Pagėgių savivaldybės taryba

sprendimas

 

 

dėl pagėgių savivaldybės KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. spalio 30 d. Nr. T-172

Pagėgiai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 7 punktu ir 67 straipsnio 9 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 7 straipsniu, Pagėgių savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Pagėgių savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. T-70 „Dėl Pagėgių savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ 88 ir 90 punktais, Pagėgių savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Pagėgių savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatus (pridedama).

2. Įgalioti Pagėgių savivaldybės kontrolierių Dainių Kinderį pasirašyti patvirtintus Pagėgių savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatus ir įregistruoti juos Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.

3. Pripažinti netekusiu galios Pagėgių savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 31 d. sprendimą Nr. T-68 „Dėl Pagėgių savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatų patvirtinimo“.

4. Nustatyti, kad šio sprendimo 3 punktas įsigalioja nuo šio sprendimo 1 punktu patvirtintų Pagėgių savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatų įregistravimo VĮ Registrų centro Juridinių asmenų registre dienos.

5. Sprendimą paskelbti Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                             Vaidas Bendaravičius

 

PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės tarybos

2024 m. spalio 30 d. sprendimu Nr. T-172

 

PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pagėgių savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba (toliau – Tarnyba) yra savivaldybės viešojo administravimo įstaiga, prižiūrinti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Pagėgių savivaldybės (toliau – Savivaldybė) turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.

2. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga (juridinio asmens kodas 188746463), turinti savo sąskaitų banke ir antspaudą su savo pavadinimu ir Savivaldybės herbu. Tarnybos buveinė: Vilniaus g. 46, LT- 99287 Pagėgiai.

3. Tarnybos finansavimo šaltiniai – Savivaldybės biudžeto asignavimai, kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

4. Tarnybos savininkė yra Savivaldybė. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Savivaldybės taryba, jos kompetenciją nustato Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas. Tarnyba atskaitinga Savivaldybės tarybai.

5. Tarnybos veiklos rūšis – Lietuvos Respublikos savivaldybių veikla, kodas 84.11.20.

6. Tarnybos veiklos sritys – išorės auditas, priežiūra ir kontrolė Savivaldybėje. Tarnybai priskirti viešojo administravimo įgaliojimai administracinių sprendimų priėmimo, teisės aktų ir administracinių sprendimų įgyvendinimo ir laikymosi priežiūros srityse tiesiogiai nustatyti Vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme ir kituose įstatymuose.

7. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Vietos savivaldos įstatymu, kitais įstatymais, tarptautiniais aukščiausiųjų audito institucijų standartais, Valstybės kontrolės tvirtinamomis metodikomis, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

8. Tarnybos veikla (be bendrųjų viešojo administravimo ir vietos savivaldos principų) grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, viešumo, objektyvumo ir profesionalumo principais. Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai negali būti Savivaldybės tarybos nariais ir darbo laiku negali dalyvauti politinių organizacijų veikloje. Be to, šių tarnautojų pareigos nesuderinamos su jokiomis kitomis renkamomis pareigomis valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir įmonėse.

9. Tarnybos vieši pranešimai ir kita informacija skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje (https://pagegiai.lt).

10. Tarnyba yra Savivaldybių kontrolierių asociacijos narė, mokanti nario mokestį.

 

II SKYRIUS

TARNYBOS VEIKLOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

11. Tarnybos veiklos tikslas – siekti, kad savivaldybės turtas ir ištekliai būtų naudojami teisėtai, efektyviai, ekonomiškai, skaidriai ir teiktų kuo didesnę naudą savivaldybės gyventojams.

12. Tarnybos uždaviniai:

12.1. prižiūrėti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Savivaldybės turtas bei patikėjimo teise valdomas valstybės turtas;

12.2. prižiūrėti, kaip vykdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai;

12.3. skatinti teigiamą ir veiksmingą audito poveikį Savivaldybės finansų valdymo ir kontrolės sistemai, į rezultatus ir visuomenės poreikius orientuotam viešajam valdymui;

12.4. užtikrinti, kad atliekamas finansinis, atitikties ir veiklos auditas atitiktų tarptautinius aukščiausiųjų audito institucijų standartus.

13. Siekdama veiklos tikslo ir įgyvendindama jai nustatytus uždavinius, Tarnyba vykdo šias funkcijas:

13.1. atlieka išorės finansinį, atitikties ir veiklos auditą ar vertinimus Savivaldybės administracijoje, Savivaldybės administravimo subjektuose ir kontroliuojamose įmonėse;

13.2. kiekvienais metais iki gegužės 15 dienos rengia ir reglamente nustatyta tvarka teikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio, Savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;

13.3. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimus priimti reikalingas išvadas dėl savivaldybės prisiimamų įsipareigojimų pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis, garantijų suteikimo kreditoriams už savivaldybės valdomų įmonių prisiimamus įsipareigojimus pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis;

13.4. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia išvadas dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo ir pritarimo galutinėms viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutarties sąlygoms, jeigu jos skiriasi nuo sprendime dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo nurodytų partnerystės projekto sąlygų;

13.5. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl skolininkų ir skolininkų, už kurių įsipareigojimų įvykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės, taip pat dėl iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, teikiamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, paskolų naudojimo pagal tikslinę paskirtį ir paskolų grąžinimo;

13.6. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl galimybės savivaldybei prisiimti finansinius įsipareigojimus dėl prioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtros;

13.7. Valstybės kontrolės prašymu teikia Tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus audito išorinei peržiūrai atlikti;

13.8. atlieka įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas.

 

III SKYRIUS

TARNYBOS TEISĖS

 

14. Įgyvendindami pavestus uždavinius ir atlikdami nustatytas funkcijas Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai turi teisę:

14.1. finansinio, atitikties ir veiklos audito ar vertinimo bei kitų kontrolės funkcijų atlikimo metu netrukdomi įeiti į audituojamo subjekto patalpas;

14.2. gauti visus auditui ar kitoms kontrolės funkcijoms atlikti reikalingus dokumentus, informaciją, duomenis bei jų kopijas, audituojamo subjekto vadovų ir kitų darbuotojų reikiamus rašytinius ir žodinius paaiškinimus;

14.3. naudotis visa Savivaldybės administracijos, Savivaldybės administravimo subjektų ir Savivaldybės valdomų įmonių archyvuose ir duomenų bazėse sukaupta informacija, reikalinga auditui ar kitam savivaldybės kontrolieriaus pavedimui atlikti;

14.4. finansinio, atitikties ir veiklos audito ar vertinimų metu pasitelkti ekspertų (specialistų), turinčių reikiamų žinių patikrinimo metu iškilusiems klausimams spręsti;

14.5. atliekant auditą pasinaudoti Savivaldybės centralizuoto vidaus audito tarnybos atliktų auditų ataskaitomis ir darbo dokumentais, būtinais vidaus kontrolės vertinimui atlikti, jei audito subjektas ir tikslai sutampa, taip pat susipažinti su atliktų kitų išorės auditų savivaldybės įstaigose ir įmonėse dokumentais;

14.6. nurodyti audituojamų subjektų vadovams veiklos trūkumus ir nustatyti terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai;

14.7. mokytis ir kelti kvalifikaciją įstatymų nustatyta tvarka;

14.8. naudotis kitomis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis.

15. Tarnyba veiklos plane numatytam išorės finansiniam, atitikties ir veiklos auditui ar vertinimui atlikti ir (ar) atliktam auditui peržiūrėti gali bendradarbiavimo sutarčių pagrindu pasitelkti kitų savivaldybių kontrolės ir audito tarnybų valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis.

16. Tarnyba gali jungtis į asociacijas.

 

IV SKYRIUS

TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

17. Tarnybai vadovauja ir už jos veiklą atsako Savivaldybės kontrolierius. Jis yra atskaitingas Savivaldybės tarybai. Laikinai nesant Savivaldybės kontrolieriaus, teisės aktų nustatyta tvarka jo funkcijas vykdo kitas Tarnybos valstybės tarnautojas.

18. Savivaldybės kontrolierius į pareigas priimamas konkurso būdu arba Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatytu atveju be konkurso ir iš jų atleidžiamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Vienu iš pretendentų į savivaldybės kontrolieriaus pareigas konkurso komisijos narių skiriamas savivaldybių kontrolierius vienijančios asociacijos atstovas. Savivaldybės kontrolierius privalo turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito arba kontrolės srityse patirtį. Jeigu savivaldybės kontrolieriaus pirmosios kadencijos savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklą Kontrolės komitetas įvertina teigiamai, savivaldybės kontrolierius gali būti skiriamas antrai kadencijai be konkurso.

19. Savivaldybės kontrolieriui įstatymuose numatytos atostogos suteikiamos ir vykimas į komandiruotes įforminamas Savivaldybės kontrolieriaus įsakymu.

20. Tarnybos vidaus darbas organizuojamas vadovaujantis Tarnybos vidaus tvarkos taisyklėmis, valstybės tarnautojų pareigybių aprašymais ir pareiginiais nuostatais bei kitais vidaus administravimo teisės aktais; veikla organizuojama vadovaujantis metiniais Tarnybos veiklos planais.

21. Savivaldybės kontrolierius:

21.1. teikia Savivaldybės tarybai tvirtinti Tarnybos nuostatus, nustato Tarnybos struktūrą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičių ir pareigybių sąrašą, tvirtina pareigybių aprašymus; Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia valstybės tarnautojus ir Darbo kodekso nustatyta tvarka priima į darbą ir iš jo atleidžia darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlieka kitas savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos personalo valdymo funkcijas;

21.2. leidžia įsakymus, organizuoja Tarnybos darbą, valstybės tarnautojų mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimą;

21.3. sudaro Tarnybos veiklos plano projektą, jį teikia Kontrolės komitetui, su šio plano projektu supažindina Savivaldybės centralizuoto vidaus audito tarnybą; kiekvienais metais iki einamųjų metų lapkričio 15 dienos patvirtina ateinančių metų Tarnybos veiklos planą, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas; prireikus patvirtintą planą tikslina bendra plano tvirtinimo tvarka;

21.4. Tarnyba veiklos planą kasmet per 10 dienų nuo jo patvirtinimo pateikia Valstybės kontrolei;

21.5. turi teisę dalyvauti Savivaldybės tarybos, komitetų, komisijų, kolegijų posėdžiuose ir pareikšti nuomonę savo kompetencijos klausimais;

21.6. valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti Tarnybos valstybės tarnautojams pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės atliekamuose Savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose, atitikties ir veiklos audituose;

21.7. pats atlieka ir (arba) skiria Tarnybos valstybės tarnautojus atlikti išorės finansinį, atitikties ir veiklos auditą bei vertinimą, įgyvendina įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas;

21.8. priima sprendimus pagal atlikto finansinio, atitikties ir veiklos audito ataskaitas, nurodo Savivaldybės merui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą (ne trumpesnį kaip 30 dienų), per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai; Savivaldybės meras, audituotų subjektų vadovai per Savivaldybės kontrolieriaus nustatytą terminą, privalo ištaisyti audito metu nustatytus jų veiklos trūkumus ir pažeidimus ir apie jų pašalinimą raštu pranešti Savivaldybės kontrolieriui;

21.9. teikia Savivaldybės merui, Savivaldybės tarybai, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio, atitikties ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų;

21.10. finansinio, atitikties ir veiklos audito metu nustatęs nusikalstamos veikos požymių, praneša teisėsaugos institucijoms;

21.11. imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;

21.12. nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl Savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;

21.13. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės ir Savivaldybės institucijoms;

21.14. Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka ir terminais pateikia Tarnybos metinių ataskaitų rinkinį ir jį paskelbia Savivaldybės interneto svetainėje;

21.15. Savivaldybės tarybos arba Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;

21.16. atlieka Savivaldybės biudžeto vykdymo ir kitų piniginių išteklių naudojimo auditą;

21.17. atsako už įstatymuose ir kituose teisės aktuose Savivaldybės kontrolieriui nustatytų įgaliojimų vykdymą, taip pat už nepagrįstos ir neteisingos audito išvados pateikimą;

21.18. sudaro sąlygas Valstybės kontrolei dalyvauti atliekant Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio auditą tokiu mastu, kad Valstybės kontrolė surinktų tinkamus ir pakankamus įrodymus, reikalingus išvadai dėl nacionalinio metinių ataskaitų rinkinio parengti, ir teikia Valstybės kontrolei duomenis apie Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio audito rezultatus;

21.19. atstovauja Tarnybai valstybės valdžios ir Savivaldybės institucijose, kitose įstaigose ir organizacijose arba įgalioja atstovauti kitą asmenį.

22. Tarnybos valstybės tarnautojai:

22.1. Savivaldybės kontrolieriaus pavedimu atlieka audituojamų subjektų eilinius ir veiklos plane nenumatytus finansinius, atitikties ir veiklos auditus ar vertinimus;

22.2. Savivaldybės kontrolieriaus pavedimu nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl Savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;

22.3. įstatymų nustatyta tvarka atsako už jiems nustatytų funkcijų netinkamą atlikimą, už nepagrįstos ar neteisingos audito išvados pateikimą.

23. Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai privalo: gerbti subjekto, kurio veikla tikrinama, teises ir teisėtus interesus; neskelbti atlikto audito duomenų ir viešai jų nevertinti, kol nepasirašyta audito ataskaita; saugoti valstybės ir Tarnybos paslaptis; nesinaudoti ir neleisti naudotis tarnybine ar su Tarnyba susijusia riboto naudojimo informacija kitokia tvarka ir mastu, nei nustato įstatymai ar kiti teisės aktai.

24. Audito bei kiti dokumentai yra Tarnybos nuosavybė ir negali būti perduodami tretiesiems asmenims be Savivaldybės kontrolieriaus sutikimo, išskyrus atvejus, kai įstatymų nustatyta tvarka teismas reikalauja pateikti rašytinius įrodymus arba įstatymų nustatyta tvarka teisėsaugos institucijos paima dokumentus.

25. Tarnyba bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos valstybės kontrole, Savivaldybių kontrolierių asociacija, Lietuvos Respublikoje veikiančiomis audito institucijomis, įstaigomis, įmonėmis bei vidaus audito tarnybomis.

26. Tarnyba palaiko tarnybinius ir profesinius ryšius su Lietuvos Respublikos savivaldybių asociacija, valstybės ir savivaldybės institucijomis bei įstaigomis.

 

V SKYRIUS

TARNYBOS VEIKLOS KONTROLĖ IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

 

27. Tarnybos atliekamo audito išorinę peržiūrą atlieka Valstybės kontrolė valstybės kontrolieriaus nustatyta tvarka.

28. Tarnybos finansinės veiklos kontrolė vykdoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

29. Tarnybos vidaus auditas Savivaldybės tarybos iniciatyva atliekamas ne rečiau kaip kartą per 5 metus, nepriklausomo vidaus audito paslaugas įsigyjant Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka iš Tarnybai skirtų asignavimų.

30. Audito ataskaitos, išvados ir kita informacija skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje, o jeigu įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones.

31. Tarnybos metinių ataskaitų rinkinys skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

32. Tarnybos nuostatus pasirašo Savivaldybės tarybos įgaliotas asmuo. Tarnybos nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

33. Tarnyba pertvarkoma, reorganizuojama ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.

___________