LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL FINANSŲ MINISTRO 2022 M. BIRŽELIO 22 D. ĮSAKYMO NR. 1K-237 „DĖL 2021–2027 metų EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ PROGRAMOS IR EKONOMIKOS GAIVINIMO IR ATSPARUMO DIDINIMO PLANO „Naujos KARTOS lIETUVA“ ĮGYVENDINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. rugpjūčio 13 d. Nr. 1K-274
Vilnius
1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymą Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“:
1.1. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisykles:
1.1.1. Papildau 51.4 papunkčiu:
„51.4. pritaria arba motyvuotai nepritaria mažareikšmiam keitimui, t. y. kai siūloma keisti rezultato ir (ar) produkto stebėsenos rodiklio siektina reikšmė neviršija 20 procentų pirminės (jeigu Investicijų programos keitimas, – paskutinės EK oficialiu sprendimu patvirtintos Investicijų programos) stebėsenos rodiklio siektinos reikšmės konkretaus uždavinio lygiu.“
1.1.2. Pakeičiu 68.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„68.2. iki kiekvieno mėnesio 10 dienos veiksmų plane pateikia aktualią informaciją apie Plano „Naujos kartos Lietuva“ tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklių pasiekimo pažangą, išskyrus informaciją apie tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklius, dėl kurių Plano „Naujos kartos Lietuva“ administruojančioji institucija CPVA informavo ministeriją, kad informacijos pateikti nereikia;“
1.1.3. Pakeičiu 68.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„68.4. su Plano „Naujos kartos Lietuva“ administruojančiąja institucija CPVA suderintą tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklio pasiekimo aprašą per 5 darbo dienas pateikia Plano „Naujos kartos Lietuva“ administruojančiajai institucijai CPVA išverstą į anglų kalbą kartu su kitais dokumentais, kuriais pagrindžiamas tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklio pasiekimas. Jeigu tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklio pasiekimo aprašą suderinus su Plano „Naujos kartos Lietuva“ administruojančiąja institucija CPVA, iki Lietuvos mokėjimo prašymą pateikiant Europos Komisijai, pakeičiami rodiklio pasiekimo dokumentai arba rodiklio pasiekimo apraše nurodyta informacija, ministerijos tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklio pasiekimo aprašą atnaujina per 10 darbo dienų nuo pakeitimų dienos ir atlieka Taisyklių 68.3–68.5 papunkčiuose nustatytus veiksmus.“
1.1.4. Papildau 681 punktu:
„681. Siekdamos užtikrinti Reglamento (ES) 2021/241 24 straipsnio 3 punkte ir EK 2023 m. rugsėjo 19 d. patvirtintos tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklių atšaukimo metodikos, taikomos pagal EGADP, nuostatų dėl tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklių atšaukimo laikymąsi, ministerijos apie visus tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklių pakeitimus per 10 darbo dienų nuo atliktų pakeitimų dienos raštu praneša Plano „Naujos kartos Lietuva“ administruojančiajai institucijai CPVA, užpildydamos ir jai pateikdamos Taisyklių 12 priede nustatytos formos lentelę, jeigu tokių rodiklių pakeitimai atitinka visas šias sąlygas:
681.1. tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklių aprašymuose, nurodytuose Sprendime dėl Plano „Naujos kartos Lietuva“ patvirtinimo, nustatytas teisės aktų ir kitų dokumentų parengimas (arba pakeitimas) ir įsigaliojimas arba teisės aktų ir kitų dokumentų įsigaliojimas dėl institucijų ar jų padalinių įsteigimo ir veikimo arba produktų sukūrimas;
681.2. pakeisti tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklių pasiekimo dokumentai, nurodyti Veiklos susitarime ir tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklio pasiekimo apraše, arba pakeista rodiklio pasiekimo apraše nurodyta informacija, kurios pagrindu EK įvertino tokio rodiklio pasiekimą ir priėmė sprendimą laikyti rodiklį visiškai pasiektu;
1.1.5. Papildau 682 punktu:
„682. Plano „Naujos kartos Lietuva“ administruojančioji institucija CPVA, iš ministerijų gavusi informaciją, kaip nurodyta Taisyklių 681 punkte, ir nustačiusi tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklių pakeitimus, atlikdama Plano „Naujos kartos Lietuva“ projektų tęstinumo priežiūrą, kaip nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 248 ir 252 punktuose, turi užtikrinti, kad apie Plano „Naujos kartos Lietuva“ tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklių pakeitimus būtų informuota EK.“
1.1.6. Papildau 701 punktu:
„701. Plano „Naujos kartos Lietuva“ administruojančioji institucija CPVA iki kiekvieno mėnesio 10 dienos veiksmų plane pateikia aktualią informaciją apie Plano „Naujos kartos Lietuva“ tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklių, dėl kurių informavo ministeriją, kad informacijos pateikti nereikia, pasiekimo situaciją.“
1.1.7. Pakeičiu 79.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
„79.6. Pažangos priemonės veikla ar poveiklė gali būti finansuojama taikant dotacijas, dotacijas taikant sąlygas, finansines priemones (nuosavas arba kvazinuosavas kapitalas, paskola, garantija ir dotacija, suteikta vykdant finansines priemones) arba apdovanojimų finansavimo formas (išskyrus RPPl pažangos priemones, kurių veiklos ir poveiklės finansuojamos tik taikant dotacijas). Atskirai veiklai ar poveiklei gali būti taikoma, tik viena finansavimo forma, tik vienas projektų atrankos būdas (jei veiklą ar poveiklę planuojama vykdyti įgyvendinant projektus, atrinktus planavimo būdu, o dalis šių projektų būtų įgyvendinami kaip jungtiniai projektai, šie projektai išskiriami į atskiras poveikles) ir priskiriamas vienas regionas (kai veikla ar poveiklė finansuojama iš Europos regioninės plėtros fondo (toliau – ERPF) ar „Europos socialinio fondo +“ krypties, kuriai taikomas pasidalijamasis valdymas (toliau – ESF+), lėšų, priskiriamas Sostinės arba Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas). Pažangos priemonių veiklų ar poveiklių finansavimo formos pasirenkamos atsižvelgiant į numatomų finansuoti projekto veiklų finansinį gyvybingumą, planuojamas sutaupyti lėšas, galimybes dalį lėšų grąžinti projekto sutartyje nustatytu laikotarpiu, per kurį projekto vykdytojas, pasibaigus projekto finansavimui, privalo įvykdyti projekto sutarties reikalavimus ir teikti ataskaitas po projekto finansavimo pabaigos, apyvartinių lėšų trūkumo pobūdį bei kitas aplinkybes, leidžiančias plačiau naudoti finansines priemones ir dotacijas taikant sąlygas.“
1.1.8. Papildau 821 punktu:
1.1.9. Pakeičiu 87 punktą ir jį išdėstau taip:
„87. Rengdama pažangos priemonės aprašą ministerija, vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos 138–139 punktais ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, pažangos priemonės veikloms ar poveiklėms pagal Taisyklių 2 priede pateiktą formą nustato projektų finansavimo sąlygas (išskyrus reguliacines veiklas, kurias vykdo ministerija, ir finansinėms priemonėms įgyvendinti didinant juridinio asmens įstatinį kapitalą skirtą veiklą, kurią vykdo vadovaujančioji institucija). Jei pažangos priemonės apraše nustatyti reikalavimai neatitinka Taisyklių nuostatų, taikomos Taisyklių nuostatos.“
1.1.10. Papildau 951 punktu:
„951. Ministerija, prieš teikdama projektų finansavimo sąlygų aprašo ar jo keitimo projektą pastaboms ir (ar) pasiūlymams gauti, kaip nustatyta Taisyklių 95 punkte, jį (jo pakeitimus) aptaria su suinteresuotomis šalimis, socialiniais ir ekonominiais partneriais. Projektų finansavimo sąlygų aprašo ar jo keitimo projekto aptarimas su suinteresuotomis šalimis, socialiniais ir ekonominiais partneriais vyksta ministerijai pateikiant projektų finansavimo sąlygų aprašo ar jo keitimo projektą atsakingai administruojančiajai institucijai, o ji šį projektą paskelbia svetainėje esinvesticijos.lt pastaboms ir (ar) pasiūlymams dėl šio projekto pateikti ministerijos nustatytu terminu. Ministerija terminą suinteresuotų šalių, socialinių ir ekonominių partnerių pastaboms ir (ar) pasiūlymams pateikti nustato atsižvelgdama į Ministrų, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijų ir kitų Vyriausybei pavaldžių ir atskaitingų viešojo administravimo subjektų norminių teisės aktų projektų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento ir Ministrų, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijų ir kitų Vyriausybei pavaldžių ir atskaitingų viešojo administravimo subjektų norminių teisės aktų projektų rengimo taisyklių patvirtinimo“, III skyriuje nustatytą norminių teisės aktų derinimo tvarką. Ministerija ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo termino pastaboms ir (ar) pasiūlymams pateikti pabaigos parengia ir atsakingai administruojančiajai institucijai pateikia finansavimo sąlygų aprašo ar jo keitimo projekto konsultacijų pažymą, kurioje nurodo gautas pastabas ir (ar) pasiūlymus, pažymi, į kurias pastabas ir (ar) pasiūlymus atsižvelgta, o dėl pastabų ir (ar) pasiūlymų, į kuriuos neatsižvelgta, pateikia paaiškinimus. Gautą konsultacijų pažymą atsakinga administruojančioji institucija paskelbia svetainėje esinvesticijos.lt.“
1.1.11. Pakeičiu 99.8 papunktį ir jį išdėstau taip:
„99.8. Kai pagal pažangos priemonę numatoma įgyvendinti strateginės svarbos projektą arba projektą, kurio vertė viršija 10 000 000 (dešimt milijonų) eurų, projektų finansavimo sąlygų apraše įtraukiamas reikalavimas projekto vykdytojui surengti komunikacinį renginį ar veiklą laiku įtraukiant EK, vadovaujančiąją instituciją ir atitinkamos administruojančiosios institucijos atstovus.“
1.1.12. Pakeičiu 134 punktą ir jį išdėstau taip:
„134. Patvirtinusi pažangos priemonės aprašą ministerija rengia ir su atsakinga administruojančiąja institucija suderina kvietimų teikti PĮP planą (toliau – kvietimų planas) pagal Taisyklių 7 priede pateiktą formą. Kai planuojama įgyvendinti projektus, apimančius finansines priemones, ministerija kvietimų plane nurodo informaciją apie projekto vykdytojo numatomą finansavimą galutiniams gavėjams pagal atitinkamą finansinę priemonę. Patvirtinus RPPl, kvietimų planą pagal RPPl ir Gairėse pateiktą informaciją, vidaus reikalų ministro nustatomą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. liepos 31 d. nutarime Nr. 612 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ Lietuvai skirtų lėšų paskirstymo“ nustatytų reikalavimų įgyvendinant projektus, kuriais įgyvendinamos Regionų plėtros programos regioninės pažangos priemonės ir kurie bendrai finansuojami Investicijų programos lėšomis, įgyvendinimo tvarką ir Taisyklių 7 priede pateiktą formą rengia RPPl administruojančioji institucija ir per 15 darbo dienų nuo informacijos apie patvirtintą RPPl gavimo dienos jį paskelbia svetainėje esinvesticijos.lt. Kvietimų planas rengiamas 3 metams ir turi būti nuolat atnaujinamas papildant naujais planuojamais Kvietimais bei patikslinant planuojamas Kvietimų datas, bet ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį, arba pateikiant informaciją, kad pakeitimų kvietimų plane neatlikta.“
1.1.13. Pakeičiu 170 punktą ir jį išdėstau taip:
„170. Kai iš 2021–2027 metų ES fondų (ESF+ ar ERPF) lėšų finansuojamo projekto visos tinkamos finansuoti išlaidos neviršija 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų, visos šios išlaidos turi būti apmokamos supaprastintai. Jei projektas finansuojamas iš dviejų ar daugiau finansavimo šaltinių, šis reikalavimas taikomas toms projekto veikloms ir su jomis susijusioms projekto matomumo ir informavimo apie projektą bei netiesioginėms projekto išlaidoms, kurios finansuojamos iš 2021–2027 metų ES fondų (ESF+ ar ERPF) lėšų. Fiksuotieji įkainiai, fiksuotosios sumos arba fiksuotosios normos šiuo atveju gali būti nustatomi projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu vadovaujantis projekto biudžetu. Šio punkto taikymas nėra privalomas, kai įgyvendinant projektą teikiama valstybės pagalba arba kai taikoma Taisyklių 172.1 arba 172.3 papunktyje nustatyta fiksuotoji norma.“
1.1.14. Pakeičiu 236.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.1.15. Papildau 2451 punktu:
„2451. Administruojančiosios institucijos vadovaujančiosios institucijos pavedimu vieną kartą per metus vadovaujančiajai institucijai teikia informaciją apie per einamuosius metus dėl projektų, kurių finansavimo šaltinis yra 2021–2027 metų ES fondai, įgyvendinimo gautus pranešimus apie įtariamus pažeidimus ar skundus bei nustatytus pažeidimus, susijusius su Chartija ir lygių galimybių bei nediskriminavimo horizontaliuoju principu (atsižvelgiant į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvenciją).“
1.1.16. Pakeičiu 280 punktą ir jį išdėstau taip:
1.1.17. Pakeičiu 283 punktą ir jį išdėstau taip:
„283. Siekiant išnagrinėti Investicijų programos veiklos (veiksmų rūšies) rezultatus, kartą per metus rengiami EK ir Lietuvos Respublikos peržiūros posėdžiai. Peržiūros posėdžiuose dalyvauja vadovaujančioji institucija. Metines veiklos rezultatų ataskaitas tvirtina Investicijų programos stebėsenos komitetas.“
1.1.18. Pakeičiu 285 punktą ir jį išdėstau taip:
1.1.21. Pakeičiu 8 priedo 3 punktą ir jį išdėstau taip:
1.1.22. Pakeičiu 10 priedo 273 punktą ir jį išdėstau taip:
„273. Kai nustatytiems Plano „Naujos kartos Lietuva“ tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodikliams pasiekti turi būti įgyvendinti projektai, finansuojami Plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšomis, pasiektos stebėsenos rodiklių reikšmės į prašymą Europos Komisijai gali būti įtrauktos tik po to, kai projektai atrinkti, su projektų vykdytojais pasirašytos projektų sutartys ir atlikti visi būtini su Plano „Naujos kartos Lietuva“ tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodiklių įskaitymu susijusių projektų veiklų, pasiektų stebėsenos rodiklių ir patirtų išlaidų patikrinimai, kaip nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse.“
1.2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas Projektų administravimo ir finansavimo taisykles:
1.2.1. Pakeičiu 3.25 papunktį ir jį išdėstau taip:
„3.25. Pažeidimas – taikytinos teisės pažeidimas, padarytas dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų ar Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės ir (ar) nacionalinės teisės įgyvendinimo veikloje dalyvaujančio ekonominės veiklos vykdytojo, kaip jis apibrėžtas 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 2 straipsnio 30 punkte, veiksmų ar neveikimo, kai nepagrįstas išlaidas įtraukus į Lietuvos Respublikos valstybės ir (ar) Europos Sąjungos biudžetą būtų padaroma žala Lietuvos Respublikos valstybės ir (ar) Europos Sąjungos biudžetui.“
1.2.2. Pakeičiu 3.301 papunktį ir jį išdėstau taip:
„3.301. Projekto dalyvis – tiesioginėse projekto veiklose dalyvaujantis, bet tuo pačiu metu jų neadministruojantis ir nevykdantis, tiesioginę naudą iš projekto gaunantis fizinis asmuo, kurio dalyvavimo projekto veiklose išlaidos numatytos projekto biudžete ir kurį projekto vykdytojas gali įvardyti ir paprašyti jį pateikti asmens duomenis, reikalingus informacijai apie dalyvavimą projekto veiklose surinkti. Projekto dalyviu, įgyvendinant „Europos socialinio fondo +“ krypties, kuriai taikomas pasidalijamasis valdymas, Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės arba Teisingos pertvarkos fondo lėšomis finansuojamą projektą, taip pat laikomas fizinis asmuo, kurio duomenys įtraukiami ir įskaičiuojami į Investicijų programos stebėsenos ar Plano „Naujos kartos Lietuva“ bendrąjį stebėsenos rodiklį, nustatytą projekto sutartyje.“
1.2.3. Pakeičiu 116.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.4. Pakeičiu 123 punktą ir jį išdėstau taip:
„123. Papildomas finansavimas neskiriamas projektui, kuris finansuojamas iš EGADP lėšų, išskyrus atvejus, kai neskyrus papildomo finansavimo nebus pasiekti projekto sutartyje nustatyti rezultatai ir (ar) tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodikliai. Papildomas finansavimas įgyvendinant EGADP projektus negali būti skirtas pasiekti papildomiems rezultatams, kurie nėra būtini projekto sutartyje nustatytiems stebėsenos rodikliams numatyta apimtimi pasiekti.“
1.2.5. Pakeičiu 135 punktą ir jį išdėstau taip:
„135. Projekto įgyvendinimo metu sutaupytos lėšos negali būti panaudotos įgyvendinti projektui, kuris finansuojamas iš EGADP lėšų, išskyrus atvejus, kai nepanaudojus sutaupytų lėšų nebus pasiekti projekto sutartyje nustatyti rezultatai ir (ar) tarpinės ir siektinos reikšmių stebėsenos rodikliai. Sutaupytos lėšos įgyvendinant EGADP projektus negali būti panaudotos pasiekti papildomiems rezultatams, kurie nėra būtini projekto sutartyje nustatytiems stebėsenos rodikliams numatyta apimtimi pasiekti.“
1.2.7. Pakeičiu 156 punktą ir jį išdėstau taip:
„156. Išmokamo avanso dydį pagal projekto vykdytojo užpildytą veiklos ataskaitos avanso mokėjimo prašymo dalį administruojančioji institucija nustato įvertinusi projekto veiklų vykdymo laikotarpį, įvykdytus pirkimus (jei vykdomi), planuojamas patirti išlaidas per artimiausius 6 mėnesius, laikiną pinigų srautų poreikį, susijusį su projekto netinkamo finansuoti PVM dalies apmokėjimu, ir pan. Jei įvertinusi minėtą informaciją administruojančioji institucija nustato, kad:
156.2. avanso poreikis yra didesnis nei 30 procentų projektui įgyvendinti skirtos projekto finansavimo lėšų sumos, toks avansas gali būti išmokamas, tačiau avanso dalis, kuri viršija 30 procentų projektui įgyvendinti skirtos projekto finansavimo lėšų sumos, turi būti įskaitoma ne vėliau kaip su kita veiklos ataskaita, kurios pateikimo terminas negali būti vėlesnis nei 70 darbo dienų nuo avanso išmokėjimo dienos.“
1.2.8. Pakeičiu 158 punktą ir jį išdėstau taip:
1.2.9. Pakeičiu 165 punktą ir jį išdėstau taip:
„165. Jei projekto vykdytojui buvo išmokėtas avansas, projekto vykdytojas galutinėje veiklos ataskaitoje privalo administruojančiajai institucijai pateikti informaciją apie palūkanas, sukauptas projekto sąskaitoje, kuri nurodyta projekto sutartyje, arba apie tai, kad palūkanos nebuvo skaičiuojamos. Jei projekto vykdytojas gautą avansą buvo paskirstęs partneriams ar JP vykdytojas – JP projektų vykdytojams, jis taip pat privalo pateikti informaciją apie partnerių ar JP projektų vykdytojų sąskaitose sukauptas palūkanas arba apie tai, kad palūkanos nebuvo skaičiuojamos. Projekto sąskaitoje, įskaitant partnerių ar JP projektų vykdytojų specialiai projektui įgyvendinti atidarytas sąskaitas, sukauptos palūkanos turi būti grąžinamos vadovaujantis Taisyklių 234 punktu (šis punktas netaikomas, kai projekto vykdytojas ir (ar) partneris ar JP projekto vykdytojas yra biudžetinė įstaiga).“
1.2.10. Pakeičiu 166 punktą ir jį išdėstau taip:
„166. Kai bendra sukauptų palūkanų suma mažesnė nei 15 (penkiolika) eurų arba lygi šiai sumai ir mokėtinos pagal su galutine veiklos ataskaita projektui skirto finansavimo iš bendrojo finansavimo lėšų, kitų valstybės biudžeto lėšų ir nepanaudotų EGADP lėšų, skirtų projektams, įgyvendinamiems iš ES lėšų, bendrai finansuoti, dalies nepakanka sukauptų palūkanų sumai ar jos daliai įskaityti su projekto vykdytojo pateikta galutine veiklos ataskaita, likusi neįskaityta palūkanų suma arba visos sukauptos palūkanos neturi būti grąžinamos.“
1.2.11. Pakeičiu 167 punktą ir jį išdėstau taip:
„167. Kai projekto vykdytojas yra biudžetinė įstaiga, projekto (-ų) sąskaitoje, įskaitant partnerių ar JP projektų vykdytojų specialiai projektui įgyvendinti atidarytas sąskaitas, sukauptas palūkanas ji perveda į valstybės biudžetą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.“
1.2.12. Pakeičiu 173 punktą ir jį išdėstau taip:
„173. Jeigu stebėsenos rodiklio reikšmės nepasiekimas nesusijęs su konkrečios projekto veiklos vykdymo apimties sumažėjimu, bet atsiradęs dėl veiksnių, kurių įtaką stebėsenos rodiklio reikšmės nepasiekimui projekto vykdytojas galėjo sumažinti (stebėsenos rodiklio reikšmės nepasiekimo pagrįstumas gali būti vertinamas atsižvelgiant į atitinkamų Investicijų programos veiklų (veiksmų rūšių) specifiką, Plano „Naujos kartos Lietuva“ investicijų (reformų) specifiką suderinus su ministerija), mažinama projektui skirto finansavimo dalis apskaičiuojama taip:“
1.2.13. Pakeičiu 178.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„178.2. projekto veiklos įvykdytos projekto sutartyje nustatyta apimtimi, o stebėsenos rodiklio reikšmė nepasiekta dėl veiksnių, kurių įtakos stebėsenos rodiklio reikšmių nepasiekimui projekto vykdytojas negalėjo sumažinti (stebėsenos rodiklio reikšmių nepasiekimo pagrįstumas gali būti vertinamas atsižvelgiant į atitinkamų Investicijų programos veiklų (veiksmų rūšių) specifiką, Plano „Naujos kartos Lietuva“ investicijų ar reformų specifiką suderinus su ministerija), ir projekto vykdytojas kartu su galutine veiklos ataskaita arba ataskaita po projekto finansavimo pabaigos pateikia pagrįstus paaiškinimus, kodėl nepasiekė stebėsenos rodiklio reikšmės.“
1.2.14. Pakeičiu 183 punktą ir jį išdėstau taip:
„183. Informacija apie kiekvieną ESF+ projekto dalyvį, EGADP projekto dalyvį arba TPF projekto dalyvį renkama ne vėliau nei pirmą jo dalyvavimo tiesioginėse projekto veiklose dieną vieną kartą per projekto įgyvendinimo laikotarpį. ESF+ projekto dalyviui, EGADP projekto dalyviui arba TPF projekto dalyviui pateikiama užpildyti dalyvio apklausos anketos forma, kuriai pritarė darbo grupė, kuri skelbiama svetainėje esinvesticijos.lt ir kurioje reikia nurodyti bendrą informaciją apie ESF+ projekto dalyvį, EGADP projekto dalyvį arba TPF projekto dalyvį (vardas, pavardė, gimimo data ir kontaktinė informacija), informaciją apie jo dalyvavimo projekto veiklose pradžią, taip pat informaciją apie ESF+ projekto dalyvio, EGADP projekto dalyvio arba TPF projekto dalyvio lytį, statusą darbo rinkoje, išsilavinimą, priklausymą pažeidžiamoms grupėms (jeigu taikoma) ir atitiktį kitiems projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytiems kriterijams.“
1.2.15. Pakeičiu 211 punktą ir jį išdėstau taip:
„211. Administruojančioji institucija apie pradėtą pažeidimo tyrimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo įtariamo pažeidimo užregistravimo dienos informuoja projekto vykdytoją ir, kai atliktas pirkimas iš CPO, Ekonomikos ir inovacijų ministeriją, Viešųjų pirkimų tarnybą bei CPO, išskyrus, kai toks informavimas galėtų turėti neigiamą įtaką pažeidimo tyrimui.“
1.2.16. Pakeičiu 220 punktą ir jį išdėstau taip:
„220. Administruojančioji institucija apie priimtą sprendimą dėl pažeidimo (ne)nustatymo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja projekto vykdytoją, ministeriją ir, kai atliktas pirkimas iš CPO, Ekonomikos ir inovacijų ministeriją, Viešųjų pirkimų tarnybą bei CPO.“
1.2.17. Papildau Taisyklių IV skyriaus devintąjį skirsnį 2441 punktu:
1.2.18. Pakeičiu 2631 punktą ir jį išdėstau taip:
„2631. JP projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kuri nepadengiama JP projektui skiriamomis finansavimo lėšomis, turi būti finansuojama iš JP projekto vykdytojo nuosavo įnašo. Jei didžiausia galima JP projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 procentų visų tinkamų finansuoti JP projekto išlaidų, JP projekto pareiškėjas savo iniciatyva savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie JP projekto įgyvendinimo. Jei didžiausia galima JP projekto finansuojamoji dalis sudaro mažiau negu 100 procentų visų tinkamų finansuoti JP projekto išlaidų, JP projekto pareiškėjas savo iniciatyva savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie JP projekto įgyvendinimo didesne, nei reikalaujama, lėšų suma.“
1.2.19. Papildau 2661 punktu:
1.2.20. Pakeičiu 274 punktą ir jį išdėstau taip:
„274. JP vykdytojas su veiklos ataskaita administruojančiajai institucijai pateikia tų atrinktų JP projektų, kurių išlaidos yra deklaruojamos su teikiama veiklos ataskaita, sąrašą. Administruojančioji institucija įvertina JP projektų tinkamumą finansuoti. Administruojančioji institucija, patvirtinusi veiklos ataskaitą su pateiktu JP projektų sąrašu, informaciją apie atrinktus JP projektus ir duomenis, nurodytus Taisyklių 339 punkte, paskelbia svetainėje esinvesticijos.lt.“
1.2.21. Pakeičiu 294.2.1.1. papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.22. Pakeičiu 294.2.1.2. papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.23. Papildau Taisyklių VII skyriaus pirmąjį skirsnį 2972 punktu:
„2972. Kai Investicijų programos ERPF lėšomis finansuojamas projektas, kuris bendrai finansuojamas pagal programą „Europos horizontas“, įskaitant Europos atominės energijos bendrijos mokslinių tyrimų ir mokymo programą, papildančią programą „Europos horizontas“, bei bendrai finansuojamų ir institucionalizuotų Europos partnerysčių projektus, arba projektas, pateiktas pagal programos „Europos horizontas“ veiksmus ir pripažintas tinkamu finansuoti, tačiau negavęs EK finansavimo dėl lėšų trūkumo, įskaitant EK pažangumo ženklą gavusius projektus, tinkamomis finansuoti projekto išlaidomis laikomos visos išlaidos, numatytos su EK sudarytoje dotacijos sutartyje arba programos „Europos horizontas“ paraiškoje, nepažeidžiant Taisyklių 298, 299, 2991, 304, 305, 310 punktų bei 308.1, 308.7 papunkčių ir laikantis šio ir Taisyklių VII skyriaus ketvirtojo skirsnių nuostatų.“
1.2.24. Papildau 3011 punktu:
„3011. Taisyklių 301 punkte nustatytus reikalavimus atitinkančias projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidas, kurios nėra laikomos netinkamomis finansuoti pagal Taisyklių 302 punktą, apmokant pagal faktinį jų patyrimą, darbo užmokesčio išlaidos už kasmetines atostogas, išskyrus atvejus, kai darbdavys yra užsienio subjektas, privalo būti apmokamos taikant fiksuotąją normą, kurią ministerija nurodo rengdama projektų finansavimo sąlygų aprašą, o kai įgyvendinami RPPl projektai, – Gaires.“
1.2.26. Papildau 3031 punktu:
1.2.27. Papildau 3041 punktu:
„3041. Išlaidos projekto vykdytojo arba partnerio mokėjimams dėl galiojančiose veiklos sutartyse numatytų sąlygų nevykdymo laikomos tinkamomis finansuoti išlaidomis, kai tokios išlaidos patiriamos reorganizuojant jungimo būdu (konsoliduojant) įstaigas, siekiant įgyvendinti Plane „Naujos kartos Lietuva“ numatytą reformą, ir yra suderintos su EK.“
1.2.28. Pakeičiu 308.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.29. Papildau 308.8 papunkčiu:
„308.8. išlaidos išeitinėms išmokoms, išskyrus atvejus, kai tokios išlaidos reorganizuojamų jungimo būdu (konsoliduojamų) įstaigų darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, ar valstybės tarnautojams numatytos pagal Planą „Naujos kartos Lietuva“ arba suderintos su EK. Jei išeitinę išmoką pagal numatytą išimtį gavęs darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, ar valstybės tarnautojas projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpiu su po reorganizavimo jungimo būdu sukurta ar tęsiančia veiklą (konsoliduota) įstaiga sudaro naują darbo sutartį arba yra priimamas į pareigas, išlaidos išeitinėms išmokoms laikomos netinkamomis finansuoti proporcingai už laikotarpį nuo naujų darbo ar valstybės tarnybos santykių įsigaliojimo dienos.“
1.2.30. Pakeičiu 328 punktą ir jį išdėstau taip:
„328. Kai iš 2021–2027 metų ES fondų (ESF+ ar ERPF) lėšų finansuojamo projekto visos tinkamos finansuoti išlaidos neviršija 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų, visos šios išlaidos apmokamos supaprastintai. Jei projektas finansuojamas iš dviejų ar daugiau finansavimo šaltinių, šis reikalavimas taikomas toms projekto veikloms ir su jomis susijusioms projekto matomumo ir informavimo apie projektą bei netiesioginėms projekto išlaidoms, kurios finansuojamos iš 2021–2027 metų ES fondų (ESF+ ar ERPF) lėšų. Fiksuotieji įkainiai, fiksuotosios sumos arba fiksuotosios normos šiuo atveju gali būti nustatomi projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu vadovaujantis projekto biudžetu. Šio punkto taikymas nėra privalomas, kai įgyvendinant projektą teikiama valstybės pagalba arba kai taikoma Taisyklių 332.1 arba 332.3 papunktyje nustatyta fiksuotoji norma.“
1.2.31. Pakeičiu 339.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„339.4. informacija apie projekto lėšomis visa apimtimi ar iš dalies finansuojamus viešuosius pirkimus ir ne perkančiųjų organizacijų pirkimus (toliau – pirkimai): rangovo ir subrangovo, prekių tiekėjo ir subtiekėjo, paslaugų teikėjo ir subteikėjo pavadinimas ir juridinio asmens kodas arba, jei jis jo neturi, kitas identifikacinis kodas. Kai nurodyta informacija susijusi su neperkančiųjų organizacijų pirkimais, ji skelbiama ne vėliau, nei pradeda veikti INVESTIS funkcinės galimybės.“
1.2.32. Pakeičiu 341.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
„341.5. Kai įgyvendinamas strateginės svarbos projektas pagal Investicijų programą (strateginės svarbos projektų sąrašą sudaro vadovaujančioji institucija) arba projektas, kurio bendra vertė viršija 10 000 000 (dešimt milijonų) eurų, surengiamas komunikacinis renginys ar įgyvendinama kita komunikacijos veikla laiku pakviečiant ar įtraukiant EK, vadovaujančiosios institucijos ir atitinkamos administruojančiosios institucijos atstovus.“
1.2.33. Pakeičiu 355 punktą ir jį išdėstau taip:
„355. Pareiškėjai, projektų vykdytojai ir tretieji suinteresuoti asmenys (kurių teisėms ar pareigoms administruojančiosios institucijos sprendimas turi įtakos, pavyzdžiui, CPO, kai atliktas pirkimas iš CPO) administruojančiosios institucijos sprendimus ar veiksmus (neveikimą) skundžia Lietuvos administracinių ginčų komisijai arba Regionų administraciniam teismui įstatymų nustatyta tvarka.“
1.2.34. Pakeičiu 1 priedą:
1.2.34.1. Pakeičiu 2.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.5. |
Rezultatai (produkto stebėsenos rodiklis (-iai) ir (arba) rezultato stebėsenos rodiklis (-iai)) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nurodomi kokybinėmis ir kiekybinėmis reikšmėmis išreikšti minimalūs projektu siekiami rezultatai. Prie projekto privaloma nurodyti bent vieną produkto ar rezultato stebėsenos rodiklį įgyvendinant PFSA arba RPPl reikalavimus.
|
1.2.34.2. Pakeičiu V skyriaus pildymo instrukcijos paaiškinimą ir jį išdėstau taip:
„(Pareiškėjas prideda kvietime teikti PĮP nurodytus ir papildomus (pagal poreikį) PĮP priedus. Lentelės pabaigoje įrašomi kiti priedai, jei kvietime teikti PĮP nurodyta juos pateikti. Visos PĮP ir jo priedų formos skelbiamos Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje esinvesticijos.lt (toliau – svetainė esinvesticijos.lt). PĮP priedus turi pateikti tiek pareiškėjas, tiek projekto partneris (-iai), jeigu jie numatyti projekte. Prie PĮP pridedami tie priedai, ties kuriais lentelėje pažymėta „X“.)“.
1.2.35. Pakeičiu 3 priedą:
1.2.35.1. Pakeičiu 8 punkto lentelės 8.1 papunkčio stulpelio „Siektina reikšmė“ pildymo instrukciją ir ją išdėstau taip:
1.2.35.2. Pakeičiu 8 punkto lentelės 8.2 papunkčio stulpelio „Siektina reikšmė“ pildymo instrukciją ir ją išdėstau taip:
1.2.36. Pakeičiu 6 priedo II skyriaus lentelės 1.2 papunkčio stulpelio „Planuojamas supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių vienetų skaičius arba planuojama tinkamų finansuoti išlaidų suma, nuo kurios skaičiuojama fiksuotoji norma“ pildymo instrukciją ir ją išdėstau taip:
„Nurodomas planuojamas supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių vienetų skaičius arba planuojama tinkamų finansuoti išlaidų suma, nuo kurios skaičiuojama fiksuotoji norma. Gali būti nurodomi tik teigiami sveikieji skaičiai, išskyrus Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre nurodytus išimtinius fiksuotųjų įkainių taikymo atvejus. Kai taikoma fiksuotoji norma, laukas nepildomas. Galimas simbolių skaičius – 9 simboliai iki kablelio ir 2 simboliai po kablelio.“
1.2.37. Pakeičiu 7 priedą:
1.2.37.1. Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:
„35. Projekto vykdytojas po projekto sutarties pasirašymo administruojančiajai institucijai ne vėliau kaip iki pirminės veiklos ataskaitos pateikimo pagal formą, kuriai pritarė darbo grupė ir kuri skelbiama svetainėje esinvesticijos.lt, pateikia informaciją apie įvykdytus ir ketinamus vykdyti pirkimus. Administruojančioji institucija patvirtina šią informaciją ir atrenka pirkimus išankstinei ir (arba) paskesnei pirkimų patikrai atlikti.“
1.2.37.2. Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:
1.2.37.3. Pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:
„37. Įvykdęs pirkimus, projekto vykdytojas pagal formą, kuriai pritarė darbo grupė ir kuri skelbiama svetainėje esinvesticijos.lt, administruojančiajai institucijai pateikia pirkimų dokumentus paskesnei pirkimo patikrai atlikti. Su pirkimu susijusios išlaidos deklaruojamos ir apmokamos tik po to, kai administruojančioji institucija patvirtina pirkimo informaciją ar pirkimo tinkamumą finansuoti, jei atliekama paskesnė pirkimo patikra.“
1.2.37.4. Pakeičiu 41 punktą ir jį išdėstau taip:
„41. Apie išankstinei pirkimų patikrai atlikti atrinktus pirkimus administruojančioji institucija informuoja projektų vykdytojus. Administruojančioji institucija išankstinę pirkimų patikrą atlieka naudodamasi CVP IS priemonėmis. Kai pirkimą vykdo NPO ar pirkimo patikrai atlikti reikalingi su pirkimu susiję dokumentai negali būti įkelti į CVP IS, jie administruojančiajai institucijai teikiami Taisyklių II skyriuje nustatyta tvarka.“
1.2.37.5. Pakeičiu 44 punktą ir jį išdėstau taip:
„44. Išankstinė pirkimų patikra, taip pat paskesnė pirkimų patikra baigiamos ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo pirkimų dokumentų gavimo dienos. Kitais atvejais paskesnė pirkimų patikra baigiama, kai administruojančioji institucija patikrina atlikto pirkimo tinkamumą ar patvirtina su pirkimu susijusią veiklos ataskaitą, ar tinkamomis finansuoti išlaidomis nepripažįsta su veiklos ataskaita pateiktame mokėjimo prašyme nurodytų su pirkimu susijusių išlaidų sumos, ar pradeda su patikrintu pirkimu susijusį įtariamo pažeidimo tyrimą.“
1.3. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašą:
1.3.2. Pakeičiu 1 priedą:
1.3.2.1. Papildau 781 punktu:
„781. |
P.B.2.0520 |
EECO18 |
Paramą gavusių nacionalinio, regionų ar vietos lygmens viešojo administravimo ar viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų skaičius“. |
1.3.2.2. Pakeičiu 123 punktą ir jį išdėstau taip:
„123. |
P.S.2.1041 |
|
Verslo infrastruktūros plotas, skirtas remiamai labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių veiklai“. |
1.3.2.3. Papildau 1231 punktu:
„1231. |
P.S.2.1042 |
|
Paramą gavusių pakrančių turizmo vietovių skaičius“. |
1.3.2.4. Pakeičiu 171 punktą ir jį išdėstau taip:
„171. |
R.B.2.2026 |
RCR26 |
Metinis pirminės energijos suvartojimo kiekis, iš kurio suvartojama būstuose, viešuosiuose pastatuose, įmonėse, kitur“. |
1.3.2.5. Pakeičiu 172 punktą ir jį išdėstau taip:
„172. |
R.B.2.2026.1 |
RCR26a |
Metinis pirminės energijos suvartojimo kiekis, iš kurio suvartojama būstuose“. |
1.3.2.6. Pakeičiu 257 punktą ir jį išdėstau taip:
„257. |
R.S.2.3042 |
|
Verslo infrastruktūros labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių plotas, naudojamas tvariai ekonominei veiklai“. |
2. N u s t a t a u, kad:
2.1. gali būti tvirtinami pagal iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos galiojusią formą parengti ir iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos pradėti derinti projektų finansavimo sąlygų aprašų projektai;
2.2. jeigu įsigaliojus šiam įsakymui iki kvietime teikti paraiškas finansuoti jungtinio projekto projektus nustatyto paraiškų finansuoti jungtinio projekto projektus pateikimo termino pabaigos lieka mažiau negu 20 darbo dienų, gali būti teikiamos ir vertinamos pagal iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos galiojusią formą parengtos paraiškos finansuoti jungtinio projekto projektus.