VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA
NUTARIMAS
DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS
2012 m. rugsėjo 14 d. nutarimo Nr. O3-229 „Dėl Elektros energijos kainos, rezervinės galios, izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo ir totalios elektros energetikos sistemos avarijos prevencijos ar likvidavimo, izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo rezervo užtikrinimo paslaugų kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“ PAKEITIMO
2022 m. gegužės 20 d. Nr. O3E-735
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 11 dalies
2 punktu, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 4 punktu,
69 straipsnio 3 dalimi, 67 straipsnio 12 dalimi ir atsižvelgdama į Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Dujų ir elektros departamento Elektros skyriaus 2022 m. gegužės 13 d. pažymą Nr. O5E-653 „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos teisės aktų pakeitimo“, Taryba n u t a r i a:
Pakeisti Elektros energijos kainos, rezervinės galios, izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo ir totalios elektros energetikos sistemos avarijos prevencijos ar likvidavimo, izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo rezervo užtikrinimo paslaugų kainų nustatymo metodiką, patvirtintą Tarybos 2012 m. rugsėjo 14 d. nutarimu Nr. O3-229 „Dėl Elektros energijos kainos, rezervinės galios, izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo ir totalios elektros energetikos sistemos avarijos prevencijos ar likvidavimo, izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo rezervo užtikrinimo paslaugų kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika):
1. Papildyti Metodiką 30.5 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:
„30.5. Elektros energetikos įstatyme nustatytu atveju, kai yra su elektros energetikos sistemos atsparumu, darbo saugumo, patikimumo užtikrinimu susijusių vieno ar kelių veiksnių, kuriais vadovaujantis buvo nustatytos izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo paslaugos kaina, pokyčių, įvertinus kuro, įsigyto Asmeniui siekiant tinkamai įvykdyti perdavimo sistemos operatoriaus užsakymą užtikrinti parengtį izoliuotam elektros energetikos sistemos darbui ir tam būtiną pagaminti elektros energijos kiekį, laikymo, saugojimo, transportavimo, realizavimo rinkoje, kai kuro gamtinių dujų pardavimo kaina yra mažesnė už įsigijimo kainą, ir kitas su tuo susijusias sąnaudas (įskaitant Metodikos 30.6 papunktyje nustatytas palūkanas, baudas, jeigu jos suteikia galimybę įvykdyti perdavimo sistemos operatoriaus užsakymą, ir netesybas, jeigu perdavimo sistemos operatorius nutraukia užsakymą ir dėl to baudos ir netesybos turi būti sumokėtos trečiosioms šalims) per ataskaitinį laikotarpį y;“
2. Papildyti Metodiką 30.6 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:
„30.6. Įvertinus izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo paslaugos faktines, bet ne didesnių nei 2 proc. palūkanų sąnaudas, patirtas dėl kuro atsargų pirkimo perdavimo sistemos operatoriaus užsakyme nustatytam laikotarpiui, kai kuro atsargos būtinos pasirengiant perdavimo sistemos operatoriaus užsakymui vykdyti.“
3. Papildyti Metodiką 361 punktu ir jį išdėstyti taip:
„361. Izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo paslaugos kaina gali būti koreguojama ne dažniau, kaip du kartus per metus Elektros energetikos įstatyme nustatytu atveju, kai yra su elektros energetikos sistemos atsparumu, darbo saugumo, patikimumo užtikrinimu susijusių vieno ar kelių veiksnių, kuriais vadovaujantis buvo nustatytos izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo paslaugos kaina, pokyčių. Nustatytos einamųjų metų izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo paslaugos kainos viršutinės ribos koregavimas Elektros energetikos įstatyme nustatytu atveju, kai yra su elektros energetikos sistemos atsparumu, darbo saugumo, patikimumo užtikrinimu susijusių vieno ar kelių veiksnių, kuriais vadovaujantis buvo nustatyta izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo paslaugos kaina, pokyčių, atliekamas šia tvarka:
361.1. Nustatytos einamųjų metų izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo paslaugos kainos viršutinės ribos koregavimo metu yra peržiūrimos tik gamtinių dujų įsigijimo, transportavimo, saugojimo ir su tuo susijusių sąnaudų (įskaitant Metodikos 30.6 papunktyje nustatytas palūkanas) pokytis, dėl kurio buvo inicijuotas izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo paslaugos kainos viršutinės ribos koregavimas.
361.2. Dėl nustatytos einamųjų metų izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo paslaugos kainos viršutinės ribos koregavimo į Tarybą kreipiasi gamintojas, kuris einamaisiais metais teikia izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo paslaugą perdavimo sistemos operatoriui (toliau – Paslaugos teikėjas).
361.3. Paslaugos teikėjas Tarybai pateikia raštišką laisvos formos prašymą koreguoti einamųjų metų izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo paslaugos viršutinę ribą (toliau – Prašymas). Prašymui pagrįsti Paslaugos teikėjas papildomai pateikia Tarybai:
361.3.1. Gamtinių dujų įsigijimo, transportavimo, saugojimo ir su tuo susijusių sąnaudų, kuriomis vadovaujantis buvo nustatyta einamųjų metų izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo paslaugos viršutinė kainos riba, pokytį bei su elektros energetikos sistemos atsparumu, darbo saugumo, patikimumo užtikrinimu susijusių vieno ar kelių veiksnių, kuriais vadovaujantis buvo nustatytos izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo paslaugos kaina, pokyčius pagrindžiančius dokumentus.
361.3.2. Laisvos formos ekonomiškai naudingiausio sprendimo priėmimo metu Paslaugos teikėjo vertintų alternatyvų analizę. Priimdamas sprendimą dėl gamtinių dujų įsigijimo, saugojimo ir su tuo susijusių sąnaudų, Paslaugos teikėjas turi siekti mažiausių sąnaudų ir didžiausios naudos, tuo tikslu atlikdamas tokio sprendimo prognozuojamų pasekmių ex-ante alternatyvų analizę, kuri pateikiama Tarybai, pagrindžiant patirtas sąnaudas (įskaitant Metodikos 30.6 papunktyje nustatytas palūkanas). Taryba, priimdama sprendimą dėl tokių sąnaudų pagrįstumo, atsižvelgia į Paslaugos teikėjo sprendimo priėmimo metu atliktą vertinimą.“
4. Papildyti Metodiką 362 punktu ir jį išdėstyti taip: