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMAS, PASKIRSTYMAS IR PANAUDOJIMAS

 

5. Mokymo lėšos skiriamos biudžetiniams metams pagal praėjusių metų rugsėjo 1 dienos mokinių duomenų bazės duomenis.

6. Mokymo lėšos apskaičiuojamos sudėjus lėšas ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti, lėšas ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti ir lėšas kitoms ugdymo reikmėms.

7. Lėšos ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti skiriamos pagal lėšų skyrimo klasei (grupei) principą. Šios lėšos apskaičiuojamos, bazines ugdymo lėšas padauginus iš sąlyginių klasių (grupių) skaičiaus, nustatyto pagal formulę, atsižvelgiant į faktinį mokinių skaičių mokinių sraute vadovaujantis Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – Tvarkos aprašas), patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679, 2-5 priedais.

8. Lėšos ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti sudaro 2 procentus, apskaičiuotus nuo lėšų ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti sumos.

9. Mokymo lėšos atskiroms ugdymo reikmėms tenkinti apskaičiuojamos vadovaujantis Tvarkos aprašo 1 priede nurodytais ugdymo reikšmių koeficientais (pareiginės algos baziniais dydžiais).

10. Savivaldybei skiriamą mokymo lėšų dalį sudaro šios ugdymo reikmių lėšos:

10.1. ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti;

10.2. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti;

10.3. mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti;

10.4. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti;

10.5. švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančioje įstaigoje.

11. Savivaldybės administracijos Biudžeto skyrius apskaičiuotą mokymo lėšų dalį, tenkančią savivaldybei, paskirsto Biržų rajono savivaldybės mokykloms, teikiančioms ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą, vykdančioms formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas bei Švietimo pagalbos tarnybai, ir, tvirtinant atitinkamų metų Savivaldybės biudžetą arba  jį tikslinant  per biudžetinius metus, pateikia tvirtinti Savivaldybės tarybai. Tvirtinant atitinkamų metų Savivaldybės biudžetą, paskirsčius ne visas 10 punkte nurodytas lėšas mokykloms, šių lėšų asignavimų valdytoja paskiriama Savivaldybės administracija. Per metus šios lėšos paskirstomos pagal poreikį, tikslinant savivaldybės biudžetą.

12. Visos lėšos ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti paskirstomos Mokykloms:

12.1. pedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų skirtumams mokyklose išlyginti (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo);

12.2. ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti, mokiniams mokyti namuose, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti;

12.3. finansuoti rečiau pasirenkamų užsienio kalbų (prancūzų, vokiečių ir kitų) mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose;

12.4. finansuoti priemonėms, skirtoms mokinių iš nepalankios socialinės, ekonominės ir kultūrinės aplinkos mokymosi skirtumams sumažinti;

12.5. specialiosioms (lavinamosioms) klasėms finansuoti skiriant: kai klasėje yra iki 4 mokinių – 0,67 sąlyginio klasės skaičiaus, kai 5–7 mokiniai – 0,5 sąlyginio klasės skaičiaus.

13. Mokyklos joms skirtas lėšas ugdymo procesui organizuoti ir valdyti naudoja:

13.1. mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį);

13.2. neformaliojo švietimo organizatoriaus darbo užmokesčiui;

13.3. priemokoms, kai nustatyta apimtimi ugdymo proceso organizavimo ir valdymo funkcijas vykdo kiti darbuotojai;

13.4. daliai ugdymo proceso organizavimo ir valdymo darbų atlikimo paslaugų pirkti (pamokų tvarkaraščiui sudaryti ir (ar) kitoms paslaugoms, kurios tiesiogiai susiję su ugdymo procesu).

14. Mokyklų ugdymo procesui organizuoti ir valdyti pareigybių skaičius nustatomas atsižvelgiant į įstaigos gaunamas lėšas ir mokykloje pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, ir bendrojo ugdymo programas besimokančių mokinių skaičių:

14.1. iki 120 mokinių – 1 pareigybė;

14.2. 121-200 mokinių – iki 2 pareigybių;

14.3. 201-600 mokinių – iki 3 pareigybių;

14.4. 601 ir daugiau – iki 4 pareigybių.

15. Rekomenduojama, kad mokyklų pareigybių, skirtų ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, darbo užmokesčio fondas sudarytų ne daugiau 10 proc. mokytojų (ugdomajai veiklai) darbo užmokesčio fondo.

16. Švietimo pagalbai mokymo lėšos skiriamos mokykloms ir Švietimo pagalbos tarnybai. Jei mokykla neturi švietimo pagalbos specialistų, tai mokyklai švietimo pagalbai numatytos lėšos skiriamos Švietimo pagalbos tarnybai psichologinei, socialinei pedagoginei, specialiajai pedagoginei pagalbai teikti.

Mokyklos švietimo pagalbai mokyklose skirtas lėšas naudoja:

16.1. socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų, logopedų, tiflopedagogų, surdopedagogų, mokytojo padėjėjų pareigybių, įsteigtų mokyklose, darbo užmokesčiui ir su juo susijusioms socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

16.2. mokyklos bibliotekos darbuotojų darbo užmokesčiui ir su juo susijusioms socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti. Rekomenduojama, atsižvelgiant į finansines galimybes, steigti vieną mokyklos bibliotekininko pareigybę ne daugiau kaip 400 mokinių.

16.3. švietimo pagalbos paslaugoms pirkti, užtikrinant švietimo pagalbos teikimą mokiniui, mokytojui, šeimai ir mokyklai.

17. Nustatant švietimo pagalbos specialistų pareigybių skaičių mokyklose, atsižvelgiama į finansines galimybes ir vadovaujamasi šiais dokumentais ir jų įgyvendinimo rekomendacijomis:

17.1. socialinio pedagogo – Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui ir mokiniui tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro  2016 m. lapkričio 2 d. įsakymu Nr. V-950 „Dėl Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui ir mokiniui tvarkos aprašo patvirtinimo“;

17.2. psichologo – Psichologinės pagalbos teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. V-663 „Dėl Psichologinės pagalbos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

17.3. specialiojo pedagogo, logopedo, surdopedagogo, tiflopedagogo – Specialiosios pedagoginės pagalbos asmeniui iki 21 metų teikimo ir kvalifikacinių reikalavimų nustatymo šios pagalbos teikėjams tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. V-1228 „Dėl Specialiosios pedagoginės pagalbos asmeniui iki 21 metų teikimo ir kvalifikacinių reikalavimų nustatymo šios pagalbos teikėjams tvarkos aprašo patvirtinimo“;

17.4. mokytojo padėjėjo – Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. V-1229 „Dėl specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias) tvarkos aprašo patvirtinimo“. 

18. Švietimo pagalbos tarnyba jai skirtas mokymo lėšas naudoja:

18.1. specialiojo pedagogo, logopedo, psichologo, socialinio pedagogo, gydytojo neurologo darbo užmokesčiui ir su juo susijusioms socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

18.2. pedagoginės psichologinės tarnybos funkcijoms, paslaugoms atlikti / pirkti.

19. Lėšos mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti skiriamos toms Mokykloms, kurių pedagogai atliko šį darbą. Mokyklos pateikia Švietimo, kultūros ir sporto skyriui informaciją apie pedagogus, dalyvavusius mokymosi pasiekimų patikrinimų organizavime ir vykdyme. Švietimo, kultūros ir sporto skyrius, atsižvelgdamas į numatytų lėšų sumą, nustato įkainius darbo apmokėjimui, apskaičiuoja Mokykloms skiriamas lėšas ir pateikia duomenis Biudžeto skyriui.

20. Mokymo lėšos, tenkančios formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti, skiriamos konkrečioms neformalųjį ugdymą teikiančioms įstaigoms, atsižvelgus į tose įstaigose besimokančių pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas mokinių skaičių, nurodytą Mokinių registre. Lėšos naudojamos neformalųjį ugdymą teikiančios įstaigos vadovo patvirtintoms formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (įskaitant apmokėjimą už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas).

21. Tvarkos 10.4., 10.5. papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms finansuoti mokymo lėšos, apskaičiuotos pagal Aprašo 1 priede nurodytus ugdymo reikšmių koeficientus (bazinės algos dydžiais), skiriamos 100 procentų. Tvarkos 10.2. ir 10.3. papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti mokymo lėšų skiriama pagal poreikį, atsižvelgiant į finansines galimybes.

22. Mokykloms skiriamos mokymo lėšos šioms ugdymo reikmėms tenkinti:

22.1. ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti. Lėšos naudojamos ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti (darbo užmokesčiui ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms pagal ugdymo planą mokėti, taip pat sumokėti už ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, finansuojamą iš mokymo lėšų), gali būti mokama ir už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, patvirtintame Švietimo ir mokslo ministro įsakymu, išskyrus darbo užmokestį už darbą, kai mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikiamos papildomos paslaugos (pailgintos dienos grupės, popamokinė mokinių priežiūra, klubai, būreliai, stovyklos, ir kita);

22.2. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms įsigyti ir nuomoti (įskaitant ir skaitmenines versijas);

22.3. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui;

22.4. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti;

22.5. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT).

23. Aprašo 22.2–22.5 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti mokyklos turi skirti ne mažiau lėšų, negu nurodyta Tvarkos apraše, apskaičiuotų pagal Tvarkos aprašo 1 priede nurodytus atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus ir faktinį mokinių skaičių. Pagal poreikį Aprašo 22 punkte nurodytų ugdymo reikmių lėšos gali būti perskirstytos tarp atskirų ugdymo reikmių.

24. Iš mokymo lėšų, skiriamų pagal Tvarkos aprašą ikimokykliniam ir priešmokykliniam ugdymui, finansuojamas ne trumpesnis kaip 20 valandų per savaitę mokinių ugdymas.

25. Esant mokinių migracijai tarp Savivaldybės mokyklų, mokymo lėšos mokykloms perskirstomos nuo kito mėnesio 1 d. Lėšos perskirstomos vadovaujantis Švietimo ir mokslo ministro patvirtintomis rekomendacijomis ir atsižvelgiant į mokinių registro duomenis apie mokinių migraciją.

26. Mokyklos, kurioms nepakanka lėšų ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti,  Savivaldybės administracijos Biudžeto skyriui pateikia pedagoginių darbuotojų valandų paskirstymo  sąrašus, suderintus su Švietimo, kultūros ir sporto skyriumi,  pagal rugsėjo 1 d. arba sausio 1 d. duomenis, numatant apmokėjimą už darbą pagal minimalius pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientus (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo) ir minimalų ugdymo plano valandų panaudojimą. Lėšų trūkumas apskaičiuojamas palyginus faktinį lėšų poreikį su Tvarkos apraše nurodytomis lėšomis, bei įvertinus lėšų taupymo galimybes. Trūkstamos lėšos ugdymo planui įgyvendinti (ugdomajai veiklai), atsižvelgiant į Savivaldybės  turimas lėšas, skiriamos du kartus per metus: sausio-rugpjūčio ir rugsėjo-gruodžio mėnesiams.

 

III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Savivaldybės taryba mokymo lėšas tarp mokyklų perskirsto pakitus mokinių ir sąlyginiam klasių (grupių) skaičiui einamųjų metų rugsėjo 1 dieną.

28. Nepanaudotas per metus mokymo lėšas ugdymo įstaigos grąžina į Savivaldybės administracijos Biudžeto skyriaus sąskaitą iki einamųjų metų gruodžio 30 d., Biudžeto skyrius – į valstybės biudžeto sąskaitą nustatytais terminais.

29. Asignavimų valdytojas atsako už teisingą, tikslingą ir racionalų  mokymo lėšų naudojimą, teisingą lėšų apskaitą bei sudarytą ir pateiktą biudžeto vykdymo ir finansinę atskaitomybę.

____________