LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL lietuvos respublikos APLINKOS MINISTRO 2013 m. liepos 15 d. ĮSAKYMO Nr. D1-528 „DĖL Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2018 m. sausio 31 d. Nr. D1-75
Vilnius
1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. liepos 15 d. įsakymą Nr. D1-528 „Dėl Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklių patvirtinimo“:
1.1. papildau 3.2.4 papunkčiu:
„3.2.4. vadovaujantis Licencijavimo pagrindų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. liepos 18 d. nutarimu Nr. 937 „Dėl Licencijavimo pagrindų aprašo patvirtinimo“ teikti informaciją Licencijų informacinei sistemai apie išduotus, pakeistus TIPK leidimus, TIPK leidimų galiojimo panaikinimą atitinkamai TIPK leidimų išdavimo, pakeitimo ar galiojimo panaikinimo dieną.“;
2. Pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintas Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisykles (toliau – Taisyklės):
2.1. pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:
„2. Taisyklėse nustatoma paraiškos Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnyje nurodytam leidimui gauti ar pakeisti (toliau – paraiška) rengimo, pateikimo, aplinkos ministro įgaliotos institucijos atliekamo gautos paraiškos viešinimo, nagrinėjimo, derinimo, priėmimo, leidimo projekto rengimo, leidimo išdavimo, leidimo sąlygų peržiūrėjimo, leidimo pakeitimo ir galiojimo panaikinimo tvarka, suinteresuotos visuomenės teisės ir pareigos, taip pat informacijos teikimo kitai Europos Sąjungos (toliau – ES) valstybei narei, konsultavimosi su kita ES valstybe nare, informavimo apie priimtą sprendimą išduoti leidimą tvarka, kitos ES valstybės narės visuomenės informavimo tvarka.“;
2.2. pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:
„4. Taisyklės taikomos įrenginiuose vykdomai pramoninei (ūkinei) veiklai, sukeliančiai taršą ir nurodytai Taisyklių 1 priede. Taisyklės netaikomos mokslinių tyrimų, jų plėtros veiklai arba naujų produktų ir procesų bandymui, jei šie tyrimai ar jų plėtros veikla ar bandymai vykdomi ne ilgiau, kaip 2 metus.“;
2.3. pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:
„16. Leidimas išduodamas ar pakeičiamas tik atlikus planuojamos ūkinės veiklos atranką dėl poveikio aplinkai vertinimo ir (ar) poveikio aplinkai vertinimą, kai vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu tokios procedūros privalomos, išskyrus atvejus, kai leidimas keičiamas dėl priežasčių, nesusijusių su eksploatuojamo įrenginio ar įrenginyje vykdomos veiklos pakeitimu ar išplėtimu, patenkančiu į Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo teisinio reguliavimo sritį, ir jei yra išduotas statybą leidžiantis dokumentas, kai jį privaloma turėti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.“;
2.4. papildau 21.51 papunkčiu:
2.5. pakeičiu 21.20 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.6. pakeičiu 22 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
2.7. pakeičiu 22.8 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.8. pakeičiu 22.11 papunktį ir jį išdėstau taip:
„22.11. veiklos atitiktį triukšmo ribiniams dydžiams pagrindžiantys dokumentai, planas su pavaizduotais triukšmo, kvapų šaltiniais, triukšmo įvertinimo taškais, kvapų, cheminių medžiagų, skleidžiančių kvapus, sklidimą bei atitiktį visuomenės sveikatos saugos teisės aktams pagrindžiantys dokumentai. Kai vadovaujantis Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymu privalomas poveikio visuomenės sveikatai vertinimas pateikiama nuoroda į poveikio visuomenės sveikatai vertinimo dokumentus;“;
2.9. pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:
„24. Veiklos vykdytojas gali nurodyti, kokius duomenis jis laiko komercine (gamybine) paslaptimi. Ši informacija neįrašoma į paraišką, bet pateikiama specialiame voke ir turi būti saugoma AAA teisės aktų nustatyta tvarka. Veiklos vykdytojo kaip komercinė (gamybinė) paslaptis nurodyti duomenys negali būti skelbiami viešai ar kitaip pateikiami tretiesiems asmenims be raštiško veiklos vykdytojo sutikimo. Komercine (gamybine) paslaptimi negali būti laikoma informacija ir duomenys, kurie įstatymų ir kitus teisės aktų nustatyta tvarka turi būti prieinami visuomenei.“;
2.10. pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:
„28. Paraiška leidimui gauti arba pakeisti su pagal Taisykles reikalaujamais dokumentais ir paraiškos (su joje pateiktais dokumentais) įrašu skaitmeninėje laikmenoje teikiama AAA. Paraiškos įrašas skaitmeninėje laikmenoje turi būti pateiktas vienu iš šių formatų: *.doc, *.docx, *.odt; kiti kartu pateikiami dokumentai turi būti pateikti *.pdf, *.doc; *.docx; *.xls. *.xlsx, *.odt, *.ods, *.tif formatais (pasirinktinai).“;
2.11. pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:
„30. Veiklos vykdytojas leidimą naujam įrenginiui eksploatuoti privalo gauti iki įrenginio eksploatavimo pradžios. Esant įrenginio pakeitimui, kuris sąlygoja kitokias leidimo sąlygas, negu buvo nustatytos leidime, leidimas turi būti pakeičiamas iki pakeitimo įrenginyje įdiegimo. Paraišką leidimui naujiems įrenginiams eksploatuoti arba leidimui pakeisti privaloma teikti AAA atsižvelgiant į Taisyklėse nustatytus paraiškos derinimo ir leidimo išdavimo terminus.“;
2.12. pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:
„34. NVSC ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškos gavimo iš AAA dienos pagal kompetenciją įvertina, ar paraiška atitinka visuomenės sveikatos saugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus triukšmo ir kvapų valdymo srityje. NVSC raštu derina paraišką pagal kompetenciją kartu pateikdamas AAA sąlygas leidimui arba pateikia motyvuotas pastabas AAA paraiškai pataisyti. NVSC derinimo dokumentus AAA turi teikti ir elektroniniu paštu. NVSC derina paraišką arba teikia pastabas vykdydamas Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.“;
2.13. pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:
„36. Gavusi paraišką, AAA užregistruoja ją ir ne vėliau, kaip per 3 darbo dienas nuo užregistravimo dienos, teikia šios paraiškos (su joje pateiktais dokumentais) skaitmeninę versiją RAAD, kurio teritorijoje bus vykdoma veikla, pastaboms ir (ar) pasiūlymams, kuriuos RAAD turi pateikti AAA ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo paraiškos gavimo iš AAA dienos. Jeigu RAAD per nustatytą terminą neatsako, laikoma, kad jis paraiškai ir joje pateiktiems dokumentams pastabų ir (ar) pasiūlymų neturi.“;
2.14. papildau 361 punktu:
„361. Gautą paraišką AAA ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo užregistravimo dienos įvertina, ar paraiška pateikta pagal Taisyklių reikalavimus, ar paraiškoje pateikti visi tinkamai įforminti duomenys ir (ar) dokumentai ir ar pakanka informacijos ir duomenų, įskaitant informaciją, gautą atliekant Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme nustatytas procedūras, leidimo sąlygoms nustatyti, taip pat įvertina RAAD, savivaldybės vykdomosios institucijos ir (ar) suinteresuotos visuomenės pastabas ir (ar) pasiūlymus:
361.1. jei paraiška leidimui gauti arba pakeisti atitinka Taisyklių reikalavimus, paraiškoje pateikti visi tinkamai įforminti duomenys ir (ar) dokumentai ir pakanka duomenų leidimo sąlygoms nustatyti, NVSC pateikė sprendimą derinti paraišką, RAAD, savivaldybės vykdomoji institucija ir (ar) suinteresuota visuomenė nepateikė pastabų ir (ar) pasiūlymų paraiškai ir joje pateiktiems dokumentams per nustatytus terminus arba AAA, įvertinusi RAAD, suinteresuotos visuomenės ir savivaldybės vykdomosios institucijos pastabas ir (ar) pasiūlymus, nustato, kad jie neturi įtakos paraiškos priėmimui ir (ar) leidimo išdavimui – AAA, išskyrus Taisyklių 421 punkte nurodytą atvejį, priima sprendimą priimti paraišką, kurį surašo ant AAA blanko;
361.2. jei paraiška leidimui gauti arba pakeisti neatitinka Taisyklių reikalavimų, paraiškoje pateikti ne visi ar netinkamai įforminti duomenys ir (ar) dokumentai, nepakanka duomenų leidimo sąlygoms nustatyti ar nustatoma kita Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnyje nustatyta sąlyga, dėl kurios paraiška negali būti priimta, NVSC, savivaldybės vykdomoji institucija ir (ar) suinteresuota visuomenė pateikė pastabų, RAAD pateikė pastabų ir (ar) pasiūlymų paraiškai ir (ar) joje pateiktiems dokumentams ir AAA nustato bent vieną iš Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnyje nustatytų paraiškos nepriėmimo sąlygų, AAA priima sprendimą nepriimti paraiškos ir apibendrintas RAAD, suinteresuotos visuomenės, savivaldybės vykdomosios institucijos ir savo pastabas ir (ar) pasiūlymus, taip pat NVSC pastabas raštu teikia pareiškėjui patikslinti paraiškai ir (ar) pateikti paaiškinimams, kartu grąžindama paraišką ir nurodydama, kad terminas leidimui išduoti bus skaičiuojamas nuo paraiškos priėmimo dienos.“;
2.15. papildau 362 punktu:
„362. Sprendimas priimti TIPK paraišką arba, vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnyje nustatytais pagrindais, nepriimti TIPK paraiškos priimamas ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo TIPK paraiškos gavimo dienos, išskyrus atvejus, kai įrenginio eksploatavimas gali daryti reikšmingą poveikį kitos Europos Sąjungos valstybės narės aplinkai arba jeigu Europos Sąjungos valstybė narė, kuriai gali būti daromas reikšmingas poveikis, prašo pateikti informaciją apie gautą TIPK paraišką.“;
2.16. pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:
„37. Kai pagal Taisyklių IX skyriaus nuostatas atliekamos tarpvalstybinės konsultacijos, sprendimas priimti paraišką ar nepriimti paraiškos gali būti pratęstas 2 mėnesiams. Priimdama sprendimą priimti paraišką, AAA privalo įvertinti atsakyme iš ES valstybės narės pateiktus komentarus, jei jie gauti per Taisyklių 79 punkte nustatytą 40 dienų terminą, ir prireikus į juos atsižvelgti.“;
2.17. pakeičiu 381 punktą ir jį išdėstau taip:
2.18. pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:
„39. Nagrinėjant patikslintą paraišką, negali būti teikiamos pastabos dėl paraiškos atitikties Taisyklių reikalavimams, reikalaujama informacijos ir (arba) duomenų, kurių AAA ir (ar) NVSC nenurodė ir (arba) neprašė nagrinėdami pirminę paraišką, tačiau galėjo pareikalauti. Ši nuostata netaikoma, jei patikslintoje paraiškoje pasikeitė kiti duomenys ar informacija arba atsirado kitų duomenų ar informacijos, dėl kurių paraiška negali būti priimta Taisyklėse nustatyta tvarka, nors dėl jų nebuvo pateiktos pastabos nagrinėjant pirmą kartą pateiktą paraišką.“;
2.19. pakeičiu 41 punktą ir jį išdėstau taip:
„41. Jei paraiška buvo nepriimta nustačius Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio aštuntosios dalies 1 punkte nurodytą sąlygą, AAA ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo patikslintos paraiškos ir (ar) paaiškinimų pateikimo dienos įvertina patikslintą paraišką ir (ar) pateiktus paaiškinimus, taip pat NVSC pagal Taisyklių 40 punktą pateiktas pastabas, jei buvo pateiktos, ir priima sprendimą priimti paraišką arba grąžina ją nurodydama grąžinimo priežastis.“;
2.20. pakeičiu 421 punktą ir jį išdėstau taip:
„421. Jei Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme nustatytais atvejais veiklos vykdytojas privalo turėti laidavimo draudimo sutartį arba banko garantiją, užtikrinančią atliekų naudojimo ar šalinimo veiklos nutraukimo plane numatytų priemonių finansavimą įmonės bankroto ar kitu Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme nustatytu atveju (toliau – Garantija), kuri Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme nustatyta tvarka privalo būti pateikta kartu su atliekų naudojimo ar šalinimo veiklos nutraukimo planu, AAA, Atliekų naudojimo ar šalinimo veiklos nutraukimo plano rengimo, derinimo ir įgyvendinimo tvarkos apraše nustatyta tvarka informuodama veiklos vykdytoją apie sprendimą dėl Atliekų naudojimo ar šalinimo veiklos nutraukimo plano suderinimo, nurodo, kad atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 6 straipsnyje nustatytus specialiuosius reikalavimus leidimo išdavimui atliekas naudojančioms ar šalinančioms įmonėms, sprendimas priimti paraišką leidimui gauti ar pakeisti bus priimtas, kai veiklos vykdytojas AAA pateiks Garantiją, t. y. kai atsižvelgiant į Taisyklių 361 punkte nustatytus reikalavimus bus pateikti visi tinkamai įforminti dokumentai. Veiklos vykdytojui pateikus Garantiją, AAA priima sprendimą priimti paraišką ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo Garantijos pateikimo AAA dienos, išskyrus atvejus, jei Taisyklių 361.2 papunktyje nustatyta tvarka nustato, kad dėl kitų priežasčių paraiška negali būti priimta.“;
2.22. pakeičiu 45.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„45.3. planuojamos ūkinės veiklos PAV ataskaitos ir sprendimo dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai (sprendimo dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių) arba atrankos informacijos ir išvados duomenys, jei Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme nustatyta procedūra atlikta;“;
2.23. pakeičiu 49 punktą ir jį išdėstau taip:
„49. AAA leidime naujam įrenginiui ir esminiam įrenginio pakeitimui nustato išmetamųjų teršalų ribines vertes, kuriomis užtikrinama, kad įprastinėmis eksploatacijos sąlygomis išmetamas teršalų kiekis neviršytų išmetamųjų teršalų kiekio, taikomo pagal GPGB, nurodyto aprobuotose GPGB išvadose, vienu iš šių būdų:
49.1. nustatydama išmetamųjų teršalų ribines vertes, neviršijančias išmetamųjų teršalų kiekio, nustatyto GPGB. Išmetamųjų teršalų ribinės vertės nustatomos tam pačiam arba trumpesniam laikotarpiui ir tomis pačiomis nustatytomis sąlygomis kaip ir išmetamųjų teršalų kiekis, nustatytas GPGB;
49.2. nustatydama kitokias, nei nurodytos Taisyklių 49.1 punkte, išmetamųjų teršalų ribinių verčių skaitines išraiškas, laikotarpius ir sąlygas. Tokiu atveju AAA ne rečiau kaip kartą metuose privalo vertinti išmetamųjų teršalų monitoringo (stebėsenos) rezultatus, kad užtikrintų, jog įprastinėmis įrenginio eksploatacijos sąlygomis išmetamieji teršalai neviršytų išmetamųjų teršalų kiekio, nustatyto GPGB.“;
2.24. pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:
„50. Keičiant leidimą, nustatant išmetamųjų teršalų ribines vertes pagal Taisyklių 49 punktą, jei veiklos vykdytojas prašo, turi būti suteiktas ne trumpesnis kaip dvejų metų laikotarpis nuo GPGB išvadų priėmimo, per kurį turi būti užtikrinta, kad įrenginio išmetamieji teršalai neviršys išmetamųjų teršalų kiekio, nurodyto aprobuotose GPGB išvadose.“;
2.25. pakeičiu 51 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„51. Jeigu aplinkos kokybės normos nereikalauja griežtesnių sąlygų už tas, kurios įvykdomos taikant GPGB, atsižvelgdama į vietos sąlygas, teršalų sklaidą ir kitas su leidimo sąlygomis susijusias aplinkybes, AAA turi teisę, veiklos vykdytojui prašant ir pateikus galimų sprendimų (techninių ar kt.) ekonominio naudos ir sąnaudų vertinimo dokumentus, nustatyti ne tokias griežtas išmetamųjų teršalų ribines vertes. Jei neturi pakankamų ekspertinių žinių, AAA turi teisę Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatyta tvarka pasitelkti konsultantus šiems dokumentams nagrinėti, vertinti ir išvadoms pateikti. Šiame punkte nurodyta išimtis gali būti taikoma tik, kai galimų sprendimų ekonominis naudos ir sąnaudų vertinimas ir jo rezultatai patvirtina, kad nustatant išmetamųjų teršalų kiekį pagal GPGB, kurie aprašyti GPGB išvadose, atsirastų neproporcingai didelės, palyginti su aplinkai teikiama nauda, sąnaudos dėl:“;
2.26. pakeičiu 58 punktą ir jį išdėstau taip:
„58. Bandant ir diegiant naujus gamybos būdus, AAA turi teisę, veiklos vykdytojui paprašius ir pateikus įrodymus, kad Taisyklių 49 ir 55 punktuose nustatytų reikalavimų laikymasis sąlygotų neproporcingai dideles, palyginti su aplinkai teikiama nauda, sąnaudas, suteikti laikinas išimtis, leidžiančias netaikyti Taisyklių 49 ir 55 punktuose nurodytų reikalavimų ir nesilaikyti Taisyklių 17.2 papunktyje nurodytų principų, laikotarpiui, neviršijančiam devynių mėnesių, jei po nurodyto laikotarpio gamybos būdas nutraukiamas arba vykdant veiklą išmetamieji teršalai neviršija išmetamųjų teršalų kiekio, nustatyto GPGB.“;
2.27. pakeičiu 62.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.28. pakeičiu 65.11 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.29. pakeičiu 67 punktą ir jį išdėstau taip:
„67. Jeigu AAA išmetamųjų teršalų ribines vertes nustato taikydama 49.2 punktą, aplinkos monitoringo ataskaitoje, rengiamoje pagal Monitoringo nuostatų reikalavimus, rezultatai, gauti vykdant teršalų išmetimo monitoringą (stebėseną), turi būti pateikiami tais pačiais laikotarpiais ir sąlygomis, kaip ir išmetamųjų teršalų kiekis, nustatytas GPGB.“;
2.30. pakeičiu 71 punktą ir jį išdėstau taip:
„71. Taisyklių 70 punkte nurodytais atvejais AAA ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po paraiškos gavimo apie tai informuoja to RAAD, kurio veiklos teritorijoje planuojama vykdyti veiklą, visuomenę, o visais atvejais apie gautą paraišką – ir atitinkamos savivaldybės vykdomąją instituciją, pateikdama Taisyklių 72 punkte nurodytą informaciją. Savivaldybės vykdomoji institucija informuojama raštu, kartu prašant nurodytą informaciją paskelbti savivaldybės interneto svetainėje, o visuomenė – pateikiant minėtą informaciją AAA interneto svetainėje, per spaudą (atitinkamai – vietiniame, regioniniame ar nacionaliniame laikraštyje).“;
2.31. pakeičiu 73 punktą ir jį išdėstau taip:
„73. Suinteresuota visuomenė turi teisę susipažinti su informacija ne trumpiau kaip 15 darbo dienų nuo informacijos apie gautą paraišką paskelbimo dienos. Pasiūlymus ir pastabas dėl paraiškos ir leidimo išdavimo ar pakeitimo suinteresuotoji visuomenė turi teisę teikti nuo pranešimo paskelbimo apie paraiškos gavimą dienos. Savivaldybės vykdomoji institucija pastabas turi pateikti per 7 darbo dienas nuo informacijos apie gautą paraišką gavimo dienos. AAA, pasibaigus visuomenės informavimo terminui, viešai savo interneto svetainėje paskelbia iš suinteresuotosios visuomenės ir savivaldybės vykdomosios institucijos gautus pasiūlymus ir su leidimo sąlygų nustatymu susijusias iš veiklos vykdytojo gautas ataskaitas ar nuorodas į jas, jeigu tokia informacija gauta. Informacija, susijusi su fiziniu asmeniu, kurios apsaugą reglamentuoja Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas (asmens kodas, vienas arba keli asmeniui būdingi fizinio, fiziologinio, psichologinio, ekonominio, kultūrinio ar socialinio pobūdžio požymiai), neviešinama.“;
2.32. pakeičiu 75 punktą ir jį išdėstau taip:
„75. Gauta pagal AAA, visuomenės, savivaldybės vykdomosios institucijos ir (ar) NVSC pastabas patikslinta paraiška paskelbiama AAA interneto svetainėje visuomenei susipažinti. Jei savivaldybės vykdomoji institucija teikė pastabas ar pasiūlymus priminei paraiškai, AAA elektroniniu paštu šiai institucijai pateikia nuorodą, kur galima susipažinti su patikslinta paraiška. “;
2.33. pakeičiu 76.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.34. pakeičiu 78 punktą ir jį išdėstau taip:
„78. Jeigu įrenginio eksploatavimas gali daryti reikšmingą neigiamą poveikį kitos Europos Sąjungos valstybės aplinkai ir jam atliktos tarpvalstybinio poveikio aplinkai vertinimo procedūros arba jeigu AAA paviešinus paraišką leidimui gauti ar pakeisti to prašo Europos Sąjungos valstybė, kuriai gali būti padarytas reikšmingas poveikis, veiklos vykdytojas privalo AAA pateikti (anglų kalba):
78.3. palyginimą, kiek veiklos vykdytojo naudojama technologija, veiklos metodai ir taršos prevencijos ir monitoringo (stebėsenos) priemonės atitinka GPGB išvadose nurodytus GPGB;
2.35. pakeičiu 79 punktą ir jį išdėstau taip:
„79. AAA Taisyklių 72 ir 78 punktuose nurodytą informaciją anglų kalba pateikia kitos Europos Sąjungos valstybės atsakingai institucijai tuo pat metu, kai teikiama informacija Lietuvos Respublikos suinteresuotajai visuomenei susipažinti, nurodydama kontaktus ir 40 dienų terminą nuo informacijos gavimo dienos tos valstybės institucijų ir visuomenės pastaboms pateikti AAA ir prašo tos valstybės atsakingos institucijos informuoti savo valstybės visuomenę apie gautą informaciją ir galimybę pateikti visuomenės ir institucijų komentarus išlaikant šiame punkte nurodytą terminą. Atitinkamai šią informaciją AAA anglų kalba paskelbia savo interneto svetainėje.“;
2.36. pakeičiu 80 punktą ir jį išdėstau taip:
„80. AAA kiekvienai Europos Sąjungos valstybei, su kuria konsultuotasi dėl leidimo išdavimo arba pakeitimo, priėmusi sprendimą dėl leidimo išdavimo arba pakeitimo, informuoja Europos Sąjungos valstybę ir pateikia jai Taisyklių 76 punkte nurodytą informaciją; Taisyklių 76.1 ir 76.3 papunkčiuose nurodyta informacija turi būti pateikta anglų kalba.“;
2.37. pakeičiu 83 punktą ir jį išdėstau taip:
2.38. pakeičiu 84 punktą ir jį išdėstau taip:
2.39. pakeičiu 86 punktą ir jį išdėstau taip:
„86. Išduodant leidimą naujam įrenginiui arba esminiam jo pakeitimui, jei atliktos procedūros pagal Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo reikalavimus, naudojamasi visais turimais poveikio aplinkai vertinimo dokumentais ir priimta atrankos išvada ar sprendimu dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai (sprendimu dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių).“;
2.40. pakeičiu 88 punktą ir jį išdėstau taip:
„88. AAA motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, gali ne ilgiau kaip 10 darbo dienų pratęsti terminą sprendimui dėl leidimo išdavimo priimti, jeigu veiklos vykdytojas prieštarauja leidimo projektui ir dėl to reikia papildomai aptarti leidimo sąlygas su veiklos vykdytoju arba dėl kitų objektyvių priežasčių. Veiklos vykdytojui apie leidimo išdavimo termino pratęsimą pranešama raštu pateikiant šiame punkte nurodytą AAA sprendimą pratęsti leidimo išdavimo terminą ir nurodant konkrečią datą, kada organizuojamas leidimo sąlygų aptarimas. Leidimo sąlygų su veiklos vykdytoju aptarimas įforminamas posėdžio protokolu.“;
2.41. pakeičiu 92 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
2.42. pakeičiu 92.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„92.2. siekdama užtikrinti, kad įrenginys atitiktų pagal GPGB išvadas nustatytas leidimo sąlygas ir laikydamasi Taisyklių 49 ir 51 punktuose nustatytų reikalavimų – ne vėliau kaip per 1 metus nuo naujų ar atnaujintų ir ES aprobuotų GPGB išvadų, susijusių su pagrindine įrenginio veikla, paskelbimo;“;
2.43. pakeičiu 92.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.44. pakeičiu 92.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.45. pakeičiu 94 punktą ir jį išdėstau taip:
„94. Peržiūrėdama leidimo sąlygas, AAA naudojasi atliktų tikrinimų rezultatais ir ūkio subjektų atliekamo aplinkos monitoringo (stebėsenos) duomenimis ir (ar) kita Taisyklėse nustatyta tvarka gauta informacija. Jei nepakanka informacijos leidimo sąlygoms peržiūrėti ir įvertinti, AAA turi teisę prašyti veiklos vykdytojo pateikti informaciją, būtiną leidimo sąlygoms peržiūrėti, įskaitant trūkstamus teršalų išmetimo monitoringo (stebėsenos) rezultatus ir kitus duomenis, kurie leidžia palyginti informaciją apie įrenginio eksploatavimą su geriausiais prieinamais gamybos būdais, aprašytais taikomose GPGB išvadose, ir su išmetamųjų teršalų lygiais, susijusiais su GPGB. Veiklos vykdytojas privalo pateikti šiame punkte nurodytą informaciją AAA ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos, jeigu šią informaciją turi, arba raštu paaiškinti, kodėl prašomos informacijos negali pateikti.“;
2.46. pakeičiu 95 punktą ir jį išdėstau taip:
„95. Peržiūrėdama leidimo sąlygas Taisyklių 92.2 papunktyje nustatyta tvarka, AAA turi atsižvelgti į visas naujas ar atnaujintas GPGB išvadas, kurios taikomos įrenginiui ar veiklai ir ES aprobuotos po to, kai leidimas buvo išduotas ar paskutinį kartą peržiūrėtas. Jei reikia užtikrinti įrenginio atitiktį naujoms ar atnaujintoms ir ES aprobuotoms GPGB išvadoms, susijusioms su pagrindine įrenginio veikla, AAA, peržiūrėjusi leidimo sąlygas Taisyklių 92.2 papunktyje nustatyta tvarka, surašo sprendimą dėl prievolės pakeisti leidimą. Šiame sprendime AAA turi nustatyti tokį paraiškos dėl leidimo pakeitimo pateikimo terminą, kad per ketverius metus nuo naujų ar atnaujintų ir ES aprobuotų GPGB išvadų, susijusių su pagrindine įrenginio veikla, paskelbimo būtų pakeistas leidimas ir užtikrintas įrenginio eksploatavimo sąlygų atitikimas naujoms ar atnaujintoms GPGB išvadoms.“;
2.47. pakeičiu 97 punktą ir jį išdėstau taip:
„97. AAA, atlikusi leidimo sąlygų peržiūrą, priima sprendimą dėl prievolės pakeisti leidimą, surašo jį ant AAA blanko ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos pateikia veiklos vykdytojui ir atitinkamam RAAD. Sprendimas priimamas šia tvarka:
97.1. jeigu atliekant leidimo sąlygų peržiūrą nustatoma bent viena Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnyje nurodyta leidimo pakeitimo sąlyga, AAA priima sprendimą, kad būtina pakeisti leidimą, sprendime nurodo, kokias leidimo dalis ir kokiu pagrindu reikia pakeisti, ir nustato ne trumpesnį kaip 20 darbo dienų terminą, per kurį veiklos vykdytojas privalo pateikti paraišką leidimui pakeisti;
97.2. jeigu atliekant leidimo sąlygų peržiūrą nenustatoma nei viena Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnyje nurodyta leidimo pakeitimo sąlyga ir leidimo sąlygos nesikeičia, AAA priima sprendimą, kad nėra pagrindo keisti leidimą, sprendime nurodo pagrindą, kuriuo vadovaudamasi atliko leidimo sąlygų peržiūrą ir motyvus, kuriais vadovaudamasi priėmė šį sprendimą;
97.3. jei atliekant leidimo sąlygų peržiūrą nenustatoma nei viena Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnyje nurodyta leidimo pakeitimo sąlyga, tačiau, atsižvelgiant į peržiūros metu nustatytus rezultatus, nustatoma, kad leidimo sąlygas būtina patikslinti, priimamas sprendimas, kad nėra pagrindo keisti leidimą, tačiau tokiu atveju sprendime nurodomos patikslintos leidimo sąlygos: nurodomas įrenginio pavadinimas, lentelės numeris ir pavadinimas, galiojančios sąlygos, kurias reikia tikslinti, ir patikslintos sąlygos, kuriomis turi būti vadovaujamasi nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Sprendime nurodoma, kad šis sprendimas laikomas leidimo sąlyga ir juo turi būti vadovaujamasi eksploatuojant įrenginį ir vykdant leidimo sąlygų laikymosi kontrolę. Sprendimas pridedamas prie leidimo ir įtraukiamas į leidimo priedų sąrašą.“;
2.48. pakeičiu 98 punktą ir jį išdėstau taip:
„98. Leidimas keičiamas esant bent vienai iš šių sąlygų, nurodytų Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnyje:
98.1. planuojamas esminis pakeitimas (t. y. planuojama pakeisti įrenginio (jo dalies, kelių įrenginių ar jų dalių, kuriam išduotas leidimas, pobūdį ar veikimą arba planuojama jį išplėsti, kai toks pakeitimas ar išplėtimas gali turėti reikšmingą neigiamą poveikį žmonių sveikatai arba aplinkai, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme, arba kai toks pakeitimas ar išplėtimas atitinka arba viršija Taisyklių 1 priede nurodytas įrenginio pajėgumo ribas);
98.3. AAA Taisyklėse nustatyta tvarka atliko leidimo sąlygų peržiūrą ir nustatė, kad:
98.3.1. įsigaliojus naujiems arba pasikeitus Europos Sąjungos aplinkos apsaugos teisės aktų (reglamentų, ES aprobuotų atnaujintų ar naujų GPGB išvadų ar kt.), aplinkos apsaugą reglamentuojančių įstatymų ir jų įgyvendinamųjų teisės aktų, aplinkos apsaugos normatyvų, aplinkos apsaugos standartų, aplinkos kokybės normų reikalavimams, turi būti nustatytos griežtesnės ar papildomos leidimo sąlygos, arba,
2.49. papildau 981 punktu:
„981. Išmetamų ar išleidžiamų teršalų sumažinimo priemonės taikomos, jeigu AAA Taisyklių 92 punkte nustatyta tvarka atlikus leidimo sąlygų peržiūrą nustato, kad:
981.1. monitoringo (stebėsenos) rezultatai ar kitaip gauti duomenys (pvz., peržiūrėjus leidimo sąlygas Taisyklių 92.3, 92.4, 92.7, 92.8, 92.9, 92.10, 92.11 papunkčiuose nurodytais atvejais) rodo, kad įrenginio leistina tarša daro reikšmingą neigiamą poveikį aplinkai, tačiau yra galimybė leidime įrašytas išmetamų ar išleidžiamų teršalų ribines vertes pakeisti ar į leidimą įrašyti naujas ribines vertes;
2.50. pakeičiu 99 punktą ir jį išdėstau taip:
„99. Veiklos vykdytojas privalo raštu pranešti AAA apie bet kokius planuojamus įrenginio pobūdžio arba veikimo pakeitimus ar išplėtimą, kurie gali daryti poveikį aplinkai. Pranešime veiklos vykdytojas pateikia informaciją remdamasis atliktų Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme nustatytų procedūrų dokumentais, jei tokios procedūros atliktos, arba išsamią informaciją apie planuojamus pakeitimus, pagal kurią AAA atlieka įvertinimą pagal Taisyklių 100 punktą.“;
2.51. pakeičiu 104 punktą ir jį išdėstau taip:
„104. Paraiška leidimui pakeisti teikiama, derinama ir leidimas pakeičiamas Taisyklėse naujo leidimo išdavimui nustatyta tvarka. Visuomenė apie gautą paraišką leidimui pakeisti ir leidimo pakeitimą turi būti informuojama Taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka. Sprendimas pakeisti leidimą arba, vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnyje nustatytais pagrindais, sprendimas nekeisti leidimo priimamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo priimti paraišką leidimui pakeisti priėmimo dienos.“;
2.52. pakeičiu 105 punktą ir jį išdėstau taip:
„105. Jeigu pasikeičia tik fizinio asmens vardas, pavardė arba juridinio asmens, kitos organizacijos pavadinimas, teisinė forma, kodas, adresas, leidimo rekvizitai patikslinami vadovaujantis šiomis nuostatomis:
105.1. veiklos vykdytojas privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo duomenų pasikeitimo raštu informuoti AAA apie pasikeitusius duomenis ir pateikti AAA prašymą patikslinti leidimo rekvizitus, dokumentus, patvirtinančius pasikeitusius duomenis ir (ar) įrodančius apie perimtas teises ir atsakomybės pasidalijimą, atitinkamai pakeistus Taisyklėse reikalaujamus dokumentus, kuriuose nurodyta šio punkto pirmojoje pastraipoje nurodyta informacija. Šie duomenys gali būti pateikti elektroninėmis priemonėmis, tiesiogiai ar per kontaktinį centrą;
105.2. AAA privalo patikslinti leidimo rekvizitus ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo duomenų ir dokumentų, kurių reikia leidimo rekvizitams patikslinti, gavimo. Jeigu pateiktas neišsamus prašymas arba pateikti ne visi dokumentai, leidimo rekvizitų patikslinimo terminas skaičiuojamas nuo visų leidimo rekvizitams patikslinti reikalingų dokumentų ir (ar) duomenų gavimo dienos;
105.3. sprendimas patikslinti leidimo rekvizitus surašomas ant AAA blanko. Sprendime turi būti nurodyta, koks asmuo (-ys) nuo sprendimo priėmimo dienos laikomas (-i) veiklos vykdytoju, eksploatuojančiu (-iais) įrenginį, kuriam išduotas leidimas. Tikslinant leidimo rekvizitus, pakeičiamas leidimo titulinis lapas (viršelis) ir (jei reikia) AAA nustatyta tvarka – leidimo bendrojoje dalyje ar leidimo sąlygose paminėti keičiami leidimo rekvizitai (t. y. formalūs duomenys). Leidimo registracijos numeris nekeičiamas;
2.53. pakeičiu 106 punktą ir jį išdėstau taip:
„106. Leidimo galiojimas panaikinamas esant bent vienai iš šių sąlygų, nurodytų Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnyje:
106.1. Taisyklių 97 punkte nustatyta tvarka AAA priėmus sprendimą dėl prievolės pakeisti leidimą, leidimo turėtojas per sprendime nustatytą terminą Taisyklėse nustatyta tvarka nepateikia paraiškos dėl leidimo pakeitimo;
106.2. teisėtomis priemonėmis įrodyta, kad leidimui gauti ir (ar) pakeisti buvo pateikta melaginga informacija, kuria remiantis buvo nustatytos leidimo sąlygos;
106.4. leidimą turintis juridinis asmuo likviduotas, leidimą turintis fizinis asmuo mirė, teismas jį pripažino neveiksniu ar ribotai veiksniu srityje, susijusioje su Taisyklių 7.3 papunktyje nurodyto įrenginio (jo dalies, kelių įrenginių ar jų dalių) eksploatavimu, arba nežinia kur esančiu, jeigu asmens teisių perėmėjas per 6 mėnesius nuo šiame papunktyje nurodytų aplinkybių atsiradimo Taisyklėse nustatyta tvarka nesikreipė dėl leidime nurodytų formalių duomenų (t. y. leidimo rekvizitų) patikslinimo;
106.5. neįvykdytas Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo nustatyta tvarka priimtas nutarimas sustabdyti aplinkai kenksmingą veiklą;
2.54. pakeičiu 107 punktą ir jį išdėstau taip:
„107. Sprendimas panaikinti leidimo galiojimą priimamas šia tvarka:
107.1. prieš sprendimo panaikinti leidimo galiojimą priėmimą Taisyklių 106.1, 106.4 ir 106.5 papunkčiuose nurodytais atvejais AAA per 3 darbo dienas nuo šiuose papunkčiuose nurodytų aplinkybių nustatymo dienos leidimo turėtoją įspėja raštu apie galimą leidimo galiojimo panaikinimą, nurodo priežastis, dėl kurių gali būti panaikintas leidimo galiojimas, ir nustato 20 darbo dienų terminą, per kurį asmuo turi pašalinti nurodytas aplinkybes. Jei leidimo turėtojas per šį laiką pašalina įspėjime nurodytas aplinkybes ir, jei reikia, pateikia AAA įrodymus, leidimo galiojimas nepanaikinamas. AAA apie tai, kad leidimo galiojimas nebus naikinamas, per 5 darbo dienas informuoja leidimo turėtoją;
107.2. Taisyklių 106.2, 106.3 ir 106.6 papunkčiuose nurodytais atvejais leidimo galiojimas panaikinamas neteikiant raštiško įspėjimo;
107.3. sprendimas panaikinti leidimo galiojimą priimamas:
107.3.1. Taisyklių 106.1, 106.4 ir 106.5 papunkčiuose nurodytais atvejais – per 3 darbo dienas nuo tos dienos, kai pasibaigia Taisyklių 107.1 papunktyje nurodytas 20 darbo dienų terminas;
2.55. pakeičiu 108 punktą ir jį išdėstau taip:
„108. Leidimo galiojimas panaikinamas AAA motyvuotu sprendimu. Sprendimas surašomas ant AAA blanko, jame nurodant leidimo galiojimo panaikinimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką. AAA sprendimas per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo pateikiamas veiklos vykdytojui, išskyrus atvejį, kai leidimo galiojimas panaikintas nustačius Taisyklių 106.4 papunktyje nurodytas aplinkybes.“;
2.56. pakeičiu 109 punktą ir jį išdėstau taip:
„109. Apie leidimo galiojimo panaikinimą per 3 darbo dienas informuojamos institucijos, dalyvavusios derinant paraišką, ir RAAD, kurio teritorijoje eksploatuotas įrenginys, kuriam panaikintas leidimo galiojimas, kartu pateikiant Taisyklių 108 punkte nurodytą sprendimą. Jei leidimas panaikinamas dėl to, kad veiklos vykdytojas galutinai nutraukia veiklą, RAAD turi užtikrinti, kad, panaikinus leidimą, veiklos vykdytojas įvykdys Taisyklių 111-113 punktuose nurodytus reikalavimus.“;
2.57. pakeičiu 112 punktą ir jį išdėstau taip:
„112. Galutinai nutraukdamas veiklą, veiklos vykdytojas įvertina dirvožemio ir požeminių vandenų užterštumą įrenginyje naudotomis, gamintomis ar iš jo išleistomis pavojingomis medžiagomis, nurodytomis Ekogeologinių tyrimų reglamente, atlikdamas preliminarų ekogeologinį tyrimą pagal Ekogeologinių tyrimų reglamente nustatytus reikalavimus. Jeigu dėl įrenginio eksploatavimo dirvožemis arba požeminiai vandenys labai užteršiami pavojingomis medžiagomis ir jų būklė skiriasi nuo pirminės būklės, aprašytos užterštumo būklės ataskaitoje, veiklos vykdytojas turi imtis būtinų priemonių, siekdamas atkurti buvusią eksploatavimo vietos būklę. RAAD, atsižvelgdamas į tyrimų ataskaitos vertinamąsias išvadas, esant reikalui, privalo įpareigoti veiklos vykdytoją atkurti iki įrenginio eksploatavimo pradžios buvusią eksploatavimo vietos būklę. Įpareigodamas veiklos vykdytoją atkurti iki įrenginio eksploatavimo pradžios buvusią eksploatavimo vietos būklę, RAAD gali atsižvelgti į atkūrimo priemonių taikymo technines galimybes.“;
2.58. papildau nauju 1191 punktu:
2.60. pakeičiu 121 punktą ir jį išdėstau taip:
2.61. pakeičiu Taisyklių I priedo 4 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
2.62. pakeičiu Taisyklių 4 priedo 14 punktą ir jį išdėstau taip:
2.63. pakeičiu Taisyklių 4 priedo XIV skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:
2.64. pakeičiu Taisyklių 5 priedo 17 punktą ir jį išdėstau taip:
2.65. pakeičiu Taisyklių 5 priedo 19 punktą ir jį išdėstau taip: