Logo  Description automatically generated with medium confidence

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

ŠEIMOS POLITIKOS STIPRINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-004-02-05-09 „UŽTIKRINTI STEREOTIPAIS PAGRĮSTO POŽIŪRIO Į MOTERŲ IR VYRŲ VAIDMENIS ŠEIMOJE BEI VISUOMENĖJE PAPLITIMO MAŽĖJIMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. rugsėjo 1 d. Nr. A1-580

Vilnius

 

Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, 87 punktu ir įgyvendindama 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 930 „Dėl
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos patvirtinimo“, pažangos priemonę
Nr. 09-004-02-05-09 „Užtikrinti stereotipais pagrįsto požiūrio į moterų ir vyrų vaidmenis šeimoje bei visuomenėje paplitimo mažėjimą“,

t v i r t i n u 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 09-004-02-05-09 „Užtikrinti stereotipais pagrįsto požiūrio į moterų ir vyrų vaidmenis šeimoje bei visuomenėje paplitimo mažėjimą“ aprašą (pridedama).

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                                   Monika Navickienė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro

2022 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. A1-580

 

 

2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ŠEIMOS POLITIKOS STIPRINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-004-02-05-09 „UŽTIKRINTI STEREOTIPAIS PAGRĮSTO POŽIŪRIO Į MOTERŲ IR VYRŲ VAIDMENIS ŠEIMOJE BEI VISUOMENĖJE PAPLITIMO MAŽĖJIMĄ“

APRAŠAS

 

I SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS SIEKIAMI REZULTATAI

 

Rodiklio kodas

 

Rodiklio tipas (rezultato / produkto)

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

 

 

Pradinė rodiklio reikšmė (metai)

Siektinos rodiklio reikšmės

 

Finansavimo šaltinis

Tarpinė reikšmė 2025 m.

Galutinė reikšmė

2030 m.

1

2

3

4

5

6

7

8

R-09-004-02-05-09-01

rezultato

Lietuvos lyčių lygybės indeksas

balas

58,4

(2021 m.)

60

70

Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas

R-09-004-02-05-09-02

rezultato

Tėvų, išleistų vaiko priežiūros atostogų ir gavusių išmokas, dalis (proc.)

procentas

Tėvų – 24

(2020 m.)

Tėvų – 30

Tėvų – 40

Valstybinio socialinio draudimo fondo lėšos

R-09-004-02-05-09-03

rezultato

Motinų, išleistų vaiko priežiūros atostogų ir gavusių išmokas, dalis (proc.)

procentas

Motinų – 76

(2020 m.)

Motinų – 70

Motinų – 60

Valstybinio socialinio draudimo fondo lėšos

P-09-004-02-05-09-01

produkto

Įsigalioję teisės aktai, numatantys vaiko priežiūros atostogas ir vaiko priežiūros išmokos mokėjimą

vienetas

0

(2020 m.)

2

2

-

P-09-004-02-05-09-02

produkto

Įvykdytos analitinės veiklos

vienetas

0

(2020 m.)

1

2

Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas

P-09-004-02-05-09-03

produkto

Įvykdytos kompetencijų ugdymo veiklos

vienetas

0

(2020 m.)

9

24

Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas

P-09-004-02-05-09-04

produkto

Įgyvendintos komunikacijos kampanijos

vienetas

0

(2020 m.)

2

4

Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas

 

PASTABA. Rodiklio „Lietuvos lyčių lygybės indeksas“ (rodiklio kodas R-09-004-02-05-09-01) reikšmės nurodytos atsižvelgiant į Nacionalinio pažangos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų Nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“, III skyriuje numatytas horizontaliojo principo „Lygios galimybės visiems“ rodiklių reikšmes.

 

II SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO ŠALTINIAI

 

Finansavimo apimtis ir šaltiniai

 

Lėšų poreikis

(tūkst. eurų)

 

1

 

2

1.1. Valstybės biudžeto lėšos

657,576

1.1.1. Valstybės biudžeto lėšos

657,576

IŠ VISO:

657,576

 

PASTABA. Sprendžiama problema 2.1.2. Menkas vyrų įsitraukimas į vaikų priežiūrą (nedidelis procentas tėčių naudojasi vaiko priežiūros atostogomis) finansuojama iš Valstybinio socialinio draudimo fondo lėšų. Lėšų poreikis tik neperleidžiamiems mėnesiams (jais vaiko priežiūros išmokos dydis yra 78 proc. buvusio kompensuojamojo uždarbio dydžio, arba 100,54 proc. buvusio darbo užmokesčio „į rankas“) yra gana didelis – per 15 mln. Eur. Lietuvos Respublikos ligos ir motinystės įstatymo projektu pateikti kompleksiniai pasiūlymai dėl vaiko priežiūros išmokos mokėjimo (nustatomi neperleidžiamieji mėnesiai, sumažinamas motinystės socialinio draudimo stažo laikotarpis, reikalingas tėvystės išmokai gauti, patikslinamos nuostatos dėl darbinių pajamų gavimo vaiko priežiūros išmokos gavimo laikotarpiu), todėl, preliminariais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2021 m. I ketvirčio skaičiavimais, 2022 metams reikės apie 8,5 mln. Eur Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto lėšų, kurios numatytos Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto 2022 m. rodiklių patvirtinimo įstatyme. 

 

Įvertinus tai, kad Ligos ir motinystės įstatymo projektu pateikti kompleksiniai siūlymai (pvz., dėl vaiko priežiūros išmokos mokėjimo turint darbinės veiklos pajamų antraisiais vaiko auginimo metais), manytina, kad lėšų poreikis nurodytu įstatymo projektu teikiamiems siūlymams įgyvendinti bus mažesnis. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad priimtam Ligos ir motinystės įstatymui įgyvendinti reikalingų papildomų lėšų suma priklausys nuo kelių kintamųjų: 

1) dėl tėvystės ir / ar vaiko priežiūros išmokos skyrimo besikreipiančių asmenų skaičiaus (ypač dėl vaiko priežiūros išmokos neperleidžiamaisiais vaiko priežiūros atostogų mėnesiais);  

2) minėtų asmenų gautų draudžiamųjų pajamų (darbo užmokesčio); 

3) vaiko priežiūros išmokos trukmės pasirinkimo (18 mėn. ar 24 mėn.); 

4) dirbančiųjų ir gaunančių vaiko priežiūros išmoką asmenų skaičiaus pirmaisiais ir antraisiais vaiko auginimo metais; 

5) kada kitas iš tėvų pasinaudos neperleidžiamais vaiko priežiūros mėnesiais. 

 

Preliminariais skaičiavimais, jei kasmet darbo užmokesčio, nuo kurio skaičiuojamos socialinio draudimo įmokos, fondas augs 5 proc., atitinkamai bus didesnės ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto išlaidos: 2023 m. – 15,8 mln. Eur; 2024 m. – 16,5 mln. Eur; 2025 m. – 17,3 mln. Eur; 2030 m. – 21,3 mln. Eur. 

 

III SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ

 

 

Veikla

 

Veiklos (poveiklės, projekto) tipas

 

Galimi pareiškėjai

 

Projektų

atrankos būdas

 

Tiesiogiai prisidedama prie HP

(Taip / Ne)

 

Finansavimo forma

 

Finansavimo suma

(tūkst. eurų)

 

Finansavimo šaltinis (-iai)

 

Rodiklio pavadinimas ir tipas

 

Siektina galutinė rodiklio reikšmė

 

Administruo-janti institucija

 

Dalyvaujanti institucija

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1. Vaiko priežiūros išmokos mokėjimas 

 

I

 

Vaiko priežiūros išmokos gavėjai (tėvai)

 

-

Taip

-

-

Valstybinio socialinio draudimo fondo lėšos

R – tėvų, išleistų vaiko priežiūros atostogų ir gavusių išmokas, dalis (proc.)

Tėvų – 40

 

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

 

2. Vaiko priežiūros išmokos mokėjimas 

 

I

 

Vaiko priežiūros išmokos gavėjai (motinos)

 

-

Taip

-

-

Valstybinio socialinio draudimo fondo lėšos

R – motinų, išleistų vaiko priežiūros atostogų ir gavusių išmokas, dalis (proc.)

Motinų – 60

 

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

 

3. Komunikaci-jos kampanija, skatinanti tolygų nemokamo darbo ir vaikų ar kitų artimųjų priežiūros pareigų pasidalijimą šeimoje, skirta nusistovėju-siems stereotipams visuomenėje mažinti

K

Europos socialinio fondo agentūra (toliau – ESFA)

K

Taip

D

419,225

 

Valstybės biudžetas

P – įgyvendintos komunikaci-jos kampanijos

 

4

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija,

Kultūros ministerija, 

Lygių galimybių kontrolie-riaus tarnyba

4. Analitinės veiklos lyčių lygybės srityje

A

ESFA

K

Taip

D

68,288

Valstybės biudžetas

P – įvykdytos analitinės veiklos

2

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Lietuvos statistikos departamen-tas

5. Žurnalistų ir kitų profesionalų, dirbančių visuomenės informavimo srityse, kompetencijų ugdymas lyčių lygybės srityje

I

ESFA

K

Taip

D

170,063

 

Valstybės biudžetas

P – įvykdytos kompetencijų ugdymo veiklos

24

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, 

Lygių galimybių kontrolie-riaus tarnyba,  

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba  

6. Teisės aktų (Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos darbo kodekso) pakeitimai

R

 

-

-

Taip

-

-

-

P – įsigalioję teisės aktai, numatantys vaiko priežiūros atostogas ir vaiko priežiūros išmokos mokėjimą

2

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

 

-

 

Pastabos

1. Antroje skiltyje nurodomi veiklų (poveiklių, projektų) tipai: R – reguliacinė (-is), I – investicinė (-is), K – komunikacinė (-is), A – analitinė (-is), M – mišri (-us).

2. Ketvirtoje skiltyje nurodomi projektų atrankos būdai: P – planavimas, K – konkursas, T – tęstinė atranka, Pj – planavimas, kai ketinama įgyvendinti jungtinį projektą.

3. Šeštoje skiltyje nurodoma taikoma finansavimo forma: DS – dotacija taikant sąlygas, D – dotacija, FP – finansinė priemonė, A – apdovanojimai.

4. Aštuntoje skiltyje finansavimo šaltiniai nurodomi įrašant trumpinius: 2021–2027 IP – 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ES – 2021–2027 m. ES struktūrinė parama, „Europos socialinis fondas +“, BF – 2021–2027 m. ES struktūrinės paramos bendrojo finansavimo lėšos), EGADP – Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės planas „Naujos kartos Lietuva“, VB – valstybės biudžetas.

5. Devintoje skiltyje rezultato rodiklis žymimas R, produkto – P.

 

___________________________

part_1fc4e1351a3e43c1b51ae4bbd00be868_end