LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL PAGALBOS NUO NUSIKALSTAMOS VEIKOS NUKENTĖJUSIEMS ASMENIMS TARNYBŲ TEIKIAMOS PAGALBOS AKREDITAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. balandžio 21 d. Nr. A1-318
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims įstatymo 12 straipsnio 1 dalimi ir siekdama įgyvendinti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.11 papunktį:
1. T v i r t i n u Pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims tarnybų teikiamos pagalbos akreditavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Į g a l i o j u Socialinių paslaugų priežiūros departamentą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos akredituoti pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims tarnybų teikiamą pagalbą.
3. P a v e d u:
3.1. Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vykdyti akredituotos pagalbos teikimo kontrolę ir iki 2021 m. liepos 1 d. parengti ir patvirtinti akredituotos pagalbos teikimo kontrolei vykdyti reikalingus teisės aktus;
4. N u s t a t a u, kad juridiniai asmenys, 2021 m. pageidaujantys teikti nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims akredituotą pagalbą, iki 2021 m. birželio 1 d. pateikia Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos prašymus leisti teikti nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims akredituotą pagalbą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir
darbo ministro 2021 m. balandžio 21 d.
įsakymu Nr. A1-318
PAGALBOS NUO NUSIKALSTAMOS VEIKOS NUKENTĖJUSIEMS ASMENIMS TARNYBŲ TEIKIAMOS PAGALBOS AKREDITAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims tarnybų teikiamos pagalbos akreditavimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Lietuvos Respublikoje ar kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje arba kitoje Europos ekonominės erdvės valstybėje įsisteigusio juridinio asmens ar kitos organizacijos, jų padalinio, pageidaujančio teikti nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims akredituotą pagalbą (toliau – pageidaujanti teikti akredituotą pagalbą įstaiga), kreipimosi dėl teisės teikti akredituotą pagalbą suteikimo bei prašymų ir dokumentų, reikalingų kreipiantis dėl teisės teikti akredituotą pagalbą suteikimo, pateikimo tvarką, pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims tarnybų (toliau – Pagalbos tarnybų) teikiamos pagalbos akreditavimo tvarką, teisės teikti akredituotą pagalbą suteikimo, sustabdymo, atnaujinimo, panaikinimo procedūras.
2. Pagalbos tarnybų teikiamos pagalbos (toliau – akredituota pagalba) akreditavimo tikslas – užtikrinti kokybiškos, prieinamos ir efektyvios pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims teikimą, atsižvelgiant į individualius jų poreikius ir asmenines savybes.
3. Šio Tvarkos aprašo nuostatos taikomos Lietuvos Respublikos pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims įstatymo (toliau – Įstatymas) 2 straipsnio 5 dalyje ir 13 straipsnio 1 dalyje nurodytoms įstaigoms.
4. Pagalbos tarnybos atitikties akredituotos pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims teikimo reikalavimams vertinimą atlieka ir teikiamą pagalbą akredituoja Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas).
5. Pagalbos tarnybų teikiama akredituota pagalba nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims turi būti prieinama visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje.
6. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse, Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekse, Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme.
II SKYRIUS
PRAŠYMŲ IR DOKUMENTŲ, REIKALINGŲ AKREDITUOTAI PAGALBAI TEIKTI, PATEIKIMAS, JŲ VERTINIMAS
7. Pageidaujanti teikti akredituotą pagalbą įstaiga Departamentui iki spalio 1 d. pateikia Prašymą leisti teikti akredituotą pagalbą (Tvarkos aprašo 1 priedas) (toliau – Prašymas). Prašymas turi būti užpildytas lietuvių kalba, pasirašytas pageidaujančios teikti akredituotą pagalbą įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens kvalifikuotu elektroniniu parašu.
8. Pageidaujanti teikti akredituotą pagalbą įstaiga kartu su Prašymu privalo pateikti šiuos lietuvių kalba surašytus dokumentus (arba jų vertimus, patvirtintus kvalifikuoto vertėjo parašu bei vertimą atlikusios įstaigos antspaudu (jeigu turi)) ar jų kopijas, pasirašytus (ar patvirtintus) pageidaujančios teikti akredituotą pagalbą įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens kvalifikuotu elektroniniu parašu (išskyrus nuotraukas):
8.1. jei pageidaujančiai teikti akredituotą pagalbą įstaigai atstovauja ne jos vadovas, – dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti pageidaujančios teikti akredituotą pagalbą įstaigos vardu;
8.3. dokumentus, patvirtinančius pageidaujančios teikti akredituotą pagalbą įstaigos atitiktį Įstatymo 13 straipsnio 1 dalyje nustatytiems reikalavimams:
8.3.1. dokumentus, patvirtinančius pageidaujančios teikti akredituotą pagalbą įstaigos teisę naudotis patalpomis, kuriose planuojama teikti pagalbą nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims (pavyzdžiui, nuomos, panaudos sutartis);
8.3.2. dokumentus, patvirtinančius jog pageidaujančios teikti akredituotą pagalbą įstaigos patalpose yra įrengta uždara patalpa, kurioje gali būti teikiamos privačios konfidencialios konsultacijos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims (pavyzdžiui, tokios patalpos įrengimo sutartį, patalpų planą, patalpos nuotraukas);
8.3.3. dokumentus, patvirtinančius, kad pageidaujanti teikti akredituotą pagalbą įstaiga yra pritaikyta teikti akredituotą pagalbą neįgaliesiems (pavyzdžiui, sutartį su Lietuvių gestų kalbos vertimo centru, patalpų pritaikymą neįgaliesiems įrodančias nuotraukas, paslaugų prieinamumo visiems vartotojams patikros lapą). Jei pageidaujančios teikti akredituotą pagalbą įstaigos patalpos nėra pritaikytos neįgaliesiems, įstaigos vadovas Deklaracijoje patvirtina, kad šiems asmenims bus užtikrintas pagalbos tarnybos teikiamų paslaugų teikimas jiems priimtinu būdu ir forma;
8.3.4. dokumentus, patvirtinančius, kad pageidaujančios teikti akredituotą pagalbą įstaigos patalpos atitinka darbų ir priešgaisrinės saugos reikalavimus (pavyzdžiui, kompetentingos įstaigos pažymą);
8.3.5. dokumentus, įrodančius, kad pageidaujanti teikti akredituotą pagalbą įstaiga turi kompiuterinės, programinės įrangos ir mobiliojo ryšio priemonių, kuriomis bus užtikrinamas akredituotos pagalbos, įskaitant nuotolines konsultacijas, nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims teikimas (pavyzdžiui, inventorizacijos aktą, pirkimo dokumentus);
8.3.6. dokumentus, pagrindžiančius pageidaujančios teikti akredituotą pagalbą įstaigos darbuotojų, dirbsiančių tiesiogiai su nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiais asmenimis (pavyzdžiui, konsultantų, psichologų, teisininkų), turimą Įstatyme jiems nustatytą išsilavinimą ir (ar) darbo, teikiant pagalbą nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims, patirtį (pavyzdžiui, atestatą, darbo sutartį);
8.3.7. užpildytą Informacijos apie pageidaujančios teikti akredituotą pagalbą įstaigos teikiamas paslaugas pateikimo formą (Tvarkos aprašo 3 priedas), nurodant teikiamas paslaugas ir pažymint, kurių Įstatymo 10 straipsnio 4 dalyje nurodytų funkcijų vykdymas jomis užtikrinamas, įskaitant teikiamų paslaugų pavadinimus, specialistų, teikiančių paslaugą, pareigybes ir jų skaičių, materialines priemones paslaugoms teikti ir jų kiekį, kartu pridedant pageidaujančios teikti akredituotą pagalbą įstaigos patvirtintus paslaugų aprašymus;
8.3.8. galiojančias (arba preliminarias) paslaugų pirkimo sutartis, jei paslauga bus perkama iš juridinių ar fizinių asmenų;
9. Tvarkos aprašo 7 ir 8 punktuose nurodyti dokumentai Departamentui pateikiami vienu elektroniniu laišku elektroninio pašto adresu pt-akreditacija@sppd.lt. Jei reikia, jiems pateikti naudojamos specialios didelės apimties byloms siųsti pritaikytos programos bei tinkamos duomenų saugumo priemonės (pavyzdžiui, dokumentai užrakinami slaptažodžiu, kuris Departamentui pateikiamas atskiru elektroniniu laišku, kartu nurodant pirmojo laiško siuntėją ir laiško išsiuntimo laiką).
III SKYRIUS
TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTĄ PAGALBĄ SUTEIKIMAS
10. Departamentas, gavęs Tvarkos aprašo 7 punkte nurodytą prašymą ir 8 punkte nurodytus dokumentus, per 5 darbo dienas įvertina, ar:
10.2. pateikti visi Tvarkos aprašo 8 punkte nurodyti dokumentai.
Departamentas, nustatęs, kad pageidaujanti teikti akredituotą pagalbą įstaiga prašyme nenurodė visos reikalingos informacijos ir (ar) pateikė ne visus Tvarkos aprašo 8 punkte nurodytus dokumentus, ir (ar) netinkamai įformino dokumentus (neatitinka Tvarkos aprašo 7 ir 8 punktuose jiems nustatytų reikalavimų), apie tai informuoja juos pateikusią pageidaujančią teikti akredituotą pagalbą įstaigą jos pateiktu elektroninio pašto adresu per 1 darbo dieną nuo šiame punkte minėtų aplinkybių nustatymo dienos, nurodydamas pateikti ir (ar) patikslinti Tvarkos aprašo 7 ir (ar) 8 punkte įvardytus dokumentus per 3 darbo dienas nuo tokio nurodymo gavimo dienos. Jei per nustatytą terminą pageidaujanti teikti akredituotą pagalbą įstaiga nepatikslina ir (ar) nepateikia nurodytų dokumentų, Departamentas priima sprendimą nesuteikti pageidaujančiai teikti akredituotą pagalbą įstaigai teisės teikti akredituotą pagalbą (nurodomas sprendimo priėmimo pagrindas, pageidaujančios teikti akredituotą pagalbą įstaigos pavadinimas ir kodas, Departamento sprendimas, sprendimo apskundimo tvarka). Apie priimtą sprendimą Departamentas informuoja pageidaujančią teikti akredituotą pagalbą įstaigą jos pateiktu elektroninio pašto adresu per 1 darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos, pateikdamas sprendimo kopiją ir nurodydamas tokio sprendimo priėmimo argumentus.
11. Departamentas, nustatęs, kad pageidaujanti teikti akredituotą pagalbą įstaiga prašyme nurodė visą reikalingą informaciją, pateikė visus reikalingus ir tinkamai įformintus Tvarkos aprašo 8 punkte nurodytus dokumentus, per 10 darbo dienų nuo pateiktų dokumentų įvertinimo dienos, o jei pageidaujančios teikti akredituotą pagalbą įstaigos yra prašoma Tvarkos aprašo 11 punkto nustatyta tvarka pateikti ir (ar) patikslinti dokumentus, – nuo patikslintų dokumentų įvertinimo dienos įvertina, ar pageidaujanti teikti akredituotą pagalbą įstaiga atitinka Įstatymo numatytus akredituotos pagalbos teikimo reikalavimus įstaigoms, pageidaujančioms teikti akredituotą pagalbą, ir priima sprendimą suteikti pageidaujančiai teikti akredituotą pagalbą įstaigai teisę teikti akredituotą pagalbą (nurodomas sprendimo priėmimo pagrindas, pageidaujančios teikti akredituotą pagalbą įstaigos pavadinimas ir kodas, Departamento sprendimas).
12. Tvarkos aprašo 10 ir 11 punktuose nurodytos procedūros atliekamos ir 12 punkte nurodytas sprendimas priimamas ne vėliau nei per 30 kalendorinių dienų nuo Tvarkos aprašo 7 punkte nurodyto Prašymo gavimo dienos.
13. Apie priimtą sprendimą dėl teisės teikti akredituotą pagalbą suteikimo Departamentas informuoja (pateikdamas sprendimo kopiją) pageidaujančią teikti akredituotą pagalbą įstaigą jos nurodytu elektroninio pašto adresu per 1 darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos, o priėmęs sprendimą nesuteikti teisės teikti akredituotą pagalbą, nurodo ir tokio sprendimo argumentus. Supažindinant su priimtu sprendimu suteikti teisę teikti akredituotą pagalbą, informuojama apie Tvarkos aprašo 15 punkte nurodytą informacijos apie pagalbos tarnybą viešinimą bei pagalbos tarnybos pareigą apie pasikeitusią informaciją per 3 darbo dienas raštu pranešti Departamentui.
14. Departamentas per 5 darbo dienas nuo sprendimo suteikti pageidaujančiai teikti akredituotą pagalbą įstaigai teisę teikti akredituotą pagalbą priėmimo dienos paskelbia informaciją apie įstaigą, kuriai suteikta teisė teikti akredituotą pagalbą, savo internetinėje svetainėje, nurodydamas įstaigos pavadinimą, kodą, veiklos vykdymo adresą, telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą. Pasikeitus šiame punkte nurodytiems duomenims, pagalbos tarnyba per 3 darbo dienas nuo nurodytų duomenų pasikeitimo dienos apie tai raštu praneša Departamentui, pateikdama patikslintą informaciją, skelbtiną Departamento internetinėje svetainėje.
15. Teisė teikti akredituotą pagalbą suteikiama 3 metams nuo sprendimo suteikti teisę teikti akredituotą pagalbą priėmimo dienos. Pagalbos tarnyba, pageidaujanti toliau nepertraukiamai teikti akredituotą pagalbą pasibaigus šiam terminui, likus ne mažiau nei 30 kalendorinių dienų iki teisės teikti akredituotą pagalbą galiojimo termino pabaigos, kreipiasi į Departamentą Tvarkos apraše nustatyta tvarka dėl leidimo teikti akredituotą pagalbą suteikimo. Jei pagalbos tarnybos teisė teikti akredituotą pagalbą buvo sustabdyta, sustabdymo laikotarpis į 3 metų terminą neįskaitomas ir 3 metų terminas skaičiuojamas susumavus visus akredituotos pagalbos teikimo laikotarpius.
16. Pageidaujanti teikti akredituotą pagalbą įstaiga, kuriai Departamento sprendimu suteikta teisė teikti akredituotą pagalbą, kreipiasi į Departamentą dėl valstybės biudžeto lėšų naudojimo akredituotai pagalbai teikti sutarties sudarymo, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamo Valstybės biudžeto lėšų akredituotai pagalbai nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims teikti poreikio nustatymo, šių lėšų planavimo, paskirstymo, pervedimo, naudojimo, atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarkos aprašo nustatyta tvarka.
IV SKYRIUS
TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTĄ PAGALBĄ SUSTABDYMAS, ATNAUJINIMAS AR PANAIKINIMAS
17. Teisė teikti akredituotą pagalbą gali būti sustabdyta ne ilgiau kaip 6 mėnesiams Įstatymo 13 straipsnio 5 dalyje nurodytais atvejais. Sprendimą dėl teisės teikti akredituotą pagalbą sustabdymo priima Departamentas (nurodomas sprendimo priėmimo pagrindas, pagalbos tarnybos pavadinimas ir kodas, teisės teikti akredituotą pagalbą sustabdymo laikotarpis arba sprendimas nestabdyti teisės teikti akredituotą pagalbą, sprendimo apskundimo tvarka).
18. Pagalbos tarnyba elektroninio pašto adresu pt-akreditacija@sppd.lt gali pateikti Departamentui vadovo ar jo įgalioto asmens kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą laisvos formos prašymą sustabdyti teisę teikti akredituotą pagalbą, nurodydama juridinio asmens pavadinimą, kodą ir laikotarpį, kuriam prašoma sustabdyti teisę teikti akredituotą pagalbą. Departamentas per 5 darbo dienas nuo pagalbos tarnybos prašymo sustabdyti teisę teikti akredituotą pagalbą gavimo dienos priima sprendimą dėl teisės teikti akredituotą pagalbą sustabdymo prašyme nurodytam terminui (nurodomi Tvarkos aprašo 18 punkte nurodyti duomenys). Sprendimą nestabdyti teisės teikti akredituotą pagalbą Departamentas priima tais atvejais, kai pagalbos tarnyba prašyme sustabdyti teisę teikti akredituotą pagalbą nurodo ilgesnį nei 6 mėnesių terminą. Apie priimtą sprendimą dėl teisės teikti akredituotą pagalbą sustabdymo Departamentas informuoja (kartu pateikdamas ir sprendimo kopiją) pagalbos tarnybą jos nurodytu elektroninio pašto adresu per 1 darbo dieną nuo tokio sprendimo priėmimo dienos, o priėmęs sprendimą nestabdyti teisės teikti akredituotą pagalbą, pateikia tokio sprendimo argumentus.
19. Jei teisė teikti akredituotą pagalbą sustabdyta Įstatymo 13 straipsnio 5 dalies 1 punkto pagrindu, likus ne mažiau nei 5 darbo dienoms iki termino, kuriam buvo sustabdyta teisė teikti akredituotą pagalbą, pabaigos, pagalbos tarnyba turi teisę elektroninio pašto adresu pt‑akreditacija@sppd.lt pateikti Departamentui vadovo ar jo įgalioto asmens kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą laisvos formos prašymą atnaujinti teisę teikti akredituotą pagalbą, nurodydama juridinio asmens pavadinimą, kodą ir teisės teikti akredituotą pagalbą atnaujinimo datą, arba jei teisė teikti akredituotą pagalbą buvo sustabdyta trumpiau kaip 6 mėnesiams, – vadovo ar jo įgalioto asmens kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą laisvos formos prašymą pratęsti teisės teikti akredituotą pagalbą sustabdymą, nurodydama juridinio asmens pavadinimą, kodą ir kokiam laikotarpiui prašoma pratęsti sustabdymą, neviršijant 6 mėnesių termino, arba vadovo ar jo įgalioto asmens kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą laisvos formos prašymą panaikinti teisę teikti akredituotą pagalbą, nurodydama juridinio asmens pavadinimą, kodą ir datą, nuo kurios prašoma panaikinti teisę teikti akredituotą pagalbą. Departamentas per 5 darbo dienas priima sprendimą atitinkamai dėl teisės teikti akredituotą pagalbą atnaujinimo ar sustabdymo pratęsimo arba dėl teisės teikti akredituotą pagalbą panaikinimo (nurodomas sprendimo priėmimo pagrindas, pagalbos tarnybos pavadinimas ir kodas, teisės teikti akredituotą pagalbą atnaujinimo data (arba sprendimas neatnaujinti teisės teikti akredituotą pagalbą) arba teisės teikti akredituotą pagalbą sustabdymo laikotarpis (arba sprendimas nepratęsti teisės teikti akredituotą pagalbą stabdymo), arba teisės teikti akredituotą pagalbą panaikinimo data, sprendimo apskundimo tvarka). Apie priimtą sprendimą Departamentas informuoja (pateikdamas sprendimo kopiją) pagalbos tarnybą jos nurodytu elektroninio pašto adresu per 1 darbo dieną nuo tokio sprendimo priėmimo dienos, o priėmęs sprendimą neatnaujinti teisės teikti akredituotą pagalbą arba nepratęsti teisės teikti akredituotą pagalbą stabdymo, pateikia ir tokio sprendimo argumentus.
20. Departamentas, sustabdęs teisę teikti akredituotą pagalbą Įstatymo 13 straipsnio 5 dalies 1 punkto pagrindu, bet negavęs iš pagalbos tarnybos nė vieno iš Tvarkos aprašo 20 punkte nurodytų prašymų arba gavęs vieną iš jų pasibaigus Tvarkos aprašo 20 punkte nurodytam terminui, ne vėliau kaip kitą darbo dieną po to, kai sueina teisės teikti akredituotą pagalbą sustabdymo terminas, priima sprendimą atnaujinti pagalbos tarnybai teisę teikti akredituotą pagalbą (nurodomas sprendimo priėmimo pagrindas, pagalbos tarnybos pavadinimas ir kodas, teisės teikti akredituotą pagalbą atnaujinimo data, sprendimo apskundimo tvarka). Gautą prašymą nagrinėja ir sprendimą dėl jo priima Tvarkos aprašo nustatyta tvarka.
21. Departamentas, nustatęs akredituotos pagalbos teikimo pažeidimą (-us) (akredituota pagalba teikiama nesilaikant akredituotos pagalbos teikimą reglamentuojančių teisės aktų) arba kad pagalbos tarnyba neatitinka Įstatymo 13 straipsnio 1 dalyje nustatytų reikalavimų (toliau – pažeidimai), per 5 darbo dienas nuo minėtų aplinkybių nustatymo dienos priima sprendimą dėl teisės teikti akredituotą pagalbą sustabdymo, kol pagalbos tarnyba per Departamento nustatytą protingą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 5 darbo dienos ir ilgesnis nei 30 kalendorinių dienų, pašalins nustatytus pažeidimus (nurodomas sprendimo priėmimo pagrindas, pagalbos tarnybos pavadinimas ir kodas, teisės teikti akredituotą pagalbą sustabdymo laikotarpis, sprendimo apskundimo tvarka). Apie priimtą sprendimą Departamentas informuoja (pateikdamas sprendimo kopiją) pagalbos tarnybą jos pateiktu elektroninio pašto adresu per 1 darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos, nurodydamas tokio sprendimo argumentus ir terminą, per kurį nustatyti pažeidimai turi būti pašalinti.
Departamentas nestabdo teisės teikti akredituotą pagalbą, jei nustato pažeidimą (-us), kuris (-ie) vertintinas (-i) kaip mažareikšmis (-iai), t. y. nedarantis (-ys) žalos asmenims ir (ar) netrukdantis (-ys) pagalbos tarnybai užtikrinti kokybišką, efektyvų ir prieinamą akredituotos pagalbos teikimą, ir kuris (-ie) nedelsiant pašalinamas (-i) jį (juos) nustačiusių specialistų akivaizdoje. Tokiu atveju Pagalbos tarnybai paskiriama žodinė pastaba. Jeigu mažareikšmio (-ių) pažeidimo (‑ų) pagalbos tarnyba negali nedelsdama pašalinti jį (juos) nustačiusių specialistų akivaizdoje, pagalbos tarnybai pateikiamas rašytinis nurodymas pašalinti mažareikšmį (-ius) pažeidimą (-us) per protingą terminą, kuris negali būti ilgesnis nei 2 darbo dienos. Šis terminas gali būti pratęstas vieną kartą ne ilgiau nei 2 darbo dienoms. Jei pagalbos tarnyba nepašalino mažareikšmio (-ių) pažeidimo (-ų), Departamentas pakartotinai rašytinio nurodymo neteikia ir konstatuoja, kad nustatė pažeidimą (-us). Pagalbos tarnyba, pašalinusi mažareikšmį (-ius) pažeidimą (-us) per Departamento nustatytą terminą, ne vėliau nei kitą darbo dieną nuo mažareikšmio (-ių) pažeidimo (-ų) pašalinimo dienos, apie tai informuoja Departamentą elektroniniu paštu, pateikdama pašalinimo įrodymus.
22. Pagalbos tarnyba turi teisę per Departamento nustatytą terminą pažeidimams pašalinti pateikti Departamentui motyvuotą vadovo ar jo įgalioto asmens kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą laisvos formos prašymą dėl šio termino pratęsimo, nurodydama juridinio asmens pavadinimą, kodą ir terminą, kuriam prašoma pratęsti terminą pažeidimams pašalinti, tačiau ne ilgiau nei iki Tvarkos aprašo 18 punkte nurodyto termino pabaigos. Departamentas per 5 darbo dienas nuo prašymo pratęsti terminą pažeidimams pašalinti gavimo dienos priima sprendimą dėl termino pažeidimams pašalinti pratęsimo (nurodomas sprendimo priėmimo pagrindas, pagalbos tarnybos pavadinimas ir kodas, terminas pažeidimams pašalinti arba sprendimas nepratęsti termino pažeidimams pašalinti, sprendimo apskundimo tvarka). Apie priimtą sprendimą Departamentas informuoja (pateikdamas sprendimo kopiją) pagalbos tarnybą jos nurodytu elektroninio pašto adresu per 1 darbo dieną nuo tokio sprendimo priėmimo dienos, o priėmęs sprendimą nepratęsti termino pažeidimams pašalinti, pateikia tokio sprendimo argumentus.
23. Pagalbos tarnyba, pašalinusi nustatytus pažeidimus, raštu apie tai informuoja Departamentą, pateikdama tai patvirtinančius įrodymus (pavyzdžiui, nuotraukas, sutarčių kopijas) ir nurodydama pažeidimo pašalinimo datą, koks pažeidimas (pažeidimo nustatymo data, numeris) ir kaip buvo pašalintas. Departamentas, gavęs informaciją apie pašalintus pažeidimus, per 5 darbo dienas nuo šios informacijos gavimo dienos įvertina, ar pagalbos tarnyba pašalino pažeidimus. Jeigu pagalbos tarnyba pažeidimus pašalino, Departamentas priima sprendimą atnaujinti teisę teikti akredituotą pagalbą, kuria galima naudotis iki Tvarkos aprašo 16 punkte nurodyto teisės teikti akredituotą pagalbą termino pabaigos (nurodomas sprendimo priėmimo pagrindas, pagalbos tarnybos pavadinimas ir kodas, teisės teikti akredituotą pagalbą atnaujinimo data ir terminas, sprendimo apskundimo tvarka), ir apie tai informuoja (pateikdamas sprendimo kopiją) pagalbos tarnybą jos nurodytu elektroninio pašto adresu per 1 darbo dieną nuo tokio sprendimo priėmimo dienos. Jei pagalbos tarnyba per nustatytą terminą pažeidimų nepašalino, Departamentas priima sprendimą panaikinti teisę teikti akredituotą pagalbą (nurodomas sprendimo priėmimo pagrindas, pagalbos tarnybos pavadinimas ir kodas, teisės teikti akredituotą pagalbą panaikinimo data, sprendimo apskundimo tvarka) ir apie tai informuoja (pateikdamas sprendimo kopiją) pagalbos tarnybą jos nurodytu elektroninio pašto adresu per 1 darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos, pateikdamas tokio sprendimo argumentus.
24. Teisė teikti akredituotą pagalbą panaikinama Departamento sprendimu (nurodomas sprendimo priėmimo pagrindas, pagalbos tarnybos pavadinimas ir kodas, teisės teikti akredituotą pagalbą panaikinimo data, sprendimo apskundimo tvarka) Įstatymo 13 straipsnio 6 dalyje nurodytais atvejais, išskyrus Įstatymo 13 straipsnio 6 dalies 1 punkte nurodytą atvejį, ne vėliau nei kitą darbo dieną po Įstatymo 13 straipsnio 6 dalyje numatytų aplinkybių atsiradimo dienos, o Įstatymo 13 straipsnio 6 dalies 1 punkte nurodytu atveju – ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo pagalbos tarnybos vadovo ar jo įgalioto asmens kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašyto laisvos formos prašymo, kuriame turi būti nurodomas pagalbos tarnybos pavadinimas, kodas ir teisės teikti akredituotą pagalbą panaikinimo data, gavimo dienos. Departamentas apie priimtą sprendimą per 1 darbo dieną nuo jo priėmimo dienos informuoja (pateikdamas sprendimo kopiją) pagalbos tarnybą jos nurodytu elektroninio pašto adresu, pateikdamas tokio sprendimo argumentus.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
25. Departamento direktoriaus nustatyta tvarka Departamentas vykdo akredituotos pagalbos teikimo kontrolę, atlikdamas ir akredituotos pagalbos teikimo rizikos vertinimą, bet tuo neapsiribodamas.
26. Pageidaujančių teikti akredituotą pagalbą įstaigų ir (ar) pagalbos tarnybų nurodytais elektroninių paštų adresais Departamento siunčiami dokumentai ar jų kopijos, informacija apie būtinybę tikslinti dokumentus, teisės teikti akredituotą pagalbą suteikimą arba nesuteikimą, sustabdymą, sustabdymo pratęsimą, atnaujinimą ar panaikinimą laikomi įteikti dokumentų (jų kopijų), informacijos ir (ar) duomenų išsiuntimo dieną.
27. Departamento priimtas sprendimas dėl teisės teikti akredituotą pagalbą nesuteikimo, sustabdymo, atnaujinimo ar panaikinimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir (arba) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
29. Nukentėjusių asmenų asmens duomenys pagalbos nukentėjusiems asmenims teikimo tikslais tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679), Lietuvos Respublikos asmens duomenų, tvarkomų nusikalstamų veikų prevencijos, tyrimo, atskleidimo ar baudžiamojo persekiojimo už jas, bausmių vykdymo arba nacionalinio saugumo ar gynybos tikslais, teisinės apsaugos įstatymu.
30. Įstaigų ir pagalbos tarnybų bei jų atstovų / darbuotojų asmens duomenys tvarkomi teisės teikti akredituotą pagalbą suteikimo, sustabdymo, atnaujinimo, panaikinimo, tokios pagalbos priežiūros ir apskaitos tikslu, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679 ir kitais asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais.
31. Dokumentai saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679, Asmens duomenų, tvarkomų nusikalstamų veikų prevencijos, tyrimo, atskleidimo ar baudžiamojo persekiojimo už jas, bausmių vykdymo arba nacionalinio saugumo ar gynybos tikslais, teisinės apsaugos įstatymo ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi, nustatyta tvarka.